یکی از روشهای افزایش بازدید در اینستاگرام و جذب فالوور در زمان کوتاه، تبلیغات به روشهای مختلف است. زمانی که شما تبلیغ پیجتان را به برندهای مشهور و یا بلاگرهای پرفالوور بسپارید، آنها یک تیزر تبلیغاتی از شما میخواهند تا در استوریهای خود استفاده کنند؛ در این زمان شما باید یک ویدیو کوتاه با تمام ویژگی های تیزرهای تبلیغاتی موفق در اینستاگرام تولید کنید تا برندتان به بهترین شکل معرفی شود.
این روزها که از هر 10 ویدیو اینستاگرام 9 موردش تبلیغات است، تنها تیزرهایی موفقاند که در چند ثانیه اول بتوانند مخاطب را جذب کنند. این ویدیوها باید ترکیبی از خلاقیت، شناخت مخاطب هدف و انتقال سریع پیام باشد تا بیشترین تاثیر را در کوتاهترین زمان روی بیننده بگذارد.
نحوه ساخت تیزر تبلیغاتی برای پیج اینستاگرام و یا برند شخصی بسیار مهم است، بنابراین اگر قصد دارید از این طریقه به جذب مشتری بپردازید، این مطلب از اینبو را دنبال کنید بدانید یک تیزر تبلیغاتی خوب باید چه ویژگیهایی داشته باشد؟
تیزر تبلیغاتی در اینستاگرام چیست؟

تیزر تبلیغاتی، فیلم کوتاهی است که با هدف معرفی یک محصول، خدمات یا برند به صورت کاملا خلاقانه و تاثیرگذار تولید میشود. مدت زمان یک تیز تبلیغاتی موفق حدود 15 الی 60 ثانیه است که از همین فرصت کوتاه برای رساندن پیام به نحو احسن استفاده میشود.
این ویدیو به گونهای طراحی میشود که در همان چند ثانیه اول نظر مخاطب را جلب کرده و آن را برای ادامه تیزر نگه دارد. سپس با جملات خاصی به ذهن مخاطب نفوذ کرده و در آن احساس نیاز را بوجود میآورد. در نهایت، خدمات یا محصول مورد نظر را برای رفع آن نیاز به آنها پیشنهاد داده و تبلیغ را به پایان میرسانند.
از تیزرهای تبلیغاتی هم برای تبلیغ یک طرفه و هم برای تبادل استفاده میشود. تبلیغ یک طرفه یعنی شما تیزر خود را همراه با هزینه به یک اینفلوئنسر دهید و او نیز ویدیو را در استوری خود گذاشته و محصل شما را تبلیغ کند. اما تبادل در اینستاگرام یعنی چی؟ تبادل یعنی هم شما پیج طرف مقابل را در صفحه خود تبلیغ کنید و هم او تیزر شما را در پیج خود قرار دهد؛ اینگونه دیگر نیاز به پرداخت هزینه هم نخواهد بود.
ویژگی های تیزرهای تبلیغاتی موفق در اینستاگرام
اغلب افراد از ویژگی های تیزرهای تبلیغاتی موفق فقط به کیفیت بصری محتوا و زیبایی مدل توجه میکنند؛ درحالی که یک تیزر موفق باید تلفیقی از خلاقیت، شناخت نیاز و دغدغه مخاطب، اجرای حرفهای تبلیغ، کیفیت صدای خوب، قلاب کردن مخاطب، انتقال سریع پیام و دیالوگهای تاثیر گذار باشد.
در ادامه، ویژگیهایی را بررسی میکنیم که باعث میشوند یک تیزر تبلیغاتی در اینستاگرام از سایر ویدیوها متمایز شده و نرخ تعامل بالایی بگیرد. با اجرای فاکتورهای زیر در ویدیوهای تبلیغاتی خود، میتوانید تاثیر زیادی بر مخاطب گذاشته و مشتریهای زیادی را جذب کنید.
انتقال سریع و شفاف پیام تبلیغاتی

توجه داشته باشید که مخاطب ممکن است هر لحظه ویدیو شما را در اینستا رد کند و آن را تا انتها تماشا نکند؛ به همین سبب در تیزر تبلیغاتی باید پیام مورد نظر را به سرعت و کاملا شفاف در اختیار بیننده قرار دهید.
برای مثال اگر هدف تیزر تبلیغ یک لوسیون بدن است، باید بلافاصله درباره تاثیر آن روی پوست، فوایدی که دارد و رضایت مشتریان از محصول صحبت کنید تا ذهن مخاطب به اینکه چه محصولی چنین ویژگیهای خفنی دارد درگیر شود.
جلب توجه مخاطب در ثانیه های اول ویدیو
مهمترین و حیاتیترین بخش از هر تیزر، سه ثانیهی ابتدایی آن است؛ زیرا در همین چند ثانیه است که کاربر تصمیم میگیرد محتوای شما را همچنان تماشا کند یا از آن رد شود. شما باید در این لحظات مهم از بهترین ایده برای قلاب ریلز اینستاگرام به عنوان یک عامل جلب توجه استفاده کنید تا کاربر میخکوب محتوا شود.
برای مثال میتوانید در ابتدای فیلم از یک جمله شوکه کننده، تصویر غیر منتظره، حرکت سریع دوربین از جهات مختلف و افتادن یک شئ استفاده کنید. یک جمله ساده ولی قلاب دار مانند «خرید این محصول باعث شد همه غذاها رو تو 10 دقیقه آماده کنم!» میتواند مخاطب را حسابی کنجکاو کند تا فیلم را تا آخر ببینند.
خلاقیت در تولید محتوای تبلیغاتی و ایده پردازی

خلاقیت در تبلیغات آنقدر مهم است که اگر فقط همین مورد را به نحو احسن انجام دهید، ایراد موارد دیگر نیز رفع میشود؛ یعنی یک فیلم با کیفیت پایین و خلاقیت محتوا منحصر به فرد، بهتر از یک تیزر بسیار با کیفیت ولی تکراری و خسته کننده است.
استفاده از داستان سرایی کوتاه، ایجاد شرایط طنز و موقعیتهای غیرمنتظره باعث میشود که ویدیو در ذهن مخاطب حک شود. برای نمونه، برندهای پوشاک گاهی به جای نمایش ساده لباسها روی رگال یا تن مدل، از روایتهای احساسی درباره اعتماد به نفس یا تغییر سبک زندگی استفاده میکنند تا پیوند عاطفی با بیننده برقرار کنند.
طراحی بصری خاص و تک
شنیدهاید که میگویند عقل انسان در چشم اوست؟ اینستاگرام این ضرب المثل را بسیار واضح به تصویر کشیده است. چه بخواهیم و چه نخواهیم، در اینستاگرام، همه چیز از روی ظاهر قضاوت میشود؛ حتی اگر آن ظاهر با فیلتر و ویرایشهای دروغین ساده شده باشد.
استفاده از رنگهای هماهنگ، نور مناسب، تدوین و تایپوگرافی حرفهای باعث میشود تیزر شما معرفی قویتری داشته باشد. برای مثال، استفاده از رنگهای لوگو برند در پس زمینه یا انیمیشنهای کوتاه میتواند ویدیوی شما را خاص کند و از دیگران متمایز سازد.
استفاده از نیاز و دغدغه مخاطب برای ساخت تیزر
یک تیزر هوشمندانه، همیشه بر اساس نیاز و دغدغهی مخاطب هدف ساخته میشود. برای مثال، اگر قرار است از یک سشوار مو تبلیغ کنید بهتر است بجای اینکه فقط امکانات آن را نام ببرید، از دغدغه افراد که کمبود زمان است استفاده کنید و بگویید:«دیگه نیاز نیست هر روز یک ساعت زودتر از خواب بیدار شی تا بتونی موهاتو استایل کنید، بعد بری سرکار؛ چون با این سشوار موهات زیر 10 دقیقه هم خشک میشه هم خوش حالت»
قرار دادن زیرنویس برای قابل فهم بودن تیزر در حالت بی صدا
گاهی اوقات ممکن است کاربری در شرایط خاصی مجبور به تماشای ریلز بدون صدا شود؛ شما باید به فکر این گروه از بینندگان هم باشید و برای تیزر خود زیرنویس خوانا قرار دهید. این زیرنویس میتواند شامل تمام صحبتها و یا فقط بخشهای مهمی از آن باشد.
نتیجه گیری
آشنایی با ویژگی های تیزرهای تبلیغاتی موفق در اینستاگرام فقط مختص به ادمین تبلیغات نیست، بلکه هر صاحب پیجی باید به انواع تبلیغات و روشهای بهینه سازی آنها آگاه باشد. در این مطلب، چند مورد از مهمترین خصوصیات تیزر تبلیغاتی اینستاگرام پرداختیم که میتواند محتوای شما را جذابتر و تاثیر گذارتر کند؛ با رعایت این نکات، جذب مشتری و فالوورتان چندین برابر خواهد شد.
