
یکی از قابلیتهای بسیار مهم اینستاگرام، استفاده از هشتگ اینستاگرام است که از آن می توان در جهت افزایش بازدید پستها استفاده کرد. همانطور که می دانید اینستاگرام با داشتن تعداد بسیار زیادی کاربر یک فرصت کسب و کار مناسب را برای همه افراد ایجاد کرده است تا افراد بتوانند بدون هزینههای بسیار زیاد، محصولات و خدمات خود را به فروش برسانند. پس اگر شما خواهان موفقیت در این شبکه اجتماعی هستید باید اصل دیده شدن را به کار بگیرید. یکی از مواردی که ادمینهای شبکههای اجتماعی به خصوص اینستاگرام به آن توجه بسیار زیادی می کنند این است که بازدید پستهای آنها چقدر است. به طور کلی هر چقدر که یک پست در معرض دید کاربران بیشتری قرار بگیرد، قطعاً فالوورها تعامل بیشتری هم با پست مورد نظر برقرار میکنند.
اگر تعامل و مشارکت بیشتر شود نشان دهنده این است که کاربران رضایت خوبی از شما دارند. برای افزایش بازدید پستها، روشهای بسیار زیادی ارائه شده است که البته برای یکسری از آنها باید هزینه پرداخت شود و برخی دیگر به صورت کاملاً رایگان در اختیار شما قرار خواهند گرفت.
فهرست
هشتگ چیست؟
در واقع هشتگها یکسری از واژه هایی هستند که جستجوی آنها محتواهای مشابهی را به شما نشان می دهد. به همین ترتیب فالوورهایی که به جستجوی یک محتوای خاص می پردازند می توانند از طریق هشتگ اینستاگرام به راحتی به آن دسترسی پیدا کنند.درواقع شما با استفاده از هشتگهای محبوب میتوانید بازدیدکنندهی بیشتری برای پستهایتان جذب کنید.
اگر شما طریقه استفاده از ابزار آنالیز اینستاگرام را بدانید متوجه خواهید شد که هشتگها در ترافیک دریافتی پیج بسیار حائز اهمیت هستند. اگر شما بتوانید از این هشتگها به شکلی بهینه استفاده کنید، بازدید پستهای شما افزایش می یابد. تا این جای بحث احتمالا دریافتهاید که هشتگ چیست؟ این معنای هشتگ برای تمامی شبکههای اجتماعی و حتی سایتها بیان شده است. در واقع هشتگها را در هر جایی که بیابید، این معنا را میدهند.
هشتگ در اینستاگرام چیست؟
حالا که معنای کاملی از هشتگها را گفتیم، می خواهیم به بحث هشتگ در اینستاگرام بپردازیم. هشتگ در اینستاگرام واژه هایی هستند که کاربران زیادی آنها را در اینستاگرام جستجو می کنند. شاید فکر کنید خب این مورد چه تفاوتی با هشتگ ها دارد؟ تفاوت آن به نیاز کاربران در انواع شبکههای اجتماعی برمیگردد. در واقع کاربران در سایت کلمات مختلفی را جستجو می کنند، اما در اینستاگرام بازهی این کلمات محدودتر است.
حال در این مقاله می خواهیم به صورت تخصصی به کاربرد هشتگها در اینستاگرام بپردازیم.
اهمیت و کاربرد هشتگ چیست؟
کاربرد هشتگ در اینستاگرام آسانتر کردن ردیابی محتوای مورد علاقه شماست. برای مثال اگر شما داخل اینستاگرام دنبال خرید یک محصول برای نمونه کفش اسپورت باشید، هر چقدر هم داخل اینستاگرام سرچ کنید ناموفق خواهید بود. اینجاست که هشتگها به کمک شما میآیند. شما میتوانید به سادگی با مراجعه به صفحه اکسپلور اینستاگرام خود و با جستجو در کادر مربوطه، پست هایی را که از هشتگ کفش اسپرت زیر پست خود استفاده کردهاند پیدا کنید.
حتما بخوانید : چگونه پستهایمان در اکسپلور دیده شود؟
در طرف دیگر استفاده از این قابلیت را میتوان برای مثال در فروشنده محصولات کفش دید. فرض کنید این فروشنده پیجی برای فروش و تبلیغ کفش و محصولات زیر مجموعهی آن دارد. خب این فرد برای فروش هر چه بیشتر محصولات خود میتواند کلمات مربوط به شغل خود را تگ کند تا افرادی که دنبال خرید چنین محصولاتی هستند به راحتی پستهای او را یافته و اقدام به خرید کنند.

هدف از این مثال این بود که بدانید هشتگها در اینستاگرام همان وظیفه جستجوی یک مطلب در گوگل را دارند. اینستاگرام نیز از اهمیت این ویژگی پرکاربرد با خبر بوده و در قسمت های مختلف خود مانند پست گذاری و استوری استفاده از این قابلیت را ممکن کردهاست.
چگونه از هشتگها استفاده کنیم؟
حال که اهمیت استفاده از هشتگها را فهمیدیم وقت آن رسیده که نحوه استفاده درست از هشتگ ها را توضیح دهیم تا بتوانید با بکارگیری هشتگها بازدیدکننده بیشتری برای محتوای خود جذب کنید. هشتگ ها در قسمت بیو پروفایل شما، کپشن پستها و همچنین در استوری قابل استفاده هستند. در ادامه به توضیح تک تک آنها میپردازیم.
استفاده از هشتگ در قسمت بیو و کپشن اینستاگرام :
هشتگ ها از اوایل تاسیس اینستاگرام حضور داشتند و کاربران میتوانستند هنگام پستگذاری از آنها استفاده کنند. برای تگ کردن کلمات کافیست ابتدا کاراکتر # تایپ کرده و سپس کلمه مدنظر خود را بنویسید تا آن کلمه تبدیل به هشتگ شود. در مثال بالا ما فروش و تبلیغ کفش را مثال زدیم. خب فرض کنید در حال انشار پستی مرتبط با محصولات کفش هستیم. در قسمت کپشن پستمان میتوانیم این عبارت را بنویسیم : فروش انواع #کفش با قیمت های مناسب و طرح های مختلف #کفش_اسپورت با مارک های معتبر و…
همانطور که دیدید ما دو بار در متن خود از کارکتر # استفاده کردیم. در واقع دو کلمه را در کپشن خود تگ گذاری کردیم که این کلمات کفش و کفش اسپورت بود. اگر دقیقتر به متن نوشته شده نگاه کنید میبینید که ما برای هشتگگذاری دو کلمه کنار هم، از _ استفاده کردیم. البته میتوان این دو را چسبیده نیز نوشت که این تصمیمات شما باید بر اساس محبوبیت این هشتگها اتخاذ شود.
استفاده از هشتگ در استوری اینستاگرام:
امکان استفاده از هشتگ در استوری اینستاگرام نیز وجود دارد. شما میتوانید به راحتی با استفاده از کاراکتر # اقدام به تگ گذاری کلمه های مدنظر خود بکنید. اینستاگرام در این قسمت برچسبی را هم برای هشتگ گذاری آماده کرده که با استفاده از آن میتوانید یک کلمه را تگگذاری کنید.
کلماتی که در استوری ها تگ گذاری میشوند نیز در صفحه اکسپلور نمایش داده میشوند. برای مثال اگر شما کلمه ای را در صفحه اکسپلور جستجو کنید میتوانید استوری های منتشر شده در رابطه با آن کلمه را مشاهده کنید. همچنین اگر آن کلمه را فالو کرده باشید هم پستها و هم استوریهای حاوی هشتگ مربوطه در صفحه اصلی شما به نمایش در می آیند.
قانون هشتگ در اینستاگرام

برای اینکه شما بتوانید هشتگ مناسب را انتخاب کنید ابتدا باید ساختار آن را بشناسید. شما در شبکه اجتماعی اینستاگرام اجازه دارید که برای پست های خود ۳۰ عدد هشتگ بگذارید. حتما هم نباید برای همه پستهای خود هشتگ قرار دهید. به دلیل اینکه اگر شما بیش از حد از هشتگ استفاده کنید رقابت در پستهای شما به وجود نمی آید. به دلیل اینکه در جستجوی هشتگ ممکن است اصلاً یک سری از پستهای شما نشان داده نشود.
برای استفاده از هشتگ اینستاگرام باید سه الی چهار موضوع اصلی مربوط به پیج خود را انتخاب کنید. همینطور هشتگهایی که به موضوعات شما مرتبط است را بیابید. با استفاده از این روش می توانید برای هر پست خود چندین هشتگهای متفاوت و محبوب انتخاب کنید و در تمام پستهای خود از این هشتگها بهره ببرید.
اینستاگرام از اهمیت هشتگ ها اطلاع دارد و در این زمینه آپدیت های زیادی داده است. از این رو قوانین خاص و محکمی را نیز برای استفاده کننده ها در نظر گرفته. اینستاگرام در قسمت نمایش جستجوی هشتگها دو قسمت برای فرد جستجوگر آماده کرده : top و recent. قسمت top که از اسمش نیز معلوم میباشد پست هایی برای شما به نمایش در می آید که اینستاگرام امتیاز زیادی برای آنها داده و قسمت recent آخرین پست و استوری های ارسالی را برای شما نمایش میدهد.
مقاله پیشنهادی : چگونه از هشتگ اینستاگرام برای جذب بازدیدکننده بیشتر بهره بگیریم؟
نتیجه گیری
همانطور که اشاره کردیم یکی از مهمترین فاکتورهایی که در موفقیت کسب و کار تاثیرگذار است، استفاده درست از هشتگهاست. به طور کلی وقتی که شما هشتگی را سرچ می کنید، میلیونها کاربر دیگر هم به جستجوی آن می پردازند و از این طریق پست هشتگ دار بیشتر دیده می شود و بازدید پست افزایش پیدا خواهد کرد.هر چقدر که تعداد بازدید یک پست در پیجی بیشتر شود تعامل کاربران با صفحه مورد نظر بیشتر خواهد شد.
در این مقاله استفاده بهینه از هشتگهای اینستاگرام عنوان شد که اگر شما ادمین یک صفحه اینستاگرام هستید حتماً نکات مورد نظر را رعایت کنید تا موفقیت به سمت شما بیاید.
در این مقاله نکات مربوط به هشتگ در اینستاگرام بیان شده است. شما می توانید پس از مطالعه سوالات و نظرات خود را در قسمت دیدگاهها با ما در میان بگذارید و ما شما را راهنمایی می کنیم.