نویسنده: نادر عبدی
2023-10-03

همه چیز درباره الگوریتم‌ جدید اینستاگرام در سال 2023

الگوریتم اینستاگرام مهمترین عاملی است که می تواند در موفقیت شما در این پلتفرم موثر باشد. در واقع اگر با الگوریتم جدید اینستاگرام پیش نروید و خودتان را طبق آن به روز نکنید، قطعا رشد شما در اینستاگرام متوقف خواهد شد و نمی توانید به موفقیت در جذب مخاطب و فالوور برسید. به همین منظور […]

به دنبال پیج فعال‌ و با نرخ تعامل بالا هستید؟

وارد کانال تلگرام شوید و لیست تمامی پیج‌ها همراه با آمار بازدیدکننده فعال را مشاهده نمایید!

ربات اینستاگرام اینبو

ربات اینستاگرام اینبو دستیار هوشمند، اختصاصی و خستگی ناپذیر شما در اینستاگرام است!

الگوریتم اینستاگرام مهمترین عاملی است که می تواند در موفقیت شما در این پلتفرم موثر باشد. در واقع اگر با الگوریتم جدید اینستاگرام پیش نروید و خودتان را طبق آن به روز نکنید، قطعا رشد شما در اینستاگرام متوقف خواهد شد و نمی توانید به موفقیت در جذب مخاطب و فالوور برسید. به همین منظور بهتر است با مطالعه این مطلب، همه چیز درباره الگوریتم جدید اینستاگرام در سال 2023 را درک کنید و از آنها در مدیریت اکانت خود استفاده کنید.

الگوریتم اینستاگرام چیست؟

الگوریتم اینستاگرام یک سیستم تحلیل و آنالیز بر روی محتوا است که توانایی تشخیص کیفیت آن را دارد. در واقع این الگوریتم به کمک هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی (Machine Learning)، داده های مختلفی که هر کاربر اینستاگرام تولید میکند را مورد بررسی قرار می دهد. 

احتمالا برای شما هم سوال پیش آمده که اینستاگرام به چه شکل پست ها و استوری های مورد علاقه‌تان را در اکسپلور به شما نشان می دهد و بر چه اساس این محتوا را جدا میکند. الگوریتم اینستاگرام با بررسی دقیق محتوا و تمام عملکرد شما از لایک و کامنت گرفته تا فالو یا آنفالو افراد، می تواند تشخیص دهد که به چه پست هایی علاقه دارید و آنها را به شما نمایش می دهد. به همین دلیل هم هست که ساعت ها غرق در اکسپلور می شوید و از گشتن در این فضا لذت می برید.

این الگوریتم همیشه در حال آپدیت شدن است و سعی بر آن دارد تا بتواند مخاطبان بیشتری را به خود جذب کند. البته باید به این نکته هم دقت کنید که با علم بر الگوریتم اینستاگرام می توانید تولید محتوای باکیفیت تری انجام دهید و در نتیجه افراد بیشتری را به خود جذب کنید.

نکات کلیدی الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۳

در این سال ها افراد زیادی به کمک اینستاگرام توانستند ثروتمند شوند و کسب و کار خوبی را در این پلتفرم راه انداختند. شاید از دور این کار غیر ممکن باشد، اما کافیست با الگوریتم جدید اینستاگرام آشنا شوید تا در مسیر درستی تولید محتوا کنید و معجزه‌ی آن را ببینید. هرچقدر فالوور و تعامل بیشتری بدست آورید درآمد شما از اینستاگرام بالاتر می رود، به همین دلیل باید روش های جذب فالوور طبق الگوریتم اینستا را یاد بگیرید و پس از آن به طور مستمر تولید محتوا کنید.

تغییرات مهم الگوریتم اینستاگرام در سال 2023

به همین منظور در ادامه برخی از نکات مهم الگوریتم اینستاگرام در سال 2023 را مطرح خواهیم کرد. 

اهمیت تصویر و ویدئو در الگوریتم اینستاگرام 2023 

در الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۳ تصویر یا ویدیو، کدام یک پرمخاطب‌تر است؟ 

همیشه این سوال برای کاربران اینستاگرام مطرح بوده که بیشتر از ویدئو استفاده کنند یا تصویر. یکی از معیار های اصلی برای الگوریتم و هوش مصنوعی اینستاگرام، مدت زمان حضور افراد بر روی پست شماست. احتمالا با همین موضوع متوجه شده اید که کدام مورد می تواند موثرتر باشد. البته استفاده از تصاویر اسلایدی هم می تواند تاثیر زیادی داشته باشد و مدت زمان مناسبی یک فرد را بر روی پست شما نگهدارد. تمام این موارد چه تصویر و چه ویدئو، اگر جذاب نباشند هیچ مخاطبی را جذب نمی کنند و در نتیجه اصلا وارد اکسپلور نخواهند شد. بنابراین عامل جذابیت را باید در کنار این موارد قرار دهید و پس از آن شروع به تولید محتوا کنید. 

لایک و کامنت فیک در الگوریتم اینستاگرام 2023

یکی از مواردی که همیشه در فضای مجازی مطرح بوده، استفاده از ربات ها است. ربات ها می توانند برای تولید فالوور فیک، کامنت و لایک و هر چیز دیگری به شما کمک کنند و این مسئله تا قبل از سال 2021 برای اینستاگرام قابل فهم نبود. به همین دلیل هم افراد زیادی توانستند با کمک لایک و کامنت فیک رشد کنند. اما در حال حاضر دیگر این امکان وجود ندارد و الگوریتم اینستاگرام بسیار هوشمند تر شده و روی این مسئله هم بسیار حساس است.

الگوریتم اینستاگرام حتی به محتوای کامنت ها و طولانی و معنادار بودن آنها توجه می کند. کامنت هایی که فقط با یک ایموجی یا یک کلمه گذاشته می شوند، ارزش زیادی برای اینستاگرام ندارند. هرچقدر تعداد کامنت ها در لحظات ابتدایی انتشار یک پست بیشتر شود، الگوریتم اینستاگرام تصمیم میگیرد پست شما را به افراد بیشتری نشان دهد. لایک هم به همین شکل در افزایش بازدید یک پست موثر خواهد بود و یکی از عوامل افزایش تعامل است.

تفاوت اکانت شخصی و تجاری در الگوریتم اینستاگرام 2023

برای الگوریتم جدید اینستاگرام اکانت های شخصی و تجاری متفاوت هستند و به اکانت های تجاری بهای بیشتری می دهد. البته شما با یک اکانت شخصی و غیر تجاری هم می توانید به اکسپلور راه پیدا کنید و باید تولید محتوای جذاب و اصولی داشته باشید. 

مهمترین نکات در مورد الگوریتم اینستا در سال 2023

اهمیت میزان بازدید در ساعات اولیه انتشار پست در الگوریتم اینستاگرام 2023

یکی از مسائلی که در سال های اخیر در بین کاربران اینستاگرام جا افتاده است، اهمیت میزان تعامل در ساعات اولیه انتشار پست است. این موضوع رفته رفته در حال کمرنگ تر شدن است و اینستاگرام دیگر اهمیتی به ساعات تعامل نمی دهد. هرچقدر که تعامل شما در هر زمان بیشتر باشد مهم است. 

الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۳ برای فید

هنگامی که اینستاگرام را باز می کنید با صفحه ای مواجه می شوید که در گذشته با نام Home یا خانه شناخته میشد و در حال حاضر با نام Feed شناخته می شود. برای نمایش پست ها در Feed اینستاگرام 3 فاکتور اصلی عنوان شده است که در لیست زیر می بینید:

  • ارتباط محتوایی پست‌ها با یکدیگر
  • تعداد لایک‌ها و کامنت‌های کاربران
  • ارتباطی که کاربران با پست‌ها و استوری‌های اکانت
الگوریتم فید اینستاگرام 2023

علاوه بر موارد بالا عوامل جدیدی در الگوریتم اینستاگرام 2023 برای رتبه بندی نمایش پست ها موثر هستند. این موارد را می توانید با تحلیل و آنالیز بخش Insight اینستاگرام پیدا کنید. این 5 عامل موثر را می توانید در لیست زیر ببینید:

  • زمان اختصاصی
  • لایک کردن
  • کامنت گذاشتن
  • ذخیره کردن
  • وارد پروفایل اینستاگرامی شدن

در واقع اینستاگرام با کم اهمیت کردن زمانبندی پست ها، قصد دارد سریعتر پست های مورد علاقه‌ی افراد را پیدا کرده و به آنها نشان دهد. به این شکل افرادی که هنوز تعامل و فالوور زیادی ندارند شانس بیشتری برای دیده شدن خواهند داشت. به طور کلی اینستاگرام قصد دارد قدرت انحصاری به دست اینفلوئنسرها نیوفتد و همیشه شانس دیده شدن برای تمام کاربران اینستاگرام باشد تا به این شکل همیشه افرادی برای تولید محتوا در این پلتفرم انگیزه و امید داشته باشند.

اینگیجمت‌های مهم برای الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۳

اینگیجمنت یا میزان تعامل با دیگران، جایگاه به مراتب مهمتری نسبت به تعداد فالوور به دست آورده و در سال 2023 اگر 1 میلیون فالوور داشته باشید، اما تعامل خوبی با فالوورهای خود نداشته باشید، پیج شما از نظر اینستاگرام ارزش چندانی ندارد و قطعا با افت روبرو خواهید شد. به همین دلیل بهتر است قبل از انتشار هر پست، برنامه ریزی کنید و اگر مطمئن شدید که با انتشار این پست، تعامل خوبی برقرار خواهد شد، آن پست را منتشر کنید.

الگوریتم استوری اینستاگرام در سال ۲۰۲۳

الگوریتم استوری اینستاگرام در سال 2023

الگوریتم استوری اینستاگرام هم در سال 2023 نسبت به سال های قبل تغییر پیدا کرده و شبیه به الگوریتم فید اینستاگرام شده است. نوع چیدمان استوری ها مانند پست های فید، بر اساس علاقه مندی های فرد تنظیم می شود و شما برای دیده شدن استوری هایتان، باید سعی کنید محتوای مورد علاقه فالوورها را تولید کنید.

الگوریتم اکسپلور اینستاگرام 2023

مهمترین بخش اینستاگرام که به کاربران این پلتفرم کمک می کند تا دیده شوند، صفحه اکسپلور است. الگوریتم اکسپلور هم بر طبق علاقه مندی های یک فرد عمل میکند و تفاوت چندانی با الگوریتم فید اینستاگرام ندارد. اما در فید فقط پست های افرادی که فالو کرده اید دیده می شود، در حالی که در اکسپلور افراد ناشناس به شما نشان داده می شوند. 

الگوریتم اکسپلور اینستاگرام در سال 2023

به طور کلی هر چقدر اصولی تر تولید محتوا کرده باشید، از کاور مناسب تر و جذاب تری استفاده کرده باشید، از عنوان های فوق العاده جذاب و ترند استفاده کرده باشید و کپشن گذاری و هشتگ گذاری اصولی را رعایت کرده باشید، شانس بیشتری برای حضور در اکسپلور اینستا خواهید داشت. اگر به اکسپلور وارد شوید و در مدت کوتاهی با تعامل خوبی مواجه شوید، یعنی لایک و کامنت، اشتراک گذاری، ذخیره و کردن و اد استوری شدن پست شامل حال پست شما شود، قطعا به افراد بیشتری نشان داده می شوید.

همچنین یکی از عوامل دیگری که مورد توجه الگوریتم اینستاگرام در سال 2023 است، میزان تعامل شما با پست های مرتبط است. به عنوان مثال اگر در حوزه عکاسی فعالیت دارید، باید با افرادی که در این حوزه فعالیت دارند تعامل کنید. آنها را فالو کنید، کامنت بگذارید، لایک کنید و به طور کلی به اینستاگرام بفهمانید که حوزه کاری شما چیست و در چه حوزه ای فعالیت دارید.

الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۳ درباره  Reels 

الگوریتم ریلز اینستاگرام 2023

ریلز اینستاگرام که در این سال ها محبوبیت فوق العاده ای پیدا کرده و نسبت به ویدیوهای IGTV بسیار کاربردی تر بوده است، می تواند تاثیر زیادی در افزایش فالوورهای شما داشته باشد. الگوریتم ریلز اینستاگرام به شکلی است که باید از ویدیوهای باکیفیت، جذاب، کاورهای جذاب و کنجکاو کننده، موسیقی های ترند و افکت های ترند اینستاگرام استفاده کنید.

افزایش فالوور با الگوریتم اینستاگرام 2023

همانطور که پیش از این هم اشاره داشتیم افزایش فالوور اینستاگرام، مساویست با افزایش درآمد از این پلتفرم. بنابراین باید از الگوریتم جدید اینستاگرام در جهت افزایش فالوور استفاده کنید، در غیر اینصورت برای شما سودی نخواهد داشت. در ادامه به مواردی اشاره خواهیم داشت که می توانند در مدت زمان کمی فالوورهای شما را چندین برابر کنند.

استفاده از جدیدترین قابلیت های اینستاگرام

اینستاگرام همیشه در حال به روز رسانی و جدیدتر شدن است. به عنوان مثال در آخرین تغییرها مشاهده کردید که قابلیت ریپلای در دایرکت اینستاگرام اضافه شده است. اما بسیاری از ترفندها و ابزارهای کاربردی به نسخه های جدید اینستاگرام اضافه شده که می توانید با آنها به رشد خود کمک کنید. از قابلیت ریلز گرفته تا افکت ها و فیلترهایی که می توانند مانند یک نرم افزایش ویرایش ویدیو به شما کمک کنند. 

استفاده از استیکرها در استوری اینستاگرام

اگر هنگام انتشار استوری به بخش استیکرها مراجعه کنید متوجه می شوید که استیکرها و گیف های جدیدی به این بخش اضافه شده است. همچنین برخی از امکانات مانند نظرسنجی، اسلایدر شکلک و برچسب های سوال در بخش استوری می توانند کاربران را وادار به تعامل کنند.

استفاده از کامنت و کپشن در پست ها

این مورد شاید جدید نباشد، اما همیشه طبق الگوریتم های اینستاگرام در حال بروزرسانی است. هرچقدر بتوانید  مخاطب را بر روی پست خود نگه دارید، موفق تر خواهید بود. بنابراین از هیچ فرصتی دریغ نکنید و با یک کپشن نویسی عالی و جذاب افراد را تا انتهای متن حفظ کنید. همچنین می توانید بخشی از کپشن را در کامنت ها قرار دهید تا کاربر مجبور شود به بخش کامنت ها مراجعه کند و از این طریق اینستاگرام اهمیت بیشتری به شما دهد.

استفاده از هشتگ گذاری اصولی در پست ها

هشتگ گذاری اصولی می تواند در ابتدای کار بسیار راهگشا باشد. شاید در همان اولین روزهای راه اندازی یک پیج اینستاگرامی انتظار زیادی باشد که به اکسپلور بروید، اما شما می توانید با کمک هشتگ های کوچک فعالیت خود را گسترش دهید. هشتگ های مرتبط با حوزه کاری خود را سرچ کنید و آنهایی که تعداد پست کمتری دارند را زیر پست خود قرار دهید. هر چقدر که پیشرفت کردید، شانس بیشتری برای حضور در هشتگ های بزرگتر خواهید داشت.

با رعایت کردن این نکات از الگوریتم اینستا در سال 2023 وارد اکسپلور شو!

استفاده از تحلیل های Insight اینستاگرام

اینستاگرام در این سال ها بخش اینسایت را به کاربران خود ارائه داد و همیشه در حال کامل تر کردن آن است. شما به کمک این بخش می توانید پست های مورد علاقه مخاطبان خود را بشناسید و بیشتر در آن حوزه فعالیت کنید تا راحت تر به اکسپلور راه پیدا کنید.

کلام آخر

در الگوریتم اینستاگرام 2023، تعامل با مخاطبان بهترین راه برای حضور در اکسپلورر و افزایش فالوور است. بنابراین تمام تمرکز خود را باید برای افزایش تعامل بگذارید تا زودتر رشد کنید. شما می توانید با خرید لایک و بازدید کننده واقعی سریعتر رشد کنید و به اکسپلور که کلید موفقیت در اینستاگرام است راه پیدا کنید.

پرسش و پاسخ

سوالتان را بپرسید و برای دریافت پاسخ، منتظر پیامک کارشناسان ما باشید!

دیدگاه شما را با چه تصویری در سایت نمایش دهیم؟
عضویت
اطلاع از
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش همه کامنتها
0