حذف لایک اینستاگرام از حواشی و تاثیرات آن

حذف لایک اینستاگرام

اینستاگرام از اردیبهشت ماه 98، اطلاعیه‌ای درباره حذف لایک منتشر کرد. با این مضمون که به جز صاحب پیج، فرد دیگری قادر به مشاهده تعداد لایک‌های یک پست نخواهد بود. امروزه این تغییرات در اینستاگرام اعمال شده است و ما می‌خواهیم در این مقاله به بررسی طرح حذف لایک اینستاگرام و نتایج آن بپردازیم.

وقتی که یک پست در اینستاگرام منتشر می شود تنها چیزی که بسیاری از افراد به آن توجه می کنند، لایک است. پس اولین موردی که شما در بخش نوتیفیکیشن گوشی آن را می‌بینید تعداد لایک اینستاگرام است. شاید برای شما جالب باشد که تعداد لایک یکی از مواردی است که میزان تعامل کاربر با صفحه شما را نشان می‌دهد یعنی هر چقدر تعداد لایک‌های پست شما بیشتر باشد فالوورها با پست شما تعامل بیشتری برقرار کرده‌اند. البته توجه کنید که برای سنجش این مشارکت، موارد بسیار زیادی وجود دارد که مهمترین آنها لایک پست‌ها است.

شرکت بزرگ فیسبوک که سازنده بسیاری از نرم‌افزارهای شبکه‌های اجتماعی است در سال‌های اخیر تغییرات زیادی را بر روی اینستاگرام به وجود آورده که خبر حذف تعداد لایک اینستاگرام یکی از آن موارد است.
در ابتدا این تغییرات با توجه به منطقه جغرافیایی اعمال شد یعنی اینطور نبود که لایک همه کاربران به طور همزمان پاک شود. در آن زمان یکسری از افراد بر این باور بودند که این خبر شایعه هست اما فیسبوک بر صحت آن تاکید کرده بود.
شاید برای شما جالب باشد که چرا اینستاگرام به صورت منطقه‌ای این تغییر را به وجود آورد؟! در پاسخ باید گفت که هر شرکت سیاست‌های مخصوص به خودش را دارد. اینستاگرام در ابتدا این تغییرات را در کشورهای کانادا و استرالیا و پس از مدتی در کشورهای برزیل، ایرلند، ایتالیا، ژاپن و نیوزلند اعمال کرد و امروزه این طرح تقریبا در همه کشورها اجرا شده است.

حذف تعداد لایک در اینستاگرام

حذف تعداد لایک در اینستاگرام

حذف لایک اینستاگرام بدان معنی نیست که شما قادر به دیدن افرادی که لایک‌تان می‌کنند، نباشید. بسیاری از افرادی که در اینستاگرام بازاریابی می‌کنند بر این باورند که حذف لایک اینستاگرام سبب کم شدن اعتبار آنها می‌شود ولی اصلاً این طور نیست و پنهان شدن تعداد لایک‌ها به نفع همه فالوورها هست به دلیل اینکه یک سری از صفحات اینستاگرام بدون اینکه محتوای با کیفیت تولید کنند اقدام به خرید لایک می‌کنند که فقط تعداد لایک پست‌هایشان بالاتر رود ولی اگر اینستاگرام به حذف تعداد لایک‌ها بپردازد همه افراد برای تولید محتوای با کیفیت تلاش می‌کنند و فقط از این راه تعامل خود را با کاربران بیشتر می‌کنند.

بعد از اینکه اجرای آزمایشی حذف لایک اینستاگرام عنوان شد این اقدام واکنش‌های مثبت و منفی بسیاری نسبت به خودش گرفت و عده‌ای از افراد معتقد بودند که حذف لایک به نفع اینفلوئنسرها نخواهد بود برای اینکه معیار سنجش موفقیت در اینستاگرام به طور کامل حذف خواهد شد و تعداد لایک پست‌ها برای اینفلوئنسرها یک هدیه کوچک به حساب می‌آمد که با عملی شدن این طرح آنها از این پاداش بی نصیب خواهند ماند.

یکسری از افراد هم می‌گفتند که اگر تعداد لایک‌ها حذف شود باید برای تولید محتوا زمان بیشتری را صرف کنند و با توجه به این مهم با طرح حذف لایک موافقند. در این صورت مخاطب نسبت به محتوا تمرکز می‌کند نه بر روی تعداد لایک‌ها و همین سبب می شود که کیفیت یک صفحه بالا رود.
یکسری از بازاریاب‌های اینترنتی نظرات مختلفی راجع به حذف لایک‌ها داشته‌اند که ما در ادامه به شرح آن خواهیم پرداخت.

نظر آدام هیل بنیانگذار آژانس تبلیغات

حذف لایک‌های اینستاگرام سبب می‌شود که افراد از خلاقیت خود بیشتر استفاده کنند که همین مورد باعث تولید محتوای با کیفیت توسط گروه‌های تبلیغاتی می‌شود. در حال حاضر هم این گروه‌های تبلیغاتی تعداد لایک‌های زیادی دارند ولی نمی‌توان گفت که یک پیج با توجه به تعداد لایک‌ها بازدهی مناسبی دارد. به همین دلیل اگر این اقدام فیسبوک عملی شود تعامل کاربر با یک پیج بیشتر خواهد شد و همچنین برای رونق بیزینس هم بسیار مفید است. البته ممکن است حذف تعداد لایک‌های اینستاگرام، کار را برای همه افراد سخت کند به خاطر این که شما متوجه نمی‌شوید که کدام پست‌ها توسط فالورها بیشتر پسندیده شده است و آنها به چه محتوایی علاقه مندند. پس بنده از حذف لایک اینستاگرام راضی نیستم.

نظر مایکل دنیرو مدیر شرکت سوشال مدیا

برای صفحات کسب و کار تعداد فالوور و همچنین تعداد لایک آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و حذف آن ممکن است مشکلاتی را برای این افراد به وجود آورد به همین دلیل به خاطر اهمیت آن یکسری از افراد برای صفحه‌های خود از فالوورها و لایک فیک استفاده می‌کنند و یک رقابت سخت بین تمام بیزینس‌ها به وجود می‌آورند. مایکل، مدیر شرکت سوشال مدیا بر این باور است که اگر تعداد لایک اینستاگرام حذف شود معیار سنجش برای تمامی پیج‌ها یکسان خواهد شد و کیفیت یک پیج فقط با تولید محتوای با ارزش سنجیده می‌شود و افراد دیگر به سراغ روش‌های تقلبی نخواهند رفت.

پس برای پیج‌های بیزینسی تولید محتوای با کیفیت از تعداد لایک‌ها با ارزش تر است و اگر فردی می‌خواهد فالوورهای خود را به مشتری تبدیل کند حتماً باید محتوای مفیدی بسازد.
از همان ابتدا که اساس اینستاگرام پایه گذاری شد همه مدیران به محتوای با کیفیت ارزش قائل بودند و تنها چیزی که در اینستاگرام از ابتدا تا الان بدون تغییر مانده است محتوای با ارزش است. البته در آینده ممکن است الگوریتم اینستاگرام دستخوش تغییراتی شود که همه افراد را شگفت زده کند. پس اگر شما محتوای ارزشمند منتشر کنید با وجود تغییرات الگوریتم اینستاگرام صفحه شما همیشه پیشتاز خواهد بود.

نظر مایک بروان بنیانگذار شرکت بازاریابی محتوا

مایک معتقد است افرادی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ بازاریابی می‌کنند می‌دانند که فقط تعداد لایک اهمیت ندارد و معیارهای موفقیت یک پیج در اینستاگرام بر اساس کامنت‌ها، سوالات متداول فالوورها و تعداد لایک‌ها و از همه مهمتر اینکه چه تعداد از فالورها به مشتری تبدیل شده‌اند بستگی دارد. من اینطور فکر می‌کنم که اگر تعداد لایک‌ها از اینستاگرام و فیسبوک حذف شود فرقی به حال کاربر نمی‌کند.

یکی از مدیران ارشد شرکت فیسبوک بر این باور است که حذف تعداد لایک در اینستاگرام فقط به جهت راحتی فالوورها است و هر تغییری که در اینستاگرام به وجود می‌آید به خاطر ترغیب اکانت‌ها به تولید محتوای با کیفیت می‌باشد به همین دلیل ما نمی‌خواهیم که برای همه اکانت‌ها مخصوصاً کسب و کارها رقابتی در این شبکه اجتماعی بزرگ به وجود آوریم بلکه قصد داریم که مردم از اینستاگرام در جهت بهبود منافع خود استفاده کنند و با سایر کاربران مشارکت کنند و اگر راحتی کاربر در اینستاگرام مد نظر نباشد حتما این شبکه اجتماعی حذف خواهد شد. در واقع ما می خواهیم که کاربران در اینستاگرام بمانند و نه تنها آزار روحی نبینند بلکه انگیزه آنها هم بیشتر شود.

نظر فاکس هولمز مدیر شرکت بازاریابی اینترنتی

الگوریتم اینستاگرام به این دلیل بروز می شود که امنیت را برای تمامی کاربران به وجود آورد و در حال حاضر هم بسیاری از فالوورها به خاطر اینکه تعداد لایک پست‌های آنها پایین است مدام صفحات خود را با صفحات دیگر مقایسه می‌‌کنند و ممکن است اعتماد به نفس آنها پایین بیاید و این مسئله برای همه فالوورها چه مرد چه زن و در همه سنین اتفاق می‌افتد.

تا به امروز بسیاری از نوجوانان و افراد سالخورده به علت پایین بودن تعداد لایک‌هایشان اکانت خود را بسته اند. با وجود اینکه مطمئن نیستم حذف لایک اینستاگرام تاثیر گذار است یا خیر ولی به این مورد واقفم که هر تغییر به نفع کاربران است و چنین کاری برای افراد عادی مفید است و تضمین کننده سلامت روحی آنها می شود.

نظر کیت میلر مدیر شرکت بازاریابی دیجیتال مارکتینگ

اقدام تیم فیسبوک و اینستاگرام برای حذف لایک اینستاگرام بسیار با ارزش است به این دلیل که هم سلامت روحی و روانی کاربران را تا حد زیادی بالا می‌برد و هم سبب تولید محتوای با کیفیت تر می‌شود از طرفی هم کاربر به صورت بهینه از اینستاگرام استفاده می‌کند و تمایل آن به فعالیت در این شبکه اجتماعی بیشتر می‌شود و این دقیقاً هدفی است که اینستاگرام می‌خواهد.

همچنین اگر لایک اینستاگرام حذف شود به کل رقابت بین کاربران را از بین می‌برد و بیزینس‌ها تمام تمرکزشان را روی بازاریابی خود می‌گذارند و همچنین محصولات و خدمات بهتری را ارائه می‌دهند.

به طور کلی افرادی که در حوزه بازاریابی دیجیتال مارکتینگ فعال هستند واکنش بسیار مثبتی نسبت به این اقدام فیسبوک داشته اند هر چند که به تاثیرات آن اطمینان ندارند. حتی بنیانگذار اینستاگرام بر این باور است که اگر چنین اقدامی که خواسته ما را نسبت به راحتی کاربر، محقق نکند حتماً از انجام آن صرف نظر خواهیم کرد.

حذف تعداد لایک اینستا و فیسبوک

وقتی که اینستاگرام عنوان کرد که تمایل به حذف لایک دارند فیسبوک هم در حال انجام چنین اقدامی بود. البته می‌توان دید که چه کسانی پست‌ها را لایک می‌کنند ولی تعداد آنها مشخص نمی‌شود. بسیاری از صفحاتی که موفقیت را در تعداد لایک‌ها می‌دیدند این قضیه اعتبار آنها را کم کرده است.
صفحات زیادی هم در اینستاگرام فعالیت می‌کردند که اولویت آنها تعداد لایک بالا بود ولی سیاستی که بنیانگذار فیسبوک و اینستاگرام پیش می‌گیرد آن است که همیشه راحتی کاربران را مد نظر قرار می‌دهد.

در حقیقت فیسبوک و اینستاگرام بر این باورند که اگر تعداد لایک‌ها از همه صفحات برداشته شود رقابت کمتر می‌شود و افراد تمرکز خود را بر روی تولید محتوای با کیفیت می‌گذارند و اثرات منفی آن هم از روی کاربران برداشته خواهد شد. همانطور که گفته شد حذف لایک فقط تعداد آن را نشان نمی‌دهد ولی افرادی که آن را لایک کرده اند مشخص است.

بعد از اینکه مجموع لایک اینستاگرام برای کاربران حذف شد، کاربران با کلیک بر روی گزینه Others، می‌توانند به راحتی لیست افراد لایک کننده را ببینند. این لیست می تواند به شما نشان دهد که میزان محبوبیت یک پست چقدر است ولی گاهی اوقات بسیار وقت گیر است و افراد معمولاً سراغ چنین کاری نمی‌روند.

نمایش لایک ها بعد از تغییرات حذف لایک اینستا

نکته مهم: ما در عکس بالا نمایش لایک‌های یک پست را با یک اکانت قدیمی بررسی کردیم و همان طور که مشاهده می‌کنید تعداد لایک‌ها نمایش داده نشده و فقط افرادی که پست را لایک کرده اند دیده می‌شوند.
اما وقتی همزمان نمایش لایک‌های این پست را با یک اکانت جدید امتحان کردیم، با نتیجه شگفت آوری روبه رو شدیم. همان طور که در تصویر پایین مشاهده می‌کنید، تعداد لایک‌ها برای اکانت تازه تاسیس ما نمایش داده شده است. به نظر شما این احتمال وجود دارد که طح حذف لایک متوقف شود؟؟؟ 🤔

نمایش تعداد لایک‌ها در کنار پست

تاثیر حذف لایک بر سلامت روانی کاربران

اولین دلیلی که اینستاگرام برای حذف لایک عنوان کرده است راحتی و سلامت روانی کاربران می‌باشد ولی آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید چقدر سلامت روانی کاربران برای اینستاگرام اهمیت دارد در حالی که بسیاری از پژوهشگران بر این باورند که اینستاگرام تاثیر منفی روی سلامت افراد می‌گذارد ولی آنها نگفته اند که لایک اینستاگرام با سلامت روانی افراد چه رابطه ای دارد و آیا تاثیرش منفی است یا خیر.

اگر برای اینستاگرام سلامت روانی کاربرانش مهم است با توجه به راه حل‌هایی که پژوهشگران مختلف نسبت به آن عنوان کرده اند می توانند استفاده کنند به عنوان مثال برای کسانی که بیش از حد از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند می تواند اخطارهای مختلفی را به فرد دهد که سلامت افراد حفظ شود و آنها از لحاظ روحی آسیب نبینند.

تاثیر حذف لایک بر کسب درآمد بیشتر

اکانت‌هایی که به صورت تجاری در اینستاگرام فعالیت می‌کنند حدوداً ۲۵ میلیون است که این اکانت‌های تجاری ماهانه حدود ۲ میلیون از طریق تبلیغات هزینه می‌دهند. بسیاری از بیزینس‌های کوچک به خاطر اینکه تعداد لایک‌های پست‌های آنها پایین است نمی‌توانند از تبلیغات اینستاگرام به خوبی استفاده کنند.

همه برای این موضوع واقف هستیم هر کسب و کاری که محبوبیت بالایی داشته باشد قطعاً فروش بالایی هم خواهد داشت به عنوان مثال هیچ کس دوست ندارد به رستورانی برود که دیگران آن را تایید نمی‌کنند یا از محصولی استفاده کند که کمتر کسی حاضر به مصرف آن است پس مطمئناً کسی هم تمایل ندارد تبلیغی را کلیک کند که لایک آن پایین است یا اصلاً کسی آن را لایک نکرده است.
پس راه حل این موضوع فقط حذف لایک پست‌ها است. اگر چنین اقدامی عملی شود دیگر هیچ کاربری قادر به دیدن تعداد لایک‌ها نیست پس کسب و کارها بدون اینکه ترسی داشته باشند به تبلیغات می‌پردازند و همچنین این کار سبب افزایش بازخورد و افزایش فالوور در اینستاگرام تمام بیزینس‌ها می‌شود و قطعاً کسب درآمد آنها هم بیشتر خواهد شد و به اینستاگرام هم پول بیشتری خواهد رسید.

اکثر تبلیغاتی که در اینستاگرام اتفاق می‌افتد از طریق افراد مشهور و اینفلوئنسرها هست یعنی در این شبکه اجتماعی بزرگ اینستاگرام مقداری ضرر می‌بیند پس به دنبال این است که در تبلیغات اینفلوئنسرها یک سودی هم او ببرد. به همین دلیل اینستاگرام برای سهیم شدن در این اتفاق می‌خواهد طرح جدیدی را پایه گذاری کند و حذف تعداد لایک پست‌ها خود به خود از درآمد اینفلوئنسرها کم و به درآمد از اینستاگرام اضافه می‌‌کند.

تاثیر حذف لایک بر استفاده بهینه اینستاگرام

یکی از دلایلی که اینستاگرام اقدام به حذف لایک پست‌ها کرد این بود که کاربران از قابلیت‌های استوری بیشتر استفاده کنند و به جای عکس‌ها، ویدئوهای بیشتری را منتشر کنند. در دنیای اینترنت همه بر این باورند که ویدئو مخصوصاً ویدیوهای کوتاه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و فیسبوک و اینستاگرام هم از این قاعده مستثنی نیستند به همین خاطر همه تلاششان را به کار گرفتند تا مخاطبان بیشتر به سمت ویدئو روند و برای تولید محتوا هم بیشتر از ویدئو استفاده کنند و افرادی که برای تبلیغات استفاده از ویدئو را پیش گرفته اند، به حداکثر برسد. اینستاگرام با حذف لایک پست‌ها می‌خواهد خودش را به این هدف نزدیک تر کند.

تاثیر حذف لایک بر تولید محتوا

اگر تعداد لایک‌ها حذف شود قطعاً افراد بر روی تولید محتوا کار می‌کنند و همین موضوع سبب می‌شود که کیفیت یک پیج بالاتر رود و فالوورها بیشتر بر روی محتوای ارزشمند تمرکز کنند و پس از عملی کردن این اقدام دیگر معیار سنجش موفقیت یک پیج تعداد لایک آن نبود.

حتما این داستان را شنیده اید که چندی پیش فردی عکس یک چنگال را در اینستاگرام منتشر کرد و از کاربران مختلف درخواست کرد که آن را لایک کنند تا بتواند از این طریق رکورد دار لایک در اینستاگرام شود در آن زمان رکورد دار لایک اینستاگرام دست یک بازیگر آمریکایی بود که یک پست آن ۱۸ میلیون لایک خورده بود ولی پست چنگال حدود ۵۴ میلیون لایک داشت یعنی به نوعی بهترین پست اینستاگرام به حساب می آمد.

وقتی که اینستاگرام تصمیم بر حذف لایک‌ها گرفت به طور کل معیار موفقیت پست تغییر کرد و مطالبی که محتوای خوبی ندارد بازخورد خوبی نخواهند داشت و همچنین خرید و فروش لایک فیک هم به طور کل حذف خواهد شد ولی بعضی از افراد می گفتند که اگر لایک کاربران حذف شود معمولاً اکانت‌ها به برنامه‌های لایک دهی مجهز خواهند شد.

تاثیر حذف لایک بر کیفیت اکانت‌‎های افراد معروف

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که حذف لایک اینستاگرام چه تاثیری بر روی فعالیت اینفلوئنسرها خواهد گذاشت یکی از بهترین نتایج آن است که یک سری از افرادی که به دنبال محبوبیت فیک هستند به طور کلی از صحنه حذف خواهند شد و طبق تحقیقات انجام شده در انگلستان از ۴۰۰۰ اینفلوئنسری که در حوزه اینستاگرام فعالیت می‌کردند بیش از نیمی از آنها اقدام به خرید لایک، فالوور و کامنت فیک کرده بودند. همچنین ۲۰ درصد از آنها بر این باورند که در آینده باز هم چنین کاری را انجام می‌دهند. در ایران هم بسیاری از افراد همین کار را می‌کنند و به جز اینفلوئنسرها تعداد بسیار زیادی از هنرمندان که فالوورهای بالا برایشان اهمیت دارد اقدام به خرید فالوور فیک کرده اند.

البته با حذف کامل نمایش تعداد لایک پست‌ها، تشخیص کسانی که فالوور فیک دارند به سختی انجام می‌‌شود و همین مسئله باعث شده است که مشکلاتی در زمینه اینفلوئنسر مارکتینگ به وجود آید. هرچند که بازاریابان اینترنتی از روش‌های مختلفی برای عملکرد بازخورد پیچ‌ها استفاده می‌کنند.

با اجرایی شدن این طرح این احتمال به وجود آمد که تعامل کاربران با صفحه‌های معروف اینستاگرام و اینفلوئنسرها کمتر شود و در نتیجه به میزان قابل توجهی بازخورد پست‌ها کاهش یافته و بیزینس‌ها هم به تبلیغات پولی اینستاگرام روی می‌آورند. به همین دلیل اینفلوئنسرها و افراد معروف باید به تولید محتوای با کیفیت تری بپردازند و یکسری تکنیک‌ها را تغییر دهند تا بتوانند مخاطب بیشتری را جذب خود کنند.

البته افرادی که تازه می خواهند وارد چنین مرحله‌ای شوند با حذف لایک اینستاگرام کار بسیار سختی را پیش رو دارند به دلیل اینکه تعداد لایکی وجود ندارد تا پست‌های آنان را به دیگران نشان دهد در این صورت محبوب شدن و جذب فالوور برای بسیاری از افراد مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

نظرات کاربران مختلف اینستاگرام درباره حذف لایک پست‌ها

یک کاربر ایتالیایی می‌گوید که حذف لایک اینستاگرام سبب شده است که محتوای با کیفیت تری تولید کنم تا بتوانم از این طریق مخاطبان بیشتری را جذب پست‌های خود کنم.
یک کاربر آمریکایی بر این باور است که من برای مدتی از اینستاگرام استفاده نمی کردم و اکنون دوباره فعالیت خود را در آن شروع کرده‌ام و دیگر از بابت اینکه تعداد لایک‌هایم چقدر است نگرانی ندارم و می‌دانم که فالوورهای من پست‌هایم را بر اساس تعداد لایک‌ها نمی‌سنجند.
یک کاربر استرالیایی بر این باور است که قبل از گذاشتن هر پستی خجالت می‌کشیدم چون نگران بودم که پست‌هایم کمتر لایک بخورند ولی در حال حاضر اعتماد به نفس بیشتری کسب کرده‌ام چون می‌دانم که مردم به خاطر تعداد لایک‌ها مرا قضاوت نمی‌کنند و اکنون به جای اینکه تمرکزم به سمت تعداد لایک برود فقط به خودم فکر می‌کنم و اکنون آرامش بسیار زیادی دارم.

نتیجه گیری

با توجه به آنچه که در این مقاله خواندیم اجرایی شدن طرح حذف لایک توسط اینستاگرام و فیسبوک نتایج مثبت و منفی زیادی به همراه داشت. از جمله نتایج مثبت آن افزایش کیفیت محتوا و پست‌های باارزش و افزایش اعتماد به نفس افرادی که تعداد لایک کمی داشتند، بوده و از جمله تاثیرات منفی این طرح، مشکل بودن تشخیص لایک‌های فیک از اصل است. اما همانطور که در بالا مشاهده کردید، با توجه به این که امروزه اینستاگرام به کاربران جدید خود اجازه دیدن تعداد لایک‌های یک پست را داده است، این احتمال وجود دارد که در آینده طرح حذف لایک را متوقف کرده و نمایش تعداد لایک‌ها مثل سابق برای همه کاربران امکان پذیر شود.

نظرات کاربران

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

آموزش جامع گذاشتن پست در اینستاگرام با گوشی و کامپیوتر

آموزش جامع گذاشتن پست در اینستاگرام با گوشی و کامپیوتر

می‌توان گفت انتشار پست، اصلی‌ترین فعالیت هر فردی در اینستاگرام است. اگر می‌خواهید در اینستاگرام فعالیت داشته باشید، باید قبل از هرچیزی نحوه‌ی گذاشتن پست را یاد بگیرید. با این که انتشار پست فرآیند ساده‌ای است، اما ممکن است برای کاربرانی که به تازگی عضو اینستاگرام...

ادامه مطلب
جامع ترین روش های تشخیص فالوور فیک؛  مچ غیرفعال‌ها را بگیرید!

جامع ترین روش های تشخیص فالوور فیک؛ مچ غیرفعال‌ها را بگیرید!

اگر شما هم در بین فالوورهایتان در اینستاگرام با پیج هایی مواجه شده اید که نه نام مشخصی دارند، نه عکس پروفایلشان مشخص است و نه محتوای خاصی منتشر کرده اند، احتمالا با یک پیج فیک طرف هستید! بر اساس آخرین آمارها، تقریبا یکی از هر 20 اکانت موجود در اینستاگرام، فیک است. اما...

ادامه مطلب
فالوور فیک چیست و چرا می‌تواند تله ای برای کسب و کار شما باشد؟ (2020)

فالوور فیک چیست و چرا می‌تواند تله ای برای کسب و کار شما باشد؟ (2020)

فالوور فیک چیست؟ به طور خلاصه ، می‌توان گفت به حساب های کاربری که به صورت غیرواقعی در اینستاگرام وجود دارند و فاقد هویت هستند، فالوور فیک گفته می‌شود. همان طور که می دانید، برای حضور در اینستاگرام، اول باید برای خودتان حساب کاربری باز کنید. برای این کار لازم است نام...

ادامه مطلب