نویسنده: نادر عبدی
2023-09-20

اینفلوئنسرهای ایرانی چقدر از اینستاگرام درآمد دارند؟

یکی از مشاغل نوظهور که به واسطه پیشرفت فضای مجازی و فراگیری آن در زندگی مردم به وجود آمده است، اینفلوئنسر شدن است. در واقع به زبان عامیانه شاخ های مجازی و افرادی که فالوور های بالایی در فضای مجازی دارند، اینفلوئنسر نامیده می شوند. در سال های اخیر افراد زیادی توانستند در اینستاگرام به […]

به دنبال پیج فعال‌ و با نرخ تعامل بالا هستید؟

وارد کانال تلگرام شوید و لیست تمامی پیج‌ها همراه با آمار بازدیدکننده فعال را مشاهده نمایید!

ربات اینستاگرام اینبو

ربات اینستاگرام اینبو دستیار هوشمند، اختصاصی و خستگی ناپذیر شما در اینستاگرام است!

یکی از مشاغل نوظهور که به واسطه پیشرفت فضای مجازی و فراگیری آن در زندگی مردم به وجود آمده است، اینفلوئنسر شدن است. در واقع به زبان عامیانه شاخ های مجازی و افرادی که فالوور های بالایی در فضای مجازی دارند، اینفلوئنسر نامیده می شوند. در سال های اخیر افراد زیادی توانستند در اینستاگرام به شهرت زیادی دست پیدا کنند و حتی به بالای 10 میلیون فالوور نیز برسند. شاید در گذشته فقط از طریق بازیگر شدن یا فوتبالیست شدن این امکان وجود داشت، اما در حال حاضر با فعالیت مفید و مستمر در اینستاگرام، افراد زیادی به شهرت می رسند و پس از آن با تبلیغات به درآمدهای هنگفت دست پیدا می کنند. در این مقاله قصد داریم بگوییم که اینفلوئنسرهای ایرانی چقدر از اینستاگرام درآمد دارند و پردرآمدترین افراد در این حوزه را به شما معرفی کنیم.

اینفلوئنسر یعنی چی؟

اینفلوئنسر کیست؟

قبل از هر چیز بهتر است با معنی کلمه اینفلوئنسر آشنا شوید و متوجه شوید که چه کسانی این عنوان را با خود یدک می کشند. همانطور که اشاره داشتیم با فراگیر شدن فضای مجازی در زندگی مردم، بسیاری از افراد اقدام به فعالیت های مستمر در زمینه های مختلف آموزش آشپزی، بلاگری، آموزش آرایشگری، تولید محتوای طنز و … کردند. به افرادی که توانسته اند با تولید محتوا در زمینه های مختلف به شهرت دست پیدا کنند اینفلوئنسر می گویند.

درآمد اینفلوئنسرهای ایرانی اینستاگرام از کجاست؟

اکثر درآمد اینفلوئنسرها از طریق تبلیغات در فضای مجازی به دست می آید و نمی توان درآمد ثابتی را به طور ماهیانه برای آنها عنوان کرد. اما قطعا هر چقدر فالوور بیشتری داشته باشند و البته بازدید از پیجشان نیز بیشتر باشد، قیمت تبلیغات نیز بالا می رود. 

درآمد شاخ های اینستاگرام ایرانی چقدر است؟

شاید در سال های اخیر اگر کسی می گفت که روزی می رسد که افراد از طریق گوشی تلفن همراه به درآمدهای میلیونی و میلیاردی برسند، کمتر کسی این حرف را باور می کرد. اما اینستاگرام در این سال ها که حدود 10 سال است توانسته کاملا جای مهمی را در زندگی مردم بدست آورد و شاید اکثر مردم روزانه 3 الی 4 ساعت از وقت خود را در این فضا بگذرانند. البته این پلتفرم فقط در ایران اینقدر محبوب نیست و اینفلوئنسرهای زیادی در خارج از ایران وجود دارند که درآمدهای نجومی و غیرقابل تصوری دارند. 

شاخ های اینستاگرامی چقدر درآمد دارند؟

در این سال ها به حدی اینفلوئنسر شدن جذاب به نظر رسیده است که اکثر جوانان و نوجوانان به این شغل علاقه مند شده اند و شاید تعداد زیادی از آنها حداقل برای یک بار هم که شده به فکر این کار افتاده باشند. شغل های جدیدی در این فضای با عنوان های بلاگری، اینفلوئنسر، واینر، اینستاگرامر، ولاگر و … به وجود آمده است و افراد زیادی از همین طریق پولدار شده اند.

درآمد اینفلوئنسرهای ایرانی اینستاگرام در سال 1402 

  • صدف بیوتی ماهی 30 میلیارد تومان
  • اِمِل ایجاد ماهی 20 میلیارد تومان
  • الناز گلرخ ماهی 20 میلیارد تومان
  • سرنا امینی ماهی 17 میلیارد تومان
  • حسن ریوندی ماهی 15 میلیارد تومان
  • علی صبوری ماهی 7 میلیارد تومان
  • محمد امین کریم پور ماهی 5 میلیارد تومان
  • میلاد قاسمی خواه ماهی ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان
  • مستر تستر ماهی ۲ میلیارد تومان
  • شقایق محمودی ماهی ۱ میلیارد تومان

علت معروف شدن اینفلوئنسرها 

احتمالا شما هم تجربه کرده اید که وارد اینستاگرام و فضای اکسپلور در آن می شوید و پس از مدتی متوجه می شوید که چندین ساعت از زمان حضورتان در اکسپلور گذشته است. قطعا این موضوع به علت محتوای جذاب و خلاقانه است که می تواند مخاطبان را تا این حد جذب کند که متوجه گذر زمان نشوند. 

الگوریتم اینستاگرام به شکلی طراحی شده است که اکسپلور طبق سلیقه مخاطبان نمایش داده می شود و به همین دلیل هم شما به هر چیزی که علاقه داشته باشید در این فضا مشاهده می کنید. همین امر سبب می شود که شما هر ویدیویی که در اینستاگرام مشاهده می کنید مطابق میلتان است و ساعت ها گرفتار تماشای آن می شوید.

پردرآمدترین اینفلوئنسرهای اینستاگرام در ایران

اما باید به این توجه داشته باشید که عده زیادی به جای مصرف کننده محتوا بودن، ترجیح می دهند که تولید کننده محتوا باشند. تولید کننده های محتوا یا همان اینفلوئنسرها تلاش می کنند تا محتوای مورد استقبال مردم را تولید کنند. از محتوای طنز گرفته تا محتوای آموزشی در زمینه های مختلف همیشه مورد استقبال مردم بوده اند و باعث محبوبیت افراد شده اند.

برای نخستین بار Influencer ها در سال ۲۰۰۰ میلادی با ساخته شدن یک سرویس اشتراک ویدیو بـه نام یوتیوب «YouTube» شکل گرفتند. با گذشت زمان وقتی این سرویس اشتراک ویدیو توسط کمپانی بزرگ گوگل خریداری شد. افرادی زیادی از سراسر دنیا ویدئوهای جذاب در حوزه هاي مختلف منتشر می‌کردند و بعد از چند سال بـه واسطه وجود ویدئوهای عالی مخاطبان فراوانی بسوی خود جذب کرد.

محتوایی که اینفلوئنسرها ارائه می دهند چیست؟

محتوای اینفلوئنسرها محتوای ثابت و مشخصی نیست و شما ممکن است در طول روز با ویدئوهای عجیب و غریبی مواجه شوید که هیچگاه به ذهنتان خطور نمی کرده است تا کسی در مورد همچین موضوعی تولید محتوا کند. اما بیشترین محتوایی که توسط اینفلوئنسرها تولید می شود، محتوای طنز، پست های انگیزشی و محتوای آموزشی است. محتوای آموزشی در زمینه های مختلف مانند خطاطی، اینستاگرامر شدن، یوتیوبر شدن، کارهای کامپیوتری، ترفندهای عکاسی و … می باشد.

انواع اینفلوئنسرهای اینستاگرام

بهترین اینفلوئنسر بر اساس تخصص و تولید محتوای جذاب یا چهره های مشهور در چند دسته مختلف قرار می‌گیرد کـه هر کدام بر اساس تاثیر گذاری کـه در شبکه هاي اجتماعی دارند در چند زیر مجموعه قرار می‌گیرد. کـه در ادامه با انواع آنها بـه ترتیب آشنا خواهیم شد.

چطور اینفلوئنسر شویم؟

سلبریتی ها

سلبریتی ها همان افراد سرشناس و محبوب جامعه هستند که به خاطر شهرتشان فالوور بالایی نیز دارند. به عنوان مثال خواننده ها، بازیگران، فوتبالیست ها و … در این دسته قرار می گیرند که همگی فالوورهای میلیونی دارند و البته برخی از آنها فعالیت مستمر و حتی کسب درآمد از اینستاگرام دارند.

بلاگرها

بلاگرها در این سال ها توانسته اند جایگاه مهمی را در فضای مجازی به خود اختصاص دهند. بلاگری در واقع روتین روزمره‌ی افراد است که می تواند برای مردم جذابیت داشته باشد. به عنوان مثال زندگی روزمره یک ورزشکار، زندگی معمولی زوج ها که چالش های مختلف خود را به اشتراک می گذارند و یا هر شغل دیگری شامل محتوای بلاگری می شود. به عنوان مثال حتی بلاگر با شغل آبدارچی نیز وجود دارد و با فعالیت مستمر در اینستاگرام توانسته فالوور های زیادی را به خود جذب کند. 

اینفلوئنسرهای ایرانی چگونه فالوورهای خود را بالا نگه می دارند؟

یکی از راه های محبوب ماندن در اینستاگرام بالا نگه داشتن فالوورهای پیج است. اینفلوئنسرهای ایرانی هم مجبور هستند همیشه فالوورهای پیج شان را بالا نگه دارند چون این موضوع رابطه مستقیم با درآمدشان دارد. به همین دلیل سریع ترین و ساده ترین راه خرید فالوور اینستاگرام است. شاید برای شما جای تعجب داشته باشد اما اینفلوئنسرهای ایرانی هم هر از گاهی فالوور می خرند تا فالوورهای جدید جایگزین فالوورهایی باشد که اخیرا ریزش کرده اند. به همین دلیل است که همیشه گفته ایم خرید فالوور اینستاگرام اصلا کار غیراصولی و عجیبی نیست و تمام پیج های بزرگ در اینستاگرام از این روش برای بالا بردن فالوورهایشان استفاده می کنند.

کلام آخر

اینفلوئنسرها یکی از افراد پردرآمد در این روزها محسوب می شوند که نرخ ثابتی برای تبلیغات آنها وجود ندارد. با توجه به تعداد فالوورها، تعداد بازدید از پست ها و استوری های اینستاگرامشان، تعداد لایک ها و کامنت ها و به طور کلی تعامل با مخاطبانشان، می توانند نرخ تبلیغات را مشخص کنند. همچنین با توجه به رشد روزافزون استفاده از اینستاگرام در زندگی مردم، افراد زیادی برای تبلیغات در این فضا درخواست می دهند و می توان گفت که همیشه مشتری برای اینفلوئنسرها وجود دارد. در این مقاله سعی کردیم پردرآمدترین اینفلوئنسرهای ایرانی در اینستاگرام را به شما معرفی کنیم.

پرسش و پاسخ

سوالتان را بپرسید و برای دریافت پاسخ، منتظر پیامک کارشناسان ما باشید!

دیدگاه شما را با چه تصویری در سایت نمایش دهیم؟
عضویت
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین
Inline Feedbacks
نمایش همه کامنتها
ارغوان بانو

من باورم نشد بنظرم خیلی دیگه نجومی گفتید دراومد رو اون سی تومن که وللش
ماهی یک میلیارد اخه؟؟؟؟؟

0