نویسنده: javid
2025-02-03

چرا پست هام به اکسپلور نمیرن؟ | بررسی علت نرفتن پست به اکسپلور اینستاگرام

چرا پست هام به اکسپلور نمیرن؟ اینستاگرام، قوی‌ترین شبکه‌ی اجتماعی برای کسب و کار محسوب می‌شود که قابلیت‌های جذابی برای کسب درآمد و دیده شدن پیج دارد. یکی از ویژگی‌های مهم در اینستاگرام، صفحه‌ی اکسپلور است که قطعا با آن آشنا هستید. در صفحه‌ی اکسپلور، افرادی به جز فالوورهای شما قادر به تماشای پستی که […]

به دنبال پیج فعال‌ و با نرخ تعامل بالا هستید؟

وارد کانال تلگرام شوید و لیست تمامی پیج‌ها همراه با آمار بازدیدکننده فعال را مشاهده نمایید!

ربات اینستاگرام اینبو

ربات اینستاگرام اینبو دستیار هوشمند، اختصاصی و خستگی ناپذیر شما در اینستاگرام است!

چرا پست هام به اکسپلور نمیرن؟ اینستاگرام، قوی‌ترین شبکه‌ی اجتماعی برای کسب و کار محسوب می‌شود که قابلیت‌های جذابی برای کسب درآمد و دیده شدن پیج دارد. یکی از ویژگی‌های مهم در اینستاگرام، صفحه‌ی اکسپلور است که قطعا با آن آشنا هستید.

در صفحه‌ی اکسپلور، افرادی به جز فالوورهای شما قادر به تماشای پستی که گذاشته‌اید خواهند بود. بنابراین برای افزایش فروش و گسترش پیج باید علت نرفتن پست به اکسپلور اینستاگرام را بررسی کرده و برای حل مشکل طبق الگوریتم پیش بروید.

رفتن پست به اکسپلور بسیار حائز اهمیت است؛ درواقع تمام افراد، بهترین ترفندهای اینستاگرام را روی پست خود پیاده می‌کنند تا در نهایت وارد اکسپلور شده و بازدید بگیرد. در این مطلب از اینبو تمام روش‌های جدید برای به اکسپلور رفتن پست‌ها را بررسی خواهیم کرد تا در کمترین زمان، بیشترین رشد فروش را داشته باشید.

چرا پست هام به اکسپلور نمیرن؟

اکسپلور تنها فضایی برای سرگرمی مخاطبان نیست، بلکه راهی برای دیده شدن کسب و کارها و افزایش فروش است. بزرگترین هدف در پیج‌های کاری، جذب فالوور و مشتریان جدید است و بعد از آن، نگه داشتن آنها در پیج است که اهمیت پیدا می‌کند.

برای رسیدن به اهداف خود در پیج کاری لازم است پست‌ها و ریلزهایی آماده کنید که اینستاگرام آنها را برای ورود به اکسپلور مناسب بداند. در ادامه تمام علت‌های نرفتن پست به اکسپلور را بررسی کرده و به راه کارهای آنها خواهیم پرداخت.

1. نداشتن پروفایل ویزیت

پروفایل ویزیت در اینستاگرام چیست؟ اینستاگرام در بخش پروفایل یک آماری را در بازه‌ی یک ماهه و یا هفت روزه به شما نشان می‌دهد. این آمار می‌گوید که در طی 30 روز و یا 7 روز، چند نفر از پیج شما بازدید کرده‌اند؛ این رقم را پروفایل ویزیت می‌گویند.

زمانی که یک کاربر روی نام کاربری شما در کامنت‌ها، استوری، پست اکسپلور و یا پست دیگران ضربه زده و وارد پیج شما می‌شود، یک پروفایل ویزیت به حساب می‌آید. نداشتن و کم بودن این رقم، به پیج آسیب زده و باعث می‌شود اینستاگرام پست‌های آن را وارد اکسپلور نکند.

تاثیر پروفایل ویزیت در افزایش فالوور و به اکسپلور رفتن پست‌ها به طور مشخص از سوی اینستاگرام تایید نشده است اما به صورت تجربی به اثبات رسیده است. بنابراین پایین بودن پروفایل ویزیت می‌تواند علت نرفتن پست به اکسپلور اینستاگرام باشد.

چیکار کنیم پروفایل ویزیت پیجمون بیشتر بشه؟

حال سوال این است که برای افزایش پروفایل ویزیت چه باید کرد؟ مهمترین روش برای افزایش پروفایل ویزیت اینستاگرام، تولید محتوای مناسب در زمان‌های مناسب است. درواقع شما باید محتواهای ترغیب کننده درست کرده و در زمانی که بیشتر افراد آنلاین هستند، بارگذاری کنید.

برگزاری مسابقه، انجام چالش‌های جذاب، نظرسنجی درباره‌ی محصولات و یا هر موضوع دیگری می‌تواند مخاطبان را برای ورود به پیج ترغیب کند. همچنین باید روزانه استوری‌های منظمی آپلود کنید که به نحوی ماخطب را وادار به وارد شدن به پیج و بازدید از آن بکنید.

یکی دیگر از راه‌حل‌ها برای افزایش پروفایل ویزیت، پاسخ دادن به حداکثر کامنت‌ها و همچنین نظر گذاشتن در پست‌های سایر همکاران است. از این طریق افراد جدیدی از روی کنجکاوی وارد پیج شده و بازدید پست‌ها و پروفایل افزایش میابد.

2. تعامل کم در پیج

یکی از اصلی‌ترین معیارها برای سنجش موفقیت در یک پیج کاری، نرخ تعامل آن صفحه است. زمانی که تعامل شما پایین باشد، به این معنا است که محتوای جالبی به نمایش نگذاشته‌اید و الگوریتم اینستاگرام را نیز رعایت نکرده‌اید.

درواقع تعامل پایین در پیج، مهمترین علت نرفتن پست به اکسپلور است که باید حتما بررسی شود. اینستاگرام قابلیت‌های متعددی را از جمله نوت گذاری، کامنت، لایک، سوپر لایک، کامنت در استوری، ریپلای و… را برای ایجاد تعامل قرار داده است.

با استفاده از ویژگی‌های اینستاگرام باید با مخاطبان ارتباط برقرار کنید و نرخ تعامل را بالا ببرید. زیرا در این صورت پست‌های شما رتبه‌ی خوبی در اکسپلور گرفته و به افراد بیشتری نشان داده می‌شود.

چجوری نرخ تعامل در اینستاگرام را افزایش دهیم؟

بهترین روش‌ها برای افزایش تعامل در اینستاگرام شامل اقدامات زیر است:

  • تولید محتوای جذاب و با کیفیت بالا
  • استفاده از جملات ترغیب کننده در کپشن، استوری و کاور پست‌ها
  • دریافت کامنت از طریق پست‌های جذاب
  • تنظیم تقویم محتوایی
  • پاسخ به حداکثر کامنت‌ها و دایرکت‌ها
  • استفاده از هشتگ‌های مرتبط با محتوای پیج
  • برگزاری چالش‌های هیجان انگیز و مسابقه با جایزه‌های جذاب

3. نبود انسجام در انتشار محتوا

از نظر اینستاگرام، پیجی باارزش است که به طور مداوم فعالیت دارد و از طریق پست‌ها و استوری‌های جذاب به دنبال جذب مخاطب است؛ بنابراین عدم انسجام در بارگزاری محتوا می‌تواند علت نرفتن پست به اکسپلور اینستاگرام باشد.

اگر شما یک روز پیج را با استوری‌های متنوع بمب باران کنید و روز دیگر هیچ فعالتی نداشته باشید، اینستاگرام صفحه‌ی شما را بی‌نظم دانسته و به آن بهایی نمی‌دهد. به همین دلیل لازم است که یک فعالیت روتین برای خود تعیین کنید و تعداد مشخصی از استوری و پست‌ها را برای هر روز آماده داشته باشید.

4. استفاده غلط از هشتگ ها در پست

چرا پست هام به اکسپلور نمیرن؟ استفاده از هشتگ همان قدر که می‌تواند به گسترش پیج کمک کند، به همان نسبت نیز احتمال دارد که آن را تا مرز نابودی پیش ببرد. توجه داشته باشید که هیچ فعالتیی نمی‌تواند از زیر ذربین اینستاگرام فرار کند، بنابراین باید به طور اصولیو صحیح از هشتگ استفاده کنید.

برای استفاده از هشتگ باید عباراتی که مرتبط با محتوای شما هستند را انتخاب کنید؛ زیرا اگر اینستاگرام تشخیص دهد که موضوع محتوا با هشتگ‌های گذاشته شده تفاوت دارد و باعث سردرگمی کاربران می‌شود، اجازه‌ی ورود به اکسپلور را به پست شما نخواهد داد.

لیستی از هشتگ‌های ممنوع در اینستاگرام وجود دارد که در صورت استفاده، نه تنها پست شما از پیج پاک می‌شود بلکه برای مدتی نیز بلاک خواهید شد. این موضوع می‌تواند یک آسیب جدی برای پیج‌های کاری باشد، بنابراین در استفاده از هشتگ محتاط باشید.

5. اینستاگرام موضوع پیج شما را نمی داند

چرا پستام اکسپلور نمیره؟ اگر شما هم با این سوال مواجه شده‌اید، نکته‌ای که در این بخش به آن اشاره خواهیم کرد راهنمایی مهمی برای شما خواهد بود.

محتوایات اکسپلور اینستاگرام برای هر شخصی مطابق با سلیقه و علاقه‌ی او چیده می‌شود. برای مثال اگر شخصی از پست‌های مربوط به فروش اکسسوری زیاد بازدید کند، الگوریتم اینستاگرام پیج‌های اکسسوری را در اکسپلور او قرار بیشتر خواهد داد. بنابراین عدم شناسایی پیج توسط کارشناسان اینستا، مهمترین علت نرفتن پست به اکسپلور اینستاگرام است.

بدین منظور، این موضوع بسیار مهم است که اینستاگرام بداند پیج شما دقیقا در چه دسته بندی قرار داد. در این صورت می‌تواند پست‌ها و ریلزهای شما را در اکسپلور افرادی که به آن کتگوری علاقمند هستند به نمایش بگذارد.

چیکار کنیم که اینستا موضوع پیچ ما رو متوجه بشه؟

با انجام یک سری اقدامات ساده می‌توانید به اینستاگرام کمک کنید تا موضوع پیج شما را شناسایی کرده و پست‌های آن را در اکسپلور به نمایش بگذارد. این اقدامات عبارتند از:

  • با پیج‌های مشترک در حوزه‌ی خودتان تعامل داشته باشید؛ آنها را دنبال کنید، پست‌های آنها را لایک کنید، کامنت بگذارید و در چالش‌های همکاران شرکت کنید.
  • محتواهای مرتبط با هدف اصلی پیج را تولید کنید. برای مثال اگر موضوع پیج آموزش میکاپ است، تمام پست‌های شما باید به نحوی به میکاپ ربط داده شود.
  • هشتگ‌های مرتبط می‌تواند به اینستاگرام کمک کند تا موضوع پیج را شناسایی کند.

6. نداشتن کاور جذاب در پست ها

عکس کاور، ویترین پست شما است! در بازارهای شلوغ، مغازه‌ها بر اساس ویترین‌هایی که چیده‌اند قضاوت می‌شوند؛ اگر ویترین یک فروشگاه لوکس و مرتب باشد قطعا با خود می‌گویید که این مغازه جنس‌های خوبی دارد و آن را برای خرید انتخاب می‌کنید.

دنیای اکسپلور نیز به همین صورت است، شما باید ویترین جذابی داشته باشید تا مخاطب پیج را برای بازدید انتخاب کند. اگر از کاورهای شلوغ، متن‌های طولانی، رنگ‌های ضد و نقیض استفاده می‌کنید، دیگر نباید بپرسید که چرا پست‌هام به اکسپلور نمیرن؟! زیرا دلیل آن کاملا واضح است.

برای طراحی کاور می‌توانید از اپلیکشن‌های مخصوص و یا هوش مصنوعی نیز کمک بگیرید. سعی کنید از تصاویر جذاب و مرتبط با محتوا استفاده کنید. یک متن قلاب دار برای کاور انتخاب کنید و آن را با فونت درشت در کادر قرار دهید.

منظور از متن قلاب دار در اینستاگرام چیست؟

متن قلاب دار به عبارتی گفته می‌شود که حس کنجکاوی را در مخاطب ایجاد کرده و او را به تماشای ویدیو تا لحظه‌ی آخر وادار کند. برای مثال عبارت (با این 3 نکته می‌تونی به درآمد 100 میلیونی برسی) یک متن قلاب دار است که کاربر را کنجکاو می‌کند تا راه پولدار شدن را بداند.

متن قلاب دار می‌تواند عبارتی مثل (این ویدیو رو تا آخر ببین و 10 میلیون برنده شو) باشد. جوایز، مسابقه و چالش‌ها بهترین روش برای راه یافتن به اکسپلور اینستاگرام است. زیرا مخاطب به آنها بسیار علاقه داشته و تا لحظه‌ای که نتیجه‌ی مسابقه و قرعه کشی مشخص شود از پیج شما بازدید خواهد کرد.

7. ایجاد محتوای بی‌کیفیت و نامرتبط با موضوع پیج

به هر قیمتی تولید محتوا نکنید! درست است که باید همیشه طبق یک روتین، در اینستاگرام پست و استوری آپلود کنید اما نه هر چیزی را. تصاویر و ویدیوهای بی‌کیفیت مخاطبان را از پیج شما دور کرده و اینستاگرام نیز شما را فراموش خواهد کرد. بنابراین بارگذاری محتوای بی‌کیفیت، علت نرفتن پست به اکسپلور اینستاگرام محسوب می‌شود.

شما باید به فعالیت در اینستاگرام به عنوان یک شغل نگاه کنید نه یک تفریح؛ تنها در این صورت است که می‌توانید با یک برنامه ریزی درست بهترین محتوا برای اینستاگرام را تولید کنید.

8. عدم استفاده از ویژگی‌های جدید اینستاگرام

اینستاگرام همواره در آپدیت‌های خود، بهترین ترفندها برای رفتن پست به اکسپلور را در اختیار شما قرار می‌دهد. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به قابلیت ادیت ویدیو و تصاویر، گیف‌های جذاب، ایجاد چالش‌های مختلف، امکان گذاشتن ریلز طولانی و… اشاره کرد.

زمانی که شما این قابلیت‌ها را نادیده بگیرید و از هیچ کدام استفاده نکنید، اینستاگرام نیز پیج شما را برای ورود به اکسپلور مناسب نمی‌داند. بنابراین لازم است با جدیدترین ویژگی‌های اینستاگرام اشنا بوده و آنها را برای تولید محتوا به کار بگیرید.

9. عدم رعایت قوانین اینستاگرام

اینستاگرام دارای قوانین و چارچوبی است که اگر به آنها بی‌توجهی کنید با برخورد جدی روبه‌رو خواهید شد. محدود شدن کامنت، بلاک شدن پیج، محدودیت لایک و سایر فعالیت‌ها می‌تواند آسیبی بزرگ به پیج شما وارد کند؛ زیرا این محدودیت‌ها امکان تعامل را از شما می‌گیرند.

کلام آخر

زمانی یک پیج گسترش پیدا می‌کند که پست‌های آن به اکسپلور راه پیدا کنند؛ زیرا تنها در این صورت این است که افراد جدید با پیج شما آشنا می‌شوند و از آن بازدید می‌کنند. بدین منظور، در این مطلب علت نرفتن پست به اکسپلور اینستاگرام را بررسی کرده و راه حل‌های هر یک را پیش پای شما گذاشتیم.

پرسش و پاسخ

سوالتان را بپرسید و برای دریافت پاسخ، منتظر پیامک کارشناسان ما باشید!

دیدگاه شما را با چه تصویری در سایت نمایش دهیم؟
عضویت
اطلاع از
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش همه کامنتها
0