افزایش فالوور اینستاگرام

افزایش فالوور اینستاگرام رایگان با 21 روش

علی محمدی
2020-10-19

به دنبال پیج فعال‌ و با نرخ تعامل بالا هستید؟

وارد کانال تلگرام شوید و لیست تمامی پیج‌ها همراه با آمار بازدیدکننده فعال را مشاهده نمایید!

ربات اینستاگرام اینبو

ربات اینستاگرام اینبو دستیار هوشمند، اختصاصی و خستگی ناپذیر شما در اینستاگرام است!

افزایش فالوور در اینستاگرام دغدغه‌ی همه‌ی کسانی است که قصد دارند از این شبکه‌ی اجماعی کسبِ درآمد کنند؛ اما چرا این مسئله تا این حد برایشان مهم است؟ همانطور که می‌دانید اینستاگرام از شکل اولیه‌ی خود در زمان تاسیس فاصله گرفته و میتوان گفت به یک بازار جهانی تبدیل شده است که البته رقابت سختی هم در آن جریان دارد.

لازمه‌ی کسب درآمد از اینستاگرام این است که بین کاربران این شبکه‌ی اجتماعی شناخته شوید. به عبارتی برای رسیدن به درآمد از این طریق، قبل از هر کار دیگر باید برای خود مخاطب پیدا کنید. اگر افراد زیادی پیج شما را نشناسند، طبیعتاً درآمدی هم در کار نخواهد نبود. افزایش فالوور اینستاگرام کلید اصلی موفقیت کسب و کاهارهای اینستاگرامی است. در این مقاله جدیدترین و بهترین راه های افزایش فالوور در اینستاگرام را یاد می‌گیرید!

فهرست عناوین

بهترین راه های افزایش فالوور اینستاگرام

بهترین راه های افزایش فالوور اینستاگرام

در این بخش از مقاله بهترین راه های افزایش فالوور اینستاگرام را معرفی خواهیم کرد تا بتوانید پیج خود را با سرعت هرچه تمام‌تر پیشرفت دهید:

1. افزایش فالوور اینستاگرام رایگان با پیدا کردن بهترین زمان برای پست گذاشتن

تاثیر بهترین زمان پست گذاشتن در افزایش فالوور اینستاگرام

چه زمانی برای انتشار محتوا در اینستاگرام مناسب است؟ منظور از زمان مناسب برای گذاشتن پست در اینستا، زمانی است که درصد زیادی از فالوورهای پیج شما آنلاین باشند. در صورت انتشار محتوا در این زمان، فالوورهای زیادی پست شما را مشاهده خواهند کرد و در نتیجه تعامل خوبی را از سمت آن‌ها دریافت خواهید کرد؛ این مسئله باعث رفتن پست‌ها به اکسپلور اینستاگرام می‌شود. حتماً می‌دانید که رفتن پست‌ها به اکسپلور مساوی است با افزایش فالوور پیج اینستاگرام شما!

برای پیدا کردن بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام می‌توانید از ابزاری که خود اینستاگرام در اختیار کاربران قرار داده است، استفاده کنید. Insights اینستاگرام با اطلاعاتی که در اختیارتان قرار می‌دهد، به شما کمک می‌کند بفهمید که فالوورهای پیجتان در چه روزها و ساعاتی بیشتر آنلاین هستند. این زمان‌ها بهترین فرصت برای انتشار پست در پیج اینستاگرامی محسوب می‌شوند.

2. استفاده از ربات اینستاگرام

استفاده از ربات اینستاگرام برای افزایش فالوور

یکی از بهترین راه های افزایش فالوور اینستاگرام رایگان تعامل با سایر پیج‌ها برای جلب توجه آن‌ها و جذب بازدیدکننده به سمت پیج است. اما جذب بازدیدکننده از این طریق محدودیت‌هایی را دارد. مثلاً شما نمی‌توانید کل وقت خود را صرف فالو کردن و کامنت گذاشتن برای پیج‌های دیگر کنید. حتی اگر این کار را انجام دهید، ممکن است اینستاگرام شما را به عنوان یک اکانت اسپم شناسایی کند و پیجتان را از دسترس خارج کند. پس کلا باید قید جذب بازدیدکننده با این روش را بزنیم؟

ربات اینستاگرام این امکان را برای شما فراهم می‌کند که با خیال آسوده به تولید محتوای پیجتان بپردازید و این تعاملات تکراری و خسته‌کننده را به آن واگذار کنید. ربات‌های اینستاگرامی می‌توانند به جای شما پیج‌های دیگر را فالو کنند، پست‌هایشان را لایک کنند و برایشان کامنت بگذارند؛ به این ترتیب بازدیدکنندگان زیادی به سمت پیجتان روانه خواهند شد.

ربات اینستاگرام اینبو به عنوان با سابقه‌ترین ربات ایرانی فعال در این زمینه، مدیریت پیج شما را بر عهده می‌گیرد و با ایجاد تعامل در پیج‌های دیگر، بازدیدکننده‌ها را به سمت پیجتان هدایت می‌کند. در مرحله بعدی تنها کاری که باید انجام دهید، تبدیل کردن این بازدیدکننده‌ها به فالوورهای دائمی است.

امکانات ربات اینبو:

  1. جذب بازدیدکننده واقعی
  2. جذب بازدیدکننده بر اساس جنسیت کاربر
  3. جذب بازدیدکننده بر اساس موقعیت مکانی
  4. حذف فالوور فیک و روح
  5. فالو و آنفالو خودکار
  6. لایک و کامنت خودکار
  7. پشتیبانی برخط و آنلاین
  8. فیلتر کردن کاربران هدف

امکانات رایگان ربات اینبو:

  1. دانلود عکس پروفایل اینستاگرام
  2. دانلود پست اینستاگرام
  3. دانلود استوری اینستاگرام
  4. حذف تاریخچه تماس صوتی و تصویری اینستاگرام از صفحه چت دایرکت
  5. ابزار ارسال پست و استوری زمانبندی شده
همین الان کلیک کن و فالوور پیجتو افزایش بده!

3. تبلیغات برای افزایش فالوور در اینستاگرام

یکی دیگر از روش‌های افزایش فالوور، تبلیغات در اینستاگرام است. تبلیغات اینستاگرام روش‌های متفاوتی دارد که می‌توانید با توجه به اهداف پیج و بودجه‌ای که در اختیار دارید، مناسب‌ترین روش را پیدا کرده و از آن استفاده کنید. برای مثال اگر می‌خواهید بدون هزینه تبلیغات انجام دهید، می‌توانید از روش تبادل شات استفاده کنید. این نوع تبلیغات چون معمولاً با پیج‌های هم زمینه صورت می‌گیرد، از هدفمندی بسیار بالایی برخوردار است؛ به همین دلیل این روش بهترین شیوه برای افزایش فالوور اینستاگرام رایگان با استفاده از تبلیغات است.

تبلیغات برای رسیدن به اکسپلور اینستاگرام

در این مقاله یاد می‌گیرید که چگونه با تبلیغات هدفمند، پست‌هایتان را به اکسپلور برسانید!

4. ساخت تقویم محتوایی برای افزایش فالوور اینستا

تاثیر تقویم محتوایی در افزایش فالوور اینستاگرام

داشتن تقویم محتوایی برای پیج اینستاگرام به این معنی است که شما از قبل تعیین کنید که در چه زمانی کدام محتوا باید در پیج انتشار داده شود. این برنامه‌ریزی به شما کمک می‌کند که یک تولید محتوای منظم داشته باشید و طبق الگوریتم اینستاگرام فالوورهای خود را افزایش دهید. با مثال زیر می‌توانید تأثیر تقویم محتوایی را بهتر درک کنید:

شاید تا به حال درباره‌ی دید پرنده‌ای شنیده باشید. این اصطلاح در فیلمبرداری کاربرد دارد. دید پرنده‌ای به ما این اجازه را می‌دهد که از نمای بالا همه چیز را در نظر بگیریم. در این زاویه می‌توان بر روی تمام ابعاد جسم مورد نظر نظارت داشت. این دقیقا همان نمایی است که شما می‌توانید بعد از تنظیم تقویم محتوایی بر روی محتوای خود داشته باشید. یعنی شما به کمک تقویم محتوایی می‌توانید جایگاه کنونی را بهتر بررسی کنید، تغییرات ضروری را شناسایی کرده و آینده‌ای را برنامه‌ریزی نمایید که باعث پیشرفت پیجتان می‌شود.

برای ساخت تقویم محتوایی باید جوانب مختلفی را بررسی کنید و با توجه به اهدافی که قصد پیاده سازی آن را دارید، اقدام کنید.

ابزارهای ساخت تقویم محتوایی

  1. Microsoft Excell

یک روش ساده برای ساخت تقویم محتوایی استفاده از نرم افزار اکسل است. این نرم افزار به شما این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به دانش تخصصی و گذاشتن وقت زیاد، یک جدول زمانی ساده برای پیج خودتان درست کنید.

  1. google sheets

اگر شما هم به محصولات گوگل علاقمند هستید، این نرم افزار مناسب شماست. شما می‌توانید به صورت آنلاین روی فایل خود تغییرات مورد نظرتان را انجام دهید. همچنین این امکان برای شما فراهم است که برای اعضای تیم خود دسترسی‌های مختلف قرار دهید تا با توجه به سطح دسترسی تعیین‌شده، روی تقویم محتوایی تغییراتی را اعمال کنند. در حقیقت با کمک این ابزار شما در هر جایی و بدون هیچ محدودیتی می‌توانید تغییرات مورد نظر را روی پروژه خود اعمال کنید.

5. افزایش فالوور اینستاگرام با ورود به اکسپلور

تاثیر ورود به اکسپلور در افزایش فالوور اینستاگرام

مطمئن باشید بودجه و زمانی که برای ورود به اکسپلور صرف می‌کنید، به شما بازگشت داده خواهد شد (حتی بیشتر از چیزی که فکرشو میکنین). اکسپلور عملا مثل بیلبوردهای تبلیغاتی است که در خیابان‌های شلوغ مشاهده می‌کنید. با این تفاوت که توجهی که به پست‌های اکسپلوری می‌شود، بسیار بیشتر از توجه مردم به بیلبوردهای تبلیغاتی است.

خیلی از افراد فکر می‌کنند که رفتن به اکسپلور اینستاگرام کار خیلی دشواری است؛ بله شاید اینطور باشد اما فقط در صورتی که مقاله‌ی زیر را نخوانده باشید:

در مقاله رمزگشایی الگوریتم اکسپلور اینستاگرام خیلی سریع یاد میگیرین چطوری پست‌هاتون رو به اکسپلور برسونین!

6. برای افزایش فالوور، پروفایل پیجتان را مثل حرفه‌ای‌ها بسازید!

یکی از مهم‌ترین عواملی که در جذب مخاطبان به پیج اینستاگرام تأثیر بسزایی دارد، اطلاعات پروفایل پیج است. پروفایل پیج در واقع ویترین پیج اینستاگرامی شما است و دقیقاً همانجایی است که باید بازدیدکنندگان را به مشاهده‌ی محتوای پیج ترغیب کنید. پروفایل در اینستاگرام شامل 7 قسمت است. شما باید از تمامی این قسمت‌ها به بهترین نحو برای بیشتر کردن فالوور اینستاگرام استفاده کنید. برخی قسمت‌ها مانند یوزرنیم و بیو از اهمیت بیشتری نسبت به بقیه برخوردار هستند؛ پس باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها داشته باشید، البته این موضوع نباید باعث شود که نسبت به سایر موارد بی تفاوت باشید.

پروفایل اینستاگرامتو مثل حرفه‌ای‌ها بساز!

در مقاله بالا یاد می‌گیرید چگونه یک پروفایل برای پیجتان بسازید که بازدیدکننده‌ها نتوانند به راحتی از آن بگذرند!

7. محتوایی بسازید که همه بتوانند از آن استفاده کنند!

در مناطق مختلف دنیا و همچنین در کشور ما مردم به زبان‌های مختلفی صحبت می‌کنند و اگر محتوای شما به زبانی باشد که افراد کمی با آن آشنا هستند، طبیعتاً گروه مخاطبین کمتری را پوشش خواهید داد. بنابر این اگر در مواردی مجبور هستید با این شرایط محتوا تولید کنید، توصیه می‌کنیم برای تصاویر و ویدیوهای خود متن یا زیرنویسی قرار دهید تا مخاطبینی هم که به زبان‌های دیگر صحبت می‌کنند، بتوانند متوجه پیام محتوای شما بشوند. همچنین با این کار کسانی را که از مشکلات شنوایی رنج می‌برند، به مخاطبین خود اضافه خواهید کرد. بدین تریب می‌توانید از بین گروه‌های مختلف جامعه مخاطب جذب کرده و فالوورهای خود را افزایش دهید.

8. تعامل در پیج‌های همکار برای افزایش فالوور اینستاگرام رایگان

یکی دیگر از راه های افزایش فالوور اینستاگرام رایگان، تعامل با سایر کاربران است. اما دقت کنید که این تعامل باید هدفمند باشد. باید پیج‌هایی را که زمینه‌ی فعالیت مشترکی با شما دارند، پیدا کنید و در این پیج‌ها به تعامل بپردازید.

بهترین روش برای برقراری تعامل هدفمند به این شکل است که هشتگ‌های مرتبط با زمینه‌ی فعالیت خود را شناسایی و فالو کنید. سپس با کامنت گذاشتن در پست‌های مربوط به این هشتگ‌ها تعاملات هدفمند خود را آغاز کنید. در این روش خلاقیت حرف اول را می‌زند.

نباید در کامنت‌ها از جملاتی مثل “به پیج منم سر بزنید” یا “خوشحال میشم از پیجم حمایت کنید” استفاده کنید. این جملات معمولاً نمی‌توانند مخاطبان علاقه‌مند را جذب کنند و عملاً نتیجه‌ی مفیدی نخواهند داشت. بهترین روش برای جلب نظر افراد علاقه‌مند این است که به سوالات آن‌ها در کامنت پاسخ دهید. همچنین ارائه‌ی جواب‌های منطقی و قابل قبول به سوالات مطرح‌شده در پست یا کپشن نیز می‌تواند برای مخاطبان پیج جالب باشد.

اگر کامنت‌های شما بتوانند توجه فالوورهای پیج‌های رقیب را جلب کنند، آن‌ها از پیج شما بازدید خواهند کرد و در صورتی که محتوای شما از کیفیت لازم برخوردار باشد، آن را فالو خواهند کرد.

9. فالو کردن فالوورهای رقبا

گفتیم یکی از راه های افزایش فالوور اینستاگرام رایگان، تعامل با پیج‌هایی است که در زمینه کاری ما فعالیت می‌کنند. این کار باعث می‌شود کسانی که زمینه فعالیت ما علاقه‌مند هستند، به صورت غیرمستقیم با پیج ما آشنا شوند. اما اگر یک قدم جلوتر برویم، می‌توانیم به صورت مستقیم با این افراد ارتباط برقرار کنیم. فالو کردن مستقیم فالوورهای رقبا بهترین راه برای ارتباط با کسانی است که به موضوع پیج ما علاقه‌مند هستند و به احتمال زیاد در صورت آشنایی با پیج ما، آن را فالو خواهند کرد.

شاید فالو کردن فالوورهای رقبا کمی برایتان خسته‌کننده باشد؛ از طرفی ممکن است انجام این کار به تعداد زیاد و در مدت کم باعث بلاک شدن پیجتان شود. به همین دلیل بهتر است این کار را به ابزارهای خودکاری بسپارید که در این زمینه سابقه فعالیت موفق دارند. ربات‌های اینستاگرامی به راحتی این کار را برای شما انجام می‌دهند!

10. حذف فالوور فیک برای افزایش فالوور پیج اینستاگرام

حذف فالوور فیک برای افزایش فالوور اینستاگرام

داشتن فالوور فیک در پیج اینستاگرام می‌تواند باعث جریمه شدن اکانت شما از طرف اینستاگرام شود. مخصوصا اگر تعدادی فالوور اولیه واقعی داشته باشید (در حد هزار یا دوهزار فالوور واقعی) عملا این فالوورهای فیک هیچ مزیتی برای شما نخواهند داشت!

همانطور که از نام این فالوورها پیداست، هویت جعلی دارند و توسط یک شخص واقعی اداره نمی‌شوند. طبیعتاً این فالوورها نمی‌توانند در پیج شما تعامل داشته باشند. بنابر این نرخ تعامل پیجتان را به شدت کاهش خواهند داد. الگوریتم اینستاگرام متوجه این کاهش نرخ تعامل شده و تشخیص خواهد داد که محتوای پیج شما برای کاربران جذاب نیست. بنابر این، پست‌های شما را به افراد کمتری نمایش خواهد داد. به این ترتیب آمار بازدید و تعامل پیج شما روز به روز افت خواهد کرد. پس اگر می‌خواهید در تله‌ی فالوورهای فیک گرفتار نشوید، همین الان آن‌ها را از پیج خود بیرون کنید👇👇

همین حالا فالوورهای فیکتو حذف کن!

11. جذاب کردن ظاهر پیج برای افزایش فالوور اینستاگرام

جذابیت ظاهری پیج در افزایش فالوور اینستاگرام رایگان پیجتان تاثیر زیادی دارد؛ کسانی که از پیج شما بازدید می‌کنند، قبل از اینکه عکس‌های شما را مشاهده کنند یا ویدیوهای پیج را پخش کنند، با یک نگاه کلی ظاهر و تم پیج را بررسی می‌کنند. اگر ظاهر کلی پیجتان از جذابیت کافی برخوردار باشد، شانس اینکه پیج شما را فالو کنند، افزایش خواهد یافت. استفاده از یک تم رنگی منظم یا قالب خاص برای پست‌ها باعث می‌شود کاربران از حرفه‌ای بودن فعالیت شما در اینستاگرام باخبر شوند و پست‌هایتان جذابتر به نظر برسند.

یکی از مواردی که در جذابیت ظاهری پیج تاثیر بسیار زیادی دارد، کاور ویدیوهایی است که در پیج منتشر می‌شوند. ویدیوها از فریم‌های مختلفی تشکیل شده‌اند و اگر به صورت عادی در پیج انتشار داده شوند، باعث به هم خوردن تم پیج می‌شوند. به همین دلیل بهتر است برای تمامی ویدیوهایی که در پیج قرار می‌دهید، کاوری تنظیم کنید که با تم کلی پیج هماهنگ باشد. در مقاله زیر یاد می‌گیرید چگونه بهترین کاورها را برای پست‌های ویدیویی پیجتان بسازید.

12. جذب فالوور از شبکه‌های اجتماعی دیگر

قرار نیست همیشه فالوورهای پیجتان را از طریق خود اینستاگرام افزایش دهید. شبکه‌های اجتماعی دیگر و وب‌سایت‌ها می‌توانند به عنوان کانال‌هایی عمل کنند که مخاطبان را به سمت پیج اینستاگرام شما هدایت می‌کنند.

لینک پروفایل اینستاگرام خود را در صفحاتی که در سایر شبکه‌های اجتماعی دارید، قرار دهید و مخاطبان خود را هم از این موضوع با خبر کنید. کانال‌های تلگرامی، پروفایل فیسبوک و لینکدین و وب سایت‌های شخصی و بیزینسی جزو بهترین راه های افزایش فالوور اینستاگرام هستند.

13. استفاده از هشتگ‌ها برای افزایش بازدیدکننده و فالوور اینستاگرام

حتی اگر با روش استفاده از هشتگ‌ها آشنا نباشید، به احتمال زیاد اسم آن‌ها به گوشتان خورده است. هشتگ‌ها ابزارهایی هستند که امکان بیشتر دیده شدن را برای پست‌های اینستاگرامی فراهم می‌کنند. کاربران اینستا می‌توانند با جستجوی هشتگ‌های مرتبط با یک زمینه‌ی خاص، پست‌های منتشرشده در این زمینه را مشاهده کنند.

استفاده از هشتگ‌ها اصول خاصی دارد که اگر آن‌ها را رعایت کنید، می‌توانید مخاطبان زیادی را به پیج خود جذب کنید. مزیت بزرگ جذب مخاطب از این روش این است که بازدیدکنندگان پست‌های شما هدفمند خواهند بود. چون خود آن‌ها هشتگ‌های مرتبط با موضوع پیج شما را جستجو کرده‌اند، به این معنی است که به زمینه‌ی فعالیت شما علاقه‌مند هستند؛ پس در صورتی که محتوای شما کیفیت لازم را داشته باشد، به احتمال زیاد پیج شما را فالو خواهند کرد.

برای افزایش فالوور اینستاگرام رایگان با استفاده از هشتگ‌ها باید هشتگ‌های زمینه‌ی کاری خود را شناسایی کرده و با توجه به اصول و قوانین اینستاگرام از آن‌ها در پست‌های خود استفاده کنید. نکاتی که در استفاده از هشتگ‌ها باید به آن‌ها توجه کنید، به شکل زیر هستند:

A. توجه به گستردگی هشتگ‌ها

وقتی می‌خواهید مجموعه‌ای از هشتگ‌ها را برای بیزینس اینستاگرامی خود انتخاب کنید و به مرور زمان از آن‌ها استفاده کنید، باید به گستردگی آن‌ها توجه کنید. به این معنی که صرفاً استفاده از هشتگ‌های بسیار پرطرفدار و یا بسیار تخصصی و متمرکز نمی‌تواند برای جذب بازدیدکننده مفید باشد.

فرض کنید در زمینه‌ی تکنولوژی فعالیت می‌کنید و قصد دارید هشتگ‌های مناسب پیج خود را پیدا کنید. مطمئناً نمی‌توانید تمام تمرکز خود را روی هشتگ technology# بگذارید. چرا که پست‌های مربوط به این هشتگ بسیار زیادی هستند (در حال حاضر 21 میلیون پست) و پست شما در بین آن‌ها دیده نخواهد شد. از طرفی هم نمی‌توانید هشتگ‌هایی را انتخاب کنید که مخاطبان و طرفداران کمی دارند. برای مثال اگر تازه شروع به فعالیت در اینستاگرام کرده‌اید، نمی‌توانید از نام برند خود به عنوان هشتگ استفاده کنید؛ به این دلیل که نام برند شما شناخته‌شده نیست و بین کاربران اینستاگرام طرفداران زیادی ندارد.

بهترین استراتژی برای انتخاب هشتگ‌های مناسب، استفاده‌ از هشتگ‌های پرطرفدار و تخصصی به صورت همزمان و متعادل است.

B. تکراری نبودن هشتگ‌ها

استفاده از هشتگ‌های تکراری در پست‌های مختلف، به عنوان یک حرکت اسپم شناخته شده و انجام این کار باعث اسپم شناخته شدن پیج شما خواهد شد. شناخته شدن پیج شما به عنوان اکانت اسپم سرعت پیشرفت پیج را به شدت کاهش خواهد داد.

برای جلوگیری از جریمه‌ی اینستاگرام به دلیل استفاده از هشتگ‌های تکراری، چند لیست از هشتگ‌های مناسب تهیه کنید، به طوری که گستردگی هشتگ‌ها در تمامی لیست‌ها رعایت شده باشد. سپس این هشتگ‌های موجود در لیست‌ها را به صورت دوره‌ای در پست‌های خود به کار ببرید. در این صورت در پست‌های متوالی از هشتگ‌های یکسان استفاده نخواهید کرد و با جریمه‌ی اینستاگرام هم مواجه نخواهید شد.

14. استفاده از ریلز برای افزایش فالوور اینستاگرام رایگان

مدتی می‌شود که ویدیوهای ریلز در پیج‌های مختلف اینستاگرامی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما دلیل توجه زیاد به این نوع ویدیوها چیست و چه تفاوتی با ویدیوهای عادی دارند؟ قابلیت ریلز اینستاگرام (Instagram Reels) در زمان ارائه برای رقابت با اپلیکیشن اشتراک ویدیوی تیک تاک معرفی شد. اینستاگرام قصد دارد این قابلیت را توسعه دهد و به همین دلیل پیج‌هایی را که از آن استفاده می‌کنند، حمایت می‌کند؛ به این شکل که ویدیوهای ریلز شانس بیشتری برای نمایش در صفحه‌ی اصلی و حتی اکسپلور کاربران دارند. به همین دلیل استفاده از ریلز اینستاگرام یکی از بهترین راه های افزایش فالوور اینستاگرام رایگان محسوب می‌شود.

15. از مخاطبین پیجتان کمک بخواهید!

یکی از بهترین راه های افزایش فالوور در اینستاگرام رایگان، انتشار پست‌ها و استوری‌هایی است که کاربران را به اشتراک‌گذاری آن‌ها ترغیب کند. در قدم اول باید در تولید چنین محتوایی نهایت سعی خود را به کار ببرید و در قدم‌های بعدی می‌توانید در استوری یا کپشن پست‌ها از مخاطبین خود بخواهید که پست‌ها و استوری‌ها را برای دوستانشان ارسال کنند یا در پیج خود به اشتراک بگذارند. این کار باعث می‌شود افراد جدیدی با پیجتان آشنا شوند و به این ترتیب فالوورهای پیجتان افزایش پیدا می‌کند.

16. برای افزایش فالوور در اینستاگرام مسابقه برگزار کنید!

برگزاری مسابقه برای افزایش فالوور اینستاگرام

اگر تا به حال با مسابقات اینستاگرامی آشنا نشده‌اید، از دانش روز مدیریت پیج اینستاگرام بی خبر هستید. برگزاری مسابقات اینستاگرامی یکی از بروزترین راه های افزایش فالوور اینستاگرام در ایران و جهان است. شما می‌توانید با جذب یک اسپانسر مالی مسابقه‌ای در اینستاگرام برگزار کنید و با این روش، هم یک مبلغی از سمت اسپانسر خود دریافت کنید و هم فالوورهای خود را افزایش دهید. همچنین می‌توانید بسته به بودجه‌ی خودتان جایزه‌ای را برای مسابقه خود در نظر بگیرید و با استفاده از این روش فالوورهای خودتان را بیشتر کنید.

برای مثال اگر صاحب یک رستوران هستید و در اینستاگرام پیجی دارید که زیاد موفق نیست و فالوورهای زیادی ندارید، برگزاری یک مسابقه به شما کمک می‌کند تا فالوورهای خود را افزایش دهید. شما می‌توانید برای جایزه‌ی مسابقه‌ یک منوی آزاد به مشتریان خود هدیه بدهید. یعنی برنده‌ی مسابقه شما می‌تواند یک غذا را از رستوران شما به صورت رایگان دریافت کند.

برگزاری مسابقه در اینستاگرام اصول و قواعد خاص خود را دارد. اگر مسابقه‌ی خود را به صورت درست اجرا نکنید، سودی از آن نخواهید برد و چه بسا سرمایه خود را از دست بدهید. اما نگران نباشید؛ با مطالعه‌ی مقاله‌ی زیر به صورت رایگان یاد می‌گیرید که چگونه یک مسابقه اینستاگرامی موفق را مدیریت کنید:

17. کپشن؛ آهنربایی برای جذب فالوور

نوشتن کپشن برای افزایش فالوور اینستاگرام رایگان

شما می‌توانید با نوشتن یک کپشن جذاب مخاطب خود را جادو کنید. بله جادو! کپشن می‌تواند کاری کند که مخاطب هم شما را فالو کند هم پست شما را سیو و لایک کند و همچنین برای شما کامنت بگذارد. توجه داشته باشید که کپشن شما فقط باید با یک لحن خاص نوشته شود.

تا به حال ضرب المثل “سالی که نکوست از بهارش پیداست” را شنیده‌اید؟ این ضرب المثل دقیقا دارد درباره جمله‌ی اول کپشن صحبت می‌کند. چون اینستاگرام فقط دو خط اول کپشن را نشان می‌دهد و برای دیدن ادامه‌ی کپشن، مخاطب باید روی گزینه‌ی “more” کلیک کند. شما باید با جمله‌ی اول کپشن، توجه مخاطبتان را جلب کنید تا به خواندن ادامه‌ی کپشن شما مشتاق شود.

به عنوان مثال می‌توانید از جملاتی مانند “کپشن داریم چه کپشنی” یا “خوندن کپشن ممنوعه” استفاده کنید.

نقش ایموجی هم در تاثیر گذاری کپشن زیاد است. در کل ایموجی‌ها برای این ایجاد شده‌اند تا مخاطبان شما بتوانند به راحتی با متن ارتباط بگیرند. شما با استفاده از ایموجی‌ها به مخاطب یک احساس خوشایند را منتقل می‌کنید.

در ضمن توجه داشته باشید برای اینکه فردی که پست شما را از طریق هشتگ یا اکسپلور دیده است، شما را فالو کند، باید در متن کپشن مخاطب را به فالو کردن پیج ترغیب کنید.

حتما در آخر کپشن خود پیج خود را تبلیغ کنید و یک کال تو اکشن (CTA) از کاربران داشته باشید. منظور از کال تو اکشن جمله‌ای است که کاربران را به یک کار خاص دعوت و تشویق کند. معمولاً پیج‌ها از این جملات برای دعوت کاربران به فالو کردن پیجشان بهره می‌برند.

18. برای افزایش فالوور با مخاطبان خود تعامل داشته باشید!

تعامل با مخاطبان برای افزایش فالوور در اینستاگرام

هم اکنون که افراد و کسب و کارهای زیادی در حال درآمدزایی از اینستاگرام هستند، اهمیت ارتباط با مخاطب و مشتری بیشتر شده است. شما باید به گونه‌ای با مخاطب رفتار کنید که حداقل شما را فالو کند و مطالب شما را لایک کند. برای این کار باید تعامل خود با مخاطب را بیشتر کنید، ترس از دوربین را کنار گذاشته و در مقابل دوربین بایستید و با مخاطب خود صمیمی‌تر رفتار کنید. به خصوص در زمینه‌ی پیج‌های فروشگاهی شما باید اعتمادی را به وجود بیاورید که مخاطب را به خرید محصولات شما مجاب کند.

💡راهنمایی: برگزاری مسابقات اینستاگرامی یا نظرسنجی در استوری می‌تواند یک تور خوب برای به دام انداختن تعامل به حساب بیاید.

برای به وجود آوردن اعتماد می‌توانید از مشتریان قبلی خود بخواهید که ویدیویی از خودشان ضبط کرده و برای شما ارسال کنند تا در پیج خود قرار دهید. این ویدیوها را می‌توانید در استوری، هایلایت و یا یک پست جداگانه قرار دهید. همچنین می‌توانید یک لایو پرسش و پاسخ برگزار کنید و از کاربران بخواهید که هر سوالی از شما دارند بپرسند و شما به صورت زنده به آنها پاسخ دهید.

در مقاله زیر یاد می‌گیرید چگونه تعامل پیج خود را افزایش دهید؛ آن هم به نحوی که تعاملات به وجود آمده هدفمند باشند و باعث پیشرفت پیج شما شوند👇👇

19. استفاده از انواع قالب‌های محتوایی برای افزایش فالوور اینستاگرام

بهتر است ابتدا با انواع محتوای اینستاگرامی آشنا شویم:

  1. پست
  2. پست آلبومی
  3. استوری
  4. لایو (پخش زنده اینستاگرامی)
  5. reels

همانطور که در لیست بالا مشاهده می‌کنید، اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد محتواهای خود را در قالب‌های مختلفی آپلود کنید. هر یک از فرمت‌های محتوایی برای انواع خاصی از محتواها مناسب هستند. برای مثال در پیج‌های فروشگاهی ویدیوهای معرفی محصول با تمامی جزئیات معمولا در استوری قرار می‌گیرند و ویدیوهای آنباکسینگ بیشتر در پست‌ها منتشر می‌شوند.

برای اینکه بتوانید رضایت کاربران فعلی را جلب کرده و فالوورهای جدیدی هم به پیج خود جذب کنید، باید از انواع قالب‌های محتوایی موجود در اینستاگرام استفاده کنید. همچنین باید بفهمید مخاطبین پیج از کدام فرمت محتوایی بیشتر استقبال می‌کنند تا تمرکز بیشتری روی آن داشته باشید.

اگر با قالب‌ها و فرمت‌های پرطرفدار محتوایی در اینستاگرام آشنا نیستید، حتما مقاله پرطرفدارترین محتواهای اینستاگرام را بخوانید!

20. برای بالا بردن فالوورها، مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید!

برای اینکه بتوانید به نتیجه‌ی مطلوب خود در اینستاگرام برسید، ابتدا باید مشخص کنید که می‌خواهید چه نوع محتوایی را برای چه کسانی تولید کنید. تعیین جامعه‌ی هدف، نقشه‌ی راه شما را مشخص می‌کند. برای مثال اگر پیجی در زمینه‌ی مشاوره تحصیلی دارید، بیشتر مخاطبان شما نوجوانان خواهند بود. بنابر این، باید تولید محتوای خود را با علاقه‌مندی‌های این گروه سنی سازگار کنید. در این صورت بازدیدکنندگان پیج به مخاطبان دائمی شما تبدیل خواهند شد. اما چنانچه محتوای شما نتواند این گروه مخاطبان را جذب کند، افزایش فالوور پیج اینستاگرام شما با مشکل مواجه خواهد شد.

21. آنالیز و تحلیل مستمر پیج برای افزایش فالوور اینستاگرام رایگان

یکی از موارد ضروری که معمولاً کمتر مورد توجه کاربران اینستاگرام قرار می‌گیرد، آنالیز عملکرد پیج است. ممکن است هر از چند گاهی پیجتان با مشکلاتی مواجه شود و شما تا وقتی آن را آنالیز نکنید، متوجه این مشکلات نشوید. برای مثال احتمال دارد برای مدتی میزان کاربران ورودی پیجتان از اکسپلور کاهش یافته باشد و شما از آن بی‌خبر باشید. آنالیز پیج این امکان را برای شما فراهم می‌کند که این ایرادات را شناسایی کرده و در وقت مناسب حل کنید. از سوی دیگر ممکن است برخی محتواها بازخورد خوبی از سمت مخاطبین پیج دریافت کنند؛ شما می‌توانید با آنالیز آمار پیج این محتواها را شناسایی کرده و با تولید محتواهای مشابه در آینده عملکرد پیجتان را ارتقا دهید.

سوالات متداول

بهترین راه افزایش فالوور اینستاگرام چیه؟

✅ یکی از بهترین راه های افزایش فالوور اینستاگرام استفاده از ربات اینستاگرام است. ربات اینستاگرام به شما کمک می‌کند به سرعت فالوورهای خود را افزایش بدهید.

برای افزایش فالوور اینستاگرام، فالوور بخریم یا نه؟

✅ خرید فالوور اینستاگرام روش خیلی خوبی برای افزایش فالوور نیست. چون احتمالا با جریمه اینستاگرام مواجه شوید. بهتر است از ربات اینستاگرام برای بهبود آمار پیج و بالا بردن تعداد دنبال کنندگان پیج استفاده کنید.

سخن پایانی

لازم به گفتن نیست که این روزها خیلی از افراد به دنبال کسب درآمد از اینستاگرام هستند. لازمه درآمدزایی از اینستاگرام، داشتن فالوور زیاد است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در یک مقاله مفصل بهترین راه های افزایش فالوور اینستاگرام را به شما معرفی کنیم تا با استفاده از این روش‌ها بتوانید در کمترین زمان ممکن فالوورهایتان را افزایش دهید. اگر شما هم تجربه یا ایده جذابی در زمینه افزایش فالوور اینستاگرام رایگان دارید، مشتاقانه منتظر شنیدن آن هستیم!

از همراهی شما سپاسگزاریم!

نظرات و سوالات

پیام شما می‌تواند شروع یک مکالمۀ سازنده باشد.

guest
6 کامنت
بیشترین امتیاز
جدیدترین قدیمی ترین
Inline Feedbacks
View all comments