یکی از بهترین و مطمئن ترین روش ها برای جذب فالوور هدفمند تبلیغات در اینستاگرام است که خیلی ها تمایل دارند از این روش فالوورهای پیج اینستاگرام شان را افزایش دهند. چون روشی مطمئن برای جذب فالوور واقعی است. اما این روش چالش های خودش را دارد و هر کسی نمی تواند در آن موفق باشد. از طرفی جذب فالوور از طریق اکسپلور اینستاگرام هم روشی فوق العاده و بسیار کم هزینه است. حتما می دانید که با ورود پست های خود به اکسپلور می توانید سیل عظیمی از علاقه مندان به حوزه کاری خود را به پیج تان جذب کنید و فالوورهای واقعی و هدفمند بگیرید. اما این روش هم سختی های خودش را دارد و هرکسی حوصله سرمایه گذاری روی اکسپلور را ندارد!
ما در این مقاله که به صورت اختصاصی از سایت اینبو منتشر شده است قصد داریم در مورد جذب فالوور از طریق تبلیغات و اکسپلور اینستاگرام با شما صحبت کنیم. در ادامه قصد داریم مزایا و معایب هر روش را به شما بگوییم تا در نهایت تصمیم گیری نهایی با خودتان باشد. پس اگر علاقه مند به افزایش فالوورهای پیج تان از طریق این دو روش هستید پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.
چالش های جذب فالوور از طریق تبلیغات در اینستاگرام
پر هزینه ترین روش جذب فالوور برای پیج اینستاگرام، تبلیغات در اینستاگرام است. برای این کار همیشه باید بودجه زیادی کنار گذاشته باشید. پس این روش عملا به درد کسب و کارهای کوچک اینستاگرامی نمی خورد! چون نمی توانند از پس هزینه های تبلیغاتی بر آیند. این روزها تعرفه تبلیغات در پیج های اینستاگرامی به سرعت در حال افزایش است و این یعنی بابت جذب هر فالوور باید هزینه زیادی پرداخت کنید.
چالش بعدی که خیلی از تبلیغ دهندگان در اینستاگرام با آن دست و پنجه نرم می کنند هدف مند بودن جذب فالوور است. درست است که برای این کار دارید پول می دهید آن هم پول زیاد! اما این دلیل نمی شود که همیشه فالوورهای با کیفیت و هدفمند جذب کنید. باید انتظارتان را از تبلیغ کردن در اینستاگرام پایین آورید. چرا می گوییم این روش همیشه به شما در جذب فالوور هدفمند کمک نمی کند؟ چون اولا خیلی ها از روی کنجکاوی پیج مورد نظری که در تبلیغات معرفی شده است را فالو می کنند، ثانیا محتواهای تبلیغاتی همیشه موفق نخواهند بود! چون ممکن است بعد از مدتی فالوورهای جذب شده به فالوور روح تبدیل شوند.
به همین دلیل محتوایی که قرار است برای تبلیغات در اینستاگرام آماده کنید باید توسط یک متخصص تبلیغات یا به قول معروف توسط فردی ساخته شود که در این حوزه کار کشته است. در غیر اینصورت نمی توانید بازخورد خوبی از تبلیغات در اینستاگرام بگیرید.
پس متوجه شدید که این هم یک هزینه دیگری روی دست شما می گذارد. از این گذشته شما برای جذب فالوور از طریق تبلیغات مدام باید هزینه کنید. تا زمانی که هزینه می کنید می توانید تبلیغات تان را در پیج های دیگر به نمایش بگذارید در این غیر اینصورت جذب فالوور شما بعد از مدت کوتاهی متوقف می شود. بنابراین این روش فقط به درد کسب و کارهای بزرگی که سرمایه زیادی برای تبلیغات در اینستاگرام دارند به درد می خورد.
جذب فالوور از طریق اکسپلور اینستاگرام
همانطور که می گویند اسنپ، تاکسی فقراست به نظرم اکسپلور هم برای کسب و کارهای کوچک است. اگر پول برای تبلیغات در اینستاگرام ندارید می توانید از طریق اکسپلور به صورت رایگان فالوور جذب کنید آن هم فالوور واقعی و هدفمند! یکی از مزایایی که جذب فالوور از طریق اکسپلور دارد این است که شما افرادی را به کسب و کارتان جذب می کنید که علاقه مند به شما هستند و تا الان از وجود شما بی خبر بودند. اصلا معماری اکسپلور طوری طراحی شده است که فقط افرادی که علاقه مند به یک موضوع خاصی هستند آن محتواها برایشان به نمایش در آید. این بهترین فرصت برای دیده شدن شما میان میلیون ها آدمی است که هنوز شما را نمی شناسند!
طراحی اکسپلور توسط اینستاگرام جزء یکی از سیاست های مهمی کاری آن است. چون اینستاگرام تمام تمرکزش روی این است که یک سری از مردم تولید محتوا کنند و یک سری دیگر در قبال این محتوا، در اینستاگرام سرگرم و ماندگار شوند. به این ترتیب اینستاگرام به پیج های بهای بیشتری می دهد که محتوایی تولید کنند تا افراد بیشتری در اینستاگرام ماندگار شوند و وقت شان را بگذرانند. پس نتیجه می گیریم برای ورود به اکسپلور و جذب فالوور واقعی باید توانایی تولید محتوای جذاب و خلاقانه را داشته باشید.
این دقیقا یکی از بزرگ ترین چالش هایی است که شما برای ورود پست های تان به اکسپلور با آن مواجه هستید. اگر می خواهید پست های خود را وارد اکسپلور اینستاگرام کنید و کلی ورودی و فالوور هدفمند جذب کنید در یک کلام باید روی تولید محتوای پیج تان وقت بگذارید آن هم زیاد! البته کار به اینجا ختم نمی شود. اگر تمایل دارید روی اکسپلور سرمایه گذاری کنید باید فعالیت تان در اینستاگرام مستمر باشد تا نظر اینستاگرام را برای رفتن به اکسپلور جلب کنید.
به طور کلی یکی از مزایای جذب فالوور از طریق اکسپلور رایگان بودن و دائمی بودن آن است و عیب بزرگ آن خلاقیت در تولید محتواست. اگر نتوانید محتوای اکسپلور پسند تولید کنید نمی توانید در این روش موفق باشید. اگر تمایل دارید تا بدانید چه پست هایی و چگونه وارد اکسپلور می شود پیشنهاد می کنیم حتما مقاله “راهنمای ورود قطعی به اکسپلور اینستاگرام” را بخوانید.
بالاخره تبلیغات کنیم یا از اکسپلور فالوور جذب کنیم؟
خب تا اینجا مزایا و معایب هر روش را به شما گفتم و حالا تصمیم با خودتان است که کدام روش را انتخاب کنید. اگر پول دارید تبلیغات کنید، اگر پول ندارید روی اکسپلور کار کنید. چون بستگی به استراتژی و وسعت کسب و کارتان هم دارد که کدام روش را انتخاب کنید. مثلا اگر به اندازه کافی بودجه دارید و تمایل دارید خیلی سریع فالوورهای پیج تان را بالا ببرید قطعا تبلیغات در اینستاگرام گزینه خوبی برای شما خواهد بود. اما اگر پول تبلیغات ندارید و خیلی هم مهم نیست یک شبه فالوورهایتان را زیاد کنید بهتر است روی جذب فالوور از طریق اکسپلور کار کنید. چون هم برای شما به صرفه تر است و هم ماندگاری این روش بیشتر است. راستی ما در سایت اینبو خدمات ورود به اکسپلور اینستاگرام را هم ارائه می دهیم. اگر تمایل دارید سریع تر پست های خود را وارد اکسپلور کنید پیشنهاد می کنیم حتما به صفحه خرید اکسپلور اینستاگرام در بخش خدمات سایت ما مراجعه کنید تا اطلاعات بیشتری از آن کسب کنید.
جمع بندی
اگر دوست دارید دائما در معرض دید مخاطبان خود باشید و کاری کنید که شما را فالو کنند پیشنهاد ما این است که روی اکسپلور اینستاگرام تمرکز کنید چون مطمئن باشید به زودی تبلیغات در اینستاگرام منسوخ می شود و همین حالا هم اگر توجه کرده باشید روز به روز بازخورد تبلیغ دهندگان در اینستاگرام پایین می آید. مزیت مهمی که اکسپلور برای شما دارد این است که فقط یک بار روی آن وقت می گذارید و بارها از آن سود می برید. این دقیقا ایده آل همه مایی است که دوست داریم فالوورهایمان را در اینستاگرام افزایش دهیم. حالا انتخاب با خودتان است. امیدواریم از این مقاله هم استفاده کافی را برده باشید. توی کامنت ها برای ما بنویسید که شما کدام روش را انتخاب می کنید؟ تبلیغات یا اکسپلور؟