استوری اینستاگرام یکی از ابزارهای مهمی است که این پلتفرم در اختیار شما قرار داده تا بتوانید داستان های روزمره خودتان را با کاربران اینستاگرام به اشتراک بگذارید. اما کاربرد استوری همینقدر ساده نیست و به وسیله آن می توانید کاربران را مجبور به تعامل کنید تا موجب افزایش فالوور شود. اما چگونه تعامل کاربران را در استوری اینستاگرام افزایش دهیم؟ در این مقاله قصد داریم راهکارهایی را به شما آموزش دهیم تا به کمک آنها مخاطبان هدف خود را وادار به تعامل با استوریهایتان کنید.
بالا بردن تعامل استوری اینستاگرام
افزایش تعامل با استوری های اینستاگرام می تواند موجب افزایش فالوور شود. هرچقدر که کاربران بیشتری روی استوری شما صبر کنند و یا روی استوری شما ریپلای کنند، اینستاگرام متوجه اهمیت استوری خواهد شد و آن را به کاربران بیشتری نشان می دهد. در ادامه راهکارهایی برای افزایش تعامل با استوری اینستاگرام به شما آموزش می دهیم.
استوری نظرسنجی بزارید
نظرسنجی می تواند یکی از اصلی ترین و بهترین راهکارهای افزایش تعامل استوری اینستاگرام محسوب شود. با استفاده از قابلیت های Poll و یا Question Box می توانید نظرسنجی های مختلفی را انجام دهید. معمولا افراد برای پاسخ به این نوع نظرسنجی ها نسبت به ریپلای روی استوری ها، رغبت بیشتری دارند.
استفاده از هشتگ ها در استوری
هشتگ های اینستاگرامی ابزار مهمی هستند که می توانند در افزایش فالوور و بازدید تاثیر زیادی داشته باشند. شما علاوه بر کپشن پست ها می توانید در استوری ها نیز از هشتگ ها استفاده کنید. سعی کنید هشتگ های مرتبط با محتوای استوری را قرار دهید. معمولا هشتگ های ترند می توانند تاثیر بیشتری داشته باشند، پس سعی کنید حتما در موضوعات ترند از هشتگ ها در استوری استفاده کنید. همچنین می توانید برای برند سازی، نام برند خود را تا مدتی بر روی استوری ها قرار دهید و یا موقعیت مکانی فروشگاهی که دارید را با هشتگ روی استوری بگذارید.
نکات مهمی که باید در هشتگ گذاری استوری ها رعایت کنید عبارتست از:
- در استفاده از هشتگ زیاده روی نکنید.
- از استفاده هشتگ های غیرمرتبط با محتوا پرهیز کنید.
- در هشتگ چند کلمهای حتما از آندرلاین ( _ ) میان کلمات استفاده کنید.
- اگر پیج کسب و کار و یا فروشگاهی دارید حتما از نام شهر خود در هشتگها استفاده کنید.
در استوری ها برای افزایش تعامل از کاربران سوال بپرسید
سعی کنید مخاطبان هدف خود را با سوالاتی که می پرسید درگیر کنید. به طور کلی محتوایی که در استوری منتشر می کنید باید مخاطب را مجبور به پرسش یا یک واکنش کند. به عنوان مثال استوری های طنز می توانند حداقل یک ری-اکت از کاربران دریافت کنند و همین باعث افزایش تعامل خواهد شد.
اما اگر پیج آموزشی دارید بهتر است که به طور روزانه ویدئوهایی از خودتان در استوری منتشر کنید و درباره محتوای آموزشی خود سوالاتی را مطرح کنید. حتی می توانید برای افرادی که پاسخ درست به سوالات شما داده اند یک جایزه در نظر بگیرید.
همچنین اگر پیج فروشگاهی دارید و به طور روزانه محصولات خود را در استوری معرفی می کنید، می توانید برای اعلام قیمت درخواست ریپلای کنید تا از این طریق تعامل با استوری افزایش پیدا کند.
از استیکرها و انیمیشن ها استفاده کنید
استیکرها و انیمیشن ها یکی دیگر از راه هایی است که کاربران اینستاگرام می توانند بدون ریپلای کردن روی استوری با شما تعامل داشته باشند. امروزه با ترفندهای مختلفی مانند بزرگ کردن استیکرها و انیمیشن ها و قرار دادن آنها در مسیر رد شدن استوری ها، سعی می شود که کاربران مجبور به کلیک بر روی آنها شوند.
استوری های مهم را هایلایت کنید
پیج های بزرگ معمولا با کمک هایلایت ها سعی می کنند یک نقشه راه برای مخاطبان ترسیم کنند. به عنوان مثال هایلایت تماس با ما، آدرس، آموزش ثبت سفارش، دوره های آموزشی و … می توانند استوری هایی باشند که قابلیت هایلایت شدن را دارند.
از ترفندهای خاص استفاده کنید
ترفندهای مختلفی برای افزایش بازدید استوری ها و البته افزایش تعامل با آنها وجود دارد. ترفندهای زیادی برای افزایش تعامل استوری وجود دارد که می توانید با مشاهده پیج های آموزشی از آنها ایده بگیرید و در استوری های خود با خلاقیت خود استفاده کنید.
کاربر را مجبور کنید استوری های قبلی را نگاه کند
به عنوان مثال یکی از ترفندهایی که در این روزها زیاد مورد استفاده قرار می گیرد، دعوت مخاطبان به استوری های قبل است. در این ترفند باید چند استوری را پشت هم قرار دهید و پس از رسیدن به آخرین استوری، بنویسید که در استوری اول یک نکته مخفی وجود داشت که مخاطب آن را ندیده و از این طریق باعث می شود که یک نفر بارها استوری های شما را مشاهده کند.
پنهان کردن اعداد و حروف در استوری
در ترفند دیگری می توانید یک عدد یا یک حرف را به صورت خیلی کوچک و همرنگ با محیط در استوری قرار دهید و از مخاطبان درخواست کنید که آن را پیدا کنند و برای شما ارسال کنند. برای ترغیب بیشتر کاربران می توانید به آنها در صورت ارسال عدد مورد نظر خدماتی را ارائه دهید.
از پشت صحنه کار خود استوری بزارید
سعی کنید کاربران را در جریان کارهای خود و تولید محتوایی که انجام می دهید قرار دهید. به عنوان مثال اگر در کار عکاسی فعالیت دارید بهتر است از بک استیج کارهای خود استوری هایی را تهیه کنید و روی آنها سوالاتی را در مورد لوکیشن یا ژست های مدل عکاسی از کاربران بپرسید.
استفاده از موسیقی ترند برای بالا بردن تعامل با استوری
موسیقی های ترند در این روزها تاثیر زیادی در افزایش فالوور و افزایش بازدید دارند. اینستاگرام می تواند موسیقی های ترند را تشخیص دهد و اگر شما از آنها استفاده کنید احتمالا بهای بیشتری به استوری شما داده شود.
به طور کلی از 2 راه می توانید برای قرار دادن موسیقی در استوری استفاده کنید. می توانید یک آهنگ را به عنوان استیکر وارد استوری کنید و یا یک حالت موسیقی اختصاصی در صفحه استوری خود ایجاد کنید.
استفاده از لایو برای بالا بردن تعامل با استوری
لایو های اینستاگرامی هم می توانند گزینه خوبی برای افزایش تعامل با کاربران باشند. به خصوص اگر پیج آموزشی دارید سعی کنید هفته ای یک بار در اینستاگرام لایو بگذارید و قبل از برگزاری لایو آنها را از انجام این کار مطلع کنید تا افراد بیشتری در لایو حضور داشته باشند. هر چقدر افراد بیشتری در لایو شما حضور داشته باشند احتمال تعامل با شما و ایجاد پرسش و پاسخ بین شما و کاربران بالاتر می رود.
نتیجه گیری
افزایش تعامل با استوری می تواند باعث افزایش فالوور شود. اما اینکه چگونه تعامل کاربران را در استوری اینستاگرام افزایش دهیم به دغدغه اکثر کاربران تبدیل شده است. در این مطلب سعی کردیم تا حد زیادی این دغدغه را برطرف کنیم و راهکارهای مختلفی را برای افزایش تعامل با استوری های اینستاگرام ارائه دهیم.