نویسنده: فاطمه بخشی
2017-10-05

از کجا بفهمیم اینستا هک شده؟ (آپدیت 2023)

از کجا بفهمیم اینستا هک شده؟ برای اطلاع از هک شدن در اینستاگرام به این علائم توجه کنید:1.دریافت ایمیل از طرف اینستاگرام مبنی بر تغییر ایمیل

به دنبال پیج فعال‌ و با نرخ تعامل بالا هستید؟

وارد کانال تلگرام شوید و لیست تمامی پیج‌ها همراه با آمار بازدیدکننده فعال را مشاهده نمایید!

ربات اینستاگرام اینبو

ربات اینستاگرام اینبو دستیار هوشمند، اختصاصی و خستگی ناپذیر شما در اینستاگرام است!

این روزها تعداد اندکی از ما به فکر ایجاد امنیت برای حساب اینستاگرام خود هستیم. معمولا وقتی کار از کار گذشته است، یادمان می‌افتد که باید به فکر امن کردن حساب اینستاگرام خود می‌بودیم. راه های مختلفی برای ایمن کردن حساب اینستا وجود دارد. ما این روش ها را در قالب یک مقاله با عنوان 8 روش برای جلوگیری از هک شدن ارائه داده‌ایم. در صورتی که می‌خواهید حساب اینستاگرام خود را از خطر هکر ها و افراد کلاهبردار حفظ کنید، به شما توصیه ‌می‌کنیم به مقاله‌ی راه های جلوگیری از هک شدن حساب اینستاگرام سری بزنید. اما اگر اکنون در مورد هک شدن حساب اینستاگرامتان شک دارید، لطفا به ادامه‎‌ی مقاله توجه داشته باشید. ما در این مقاله به معرفی علائم پیج های هک شده می‌پردازیم. همچنین به شما آموزش می‌دهیم تا چطور از هک شدن یا نشدن حساب خود آگاه شوید!

خرید فالوور اینستاگرام

⚠ هشدار: به این نکته توجه داشته باشید که هک شدن پیج، فقط یکی از مواردی است که پیج اینستاگرام شما را تهدید می‌کند. مواجه شدن پیج با چلنج، دیسیبل شدن اکانت، بلاک شدن توسط اینستا و … از دیگر تهدیدهای پیج اینستاگرامی شما به شمار می‌روند. اگر می‌خواهید پیج خود را در مقابل این خطرها امن نگه دارید، از 10 راهکار حرفه‌ای که در مقاله‌ی بالا بردن امنیت پیج اینستاگرام به آن‌ها اشاره کرده‌ایم، استفاده کنید.

از کجا بفهمیم اینستا هک شده؟

برای فهمیدن هک شدن اینستا کافی است در تنظیمات اینستاگرام وارد Account Center شده و به قسمت Password and Security بروید. سپس وارد بخش Where You’re logged in شوید. اگر به غیر از دستگاه خودتان، موبایل دیگری هم در این قسمت بود، اینستاگرامتان هک شده است.

نکته‌ ای که شاید برایتان جالب باشد این است که در بخش Where You’re logged in می‌توانید نوع دستگاهی را که شخص با آن وارد حساب شما شده است، مشاهده کنید. همچنین می‌توانید ببینید آن دستگاه در چه ساعتی وارد حساب شما شده است.

Login Activity کجاست؟

همانطور که گفتیم برای اطمینتان از هک شدن در اینستاگرام لازم است تا به بخش نشست‌های فعال مراجعه نمایید. برای مراجعه به بخش نشست های فعال یا Login Activity مراحل زیر را می‌توانید دنبال کنید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که چک کردن سابقه‌ی ورود های فعال در صورتی امکان پذیر است که شما از پیج خود Log Out نشده باشید!

  1. به صفحه‌ی پروفایل خود در اینستاگرام مراجعه کنید و آیکون سه خط را در بالای صفحه لمس نمایید.
  2. برای وارد شدن به بخش تنظیمات روی گزینه‌ی Settingsa and Security لمس کنید.
انتخاب گزینه settings
انتخاب گزینه settings
  1. سپس روی گزینه‌ی Account Center بزنید.
انتخاب گزینه security
انتخاب گزینه security
  1. در نهایت گزینه‌ی Where You’re logged in را از میان گزینه های موجود انتخاب کنید.
انتخاب گزینه login activity
انتخاب گزینه login activity

پس از وارد شدن به بخش Where You’re logged in در صورتی که به غیر از گوشی یا دسکتاپ خودتان، تلفن همراه یا دستگاه دیگری در این بخش مشاهده کردید، این دستگاه اینستاگرام شما را هک کرده و وارد پیجتان شده است.

توجه داشته باشید که اگر جزو افرادی هستید که از ابزارهای تغییر آی پی استفاده می‌کنید، احتمال اینکه تعداد نشست‌های فعال در بخش Where You’re logged in زیاد باشد، وجود دارد. در صورتی که نشست های موجود همنام با نام دستگاه (گوشی، تبلت، لپ تاپ و …) شماست، ولی لوکیشن متفاوت است، به احتمال بسیار بالا آن اکانت شماست ولی اینستاگرام به دلیل متفاوت بودن آی پی چنین برداشت کرده است که فرد دیگری وارد حساب کاربری شما شده است.

بخش login activity
بخش login activity

اگر پس از مراجعه به بخش سابقه‌ی ورود های فعال، متوجه یک ورود از طرف دستگاه نا آشنا شدید، یا به عبارتی متوجه شدید که اکانت شما هک شده است، می‌توانید از مقاله‌ی بازیابی حساب اینستا پس از هک شدن کمک بگیرید!

علائم هک شدن در اینستاگرام!

نکته ای که باید همیشه آن را در ذهن داشته باشید این است که حتما و حتما به علائم مشکوکی که در پیج خود مشاهده می‌نمایید، دقت کنید. هیچگاه سرسری از کنار یک اتفاق مشکوک گذر نکنید. اگر تا کنون تجربه‌ی هک شدن اکانت اینستاگرام را ندارید، به نکاتی که در ادامه می‌گوییم دقت کنید. افرادی که قربانی حمله‌‌ی هکر ها شده‌اند، معمولا این علائم را در ابتدای هک شدن حسابشان مشاهده نموده‌اند!

  • دریافت ایمیل از طرف اینستاگرام مبنی بر تغییر ایمیل، پسورد یا شماره تلفن ثبت شده روی اکانت شما.
  • عدم موفقیت در وارد شدن به اکانت اینستاگرام در صورتی که اطمینان دارید اطلاعات وارد شده صحیح است.
  • مشاهده‌ی کامنت خود در زیر پست دیگران، در صورتی که شما اقدام به گذاشتن کامنت نکرده‌اید.
  • دیدن پیج هایی در لیست فالوینگ های شما در صورتی که شما آنها را فالو نکرده‌اید.
  • مشاهده‌ی گفتگوهایی در دایرکت اینستاگرام خود که برای شما ناشناس است.
  • انتشار پست ها و استوری هایی در پیجتان در صورتی که شما اقدام به انتشار پست یا استوری نکرده‌اید.

اگر در پیج خود پیغامی مبنی بر تغییر پسورد مشاهده کردید، فورا ایمیل خود را چک کنید. اینستاگرام ایمیلی با مضمون “تغییر یافتن پسورد پیج” به شما ارسال می‌کند که با آن می‌توانید پیج خود را بازگردانید. در صورت آشنا نبودن با مراحل کار، می‌توانید توضیحات کامل مراحل بازگردانی را در مقاله‌ی بازگردانی اکانت هک شده بیابید!

چگونه بفهمیم چه کسی اینستاگرام ما را هک کرده‌اند؟

برای اینکه بفهمیم دقیقا چه کسی حساب اینستاگرام ما را هک کرده است، راه مستقیمی وجود ندارد. اما با بررسی چند عامل می‌توان فهمید برخی از اطلاعات هکر چیست! در مطلب زیر مواردی را که می‌توانید پس از هک شدن در اینستاگرام چک کنید قرار داده‌ایم.

  • چک کردن نشست های فعال می‌تواند به شما نشان دهد دستگاه (گوشی یا کامپیوتر) هکر چیست و لوکیشن او کجاست.
  • چک کردن Personal Information اکانت خود و بررسی شماره تلفن و آدرس ایمیل. اگر فردی که حساب شما را هک کرده است، اطلاعات ایمیل و شماره تلفن شما را تغییر داده باشد می‌توانید این اطلاعات را از Personal Information بدست آورید.

سوالات متداول

چگونه بفهمیم اینستا هک شده؟

✅ برای اطلاع از هک شدن در اینستاگرام، علائم زیادی وجود دارد. از جمله‌ی این علائم دریافت ایمیل از طرف اینستاگرام مبنی بر تغییر ایمیل، پسورد یا شماره تلفن ثبت شده روی اکانت شماست. اما موارد مهم دیگری نیز وجود دارند که از طریق آنها می‌توانید متوجه شوید اکانت شما حذف شده است یا خیر. شما می‌توانید این موارد را به همراه جزئیات بیشتر د داخل مقاله پیدا کنید!

چگونه بفهمیم چه کسانی اینستاگرام ما را هک کرده‌اند؟

✅ هرچند راه مستقیمی برای فهمیدن این موضوع وجود ندارد اما می‌توانید Login Activity را چک کنید و نام دیوایس فردی را که اینستاگرام شما را هک کرده است، بیابید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به همین مقاله مراجعه کنید.

من از طرف اینستا یک ایمیل تغییر پسورد دریافت کردم. در حالی که رمزم رو تغییر ندادم. ممکنه هک شده باشم؟

✅ دریافت ایمیل تغییر پسورد از طرف اینستاگرام یکی از علائم قطعی است که نشان دهنده‌ی هک شدن حساب اینستاگرام شماست… .

جمع بندی

ما سعی کردیم در مقاله‌ی حاضر به سوال “از کجا بفهمیم اینستاگرام ما هک شده است” پاسخ دهیم. برای فهمیدن این موضوع علائم پیج های هک شده و همچنین روش اطلاع از این موارد را قرار دادیم. شما با اطلاع از این علائم و مراجعه به بخش لاگین اکتیویتی (نشست های فعال) می‌توانید بفهمید هک شده‌اید یا خیر! در صورتی که سوالی در خصوص موضوع مقاله دارید، آن را در قسمت کامنت ها با ما در میان تا کارشناسان ما در اینبو شما را راهنمایی کنند. از توجه و همراهی شما سپاسگزاریم!

پنل شبکه های اجتماعی اینبو

پرسش و پاسخ

سوالتان را بپرسید و برای دریافت پاسخ، منتظر پیامک کارشناسان ما باشید!

دیدگاه شما را با چه تصویری در سایت نمایش دهیم؟
عضویت
اطلاع از
guest
9 کامنت
جدیدترین
قدیمی ترین
Inline Feedbacks
نمایش همه کامنتها
حانیه

سلام امکان داره هک بشیم ولی علائم و نشستی داخل اکانت نشون نده

امیرمحمد

سلام علامت لپ تاپ یا کامپیوتر ک قسمت تنظیمات دستگاهایی ک وارد سیستم شدن چیه؟
علامت لپ تاپ میاد بعضی وقتا

پری

سلام ببخشید من مشکلم رو باید تصویری براتون توضیح بدم چندتا اسکرین شات گرفتم از احتمال اینکه هک شده اینستاگرامم لطفا کمکم کنید کجا میتونم بفرستم عکس هارو؟

فاطمه

سلام اینستای من بروز رسانی شده اصلا دیگه مثل قدیم نیس الان بابد چه جوری بفهمم

961093A3-9EFF-4E65-999A-51C7F95C9BA2.png
الی

سلام وقتتون بخیر ببخشید من اکانت اینستام رو یه هفته پیش موقتا غیر فعال کردم ، اما الان پیجم رو که سرچ میکنم اکانتم رو نشون میده در صورتی که باید پیج من رو تا زمانی که log in نکردم دوباره ، نشون نده میخواستم ،بدونم مشکلش چیه؟

0

برای ورود قطعی به اکسپلور اینستاگرام کلیک کنید!