نویسنده: علی محمدی
2020-09-14

چگونه کامنت‌های توهین‌آمیز در اینستاگرام را فیلتر کنیم؟

فیلتر کامنت اینستاگرام چیست؟ چگونه در اینستا کامنت ها را فیلتر کنیم؟ برای فعال سازی قابلیت فیلتر کردن کامنت ها در اینستاگرام باید ...

به دنبال پیج فعال‌ و با نرخ تعامل بالا هستید؟

وارد کانال تلگرام شوید و لیست تمامی پیج‌ها همراه با آمار بازدیدکننده فعال را مشاهده نمایید!

ربات اینستاگرام اینبو

ربات اینستاگرام اینبو دستیار هوشمند، اختصاصی و خستگی ناپذیر شما در اینستاگرام است!

یکی از امکانات اینستاگرام، بخش کامنت‌گذاری آن است. Comment در انگلیسی به معنای نظر دادن می‌باشد. این کلمه در اینستاگرام نیز با همین معنی به کار برده می‌شود.

خرید فالوور اینستاگرام

کارکرد بخش کامنت‌های اینستاگرام، همیشه مثبت نیست و گاهی حتی باعث تنش در فضای مجازی نیز می‌شود. به همین علت، اینستاگرام آپشن فیلتر کامنت اینستاگرام را در اختیار کاربران خود قرار داده است. با استفاده از این قابلیت، کاربران اینستاگرام می‌توانند کنترل بیشتری بر کامنت‌های دریافتی در پیج خود داشته باشند.

در این مقاله قصد داریم نحوه فیلتر کردن کامنت در اینستاگرام را آموزش دهیم. برای جلوگیری از کامنت‌های اسپم، تبلیغاتی و توهین‌آمیز، آشنایی با قابلیت فیلتر کامنت ضروری است. پس با ما همراه باشید.

ویدیوی آموزش فیلتر کردن کامنت در اینستاگرام

آموزش تصویری فیلتر کامنت در اینستاگرام

هر آنچه در این ویدیو مشاهده خواهید کرد:

  • فیلتر کردن کامنت چه کاربردی دارد؟
  • فیلتر کردن کامنت بر اساس محتوا
  • فیلتر کردن کامنت یک یا چند اکانت مشخص

کاربرد فیلتر کامنت اینستاگرام

فیلتر کامنت اینستاگرام برای جلوگیری از انتشار کامنت‌های اسپم، تبلیغاتی، توهین‌آمیز و … به کار می‌رود. همانطور که گفته شد، برخی اوقات بخش کامنت اینستاگرام به جای این که جهت تبادل نظر مورد استفاده قرار گیرد، به مکانی برای توهین و انتشار محتوای نامناسب تبدیل می‌شود.

کامنت‌هایی که کاربران اینستاگرام را آزار می‌دهند، تنها به کامنت‌های توهین‌آمیز محدود نیستند. کامنت‌های اسپم، کامنت‌های فیک و همچنین کامنت‌های تبلیغاتی نیز جزو کامنت‌هایی هستند که کاربران اینستاگرام تمایلی برای دریافت آن‌ها ندارند.

یکی از راه‌هایی که برای جلوگیری از انتشار کامنت‌های آزاردهنده مورد استفاده قرار می‌گیرد، بستن کامنت‌های پست ‌اینستاگرامی می‌باشد. اما در این صورت، کاربران اینستاگرام کامنت‌های مفید و کاربردی را نیز از دست خواهند داد. برای مدیریت بهتر و حرفه‌‎ای‌ تر کامنت‌ها، می‌توانید از قابلیت فیلتر کامنت اینستاگرام استفاده نمایید.

روش‌های فیلتر کامنت در اینستاگرام

فیلتر کردن کامنت در اینستا از دو جهت قابل بررسی است. کامنت‌ها را میتوان هم بر اساس محتوا و هم بر اساس افرادی که کامنت می‌گذارند، فیلتر کرد. در ادامه هر دو روش را معرفی خواهیم کرد تا بر اساس نیاز خود اقدام به فیلتر کردن کامنت‌های پیج خود نمایید.

1. فیلتر کامنت اینستاگرام بر اساس محتوا

اکنون که با کاربرد قابلیت فیلتر کامنت در اینستاگرام آشنا شده‌اید، با استفاده از روش زیر کامنت‌های پیج خود را مدیریت و به اصطلاح فیلتر کنید:

  1. وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید.
  2. با لمس آیکون پروفایل در نوار پایین صفحه، به صفحه‌ی پروفایل خود بروید.
  3. روی آیکون 3 خط در گوشه‌ی سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.
  4. در نیم‌پنجره‌ی بازشده، گزینه‌ی Settings را بزنید.
انتخاب گزینه settings
انتخاب گزینه settings
  1. وارد بخش Privacy شوید.
انتخاب گزینه privacy
انتخاب گزینه privacy
  1. در این مرحله از فیلتر کردن کامنت اینستاگرام می‌بایست بخش Hidden Words را باز کنید.
انتخاب گزینه hidden words
انتخاب گزینه hidden words
  1. در این صفحه، چند گزینه وجود دارد که کاربردهای مختلفی دارند. هر یک از این گزینه‌ها برای نوع خاصی از فیلتر کامنت در اینستاگرام به کار می‌روند. در ادامه به معرفی هر یک از این موارد می‌پردازیم:
بخش hidden words
بخش hidden words

1. Hide Comments

این گزینه در فیلتر کردن کامنت‌های توهین‌آمیز در اینستاگرام کاربرد دارد. چنانچه یک کامنت برای پست‌های شما ثبت شود و اینستاگرام آن را توهین‌آمیز تلقی کند، این کامنت برای شما و فالوورها نمایش داده نخواهد شد. برای فعال‌سازی این قابلیت، تیک مقابل گزینه‌ی Hide Comments را فعال نمایید.

با فعال‌سازی این قابلیت، تعداد کامنت‌های توهین‌آمیز در پیج شما کاهش خواهد یافت.

💡 نکته: در صورت فعال‌سازی گزینه‌ی Hide Comments، گزینه‌ی دیگری به نام Hide More Comments در دسترس شما خواهد بود. برای افزایش حساسیت اینستاگرام به محتواهای توهین‌آمیز این گزینه را فعال کنید. در صورت فعال‌سازی این گزینه، امکان دریافت کامنت‌های توهین‌آمیز به شدت کاهش خواهد یافت.

2. Hide Message requests

این گزینه مربوط به پیام‌های دایرکت توهین‌آمیز است. چنانچه این گزینه فعال باشد، دایرکت‌هایی که محتوای توهین‌آمیز داشته باشند، به بخش Hidden Requests انتقال داده خواهند شد.

3. Add to List

گزینه‌ی Add to List برای فیلتر کردن دستی کامنت‌ در اینستاگرام طراحی و بهینه شده است. برای فیلتر کردن کامنت‌ها به صورت دستی روی این گزینه کلیک کنید. در کادر موجود در بالای صفحه، عبارات مورد نظر خود را وارد کنید تا در صورتی که این عبارات کامنت شدند، برای شما و فالوورها نمایش داده نشوند.

💡 راهنمایی: برای جداسازی عبارت‌های مورد نظر از یکدیگر، از کاما ( , ) استفاده کنید.

5 & 4. Hide Comments و Hide Message Requests

این گزینه‌ها در بخش Manage Custom Word List تعیین می‌کنند که عملکرد لیست کامنت‌های فیلترشده به چه شکل باشد. در صورت فعال‌سازی گزینه‌ی Hide Comments عبارات مورد نظر شما در کامنت‌ها فیلتر خواهند شد و برای دیگران نمایش داده نخواهند شد. همچنین اگر گزینه‌ی Hide Message Requests را فعال کنید، عبارات واردشده توسط شما علاوه بر کامنت‌ها، در دایرکت نیز توسط اینستاگرام فیلتر خواهند شد.

🔗 رستریکت اینستاگرام

برای مدیریت کامنت‌ها در پیج، به غیر از قابلیت فیلتر کامنت اینستاگرام و بستن کامنت‌ها، روش دیگری نیز وجود دارد. قابلیت Restrict اینستاگرام این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که تعدادی از کامنت‌های دلخواه را در پیج خود پنهان نگه دارند. برای آشنایی با نحوه رستریکت کردن افراد در اینستاگرام مقاله بالا را مطالعه فرمایید!

2. فیلتر کردن کامنت یک یا چند اکانت مشخص در اینستاگرام

تا به اینجا با فیلتر کردن کامنت‌ها بر اساس محتوای کامنت آشنا شدیم. در این قسمت از مقاله قصد داریم فیلتر کردن کامنت را بر اساس شخصی که قصد کامنت گذشتن در پیج دارد، آموزش دهیم. با استفاده از این روش خواهید توانست فرد یا گروهی از افراد را برای کامنت گذاشتن در پیج خود محدود کنید.

برای فیلتر کردن یک یا چند اکانت مشخص به صورت زیر عمل کنید:

  1. وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید.
  2. با لمس آیکون پروفایل در پایین صفحه، به صفحه‌ی پروفایل خود بروید.
  3. روی آیکون 3 خط در گوشه‌ی سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.
  4. در نیم‌پنجره‌ی بازشده، گزینه‌ی Settings را بزنید.
انتخاب گزینه settings
انتخاب گزینه settings
  1. وارد بخش Privacy شوید.
انتخاب گزینه privacy
انتخاب گزینه privacy
  1. در این مرحله از فیلتر کردن کامنت اینستاگرام بخش Comments را باز کنید.
انتخاب گزینه comments
انتخاب گزینه comments
  1. در این صفحه، روی گزینه‌ی Block Comments From کلیک نمایید.
انتخاب گزینه block comments from
انتخاب گزینه block comments from
  1. در کادر Search، نام کاربری اکانت مورد نظر را وارد کنید.
  2. برای بلاک کردن کامنت یک شخص در اینستاگرام، پس از پیدا کردن اکانت مورد نظر، گزینه‌ی Block را انتخاب نمایید.
انتخاب اکانت مورد نظر و گزینه block
انتخاب اکانت مورد نظر و گزینه block

پرسش‌های متداول

فیلتر کامنت اینستاگرام چیست؟

✅ از این قابلیت برای کنترل و حذف کامنت‌های اسپم، توهین‌آمیز، تبلیغاتی و … استفاده می‌شود.

سخن پایانی

فیلتر کامنت اینستاگرام برخی اوقات می‌تواند به سلامت فضای مجازی کمک کند. تنش‌ها در فضای مجازی، امروزه به یکی از جریان‌های جاری در سطح جامعه تبدیل شده است. اینستاگرام برای کنترل این ناهنجاری‌ها امکاناتی از جمله فیلتر کامنت اینستاگرام را ارائه کرده است. در این مقاله سعی بر این بود تا به این موضوع به طور کامل پرداخته شود.

امیدواریم مطالب این مقاله برای شما همراهان همیشگی اینبو مفید واقع شده باشند. در صورت داشتن هر گونه سوال، پیشنهاد و انتقاد لطفاً در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

از همراهی شما بی‌نهایت سپاسگزاریم!

پنل شبکه های اجتماعی اینبو

پرسش و پاسخ

سوالتان را بپرسید و برای دریافت پاسخ، منتظر پیامک کارشناسان ما باشید!

دیدگاه شما را با چه تصویری در سایت نمایش دهیم؟
عضویت
اطلاع از
guest
7 کامنت
جدیدترین
قدیمی ترین
Inline Feedbacks
نمایش همه کامنتها
M

چجوری تماسهای اینستا پاک میشه

0

برای ورود قطعی به اکسپلور اینستاگرام کلیک کنید!