نویسنده: علی محمدی
2023-05-03

تحلیل رفتار کاربران در الگوریتم اکسپلور اینستاگرام

می‌دانیم که اینستاگرام در صفحه اکسپلور پست‌هایی را به ما نشان می‌دهد که به موضوع آن‌ها علاقه داریم؛ اما چگونه از علاقه‌مندی‌ها و سلیقه ما باخبر است؟ اینجاست که تئوری‌های توطئه زیادی مطرح می‌شوند. اما نترسید! هیچ خبری از جاسوسی یا دستبرد زدن به اطلاعات گوشی شما نیست. این شبکه اجتماعی خیلی حرفه‌ای تر از […]

به دنبال پیج فعال‌ و با نرخ تعامل بالا هستید؟

وارد کانال تلگرام شوید و لیست تمامی پیج‌ها همراه با آمار بازدیدکننده فعال را مشاهده نمایید!

ربات اینستاگرام اینبو

ربات اینستاگرام اینبو دستیار هوشمند، اختصاصی و خستگی ناپذیر شما در اینستاگرام است!

می‌دانیم که اینستاگرام در صفحه اکسپلور پست‌هایی را به ما نشان می‌دهد که به موضوع آن‌ها علاقه داریم؛ اما چگونه از علاقه‌مندی‌ها و سلیقه ما باخبر است؟ اینجاست که تئوری‌های توطئه زیادی مطرح می‌شوند. اما نترسید! هیچ خبری از جاسوسی یا دستبرد زدن به اطلاعات گوشی شما نیست. این شبکه اجتماعی خیلی حرفه‌ای تر از این حرف‌هاست!

اینستاگرام پس از گذشت مدتی از فعالیتتان در این شبکه اجتماعی و بر اساس رفتارهایی که شما از خود داخل این اپلیکیشن نشان می‌دهید، علاقه‌مندی‌های شما را تشخیص می‌دهد. به همین دلیل است که اگر همین الان یک پیج جدید باز کنید و به صفحۀ اکسپلور بروید، چیزی جز مناظر طبیعی یا موضوعات عمومی نخواهید دید؛ اما پس از چند روز اکسپلورتان پر خواهد شد از محتواهایی که به آن‌ها علاقه دارید.

معیارهای بررسی رفتار کاربر

اینفوگرافی شاخص‌های رفتار کاربر از دید الگوریتم اکسپلور
اینفوگرافی شاخص‌های رفتار کاربر از دید الگوریتم اکسپلور

خب! گفتیم اینستاگرام بر اساس رفتار خودمان موضوعات مورد علاقه ما را تشخیص می‌دهد. اما منظور از رفتار کاربر در اینستاگرام چیست؟ اینستاگرام کدام کارهای ما را بررسی می‌کند؟ اپلیکیشن اینستاگرام بخش‌ها و امکانات مختلفی دارد که شما می‌توانید در آن‌ها فعالیت کنید. منظور از رفتار کاربر، نحوه فعالیت کاربر در این بخش‌هاست. اگر بخواهیم بیشتر روی این موضوع متمرکز شویم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

بررسی فالووینگ‌ها

اکانت‌هایی که فالو کرده‌اید، به نوعی نشان‌دهنده موضوعاتی هستند که شما به محتوای آن‌ها علاقه‌مند هستید و قصد دارید با پست‌ها و استوری‌های آن‌ها تعامل داشته باشید. به عنوان مثال اگر چند پیج در زمینه فیلم و سریال فالو کرده باشید، می‌تواند نشان‌دهنده علاقه شما به محتواهای منتشرشده در این موضوع باشد.

بررسی هشتگ‌ها

علاوه بر پیج‌ها، هشتگ‌ها نیز در اینستاگرام قابلیت فالو شدن دارند. چون فالو کردن هشتگ‌ها به معنی دنبال کردن محتواهایی با موضوعات خاص است، این موضوع حتی از فالو کردن افراد هم تاثیر بیشتری در درک الگوریتم اکسپلور از علاقه‌مندی‌های شما دارد. مثلاً اگر هشتگ photography# را فالو کنید، می‌توانید تمامی پست‌هایی را که با این هشتگ منتشر می‌شوند، ببینید. این موضوع نشان‌دهنده علاقه شما به عکاسی و موضوعات پیرامون آن است.

تحلیل تعاملات

اینستاگرام تاریخچه تمامی تعاملاتی که با پیج‌ها و محتواهای مختلف دارید را ذخیره کرده و بر اساس آن‌ها علاقه‌مندی‌های شما را تشخیص می‌دهد. پست‌هایی که لایک یا ذخیره می‌کنید، استوری‌هایی که ریپلای می‌زنید، مطالبی که با دیگران به اشتراک می‌گذارید، همگی انعکاس‌دهنده موضوعات مورد پسند شما هستند.

تحلیل جستجو‌ها

اگر در اینستاگرام به دنبال چیزی باشید که به آن علاقه دارید، در قسمت سرچ به جستجوی آن خواهید پرداخت. جستجوی شما می‌تواند شکل‌های متفاوتی داشته باشد. اکانت‌ها، هشتگ‌ها و مکان‌هایی که در اکسپلور سرچ می‌کنید، به نوعی نشان می‌دهند که شما دنبال کدام محتواها هستید و دوست دارید بیشتر چه محتواهایی را ببینید.

بررسی تایم تماشا

زمانی که برای تماشای هر عکس یا ویدیو صرف می‌کنید، از نظر الگوریتم اکسپلور مهم است و می‌تواند به عنوان یکی از فاکتورهای تشخیص علاقه‌مندی‌های شما تلقی شود. اگر از یک ویدیو یا عکس خوشتان بیاید، مطمئناً زمان بیشتری را برای دیدن آن صرف خواهید کرد. اما اگر به محض تماشای یک عکس از آن رد شوید، این معنی را برای الگوریتم اکسپلور دارد که کاربر به این محتوا علاقه‌ای ندارد.

بررسی بلاک و ریپورت

وقتی شما پیجی با یک موضوع خاص را بلاک یا ریپورت می‌کنید، این سیگنال را به اینستاگرام ارسال می‌کنید که به محتوای پیج مورد نظر علاقه‌ای ندارید. این موضوع در ریپورت محتوای پیج از اهمیت بیشتری نسبت به بلاک برخوردار است و می‌تواند در محتواهای صفحه اکسپلورتان تاثیر زیادی داشته باشد. در این صورت احتمال کمی دارد که پست‌های مشابهی با پست ریپورت‌شده در اکسپلور ببینید.

اینستاگرام موضوع پست‌ها را از کجا تشخیص می‌دهد؟

گفتیم که اینستاگرام رفتار کاربران را بررسی می‌کند که ببیند به چه محتوایی علاقه دارند تا همان پست‌ها را در اکسپلورشان نمایش دهد. اما اینستاگرام از کجا می‌فهمد که هر پست دقیقاً چه موضوعی دارد و محتوای آن درباره چه چیزی است؟ در مقاله سیستم پردازش محتوای اینستاگرام به صورت کامل به این موضوع می‌پردازیم تا هیچ نقطه ابهامی در این زمینه نداشته باشید!

پرسش و پاسخ

سوالتان را بپرسید و برای دریافت پاسخ، منتظر پیامک کارشناسان ما باشید!

دیدگاه شما را با چه تصویری در سایت نمایش دهیم؟
عضویت
اطلاع از
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش همه کامنتها
0