اینستاگرام به یکی از پرطرفدارترین پلتفرمهای اجتماعی تبدیل شده است که میلیونها کاربر داشته و کسبوکارهای زیادی از آن برای ارتباط با مخاطبان و افزایش فروش خود استفاده میکنند. با این حال، داشتن یک صفحهی موفق در این شبکهی اجتماعی نیازمند به رعایت برخی نکات و استراتژیهای خاصی است. در این مقاله، به بررسی پنج اشتباه رایج میپردازیم که میتواند به طور جدی پیج اینستاگرام شما را تحت تأثیر قرار داده و حتی آن را نابود کند. بنابراین با ما همراه باشید تا این موارد را به دقت بررسی کرده و راهکارهایی برای بهبود عملکرد پیجتان ارائه دهیم.
عدم تعامل با فالوورها و مخاطبین
یکی از مهمترین کارها برای رشد پیج اینستاگرام، تعامل مستمر با مخاطبین است؛ زیرا اینستاگرام معمولا محتوای با نرخ تعامل بالاتر را بیشتر نمایش میدهد و آن را ارزشمندتر میداند. در ابتدا لازم است که پستها و استوریهایی را آپلود کنید که باعث تعامل با فالوورها شود، یعنی آنها با گذاشتن کامنت، ارسال دایرکت و پاسخ به استوریها با شما ارتباط بگیرند. در مرحلهی دوم شما موظف هستید که به تمام نظرات یا اکثر آنها پاسخ دهید تا تعامل ایجاد شود. در صورت عدم پاسخ دهی یه فالوورها با مشکلاتی اعم از کاهش اعتماد مخاطب، ترجیح صفحهی دیگر به جای پیج شما، از دست دادن مشتریها و القای بی احترامی به آنها مواجه خواهید شد.
انتشار پست به صورت نامنظم
یکی دیگر از اشتباهات رایجی که پیج شما را تا مرحلهی نابودی میبرد، تولید محتوا به صورت نامنظم است. اینستاگرام روی نظم حساسیت زیادی داشته و از کاربران انتظار دارد که در روزها و ساعات مشخصی به آپلود پست اختصاص دهند. این موضوع باعث میشود که پیج شما از نظر کارشناسان اینستاگرام معتبر شناخته شود و پستهای شما در صفحات اول از اکسپلور قرار بگیرد. اگر خلاف این الگوریتم عمل کرده و یک هفته 3 پست بگذارید و هفتهی دیگر محتوایی را ارائه ندهید، پیجتان به شدت افت خواهد کرد.
خرید فالوور و لایک
خرید فالوور و لایک، حتی اگر واقعی و ایرانی هم باشد، ضربهی بزرگی برای پیج محسوب میشود؛ استفاده از رباتهای فالوور و لایک گیر، در اکثر مواقع باعث میشود که صحهی شما از دسترس خارج شده و یا مخاطبین واقعی خود را از دست بدهد. با خرید لایت و دنبال کننده با مشکلاتی مانند ریسک بسته شدن پیج، عدم تعامل واقعی، ریزش فالوورهای واقعی و از دست دادن اعتبار در میان کاربران مواجه خواهید شد.
محتوای ناکافی
اگر میخواهید پیج شما رشد خوبی داشته باشد و به سرعت مشتری و فالوورهای زیادی را جذب کنید، باید به اندازهی کافی تولید محتوا کنید. اینکه هفتهای یک پست بگذارید و گاهی هم چند عکس را استوری کنید، قطعا کارآمد نخواهد بود. برای پیشرفت پیج کاری در اینستاگرام لازم است در هفته حداقل سه ریلز و یک پست اسلایدی آپلود کنید، همچنین باید روزانه بالای 8 استوری گذاشته و با مخاطبین تعامل داشته باشید.
ادد استوری ریلز خودتان
یکی از راهکارهایی که برای افزایش بازدید ریلز ارائه میشود، ادد استوری کردن آن توسط خود شما است؛ زیرا برخی ممکن است برخی از افرادی که استوری شما را میبینند پست شما در صفحهی نها نمایش داده نشده باشد. اما موردی که باعث نابوی پیج شما میشود، ادد استوری ریلز در همان روزهای اول است. درواقع شما باید ریلز خود را بعد از سه الی چهار روز استوری کنید تا شوکی برای بازدید به آن داده باشید، در غیر این صورت این کار بی تاثیر بوده و چه بسا اینستاگرام ریلز شما را به افراد کمتری نشان میدهد.
خود
نتیجه گیری
برای موفقیت در اینستاگرام و جذب فالوورهای فعال، توجه به نکات کلیدی که در این مطلب ذکر شده است ضروری میباشد. عدم تعامل با فالوورها، انتشار نامنظم محتوا، خرید فالوور و لایک، و نادیده گرفتن کیفیت محتوا از جمله عوامل مخربی هستند که در این مقاله آنها را به عنوان عواملی که باعث افت پیج اینستاگرام میشوند، بررسی کردهایم.