نویسنده: javid
2024-11-18

چگونه فرم ثبت سفارش در اینستاگرام بسازیم؟

چگونه فرم ثبت سفارش در اینستاگرام بسازیم؟ در دنیای امروز، شبکه‌های اجتماعی خصوصا اینستاگرام به ابزاری بسیار قدرتمند برای کسب‌وکارها تبدیل شده‌اند تا افراد بتوانند با مشتریان خود به راحتی ارتباط برقرار کنند و محصولات یا خدمات خود را تبلیغ کنند. یکی از ابزارهای مفید برای سهولت در فرآیند خرید و فروش در اینستاگرام، ایجاد […]

به دنبال پیج فعال‌ و با نرخ تعامل بالا هستید؟

وارد کانال تلگرام شوید و لیست تمامی پیج‌ها همراه با آمار بازدیدکننده فعال را مشاهده نمایید!

ربات اینستاگرام اینبو

ربات اینستاگرام اینبو دستیار هوشمند، اختصاصی و خستگی ناپذیر شما در اینستاگرام است!

چگونه فرم ثبت سفارش در اینستاگرام بسازیم؟ در دنیای امروز، شبکه‌های اجتماعی خصوصا اینستاگرام به ابزاری بسیار قدرتمند برای کسب‌وکارها تبدیل شده‌اند تا افراد بتوانند با مشتریان خود به راحتی ارتباط برقرار کنند و محصولات یا خدمات خود را تبلیغ کنند. یکی از ابزارهای مفید برای سهولت در فرآیند خرید و فروش در اینستاگرام، ایجاد فرم ثبت سفارش هوشمند است. ساخت یک فرم ثبت سفارش در اینستاگرام می‌تواند به کسب‌وکار شما در فرایند دریافت سفارش، ثبت اطلاعات مشتری و جزئیات مورد نیاز سرعت ببخشد و آن را برایتان راحت‌تر کند. در این مقاله از اینبو، نحوه ساخت فرم ثبت سفارش در اینستاگرام و نحوه طراحی و اجرای آن را به شما توضیح خواهیم داد، بنابراین با ما همراه باشید تا تجربه‌ی بهتری از خرید آنلاین را برای مشتریان خود فراهم کنید.

فرم ثبت سفارش در اینستاگرام چیست؟

فرم ثبت سفارش در اینستاگرام یک ابزار ساده و کارآمد است که به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا فرایند سفارش‌گیری محصولات یا خدمات خود را از طریق این پلتفرم اجتماعی برای مشتریان تسهیل کنند. با استفاده از این فرم، شما می‌توانید از طریق دایرکت یا لینک‌های مشخص، از مشتریان اطلاعات لازم مانند نام، آدرس ارسال، تعداد محصول و جزئیات سفارش را دریافت کنید. درواقع با یک بار هزینه و ساخت فرم ثبت سفارش، دیگر از استخدام ادمین دایرکتور بی‌نیاز خواهید شد؛ زیرا می‌توانید این فرم را به گونه‌ای طراحی کنید که پاسخگوی تمام مشتریان باشد. برای مثال می‌توانید برخی از سوالات متداول مانند قیمت خدمات و آدرس مجموعه را در گزینه‌های فرم قرار دهید تا وقتی کاربران روی آن کلیک می‌کنند، پاسخ خود را دریافت کنند.

چگونه فرم ثبت سفارش در اینستاگرام بسازیم؟

برای ساخت فرم ثبت سفارش در اینستاگرام، می‌توانید از روش‌های متعددی مانند گوگل فرمز، تایپ فرم، لینک‌تری، دایرکتم و نوین‌هاب اقدام کنید. البته مراحل ساخت و نحوه‌ی عملکرد هر یک از آنها متفاوت است که در ادامه به طور کامل توضیح خواهیم داد.

ساخت فرم ثبت سفارش اینستاگرام از طریق گوگل فرمز (Google Forms)

Google Forms یک ابزار رایگان است که به شما اجازه می‌دهد فرم‌های سفارشی ایجاد کنید و لینک آن را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید. نحوه‌ی ایجاد فرم ثبت سفارش در اینستاگرام به کمک گوگل به صورت زیر است:

  • در ابتدا باید وارد سایت  Google Forms شوید.
  • سپس بر روی گزینه Blank یا Form جدید کلیک کنید تا یک صفحه برای ساخت فرم جدید باز شود.
  • فیلدهای مورد نیاز مانند نام و نام خانوداگی، شماره تماس، آدرس، محصول مورد نظر و… را برای ثبت سفارش وارد کنید. در این بخش می‌توانید برای هر فیلد، نوع خاصی از پاسخ‌دهی از جمله متنی، انتخاب از لیست، چک‌باکس و… تنظیم کنید.
  • فرم را با استفاده از ویژگی‌های سفارشی‌سازی مثل رنگ‌ها، تصویر پس‌زمینه و عنوان، با برند خود تطبیق دهید.
  • پس از ایجاد فرم، بر روی دکمه Send یا ارسال کلیک کنید و لینک فرم را کپی کنید.
  • شما می‌توانید این لینک را در استوری، پست‌ها و یا بخش بیوگرافی پیج اینستاگرام خود قرار دهید تا کاربران از طریق آن سفارشات خود را ثبت کنند.

برای ساخت فرم دریافت سفارش از اینستاگرام از طریق Typeform و Linktree نیز باید وارد سایت مربوط به هر کدام شوید و دقیقا همان مراحلی که برای گوگل فرمز طی کردید را پشت سر بگذارید.

آموزش ساخت فرم ثبت سفارش در اینستاگرام از طریق سایت های ایرانی

سایت های مختلفی در ایران وجود دارند که این خدمات را برای مشتریان ارائه میکنند. یکی از کاربردهای این نرم‌افزار، ایجاد فرم ثبت سفارش در دایرکت اینستاگرام است که در ادامه نحوه‌ی آن را توضبح خواهیم داد.

  • ابتدا وارد پنل خود در این سایت ها شوید و پس از اتصال به اکانت خود نسبت به خرید اشتراک اقدام کنید.
  •  سپس در بین گزینه‌ها، دایرکت هوشمند را انتخاب کنید و گزینه‌ی تنظیمات را بزنید.
  • در مرحله‌ی بعد، وارد قسمت فرم ساز شوید و از منوی پیش رو، گزینه‌ی اضافه کردن فرم جدید را انتخاب کنید.
  • در صفحه‌ی جدید، ابتدا عنوان فرم را وارد کنید و سپس دستور شروع را تعیین کنید. (دستور شروع می‌تواند هر عبارتی اعم از کلمه، عدد و یا جمله باشد که در صورتی ارسال آن توسط کاربر، مراحل تکمیل فرم آغاز می‌شود).
  • سپس برای شخصی سازی فرم، سوالاتی را که می‌خواهید در فرم باشد را بنویسید. این سوالات باید شامل تمام اطلاعاتی باشد که لازم است درباره کاربر بدانید.

مزایای ایجاد فرم ثبت سفارش برای پیج فروشگاهی در اینستاگرام

ایجاد فرم ثبت سفارش برای پیج فروشگاهی در اینستاگرام مزایای زیادی را به دنبال دارد که می‌تواند به بهبود تجربه‌ی مشتریان و افزایش فروش کمک کند. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • سهولت در ثبت سفارش: مشتریان می‌توانند به راحتی و بدون نیاز به مراجعه به وب‌سایت یا تماس تلفنی، سفارشات خود را از طریق دایرکت اینستاگرام ثبت کنند.
  • افزایش تعامل با مشتریان: با استفاده از فرم‌های ثبت سفارش، شما می‌توانید ارتباط مستقیم و فوری با مشتریان خود برقرار کنند، به سوالات آنها پاسخ دهید و روند خرید را پیگیری کنید.
  • افزایش فروش و تسهیل خرید: با فراهم کردن یک روش راحت برای ثبت سفارش، مشتریان تمایل بیشتری به خرید پیدا می‌کنند.
  • دریافت اطلاعات دقیق از مشتریان: فرم ثبت سفارش به شما این امکان را می‌دهد که اطلاعات مورد نیاز از قبیل نام، آدرس، محصول مورد نظر و جزئیات سفارش را به طور دقیق و سازمان یافته دریافت کنید.
  • مدیریت بهتر سفارشات: با استفاده از فرم‌های آنلاین،  می‌توانید سفارشات را به راحتی پیگیری کنید و اطلاعات آنها را در یک مکان منظم ذخیره کنید، که این موضوع منجر به کاهش خطا و اشتباهات می‌شود.
  • پاسخگویی سریعتر به مشتریان: از آنجا که اطلاعات لازم برای پردازش سفارش به طور کامل و  خودکار از مشتری دریافت می‌شود، امکان پردازش سریع‌تر سفارشات و ارسال به موقع آنها نیز فراهم می‌شود.

کاربرد فرم ثبت سفارش در اینستاگرام چست؟

پیام‌های آماده در فرم ثبت سفارش شامل سوالات و جواب‌هایی است که می‌خواهید بین شما و مشتری رد و بدل شود. این پیام‌ها را می‌توانید از طریق دو روش دایرکت و سایت در اختیار کاربران قرار دهید که در ادامه به طور دقیق توضیح خواهیم داد:

فرم ثبت سفارش از دایرکت اینستاگرام

 شما می‌توانید فرمی بسازید که به صورت خودکار، پاسخگوی کاربران در دایرکت باشد. برای مثال زمانی که یک کاربر کلمه سفارش محصول را ارسال کند، یک متن آماده برای او ارسال می‌شود که باید طبق آن اطلاعات خواسته شده را در دایرکت ارسال کند.

استفاده از لینک فرم ثبت سفارش در استوری یا پست‌ها

در صورت داشتن قابلیت لینک در استوری‌ها (برای حساب‌های تجاری با تعداد فالوورهای بالا)، می‌توانید لینک فرم ثبت سفارش را در استوری قرار دهید تا مشتریان به راحتی به صفحه‌ی سفارش منتقل شوند. در غیر این صورت می‌توانید لینک را در بایوگرافی خود قرار دهید و از کاربران بخواهید برای سفارش روی آن کلیک کنند.

جمع بندی

ساخت فرم ثبت سفارش در اینستاگرام، فرایند خرید را برای مشتریان ساده‌تر و سریع‌تر می‌کند و به پیشرفت کسب‌وکارها کمک می‌کند. این روش نه تنها باعث بهبود تجربه‌ی مشتری می‌شود، بلکه به کسب‌وکارها این امکان می‌دهد را تا به طور دقیق‌تر سفارشات را پیگیری کنند و فروش خود را افزایش دهند. امیدواریم با مطالعه‌ی این مطلب از اینبو بتوانید فرمی متناسب با برند خود بسازید و به فروشگاه خود در زمینه‌ی ثبت سفارش کمک کنید.

پرسش و پاسخ

سوالتان را بپرسید و برای دریافت پاسخ، منتظر پیامک کارشناسان ما باشید!

دیدگاه شما را با چه تصویری در سایت نمایش دهیم؟
عضویت
اطلاع از
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش همه کامنتها
0