هزینه تولید محتوا در اینستاگرام چقدر است؟

دسته بندی : اینستاگرام
تاریخ انتشار : 2020-10-12
نویسنده : فاطمه قنبری
تولید محتوا در اینستاگرام

اگر از اینستاگرام برای رشد کسب و کارتان استفاده میکنید لازم است ابتدا اطمینان حاصل کنید که مخاطبان شما به برند شما وفادار هستند و بطور پیوسته با پیج شما در تعاملند. اما چطور میتوان مطمئن شد که دنبال کنندگان شما با پست ها و استوری های شما تعامل دارند و درنتیجه به رشد بیزینس شما کمک می‌کنند؟ جواب این سوال بسیار ساده است : تولید محتوای اصولی !

یک استراتژی تولید محتوای مناسب می تواند نقش پر رنگی در موفقیت شما در اینستاگرام داشته باشد. داشتن یک استراتژی تولید محتوای اینستاگرام ، شما را در مسیر خود قرار داده و مطمئن می شود که اهدافی را که امیدوارید به آنها برسید را بطور دقیق مشخص کرده اید.

هزینه تولید محتوا در اینستاگرام یکی از مواردی است که در استراتژی بازاریابی محتوا بسیار اهمیت دارد. پس اگر شما به دنبال محتوای با کیفیت در اینستاگرام هستید حتماً به هزینه‌های آن هم فکر کرده اید. اگر حوزه کاری شما مشخص شود تا حدودی می توانید هزینه ‌های آن را محاسبه کنید. البته هزینه تولید محتوا به فاکتورهای بسیاری بستگی دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

چه فاکتورهایی در تعیین هزینه تولید محتوا در اینستاگرام اثرگذارند؟

عوامل بسیاری در تعیین قیمت تولید محتوا در اینستاگرام تاثیر گذار هستند. از جمله این موارد میتوان به تعداد نفراتی که پیج شما را مدیریت می‌کنند، نوع محتوای تولید شده، تعداد پست و استوری منتشر شده در هر روز، میزان ارتباط با فالوور های آن پیج و … اشاره کرد که در ادامه این مقاله به مهمترین های آن‌ها میپردازیم.

1- نوع محتوا

محتوای به اشتراک گذاشته شده در اینستاگرام می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد از جمله : پست تصویری، پست ویدیویی و استوری که باید به شکل متعادلی از هرکدام از آن ها استفاده کرد. رایج ترین شکل پست گذاری در اینستاگرام به اشتراک گذاشتن پست تصویری ست. این نوع محتوا از نظر قیمت مناسب ترین نوع تولید محتواست زیرا آسان ترین شکل تولید محتوا در اینستاگرام است. البته اگر قصد داشته باشید عکس های منتشر شده در پست های شما بصورت چند عکس و اسلایدی باشد قطعا باید هزینه بیشتری بپردازید.

حتما بخوانید : پست آلبومی در اینستاگرام برای عکس و ویدیو در سال 2020

اینستاگرام علاوه بر پست های تصویری به شما اجازه ی آپلود فایل های ویدیویی را هم میدهد. البته مدت زمان ویدیو شما باید کمتر از 1 دقیقه باشد. اگر قصد آپلود ویدیوهای طولانی تر داشته باشید باید از قابلیت igtv اینستاگرام استفاده کنید. انتشار ویدیوی مرتبط با موضوع، وقت و تخصص زیادی می‌طلبد. از این رو برای پست های ویدیویی باید هزینه ی بیشتری بپردازید.

حتما بخوانید : آموزش کامل استفاده از ای جی تی وی اینستاگرام

2- حجم محتوای تولید شده

وقتی بحث تعیین تعرفه های تولید محتوا در اینستاگرام پیش می‌آید، یکی از فاکتور های تعیین کننده تعداد پست و استوری منتشر شده در روز است. درنتیجه شما قبل از اینکه مدیریت پیج خود را به شخص دیگری بسپرید باید با توجه به موضوع پیج خود مشخص کنید که میخواهید روزانه چند پست و استوری در پیج شما منتشر شود. برای مثال یک پیج خبری نسبت به پیجی با موضوع آموزشی به تعداد پست بیشتری نیاز دارد. هرچه حجم محتوای تولید شده بیشتر باشد طبیعتا قیمت هم بالاتر میرود.

هنگام تعیین استراتژی تولید محتوای خود به این نکته توجه داشته باشید که حتما به اندازه پست‌گذاری کنید. اگر میخواهید یک پیج پرمخاطب با نرخ تعامل بالا داشته باشید حتما باید فعالیت کافی داشته باشید. تعداد پست ها و استوری هایی منتشر شده باید به اندازه ای باشد که به برندسازی و ایجاد مخاطب وفادار کمک کند.

حتما بخوانید : برای گرفتن بهترین نتیجه روزی چند پست و استوری منتشر کنیم؟

3- کیفیت محتوای تولید شده

کیفیت محتوای تولید شده هم میتواند در تعیین هزینه تولید محتوا در اینستاگرام تاثیرگذار باشد. اگر محتوای تولید شده کاملا اختصاصی و در راستای برندسازی باشد قیمت بالاتر خواهد رفت. در اینگونه پکیج ها تیم تولید محتوا برای شما یک قالب اختصاصی برای پست ها و استوری هایتان طراحی می‌کنند که میتواند به انسجام هر چه بیشتر پیجتان کمک کند.

همچنین یکی دیگر از کارهایی که برای پیج شما انجام میشود اینست که در پست هایتان از هشتگ های اختصاصی و مخصوص برند شما استفاده میکنند و کاربران میتوانند با دنبال کردن آن هشتگ پست های شما را به تفکیک موضوع دنبال کنند. به این ترتیب در کنار تولید محتوای اصولی بازدیدکننده بیشتری هم برای پیج شما جذب میشود.

جمع بندی

اگر بدنبال راهی برای افزایش فروش محصولات و خدمات خود در اینستاگرام هستید باید بطور پیوسته و تخصصی در پیج خود فعالیت داشته باشید. البته اکثر صاحبان کسب و کار وقت و یا مهارت کافی برای استفاده از تمام پتانسیل اینستاگرام را ندارند که در اینصورت میتوانند شخص یا تیمی را برای مدیریت پیج خود به کار بگیرند. در این مقاله راجب هزینه تولید محتوا در اینستاگرام صحبت کردیم و فاکتورهای موثر در قیمت مدیریت محتوا را بررسی کردیم. برای اطلاع از هزینه ‌های تولید محتوا در اینستاگرام و استخدام ادمین حرفه ای میتوانید به بخش استخدام ادمین اینستاگرام اینبو مراجعه کنید.

نظرات کاربران

عضویت
اطلاع از
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مرتبط

آموزش جامع گذاشتن پست در اینستاگرام با گوشی و کامپیوتر

می‌توان گفت انتشار پست، اصلی‌ترین فعالیت هر فردی در اینستاگرام است. اگر می‌خواهید در اینستاگرام فعالیت داشته باشید، باید قبل از هرچیزی نحوه‌ی گذاشتن پست را یاد بگیرید. با این که انتشار پست فرآیند ساده‌ای است، اما ممکن است برای کاربرانی که به تازگی عضو اینستاگرام...

ادامه مطلب
جامع ترین روش های تشخیص فالوور فیک؛  مچ غیرفعال‌ها را بگیرید!

جامع ترین روش های تشخیص فالوور فیک؛ مچ غیرفعال‌ها را بگیرید!

اگر شما هم در بین فالوورهایتان در اینستاگرام با پیج هایی مواجه شده اید که نه نام مشخصی دارند، نه عکس پروفایلشان مشخص است و نه محتوای خاصی منتشر کرده اند، احتمالا با یک پیج فیک طرف هستید! بر اساس آخرین آمارها، تقریبا یکی از هر 20 اکانت موجود در اینستاگرام، فیک است. اما...

ادامه مطلب
فالوور فیک چیست و چرا می‌تواند تله ای برای کسب و کار شما باشد؟ (2020)

فالوور فیک چیست و چرا می‌تواند تله ای برای کسب و کار شما باشد؟ (2020)

فالوور فیک چیست؟ به طور خلاصه ، می‌توان گفت به حساب های کاربری که به صورت غیرواقعی در اینستاگرام وجود دارند و فاقد هویت هستند، فالوور فیک گفته می‌شود. همان طور که می دانید، برای حضور در اینستاگرام، اول باید برای خودتان حساب کاربری باز کنید. برای این کار لازم است نام...

ادامه مطلب