نویسنده: javid
2024-06-27

10ترفند برای رشد پیج های فروشگاهی در اینستاگرام

پیج های فروشگاهی اینستاگرام نقش مهمی در اقتصاد شبکه های مجازی دارند و در حال حاضر اکثر فروشگاه های فیزیکی هم فروشگاه مجازی در اینستاگرام راه اندازی کرده اند. حتی فروشگاه های آنلاین اینستاگرامی می توانند درآمد بیشتری نسبت به فروشگاه های فیزیکی داشته باشند. در این مطلب قصد داریم ترفندهایی را برای رشد پیج […]

به دنبال پیج فعال‌ و با نرخ تعامل بالا هستید؟

وارد کانال تلگرام شوید و لیست تمامی پیج‌ها همراه با آمار بازدیدکننده فعال را مشاهده نمایید!

ربات اینستاگرام اینبو

ربات اینستاگرام اینبو دستیار هوشمند، اختصاصی و خستگی ناپذیر شما در اینستاگرام است!

پیج های فروشگاهی اینستاگرام نقش مهمی در اقتصاد شبکه های مجازی دارند و در حال حاضر اکثر فروشگاه های فیزیکی هم فروشگاه مجازی در اینستاگرام راه اندازی کرده اند. حتی فروشگاه های آنلاین اینستاگرامی می توانند درآمد بیشتری نسبت به فروشگاه های فیزیکی داشته باشند. در این مطلب قصد داریم ترفندهایی را برای رشد پیج های فروشگاهی در اینستاگرام آموزش دهیم.

چه محصولی برای فروش در اینستاگرام مناسب است؟

اولین موضوعی که باید برای فعالیت به عنوان پیج فروشگاهی در اینستاگرام به آن توجه داشته باشید، انتخاب محصول مورد نظرتان است. انواع و اقسام محصولات در اینستاگرام به فروش می رسد و از ارائه خدمات آموزشی گرفته تا محصولات فیزیکی می توانید در پیج های فروشگاهی اینستاگرام بفروشید. اینستاگرام این موقعیت را برای کاربران خود فراهم کرده است که تعداد مشتریان خود را فقط به یک محله محدود نکنند و از این طریق قشر بیشتری از جامعه را به عنوان مخاطبان جدی خود تبدیل کنند. اگر یک فروشگاه فیزیکی با 200 مشتری روزانه دارید، احتمالا این تعداد در فروشگاه اینترنتی اینستاگرام به چند برابر تبدیل شود.

از جمله محصولاتی که بیشتر در اینستاگرام به فروش می‌رسد می توان موارد زیر را نام برد:

  • فروش محصولات هنری و صنایع دستی در اینستاگرام
  • فروش لباس، کیف، کفشۀ، جوراب
  • فروش زیورآلات در اینستاگرام
  • فروش محصولات خوراکی خانگی مثلا شیرینی، کیک، ترشی، مربی
  • فروش کتاب در اینستاگرام
  • فروش فایل هایی مانند پی دی اف، پادکست یا ویدیو
  • فروش لوازم جانبی موبایل یا لپ تاپ
  • فروش محصولات آرایشی و بهداشتی
  • فروش عروسک در اینستاگرام

تکنیک‌های فروش محصول در اینستاگرام چیست؟

همانطور که گفتیم شما باید ترفندها و تکنیک های مختلفی را برای رشد پیج های فروشگاهی در اینستاگرام یاد بگیرید. در ادامه چند مورد از بهترین ترفندها را معرفی می کنیم تا بتوانید با استفاده از آنها مخاطب هدف خود را پیدا کنید و فروش پیج فروشگاهی را به چند برابر برسانید.

هر محصولی را موجود نکنید

اولین موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید، موجود نکردن محصولات کم فروش است. شما باید بتوانید به خوبی رقبای خود را آنالیز کنید و در ابتدا سعی کنید محصولات پرفروش را پیدا کرده و بفروشید. قطعا ابتدا فالوورها و مخاطبان زیادی ندارید و همین مسئله پروسه فروش محصولات را سخت تر و طولانی تر میکند، پس برای جلوگیری از ضرر و زیان، بهتر است فقط محصولات پرفروش را موجود کنید.

فروش محصول با آموزش رایگان

یکی از ترفندهایی که معمولا صاحبان کسب و کار اینترنتی در اینستاگرام از آن استفاده می کنند، فروش محصول با آموزش های رایگان است. به عنوان مثال یکی از افرادی که در اینستاگرام دنبال میکنم، ابتدا آموزش های رایگان بدنسازی در خانه با چند کش بدنسازی را ارائه کرد. پس از مدتی این کش ها را برای فروش موجود کرد و خیلی راحت به مخاطبان هدف خود فروخت.

لایو پرسش و پاسخ

همانطور که می دانید هر چقدر تعامل و ارتباط بیشتری با مشتریان و فالوورهای پیج داشته باشید، اینستاگرام هم بهای بیشتری به شما می دهد. هوش مصنوعی اینستاگرام این موضوع را متوجه می شود که مخاطبان شما چقدر راحت می توانند محصول مورد نظرشان را سفارش دهند و روند ارتباط گرفتن آنها با شما چقدر زمان می برد. به همین دلیل هم بهتر است با برگزاری لایوهای پرسش و پاسخ، روند ثبت سفارش و سوالات مشتریان درباره محصولات را پاسخ دهید.

کامنت مارکتنیگ

یکی دیگر از ترفندهایی که این روزها رونق بیشتری هم پیدا کرده است، کامنت مارکتینگ اینستاگرام می باشد. احتمالا شما هم دیده اید که این روزها یک کلمه را باید کامنت کنید تا اطلاعاتی را درباره محصول یا خدمات پیج دریافت کنید. شما از طریق کامنت ها می توانید مخاطبان را مجبور به تعامل بیشتر کنید و از این طریق باعث رشد پیج شوید.

انتشار رضایت مشتری

جلب اعتماد مشتریان در پیج های فروشگاهی اهمیت زیادی دارد و تا زمانی که یک مخاطب جدید به پیج شما اعتماد نکند، سفارشی را هم ثبت نخواهد کرد. بهترین راه برای جلب اعتماد مشتریان در اینستاگرام، استفاده از پیام ها و تصاویر ارسال شده توسط مشتریان سابق است. با انتشار ابراز رضایت مشتریان و هایلایت کردن آنها در پیجتان می توانید باعث افزایش اعتماد مخاطبین جدید شوید.

اطلاعات دقیق درباره فروشگاه

اگر فروشگاه اینترنتی شما دارای شعب فیزیکی هم هست، بهتر است که در هایلایت مربوط به معرفی کسب و کارتان، آدرس، شماره تلفن و دیگر راه های ارتباطی را ذکر کنید تا از این طریق جلب اعتماد بیشتری داشته باشید.  همچنین اگر فروشگاه فیزیکی ندارید، بهتر است چند شماره تماس را در بایو پیج و کپشن پست ها قرار دهید. به این شکل مخاطبان می توانند سفارش خود را به صورت تلفنی هم ثبت کنند.

ویدئو از فروشگاه یا پشت صحنه

ضبط ویدئوهای گوناگون از پشت صحنه کسب و کارتان می تواند باعث جلب اعتماد بیشتر مشتریان شود. توصیه می کنیم در زمان انجام کار و روند کاری خودتان دوربین را به صورت ثابت قرار دهید و یا یک نفر از شما فیلمبرداری کند.

پاسخ دادن دایرکت

دایرکت یکی دیگر از راه های ارتباطی و تعامل برقرار کردن است که اینستاگرام در اختیار کاربران خود قرار داده است. عده زیادی هستند که در پیج های فروشگاهی قیمت را زیر پست ثبت نمی کنند و از کاربران می خواهند که برای اطلاع از قیمت در دایرکت پیامی را ارسال کنند. با این وجود پاسخ دهی به دایرکت ها در اسرع وقت می تواند اهمیت بسیاری زیادی داشته باشد.

پست جایزه دار

یکی از ترفندهای قدیمی که در پلتفرم های دیگر هم از آن استفاده میشد، قرار دادن پست جایزه دار برای مخاطبان است. معمولا پیج های فروشگاهی از کاربران می خواهند که با فالو کردن پیج، کامنت گذاشتن، منشن کردن دوستان و لایک کردن در قرعه کشی شرکت نمایند. از این طریق میزان تعامل و ارتباط شما با کاربران هم بیشتر می شود.

ویدئو از ارسالی ها

یکی دیگر از ترفندهایی که برای رشد پیج های فروشگاهی اینستاگرام از آن یاد می شود، انتشار ویدئوهای ارسالی است. در واقع همانطور که در دیجی کالا و یا وب سایت های دیگر این قابلیت وجود دارد که کاربران از تجربه خرید خود فیلمی را ارسال کنند، این قابلیت را برای پیج خود قرار دهید و از کاربرانی که سفارش ثبت میکنند، بخواهید که فیلم دریافت کالا را ارسال کنند.

برای فروش در اینستاگرام، فالوور هدفمند جذب کنید

اگر دقت کرده باشید پیش از این هم اشاراتی داشتیم که برای افزایش فروش پیج های فروشگاهی، باید سعی کنید مخاطب هدف را پیدا و جذب کنید. اینکه شما صد هزار فالوور داشته باشید و فقط 100 خریدار از بین آنها پیدا کنید مطمئنا آمار جالبی نیست و نشان می دهد که مخاطبان شما، مخاطبان هدف نیستند.

در جذب فالوور هدفمند باید نکات مختلفی مانند سن فالوورها، جنسیت و از این قبیل موارد را در نظر داشته باشید. به عنوان مثال اگر پیج فروشگاهی شما در زمینه لوازم آرایشی فعالیت دارد باید بیشتر مخاطبان شما خانم ها باشند.

در اینستاگرام، فعالیت منظم و مستمر داشته باشید

یکی از مسائلی که همیشه باید برای موفقیت در اینستاگرام سرلوحه کار خود قرار دهید، تولید محتوای مستمر و منظم است. الگوریتم اینستاگرام به گونه ای طراحی شده است که به فعالیت مستمر و منظم اهمیت زیادی می دهد و اگر شما با یک تقویم محتوایی ایده آل و منظم تولید محتوا کنید، مطمئنا زودتر به نتیجه میرسید.

کال تو اکشن را فراموش نکنید!

کال تو اکشن یعنی وادار کردن مخاطبان برای انجام یک کار. به عنوان مثال باید سعی کنید مخاطبان خود را برای تبلیغ پیج، معرفی به دیگران، خرید و از این دست موارد ترغیب کنید. اگر محصولی از شما خریداری شده است، برای بازنشر محصول توسط مشتری جایزه یا تخفیف قرار دهید تا به این شکل پیج شما توسط مشتریانتان به دیگران معرفی شود.

ایجاد حس اضطرار در کپشن اینستا

یکی از اصلی ترین ترفندهای فروش در اینستاگرام، ایجاد حس استرس و اضطراب در مشتری است. به عنوان مثال تخفیف های زمان دار برای دوره های آموزشی و یا محدود بودن تعداد محصول می تواند این حس را در مشتریان ایجاد کند که سریعتر برای خرید اقدام کنند.

کلام آخر

در این مطلب سعی کردیم ترفندهای مهم و کاربردی برای رشد پیج های فروشگاهی در اینستاگرام را بیان کنیم. این روزهای پیج های فروشگاهی اینستاگرام محبوبیت و درآمد بالایی کسب کرده اند و اکثر فروشگاه‌های فیزیکی به راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام فکر می کنند. بهتر است بی گدار به آب نزنید و قبل از هر چیز با ترفند

پرسش و پاسخ

سوالتان را بپرسید و برای دریافت پاسخ، منتظر پیامک کارشناسان ما باشید!

دیدگاه شما را با چه تصویری در سایت نمایش دهیم؟
عضویت
اطلاع از
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش همه کامنتها
0