کاربرد هشتگ در اینستاگرام

کاربرد هشتگ در اینستاگرام

کمتر کاربر اینترنتی پیدا میشود که با هشتگ ها آشنایی نداشته باشد به خصوص اگر این کاربر در اینستاگرام اکانت داشته باشد که به احتمال فروان از اهمیت بالای این کاراکتر # با خبر خواهد بود. در برنامه اینستاگرام چه آن پیج که در کپشن پست خود کلماتی را تگ گذاری میکند و چه آن کاربری که با استفاده از کلمات تگ شده در صفحه اکسپلور مطالب و پست های مد نظر خود را جستجو میکند در واقعه از قابلیت هشتگ ها در اینستاگرام استفاده میکند.

امروز در موزد خود هشتگ ها و قابلیت آنها و حتی نحوه صحیح استفاده از آنها را برای شما توضیح خواهیم داد اما قبل از هر چیزی این مورد را در نظر بگیرید که استفاده از هشتگ ها شما را به دنیای بیرون از پیج و محتوای محدود خودتان سوق میدهد. و با کاربر های دیگری که میتواند در زمینه شغل و یا حرفه شما فعالیت داشته باشد را با شما آشنا کند.

اهمیت و کاربرد هشتگ چیست ؟

کاربرد هشتگ در اینستاگرام، کلید واژه هایی که در تمام شبکه های اجتماعی از آنها برای ردیابی محتوای مورد علاقه تان بهره مند شوید. برای مثال اگر شما داخل اینستاگرام دنبال خرید یک محصول برای نمونه کفش باشید آن هم کفش اسپورتی هر چقدر هم داخل اینستاگرام به غیر از استفاده از هشتگ ها سرچ کنید ناموفق خواهید بود.

در واقعه شما میتوانید به سادگی هر چه تمام با مراجعه به صفحه اکسپلور اینستاگرام خود و با جستجو در کادر مربوطه، اقدام به یافتن پست هایی کنید که چنین کلماتی که در مثال ما کفش میباشد پیدا کرده و چنین محصولاتی را مشاهده و مورد ارزیابی قرار دهید.

در طرف دیگر نحوه استفاده از این قابلیت را میتوان برای مثال در فروشنده محصولات کفش دید که در پیج خود اقدام به فروش و تبلیغ محصولات کفش و زیر مجموعه های آن میکند. خب این فرد برای فروش هر چه بیشتر محصولات خود میتواند کلمات مربوط به شغل خود را تگ کرده تا افرادی که دنبال خرید چنین محصولاتی میباشند به راحتی پست های او را یافته و اقدام به خرید کنند.

در واقعه هدف از مثال زدن این مورد این بود که شما بدانید هشتگ ها در اینستاگرام همان وظیبفه سرچ کردن یک مطلب در گوگل را انجام میدهند و اینستاگرام نیز از اهمیت این ویژگی بسیار پرکاربرد با خبر بوده و در قسمت های مختلف خود مانند پست گذاری و قسمت استوری برای کاربران خود استفاده از این امکان را قابل دسترس و استفاده گذاشته است.

نکاتی در مورد هشتگ ها :

هشتگ نوعی برچسب است که در شبکه اجتماعی روی موضوعات مختلف زده می شود که هر زمانی اگر نیاز شد بتوانیم مجموعه ای از اطلاعات را در مورد موضوع به خصوصی در اختیار داشته باشیم.

کلید واژه کانونی و جغرافیایی در مکان و زمان خاص.

پس از آن که کلمه ای در قسمت جستجو در صفحه اکسپلور می نویسید. اینستاگرام  هشتگ ها را به شما نشان می دهد و می توانید تصاویر یا ویدیو های مربوط به آن را ببینید.

نمایش این عکس ها و فیلم ها به صورت اتفاقی است این صفحات می توانند از صفحات شخصی کاربران دیگر که اجازه نمایش عکس هایشان را داده اند باشند. البته برخی از پست ها یا استوری ها بر دیگری برای نمایش داده شدن در ابتدای لیست یک هشتگ اولویت دارند که این مورد بر اساس امتیاز دهی اینستاگرام برای آن پست میباشد.

استفاده از هشتگ در پست باعث می شود که پست ها شانس دیده شدن بیشتر و هدفمند تری داشته باشند.

برای هشتگ گذاری همیشه هشتگ های ترند شده یا مرسوم توصیه می شود.چون هنگام جستجو هشتگ هایی که بیشترین استفاده را داشته باشند بالاتر خواهند بود.

یکی از نکات مهم آنها جستجوی دسته بندی تر شده انها است .

کارایی مهم دیگر آنها برگزاری کمپین تبلیغاتی و رقابتی در اینستاگرام است.

برای لوکیشن یا منطقه هایی که ثبت شده اند بخش places در صفحه اکسپلور مناسب است.

قابلیت تماشای استوری یا ویدیو های زنده یا عکس ها بقیه اشخاصی را که در جزوء فالور های شما نیستند را خواهید داشت.

از کاربرد های هشتگ ها نیز میتوان یان موراد را نام برد

1_ فهمیدن الگوی رفتاری کاربران

2_ تبلیغ یک برند

3_ کاربرد در برنامه های مختلف رسانه های جمعی

4_ توصیف حس نویسنده

5_ایجاد زنجیره های تبلیغاتی و آموزشی

نحوه استفاده از هشتگ ها در اینستاگرام :

در ادامه مقاله کاربرد هشتگ در اینستاگرام بعد از آنکه در مورد کاربردهای هشتگ ها گفتیم حال وقت آن رسیده که نحوه استفاده از هشتگ ها را چه در قسمت پست گذاری در اینستاگرام و چه در قسمت استوری آن توضیح دهیم.

هشتگ ها در قسمت بیو و کپشن اینستاگرام :

هشتگ ها از اوایل تاسیس اینستاگرام حضور داشتند و کاربران میتوانستند هنگام پست گذاری در قسمت آخر پست گذاشتن در اینستاگرام که میتوان کپشن یا همان متن و توضیحات بیشتر در مورد آن پست منتشر شده را نوشت، کلماتی را تگ کرد. برای تگ کردن کلمات کافی ایست ابتدا کاراکتر # تایپ کرده و سپس کلمه مد نظر خود را بنویسید تا آن کلمه تگ گذاری شده و به نوعی تبدیل به هشتگ شود. در مثال بالا ما فروش و تبلیغ کفش را مثال زدیم خب در نظر میگیریم ما عکس و یا ویدیویی را در این ارتباط در حال انتشار هستیم و در قسمت آخر که کپشن پست مربوطه میباشد را میخواهیم بنویسیم.

فروش انواع #کفش با قیمت های مناسب و طرح های مختلف #کفش_اسپورتی با مارک های معتبر و…

همانطور که دید ما دو بار در متن خود از کارکتر # استفاده کردیم در واقعه دو کلمه را در کپشن خود تگ گذاری کردیم که این کلمات کفش و کفش اسپورتی بود اگر دقیق تر به متن نوشته شده نگاه کنید. میبینید که ما برای هشتگ گذاری دو کلمه کنار هم، از _ استفاده کردیم البته میتوان این دو را چسبیده نیز نوشت که این تصمیمات شما باید بر اساس محبوبیت این هشتگ ها اتنخاب شوند که در ادامه در رابطه به این موضوع میپردازیم.

گذاشتن هشتگ در بیو و کپشن اینستاگرام

استفاده از برچسب هشتگ در استوری اینستاگرام:

ویژگی هشتگ در استوری اینستاگرام نیز وجود دارد و شما میتوانید به راحتی با استفاده از کاراکتر مربوطه اقدام به تگ گذاری کلمه های مد نظر خود بکنید. اما اینستاگرام در این قسمت برچسبی را هم برای هشتگ گذاری آماده کرده که با استفاده از این برچسب میتوانید یک کلمه را تگ گذاری کنید.

کلماتی که در استوری های تگ گذاری میشوند نیز در صفحه اکسپلور به نمایش عموم و جستجوگران مربوطه قرار میگرد. برای مثال اگر شما کلمه ای را در صفحه اکسپلور جستجو کنید میتوانید استوری های منتشر شده در رابطه با آن کلمه را مشاهده کنید و اگر نیز آن کلمه را فالو کرده باشید نتنها پست های منتشر شده حاوی آن هشتگ در صفحه هوم شما نمایش داده خواهد شد بلکه استوری های حاوی هشتگ مربوطه برای شما به نمایش در می آیند.

استفاده صحیح از هشتگ ها در اینستاگرام:

همانگونه که گفتیم اینستاگرام از اهمیت هشتگ ها اطلاع دارد و در این زمینه آپدیت های زیادی را ارئه داده از این رو قوانین خاص و محکمی را نیز برای استفاده کننده ها در نظر گرفته به همین دلیل اینستاگرام در قسمت نمایش جستجوی هشتگ ها دو قسمت برای فرد جستجوگر آماده کرده که یکی قسمت top و دیگری recent میباشد.

قسمت top که از اسمش نیز معلوم میباشد پست هایی برای شما به نمایش در می آید که اینستاگرام امتیاز زیادی برای آنها داده و قسمت recent آخرین پست و استوری های ارسالی را برای شما نمایش میدهد. اگر میخواهید پیست های شما در قسمت top جای بگیرد باید چندی از قوانین اینستاگرام را رعایت کنید که ما برخی از آنها را برای ما گوشزد میکنیم.

از هشتگ های مرتبط استفاده کنید:

یکی از معیار های امتیاز دهی اینستاگرام به پست ها برای نمایش در اکسپلور و در قسمت top تگ ها همین مورد میباشد شما باید کلماتی را در کپشن پست خود تگ گذاری کنید که مربوط به موضوع آن پست شما باشد. هدف اینستاگرام از قسمت top این میباشد که هنگامی کاربری دنبال یک موضوع خاصی بود به راحتی با استفاده از هشتگ ها بتواند به خواسته خود برسد. پس تا حد توان از هتشگ های مرتبط استفاده کنید.

پرهیز از افراط در استفاده از کلمات تگ شده:

توصیه اصلی ما استفاده از هشتگ ها میباشد اما نه به تعداد بالا، توصیه ما نهایتا استفاده از 4 هشتگ در یک پست میباشد پس افراط نکنید.

جمع بندی

ما امروز در مورد چندی از کاربرد هشتگ در اینستاگرام را برایتان گفتیم و نشان دادیم که چگونه میتوانید از هشتگ ها هم به عنوان انشتار دهنده و هم به عنوان دریافت کننده استفاده کنید. توصیه اصلی ما برای شما استفاده از این قابلیت بسیار مهم به صورت صحیح میباشد که در پست امروز همه ی این موارد برای شما گفته شد.

, , ,

نوشتن یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *