افزایش فالوور اینستاگرام با 15 روش تضمینی و رایگان!

علی محمدی
نویسنده : علی محمدی
تاریخ انتشار : 2020-10-19

فهرست

افزایش فالوور اینستاگرام

همانطور که می‌دانید تمامی محتواهای اینستاگرام از نوع تصویری هستند؛ به همین دلیل فرصت برای تولید محتواهای جذاب و مخاطب‌پسند برای کاربران این شبکه‌ی اجتماعی فراهم است. پرمخاطب بودن اینستاگرام، این شبکه‌ی اجتماعی را به محلی مناسب برای کسب درآمد تبدیل کرده است.

لازمه‌ی کسب درآمد از اینستاگرام این است که بین کاربران این شبکه‌ی اجتماعی شناخته شوید. به عبارتی برای رسیدن به درآمد از این طریق، قبل از هر کار دیگر باید برای خود مخاطب پیدا کنید. اگر افراد زیادی پیج شما را نشناسند، طبیعتاً درآمدی هم در کار نخواهد نبود. افزایش فالوور اینستاگرام کلید اصلی موفقیت کسب و کاهارهای اینستاگرامی است. در این مقاله جدیدترین و بهترین راه های افزایش فالوور در اینستاگرام را یاد می‌گیرید!

بهترین راه های افزایش فالوور اینستاگرام

در ادامه‌ روش‌هایی را معرفی خواهیم کرد تا بتوانید فالوورهای پیج خود را به صورت شگفت‌انگیزی افزایش دهید:

1. مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید!

برای اینکه بتوانید به نتیجه‌ی مطلوب خود در اینستاگرام برسید، ابتدا باید مشخص کنید که می‌خواهید چه نوع محتوایی را برای چه کسانی تولید کنید. تعیین جامعه‌ی هدف، نقشه‌ی راه شما را مشخص می‌کند. برای مثال اگر پیجی در زمینه‌ی مشاوره تحصیلی دارید، بیشتر مخاطبان شما نوجوانان خواهند بود. بنابر این، باید تولید محتوای خود را با علاقه‌مندی‌های این گروه سنی سازگار کنید. در این صورت بازدیدکنندگان پیج به مخاطبان دائمی شما تبدیل خواهند شد. اما چنانچه محتوای شما نتواند این گروه مخاطبان را جذب کند، افزایش فالوور پیج اینستاگرام شما با مشکل مواجه خواهد شد.

2. تنظیم اطلاعات پروفایل پیج اینستاگرام

تنظیم اطلاعات پروفایل پیج

یکی از مهم‌ترین عواملی که در جذب مخاطبان به پیج اینستاگرام تأثیر بسزایی دارد، اطلاعات پروفایل پیج است. پروفایل پیج در واقع ویترین بیزینس اینستاگرامی شما است و دقیقاً همانجایی است که باید بازدیدکنندگان را به مشاهده‌ی محتوای پیج ترغیب کنید. پروفایل در اینستاگرام شامل 7 قسمت است. شما باید از تمامی این قسمت‌ها به بهترین نحو برای افزایش فالوور استفاده کنید. اما چگونه؟ در ادامه خواهیم دید:

A. تنظیم نام و نام کاربری پیج (Name & Username)

تنظیم نام کاربری برای افزایش فالوور اینستاگرام

نام کاربری پیج، شناسه‌ای منحصربه‌فرد است که فقط مختص پیج شما است و پیج دیگری نمی‌تواند نام کاربری دقیقاً مثل نام کاربری شما داشته باشد.

می‌دانید که الگوریتم صفحه‌ی جستجوی اینستاگرام به شکلی طراحی شده است که وقتی کاربران عبارتی را سرچ می‌کنند، مرتبط‌ترین نتایج در بالای صفحه برای آن‌ها نمایش داده می‌شود. ما می‌توانیم از این ویژگی برای افزایش احتمال جذب مخاطبان به پیج خود استفاده کنیم.

برای این که نام کاربری خود را جهت افزایش فالوور در اینستاگرام بهینه کنید، حتماً باید در ابتدای آن به کسب و کار خود اشاره کنید. چون افرادی که به دنبال محصولات یا خدمات مرتبط با فعالیت بیزینسی پیج شما هستند، نام برندها را نمی‌شناسند و مطمئناً با جستجوی نام بیزینس به دنبال پیج مورد نظر خود خواهند بود.

فرض کنید به دنبال پیج‌هایی هستید که در زمینه‌ی عکاسی فعالیت می‌کنند. با چه عبارتی این پیج‌ها را جستجو می‌کنید؟ مطمئناً جستجوی شما با عبارتی مثل Photography خواهد بود. در این صورت پیج‌هایی در اولویت‌های اول برای نمایش داده خواهند شد که در یوزرنیم خود از این عبارت استفاده کرده باشند. در نتیجه احتمال کلیک شما روی این پیج‌ها از سایر پیج‌ها بیشتر خواهد بود.

علاوه بر نام کاربری، نام پیج هم می‌تواند باعث نمایش پیج شما در ردیف‌های اول نتایج جستجوی کاربران شود؛ چون وقتی عبارتی در صفحه‌ی سرچ اینستاگرام جستجو می‌شود، نام پیج‌های اینستاگرامی هم برای پیدا شدن نتایج مورد استفاده قرار می‌گیرند. از آنجا که منحصربه‌فرد بودن نام پیج برای اکانت‌های مختلف الزامی نیست، پس با دست بازتری می‌توانید دسته‌بندی بیزینس خود را در این بخش ذکر کنید. اگر به مثال قبلی برگردیم، می‌توانید از عبارت‌های عکاسی و Photography به صورت همزمان در نام پیج خود استفاده کنید.

B. انتخاب عکس پروفایل مناسب

عکس پروفایل شما به نوعی بیزینس شما را به صورت تصویری معرفی می‌کند. پس باید تصویری انتخاب کنید که بتواند به بهترین نحو کسب و کار آنلاین شما را به مخاطبان پیج بشناساند. برای مثال اگر در زمینه‌ی فروش عطر و ادکلن فعالیت دارید، باید تصویری پروفایل شما به شکلی باشد که بازدیدکنندگان در اولین نگاه متوجه حوزه‌ی کاری پیج شما شوند.

بهترین گزینه برای عکس پروفایل، لوگوی بیزینس شما است. پیشنهاد می‌کنیم یک لوگوی اختصاصی که کاملاً با زمینه‌ی فعالیت پیجتان مرتبط باشد، طراحی کنید و از آن به عنوان عکس پروفایل استفاده نمایید.

C. تعیین دسته بندی پیج

 تعیین دسته بندی پیج برای افزایش فالوور

یکی از مواردی که کمتر مورد توجه بیزینس‌های اینستاگرامی قرار می‌گیرد اما از اهمیت زیادی برخوردار است، دسته‌بندی (Category) پیج شما است. بعد از اینکه پیج خود را به حالت حرفه‌ای (Business یا Creator) تغییر دادید، می‌توانید برای پیج خود یک دسته‌بندی مشخص انتخاب کرده و آن را برای بازدیدکنندگان پیج به نمایش بگذارید.

در صورتی که دسته‌بندی پیج شما برای کاربران قابل نمایش باشد، بازدیدکنندگان به سادگی متوجه زمینه‌ی فعالیت پیج خواهند شد و در صورتی که به دنبال پیجی با همین موضوع باشند، اقدام به فالو کردن اکانت شما خواهند کرد.

مزیت دیگر استفاده از این قابلیت این است که الگوریتم اینستاگرام زمینه‌ی فعالیت پیج شما را راحت‌تر آنالیز کرده و پست‌های شما را به صورت هدفمندتری به اکسپلور می‌برد. در صورتی که افراد علاقه‌مند به موضوع پیج شما، محتوای مورد علاقه‌ی خود را مشاهده کنند، اقدام به فالو کردن پیج شما خواهند کرد. در نتیجه تعداد فالوورهای شما با سرعت بیشتری افزایش پیدا خواهد کرد.

برای تعیین دسته‌بندی برای پیج از روش زیر استفاده کنید:

  1. در اپلیکیشن اینستاگرام وارد صفحه‌ی پروفایل شوید.
  2. روی گزینه‌ی Edit Profile کلیک کنید.
  3. در صفحه‌ی بازشده روی گزینه‌ی Category بزنید.
  4. دسته‌بندی مربوط به موضوع پیج خود را انتخاب نمایید و از این صفحه خارج شوید.
  5. برای این که نام دسته‌بندی در صفحه‌ی شما نمایش داده شود، وارد بخش Profile Display شوید و تیک گزینه‌ی Display category label را فعال کنید.

D. ایجاد دکمه‌های تماس (Contact Buttons)

ایجاد دکمه‌های تماس

دکمه‌های تماس، دکمه‌هایی هستند که امکان برقراری ارتباط مخاطبان پیج با شما را فراهم می‌کنند. این ارتباط می‌تواند از طریق تماس تلفنی، پیام متنی یا ایمیل باشد. وجود این دکمه‌ها در پیج باعث به وجود آمدن حس اعتماد در بازدیدکنندگان می‌شود. در نتیجه احتمال فالو کردن پیج توسط آن‌ها افزایش می‌یابد.

برای ایجاد دکمه‌های تماس کافی است:

  1. در اپلیکیشن اینستاگرام وارد صفحه‌ی پروفایل شوید.
  2. روی گزینه‌ی Edit Profile کلیک کنید.
  3. وارد قسمت Contact Options شوید.
  4. مشخصات خود مانند ایمیل، شماره تلفن و آدرس را وارد نمایید.
  5. تیک گزینه‌ی Display contact info را فعال کنید.
  6. روی آیکون ✔ بزنید.

E. نوشتن بیو جذاب برای پیج

نوشتن بیو جذاب برای افزایش فالوور در اینستاگرام

بیو به بخشی از پروفایل اینستاگرام گفته می‌شود که کاربران می‌توانند با استفاده از آن، توضیحاتی را در مورد خود برای مخاطبان پیج بنویسند. بیو پیج این فرصت را برای شما فراهم می‌کند که بیزینس خود را ب صورت کامل به فالوورها و بازدیدکنندگان پیج معرفی کنید. بنابر این باید در استفاده از این قابلیت بسیار هوشمندانه عمل کنید! برای گرفتن بهترین نتیجه نکات زیر را رعایت کنید:

  • مخاطبان خود را مشخص کنید.
  • کاربران باید بدانند شما چه مشکلی را برای آن‌ها حل می‌کنید.
  • راه حل پیشنهادی خود را برای حل مشکل ارائه دهید.
  • نتیجه‌ی کار چه خواهد بود.
  • ارائه‌ی جزئیات (در صورت خالی ماندن فضا)

فرض کنید پیج شما در زمینه‌ی افزایش فالوور اینستاگرام فعالیت دارد و می‌خواهید برای آن یک بیو جذاب و مخاطب‌پسند بنویسید. به این شکل می‌توانید بیو پیج خود را طراحی کنید:

نمونه برای بیو پیج اینستاگرام

شما هم میخواین فالوورهای پیجتون رو بیشتر کنین؟
دیگه لازم نیست چند میلیون واسه پیج پول بدین!
با این ابزار خیلی راحت فالوور جذب کنین.
فالوور بیشتر=درآمد بیشتر

نکات مهم درباره بیو پیج اینستاگرام

  • به دلیل مخاطبان و فضای اینستاگرام، استفاده از لحن محاوره و صمیمی می‌تواند جذابیت بیشتری نسبت به لحن رسمی داشته باشد؛ پس سعی کنید با استفاده از لحن دوستانه مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید تا بتوانید آن‌ها را به فالو کردن ترغیب نمایید.
  • در نوشتن بیو دقت کنید که فضای محدودی در اختیار دارید؛ پس مطالب خود را اولویت‌بندی کنید تا مطالب مهم‌تر را در بیوی پیجتان برای بازدیدکنندگان به نمایش بگذارید.
  • استفاده از ایموجی‌ها (شکلک‌ها) می‌تواند بر جذابیت بیو موثر باشد. می‌توانید نسبت به کلماتی که در متن بیو استفاده می‌کنید، از ایموجی‌های مرتبط استفاده کنید.

F. قرار دادن لینک در بیو

یکی از انواع پیج‌های بیزینسی در اینستاگرام، پیج‌های فروشگاهی هستند که محصولات یا خدماتی را به فروش می‌رسانند. این پیج‌ها و سایر پیج‌هایی که می‌توانند در همین زمینه برای کسب و کار خود وب سایت هم داشته باشند، این امکان را دارند که با افزودن لینک سایت خود به بیو پیج اعتبار بزرگی را برای خود کسب کنند. در این صورت بازدیدکنندگان پیج با اطمینان خاطر بیشتری پیج شما را فالو خواهند کرد. همین مسئله باعث افزایش فالوورهای شما می‌شود.

برای قرار دادن لینک در بیو کافی است:

  1. در صفحه‌ی پروفایل وارد بخش Edit Profile شوید.
  2. در بخش Website لینک وب سایت مورد نظر خود را قرار دهید.

3. برای پیج خود تقویم محتوایی بسازید!

تقویم محتوایی

داشتن تقویم محتوایی برای پیج اینستاگرام به این معنی است که شما از قبل تعیین کنید که در چه زمانی کدام محتوا باید در پیج انتشار داده شود. این برنامه‌ریزی به شما کمک می‌کند که یک تولید محتوای منظم داشته باشید و طبق الگوریتم اینستاگرام فالوورهای خود را افزایش دهید. با مثال زیر می‌توانید تأثیر تقویم محتوایی را بهتر درک کنید:

شاید تا به حال درباره‌ی دید پرنده‌ای شنیده باشید. این اصطلاح در فیلمبرداری کاربرد دارد. دید پرنده‌ای به ما این اجازه را می‌دهد که از نمای بالا همه چیز را در نظر بگیریم. در این زاویه می‌توان بر روی تمام ابعاد جسم مورد نظر نظارت داشت. این دقیقا همان نمایی است که شما می‌توانید بعد از تنظیم تقویم محتوایی بر روی محتوای خود داشته باشید. یعنی شما به کمک تقویم محتوایی می‌توانید جایگاه کنونی را بهتر بررسی کنید، تغییرات ضروری را شناسایی کرده و آینده‌ای را برنامه‌ریزی نمایید که باعث پیشرفت پیجتان می‌شود.

برای ساخت تقویم محتوایی باید جوانب مختلفی را بررسی کنید و با توجه به اهدافی که قصد پیاده سازی آن را دارید، برای پیج خود تقویم محتوایی بسازید.

ابزارهای ساخت تقویم محتوایی

  1. Microsoft Excell

یک روش ساده برای ساخت تقویم محتوایی استفاده از نرم افزار اکسل است. این نرم افزار به شما این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به دانش زیاد و گذاشتن وقت زیاد، یک جدول زمانی ساده برای پیج خودتان درست کنید.

  1. google sheets

اگر شما هم به محصولات گوگل علاقمند هستید، این نرم افزار مناسب شماست. شما می‌توانید به صورت آنلاین روی فایل خود تغییرات مورد نظرتان را انجام دهید. همچنین این امکان برای شما فراهم است که برای اعضای تیم خود دسترسی‌های مختلف قرار دهید تا با توجه به سطح دسترسی تعیین‌شده، روی تقویم محتوایی تغییراتی را اعمال کنند. در حقیقت با کمک این ابزار شما در هر جایی و بدون هیچ محدودیتی می‌توانید تغییرات مورد نظر را روی پروژه خود اعمال کنید.

4. بهترین زمان برای پست گذاشتن را پیدا کنید!

بهترین زمان پست گذاشتن

منظور از بهترین زمان برای پست گذاشتن چیست؟ چه زمانی برای انتشار محتوا در اینستاگرام مناسب است؟ منظور از زمان مناسب برای گذاشتن پست در اینستا، زمانی است که درصد زیادی از فالوورهای پیج شما آنلاین باشند. در صورت انتشار محتوا در این زمان، پست‌های شما تعامل خوبی را از سمت فالوورها دریافت خواهد کرد و این مسئله باعث رفتن پست‌ها به اکسپلور اینستاگرام می‌شود. حتماً می‌دانید که رفتن پست‌ها به اکسپلور مساوی است با افزایش فالوور!

برای پیدا کردن بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام می‌توانید از ابزاری که خود اینستاگرام در اختیار کاربران قرار داده است، استفاده کنید. Insights اینستاگرام می‌تواند به شما کمک کند بفهمید که فالوورهای پیجتان در چه روزها و ساعاتی بیشتر آنلاین هستند. این زمان‌ها بهترین فرصت برای انتشار پست در پیج اینستاگرامی محسوب می‌شود.

5. برقراری تعامل هدفمند در اینستاگرام

یکی دیگر از راه‌های افزایش فالوور اینستاگرام به صورت طبیعی، تعامل با سایر کاربران است. اما دقت کنید که این تعامل باید هدفمند باشد. باید پیج‌هایی را که زمینه‌ی فعالیت مشترکی با شما دارند، پیدا کنید و در این پیج‌ها به تعامل بپردازید.

بهترین روش برای برقراری تعامل هدفمند به این شکل است که هشتگ‌های مرتبط با زمینه‌ی فعالیت خود را شناسایی و فالو کنید. سپس با کامنت گذاشتن در پست‌های مربوط به این هشتگ‌ها تعاملات هدفمند خود را آغاز کنید. در این روش خلاقیت حرف اول را می‌زند.

نباید در کامنت‌ها از جمله‌هایی مثل “به پیج منم سر بزنید”، “خوشحال میشم از پیجم حمایت کنید” استفاده کنید. این جملات معمولاً نمی‌توانند مخاطبان علاقه‌مند را جذب کنند و عملاً نتیجه‌ی مفیدی نخواهند داشت. بهترین روش برای جلب نظر افراد علاقه‌مند این است که به سوالات آن‌ها در کامنت پاسخ دهید. همچنین ارائه‌ی جواب‌های منطقی و قابل قبول به سوالات مطرح‌شده در پست یا کپشن نیز می‌تواند برای مخاطبان پیج جالب باشد.

اگر کامنت‌های شما بتواند توجه فالوورهای پیج‌های رقیب را جلب کند، از پیج شما بازدید خواهند کرد و در صورتی که محتوای شما از کیفیت لازم برخوردار باشد، آن را فالو خواهند کرد.

6. حذف فالوور فیک؛ پلی به سوی موفقیت در اینستاگرام

حذف فالوور فیک

داشتن فالوور فیک در پیج اینستاگرام می‌تواند باعث جریمه شدن اکانت شما از طرف اینستاگرام شود. همانطور که از نام این فالوورها پیداست، هویت جعلی دارند و توسط یک شخص واقعی اداره نمی‌شوند. طبیعتاً این فالوورها نمی‌توانند در پیج شما تعامل داشته باشند. بنابر این نرخ تعامل پیجتان را به شدت کاهش خواهند داد. الگوریتم متوجه این کاهش نرخ تعامل شده و تشخیص خواهد داد که محتوای پیج شما برای کاربران جذاب نیست. بنابر این، پست‌های شما را به افراد کمتری نمایش خواهد داد. به این ترتیب آمار بازدید و تعامل پیج شما روز به روز افت خواهد کرد. پس اگر می‌خواهید در تله‌ی فالوورهای فیک گرفتار نشوید، همین الان آن‌ها را از پیج خود بیرون کنید👇👇

7. با مخاطبان خود تعامل داشته باشید

تعامل با مخاطبان برای افزایش فالوور اینستاگرام

هم اکنون که افراد و کسب و کارهای زیادی در حال کسب درآمد از اینستاگرام هستند، اهمیت ارتباط با مشتری و مخاطب بیشتر شده است. شما باید به گونه‌ای با مخاطب رفتار کنید که حداقل شما را فالو کند و مطالب شما را لایک کند. برای این کار باید تعامل خود با مخاطب را بیشتر کنید، ترس از دوربین را کنار گذاشته و در مقابل دوربین بایستید و با مخاطب خود صمیمی تر رفتار کنید. به خصوص در زمینه‌ی پیج‌های فروشگاهی شما باید اعتمادی را به وجود بیاورید که مخاطب را مجاب کند تا از شما خرید کند.

برگزار کردن یک مسابقه یا یک نظر سنجی هم می‌تواند یک تور خوب برای به دام انداختن تعامل به حساب بیاید. البته ناگفته نماند اجرای نادرست مسابقه‌ی اینستاگرام نیز می‌تواند اثر نامطلوبی داشته باشد.

برای به وجود آوردن اعتماد شما می‌توانید از مشتریان راضی خود بخواهید که ویدیویی از خودشان بگیرند و برای شما ارسال کنند تا در پیج خود قرار دهید. این ویدیوها را می‌توانید در استوری، هایلایت و یا یک پست جداگانه قرار دهید. همچنین می‌توانید یک لایو پرسش پاسخ برگزار کنید و از کاربران بخواهید که هر سوالی از شما دارند بپرسند و شما به صورت زنده به آنها پاسخ دهید.

ما برای کمک به شما مقاله‌ای با مضمون افزایش تعامل پیج اینستاگرامی تدارک دیده ایم پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را هم بخوانید. برای خواندن مقاله روی لینک زیر کلیک کنید:

افزایش تعامل در اینستاگرام

8. کپشن؛ آهنربایی برای جذب مخاطب

نوشتن کپشن برای افزایش فالوور اینستاگرام

شما می‌توانید با کپشن مخاطب خود را جادو کنید. بله جادو! کپشن می‌تواند کاری کند که مخاطب هم شما را فالو کند هم پست شما را سیو و لایک کند و همچنین برای شما کامنت بگذارد. توجه داشته باشید که کپشن شما فقط باید با یک لحن خاص نوشته شود.

تا به حال ضرب المثل “سالی که نکوست از بهارش پیداست” را شنیده‌اید؟ این ضرب المثل دقیقا دارد درباره جمله‌ی اول کپشن صحبت می‌کند. چون اینستاگرام فقط دو خط اول کپشن را نشان می‌دهد و برای دیدن ادامه‌ی کپشن، مخاطب باید روی گزینه‌ی “more” کلیک کند. شما باید با جمله‌ی اول کپشن، توجه مخاطبتان را جلب کنید تا به خواندن ادامه‌ی کپشن شما مشتاق شود.

به عنوان مثال می‌توانید از جملاتی مانند “کپشن داریم چه کپشنی” ، “بیا کپشن حلوا میدن” یا “خوندن کپشن ممنوعه” استفاده کنید.

نقش ایموجی هم در تاثیر گذاری کپشن زیاد است. در کل ایموجی‌ها برای این ایجاد شده‌اند تا مخاطبان شما بتوانند به راحتی با متن ارتباط بگیرند. شما با استفاده از ایموجی‌ها به مخاطب یک احساس خوشایند را منتقل می‌کنید و با به کار بردن ایموجی کپشن شما کپشن بهتری خواهد بود.

در ضمن توجه داشته باشید، برای اینکه فردی که پست شما را از طریق هشتگ یا اکسپلور دیده است، شما را فالو کند، باید در کپشن مخاطب را به فالو کردن ترغیب کنید.

حتما در آخر کپشن خود پیج خود را تبلیغ کنید و یک درخواست کال تو اکشن از کاربران داشته باشید.

9. استفاده از هشتگ‌ها در پست‌ها

استفاده از هشتگ برای افزایش فالوور

حتی اگر با روش استفاده از هشتگ‌ها آشنا نباشید، به احتمال زیاد اسم آن‌ها به گوشتان خورده است. هشتگ‌ها ابزارهایی هستند که امکان بیشتر دیده شدن را برای پست‌های اینستاگرامی فراهم می‌کنند. کاربران اینستا می‌توانند با جستجوی هشتگ‌های مرتبط با یک زمینه‌ی خاص، پست‌های منتشرشده در این زمینه را مشاهده کنند.

استفاده از هشتگ‌ها اصول خاصی دارد که اگر آن‌ها را رعایت کنید، می‌توانید مخاطبان زیادی را به پیج خود جذب کنید. مزیت بزرگ جذب مخاطب از این روش این است که بازدیدکنندگان پست‌های شما هدفمند خواهند بود. چون خود آن‌ها هشتگ‌های مرتبط با موضوع پیج شما را جستجو کرده‌اند، به این معنی است که به زمینه‌ی فعالیت شما علاقه‌مند هستند؛ پس در صورتی که محتوای شما کیفیت لازم را داشته باشد، به احتمال زیاد پیج شما را فالو خواهند کرد.

برای افزایش فالوور با استفاده از هشتگ‌ها باید هشتگ‌های زمینه‌ی کاری خود را شناسایی کرده و با توجه به اصول و قوانین اینستاگرام از آن‌ها در پست‌های خود استفاده کنید. نکاتی که در استفاده از هشتگ‌ها باید به آن‌ها توجه کنید، عبارتند از:

A. توجه به گستردگی هشتگ‌ها

گستردگی هشتگ‌ها

وقتی می‌خواهید مجموعه‌ای از هشتگ‌ها را برای بیزینس اینستاگرامی خود انتخاب کنید و به مرور زمان از آن‌ها استفاده کنید، باید به گستردگی آن‌ها توجه کنید. به این معنی که صرفاً استفاده از هشتگ‌های بسیار پرطرفدار و یا بسیار تخصصی و متمرکز نمی‌تواند برای جذب بازدیدکننده مفید باشد.

فرض کنید در زمینه‌ی تکنولوژی فعالیت می‌کنید و قصد دارید هشتگ‌های مناسب پیج خود را پیدا کنید. مطمئناً نمی‌توانید تمام تمرکز خود روی هشتگ technology# بگذارید. چرا که پست‌های مربوط به این هشتگ بسیار زیادی هستند (در حال حاضر 21 میلیون پست) و پست شما در بین آن‌ها دیده نخواهد شد. از طرفی هم نمی‌توانید هشتگ‌هایی را انتخاب کنید که مخاطبان و طرفداران کمی دارند. برای مثال اگر تازه شروع به فعالیت در اینستاگرام کرده‌اید، نمی‌توانید از نام برند خود به عنوان هشتگ استفاده کنید؛ به این دلیل که نام برند شما شناخته‌شده نیست و بین کاربران اینستاگرام طرفداران زیادی ندارد.

بهترین استراتژی برای انتخاب هشتگ‌های مناسب، استفاده‌ از هشتگ‌های پرطرفدار و تخصصی به صورت همزمان و متعادل است.

B. تکراری نبودن هشتگ‌ها

استفاده از هشتگ‌های تکراری در پست‌های مختلف، به عنوان یک حرکت اسپم شناخته شده و انجام این کار باعث اسپم شناخته شدن پیج شما خواهد شد. شناخته شدن پیج شما به عنوان اکانت اسپم سرعت پیشرفت پیج را به شدت کاهش خواهد داد.

برای جلوگیری از جریمه‌ی اینستاگرام به دلیل استفاده از هشتگ‌های تکراری، چند لیست از هشتگ‌های مناسب تهیه کنید، به طوری که گستردگی هشتگ‌ها در تمامی لیست‌ها رعایت شده باشد. سپس این هشتگ‌های موجود در لیست‌ها را به صورت دوره‌ای در پست‌های خود به کار ببرید. در این صورت در پست‌های متوالی از هشتگ‌های یکسان استفاده نخواهید کرد و با جریمه‌ی اینستاگرام هم مواجه نخواهید شد.

10. از تمامی فرصت‌های تولید محتوا استفاده کنید

بهتر است ابتدا با انواع محتوای اینستاگرامی آشنا شویم:

  1. پست
  2. پست آلبومی
  3. لایو (پخش زنده اینستاگرامی)
  4. استوری
  5. reels

حالا که با انواع محتوا آشنا شدیم بهتر است بیشتر در این زمینه با هم صحبت کنیم.

هر کدام از محتواهای اینستاگرام برای پیج‌های مختلفی مناسب هستند. برای مثال پست‌های آلبومی بیشتر در پیج‌های آموزش برنامه نویسی و… استفاده می‌شوند. شما هم باید متناسب با نوع پیجی که دارید از انواع محتوا استفاده کنید.

استوری

به هیچ وجه قابلیت استوری اینستاگرام را دست کم نگیرید. یک عامل مهم برای رفتن به اکسپلور اینستاگرام تعامل کاربران شما با شما در استوری است. امکان گذاشتن لینک در استوری نیز یک امکان جالب استوری اینستاگرام است.

برای طراحی عکس استوری شما باید وقت زیادی بگذارید. البته می‌توانید از کانال‌های خرید و فروش عکس استوری هم استفاده کنید. البته ما برای کمک بیشتر به مخاطبان خود 100 عکس مناسب استوری برای شما آماده کردیم که از لینک زیر قابل دریافت هستند:

100 عکس آماده برای استوری

پست‌های آلبومی و تک پست

پست‌های آلبومی و تک پست‌ها نیز به شما کمک میکنند تا به راحتی بتوانید با مخاطبان خود تعامل برقرار کنید. با استفاده از این قابلیت‌ها شما می‌توانید چند ویدیو یک دقیقه‌ای یا چند عکس را به صورت پست آلبومی منتشر کنید و هم می‌توانید یک پست ویدیویی یا یک عکس را به صورت تکی منتشر کنید.

Reels

ریلز قابلیتی است که به تازگی به اینستاگرام اضافه شده است. این قابلیت را فیسبوک برای رقابت با اپلیکیشن تیک تاک ایجاد کرده است. این قابلیت بازدید فوق العاده‌ای دارد و در اکسپلور نیز قرار می‌گیرد. این قابلیت درجه یک بر خلاف استوری تا همیشه در پیج شما باقی خواهد ماند.

Live

و اما قابلیت لایو: اگر از برقرار کردن ارتباط با مخاطبان خودتان بدتان می‌آید این قابلیت را غیر فعال کنید! بله لایو همین قدر قدرت دارد! شما با لایو می‌توانید بفروشید، تبلیغ بگیرید یا فالوورهای خود را افزایش بدهید. در لایو خود با مخاطبان خود صمیمی باشید. البته توجه داشته باشید که صمیمیت شما با مخاطب باید دارای حد و مرز باشد.

11. از ربات اینستاگرام استفاده کنید

ربات اینستاگرام

یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش فالوور اینستاگرام، استفاده از ربات اینستاگرام است. ربات اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا فالوورهای خود را به راحتی افزایش دهید.

دوست دارید فالوورهای هم شهری خود را جذب کنید یا تمام پست‌های مربوط به یک هشتگ را لایک کنید و کامنت بگذارید؟ بهتر است از یک ربات اینستاگرام استفاده کنید.

ربات‌های اینستاگرام به معنای واقعی کلمه کارهایی را انجام می‌دهند که شما به هیچ وجه نمی‌توانید آنها را انجام دهید. برای مثال شما برای ربات اینستاگرام تعیین می‌کنید که پست‌هایی که دارای لوکیشن تجریش هستند را لایک کند و برایشان کامنت بگذارد. یا مشخص می‌کنید که در پست‌های اینفلوئنسرها یا سلبریتی‌ها کامنت بگذارد و از این طریق فالوورهای خود را افزایش دهید.

امکانات ربات اینستاگرام اینبو:

  1. حذف فالوور فیک و روح
  2. جذب فالوور واقعی
  3. جذب فالوور بر اساس جنسیت کاربر
  4. جذب فالوور بر اساس مکان
  5. حذف کامنت‌های توهین آمیز
  6. لایک کردن کامنت‌ها به صورت خودکار
  7. فالو و آنفالو خودکار
  8. زمانبندی پست‌ها و IGTV
  9. ادیت ویدیو و انتشار زمانبندی آن به صورت لایو
  10. پشتیبانی برخط و آنلاین
  11. پیام دایرکت خودکار
  12. انتشار زمانبندی شده‌ی استوری
  13. فیلتر کردن کاربران هدف

12. جذب فالوور از شبکه‌های اجتماعی دیگر

قرار نیست همیشه فالوورهای پیجتان را از طریق خود اینستاگرام افزایش دهید. شبکه‌های اجتماعی دیگر و وب‌سایت‌ها می‌توانند به عنوان کانال‌هایی عمل کنند که مخاطبان را به سمت پیج اینستاگرام شما هدایت می‌کنند.

لینک پروفایل اینستاگرام خود را در صفحاتی که در سایر شبکه‌های اجتماعی دارید، قرار دهید و مخاطبان خود را هم از این موضوع باخبر کنید. کانال‌های تلگرامی، پروفایل فیسبوک و لینکدین و وب سایت‌های شخصی و بیزینسی بهترین گزینه‌هایی هستند که می‌توانید از آن‌ها به عنوان منبع افزایش فالوور استفاده کنید.

13. ورود به اکسپلور؛ تضمینی برای موفقیت در اینستاگرام

اکسپلور اینستاگرام

مطمئن باشید بودجه و زمانی که برای ورود به اکسپلور صرف می‌کنید به شما بازگشت داده خواهد شد. اکسپلور عملا مثل بیلبوردهای تبلیغاتی است که در خیابان‌های شلوغ مشاهده می‌کنید. با این تفاوت که توجهی که به پست‌هایی که در اکسپلور وجود دارند بسیار بیشتر از توجه مردم به بیلبوردهای تبلیغاتی هست.

خیلی از افراد فکر می‌کنند که رفتن به اکسپلور اینستاگرام کار خیلی دشواری است. بله اینطور هست اما اگر مقاله‌ی زیر را نخوانید:

چگونه پست خود را وارد اکسپلور اینستاگرام کنیم؟

با خواندن مقاله‌ی بالا شما با راه و چاه رفتن به اکسپلور آشنا خواهید شد و دیگر در زمینه‌ی اکسپلور شک و شبهه‌ای نخواهید داشت.

14. مسابقات مختلف برگزار کنید

برگزاری مسابقه اینستاگرام برای افزایش فالوور اینستاگرام

اگر تا به حال با مسابقات اینستاگرامی آشنا نشده‌اید، از دانش روز مدیریت پیج اینستاگرام بی خبر هستید. برگزاری مسابقات اینستاگرامی یکی از روش‌های رایج افزایش فالوور اینستاگرام در ایران و جهان هست. شما می‌توانید با جذب یک اسپانسر مسابقه‌ای در اینستاگرام برگزار کنید و با همین روش هم یک مبلغی از سمت اسپانسر خود دریافت کنید و هم فالوورهای خود را افزایش دهید. یا می‌توانید بسته به بودجه‌ی خودتان جایزه‌ای را برای مسابقه خود در نظر بگیرید و با استفاده از این روش فالوورهای خودتان را افزایش دهید.

برای مثال اگر صاحب یک رستوران هستید و در اینستاگرام پیجی دارید که زیاد موفق نیست و فالوورهای زیادی ندارید، برگزاری یک مسابقه به شما کمک می‌کند تا فالوورهای خود را افزایش دهید. شما می‌توانید برای جایزه‌ی مسابقه‌ی خود یک منوی آزاد به مشتریان خود هدیه بدهید. یعنی برنده‌ی مسابقه شما می‌تواند یک غذا را از رستوران شما به صورت رایگان دریافت کند.

شما باید برای مسابقه‌ی خود قوانینی بگذارید مثلا ارسال پست مسابقه به چهار نفر یا تگ کردن چند نفر برای شرکت در مسابقه.

اگر مسابقه‌ی خود را به صورت درست اجرا نکنید، سودی از آن نخواهید برد. اما نگران نباشید؛ با مطالعه‌ی مقاله‌ی زیر به صورت رایگان یاد می‌گیرید که چگونه یک مسابقه اینستاگرامی موفق را مدیریت کنید:

برگزاری مسابقه در اینستاگرام

15. ابزار حرفه‌ای Insights اینستاگرام برای آنالیز پیج!

استفاده از اینسایت برای افزایش فالوور اینستاگرام

اگر دوست دارید به صورت اصولی پیج اینستاگرامی خود را مدیریت کنید، حتما اول از همه کار با ابزار insights را یاد بگیرید. این ابزار را خود اینستاگرام برای این توسعه داده است که افرادی که به صورت حرفه‌ای در اینستاگرام فعالیت می‌کنند بتوانند داده‌ها و آمارهای پیج خودشان را مشاهده کنید.

شما با استفاده از ابزار insights اینستاگرام، می‌توانید بیشترین ساعتی که مخاطبان شما آنلاین هستند را پیدا کنید. این ابزار به شما آمار سیو، لایک، فالو، کامنت و آمار ورودی از هشتگ‌ها و اکسپلور را نشان می‌دهد.

پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با قابلیت insights اینستاگرام مقاله‌ی زیر را بخوانید:

Insights اینستاگرام؛ ابزار قدرتمند آنالیز اینستا

سوالات متداول

بهترین راه برای افزایش فالوور اینستاگرام چیه؟

✅ بهترین راهی که برای افزایش فالوور اینستاگرام وجود دارد استفاده از ربات اینستاگرام است. ربات اینستاگرام به شما کمک می‌کند با سریعترین روش فالوورهای خود را افزایش بدهید.

چطوری یک پروفایل زیبا برای پیجم بسازم؟

✅ با روش‌هایی که در این مقاله برای شما قرار داده‌ایم برای خودتان یک پروفایل عالی درست کنید و افزایش فالوور اینستاگرام را شروع کنید.

چطوری برای پیجم تقویم محتوایی بسازیم؟

✅ نرم افزارهای خوبی برای این کار وجود دارد که در این مقاله برای شما بهترین نرم افزارها برای انجام این کار را قرار داده‌ایم.

با چه روشی بهتر با مخاطبامون تعامل داشته باشیم؟

✅ با روش‌هایی که در این مقاله به آن اشاره شده است می‌توانید با مخاطبان خود بیشترین تعامل را داشته باشید.

برای پیجمون فالوور بخریم یا نه؟

✅ خرید فالوور اینستاگرام روش خیلی خوبی برای افزایش فالوور نیست. بهتر است از ربات اینستاگرام برای افزایش فالوور استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم مهم‌ترین نکات افزایش فالوور اینستاگرام را به شما یاد بدهیم تا دید نسبتاً خوبی به افزایش فالوور در اینستاگرام، پیدا کنید. اگر تا به حال تجربه‌ای از افزایش فالوور در اینستاگرام داشتید مشتاقانه منتظر شنیدن نظرات شما هستیم.

نظرات کاربران

پیام شما می‌تواند شروع یک مکالمۀ سازنده باشد.

عضویت
اطلاع از
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مرتبط

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

عکس‌ یا ویدیو؟ کدام باعث پیشرفت در اینستاگرام می شود؟

عکس‌ یا ویدیو؟ کدام باعث پیشرفت در اینستاگرام می شود؟

بیش از یک دهه از تأسیس اینستاگرام می‌گذرد و همچنان کاربران این شبکه‌ی اجتماعی روز به روز در حال افزایش هستند. یکی از اصلی‌ترین دلایل این محبوبیت، رسانه-محور بودن اینستاگرام است. محتواهایی که در فضای...

ادامه مطلب