یکی از مهمترین ابزارهایی که اینستاگرام در اختیار کاربران قرار داده است تا بتوانند با استفاده از آنها مخاطبان بیشتری را به خود جذب کنند، هشتگ ها هستند. در واقع هشتگ ها که با نماد “#” مشخص می شوند، زیر پست ها، در استوری ها، بیوگرافی، کامنت ها و در ریلزها می توانند مورد استفاده قرار بگیرند و محتوای شما را وارد مجموعه ای از پست ها با همان هتشگ ها کنند. از این طریق شما شانس بیشتری برای بیشتر دیده شدن و حتی ورود به اکسپلور دارید. بنابراین بهتر است اطلاعات کافی را نسبت به پربازدیدترین هشتگ های اینستاگرام در سال 2023 بدست آورید تا از این طریق بیشتر دیده شوید.
چرا از هشتگ استفاده کنیم؟
هشتگ چیست؟ همانطور که پیشتر هم اشاره داشتیم، هشتگ ها برای دسته بندی اطلاعات هستند و در واقع محتواهای به هم مرتبط را در یک مجموعه کامل دسته بندی می کنند. هر چقدر بتوانید در این مجموعه ها حضور داشته باشید، بیشتر دیده می شوید. گاهی اوقات یک هشتگ ترند می شود و می تواند به شکل عجیبی باعث دیده شدن افراد شود، اما برخی از هشتگ ها، هشتگ های دائمی هستند.
به عنوان مثال هشتگ های مربوط به ازدواج محمدرضا گلزار تا مدتی ترند هستند و پس از مدتی هیچ بازدیدی از آنها صورت نمی گیرد. به همین دلیل بهتر است که همیشه به دنبال این هشتگ ها نباشید و در کنار هشتگ های ترند، از هشتگ های پربازدید و دائمی استفاده کنید. به عنوان مثال اگر در حوزه عکاسی فعالیت دارید و تولید محتوا می کنید، هشتگ های مربوط به ژست عکاسی می توانند هشتگ های دائمی شما باشند که همیشه توسط کاربران سرچ می شوند.
قدرت هشتگ ها
پیج هایی که به تازگی اقدام به فعالیت می کنند هنوز قدرت زیادی ندارند و قطعا راه آسانی را برای دیده شدن در پیش ندارند. به همین دلیل بهتر است از الگوریتم اینستاگرام پیروی کنند و از هشتگ گذاری اصولی استفاده کنند. قدرت هشتگ ها آنقدر زیاد است که هر پیج نوپایی را می تواند قدرتمند کند و در روزهای ابتدایی فعالیت می تواند کمک زیادی به شما کند. البته باید هشتگ گذاری اصولی را یاد گرفته باشید و از هشتگ های پربازدید و درست استفاده کنید.
قطعا هشتگ های مرتبط با محتوای تولید شده می تواند تاثیر بیشتری در دیده شدن داشته باشد. همچنین باید به میزان پست های هر هشتگ دقت کنید. فرض کنید یک هشتگ دارای پست های بیش از یک میلیون است و شما فقط هزار فالوور دارید. در این صورت نباید انتظار داشته باشید که توانایی ورود به این هشتگ را دارید. باید هشتگ های مناسب با میزان فالوور و قدرت پیجتان را انتخاب کنید و از هشتگ های کوچکتر استفاده کنید. هرچقدر که قدرت اکانت اینستاگرامتان افزایش پیدا کرد، میزان استفاده از هشتگ ها را کمتر کنید و فقط به فکر ورود به هشتگ های میلیونی باشید.
هشتگ ها چطور باعث افزایش فالوور می شوند؟
همانطور که می دانید در الگوریتم جدید اینستاگرام، تعامل با کاربران و افزایش آمار اینگیجمنت اینستاگرام اهمیت زیادی پیدا کرده است. هرچقدر که بیشتر دیده شوید، افراد بیشتری با محتوای شما به تعامل می پردازند و از این طریق احتمال ورود شما به اکسپلور زیاد می شود. بنابراین قطعا با ورود به هشتگ و اکسپلور، افراد بیشتری از پیج شما بازدید می کنند و درصدی از آنها شما را فالو خواهند کرد.
علاوه بر هشتگ گذاری اصولی و تلاش برای حضور در هشتگ ها یا اکسپلور، باید خودتان هم حضور فعالی در این فضاها داشته باشید. به این صورت که شما باید در هشتگ های مرتبط با حوزه فعالیتتان حضور داشته باشید و پست های مرتبط را لایک کنید، کامنت بگذارید و با افرادی که در این حوزه فعال هستند تعامل داشته باشید.
میزان اهمیت استفاده هشتگ های پربازدید اینستاگرام
همانطور که گفتیم هشتگ ها نقش مهمی در افزایش فالوور حقیقی شما دارند. در واقع هشتگ ها در اینستاگرام مانند پل هایی هستند که میان شما و مخاطب هدف قرار می گیرند و پست های مورد علاقهی آنها را از میان پست های پیج شما به دستشان می رسانند. هوش مصنوعی اینستاگرام خیلی راحت حوزه های مورد علاقه کاربران را شناسایی می کند و از آن پس سعی می کند از طریق هشتگ ها و اکسپلور فقط پست های محبوب هر فرد را مقابل او قرار دهد. پس شما با هشتگ گذاری اصولی می توانید مشخص کنید که پست های شما می توانند مورد علاقهی افرادی باشند و اینستاگرام از آنها برای کاربران استفاده کند.
پربازدیدترین هشتگ های اینستاگرام
استفاده از پربازدیدترین هشتگ های اینستاگرام همیشه نمی تواند افزایش فالوور شما را تضمین کند. در واقع این هشتگ گذاری اصولی و درست است که می تواند باعث افزایش تعامل و فالوورهای شما شود. اما به هر حال در ادامه قصد داریم تعدادی از پربازدیدترین هشتگ های اینستاگرام را که تعداد پست های برخی از آنها به بالای یک میلیارد هم می رسد به شما معرفی کنیم.
love#
هشتگ عشق یا همان Love با بیش از 1.5 میلیارد محتوا از پربازدیدترین هشتگ های اینستاگرام است.
instagood#
در رتبه دوم هشتگ های پربازدید، هشتگ اینستا گود است. در این هشتگ که بیش از 750 میلیون محتوا را در خود جای داده است، محتواهای پرطرفدار که از نظر کاربران خوب بوده است قرار می گیرد. حضور در این هشتگ هم مانند دیگر هشتگ های پربازدید میلیونی در اینستاگرام بسیار سخت است.
photooftheday#
عکس های روز در این هشتگ پرطرفدار قرار می گیرند و هر فردی که یک عکس فوق العاده ثبت کند می تواند برای ساعاتی در این هشتگ قرار گیرد. معمولا عکس های باکیفیت عکاسان که بسیار خاص و پرطرفدار است شانس حضور در این هشتگ نیم میلیاردی را دارند.
fashion#
هشتگ فشن یا مُد، چهارمین هشتگ پربازدید در اینستاگرام است. اینستاگرام به عنوان پلتفرم لاکچری و فخر فروختن در دنیا معروف است و هر کسی بهترین های خود را در این پلتفرم به نمایش می گذارد. بنابراین بهترین فضای مجازی برای ارائه مد و فشن اینستاگرام است، به همین دلیل هم نزدیک به نیم میلیارد محتوا در این هشتگ جای گرفته است.
beautiful#
احتمالا تصور کنید که این هشتگ چون در هیچ حوزه کاری قرار نمی گیرد نباید در بین پربازدیدترین هشتگ های دنیا قرار گیرد، اما برخی از هشتگ های پرطرفدار و پربازدید، در کامنت ها مورد استفاده قرار می گیرند که یکی از آنها هشتگ بیوتیفول است.
happy#
هشتگ خوشحال یا Happy به ششمین هشتگ محبوب اینستاگرام تبدیل شده است. معمولا افرادی که یک اتفاق خوشحال کننده را رقم می زنند و یا اتفاق شادی را در روز تجربه می کنند در این هشتگ حضور دارند. از نظر هوش مصنوعی اینستاگرام هیچ خبر غمگین کننده ای در این هشتگ نیم میلیاردی نباید قرار گیرد.
cute#
همانطور که در مورد هشتگ زیبا هم اشاره داشتیم، این هشتگ هم بیشتر در کامنت ها و در توصیف افراد مورد استفاده قرار می گیرد.
tbt#
به طور کلی حضور در هشتگ های پربازدید سودی برای شما نخواهد داشت، همانطور که مشاهده می کنید، هشتمین هشتگ پربازدید در اینستاگرام یک کلمه بی معنی است.
like#
هشتگ لایک معمولا برای تبادل لایک مورد استفاده قرار می گیرد، اما با وجود بیش از 400 میلیون محتوا در آن، احتمال حضور شما و افزایش لایک هایتان تقریبا غیرممکن است.
followme#
همانند هشتگ لایک از هشتگ فالو می هم برای افزایش فالوور استفاده می شود. اما این موضوع هم مانند افزایش لایک توسط هشتگ مربوطه تقریبا غیر ممکن و بیهوده است.
سایر هشتگ های پربازدید انگلیسی در اینستاگرام
10 مورد از پربازدیدترین هشتگ های اینستاگرام که بیشترین محتوا را در خود جای داده بودند را به شما معرفی کردیم. در ادامه هشتگ های پربازدید دیگر را به ترتیب نام می بریم:
- picoftheday
- follow
- me
- selfie
- summer
- art
- instadaily
- friends
- repost
- nature
- girl
- fun
- stylr
- smile
- food
- instalike
- likeforlike
- family
- travel
- fitness
- igers
- nofilter
- life
- beauty
- amazing
- Photography
- Sun
- Photo
- Music
- Beach
- Followforfollow
- Sky
پربازدیدترین هشتگ های فارسی اینستاگرام در سال 2023
هشتگ های اینستاگرام علاوه بر زبان انگلیسی، به زبان های دیگر هم نوشته می شوند. هشتگ های فارسی بیشتر در ایران سرچ می شوند پس نباید انتظار محتواهای میلیاردی در آنها باشیم. اما استفاده از هشتگ های فارسی پرطرفدار می تواند تاثیر بیشتری در رشد شما داشته باشد، بنابراین بهتر است با پربازدیدترین هشتگ های فارسی اینستاگرام در سال 1402 آشنا شوید که در لیست زیر بخشی از آنها را مشاهده می کنید:
- #مد
- #گردشگری
- #سفر
- #زیبا
- #طلا
- #دستبند
- #پرسپولیس
- #استقلال
- #عطر
- #رستوران
از هشتگ ایرانی استفاده کنیم یا هشتگ خارجی؟
به طور کلی در اینستاگرام نباید تک بُعدی بود و بهتر است از تمام ابزارهایی که در اختیار شما قرار گرفته است استفاده کنید. اما برای پاسخ به این سوال باید به حوزه کاری و فعالیت خود دقت کنید. به عنوان مثال اگر در حال فروش سوغات ایران هستید می توانید ترکیبی از هر دو هشتگ را استفاده کنید تا اگر توریست خارجی هم به سوغات ایرانی نیاز داشت بتواند شما را پیدا کند. اما به عنوان مثال اگر بوتیکی در ایران دارید، برای فروش محصولات خود بهتر است از هشتگ های فارسی بیشتر استفاده کنید و تقریبا نیازی به هشتگ های انگلیسی ندارید.
کلام آخر
استفاده از هشتگ گذاری اصولی در اینستاگرام می تواند باعث رشد شما شود و پیج شما با افزایش فالوور واقعی روبرو شود. برای افزایش فالوور در اینستاگرام راه های مختلفی وجود دارد، از خرید فالوور واقعی گرفته تا استفاده از هشتگ گذاری اصولی و قدم برداشتن در مسیر الگوریتم اینستاگرام می تواند در رشد پیج شما تاثیر زیادی داشته باشد. به طور کلی باید به فکر تعامل بیشتر با کاربران باشید که یکی از راه ها، استفاده از پربازدیدترین هشتگ های اینستاگرام است.