بهترین ترفندهای کاهش هزینه تبلیغات اینستاگرامی نه تنها به افزایش بهرهوری کمک میکند، بلکه امکان رسیدن به اهداف بازاریابی با هزینههای کمتر را فراهم میآورد. همان طور که میدانید یکی از موثرترین راههای افزایش مشتری در اینستاگرام، تبلیغات مفید و مستمر است؛ اما ممکن است که برای بسیاری از کسب و کارها، هزینههای بالای تبلیغات چالشبرانگیز باشد. به همین دلیل، استفاده از روشهای بهینه سازی تبلیغات، هدف گذاری دقیقتر و تولید محتوای جذاب میتواند نقش بسزایی در کاهش هزینهها و افزایش اثربخشی تبلیغات داشته باشد. اگر میخواهید کمترین هزینه را برای تبلیغات اینستاگرام بپردازید و بیشترین بازخورد را دریافت کنید، این مطلب از اینبو را از دست ندهید.
انواع تبلیغات در اینستاگرام
در اینستاگرام، چندین نوع مختلف تبلیغات وجود دارد که میتوانید از آنها برای گسترش کسبوکار یا افزایش فروش محصولات خود استفاده کنید. به کمک این بخش از مقاله میتوانید ارزانترین تبلیغات اینستاگرامی و موثرترین تبلیغ در اینستاگرام را تشخیص دهید و از آن استفاده کنید.
تبلیغات اینفلوئنسری؛ موثرترین نوع تبلیغ در اینستاگرام
یکی از راههای تبلیغاتی در اینستاگرام که هزینهی زیاد اما بازخورد فوق العادهای دارد، تبلیغات اینفلوئنسری است. اینفلوئنسر به شخصی گفته میشود که دنبال کنندههای زیادی داشته و تاثیر بسزایی روی مخاطبین خود دارد. در این روش، اینفلوئنسر با استفاده از تکنیکهای خود از محصول و پیج شما، یک محتوای بینقص تولید و بارگزاری میکند. فالوورهای این شخص نیز با توجه به اعتمادی که او دارند، به شما نیز اعتماد خواهند کرد.
تبلیغات بازدیدی؛ بهترین روش تبلیغ در اینستاگرام
در راستای تبلیغات اینستاگرامی، تیمهای تخصصی با افراد حرفهای دور هم جمع شده و نوعی از تبلیغ به نام بازدیدی را ایجاد کردهاند. در این روش، شما به این تیم سفارش تبلیغ میدهید و آنها نیز در پیجها و حتی پلتفرمهای دیگر از محصول شما تبلیغ میکنند؛ سپس با توجه به تعداد بازدید و میزان بازخوردی که دریافت کردهاید، هزینهی تبلیغ محاسبه میشود. مشکلی که در تبلیغات بازدیدی وجود دارد این است که شما نمیدانید چقدر قرار است بابت تبلیغ هزینه بپردازید و ممکن است در نهایت مبلغ زیادی را متحمل شوید.
تبلیغات تعرفهای؛ ارزانترین روش تبلیغ در اینستاگرام
یکی دیگر از روشهای تبلیغ در اینستاگرام، نوع تعرفهای است که توسط افراد معروف و اینفلوئنسرها انجام میشود. در این نوع تبلیغ شما باید یک محتوا یا بنر برای اشخاص معروف ارسال کنید و با پرداخت هزینهای معقول درخواست تبلیغ کنید. تعرفهی تبلیغ برای هر شخصی متناسب با تعداد فالوورهای فعال او متفاوت است ولی معمولا نرخ بالایی ندارد. درواقع اگر به دنبال کاهش هزینه تبلیغات اینستاگرامی هستید، این روش میتواند به شما کمک کند.
بهترین ترفندهای کاهش هزینه تبلیغات اینستاگرامی
کاهش هزینه تبلیغات در اینستاگرام، به ویژه زمانی که هدف شما کسب نتیجهی بهینه با بودجهی محدود است، میتواند چالشی بزرگ باشد. در ادامهی مطلب چندین ترفند مؤثر برای کاهش هزینه تبلیغات در اینستاگرام آوردهایم تا بتوانید با استفاده از آنها با هزینهی کم بهترین بازخورد را دریافت کنید.
پیج خود را برای دریافت فالوور جدید آماده کنید
در ابتدا لازم است که صفحهی خود را به صورت کاملا حرفهای طراحی کنید تا وقتی کاربر جدید به آن وارد میشود برای ماندن در پیج و دیدن پستها ترغیب شود. برای آماده کردن مقدمات پیج باید نکات زیر را رعایت کنید:
نام کاربری مناسب برای پیج خود انتخاب کنید
وقتی یک شخص برای شما تبلیغ انجام میدهد، آیدی پیجتان را در آن محتوا قرار میدهد. بنابراین باید اسم پیج را متناسب با برند خود انتخاب کنید تا برای کاربر جذاب باشد و روی آن کلیک کند.
بایوگرافی مناسب و جذاب بنویسید
بایوگرافی خود را باید با جملات کلیدی و مهم تکمیل کنید. برای مثال اگر درباره قرعهکشی در آخر هفتهها و یا مسابقاتی با جوایز نقدی صحبت کنید، مخاطب را به راحتی به خود جذب میکنید. توجه داشته باشید که در بایوگرافی باید یک نگاه کلی از پیج خود را به کاربر نشان دهید، مثلا درباره محصولی که میفروشید، خدماتی که ارائه میدهید، مدارکی که دریافت کردهاید و… صحبت کنید. همچنینی، در بایوگرافی حتما شماره تماس، آدرس فروشگاه و آدرس سایت را به وضوح مطرح کنید.
هایلایت استوری را فراموش نکنید
زمانی که یک دنبال کنندهی جدید وارد پیج میشود کاملا سردرگم است و در این مرحله هایلایت استوری میتواند به او کمک کند. برای مثال یکی از مهمترین هایلایت استوریها، (دربارهی من) است. در این هایلایت شما باید راجع به خودتان، فروشگاهی که راهاندازی کردهاید و تمام اطلاعاتی که به درد مخاطب میخورد صحبت کنید.
محتوای باکیفیت و جذاب به اشتراک بگذارید
به کیفیت پست و استوریهای خود اهمیت زیادی دهید. قبل از اینکه درخواست تبلیغ بدهید باید استوریهای قلابدار و موثری را بارگزاری کنید؛ زیرا کاربران جدید در ابتدا استوریهای شما را چک میکنند و اگر برایشان جذاب باشد به پستها نیز سر میزنند. برای مثال اگر در روزهای گذشته پستی را که شامل جایزهی نقدی بوده است را بارگزاری کردهاید، آن را استوری کنید و بگویید که فرصت کمی تا قرعهکشی باقی مانده است. با این روش فالوور جدید مدتی را در پیج شما گذرانده و به بهانه قرعهکشی از پستهای شما نیز دیدن میکند.
درست و اصولی تبلیغ کنید!
برای کاهش هزینه تبلیغات اینستاگرامی لازم است که شما اصول تبلیغ را بدانید و آن را به هرکسی نسپارید. تبلیغات در اینستاگرام یک ابزار قدرتمند برای افزایش شناخت برند، جذب مشتریان جدید و فروش محصولات است. برای اینکه تبلیغات شما مؤثر و سودآور باشد، باید از اصول و استراتژیهای درست استفاده کنید که در ادامه به برخی از اصول کلیدی تبلیغات در اینستاگرام اشاره خواهیم کرد.
هدف خود را از تبلیغ مشخص کنید
قبل از هر چیزی لازم است که شما هدف خود را از تبلیغ مشخص کنید تا هنگام تحلیل بتوانید میزان اثربخشی آن را محاسبه کنید. آیا هدف شما از تبلیغات افزایش آگاهی برند است؟ یا میخواهید فروش محصولات خود را افزایش دهید؟ و یا هدف شما افزایش بازدید از پیج است؟ با شناسایی هدف میتوانید بهترین روش تبلیغ در اینستاگرام را انتخاب کنید تا به تارگت مشخص شده برسید. برای مثال اگر قصد دارید فروش یک محصول را افزایش دهید بهتر است محتوای جذابی از آن بسازید و تبلیغ آن را به یک اینفلوئنسر بسپارید.
به هرکسی درخواست تبلیغ ندهید!
اگر تبلیغ از پیج را به پیجهای نامتناسب بسپارید، مجبور به تبلیغهای متعدد و در نتیجه پرداخت هزینهی بالا میشوید. برای مثال اگر شما فروشندهی اکسسوری هستید، نباید محصولات خود را در پیج فروش لوازم الترونیکی تبلیغ کنید؛ زیرا اکسسوری فقط برای درصد کمی از مخاطبین آن پیج جذاب است.
بهترین زمان برای تبلیغات اینستاگرامی را انتخاب کنید
یکی دیگر از بهترین ترفندهای کاهش هزینه تبلیغات اینستاگرامی، انتخاب زمان درست برای تبلیغ است. شما باید متناسب با رفتار مخاطب هدف، تبلیغات خود را زمان بندی کنید. در اینستاگرام، ساعات اوج فعالیت کاربران معمولا در زمان ناهار و شب است، اما بسته به مخاطب هدف شما، ممکن است این زمانها تغییر کند. درواقع شخصی که برای شما تبلیغات انجام میدهد باید به این موضوع توجه داشته باشد اما بهتر است شما هم بدانید تا مطمئن شوید آن شخص به درستی کار خود را انجام میدهد.
استفاده از تحلیلها و گزارشها
برای ارزیابی موفقیت تبلیغات خود و بهینه سازی استراتژیها، باید از ابزارهای تحلیلی استفاده کنید. اینستاگرام ابزار Insights را در اختیار شما قرار داده است که به شما کمک میکند تا عملکرد تبلیغات را پیگیری کنید. بررسی معیارهایی مانند نرخ تعامل (CTR)، نرخ تبدیل (Conversion Rate) و هزینه به ازای هر کلیک (CPC) میتواند به شما در تنظیم بهتر تبلیغات کمک کند.
نتیجه گیری
برای کاهش هزینه تبلیغات اینستاگرام، کلید موفقیت در هدفگذاری دقیق، انتخاب فرمتهای مناسب و بهینه سازی مداوم کمپینها است. با مشخص کردن اهداف، تولید محتوای جذاب و باکیفیت، زمانبندی بهینه برای تبلیغات و استفاده از استراتژیهای کمهزینه مانند ریمارکتینگ و همکاری با اینفلوئنسرهای کوچک، به کاهش هزینهها و افزایش اثربخشی تبلیغات شما در اینستاگرام کمک میکند. در این مطلب از اینبو سعی کردیم با بررسی بهترین ترفندهای کاهش هزینه تبلیغات اینستاگرامی در این زمینه به شما کمک کنیم.