تبلیغات پاپ آپ در اینستاگرام خوب است یا بد؟ ابتدا برای بررسی مزایا و معایب این نوع تبلیغات بهتر است با پاپ آپ در فضای اینترنت آشنا شوید تا موضوع را بهتر درک کنید. احتمالا برای شما هم اتفاق افتاده که وارد یک وب سایت اینترنتی می شوید و پنجره ای از تبلیغات برای شما باز می شود. به این پنجره پاپ آپ گفته می شود که می توانید با کمک آن تبلیغات خود را در فضاهای مختلف اینترنتی انجام دهید. در این مطلب قصد داریم مزایا و معایب این نوع تبلیغ در اینستاگرام را بررسی کنیم.
پاپ آپ اینستاگرام چیست؟
یکی از راه هایی که در گذشته برای جذب فالوور در اینستاگرام مورد استفاده قرار می گرفت، استفاده از ربات های جذب فالوور بود. اما اینستاگرام به مرور اکثر این ربات ها را مسدود کرد و تقریبا در حال حاضر جذب فالوور از طریق ربات اینستاگرام رو به فراموشی است. یکی از جدیدترین روش هایی که برای جذب فالوور اینستاگرام معرفی می شود، پاپ آپ اینستاگرام است.
همانطور که پیش از این هم اشاره داشتیم پاپ آپ به معنی باز شدن یک پنجره بدون اراده کاربر است و اکثر اوقات از این نوع پنجره ها برای تبلیغات استفاده می شود. حالا فرض کنید برای تبلیغ پیج اینستاگرامتان، پیج شما به عنوان یک پاپ آب برای کاربران مختلف باز شود. در واقع شرکت های مختلفی در این زمینه فعالیت دارند که می توانند این امکان را برای شما فراهم کنند. زمانی که کاربران با برنامه های مختلف گوشی خود در حال کار هستند و یا در کانال های تلگرامی سرگرم شده اند، پیج اینستاگرام شما به یکباره برای آنها نمایش داده می شود. در این زمان اگر پیج شما جذاب و مورد نیاز کاربران باشد قطعا فالوورهای شما افزایش پیدا می کند.
چرا بهتر است از پاپ آپ اینستاگرام استفاده کنیم؟
چرا پاپ اینستاگرام از تبلیغات در پیج های اینستاگرامی بهتر است؟ چرا پاپ اینستاگرام از خرید ربات اینستاگرامی بهتر است؟ احتمالا شما هم به دنبال یک دلیل قانع کننده هستید که از پاپ آپ برای افزایش فالوورهای اینستاگرام استفاده کنید.
از دلایل اصلی برتری این سبک تبلیغات می توان به کاهش هزینه ها اشاره داشت. شما با هزینه بسیار کمتر نسبت به تبلیغات اینستاگرامی می توانید پیجتان را در معرض نمایش قرار دهید.
همچنین از مزایای دیگر پاپ آپ اینستاگرام می توان به افزایش فالوور تضمینی در مدت زمان کوتاهی اشاره داشت. معمولا هنگامی که یک شخص به طور اتفاقی و از طریق پاپ آپ وارد پیج اینستاگرامتان می شود، از روی کنجکاوی پیجتان را بررسی خواهد کرد و اینجا محتوا و طراحی پیج و بایوی شماست که باید مخاطب را جذب کند.
همچنین با توجه به این که کاربر خیلی راحت می تواند از صفحه شما خارج شود، مزاحمت خاصی برای او ایجاد نمی شود و احتمال ایجاد یک اتفاق منفی برای پیج شما بسیار کم است.
تبلیغات پاپ آپ در اینستاگرام چه تاثیری دارد؟
اگر بدانید تبلیغات پاپ آپ در اینستاگرام در چه مواردی می تواند تاثیرگذار باشد قطعا شناخت بهتری نسبت به این نوع تبلیغ پیدا می کنید. این عملیات می تواند در ریچ، ایمپرشن، لایک، کامنت و ذخیره پست ها تاثیرگذار باشد.
ریچ (Reach)
ریچ در واقع به تعداد اکانت های یکتا در اینستاگرام اشاره دارد. اگر پست های شما به صورت پاپ آپ برای کاربران مختلف باز شود، تعداد ریچ پست شما افزایش پیدا می کند. به عنوان مثال اگر پست شما 10 بار برای 2 کاربر نمایش داده شود، ریچ پست فقط 2 واحد افزایش پیدا می کند.
ایمپریشن (Impression)
ایمپرشن به تعداد بازدید از یک پست اطلاق می شود. در واقع هر کاربر که 3 ثانیه پست شما را مشاهده کند یک ایمپرشن به پست شما افزوده می شود. بنابراین با پاپ آپ اینستاگرام می توانید ایمپرشن را به شدت افزایش دهید.
ذخیره پست (Save Post)
اگر بتوانید تولید محتوای جذابی داشته باشید و این محتواهای کاربرپسند را با پاپ آپ به کاربران دیگر نمایش دهید، تعداد ذخیره پست هایتان افزایش پیدا می کند. توصیه می شود پست های آموزشی را برای پاپ آپ انتخاب کنید تا در صورت نیاز برای جلوگیری از فراموشی مطلب شما، کاربر مورد نظر پست شما را ذخیره کند.
لایک و کامنت (Like & Comment )
افزایش تعامل در اینستاگرام می تواند عامل اصلی ورود یک پست به اکسپلور باشد. معمولا کاربران در مقابل لایک کردن یک پست گارد ندارند و در اولین مشاهده شاید پست شما را لایک کنند. اما اگر پست های چالشی و جنجالی خود را با پاپ آپ به کاربران مختلف نمایش دهید، احتمال افزایش کامنت های پست هم به شدت زیاد می شود.
منابع اصلی پاپ آپ اینستاگرام کجاست؟
اکثر برندهایی که خدمات پاپ آپ اینستاگرام را به شما ارائه می دهند شامل برنامه های کاربردی مختلفی در کافه بازار و گوگل پلی هستند. کاربران با نصب بازی ها و برنامه های مختلف مربوط به این برندها در زمان استفاده از این برنامه ها به سمت پیج اینستاگرام شما هدایت می شوند. البته کانال های تلگرامی و دیگر پیامرسان ها و حتی وب سایت ها هم می توانند یک پاپ آپ برای اینستاگرام محسوب شوند. هرچند در وبسایت ها فقط پیج و نام کاربری اینستاگرامتان نمایش داده می شود.
هدف از تبلیغات پاپ آپ در اینستاگرام
احتمالا تا به اینجا از هدف تبلیغات به روش پاپ آپ در اینستاگرام آگاه شده باشید. شما می توانید با استفاده از این نوع تبلیغات به اهداف مختلفی دست پیدا کنید که این موارد عبارتند از:
- افزایش بازدید یا ایمپرشن پست ها
- افزایش ریچ هر پست
- افزایش پروفایل ویزیت پیج ها
- افزایش لایک و کامنت و به طور کلی تعامل با پیج
- ورود به اکسپلور در نتیجه افزایش تعاملات با پست ها
- کاهش هزینه تبلیغات با پاپ آپ اینستاگرام
- افزایش ذخیره پست ها
- افزایش فالوور اینستاگرام با تبلیغات پاپ آپ
نکات مهم برای تاثیرگذاری بیشتر تبلیغات پاپ آپ اینستاگرام
برای تاثیر بیشتر این نوع تبلیغات باید از آزار و اذیت کاربران بپرهیزید و تمام تلاش خود را به کار گیرید که زمان زیادی از آنها تلف نشود. در ادامه برخی از این نکات مهم را بیان می کنیم که با رعایت آنها می توانید سریعتر به نتیجه برسید.
1. نمایش پاپ آپ در زمان مناسبی انجام شود. به عنوان مثال اگر در بازی ها قصد نمایش پاپ آپ اینستاگرام را دارید باید سعی کنید در بخش منو یا قبل از شروع بازی این کار را انجام دهید.
2. تبلیغات پاپ آپ اینستاگرام نباید آزاردهنده باشد و باید به شکلی باشد که با برگشت از صفحه شما، به صفحه قبلی مخاطب بازگردد.
3. سعی کنید پاپ آپ را طوری تنظیم کنید که پیجتان برای افرادی که شما را فالو کرده اند نمایش داده نشود. چون در اینصورت امکان آنفالو شدن شما وجود خواهد داشت.
4. سعی کنید یکی از جذاب ترین و پربیننده ترین پست های خود را برای پاپ آپ انتخاب کنید.
5. قبل از اجرای پاپ آپ اینستاگرام آن را به خوبی و چندین مرتبه تست کنید تا دچار مشکل نشوید.
هزینه تبلیغات پاپ آپ اینستاگرام چگونه محاسبه می شود؟
محاسبه هزینه تبلیغات پاپ آپ اینستاگرام به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی توان یک واحد مشخصی برای آن در نظر داشت. به عنوان مثال مدت زمان استفاده از پاپ آپ، برنامه ای که پاپ آپ در آن نمایش داده می شود و از این دست موارد می تواند در هزینه این خدمات موثر باشد. همچنین شرکت های ارائه دهنده این خدمات معمولا براساس تعداد فالوورهای شما این هزینه را تغییر می دهند.
تبلیغات پاپ آپ اینستاگرام خوب است یا بد؟
در نهایت بهتر است مزایا و معایب این نوع تبلیغ در اینستاگرام را بررسی کنیم تا متوجه شویم که ارزش استفاده دارد یا خیر. به طور کلی مزایای این نوع تبلیغ بیشتر از معایب آن است و با توجه به هزینه معقول تری که نسبت به تعرفه تبلیغات در اینستاگرام دارد می تواند گزینه مناسبی برای افزایش فالوور در مدت زمان کوتاه باشد. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که با این روش هم مانند دیگر روش های تبلیغاتی، در جذب مخاطب هدف چندان موفق نخواهید بود. البته اگر پاپ آپ اینستاگرام در برنامه های مرتبط با حوزه کاری شما نمایش داده شود قطعا تاثیر بهتری خواهد داشت.
کلام آخر
تبلیغات پاپ آپ در اینستاگرام خوب است یا بد؟ ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی این مطلب بپردازیم و مزایای آن را بیان کنیم. برای افزایش فالوور در اینستاگرام با کمترین هزینه و در کوتاهترین زمان راه های زیادی وجود ندارد و تبلیغات معمولا تنها راه شماست. پاپ آپ از جمله بهترین روش ها محسوب می شود که هزینه معقول تری نسبت به دیگر روش ها دارد.