چطوری برای ساخت پست های اینستاگرامی ایده پیدا کنیم؟ اینستاگرام از جمله پلتفرم های محبوب در حوزه فضای مجازی است که این روزها افراد زیادی با فعالیت و تولید محتوا در آن به کسب درآمد رسیده اند. اما گاهی اوقات ممکن است برای تولید محتوا در اینستاگرام به کمبود ایده بر بخورید و در این صورت است که باید راه های پیدا کردن ایده ساخت پست اینستاگرام را بلد باشید. در این مطلب قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم و بگوییم که از کجا می توانید برای ساختن پست های اینستاگرامی ایده پیدا کنید.
پیدا کردن ایده خلاقانه برای انتشار پست های اینستاگرامی
داشتن ایده های ناب و جدید تاثیر زیادی در موفقیت پیج های اینستاگرامی خواهد داشت. عده زیادی هستند که ایده های دیگران را کپی می کنند، اما اگر بتوانید یک ایده خلاقانه و جدید برای خود پیدا کنید، مطمئنا زودتر موفق می شوید.
به سوالاتی که از شما میپرسند پاسخ دهید
یکی از راه هایی که می توانید با کمک آن تولید محتوای خود را انجام دهید، پاسخ به سوالات مکرر کاربران است. به هر حال اینستاگرام بر پایه تعامل پیش می رود و احتمالا هر چقدر هم که فالوورهای کمی داشته باشید، عده ای از شما در دایرکت یا کامنت ها، سوالاتی را می پرسند. می توانید علاوه بر پاسخ آنها در دایرکت و کامنت ها، این سوال را به عنوان یک سوال مهم و کاربردی مطرح کنید و پست جداگانهای برای آن طراحی کنید.
از رقبا کمک بگیرید
یکی دیگر از راه هایی که می توانید برای ایده پردازی ساخت پست اینستاگرام از آن کمک بگیرید، تحلیل رقبای مستقیم خودتان است. با تحلیل رقبا می توانید اطلاعات زیادی درباره کلمات کلیدی و موضوعات پربازدید بدست آورید. گاهی اوقات در کسب ایده های مختلف به مشکل می خورید و نمیدانید که راجع به چه موضوعی تولید محتوا کنید، در این زمان بهترین کار تحلیل رقباست. البته این موضوع به معنی کپی کردن محتوای دیگران نیست و شما باید از ایدهی رقبا ایده بگیرید. به عنوان مثال اگر رقیب شما درباره گوشیهای سامسونگ تولید محتوا کرده است، شما هم می توانید راجع به بخشی از امکانات این گوشی ها و یا مزایا و معایب دوربین آنها تولید محتوا کنید.
نکته ای که در مورد این سبک باید رعایت کنید، اضافه کردن یک ارزش افزوده به محتوای قبلی است. سعی کنید محتوای شما اطلاعات بیشتری نسبت به رقبا به کاربر بدهد.
از پست های قبلی کمک بگیرید
گاهی اوقات ممکن است پست هایی که تا به امروز منتشر کرده اید را فراموش کنید، در حالی که می توانید پست های قبلی خود را بررسی کنید و آنها را با یک ارزش افزوده محتوایی به مخاطب ارائه دهید. بهتر است پست هایی که تا به امروز منتشر کرده اید و کامنت، لایک یا بازدید بیشتری داشته اند را بررسی کنید و آنها را دوباره به شکل دیگری منتشر کنید.
برگزاری مسابقه
یکی از بهترین ایده هایی که همیشه جواب داده است، برگزاری مسابقات و چالش های مختلف برای کاربران است. می توانید با تحلیل رقبا چالش های جالب و ترند اینستاگرامی را پیدا کنید و از آنها در پیج خود استفاده نمایید.
از کتاب هایی که خوانده اید کمک بگیرید
می توانید با استفاده از کتاب های انگیزشی و آموزشی ایده های جالب و جدیدی برای تولید محتوا پیدا کنید. گاهی یک کتاب می خوانید و مطالب جدیدی به ذهن شما می رسد که می توانید با استفاده از آنها در تولید محتوای خود، مخاطبان بیشتری را به خود جذب کنید.
همچنین می توانید برخی از بهترین کتاب های آموزشی در حوزه کاری خود را به فالوورهایتان معرفی کنید. به عنوان مثال اگر در زمینه برنامه نویسی فعالیت دارید، می توانید به معرفی کتاب های معروف در این زمینه بپردازید.
استفاده از عکس محصولات
یکی از مسائلی که در زمینه تولید محتوای پیج های فروشگاهی می تواند تاثیر زیادی در افزایش کسب اعتماد مشتریان داشته باشد، تولید محتوا به کمک عکس واقعی محصول است. اگر پیج فروشگاهی دارید به هیچ عنوان از عکس های فیک استفاده نکنید و به جای شاخه دادن اضافه به محتوا، خیلی مستقیم به سراغ محتوای اصلی و معرفی محصول بروید. می توانید با بازدید از پیج های فروشگاهی خارجی و ایرانی ایده های جذابی در این باره بدست آورید و از ریلزهای مختلف، ویدئوها و عکس های اسلایدی استفاده کنید.
در گوگل سرچ کن!
گوگل می تواند یک منبع فوق العاده برای کسب ایده باشد. کافیست کلمات مربوط به حوزه فعالیت خود را در اینستاگرام جستجو کنید تا هزاران ایده به ذهنتان برسد. سایت های مختلف در گوگل را بررسی کنید چون اکثر آنها پیج اینستاگرامی ندارند می توانید از محتوای آنها در اینستاگرام به عنوان محتوای جدید و یونیک استفاده کنید.
ایده هایی از پشت صحنه تولید محتوا
هر کسب و کاری که داشته باشید قطعا در زمان تولید محتوا پشت صحنه جذابی خواهید داشت. به عنوان مثال عکاس ها می توانند از لحظات عکسبرداری خود، ویدئوهای جذابی فراهم کنند.
آموزش مستقیم نکات عمومی
آموزش همیشه طرفداران خاص خود را دارد و در هر حوزه ای که فعالیت دارید باید سعی کنید تولید محتوای آموزشی را در تقویم محتوایی خود جا دهید. به عنوان مثال حتی اگر یک فروشگاه لباس در اینستاگرام دارید می توانید از آموزش خرید لباس تا آموزش تعیین سایز یا آموزش استایل های مختلف در تولید محتوایتان استفاده کنید.
انتشار پستهای مناسبتی
کافیست برای پیدا کردن ایده برای ساخت پست های اینستاگرامی، یک نگاه کلی به تقویم داشته باشید. در طول سال مناسبت های مختلفی وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید در اینستاگرام تولید محتوا انجام دهید. به عنوان مثال برای روز زن می توانید مسابقات یا تخفیف های مختلف قرار دهید.
پیج های لاتین حوزه خودت رو پیدا کن!
پیج های زیادی هستند که محتوای پیج های لاتین را به فارسی تبدیل می کنند و از این طریق هم مخاطبان زیادی را جذب کرده اند. به هرحال ایده های نابی در کشورهای مختلف وجود دارد و به عنوان مثال “خابی” اینسفلوئنسر معروف سیاه پوست توانست با یک ایده ساده به میلیون ها فالوور دست پیدا کند. ایرانیان هم می توانند از این ایده ها کمک بگیرند.
کلام آخر
چجوری ایده برای ساخت پست های اینستاگرامی پیدا کنیم؟ پیدا کردن ایده اولین قدم برای تولید محتوای باکیفیت است و هر چقدر در این مرحله باکیفیت تر عمل کنید احتمال موفقیت شما در افزایش بازدید بیشتر می شود. در این مطلب سعی کردیم منابع مختلفی را برای کسب ایده مطرح کنیم تا با استفاده از آنها با ذهن بازتری برای پیدا کردن ایده ساخت پست اینستاگرامی اقدام کنید.