استفاده بهینه از هشتگ اینستاگرام

استفاده بهینه از هشتگ اینستاگرام

یکی از قابلیت های بسیار مهم اینستاگرام، استفاده از هشتگ اینستاگرام است که از آن می توان در جهت افزایش بازدید پست ها استفاده کرد. همانطور که می دانید اینستاگرام با داشتن تعداد بسیار زیادی کاربر یک فرصت کسب و کار را برای همه افراد ایجاد کرده است تا افراد بتوانند بدون هزینه های بسیار زیاد، محصولات و خدمات خود را به فروش برسانند. پس اگر شما خواهان موفقیت در این شبکه بزرگ اجتماعی هستید باید اصل دیده شدن را به کار بگیرید.

یکی از مواردی که ادمین های صفحات شبکه ‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام به آن توجه بسیار زیادی می کنند این است که بازدید پست های آنها چقدر است. به طور کلی هر چقدر که یک پست در معرض دید کاربران بیشتری قرار بگیرد قطعاً فالوور ها تعامل بیشتری هم با پست مورد نظر برقرار می‌کنند.

اگر تعامل و مشارکت بیشتر شود نشان دهنده این است که کاربران رضایت خوبی از شما دارند. برای افزایش بازدید پست ها، روش های بسیار زیادی ارائه شده اند که البته برای یکسری از آن ها باید هزینه پرداخت شود و برخی دیگر به صورت کاملاً رایگان در اختیار شما قرار خواهند گرفت.

اگر شما طریقه استفاده از ابزار آنالیز اینستاگرام را بدانید متوجه خواهید شد که هشتگ ها در ترافیک دریافتی پیج بسیار حائز اهمیت هستند. اگر شما بتوانید استفاده بهینه‌ ای از این هشتگ ها کنید بازدید پست های شما تا حد قابل توجهی افزایش می یابد. در واقع هشتگ ها یکسری از واژه هایی هستند که جستجوی آنها محتوا های مشابهی را به شما نشان می دهند.

به همین ترتیب فالوور هایی که به جستجوی یک محتوای خاص می پردازند می توانند از طریق هشتگ اینستاگرام به راحتی به آن دسترسی پیدا کنند. منظور از استفاده هشتگ ها در پست های اینستاگرامی آن است که شما برای هر پست، هشتگ هایی که کاربران بیشتری آنها را جستجو می کنند و در ارتباط با موضوع پست است، قرار دهید. ما در این مقاله به کاربرد هشتگ اینستاگرام در جهت افزایش بازدید پست های شما خواهیم پرداخت.

نحوه استفاده از هشتگ های پر بازدید

استفاده از هشتگ های پر بازدید

شاید این سوال برای شما هم به وجود آید که چگونه می توان از هشتگ اینستاگرام استفاده کرد تا افزایش بازدید پست ها بیشتر شود. اگر شما به بخش جستجوی اینستاگرام یا اکسپلور بروید حتماً خواهید دید که در قسمت بالا یک سری مواردی مانند جستجوی پیج های مختلف، جستجوی هشتگ و جستجوی مکان خاصی دیده می شود که به همه این ها تگ می گویند.

اگر شما وارد بخش هشتگ اینستاگرام شوید و کلمه مورد نظر را وارد کنید پست هایی برای شما به نمایش گذاشته می شود که در کپشن هشتگ مورد نظر نوشته شده است. اگر شما یک هشتگی وارد کنید که آن در پست های شما وجود داشته باشد در صورت سرچ هشتگ مورد نظر پست شما در قسمت بالای صفحه نمایش داده می شود.

قسمت هشتگ در اکسپلور اینستاگرام

به طور کلی وقتی که شما یک هشتگی را سرچ می کنید میلیون ها کاربر دیگر هم به جستجوی آن می پردازند و از این طریق پست هشتگ دار بیشتر دیده می شود. در نتیجه بازدید پست افزایش پیدا خواهد کرد و هر چقدر که تعداد بازدید یک پست در پیجی بیشتر شود تعامل کاربران با صفحه مورد نظر بیشتر خواهد شد. نکته ‌ای که در اینجا وجود دارد آن است که شما باید از هشتگ اینستاگرام به درستی در پست های خود استفاده کنید. در این صورت می توانید نتیجه مطلوبی از آن بگیرید و کاربران بیشتری به سمت پست های شما جذب شوند‌.

در پست های خود حتماً از هشتگ اینستاگرام پربازدید استفاده کنید

اولین مسئله ای که شما برای منتشر کردن پست ها باید به آن توجه کنید این است که بدانید کدام هشتگ‌ ها محبوبیت بیشتری دارند و کدام هشتگ ها مناسب نیستند. برای هر موضوع هشتگ های بسیار زیادی وجود دارد که اگر شما درباره یک موضوع خاصی به جستجوی هشتگ اینستاگرام بپردازید مطمئناً یک جستجوی کوچکی خواهید داشت.

پیدا کردن هشتگی که مناسب کسب و کار شما باشد نیاز به تحقیق دارد و بهترین روش برای پیدا کردن چنین چیزی بخش جستجوی اینستاگرام است. شما برای انجام این کار فقط باید کلمه مورد نظر را در قسمت هشتگ سرچ کنید تا اینستاگرام هشتگ های مرتبط را به شما نشان دهد.

توجه داشته باشید که در قسمت پایین هر هشتگی که شما جستجو می کنید تعداد پست های مربوط به آن هشتگ را خواهید دید. پس هر چقدر تعداد پست های یک هشتگ زیاد باشد، کاربران بیشتری آن را دنبال خواهند کرد. البته توجه کنید که به خاطر محبوبیت این هشتگ ها، رقابت برای شما هم سخت خواهد بود.

هشتگ اینستاگرام پربازدید ایرانی:

  • ایران
  • تهران
  • عشق
  • عکس
  • بازیگر
  • خواننده
  • پول
  • انگیزه
  • انگیزشی
  • خاطره
  • عکاسی
  • قدیمی

هشتگ اینستاگرام پربازدید خارجی:

  • sunset
  • dog
  • vsco
  • photography
  • vscocam
  • sun
  • beach
  • followforfollow
  • photo
  • music
  • makeup
  • f4f
  • foodporn
  • hair
  • pretty
  • swag
  • cat
  • model
  • motivation
  • girls
  • baby
  • lol
  • party
  • cool

ساختار هشتگ مناسب برای پست های اینستاگرام

ساختار هشتگ مناسب برای پست های اینستاگرام

برای اینکه شما بتوانید هشتگ اینستاگرام مناسبی را انتخاب کنید باید ساختار آن را بشناسید. شما در شبکه اجتماعی اینستاگرام اجازه دارید که برای پست ‌های خود ۳۰ عدد هشتگ بگذارید. حتما هم نباید برای همه پست های خود هشتگ قرار دهید. به دلیل اینکه اگر شما بیش از حد از هشتگ استفاده کنید رقابت در پست های شما به وجود نمی آید. به دلیل اینکه در جستجوی هشتگ ممکن است اصلاً یک سری از پست های شما نشان داده نشود.

برای اینکه بتوانید از هشتگ اینستاگرام استفاده کنید باید سه الی چهار موضوع اصلی مربوط به پیج خود را انتخاب کنید و همینطور هشتگ هایی که به موضوعات شما مرتبط است را بیابید. با استفاده از این روش می توانید برای هر پست خود چندین هشتگ متفاوت و محبوب انتخاب کنید و در تمام پست های خود از این هشتگ ها بهره ببرید ولی در حالت کلی برای استفاده بهینه از هشتگ ها موارد زیر را رعایت کنید.

به کاربردن 3 الی 6 هشتگ اینستاگرام محبوب و پربازدید برای هر پست

منظور از هشتگ های پربازدید و محبوب هشتگ هایی هستند که تعداد پست های 100 هزار الی بیشتر را دارند. همچنین شما باید به این نکته توجه کنید هشتگ هایی که تعداد پست های آنها بیشتر از ۵۰۰ هزار است در بین کاربران بسیار محبوب میباشد.

به دلیل رقابت بالا استفاده از این هشتگ ها پیشنهاد نمی شود. به خاطر اینکه در هر دقیقه ممکن است چندین هزار پست گذاشته شود که از این هشتگ ها استفاده کرده باشند. بنابر این پست شما در بین پست های دیگر دیده نمی شود.

هشتگ هایی را انتخاب کنید که هم محبوب هستند هم رقابت کمی در آنها وجود دارد

یکسری از هشتگ ها در اینستاگرام از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار هستند که البته رقابت هم در آن بسیار کم است. در واقع تعداد پست های این هشتگ ها از صد هزار تا کمتر است و اگر شما پستی را با هشتگ مورد نظر منتشر کنید در بین پست های دیگر دیده خواهد شد. پس شما باید به شناسایی این هشتگ‌ها بپردازید تا بازدید پست های شما بیشتر شود.

به کاربردن 2 الی 4 هشتگ اختصاصی در رابطه با کسب و کار خود

هر کسب و کاری موضوعات مخصوص به خودش را دارد و اگر محتوای شما با کیفیت باشد قطعاً بازخورد نتیجه بخشی هم خواهد داشت. سعی کنید در موضوعات تخصصی مربوط به کسب و کار خود از هشتگ هایی استفاده کنید که تعداد پستهای آن ها از ۱۰ هزار کمتر باشد تا افراد مختلف راحت‌تر پست های پیج شما را ببینند.همچنین هشتگ ها در حالت کلی کمک بسیار زیادی به شما خواهند کرد.

به کاربردن 1 الی 3 هشتگ اینستاگرام در رابطه با پیج خود

یکسری از صفحات مختص کسب و کارهای اینترنتی هستند که معمولاً هشتگ های مخصوص به خودشان را دارند. این کار به شما کمک زیادی خواهد کرد که بتوانید هشتگ های مربوط به بیزینس خود را به همگان نشان دهید. یعنی فقط پست های کسب و کار شما این هشتگ را داشته باشند و اگر کسی بخواهد از کسب و کار شما اطلاعاتی کسب کند کافی است که در قسمت سرچ، هشتگ مورد نظر را وارد کند.

برای این که بتوانید برای کسب و کار خود هشتگ اختصاصی بسازید نباید بیزینس های دیگر از این هشتگ استفاده کرده باشند. یعنی در حقیقت هشتگ مورد نظر نباید هیچ پستی داشته باشد. این کار به بیزینس شما کمک زیادی خواهد کرد و اگر بخواهید یک مسابقه در اینستاگرام را برگزار کنید به راحتی می توانید از این هشتگ ها استفاده کنید.

  • به طور کلی سعی کنید از هشتگ ها در پست و استوری های خودتان استفاده کنید.
  • از میانگین بیش از 5 هشتگ در پست های خود استفاده نکنید.
  • برای خود یک محدوده موضوعی هشتگ در اینستاگرام ایجاد کنید.

بسیاری از افراد بر این باورند که تعداد مناسب استفاده از هشتگ ها 7 تا است. اگر شما می خواهید فعالیت کسب و کار خود را تازه شروع کنید از هشتگ های غیر تکراری هم استفاده کنید تا پیج شما بیشتر دیده شود. ولی زمانی که پیج شما بالا آمد دیگر استفاده از هشتگ های غیر تکراری مفید نخواهد بود.

پس به طور کلی شما نباید از هشتگ ها بیش از حد استفاده کنید یعنی نیازی نیست بعد از هر کلمه‌ ای که در کپشن می نویسید یک هشتگ بگذارید. به این دلیل که هشتگ نوشته های شما را شلوغ می کند و ممکن است باعث گمراه شدن کاربر شود. از طرفی هم به این نکته هم دقت کند وقتی که می‌خواهید از هشتگ ها استفاده کنید بین آن ها فاصله نگذارید و کلمات مرتبط را به هم چسبیده بنویسید. در هشتگ گذاری می توانید از اعداد هم استفاده کنید و کلمات را با این عددها ترکیب کنید.

چگونه با استفاده از هشتگ ها نتیجه مطلوب بگیریم؟

چگونه با استفاده از هشتگ ها نتیجه مطلوب بگیریم؟

همانطور که گفته شد هشتگ ها نقش بسیار مهمی را در افزایش بازدید ایفا می‌کند که البته شما باید شیوه درست استفاده کردن از آنها را فرا گیرید. تا این بخش از مقاله شما با نحوه استفاده از هشتگ ها در پست ها و همچنین ساختار کلی آنها در اینستاگرام آشنا شدید. ولی در ادامه به شما خواهیم گفت که برای گرفتن نتیجه مطلوب از هشتگ های اینستاگرام به چه نکاتی باید توجه شود. یعنی شما باید در پست های اینستاگرامی خود از بهترین هشتگ ها استفاده کنید. در صورت به کار بردن هشتگ ها در پست های خود ابتدا باید هشتگ مورد نظر با پست و سپس با کل پیج اینستاگرامی شما در ارتباط باشد.

ویژگی های یک هشتگ اینستاگرام مناسب

هشتگ هایی که در یک پست استفاده می کنید باید کاملاً با پست مورد نظر در ارتباط باشد تا همه آن را به عنوان هشتگ محتوا بشناسند.

ممکن است شما یک هشتگی را زیر یک پستی قرار دهید که ربطی به آن پست نداشته باشد. ولی به محتوای صفحه شما مرتبط باشد که از این هشتگ ها به عنوان هشتگ اختصاصی یاد می‌شود. استفاده از این هشتگ ها در مواقعی که هنوز کاربران زیادی شما را فالو نکرده اند، بسیار تاثیر گذار بوده ولی توصیه نمیشود.

یک سری هشتگ ها مختص کسب و کارها هستند که به عنوان مفیدترین هشتگ های پست اینستاگرام به حساب می آیند. این هشتگ ها بازدید پست شما را به شدت بالا می برند و از این طریق به راحتی می توانید مخاطبان بسیار زیادی را به سمت صفحه خود جذب کنید.

به عنوان مثال اگر می خواهید کاربرانی را که به دنبال کلاس آشپزی هستند به صفحه خود بیاورید باید از هشتگ های اختصاصی این کلاس آموزشی استفاده کنید. پس شما به راحتی می توانید از این روش به صورت هدفمند فالوور جذب کنید.

همیشه به این نکته توجه کنید به دنبال هشتگ های اختصاصی مربوط به کسب و کار خود باشید. هر کسب و کاری هشتگ های مخصوص به خودش را دارد. اگر شما به دنبال کردن هشتگ های یک بیزینس بپردازید فقط پست های همان کسب و کار به شما نمایش داده می شود. این برای زمانی مفید است که فالوورها بخواهند به اشتراک گذاری پست های شما روی آورند تا علاوه بر خودشان، کاربران دیگری هم بتوانند به پست های شما دسترسی داشته باشند.

اگر شما به فکر برندسازی هستید حتماً از هشتگ ‌های اختصاصی استفاده کنید به دلیل اینکه در رونق کسب و کار استفاده از هشتگ منحصر به فرد بسیار مهم است.

همچنین برای ساخت هشتگ های اختصاصی توجه کنید که دیگر رقیبان شما از این هشتگ ها استفاده نکرده باشند. در واقع وقتی هشتگ اختصاصی شما سرچ می شود تعداد پست های آن برابر صفر باشد تا هر پستی که قرار است با این هشتگ نمایش داده شود مختص صفحه شما باشد.

به دلیل اینکه اگر شما از هشتگ های تکراری استفاده کنید و در صورت اشتراک گذاری پست های شما توسط فالوورها سبب می شود که بازدید پست های شما کمتر شود. پس استفاده از هشتگ های منحصر به فرد در فروش محصولات و خدمات بسیار حائز اهمیت است.

نکاتی درمورد استفاده از هشتگ اینستاگرام:

برای اینکه بتوانید از هشتگ اینستاگرام برای افزایش بازدید پست های خود در مسیر درست استفاده کنید باید به رعایت یکسری از نکات بپردازید. البته نکاتی که در قسمت قبل برای شما عنوان شد استفاده بهینه از هشتگ ها بود. ولی نکات دیگری هم هست که به کسب و کار شما کمک بسیار زیادی خواهد کرد. این نکات شامل:

  • هشتگ های محتوایی در پست های مختلف، با هم فرق می کنند.
  • هشتگ هایی که شما در حوزه کسب و کار خود استفاده می کنید باید با هم یکسان باشد.
  • هشتگ هایی که شما به طور اختصاصی در پست‌های خود استفاده می‌کنید حتماً به کسب و کار شما و همچنین هدفمند شدن مخاطبان کمک بسیار زیادی خواهد کرد.
  • همچنین استفاده از هشتگ های اختصاصی سبب هماهنگی پست های صفحه اینستاگرام شما خواهد شد.

برای پیدا کردن هشتگ های مربوط به فعالیت کسب و کار خود حتماً باید از صفحه رقیبان کمک بگیرید.

صفحه‌هایی که کسب و کار معتبرتری دارند و از نظر اینستاگرام بهینه هستند معمولاً در قسمت جستجو بالاتر از بقیه قرار دارند و از هشتگ‌ها هم حتماً به بهترین شکل ممکن استفاده کرده اند.

پس برای راحتی کار می توانید وارد صفحات این کسب و کارها شوید و هشتگ های مربوط به حوزه فعالیت خود را بیابید. همچنین به بررسی تعداد پستهای هر یک از آنها هم بپردازید. به این خاطر که هر چقدر یک هشتگ تعداد پست های بیشتری داشته باشد از محبوبیت بالایی توسط کاربران برخوردار است.

در واقع افراد بسیار زیادی هستند که این هشتگ را دنبال می‌کنند و با توجه به اینکه مخاطبان هدف چه هشتگ هایی را جستجو می کنند می توانید فالوورهای هدف خود را هم افزایش دهید.

همانطور که قبلا هم گفتیم شما در حوزه فعالیت خود به سه الی پنج هشتگ نیاز دارید و اگر بتوانید از این هشتگ ها به درستی استفاده کنید حتماً پست شما بیشتر دیده می‌شود. همچنین فالوور های بیشتری جذب شما خواهند شد به دلیل اینکه تعامل صفحه هم افزایش می یابد و تعداد مشتری هم به میزان قابل توجهی بالا می‌رود. همچنین بهتر می توانید محصولات و خدمات خود را به فروش برسانید پس استفاده درست از هشتگ را جدی بگیرید.

استفاده از هشتگ های پربازدید چه مزیتی دارد؟

وقتی که شما در پست های خود هشتگ های محبوب اینستاگرامی را به کار می برید سبب می‌شود که پست های شما در کوتاه ترین زمان ممکن در قسمت هشتگ های اینستاگرام نشان داده شود. در این صورت کاربران مختلفی از پست و همچنین پیج شما دیدن خواهند کرد و همین سبب تعامل کاربر با شما می شود.

از این طریق اینستاگرام می فهمد که محتوای شما به علت جذب کاربر یک محتوای با کیفیت است و سبب می شود که پست شما در قسمت سرچ اینستاگرام همیشه بالا قرار بگیرد. به این صورت که وقتی شما هشتگی را سرچ می‌کنید پست شما در قسمت ابتدایی هشتگ های سرچ شده باشد.

همین سبب بازدید دیگران از پست شما می شود. به دلیل اینکه کاربر با توجه به حوصله خود ممکن است فقط پست های اولیه هشتگ مورد نظر را ببیند و باعث می شود که پست های شما در بازه زمانی طولانی بازخورد مناسبی بگیرند. بر اساس الگوریتم موجود در اینستاگرام محتوای شما به عنوان یک محتوای محبوب محسوب شود که این سبب فروش بیشتر محصولات و خدمات کسب و کار شما خواهد شد.

اگر شما از هشتگ های اختصاصی مربوط به کسب و کارتان استفاده کنید، باعث‌ می شود کاربرانی که هشتگ های یک حوزه خاص را سرچ می کنند پست های شما را ببینند. به طور معمول هم کاربران با هشتگ های اختصاصی تعامل بیشتری برقرار می کنند. هر چقدر شما بتوانید از این هشتگ ها به درستی استفاده کنید بازدید پست های شما به مراتب بیشتر می‌شود. اگر تعامل کاربران با پست های شما خوب باشد کسب و کار شما قوی تر خواهد بود.

هر چقدر در قسمت سرچ اینستاگرام، پست های شما بالاتر از سایر رقیبان قرار گیرد در قسمت آنالیز اینستاگرام تعداد بازدید شما نسبت به سایرین بیشتر خواهد بود.

به دلیل اینکه کاربران به پست های شما اعتماد بیشتری خواهند کرد که دلیل آن هم این است که پست های شما در قسمت های مختلف زودتر دیده می شود. اگر پست های شما از پست های رقیبان بالاتر باشد در صورت ارائه محصول یا خدمات به راحتی می‌توانید بازاریابی اینستاگرام را اجرا کنید و فروش خود را هم بالا ببرید.

البته به این نکته توجه کنید که قدم مهم در بازاریابی اینستاگرام برای جذب کاربران بیشتر، افزایش بازدید پست ها است. یعنی اگر کاربران بیشتر از پست های شما لذت ببرند برای کسب و کار مفید است به دلیل اینکه ممکن است فالوور های مختلف پست شما را به اشتراک بگذارند. در نتیجه پست شما بیشتر دیده خواهد شد.

با توجه به محصول و خدماتی که ارائه می‌کنید می‌توانید به جذب فالوور های هدفمند بپردازید. در واقع وقتی شما از این که هشتگ اختصاصی برای کسب و کار خود استفاده می کنید، کاربری که هشتگ شما را جستجو می کند حتماً به محصولات و خدمات شما نیازمند است. پس می توانید از این طریق به راحتی مشتری خود را زیاد کنید و درآمد بیشتری هم کسب کنید.

نتیجه گیری

همانطور که اشاره کردیم یکی از مهمترین فاکتورهایی که در موفقیت کسب و کار تاثیرگذار است، استفاده درست از هشتگ ها هست‌. در این مقاله استفاده بهینه از هشتگ های اینستاگرام عنوان شد که اگر شما ادمین یک صفحه اینستاگرام هستید حتماً نکات مورد نظر را رعایت کنید تا موفقیت به سمت شما بیاید.

, ,

دیدگاه بگذارید

avatar
  عضویت  
اطلاع از