نویسنده: فاطمه بخشی
2020-10-03

هشتگ در اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد؟!

هشتگ در اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد؟ هشتگ ها نقش مهمی را در افزایش نرخ تعامل پیج های اینستاگرامی ایفا می‌کنند...

به دنبال پیج فعال‌ و با نرخ تعامل بالا هستید؟

وارد کانال تلگرام شوید و لیست تمامی پیج‌ها همراه با آمار بازدیدکننده فعال را مشاهده نمایید!

ربات اینستاگرام اینبو

ربات اینستاگرام اینبو دستیار هوشمند، اختصاصی و خستگی ناپذیر شما در اینستاگرام است!

هشتگ در اینستاگرام چیست؟ معنی هشتگ در اینستاگرام چه می‌باشد؟ استفاده از هشتگ در اینستاگرام چگونه امکان پذیر است؟ هشتگ در اینستاگرام چه کاربردی دارد؟ اینها سوالاتی هستند که قصد داریم در این مقاله به آنها پاسخ دهیم. اگر شما هم تمایل دارید از هشتگ ها برای توسعه پیج یا کسب و کار خود استفاده کنید و می‌خواهید بدانید هشتگ در اینستاگرام چیست و یا کاربرد هشتگ در اینستاگرام به چه شکل است، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

خرید فالوور اینستاگرام

ویدیوی آموزش هشتگ گذاری و کاربرد آن در اینستاگرام

ویدیوی آموزشی تعریف هشتگ و آموزش هشتگ گذاشتن در اینستاگرام و ذکر کاربرد هشتگ در اینستاگرام

در این ویدیو می‌بینیم:

  • هشتگ چیست؟
  • چگونه هشتگ بگذاریم؟
  • کاربرد هشتگ در اینستاگرام
  • نکات مربوط به هشتگ گذاشتن در پست اینستاگرام

هشتگ در اینستاگرام چیست؟

احتمالا در زیر پست های اینستاگرام کلماتی را دیده اید که به رنگ آبی نمایش داده می‌شوند. این کلمات همیشه همراه علامت # دیده می‌شوند و به آنها هشتگ می‌گویند. احتمالا اکنون که فهمیده اید هشتگ چیست، این سوال به ذهنتان برسد که هشتگ در اینستا چه کاربردی دارد؟ در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با کاربرد هشتگ در اینستاگرام آشنا شویم.

استفاده از هشتگ در اینستاگرام به چه شکل است؟

اگر می‌خواهید از هشتگ خاصی در پست ها و یا استوری های خود استفاده کنید لازم است مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. ابتدا علامت # را بزنید.
  2. سپس کلمه مورد نظر خود را تایپ کنید.
  3. بعنوان مثال، نتیجه نهایی به شکل #اینبو و به رنگ آبی نمایش داده خواهد شد.
استفاده از هشتگ در اینستاگرام
  1. در صورت چند کلمه ای بودن هشتگ مورد نظرتان، بعد از هر کلمه یک خط فاصله _ بزنید و سپس کلمه بعدی را تایپ کنید.
  2. بعنوان مثال، نتیجه نهایی به شکل #ربات_اینستاگرام درخواهد آمد.
مثال برای استفاده از هشتگ در اینستا
  1. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بعد از علامت # به هیچ عنوان فاصله نگذارید و کلمه مورد نظرتان را بدون زدن فاصله کلمه بعد را وارد کنید. در صورت چند کلمه ای بودن هشتگ نیز، باز همین روال را ادامه دهید.

نکته: حتما توجه داشته باشید که از هشتگ های مرتبط با محتوای خود استفاده کنید تا پست شما در دسته بندی های مرتبط بالا بیاید.

هشتگ در اینستا چه کاربردی دارد؟

هشتگ ها بطور کلی کلماتی هستند که نتیجه ی جستجو را بهینه می‌کنند. این بهینه سازی سبب می‌شود کاربران آنچه را که به دنبالش هستند، سریع تر و آسان تر پیدا کنند. از طرفی کاربران با استفاده از هشتگ های مرتبط در پست ها و استوری های خود، امکان دیده شدن محتوای پیج خود را در اکسپلور اینستاگرام بیشتر کنند. اگر از ابزار آنالیز اینستاگرام یعنی Insights استفاده کرده باشید، بر اساس آمار داده شده توسط این ابزار به تاثیر و اهمیت هشتگ ها در دیده شدن پست ها و استوری ها پی خواهید برد.

کاربرد هشتگ در استوری چیست؟

شاید این نکته برایتان جالب باشد که هشتگ ها در استوری نیز کاربرد دارند. شما می‌توانید متناسب با محتوای استوری هایتان هشتگ های مرتبطی را در استوری خود قرار دهید. در صورتی که فردی هشتگ مرتبطی را با استوری های شما فالو کرده باشد، استوری جداگانه ای در صفحه ی هوم آن فرد نمایان می‌شود. آن استوری شامل تمام استوری هایی است که آن هشتگ خاص را درج کرده اند. بنابراین تاثیر هشتگ در استوری و دیده شدن آن قطعی و ثابت شده است.

تاثیر هشتگ در اینستاگرام چقدر است؟

همانطور که در مطالب بالا اشاره کردیم، هشتگ ها در بیشتر شدن میزان دیده شدن پست شما تاثیر زیادی دارند. اما استفاده از هشتگ در پست های اینستاگرام مستلزم شرایط خاصی است که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم.

  • هشتگ های هر پست نمی‌تواند بیش از 30 عدد باشد.
  • هرچه کلمه ی استفاده شده ساده تر و کوتاه تر باشد، احتمال اینکه در آن هشتگ بخصوص بالا بیایید بیشتر است.
  • هشتگ ها باید به نسبت بالایی شبیه آن کلماتی باشند که کاربران در اکسپلور اینستا سرچ می‌کنند.
  • هشتگ ها حتما باید با محتوای شما مرتبط باشند.
  • یک هشتگ نامرتبط کافی است تا هرچه رشته کرده بودید پنبه شود.

تاثیر هشتگ در بیوی اینستاگرام چقدر است؟

شاید دیده باشید که بعضی از پیج ها در قسمت بیوی پیجشان هشتگ های خاصی را قرار داده‌اند. با دیدن این پیج ها ممکن است این سوال در ذهنتان ایجاد شود که آیا گذاشتن هشتگ در بیوی اینستاگرام تاثیر خاصی بر بالا آمدن پیج دارد؟
گذاشتن هشتگ در بیوی اینستا تاثیری در روند بالا آمدن پیج شما نخواهد داشت. این امکان صرفا به این دلیل در بیوی اینستاگرام گذاشته شده است تا زمانی که تمایل داشتید، از یک هشتگ خاص در اینستاگرام حمایت کنید و یا هشتگ اختصاصی خود را به فالوورهایتان معرفی کنید. در صورتی که عضو کمپین ها و چالش های بخصوصی شدید، می‌توانید هشتگ مربوط به این کمپین ها را در بیوی اینستاگرام خود درج کنید.

تاثیر گذاشتن هشتگ در کامنت چقدر است؟

برخی از پیج های فعال در اینستاگرام، که اتفاقا پیج های سطح بالایی به لحاظ نرخ تعامل هستند، هشتگ های پست هایشان را در بخش کامنت ها درج می‌کنند. ممکن است با دیدن چنین پیج هایی این سوال در ذهنتان ایجاد شود که آیا گذاشتن هشتگ در کامنت ها تفاوتی با گذاشتن هشتگ در کپشن دارد؟
گذاشتن هشتگ در کامنت ها با قرار دادن آن در بخش کپشن پست هیچ تفاوتی باهم ندارند. این انتخاب شماست که آنها را در کامنت ها درج کنید و یا در بخش کپشن. تنها تاثیری که درج هشتگ ها در بخش کامنت ها می‌گذارد این است که شکل ساده و مرتبی به کپشن پست های شما می‌دهد و باعث می‌شود مخاطب از نگاه کردن به پست های شما احساس خستگی و یا دلزدگی نکند. به عبارت دیگر گذاشتن هشتگ در کامنت ها نوعی مخفی کردن آنها حساب می‌شود. در صورتی که همچنان از تاثیرات مثبت آن بهره‌مند هستید.

چطور هشتگ اختصاصی خودمان را ایجاد کنیم؟

هشتگ اختصاصی آن هشتگی است که پیج های پرطرفدار، اینفلوئنسر ها، فروشگاه های اینترنتی و حتی سلبریتی ها می‌توانند از آن جهت راه اندازی پویش ها و کمپین های مختلف استفاده کنند. اما سوال این است که چطور هشتگ اختصاصی خودمان را ایجاد کنیم؟! چند نکته در این جا باید مد نظر داشت که در ادامه مطلب به آنها اشاره می‌کنیم. با در نظر داشتن این نکات می‌توانید هشتگ اختصاصی خود را ایجاد نمایید.

  1. ابتدا یک ایده ی خوب برای ایجاد هشتگ خاص خودتان در نظر بگیرید.
  2. سپس چک کنید که آن کلمه قبلا استفاده نشده باشد.
  3. نهایتا در شبکه های مجازی خود در مورد هشتگ خودتان با مخاطبینتان گفتگو کنید.
  4. کنترل کنید که کاربران از هشتگ های شما در چه محتواهایی استفاده می‌کنند. و در صورت لزوم با آنها تعامل داشته باشید.

سوالات متداول

تاپ هشتگ چیست؟

✅ اگر شما در بخش اکسپلور اینستاگرام هشتگی را سرچ کرده باشید، می‌بینید که در صفحه ی نتایج هشتگ ها به دو قسمت تقسیم شده اند، Top و Recent. به هشتگ هایی که از طرف کاربران بیشتر مورد اقبال قرار گرفته است، تاپ هشتگ می‌گویند.

چه تعداد هشتگ برای یک پست مناسب است؟

✅ عدد دقیقی برای هشتگ های هر پست یا استوری تعریف نشده است. تنها موضوع قطعی این است که نباید تعداد هشتگ های هر پست بیش از 30 عدد باشد.

چرا گاهی اوقات هشتگ ها تاثیرگذار نیستند؟

✅ هشتگ ها معمولا زمانی تاثیرگذار نیستند که شما قواعد گذاشتن یک هشتگ مناسب را رعایت نکرده باشید.

جمع بندی

هشتگ‌ها واژه هایی هستند که جستجوی آنها محتواهای مشابهی را به شما نشان می دهد. افراد در اینستاگرام از هشتگ ها برای هرچه بیشتر دیده شدن پست هایشان استفاده می‌کنند. ما در این مقاله در مورد هشتگ در اینستاگرام و کاربردها و اثرات آن بر بهبود نرخ تعامل صفحات اینستاگرامی صحبت کرده‌ایم. همچنین نحوه استفاده از هشتگ در اینستاگرام را به شما توضیح داده‌ایم. در صورتی که درباره ی هشتگ ها در اینستاگرام سوالی دارید، می‌توانید آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید. تیک اینبو در اسرع وقت پاسخگوی سوالات و نظرات شما خواهد بود. از همراهی شما سپاسگزاریم.

پنل شبکه های اجتماعی اینبو

پرسش و پاسخ

سوالتان را بپرسید و برای دریافت پاسخ، منتظر پیامک کارشناسان ما باشید!

دیدگاه شما را با چه تصویری در سایت نمایش دهیم؟
عضویت
اطلاع از
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش همه کامنتها
0

برای ورود قطعی به اکسپلور اینستاگرام کلیک کنید!