استراتژی برندهای موفق در اینستاگرام

استراتژی برندهای موفق در اینستاگرام

اینستاگرام یک بستری را برای برندهای موفق فراهم کرده است. اگر شما جزو کاربران قدیمی این شبکه اجتماعی هستید حتماً می دانید که در گذشته فقط برای اشتراک گذاری عکس و فیلم از اینستاگرام استفاده می‌ کردند. به این شکل بود که پست‌ها را فقط می ‌توانستید لایک کنید و یا فیلم‌ها، فقط ۱۰ ثانیه اول آن ها برای شما نمایش داده می شد.

به هر حال رفته ‌رفته آپدیت‌های جدیدی از این شبکه اجتماعی عرضه شده است و در سال‌های اخیر، این شبکه اجتماعی فقط برای اشتراک گذاری عکس‌ها نیست بلکه یک کانالی برای بازاریابی کسب و کارها معرفی شده است.

کسب و کارهای زیادی هم هستند که از استراتژی برندینگ برای بازاریابی محصولات و خدمات خود در اینستاگرام استفاده می کنند. بنابراین می توان اینطور گفت که اینستاگرام به عنوان یک ماشین فروش برای تمامی برندها به حساب می آید. این روزها برندهای موفق در اینستاگرام به وفور دیده میشود که یکسری از آنها پله‌های موفقیت را با سرعت بیشتری بالا می روند.

چرا برندهای موفق از اینستاگرام برای فروش محصولات خود استفاده می ‌کنند؟

قبل از اینکه به بررسی برندهای موفق در اینستاگرام بپردازیم باید بدانید که برای بازاریابی کسب و کارهای اینترنتی چرا از اینستاگرام استفاده می شود؟ شاید برای شما هم جالب باشد که هر چه می گذرد افراد بسیار زیادی به جمع بازاریابیان اینستاگرام اضافه می‌شوند. آن هم به دلیل این است که در این شبکه‌های اجتماعی مخاطبان بسیار زیادی وجود دارد. بر اساس گزارش‌‌های موجود ۹۰ درصد کاربرانی که در اینستاگرام فعالیت می کنند دست کم یک برند را دنبال می کنند.

البته ممکن است کاربری ده‌ها برند موفق را در اینستاگرام فالو کند و همین موضوع سبب می شود که بازاریابی کسب و کارها در این شبکه اجتماعی، مسئله مهمی تلقی شود. پست اینستاگرام برای بازاریابی محصولات و خدمات، پتانسیل بسیار بالایی دارد. با وجود همه این دلایل آیا هنوز هم تردید دارید که در اینستاگرام صفحه مربوط به کسب و کار خودتان را بسازید؟

در حقیقت برای اینکه فعالیت شما در اینستاگرام به سودآوری منتهی شود باید از شکست برندهای دیگر هم استفاده کنید.

شما باید به این نکته توجه کنید که بسیاری از برندها با وجود اینکه از اینستاگرام برای بازاریابی کسب و کار خود استفاده می‌کنند ولی باز هم در آن ناموفق هستند. این مسئله دلایل زیادی دارد ولی مهمترین علت آن توجه نکردن به تجربه بقیه برندها است.

ما در این مقاله می‌خواهیم استراتژی برندهای موفق را در اینستاگرام برای شما بیان کنیم پس اگر می‌خواهید از اینستاگرام به عنوان یک کانال برای بازاریابی محصولات خود استفاده کنید حتماً همراه ما باشید.

برند Adidas ایجاد انگیزه و جلب رضابت کاربران

استراتژی برندهای آدیداس در اینستاگرام

قطعاً شما نام برند آدیداس را شنیده اید یا حتی محصولات آن را خریده اید. شاید برای شما هم جالب باشد بدانید که یکی از برندهای موفق اینستاگرام که توانسته است ۲۵ میلیون فالوور را جذب خودش کند، آدیداس است. به طور حتم این برند از یک بازاریابی بسیار خوبی تبعیت می کند. به همین دلیل توانسته دنبال کنندگان بسیار زیادی را جذب خودش کند و از همین طریق فروش خود را بالا ببرد. نکته‌ای که در اینجا وجود دارد آن است که این برند در اینستاگرام از لحاظ مشارکت کاربران توانسته رتبه ۵ را به دست آورد.

محصولی که برند آدیداس تولید می کند، پوشاک ورزشی است که در یک بازار بسیار رقابتی با برندهایی مانند نایک، پوما و غیره به رقابت می پردازد. شاید برای شما این سوال به وجود آید که چطور می ‌توان در این حجم از رقابت به موفقیت چشمگیری دست پیدا کرد. برند آدیداس به خوبی به این نکته واقف است که در بازار پوشاک ورزشی مانند کفش به طور معمول، کاربران، تبلیغات بسیار زیادی را از این محصول می بینند.

پس آدیداس به جای این که به صورت مستقیم محصول خود را تبلیغ کند، باید پست‌هایی را به اشتراک بگذارد که رضایت مخاطب را جلب کند.

علاوه بر این موضوع، برند آدیداس پست‌هایی را در پیج خود منتشر می‌کند که به سبب آن اعتماد به نفس کاربران بیشتر می‌ شود. در واقع برند آدیداس حس مثبتی را در فالوورها به وجود می‌ آورد که همین احساس مثبت سبب فروش بیشتر محصولات آدیداس می شود. در واقع آدیداس می‌ خواهد که انگیزه را در کاربران بیشتر کند و کمتر به سراغ تبلیغات مستقیم محصولات می رود.

نکات مهم راجع به صفحه اینستاگرام آدیداس

  • برند آدیداس ضعف کاربران را شناسایی می‌کند و در پیج خود مواردی را به اشتراک می گذارد که سبب افزایش اعتماد به نفس و انگیزه در کاربر می شود.
  • برند آدیداس به علت تولید محتوای تصویری و متنی مخصوص به خود، احساسات کاربران را برمی ‌انگیزد.
  • این برند بدون این که تبلیغ مستقیمی انجام دهد، تمرکز خود را روی بهتر نمایش دادن محصولات و خدمات خود گذاشته است.

برند illy انتشار محتوای تولید شده توسط فالوور ها

استراتژی برندهای ایلی در اینستاگرام

یکی دیگر از برندهای موفق اینستاگرام، برند illy است که فعالیت آن در حوزه فروش قهوه می باشد. این برند برای بازاریابی اینترنتی از تکنیک‌های بسیار زیادی استفاده کرده است ولی یکی از مهم‌ترین کارهایی که این برند کرده آن است که در پیج خود تصاویری را به اشتراک می‌گذارد که عموماً مصرف کنندگان شان را گرفته اند. در حال حاضر این برند در اینستاگرام صد هزار دنبال کننده دارد. و جالب است بدانید که تعامل کاربران با این صفحه بالا است.

در سال ۲۰۱۵ این برند از یک تکنیک بسیار تاثیرگذار استفاده کرد و آن این بود که از همه کاربران درخواست کرد که لوگوی illy را در لیوان های خود به چاپ برسانند و آن را در اینستاگرام به همراه هشتگ منحصر به فرد این برند به اشتراک بگذارند. این مورد کمک بسیار زیادی به این برند کرد و فالوورهای آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن ۴ هزار نفر افزایش یافت بدون این که هزینه‌ای بابت آن پرداخت کند.

راز موفقیت این برند، تولید محتوا توسط کاربر است و فالوورها تصاویر گرفته شده توسط خودشان را در پیج خود به اشتراک می‌گذارند و به طور غیر مستقیم برای این برند بازاریابی می کنند.

در حال حاضر، برند موفق illy تصاویر بسیار زیادی را از فالوور های خود دریافت می کند و با وجود اینکه این تصاویر را در صفحه خود به اشتراک می گذارد و سبب می شود که کاربران دیگر، به ارسال تصویر ترغیب شوند. به همین دلیل تعامل کاربر با چنین پیجی به شدت افزایش می ‌یابد و مشارکت فالوور سبب فروش بیشتر می‌شود.

کاربران دوست دارند که در این صفحه دیده شوند و پست‌های آنها به اشتراک گذاشته شود. در واقع این برند برای تولید محتوای خود هزینه بسیار پایینی را صرف می کند و تمام تمرکز خود را بر روی فروش و بالا بردن تعامل کاربران با صفحه خود گذاشته است.

نکات مهم راجع به صفحه اینستاگرام illy

  • قبل از اینکه تصویر گرفته شده توسط کاربر را در پیج خود به اشتراک بگذارد، برای تگ کردن فرستنده، از آنها اجازه می گیرد.
  • برای تولید محتوای صفحه خود از کاربران استفاده می‌کند. به همین دلیل تعامل فالوور با چنین صفحه‌ای بیشتر می ‌شود.
  • این برند فالوورهای خود را به مشتری تبدیل کرده است و تصاویر تولید شده توسط مشتری را در اکانت خود منتشر می کند.

برند toofaced استفاده از ویدئوهای آموزشی حوزه زیبایی

استراتژی برندهای توفکت در اینستاگرام

یکسری از برندهای موفق در اینستاگرام می خواهند قدرت را به دست بگیرند و از این استراتژی اینستاگرام استفاده می ‌کنند. برند toofaced یکی از برندهایی است که علاوه بر به اشتراک گذاشتن محصولات و خدمات خود، نحوه درست میکاپ را هم به کاربران آموزش می دهد. از همین طریق توانسته فالوورهای زیادی را جذب خودش کند به علت اینکه آموزش برای کاربران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

این برند به این موضوع واقف است که تنها با آموزش‌های درست می تواند به بازاریابی محصولات خود کمک کند. شرکت‌های لوازم آرایشی معمولاً از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده می کنند. برند toofaced هم از این قاعده مستثنا نیست و از طریق افراد معروف محصولات خود را معرفی می‌ کند. همانطور که گفته شد اینفلوئنسرها در بین کاربران، محبوب هستند و این برند با استفاده از تکنیک اینفلوئنسر مارکتینگ توانسته محبوبیت خود را افزایش دهد.

در حال حاضر ۱۳ میلیون کاربر، این برند را دنبال می ‌کنند. ناگفته نماند که تعامل کاربران با این صفحه بسیار بالا است. متخصصان بسیار زیادی در حوزه زیبایی برای این برند کار می کنند. گاهی اوقات این متخصصان محتوای بسیار جذابی را برای این صفحه تولید می کنند. پس برای کسانی که به محصولات آرایشی علاقه دارند، استفاده از خدمات این برند توصیه می شود.

همچنین معرفی محصولات این برند توسط متخصص حوزه زیبایی، سبب می‌شود که کاربران به استفاده از محصولات برند مورد نظر گرایش پیدا کنند. همین مسئله فروش برند toofaced را چندین برابر می‌ کند. در واقع برای اینکه کاربران به محصولات این برند اعتماد کنند، بهره بردن از افراد متخصص بسیار کارساز بوده است.

نکات مهم راجع به صفحه اینستاگرام toofaced

  • محصولات و خدمات خود را با کاربران به اشتراک می گذارد.
  • از متخصصین حوزه زیبایی استفاده می کند که همین سبب ارائه آموزش‌های ارزشمند به مخاطب می ‌شود.
  • از قابلیت IGtv اینستاگرام برای اشتراک گذاری ویدئوهای آموزشی استفاده می کند.

اگر برندی در مدیریت صفحه خود این سه نکته را رعایت کند هم فروش محصولات خود را بالا می ‌برد و هم سبب افزایش فالوور می شود.

برند Puma نمایش محصولات خود توسط کاربران

استراتژی برندهای پوما در اینستاگرام

یکی از برندهای موفق در حوزه پوشاک، puma است که در حال حاضر حدود ۱۱ میلیون دنبال کننده دارد. بسیاری از برند‌هایی که در زمینه پوشاک فعالیت می کنند، مدل‌های متفاوتی را استخدام می کنند که از لحاظ جنس، رنگ پوست و سن برای مخاطب جذابیت داشته باشد. همچنین از این طریق محصولات خود را در معرض دید عموم می گذارند.

یکی از تکنیک‌هایی که برند پوما از آن تبعیت می‌ کند این است که معمولاً از مشتریان خود برای نشان دادن محصولات استفاده می کند. در حال حاضر نحوه برقراری ارتباط با مشتری برای برندهای موفق از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برند پوما از عهده این کار به خوبی بر آمده است.

در واقع این برند تصاویری را در اینستاگرام خود به اشتراک می‌گذارد، که کاربران آن را منتشر کرده‌ اند. این کار سبب افزایش تعامل مخاطب با برند مورد نظر می شود.

اگر شما هم مدیریت یک برندی را بر عهده دارید که محصولات تان در بین کاربران از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است، حتماً از این تکنیک استفاده کنید. مخصوصا اگر در زمینه پوشاک فعالیت می کنید. به دلیل اینکه این روش به خودی خود فروش شما را افزایش می دهد.

نکات مهم راجع به صفحه اینستاگرام Puma

  • این برند از طریق هشتگ اختصاصی خود مخاطبان خودش را به خوبی می ‌شناسد.
  • نقاط ضعف کاربران را شناسایی می‌ کند و اعتماد بنفس آنان را در جهت تولید محتوای با کیفیت بالا می برد.
  • برای نشان دادن محصولات خود از کاربران کمک می گیرد.

برند Sony تمرکز کردن روی مشتریان به جای فروش محصولات و خدمات

استراتژی برندهای سونی در اینستاگرام

راز پیشرفت بسیاری از برندهای موفق در اینستاگرام آن است که به جای اینکه روی محصولات و خدمات خود تمرکز کنند تمام فکر و ذهن شان را بر روی مشتریان معطوف می کنند. برند سونی که در حال حاضر نزدیک به 8 میلیون فالوور دارد، تمرکز خود را روی کاربرانی گذاشته است که زندگی ماجراجویانه ای دارند. همچنین به جای اینکه محصولاتش را معرفی کند، زندگی کاربران را به اشتراک می گذارند.

برند سونی بر این باور است که وقتی کاربران از محصولات ما برای گرفتن تصویر و ویدئو استفاده می‌ کنند، در حقیقت برند ما به دیگران معرفی می شود. همچنین معتقد است با استفاده از این تکنیک اعتبار ما افزایش می یابد. دیگران هم با وجود آگاهی از برند ما قطعاً صفحه سونی را دنبال خواهند کرد و همین موضوع سبب افزایش فروش می شود.

این برند برای اینکه تعامل خود را با کاربران بیشتر کند در پیج اینستاگرام خود از استراتژی داستان‌نویسی استفاده کرده است. برند سونی در واقع می‌گوید که تولید محتوای بصری به همراه داستان‌های جذاب و هیجان انگیز سبب مشارکت کاربر و رونق کسب و کار خواهد شد. همچنین این برند از تصاویر گرفته شده توسط کاربران هم استفاده کرده است.

شاید برای شما هم جالب باشد که در سال ۲۰۱۵ این برند دو کمپین را راه اندازی کرد. آن هم این بود که از هشتگ های منحصر به فرد جهت رونق کسب و کار خود استفاده کرد. همین کار سبب شد که دنبال کنندگان صفحه اینستاگرامش ۹۰ هزار نفر زیاد شود. البته ناگفته نماند که این کمپین‌ها با استفاده از تکنیک داستان نویسی سبب ایجاد یک ارتباط عاطفی بین کاربران هم شد.

نکات مهم راجع به صفحه اینستاگرام Sony

  • علاوه بر تولید محتوا، تمرکز خود را بر روی داستان نویسی در کپشن‌ها گذاشته است.
  • این برند سعی دارد که از کاربران خود یک قهرمان بسازد و در داستان‌های خود از این قهرمانان استفاده کند.
  • برای اینکه داستان خود را به درستی بیان کند از عکس‌ها و ویدئوهای بسیار جذابی استفاده کرده و آن را به اشتراک گذاشته است.

برند Vans استفاده از سبک زندگی مشتری در پست ها

استراتژی برندهای ونس در اینستاگرام

یکی دیگر از برندهای موفق در اینستاگرام، Vans است. این برند در حوزه پوشاک ورزشی فعالیت می‌کند که در حال حاضر هم بیش از ۱۸ میلیون فالوور دارد. برند Vans به جای اینکه در پست‌‌های خود محصولاتش را تبلیغ کند از مشتریان خودش پستی را به اشتراک می‌ گذارد.

در واقع این برند بر این باور است که در حال حاضر تبلیغ محصولات جایگاه ویژه‌ای ندارد. همچنین برای داشتن یک بازاریابی موفق، باید علاقه کاربران را در تولید محتوا و انتشار پست ها در نظر گرفت. به همین دلیل است که برند Vans بجای این که بیاید محصولاتش را به طور مستقیم تبلیغ کنند، پستهای مشتریان خود را به اشتراک می گذارد. همین امر سبب تعامل کاربر با این برند شده است.

معمولاً کاربران به تبلیغ محصولات توجه زیادی نمی کنند. ولی اگر برندی سبک زندگی افراد مختلف را در صفحه خود به اشتراک بگذارد، کاربران به چنین صفحه‌ای علاقه‌مند می‌ شوند. به دلیل اینکه کاربر می داند که سبک زندگی او را بسیاری از افراد می بینند و برند مورد نظر برای مشتری ارزش قائل است.

برند Vans به خوبی توانسته از این روش در جهت افزایش فالوور اینستاگرام خود استفاده کند. همچنین یک پیوند عاطفی بین کاربران خود به وجود آورده است. این برند با انتشار تصاویر مشتریان خود می‌داند که کدام محصول را چه کاربری دوست دارد و در جهت یک بازاریابی موفق از آن استفاده کنند.

نکات مهم راجع به صفحه اینستاگرام Vans

  • اطلاعات خود را درباره زندگی مشتریانش بالا می برد و سبک زندگی آنها را منتشر می کند.
  • برای اینکه سبک زندگی مشتریان را در صفحه خود به اشتراک بگذارد، از کاربر درخواست ارسال عکس می کند.
  • به هیچ عنوان تمرکزشان را بر روی تبلیغ محصول نمی گذارند و همیشه سعی می کنند محصول خود را در کنار یک محتوای جذاب به اشتراک بگذارند.

برند Nutella تولید محتوای ویدئویی در جهت افزایش تعامل کاربران

استراتژی برندهای نوتلا در اینستاگرام

برند Nutella یکی از برندهای موفق اینستاگرام به حساب می آید که حوزه فعالیت آن تولید انواع شکلات است. رقابت در زمینه‌ خوراکی بسیار بالا است. همچنین برای اینکه یک برند موفق شود باید حتماً تعامل کاربران را با صفحه اینستاگرام خود بالا ببرید.

در حال حاضر صفحه نوتلا بیش از 1.5 میلیون دنبال کننده دارد. نوتلا از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام توانسته فروش خود را افزایش دهد. این شرکت علاوه بر تولید محتوای بصری، به تولید محتوای ویدئویی هم پرداخته است و فالوور های بسیار زیادی را از این طریق جذب خودش کرده است.

شاید برای شما هم جالب باشد بدانید که این برند برای تولید محتوای ویدئویی، از یکسری صداها و افکت های سریال های به روز دنیا استفاده می کند. همین موضوع سبب جلب توجه کاربران شده است. به این نکته توجه کنید که این برند خلاقیت بسیاری را در تولید عکس های متنوع به خرج داده است. پس برند نوتلا برای تولید محتوای خود، وقت و زمان بسیار زیادی را صرف کرده است.

این برند به خوبی می داند که از چه روشی در جهت افزایش تعامل خود با کاربر استفاده کند. به همین دلیل در بازار رقابتی نسبت به سایر رقبا همیشه پیشتاز است. برند نوتلا برای اشتراک گذاری پستهای خود از یک سری چالش استفاده می کند که به دلیل ایجاد حاشیه کاربران بسیار زیادی جذب پست ها می شوند.

نکات مهم راجع به صفحه اینستاگرام Nutella:

  • ویدئوهای با کیفیتی را در جهت افزایش مشارکت کاربران تولید می‌کند.
  • از تجربیات کاربران به خوبی استفاده می کند و برای تولید محتوای خود به اخبار روز توجه ویژه‌ای دارد.
  • کاربران را به خوبی به چالش می کشاند و برای آنها حاشیه درست می ‌کند. البته این حاشیه نباید در جهت منفی باشد که اعتماد کاربر از بین برود.

برند Tommy استفاده از استایل های مدرن در کنار استایل سنتی

استراتژی برندهای تامی در اینستاگرام

یکی دیگر از برندهای موفق در اینستاگرام، برند Tommy است که از سال ۱۹۵۰ میلادی فعالیت خود را شروع کرد. در حال حاضر این برند بالغ بر ۱۳ میلیون دنبال کننده دارد و در بین برترین برندهای اینستاگرام قرار گرفته است. این شرکت علاوه بر اینکه از استایل های امروزی در تولید محصولات خود استفاده می کند همیشه نیم نگاهی به سبک سنتی هم دارد.

این برند از لحاظ بازاریابی اینترنتی در کسب و کار خود بسیار موفق بوده است. پس اگر شما هم صفحه یک برند قدیمی را بر عهده دارید می ‌توانید از خلاقیت خود در زمینه تولید محصولات مدرن استفاده کنید.

برند Tommy از همین طریق به راحتی توانسته است مشتریان بسیار زیادی را جذب خودش کند. همچنین جزء برندهای اصیل در زمینه تولید پوشاک ورزشی به حساب می آید. این شرکت از ایده های خلاقانه بسیار زیادی استفاده می کند و بر این باور است که با وجود طول عمر این برند محصولات آن همیشه به روز است. همچنین در عرصه مد و فشن هم همیشه در بین رقبا پیشتاز است.

نکات مهم راجع به صفحه اینستاگرام Tommy

  • اهداف برند خود را برای کاربران بازگو می کند.
  • به هیچ عنوان از استوری های کسل کننده استفاده نمی کند و به جای آن، تصاویر و متن های جذاب را به اشتراک می گذارد.
  • در طی سال‌های فعالیت خود، همیشه اصالت برند را حفظ کرده است.

نتیجه گیری

ما در این مقاله به بررسی برندهای موفق اینستاگرام پرداختیم. شما هم با استفاده از تکنیک‌های این برند‌ها، می توانید از آن در جهت رونق کسب و کار خود استفاده کنید. اکثر روش‌های گفته شده با صرف کمترین هزینه امکان پذیر است و نیاز به بودجه هنگفتی ندارد.

عضویت
اطلاع از
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments