نویسنده: javid
2024-09-04

چطور یک صفحه اینستاگرام بی‌نقص داشته باشیم؟

چطور یک صفحه اینستاگرام بی نقص داشته باشیم؟ صفحات تجاری یا بیزینسی اینستاگرام این روزها می توانند به راحتی به آمارها و تحلیل هایی که اینستاگرام در اختیارشان قرار می دهد دسترسی داشته باشند که این تجزیه و تحلیل ها می تواند تا حد زیادی به کاربران کمک کند تا یک صفحه بی نقص داشته […]

به دنبال پیج فعال‌ و با نرخ تعامل بالا هستید؟

وارد کانال تلگرام شوید و لیست تمامی پیج‌ها همراه با آمار بازدیدکننده فعال را مشاهده نمایید!

ربات اینستاگرام اینبو

ربات اینستاگرام اینبو دستیار هوشمند، اختصاصی و خستگی ناپذیر شما در اینستاگرام است!

چطور یک صفحه اینستاگرام بی نقص داشته باشیم؟ صفحات تجاری یا بیزینسی اینستاگرام این روزها می توانند به راحتی به آمارها و تحلیل هایی که اینستاگرام در اختیارشان قرار می دهد دسترسی داشته باشند که این تجزیه و تحلیل ها می تواند تا حد زیادی به کاربران کمک کند تا یک صفحه بی نقص داشته باشند. اما علاوه بر این آمارها باید نکات مختلفی را رعایت کنید تا در مسیر الگوریتم اینستا قرار بگیرید و با تولید محتوای مستمر و خلاقانه مخاطبان بیشتری را به تعامل وا دارید. در این مطلب به بررسی و توضیح این نکات می پردازیم.

پیش‌نیازها برای داشتن یک صفحه بی نقص در اینستاگرام

اگر با برنامه و هدف مشخصی اقدام به ساخت یک پیج در اینستاگرام می کنید و قصد کسب درآمد دارید بهتر است با پیش نیازهای داشتن یک صفحه بی عیب و نقص در اینستاگرام هم آشنا شوید. در ادامه به توضیح این موارد می پردازیم.

انتخاب نام کاربری مناسب

انتخاب نام کاربری مناسب می تواند اولین قدم برای برندسازی شما باشد. اگر فروشگاه فیزیکی دارید قاعدتا بهتر است نام فروشگاه فیزیکی خود را برای نام کاربری انتخاب کنید، اما اگر یک برند نوپا هستید و هنوز فروشگاه فیزیکی ندارید و یا به عنوان یک بلاگر قصد فعالیت دارید، بهتر است نام کاربری کوتاه و بامعنی انتخاب کنید.

همانقدر که احتمالا ورود کاربران جدید از هشتگ ها و اکسپلور به پیج شما وجود دارد، احتمالا ورود کاربر از طریق نام کاربری هم محتمل است. همچنین اگر یک نفر از هر طریقی وارد پیج شما شود، می تواند به راحتی نام کاربری شما را به خاطر سپرده و بعد از چند روز با سرچ چند حرف ابتدایی به پیج شما برسد.

پیج خود را در حالت عمومی قرار دهید

همانطور که ابتدای مطلب هم گفتیم باید پیج بیزینسی یا همان عمومی داشته باشید تا بتوانید امیدی برای دیده شدن در اینستاگرام داشته باشید. قاعدتا افرادی که پیج خصوصی دارند نمی توانند از امکانات مختلفی که در اختیار یک پیج تجاری است بهره ببرند.

انتخاب تصویر مناسب برای پروفایل

فرض کنید در زیر یکی از پست هایی که در اکسپلور دیده اید در حال مطالعه کامنت ها هستید. اولین چیزی که از یک پیج غریبه به چشم شما میخورد، پروفایل آن شخص است. اگر یک پروفایل جذاب داشته باشید مطمئنا این حس کنجکاوی را برای مخاطب ایجاد می کنید که روی پروفایل شما کلیک کرده و وارد پیج شوند. همچنین تصویر پروفایل می تواند از نام برند یا لوگوی یک برند تشکیل شده باشد که این موضوع هم در فهم اینستاگرام از کار شما بی تاثیر نیست.

بایوی جذابی بنویسید

در بخش بایوی اینستاگرام فقط اجازه استفاده از 150 کاراکتر را دارید که این موضوع هنر و خلاقیت شما را می سنجد تا بتوانید در همین بازه حروف، یک بایوی جذاب و کاربر پسند را بنویسید. باید سعی کنید در این تعداد حروف کم، کلمات کلیدی مربوط به حوزه خود را در بایو جای دهید. اضافه کردن لینک وبسایت و یا کانال های تلگرامی هم می تواند یک کال تو اکشن برای وادار کردن مخاطبان به تعامل محسوب شود.

راهکارهای دیگری مانند استفاده از هشتگ ها و ایموجی ها نیز برای جذاب تر شدن بایوی اینستاگرام وجود دارد. استفاده از هشتگ ها می تواند به شما کمک کند تا در نتیجه جستجوهای مختلف نشان داده شوید. به عنوان مثال فرض کنید شما در زمینه تولید محتوای حوزه‌ی دستگاه های صنعتی فعالیت دارید. با استفاده از هشتگ دستگاه CNC می توانید در نتیجه جستجوهای مربوط به این کلمه دیده شوید و پست های مرتبط با این هشتگ راحت تر و بهتر دیده شوند.

افزایش فالوورهای پیج

هر چند در سال های اخیر تعداد فالوور برای خود اینستاگرام ارزش کمتری نسبت به سال های اولیه داشته، اما همچنان این موضوع در بین کاربران اهمیت فوق العاده زیادی دارد. فرض کنید قصد تبلیغات در اینستا را دارید، بین دو پیج با فالوورهای 10 هزار و 100 هزاری کدام یک را انتخاب می کنید؟ احتمالا جواب شما هم گزینه دوم است در عین حال که ممکن است پیج اول میزان بازدید بیشتری را داشته باشد. بنابراین افزایش تعداد فالوور در اینستاگرام هم می تواند تاثیر زیادی در موفقیت شما داشته باشد.

تمام کارهایی که تا این لحظه ذکر کرده بودیم به عنوان پیش نیازها، می توانند منجر به افزایش فالوور شوند. اما در کنار آنها باید تولید محتوای مستمر و خلاقانه ای داشته باشید. همچنین باید ابتدا یک هدف مشخص را با مسیر برنامه ریزی شده انتخاب کنید تا در طول مسیر از حوزه مرتبط با خود خارج نشوید و به جای از این شاخه به آن شاخه پریدن، تولید محتوای مثمر ثمر و بدرد بخور داشته باشید.

به طور کلی در بین اینستاگرامرهای حرفه ای هم افرادی که فالوورهای بیشتری دارند، ارزش و احترام بیشتری خواهند داشت. در واقع اگر می خواهید پیج خود را به عنوان یک پیج معتبر و بی نقص در اینستاگرام معرفی کنید باید به فکر افزایش فالوور باشید.

استفاده از هشتگ ها

هشتگ ها ابزاری کاربردی در رسیدن به موفقیت در اینستاگرام محسوب می شوند. به خصوص افرادی که هنوز به خوبی دیده نشده اند و فالوور زیادی ندارند می توانند برای درک بهتر اینستاگرام از مطالبشان، از هشتگ های مرتبط استفاده کنند. شما مجاز به استفاده از 30 هشتگ برای هر پست هستید، اما باید سعی کنید در این موضوع زیاده روی نکنید و میانگین 15 الی 20 هشتگ بگذارید. هر چند پس از مدتی که با افزایش فالوور و بازدید مواجه شدید بهتر است این تعداد هشتگ را کاهش دهید و بیشتر روی ورودی از اکسپلور تمرکز کنید.

با خلاقیت در محتوا از دیگران متمایز شوید

اکثر کاربران در طول روز ساعت های زیادی را در اینستاگرام مشغول به فعالیت هستند و احتمالا تمام پست های ترند مرتبط به علایق خود را مشاهده می کنند. اگر شما هم بخواهید محتوای کپی شده و تکراری تولید کنید خیلی سریع توسط کاربران همیشگی اینستاگرام رد می شوید و هیچ توجهی به پست های شما نمی شود. بنابراین بهتر است روی خلاقیت و ایده های جدید حساب باز کنید تا یک پیج متفاوت نسبت به سایر رقبا داشته باشید.

افزایش تعامل و بازدید

شاید مهمترین پارامتر اعتبارسنجی یک پیج اینستاگرام در حال حاضر، میزان تعامل و میزان بازدید از محتوای آن پیج است. اگر شما 100 هزار فالوور داشته باشید و میزان کامنت های درج شده در زیر هر پست به 100 عدد هم نرسد، مطمئن باشید که بخشی از راه را اشتباه رفته اید و از نظر اینستاگرام اعتبار خاصی ندارید. به جز کامنت، تعداد لایک ها، تعداد به اشتراک گذاشته شدن محتوا، تعداد ذخیره شدن محتوا و به طور کلی میزان بازدید و تعامل با پست ها هم اهمیت زیادی دارند.

شما می توانید از طریق راه های مختلفی مخاطبانتان را به افزایش تعامل مجبور کنید. به عنوان مثال با برگزاری چالش ها و مسابقات مختلف می توانید میزان ریپلی استوری ها را افزایش دهید. برای افزایش بازدید پست ها هم می توانید از ریلزهای اینستاگرامی تکرار شونده استفاه کنید. بهتر است موزیک های ترند و کپشن های داستانی را نیز در دستور کار قرار دهید تا احتمال موفقیت خود را افزایش دهید.

یک تم رنگی مشخص داشته باشید

بحث های ظاهری در تولید محتوای اینستاگرامی هم می تواند اهمیت زیادی داشته باشد. به طور کلی اینستا در تمام دنیا یک اپلیکیشن ظاهربین شناخته می شود و اکثرا محتواهای پر زرق و برق در این پلتفرم شانس بیشتری برای دیده شدن دارند. استفاده از فیلترهای رنگی جذاب و یا ساخت یک تم کلی بی نقص برای نمای بیرونی پست ها می تواند مخاطبان را شگفت زده کند. اگر برای تمام تصاویر قالب مشخصی داشته باشید، زمانی که یک نفر وارد پیج شما می شود، احتمالا تمام پست های شما را تماشا کند و از طرح و رنگ منتخب شما برای تولید محتوا لذت ببرد.

داشتن تقویم محتوایی

استفاده از یک تقویم محتوایی می تواند در برنامه ریزی بهتر برای تولید محتوا به شما کمک کند. برای اینستاگرام تولید محتوای مستمر و منظم اهمیت زیادی دارد و اگر بخواهید یک روز محتوا بارگذاری کنید و یک هفته محتوایی در پیج آپلود نکنید، مطمئنا از سوی اینستاگرام تنبیه خواهید شد و احتمال ورود به اکسپلور برایتان کمرنگ تر می شود.

استوری های چالشی و مسابقه ای بگذارید

استفاده از استوری برای جذب مخاطبان به صورت روزمره و البته حفظ آنها می تواند کمک کند. شاید شما بتوانید با یک پست که به اکسپلور وارد شده است مخاطبان زیادی را جذب کنید، اما برای حفظ آنها به عنوان یک مخاطب همیشگی و وفادار باید استوری های جذابی بگذارید.

کلام آخر

چطور یک صفحه اینستاگرامی بی نقص داشته باشیم؟ در این مطلب سعی کردیم با بررسی نکات مختلف به شما کمک کنیم تا بتوانید با رعایت آنها یک صفحه اینستاگرامی بی نقص داشته باشید. همانقدر که نکات فنی و تحلیل آماری پیج می تواند در این موضوع تاثیرگذار باشد، مباحث ظاهری پیج هم می تواند در جلب مخاطب موثر باشد. بنابراین بهتر است تمام نکاتی که در این مطلب عنوان کردیم را مطالعه کرده و رعایت کنید.

پرسش و پاسخ

سوالتان را بپرسید و برای دریافت پاسخ، منتظر پیامک کارشناسان ما باشید!

دیدگاه شما را با چه تصویری در سایت نمایش دهیم؟
عضویت
اطلاع از
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش همه کامنتها
0