نویسنده: javid
2024-08-12

10 روش جدید برای بهینه‌ سازی پروفایل اینستاگرام

بهینه سازی پروفایل اینستاگرام از جمله کارهایی است که می تواند به شما در موفقیت بیشتر در این شبکه اجتماعی کمک کند. اگر فعالیت جدی در اینستاگرام داشته اید احتمالا تا حدودی با الگوریتم های اینستاگرام و قواعد این برنامه آشنایی دارید. یکی از عواملی که برای الگوریتم های اینستاگرام اهمیت زیادی داشته و به […]

به دنبال پیج فعال‌ و با نرخ تعامل بالا هستید؟

وارد کانال تلگرام شوید و لیست تمامی پیج‌ها همراه با آمار بازدیدکننده فعال را مشاهده نمایید!

ربات اینستاگرام اینبو

ربات اینستاگرام اینبو دستیار هوشمند، اختصاصی و خستگی ناپذیر شما در اینستاگرام است!

بهینه سازی پروفایل اینستاگرام از جمله کارهایی است که می تواند به شما در موفقیت بیشتر در این شبکه اجتماعی کمک کند. اگر فعالیت جدی در اینستاگرام داشته اید احتمالا تا حدودی با الگوریتم های اینستاگرام و قواعد این برنامه آشنایی دارید. یکی از عواملی که برای الگوریتم های اینستاگرام اهمیت زیادی داشته و به هوش مصنوعی اینستاگرام در شناخت محتوای هر پیج کمک می کند، پروفایل آن پیج است. به همین دلیل هم شما باید به بهترین نحو ممکن پروفایلتان را ایجاد کنید که در این مطلب قصد داریم 10 روش جدید برای بهینه سازی پروفایل اینستاگرام را بررسی کرده و توضیح دهیم.

1.  یک حساب تجاری در اینستاگرام ایجاد کنید

اولین اقدامی که باید برای بهینه سازی پروفایل اینستاگرام انجام دهید، تبدیل اکانت اینستاگرام به یک اکانت تجاری است. در سال های ابتدایی اینستاگرام فقط دو حالت اکانت عمومی و خصوصی را به کاربران ارائه می داد، اما در حال حاضر پیج هایی که قصد فعالیت جدی تر و کسب درآمد از اینستاگرام را دارند می توانند اکانت خود را به یک اکانت بیزینسی تبدیل کنند که مزایای زیادی دارد.

شما با کمک این اکانت می توانید به تجزیه و تحلیل محتوای خود بپردازید و حتی جنسیت، سن و شهر مخاطبان خود را شناسایی کنید. همچنین می توانید بهترین ساعت برای انتشار پست و استوری را تشخیص دهید و میزان ورودی مخاطبانتان را تشخیص دهید که از چه قسمت بیشتر شده است.

به طور کلی با صحبت هایی که شد احتمالا تشخیص داده اید که یک حساب کاربری تجاری در اینستاگرام می تواند به شما کمک بیشتری کند. همچنین شما باید برای افزایش احتمال موفقیتتان نوع محتوای خود و حوزه کاریتان را به اینستاگرام توضیح دهید که این کار با بهینه سازی پروفایل اینستاگرام میسر خواهد شد.

2.  از یک لینک پیگیری در پروفایل خود استفاده کنید

استفاده از لینک های در بایوی اینستاگرام یکی دیگر از کارهاییست که می تواند در جهت بهینه سازی پروفایل اینستاگرام از آن بهره ببرید. شما می توانید لینک کانال تلگرام، لینک کانال ایتا و یا هر پیامرسان دیگری که دارید را در این قسمت قرار دهید. همچنین اگر برای کسب و کارتان وب سایت دارید می توانید لینک وب سایت را در بخش بایوی اینستاگرام قرار دهید.

به طور کلی اینستاگرام به کال تو اکشن ها یا واکنش های تعاملانه کاربران با یک پیج اهمیت زیادی می دهد. به عنوان مثال اگر یک کاربر روی لینکی که قرار داده اید کلیک کند، اینستاگرام متوجه اهمیت و کاربردی بودن لینک شما می شود و این موضوع در موفقیت شما تاثیر زیادی خواهد داشت. همانطور که لایک، کامنت، به اشتراک گذاشتن محتوا یا ذخیره کردن آن تاثیر مثبتی دارد، استفاده از لینک ها و دعوت به کلیک روی آن از طرف مخاطبان هم تاثیر مثبتی خواهد داشت.

3. به‌ منظور بیان برخی محتوا، از تصاویر چندگانه استفاده کنید

استفاده از عکس های چندگانه و کولاژها می تواند به موفقیت شما کمک کند. بهتر است به سایز تصاویر توجه داشته باشید و اگر تصویری است که با قرار دادن در اینستاگرام به صورت کامل در این برنامه قرار نمیگیرد بهتر است از برنامه های ادیت تصاویر استفاده کنید و سایز تصاویر را اصلاح کنید. اینستاگرام به کراپ کردن تصاویر، سایز آنها، کیفیت آنها توجه دارد و شما نمی توانید با منتشر کردن عکس های بی کیفیت و ناقص، انتظار داشته باشید که محتوای شما به اکسپلور وارد شود.

4. روی یک شیوه‌ی قدرتمند تجزیه و تحلیل اینستاگرام سرمایه‌گذاری کنید

برای موفقیت در اینستاگرام باید استراتژی مشخصی داشته باشید و نمی توانید بدون داشتن هیچ برنامه ای انتظار موفقیت داشته باشید. اما برای اینکه متوجه شوید استراتژی مناسبی را انتخاب کرده اید باید توانایی تجزیه و تحلیل آن را داشته باشید. علاوه بر امکانات تجزیه و تحلیل که حساب کاربری اینستاگرام در اختیارتان قرار می دهد، سایت ها و برنامه های ثانویه برای تحلیل روند شما در اینستاگرام وجود دارد که بهتر است برای بهینه سازی پروفایل خود از آنها کمک بگیرید.

5.  تصویر پروفایل خود را با توجه به کمپین‌های فعلی به‌روزرسانی کنید

تصویر پروفایل یکی دیگر از المان های موثر در موفقیت شماست. معمولا بازاریاب های فعال اینستاگرامی طبق کمپین هایی که برگزار می کنند تصویر پروفایل خود را تغییر می دهند. به طور کلی بهتر است از تصویری استفاده کنید که معرف برند شما باشد و به گونه ای باشد که مخاطبان برای پیدا کردن شما کار سختی نداشته باشند.

6. تمرکز باید روی کیفیت دنبال‌کنندگان باشد نه کمیت آن‌ها

گاهی پیج هایی را مشاهده می کنیم که فقط و فقط به دنبال افزایش فالوورها هستند و به هر قیمتی این کار را انجام می دهند. اما شما باید به دنبال مخاطب هدف باشید و کیفیت فالوور را در اولویت قرار دهید. به عنوان مثال اگر شما در زمینه فروش لوازم پت فعالیت دارید باید سعی کنید افرادی را به خود جذب کنید که پت دارند. جذب فالوورهای بیهوده هیچ کمکی به شما نخواهد داشت و نرخ تعامل شما نسبت به تعداد فالوور را کاهش می دهد که این موضوع نمره منفی خواهد داشت.

در واقع اگر هزار فالوور باکیفیت و هدف داشته باشید که حداقل 200 نفر از آنها با شما تعامل داشته باشند، بهتر از این است که 10 هزار فالوور داشته باشید و همچنان 200 نفر مشتری واقعی شما باشند.

7. یک تقویم محتوای خردمندانه درست کنید

داشتن تقویم محتوایی اهمیت زیادی در رسیدن به موفقیت یک پیج دارد. شاید از دور که به بلاگرها یا فعالان اینستاگرامی نگاه می کنیم تصور کنیم که کار سختی انجام نمی دهند، اما این استمرار در فعالیت و نظم داشتن آنهاست که باعث موفقیتشان می شود. بنابراین قبل از شروع کار باید یک تقویم محتوایی ایجاد کنید که در ادامه کار به مشکلی بر نخورید.

8. اعلان‌های اینستاگرام را فعال کنید

پاسخگویی سریع و به موقع به مخاطبان اهمیت زیادی در جذب مخاطبان هدف دارد. اگر یک پیج فروشگاهی دارید باید سعی کنید در اسرع وقت به سوالات آنها در کامنت ها یا دایرکت ها پاسخ دهید. برای انجام دقیق تر این کار بهتر است اعلان های اینستاگرام را فعال کنید تا بتوانید در لحظه از نوتیفیکیشن ها مطلع شوید.

9. نامی مناسب برای پروفایل اینستاگرام خود انتخاب کنید

داشتن یک یوزرنیم یا همان نام کاربری مناسب می تواند از چند لحاظ به نفع شما باشد. اگر یک نام کاربری مرتبط با حوزه کاری داشته باشید می توانید در جستجوهای متفرقه کاربران هم دیده شوید. به عنوان مثال اگر در زمینه فروش لوازم یدکی خودرو فعالیت دارید بهتر است بخش از نام کاربری شما به عبارت “یدک” مرتبط شود و از این طریق با جستجوی عبارت “یدک” یا “yadak”، پیج شما هم به کاربران نمایش داده می شود.

یکی دیگر از مزایای استفاده از نام کاربری مناسب، بخاطر سپردن نام پیج شماست. هرچقدر از نام بامعنی و کوتاه تری استفاده کنید احتمالا کاربران راحت تر نام شما را به خاطر بسپارند. بهتر است نام برند خود را در نام کاربری جای دهید.

10.  نشان تیک آبی را برای افزایش اعتبار پروفایل خود کسب کنید

چند سالی می شود که اینستاگرام تصمیم گرفت برای تشخیص پیج های معتبر به آنها تیک آبی دهد. اگر شما هم بتوانید یکی از پیج هایی باشید که تیک آبی اینستاگرام را دریافت می کنند مطمئنا در جذب مخاطب و جلب اعتماد آنها تاثیر زیادی خواهد داشت. راه های مختلفی برای کسب این نشان وجود دارد و شما می توانید حتی با فالوورهایی کمتر از 100 هزار فالوور هم این تیک آبی را دریافت کنید.

کلام آخر

چجوری پروفایل اینستاگرام را بهینه کنیم؟ بهینه سازی پروفایل اینستاگرام می تواند به موفقیت شما در کسب و کار اینستاگرامیتان کمک کند. بنابراین باید با راهکارهای مختلف برای بهینه سازی پروفایل در اینستا آشنا شوید که ما در این مطلب تمام آنها را بررسی کردیم.

پرسش و پاسخ

سوالتان را بپرسید و برای دریافت پاسخ، منتظر پیامک کارشناسان ما باشید!

دیدگاه شما را با چه تصویری در سایت نمایش دهیم؟
عضویت
اطلاع از
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش همه کامنتها
0