هزینه تولید محتوا در اینستاگرام

هزینه تولید محتوا در اینستاگرام چقدر است؟

علی محمدی
2020-10-12

به دنبال پیج فعال‌ و با نرخ تعامل بالا هستید؟

وارد کانال تلگرام شوید و لیست تمامی پیج‌ها همراه با آمار بازدیدکننده فعال را مشاهده نمایید!

ربات اینستاگرام اینبو

ربات اینستاگرام اینبو دستیار هوشمند، اختصاصی و خستگی ناپذیر شما در اینستاگرام است!

محتوا پادشاه است. همین یک جمله از بیل گیتس برای نشان دادن اهمیت محتوا کافی به نظر می‌رسد. امروزه شبکه‌های اجتماعی، مخصوصاً اینستاگرام، به محلی برای کسب درآمد کاربران فضای مجازی تبدیل شده است. اما چه چیزی باعث می‌شود بتوان از این طریق درآمدزایی کرد؟ جواب واضح است: تولید محتوای با کیفیت

برخی از بیزینس‌هایی که در اینستاگرام مشغول به کار هستند، زمان، نیروی انسانی و یا تخصص لازم را برای تولید محتوای با کیفیت ندارند. به همین دلیل تولید محتوای خود را به دیگران می‌سپارند.

به دلیل تعدد ارائه‌دهندگان خدمات تولید محتوا و همچنین گسترده بودن بازه‌ی قیمت برای انجام این کار، پیدا کردن و انتخاب یک تولیدکننده‌ی محتوای مناسب کار چندان ساده‌ای نخواهد بود. در این مقاله به شما خواهیم گفت که هزینه تولید محتوا در اینستاگرام به چه عواملی بستگی دارد. بنابر این خواهید توانست با داشتن دانش کافی در این زمینه بهترین تصمیم را در این خصوص بگیرید.

عوامل موثر بر هزینه تولید محتوا در اینستاگرام

فاکتورهای زیادی بر کیفیت محتوا و هزینه‌ای که برای آن پرداخت می‌شود، تاثیرگذارند. تمامی این عوامل در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و هزینه تولید محتوا را تعیین می‌کنند. در صورتی که این عوامل از کیفیت زیادی برخوردار باشند، قیمت محتوای تولیدشده نیز بیشتر خواهد بود؛ و بالاعکس. در ادامه به معرفی عوامل موثر بر هزینه تولید محتوا می‌پردازیم:

1. نحوه‌ی تولید محتوا (تألیف،ترجمه یا تلفیقی)

تالیف یا ترجمه بودن محتوا

محتوا از نظر روش تولید می‌تواند به دسته‌های تألیفی، ترجمه‌ای و تلفیقی از این دو حالت تقسیم شود. محتوای تألیف‌شده به محتوایی گفته می‌شود که توسط خود ارائه‌دهنده‌ی خدمات تولید شده باشد. محتوای ترجمه‌شده هم محتوایی است که از یک زبان به زبانی دیگر برگردانده شده باشد. محتوای تلفیقی نیز، هر دوی این حالت‌ها را شامل می‌شود. هزینه تولید محتوا در اینستاگرام برای این 3 نوع محتوا متفاوت می‌باشد.

2. تأثیر زمینه‌ی فعالیت پیج بر هزینه‌ی تولید محتوا در اینستاگرام

از مهم‌ترین عواملی که در تعیین هزینه تولید محتوا در اینستاگرام نقش دارند، میتوان به میزان تخصصی بودن زمینه‌ی فعالیت پیج اشاره کرد. هرچه موضوع تولید محتوا تخصصی‌تر باشد، ارائه‌دهنده‌ی خدمات تولید محتوا هزینه‌ی بیشتری دریافت خواهد کرد. برای مثال تولید محتوا در زمینه‌ی تکنولوژی و فناوری، هزینه‌ی بیشتری نسبت به تولید محتوای طنز در بر خواهد داشت.

3. نقش نوع محتوای تولیدشده در هزینه تولید محتوا در اینستاگرام (متن، عکس یا ویدیو)

تأثیر قالب محتوا بر هزینه تولید محتوا در اینستاگرام

همانطور که می‌دانید، محتوای اینستاگرام رسانه‌محور است و تمامی محتواهایی که در این شبکه‌ی اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شوند، حتی متن‌ها، در قالب عکس یا ویدیو آپلود می‌شوند. اما بر اساس نوع رسانه، هزینه تولید محتوا در اینستاگرام متفاوت است. برای مثال تولید محتوای متنی از محتوای تصویری ارزان‌تر است. همچنین تولید محتوای ویدیویی بیشترین هزینه را برای صاحبان پیج‌های اینستاگرامی در پی دارد.

توجه داشته باشید که تولید تمامی محتواها از یک نوع رسانه هزینه‌ی یکسانی نخواهد داشت. برای مثال یک ویدیوی تولیدشده با کیفیت بالا طبیعتاً قیمت بیشتری نسبت به یک ویدیوی با کیفیت کمتر خواهد داشت. محتوای متنی و عکس نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

4. میزان محتوای تولیدشده

علاوه بر کیفیت، کمیت نیز در هزینه تولید محتوا در اینستاگرام موثر است. مسلماً هرچه محتوای بیشتری تولید شود، هزینه‌ی بیشتری برای صاحب پیج در پی خواهد داشت. اما این نکته را به یاد داشته باشید که قیمت واحد تولید محتوا با بیشتر شدن میزان سفارش، کاهش می‌یابد. برای مثال اگر برای پیج خود 20 تصویر سفارش دهید و 2,000,000 ریال پرداخت کنید، ممکن است در صورت توافق با ارائه‌دهنده‌ی خدمات تولید محتوا برای سفارش 50 تصویر 4,500,000 ریال پرداخت کنید.

5. داشتن تقویم محتوایی برای انتشار محتوای تولیدشده

تقویم محتوایی برای انتشار منظم محتوا

بر اساس الگوریتم جدید اینستاگرام داشتن برنامه‌ی منظم در انتشار محتوا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. داشتن تقویم محتوایی برای انتشار مطالب گام بزرگی برای رسیدن به اکسپلور و پیشرفت در اینستاگرام محسوب می‌شود. اگر ارائه‌دهنده‌ی خدمات بتواند محتوای تولیدشده را طبق برنامه و نظمی خاص منتشر کند، مطمئناً این موضوع در هزینه تولید محتوای اینستاگرام تأثیرگذار خواهد بود.

6. تأثیر طراحی قالب اختصاصی بر هزینه تولید محتوا در اینستا

یکی دیگر از عواملی که در تعیین هزینه تولید محتوای اینستاگرام نقش دارد، طراحی قالب اختصاصی برای پیج شما می‌باشد. اگر از تولیدکننده‌ی محتوا بخواهید که تمامی محتواها را بر اساس یک قالب اختصاصی و تم مشخص برای شما تولید کند، مطمئناً هزینه تولید محتوای اینستاگرام برای شما افزایش خواهد یافت. از مزایای طراحی قالب اختصاصی میتوان به منظم بودن و زیبایی پست‌ها و کمک کردن به برندینگ پیج اشاره کرد.

7. تأثیر نوشتن کپشن در هزینه تولید محتوا در اینستاگرام

تأثیر نوشتن کپشن در هزینه تولید محتوا در اینستاگرام

کپشن یکی از مهم‌ترین اجزای پست‌های اینستاگرامی است که می‌تواند تأثیر بسزایی در به تعامل وا داشتن کاربران داشته باشد. نوشتن کپشن‌های تعاملی نیازمند مهارت‌های خاصی است که اگر به درستی به کار گرفته شوند، می‌توانند باعث افزایش تعامل در پیج شوند. به دلیل اهمیت نوشتن کپشن مناسب برای پست‌ها، هزینه تولید محتوای اینستاگرام به کیفیت کپشن نیز بستگی دارد.

8. نقش محل انتشار محتوا در هزینه تولید محتوا در اینستاگرام (پست، استوری یا …)

یکی دیگر از مواردی که بر قیمت تولید محتوای اینستاگرام تأثیرگذار است، محلی است که قرار است محتوا در آن آپلود شود. برای مثال هزینه‌ی محتوای تولیدشده برای پست با هزینه‌ی محتوا برای استوری متفاوت است. همچنین سایر بخش‌های اینستاگرام مثل IGTV و Reels هم تعرفه‌ی مخصوص خود را دارند.

9. تشخیص و استفاده از هشتگ‌های مرتبط و مناسب

تاثیر استفاده از هشتگ‌ها در هزینه تولید محتوای اینستاگرام

هشتگ‌ها ابزارهایی هستند که میتوان از آن‌ها برای افزایش بازدید پست‌ها استفاده کرد؛ به همین دلیل یافتن هشتگ‌های مرتبط و به کار گرفتن آن‌ها در جای مناسب خود می‌تواند سبب پیشرفت پیج شما شود. سرویس‌های ارائه‌کننده‌ی خدمات تولید محتوا برای یافتن و استفاده از هشتگ‌های مرتبط با بیزینس شما هزینه تولید محتوا در اینستاگرام را افزایش می‌دهند. البته اگر این کار به درستی صورت گیرد، مطمئناً به نفع شما خواهد بود و صرفه‌ی اقتصادی هم خواهد داشت.

10. مدت زمان تحویل محتوا

مدت زمان تحویل محتوای سفارش داده شده

برای برخی پیج‌ها مدت زمان تحویل پروژه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. برای مثال پیج‌های حوزه‌ی تکنولوژی نمی‌توانند پست‌های خود را با تأخیر بسیار زیاد منتشر کنند؛ چرا که مطالب به‌روز توسط دیگر پیج‌های هم‌زمینه پوشش داده خواهند شد و فالوورها به دلیل آپدیت نبودن مطالب پیج، از دست خواهند رفت. به دلیل اهمیت این موضوع، هرچه زمان تحویل محتوا کمتر باشد، هزینه‌ تولید محتوا بیشتر خواهد بود.

11. تاثیر پشتیبانی از محتوای تولیدشده بر قیمت تولید محتوا در اینستاگرام

پشتیبانی از محتوای تولیدشده

پشتیبانی یا عدم پشتیبانی از محتوای تولیدشده می‌تواند در تعیین هزینه تولید محتوا در اینستاگرام نقش بسزایی داشته باشد. برای مثال اگر پس از آماده شدن محتوا و تحویل پروژه، مشکلاتی در آن وجود داشت، باید امکان ویرایش آن وجود داشته باشد. در این صورت ممکن است هزینه تولید محتوای اینستاگرام شما کمی افزایش یابد.

12. آنالیز عملکرد محتوای تولیدشده

تاثیر آنالیز محتوا بر هزینه تولید محتوای اینستاگرام

برخی تولیدکنندگان محتوا پس از تحویل پروژه و انتشار عکس یا ویدیو در اینستاگرام عملکرد آن را در پیج آنالیز می‌کنند. این کار می‌تواند موجب شناسایی نقاط ضعف و قوت محتوای پیج شما شود. طبیعتاً سرویس‌هایی که خدمات خود را به این شکل ارائه می‌کنند هزینه تولید محتوای بیشتری نسبت به سایر تولید کنندگان محتوا دریافت می‌کنند.

13. هزینه تولید محتوای تبلیغاتی با حضور اینفلوئنسرها

تاثیر تبلیغ با اینفلوئنسرها بر هزینه تولید محتوا در اینستاگرام

برخی سرویس‌های تولید محتوا این امکان را برای کاربران خود فراهم می‌کنند که برای پیج خود محتوای تبلیغاتی با حضور اینفلوئنسرها سفارش دهند. مطمئناً اگر این تبلیغ به اینفلوئنسر تخصصی و مرتبط با موضوع فعالیت پیج سپرده شود، بازدهی بسیار خوبی خواهد داشت. البته به این نکته هم توجه کنید که هزینه‌ی تولید محتوا در اینستاگرام با حضور اینفلوئنسرها زیاد بوده و بیزینس‌های کوچک معمولاً نمی‌توانند به صورت مداوم با آن‌ها همکاری داشته باشند.

سوالات شما

هزینه تولید محتوا در اینستاگرام چقدر است؟

✅ هزینه تولید محتوا در اینستاگرام به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد که در متن مقاله تمامی این موارد را به صورت کامل توضیح داده‌ایم.

سخن پایانی

با گسترش روز افزون مردم از شبکه‌های اجتماعی، اهمیت تولید محتوا بیش از پیش بین صاحبان کسب و کارهای مجازی احساس می‌شود. ما در این مقاله تمامی عوامل موثر بر هزینه تولید محتوای اینستاگرام را معرفی کرده و مورد بررسی قرار دادیم. با مطالعه‌ی این مقاله خواهید توانست بهترین تولیدکنندگان محتوا را شناسایی کرده و با بصرفه‌ترین قیمت تولید محتوای پیج خود را به آن‌ها بسپارید.

امیدواریم مطالب این مقاله برای شما همراهان همیشگی اینبو مفید واقع شده باشند. اگر به غیر از مواردی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد، عاملی را می‌شناسید که می‌تواند بر هزینه تولید محتوا در اینستاگرام تأثیرگذار باشد، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

از همراهی شما سپاسگزاریم!

نظرات و سوالات

پیام شما می‌تواند شروع یک مکالمۀ سازنده باشد.

guest
4 کامنت
بیشترین امتیاز
جدیدترین قدیمی ترین
Inline Feedbacks
View all comments