نویسنده: نادر عبدی
2023-11-13

ترفندهای فروش سریع در دایرکت اینستاگرام + 100% تضمینی

اینستاگرام به یک محیط عالی برای کسب و کار و خرید و فروش محصولات تبدیل شده است. اگر سری به اکسپلور اینستاگرام بزنید متوجه می شوید که هزاران پیج فروشگاهی در این فضای فعالیت دارند و اکثرا درآمدهای بسیار خوبی کسب می کنند. اگر شما هم قصد راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام را […]

به دنبال پیج فعال‌ و با نرخ تعامل بالا هستید؟

وارد کانال تلگرام شوید و لیست تمامی پیج‌ها همراه با آمار بازدیدکننده فعال را مشاهده نمایید!

ربات اینستاگرام اینبو

ربات اینستاگرام اینبو دستیار هوشمند، اختصاصی و خستگی ناپذیر شما در اینستاگرام است!

اینستاگرام به یک محیط عالی برای کسب و کار و خرید و فروش محصولات تبدیل شده است. اگر سری به اکسپلور اینستاگرام بزنید متوجه می شوید که هزاران پیج فروشگاهی در این فضای فعالیت دارند و اکثرا درآمدهای بسیار خوبی کسب می کنند. اگر شما هم قصد راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام را دارید و یا پیج فروشگاهی دارید، ولی فروش خوبی ندارید، باید ترفندهای فروش سریع دایرکت اینستاگرام را بیاموزید. برای فروش در اینستاگرام راه های مختلفی است که یکی از آنها فروش از طریق دایرکت اینستاگرام است. در این مقاله می توانید مهمترین راهکارهای فروش اینستاگرامی از طریق دایرکت را بیاموزید. 

چطور می توان به فروش بالایی در اینستاگرام دست یافت؟

شاید برای درآمدهای اندک شما نیازی به دانش های خاص و ترفندهای ویژه نداشته باشید و با فعالیت عادی و مستمر بتوانید به فروش معمولی در اینستاگرام برسید، اما برای رسیدن به فروش های چند صد میلیونی و حتی میلیاردی که البته به حوزه فعالیت شما بستگی دارد، نیاز به کسب مهارت دارید. از نظر الگوریتم اینستاگرام برخی از فعالیت ها امتیاز بیشتری دارند و اینستاگرام با انجام این فعالیت ها به شما کمک می کند تا بیشتر دیده شوید و در نهایت بیشتر بفروشید. به همین سبب در ادامه قصد داریم برخی از این راهکارها را به شما بیاموزیم.

چطور به فروش بالا در اینستاگرام برسیم؟

شایستگی فروشگاه خود را اثبات کنید

یکی از نکات مهمی که برای فروش بالا در اینستاگرام اهمیت دارد، جلب اعتماد مشتریان و اثبات شایستگی فروشگاه است. به عنوان مثال اگر در زمینه فروش پوشاک فعالیت دارید، می دانید که هزاران پیج موفق در این زمینه مشغول به فعالیت هستند و رقابت سخت است. به نظر شما چرا یک مشتری باید از بین هزاران پیج شما را انتخاب کند؟ فقط قیمت ارزان یا كيفيت بالا نمی تواند تضمینی برای فروش بالای شما باشد. قطعا باید کارهای دیگری نیز انجام دهید که به مشتری اثبات شود شما فروشگاه شایسته تری نسبت به دیگران هستید.

چند نمونه از فعالیت هایی که می تواند شما را نسبت به دیگران متمایز کند و فروشگاه بهتری نسبت به دیگران شناخته شوید را در لیست زیر ذکر می کنیم:

  • نوع عکاسی و فیلمبرداری از محصولات کیفیت بالایی داشته باشد.
  • تولید محتوا باید متفاوت از دیگران باشد و هر کاری که دیگران می کنند تکرار نکنید.
  • ارسال بسته ها در سریعترین زمان ممکن انجام شود و به مشتری این حس را القا کنید که شما هم نگران بسته‌ی آنها هستید.
  • مشتری باید متوجه شود که شما به تک تک مشتریان اهمیت می دهید و میزان خرید آنها برای شما اهمیتی ندارد.
  • هر چند وقت یکبار آف های مختلف گذاشته و سعی کنید بهترین کالای خود را با قیمتی پایین تر بفروشید، نه اینکه جنس های بی کیفیت را به عنوان آف بفروشید.
  • رضایت مشتریان را در اینستاگرام منتشر کنید.
  • از افراد سلبریتی و معروف به خصوص بازیگران و ورزشکاران شاخص کمک بگیرید، مطمئنا افراد زیادی هستند که دوست دارند از همان بوتیک رضا گلزار خرید کنند.
  • قدمت فروشگاه خود را به رخ بکشید چون فعالیت طولانی مدت در یک زمینه می تواند حس اعتماد را به مشتری القا کند.
نسبت به دیگر فروشگاه های اینستاگرامی متفاوت باشید

نکته پایانی که در این بخش از همه مهمتر است، نحوه اخذ سفارش است. اگر از طریق دایرکت اینستاگرام سفارشات را دریافت می کنید و یا مشتریان را به برنامه های دیگر ارجاع می دهید، تفاوتی ندارد، باید با پیامی متفاوت و خاص اعتماد مشتری را جلب کنید. البته بهتر است که راه های زیادی را برای ثبت سفارش در اختیار مشتری قرار دهید چون ممکن است افراد زیادی علاقه ای به برنامه ای جز اینستاگرام نداشته باشند و به همین دلیل به سراغ ثبت سفارش نیایند. از همه مهمتر اینکه شماره تلفن در اختیار مشتری بگذارید تا مشتری از این نظر به شما اعتماد کامل داشته باشد.

اعتماد به نفس خود را نشان دهید

یکی از مشکلاتی که افراد زیادی با آن دست وپنجه نرم می کنند، عدم اعتماد به نفس است. در زمینه فروش اینترنتی باید اعتماد به نفس داشته باشید. به عنوان مثال در زمینه تولید محتوا، افرادی که از خودشان فیلم می گیرند چندین برابر موفق تر از افرادی هستند که فقط با عکس تولید محتوا می کنند. سعی کنید با مشتریان ارتباط بگیرید و محصول خود را خودتان جلوی دوربین معرفی کنید. انتقال حس صداقت و کسب اعتماد از این طریق بسیار زیاد است.

همچنین از محصول خودتان خیالتان راحت باشد و این مسئله را به مشتری نیز انتقال دهید. بارها کلمه ضمانت را در هنگام سفارش در دایرکت تکرار کنید و واقعا ضمانتی را برای جنس خود در نظر بگیرید. قطعا همه به عمر بالای محصولات اهمیت می دهند.

در هنگام سفارش در دایرکت، مشتری را نگه دارید

یک مسئله دیگر که می تواند تاثیر زیادی داشته باشد، درگیر کردن مشتری با محصولات است. به عنوان مثال اگر یک نفر خیلی سریع قیمت یک تیشرت را از شما پرسید، خیلی سریع قیمت را نگویید. ابتدا جنس محصول و مشخصات آن را توضیح دهید و به این شکل به مشتری بفهمانید که برای شما مهم است که بهترین جنس را در اختیار او بگذارید و صادقانه رفتار کنید. همچنین سایز محصول را به دقت بررسی کنید و تاکید کنید که برای شما مهم است تا بهترین سایز را برای او ارسال کنید.

پس از توضیحات اگر واقعا جنس محصول مورد نظر کیفیت چندانی نداشت، می توانید یکی از اجناس دیگر را برای او ارسال کنید و آن را پیشنهاد دهید. اما هیچ گاه برای تعریف از یک محصول، محصول دیگری را خراب نکنید و به مشتری این مسئله را بگویید که به قول معروف هرچقدر پول بدهید همان قدر هم آش می خورید.

محصولات خود را پس از ثبت سفارش در دایرکت به خوبی معرفی کنید

به کاربران به خوبی و با حوصله پاسخ دهید

سرعت و حوصله در پاسخگویی از مهمترین مسائل برای فروش است. مشتریان به خصوص نفراتی که برای اولین بار قصد خرید از شما را دارند، اعتماد کمی به شما دارند و هنگامی که پیامشان در دایرکت یا کامنت ها پس از یک روز هنوز هم پاسخ داده نشده است، نگران می شوند که ممکن است پس از واریز پول پاسخ آنها را ندهید. اگر تعداد سفارش ها زیاد است و از پس پاسخگویی به همگی در کوتاهترین زمان ممکن بر نمی آیید، بهتر است نیروی جدید برای این کار استخدام کنید.

خرید مشتریان از اینستاگرام را برای مشتریان آسان تر کنید

سعی کنید اینستاگرام را بهترین محیط برای خرید نشان دهید. امروزه سایت ها، کانال های تلگرامی و پیج های اینستاگرامی مشغول کسب و کار اینترنتی هستند و هر یک از افراد یکی از این پلتفرم ها را برای خرید خود ترجیح می دهد. اما شما باید با پاسخگویی سریع در دایرکت، القای حس اعتماد و خلاقیت کاری کنید که مشتریان در همان اینستاگرام سفارش خود را نهایی کنند.

تسهیل خرید مشتریان در اینستاگرام و پاسخگویی سریع در دایرکت

سعی کنید هزینه حمل و نقل را منطقی نگه دارید

مشتریان شاید راضی شوند که میلیون ها هزینه برای یک محصول بپردازند، اما هنگامی که بحث پرداخت هزینه حمل و نقل می شود، روی چند هزار تومان هم حساس می شوند. به همین دلیل بهتر است برای محصولاتی که قیمت بالایی دارند اصلا هزینه حمل و نقل دریافت نکنید و یا کمتر دریافت کنید. 

همیشه در اینستاگرام باشید

فروشگاه های مجازی حسنی که نسبت به فروشگاه های فیزیکی دارند، فعالیت دائمشان است. شاید شما جمعه ها بازارهای تعطیل زیادی را ببینید، اما در اینستاگرام پیج فروشگاهی باید فعال باشد. بهتر است با استخدام نیروهای کافی، تمام روزهای سال را فعالیت داشته باشید و به عنوان یک پیج همیشه فعال شناخته شوید.

از مشتریان راضی برای افزایش اعتبار خود استفاده کنید

احتمالا برای شما پیش آمده باشد که افراد زیادی پس از تحویل بسته پستی، احساس رضایت خود را به شما انتقال می دهند. این احساس رضایت را حتما استوری و هایلایت کنید تا مشتریان دیگر به شما اعتماد کنند.

اطلاعات لازم را از تماشاگران پنهان نکنید!

یکی از اعصاب خردکن ترین رفتار پیج های فروشگاهی، عدم اطلاع رسانی کامل در مورد محصول است، به عنوان مثال؛ قیمت دایرکت!

این کار بزرگترین ضربه را به شما می زند و مشتریان معمولا آنقدر حوصله ندارند که برای اطلاع از قیمت به دایرکت شما مراجعه کنند. خیلی شفاف قیمت و مشخصات هر محصول را زیر پست درج کنید و برای ثبت سفارش آنها را به دایرکت فرا بخوانید.

قیمت در دایرکت ممنوع! مشخصات محصول را زیر پست ثبت کنید

با افزایش فالوور اعتماد مشتریان را جلب کنید

معمولا کاربران اینستاگرام به پیج هایی که فالوور بیشتری دارند بیشتر اعتماد می کنند. اگر فالوورهای کمی داشته باشید، معمولا کاربران به شما اعتماد نمی کنند و احتمال می دهند که پیج شما فیک باشد. بهتر است در کنار تولید محتوا و فروش اندکی که در روزهای ابتدایی راه اندازی پیج دارید، به فکر افزایش فالوور هم باشید. 

افزایش فالوور به صورت ارگانیک بسیار زمان بر است و در بهترین حالت چند ماه زمان می برد. به همین دلیل می توانید از ربات اینستاگرامی و خرید فالوور استفاده کنید. شما می توانید با ربات اینستاگرام فالوورهای هوشمند و هدفمند داشته باشید که علاوه بر افزایش تعداد فالوورها، فالوورهای فیک شما را حذف می کنند و میزان تعامل شما را نیز افزایش می دهند. 

جمع بندی 

به طور کلی ترفندهای فروش سریع در دایرکت اینستاگرام متعدد است و ما بخشی از آنها را در این مقاله ذکر کردیم. اما به قول معروف لپ کلام، جلب اعتماد مشتریان است. هرچقدر بتوانید اعتماد بیشتری کسب کنید، فروش بیشتری هم خواهید داشت. این اعتماد علاوه بر جنس و کیفیت محصولات شما، به نوع تولید محتوا، میزان فالوورها و میزان رضایت مشتریان پس از خرید هم بستگی دارد. اگر قصد افزایش فروش خود را دارید این مقاله را مطالعه کنید.

پرسش و پاسخ

سوالتان را بپرسید و برای دریافت پاسخ، منتظر پیامک کارشناسان ما باشید!

دیدگاه شما را با چه تصویری در سایت نمایش دهیم؟
عضویت
اطلاع از
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش همه کامنتها
0