چجوری کارآمدی برند خود در اینستاگرام را افزایش دهیم؟ این روزها عده زیادی در اینستاگرام فعالیت دارند و می توانند ویدئوهایی با بازدیدهای میلیونی بسازند، اما اینکه بتوانند از این بازدیدها و پیج های پرطرفدارشان استفاده کنند کار سختی است. شما باید بتوانید به شکلی کارآمدی برند خود در اینستاگرام را بالا ببرید که از ویوهای میلیونی یا چندصدهزار نفری که دریافت می کنید کسب درآمد داشته باشید و یا حداقل برندسازی کنید. در این مطلب راهکارهایی را به شما آموزش می دهیم که بتوانید پست های جذاب تر و هدفمندتری بسازید.
1. عکسهای جذاب از محصول خود آپلود کنید
اولین موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید، کیفیت عکس ها می باشد. هر چقدر به جذاب بودن عکس ها و استفاده از عکاس حرفه ای اهمیت دهید، قطعا جلوه برندینگ شما هم افزایش پیدا می کند. اگر برندهای برتر ایران را آنالیز کنید متوجه می شوید که اهمیت زیادی به عکسبرداری از محصولاتشان می دهند و بخش گرافیک یک وب سایت یا یک پیج اینستاگرام می تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد.
به هر حال اگر می خواهید از میزان بازدید یک پیج و فالوورهای آن به خوبی بهره ببرید باید آنها را به یک مشتری بالقوه تبدیل کنید. مشتریان اینترنتی هم در وهله اول باید محصول را به خوبی ببینند و حس کنند که آن را با تمام جزئیات در اختیارشان قرار داده اید و برای بیزینس خود ارزش قائل هستید. هر چقدر عکس ها از کیفیت بهتری برخوردار باشند، این موضوع بهتر به مخاطب انتقال داده می شود.
با توجه به آمارهایی که از آنالیز برندهای مختلف به دست آمده است، عکاسی باکیفیت از محصولات، نرخ تبدیل فالوورها به مشتریان همیشگی را افزایش می دهد.
توجه داشته باشید که همیشه هم لازم نیست برای عکاسی باکیفیت یک دوربین گران قیمت یا یک عکاس حرفه ای استخدام کنید. گاهی اوقات با یادگیری ترفندهای عکاسی حتی می توانید با گوشی های معمولی هم عکس های زیبا و تاثیرگذاری از محصولات خود بگیرید و بارگذاری کنید.
افزایش کارآمدی برند اینستاگرام با تبلیغات صحیح
در کنار عکاسی باید به نکات مهم در دیجیتال مارکتینگ و اصول تبلیغات هم توجه داشته باشید. عکاسی باکیفیت نمی تواند تضمین کننده موفقیت شما باشد. شما باید مخاطب هدف خود را پیدا کنید و سعی کنید محصول خود را به قشرهای مختلف جامعه نسبت دهید. به عنوان مثال اگر قصد فروش یک تیشرت آبی را دارید می توانید این تیشرت را در تن یک بدنساز یا یک دونده نشان دهید تا ورزشکاران به این محصول علاقه مند شوند. همچنین اگر یک فرد شاد و خندان محصول شما را تبلیغ کند مطمئنا تاثیر بیشتری روی مخاطب خواهد گذاشت.
محصولات خود را با استفاده از عکسهای مشتریان تبلیغ کنید
یکی دیگر از کارهایی که برندهای معتبر و باکیفیت انجام می دهند استفاده از عکس های محصولاتشان در دست مشتریان است. در واقع می توانید با راهکارهای مختلفی از مشتریان بخواهید که پس از خرید محصولاتتان عکس هایشان را منتشر کنند و یا برای شما ارسال کنند. پس از این می توانید این عکس ها را منتشر کنید و از این طریق به نوعی رضایت مشتریان هم به نمایش بگذارید و اعتبار برند خود را ثابت کنید.
هر چند سال هاست که خرید اینترنتی و خرید از پیج های اینستاگرامی در کشور جا افتاده است، اما همچنان عدم اعتماد به پیج های فروشگاهی از جمله عواملی است که کاربران اقدام به خرید اینترنتی نمی کنند. اگر شما عکس محصولات را با عکس های مشتریان منتشر کنید می توانید تا حد زیادی این اعتماد را کسب کنید.
برندهای زیادی هم هستند که چالش هایی را برگزار می کنند تا با این چالش ها مشتریان بیشتری پست های مربوط به محصولات آنها را بازنشر کنند. به نوعی می توانید جایزه های مختلفی تعیین کنید و این جایزه را به افرادی اهدا کنید که پست های مربوط به محصول شما را با هشتگ برند شما در پیجشان منتشر کنند و شما را منشن کنند.
ویژگیهای متفاوت محصول خود را برجسته کنید
تا به اینجا نکاتی که گفتیم بیشتر به تصاویر محصولات مرتبط می شد، اما شما باید با نوشتن تفاوت محصولتان با رقبا، کاربر را ترغیب به خرید محصول از شما کنید. به عنوان مثال اگر نگاهی به دیجی کالا بیندازید متوجه می شوید که مشخصات هر محصول را به طور کامل در کنار تصویر قرار داده است که این مشخصات تاثیر زیادی در انتخاب یک محصول خواهد داشت. شما هم باید سعی کنید علاوه بر انتشار یک عکس جذاب از محصول در اینستاگرام، ویژگی های محصول را ارائه دهید.
کلام آخر
چجوری کارآمدی برند خود در اینستاگرام را افزایش دهیم؟ افزایش کارآمدی برند مساوی است با افزایش فروش و افزایش احتمال موفقیت شما در کسب و کار مجازیتان. بنابراین باید سعی کنید با ترفندهایی که در این مطلب عنوان کردیم آشنا شوید و از آنها به درستی استفاده کنید تا بتوانید از برند ساخته شده، بیشتری بهره وری را داشته باشید.