نویسنده: نادر عبدی
2023-11-20

چگونه پیج اینستاگرام خود را در گوگل ثبت کنیم؟

اضافه شدن پیج اینستاگرام به نتایج گوگل می تواند باعث افزایش فالوورها و افزایش بازدید از پیج شما شود. تقریبا آرزوی هر کسی است که با جستجو شدن نامش در گوگل، نام او در اولین صفحه نتایج نمایش داده شود. در گذشته های نه چندان دور افرادی که قصد دیده شدن را داشتند با ایجاد […]

به دنبال پیج فعال‌ و با نرخ تعامل بالا هستید؟

وارد کانال تلگرام شوید و لیست تمامی پیج‌ها همراه با آمار بازدیدکننده فعال را مشاهده نمایید!

ربات اینستاگرام اینبو

ربات اینستاگرام اینبو دستیار هوشمند، اختصاصی و خستگی ناپذیر شما در اینستاگرام است!

اضافه شدن پیج اینستاگرام به نتایج گوگل می تواند باعث افزایش فالوورها و افزایش بازدید از پیج شما شود. تقریبا آرزوی هر کسی است که با جستجو شدن نامش در گوگل، نام او در اولین صفحه نتایج نمایش داده شود. در گذشته های نه چندان دور افرادی که قصد دیده شدن را داشتند با ایجاد یک وبلاگ تلاش می کردند تا نام خود را در گوگل قرار دهند، اما امروزه می توانید پیج اینستاگرام خود را در گوگل ثبت کنید و از این طریق بیشتر دیده شوید. 

البته این کار بسیار سخت است چون گوگل نمی تواند پست های اینستاگرامی را ایندکس کند و همچنین اکثر کاربران نمی خواهند که پست هایشان در نتایج گوگل نشان داده شود. اما به هر حال مشاهده می کنیم که با برخی از سرچ ها، پیج های اینستاگرامی در گوگل نمایش داده می شوند. نمی توان یک راه حل مشخص و فرمول خاص را برای این موضوع عنوان کرد، اما چند ترفند که می تواند در نمایش نمایه پیج در نتایج گوگل تاثیرگذار باشند را در این مقاله مطرح می کنیم.

چرا افزودن پیج اینستاگرام به گوگل مهم است؟

راه های مختلفی برای افزایش فالوور وجود دارد که اگر قصد دارید به طور جدی در اینستاگرام فعالیت داشته باشید و کسب درآمد کنید، بهتر است تمام راه ها را یاد بگیرید و انجام دهید. افزودن پیج اینستاگرام به گوگل در کلمات کلیدی مختلف هم می تواند پیج شما را به شهرت برساند و به بیشتر دیده شدن شما کمک کند. 

به طور کلی موتور جستجوی گوگل بهترین نتایج را به مخاطبان خود نمایش می دهد. اما برخی از جستجوها نتایج مشخصی ندارند. به عنوان مثال اگر درباره بهترین رستوران شهرستان کوچکی جستجو کنید و رستوران خاصی در این روستا معرفی نشده باشد، ولی پیجی برای یکی از رستوران های این شهرستان ساخته شده باشد، ممکن است این پیج به عنوان اولین نتیجه نمایش داده شود. همچنین ممکن است کاربران در موتور جستجوگر گوگل، کلمه‌ی پیج اینستاگرام یک بازیگر را جستجو کنند، به این دلیل گوگل تشخیص می دهد که باید یک پیج را به عنوان نتیجه نمایش دهد.

مزایای افزودن پیج اینستاگرام به گوگل

حال اگر کسب و کار شما فقط در اینستاگرام باشد ولی هنوز وب سایتی را برای خود نساخته باشید، می توانید با برخی از ترفندها، همان پیج خود را در بین جستجوها قرار دهید. از این طریق دیگر نیازی به ساخت وب سایت نداشته و می توانید همان پیج خود را در نتایج گوگل به نمایش بگذارید.

از جمله مزایای نمایش پیج اینستاگرام در نتایج گوگل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش ترافیک
  • افزایش فالوور
  • کسب درآمد بیشتر
  • افزایش اعتبار

ترفند‌های افزودن پیج اینستاگرام به گوگل

برای افزودن پیج اینستاگرام به نتایج گوگل، ترفندهای مختلفی است که طبق تجربه می تواند مفید باشد. البته برای این کار علاوه بر علم کافی در مورد اینستاگرام باید بر سئو و الگوریتم گوگل هم تا حدی تسلط داشته باشید. البته شاید شما بدون آنکه متوجه شده باشید، پیج اینستاگرامتان توسط گوگل ایندکس شده و در نتایج نمایش داده شده باشد. برای بررسی این موضوع کافیست وارد گوگل شده و متن زیر را تایپ کنید:

site:https://www.instagram.com/my-page

در صورتی که پیج شما ایندکس شده باشد، از این طریق به شما نشان داده می شود. اما اگر ایندکس نشده بود، راهکارهایی که در ادامه توضیح می دهیم را امتحان کنید.

چطور بفهمیم پیج اینستاگراممان به گوگل اضافه شده است؟

نمایه پیج را از حالت خصوصی به عمومی تغییر دهید

اولین قدم که باید برای ورود پیجتان به گوگل انجام دهید، تغییر نمایه کاربری پیج است. اگر پیج شما خصوصی یا همان Private باشد مطمئنا نمی توانید وارد گوگل شوید. اما هنگامی که پیج به حالت عمومی تغییر کند، برای ورود به گوگل شانس خواهید داشت.

بیو اینستاگرام خود را اصولی بنویسید

با انتخاب بهترین حالت بیو نویسی در اینستاگرام می توانید بهتر به موتورهای جستجوگر بفهمانید که محتوای درون پیج شما در رابطه با چیست. در واقع بیو اینستاگرام تنها متنی است که در پیج هر فرد نمایش داده می شود و به جز آن بقیه پست ها به شکل ویدیو یا عکس برای ربات های گوگل تلقی می شوند.

در اصطلاحات سئو، بیو اینستاگرام همان توضیحات متا محسوب می شود. توضیحات متا همان توضیح یک خطی در مورد یک سایت یا یک محتوا است که در صفحه اول گوگل زیر نام سایت نمایش داده می شود. 

همانطور که استفاده از کلمات کلیدی در توضیحات متا تاثیر زیادی در سئوی سایت دارد، استفاده از کلمات کلید مربوط به حوزه تولید محتوای پیجتان در بخش بیو اینستا، می تواند در نمایش پیج شما در گوگل تاثیر زیادی داشته باشد. به عنوان مثال اگر در بخش NAME در بخش پروفایل اینستاگرام از کلمات مربوط به برند یا حوزه کاری خود استفاده کنید بسیار موثر خواهد بود. کلماتی همچون عکاس یا Photographer برای عکاسان می تواند تاثیر زیادی داشته باشد.

بیو نویسی اصولی در اینستاگرام پیج شما را به گوگل میبرد

در بخش بیو می توانید تا 150 کاراکتر استفاده کنید و با توجه به این موضوع که استفاده از کلمات تکراری، ایرادی ندارد شما می توانید بارها از کلمات هم معنی و تکراری در این بخش استفاده کنید.

کپشن تصویر اینستاگرام مانند برچسب عنوان (title tag) 

یکی دیگر از قابلیت های اینستاگرام که با ویژگی های سئوی گوگل یکسان است، تگ عنوان است. از نظر سئو نام شما و کپشن تصویر مانند تگ عنوان هستند. البته منظور از نام، username نیست و همان NAME در پروفایل مقصود است. در برنامه نویسی وب و کدنویسی HTML یک تگ عنوان وجود دارد که از نظر سئوی گوگل متن بین این تگ عنوان نسبت به دیگر متن های یک صفحه وب، اهمیت بیشتری دارد. اگر کمی در مورد فضای وب اطلاعات داشته باشید با تگ های Header یا همان H1 و H2 و … آشنایی دارید.

با این وجود شما هم باید در اینستاگرام از تگ های عنوان به خوبی استفاده کنید چون همانند گوگل این تگ های برای الگوریتم اینستاگرام هم حائز اهمیت هستند. کپشن اینستاگرام هم مانند محتوای یک سایت می تواند دارای کلمات کلیدی باشد. به عنوان مثال اگر کلمه کلید محتوای پیج شما در مورد فروشگاه لباس است، بهتر است که در کپشن از کلمات مشابه و خود کلمه کلیدی استفاده کنید.

استفاده از هشتگ در کپشن

هشتگ گذاری در اینستاگرام اصول و قواعد خودش را دارد و به این شکل نیست که هرچقدر توانستید هشتگ بگذارید. به طور کلی هدف اصلی شما باید این باشد که خودتان را به هر طریقی که شده به گوگل ارائه کنید و سعی کنید گوگل حوزه شغلی و تولید محتوای شما را درک کند.

اینستاگرام هم برای این کار ابزارهای مختلفی را در اختیار شما قرار داده که یکی از آنها هشتگ ها هستند. هشتگ گذاری قاعده ثابتی ندارد که برای همه یک نوع باشد. اگر تازه کار هستید باید بیشتر از هشتگ ها استفاده کنید، اما مهمترین اصل در مورد هشتگ گذاری، استفاده از هشتگ های مرتبط با محتوا است.

استفاده از متن جایگزین

متن جایگزین در اینستاگرام یا همان alt text که احتمالا در فضای وب هم آن را دیده باشید وجود دارد و می توانید از این قابلیت نیز استفاده کنید. اگر با سئوی گوگل آشنایی داشته باشید که می دانید برای هر عکس می توانید یک متن جایگزین قرار دهید که در صورت عدم بارگذاری عکس برای مخاطبان، متن جایگزین به آنها نشان داده می شود. این قابلیت سالهاست به اینستاگرام هم اضافه شده است که البته چندان جدی گرفته نشده و اغلب از آن استفاده نمی شود.

برای قرار دادن متن جایگزین در اینستاگرام کار چندان سختی ندارید و کافیست مراحل زیر را انجام دهید:

پست گذاشتن در اینستاگرام
  • پست خود را انتخاب کرده و مراحل بارگذاری آن را طی کنید.
تنظیمات پیشرفته انتشار پست اینستاگرام
  • در آخرین مرحله پیش از انتشار گزینه Advanced Settings را انتخاب کنید.
نوشتن متن جایگزین برای پست اینستاگرام
  • گزینه Write alt text را انتخاب کنید و متن جایگزین خود را بنویسید.
آلت تکست پست اینستاگرام

توجه داشته باشید که متن جایگزین می تواند به ربات های اینستاگرامی کمک بیشتری برای شناسایی محتوای عکس کند و از این طریق احتمالا گوگل هم پست تصویری شما را بهتر درک کند. همچنین نکته دیگری که بهتر است رعایت کنید، استفاده از کلمات کلیدی و مرتبط با عکس در ویژگی آلت عکس است.

پیوندهایی به پلتفرم‌های مختلف، زیر کپشن هر عکس اضافه کنید.

یکی دیگر از مواردی که احتمالا به شما کمک می کند تا در نتایج گوگل ظاهر شوید، لینک دهی مناسب به پست های اینستاگرامی است. سعی کنید حتی الامکان در پست هایی که از منبع خاصی الهام گرفته اید، منبع آن را یا همان آدرس وب سایت را در زیر پست قرار دهید. گوگل این لینک ها را ایندکس می کند و از این طریق شانس شما برای رسیدن به صفحه گوگل بیشتر خواهد شد.

تعداد فالوورها را افزایش دهید

شاید مهمترین نکته ای که تاثیر زیادی بر روی توجه گوگل به شما داشته باشد، میزان فالوورهای شما باشد. اینستاگرام عمدا جلوی موتور جستجوی گوگل را می گیرد تا نتواند محتوای مربوط به پلتفرم خود را مصادره کرده و ایندکس کند. اما برخی از پیج هایی که فالوور بسیار بالایی دارند و شناخته تر شدند، به عنوان مثال سلبریتی ها و افراد معروف به راحتی ایندکس می شوند و در گوگل نمایش داده می شوند.

با توجه به این استدلال هر چقدر فالوور بیشتری داشته باشید و یا حتی تیک آبی اینستاگرام را دریافت کرده باشید، شانس بیشتری برای حضور در صفحه اول گوگل را خواهید داشت. احتمالا با روش های ارگانیک و اصولی به این حجم از فالوور نخواهید رسید، پس اگر قصد دارید حتما به صفحه اول گوگل برسید، می توانید پس از مدتی که میزان فالوور معقولی را کسب کرده اید و میزان بازدید شما به حد خوبی رسیده است، اقدام به خرید فالوور واقعی کنید.

تاثیر خرید فالوور واقعی در افزودن پیج اینستاگرام به گوگل

خرید فالوور واقعی می تواند سرعت دریافت فالوور را بیشتر کند و شما بیشتر در معرض نمایش قرار بگیرید. البته نباید با خرید فالوور واقعی قید تولید محتوا را بزنید و باید هر دو را در کنار یکدیگر به تدریج پیش ببرید.

از وبسایت خود به پیج اینستاگرام لینک دهید

افرادی که علاوه بر پیج اینستاگرام، یک وب سایت برای کسب و کار خود راه اندازی کرده اند، شانس بیشتری برای رسیدن به نتایج گوگل دارند. به عنوان مثال فرض کنید یک فروشگاه لباس در اینستاگرام فعالیت خوبی داشته و تعداد فالوور نسبتا بالایی هم دارد، اگر این فروشگاه یک وب سایت برای خود راه اندازی کند و با لینک دهی مناسب ارتباط صفحه اینستاگرامی و این وب سایت را به گوگل بفهماند، مطمئنا با سرچ نام برند او، علاوه بر صفحات وب سایت، پیج اینستاگرام این فروشگاه نیز نمایش داده می شود.

سخن آخر

در پایان باید اشاره کنیم که تمام راهکارهای موجود در این مقاله از نظر تجربی ذکر شده اند و همانطور که گفتیم هنوز یک فرمول خاص برای افزودن پیج اینستاگرام به نتایج گوگل ارائه نشده است. اما تجربه نشان می دهد که با استفاده از ترفندهای گفته شده در این مقاله شانس رسیدن به نتایج گوگل را خواهید داشت.

پرسش و پاسخ

سوالتان را بپرسید و برای دریافت پاسخ، منتظر پیامک کارشناسان ما باشید!

دیدگاه شما را با چه تصویری در سایت نمایش دهیم؟
عضویت
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین
Inline Feedbacks
نمایش همه کامنتها
رضا

این کار پست هارو می‌بره داخل اینستا

0