ادمین حرفه ای اینستاگرام به یک شغل تبدیل شده است و در این روزها افراد زیادی هستند که با فراگیری این مهارت به کسب درآمد می پردازند. همانطور که مشخص است در حال حاضر فروشگاه های اینستاگرامی فراگیرتر شده اند و حتی دیگر نیازی به راه اندازی سایت هم نیست. فروشگاه های زیادی هستند که با پیشرفت فروش خود اقدام به استخدام یک ادمین حرفه ای اینستاگرام می کنند تا سریعتر فالوورهای خود را افزایش داده و فروش را بالاتر ببرند. اما یک ادمین حرفه ای اینستاگرام به چه مهارت هایی نیاز دارد؟ اگر شما هم قصد دارید ادمین شوید یا یک ادمین اینستاگرام را برای کسب و کار خود استخدام کنید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.
مهارتهای مورد نیاز برای ادمین اینستاگرام چیست؟
- آپلود و انتشار محتوا شامل عکس و ویدیو به صورت منظم و مستمر
- کپشن نویسی اصولی برای پست ها
- پاسخ به دایرکتها
- پاسخ به کامنتهای هر پست
- پاک کردن کامنتهای توهین آمیز و دور از ادب
- قرار دادن استوری های جذاب که مخاطب را وادار به ریپلای می کنند
- پاسخ به ریپلای های استوری
- افزایش لایک پست ها
- افزایش بازدید (View) ویدیوها (پست اینستاگرام) و آشنایی با روشهای مختلف افزایش ویو (مانند خرید بازدید پست)
- افزایش و خرید فالوور واقعی
- حفظ امنیت پیج و جلوگیری از هک شدن آن
- ایجاد پروفایل حرفه ای و اصولی طبق الگوریتم اینستاگرام (تغییرات دوره ای در متن بیو و تصویر پروفایل)
- تسلط نسبی به نرم افزارهای گرافیکی مانند Photoshop و illustrator
- افزایش سطح تعامل پیج اینستاگرام (Engagement Rate Optimization)
- آشنایی با روشهای مختلف تبلیغات در اینستا
- تسلط نسبی به زبان انگلیسی
- خلاقیت در ایجاد محتوا
- و …
مهارتهای لازم برای ادمین اینستاگرام
ادمین یا Adminstrator به معنی مدیریت است و در واقع یک ادمین اینستاگرام باید علاوه بر مواردی که پیش از این ذکر شد، توانایی مدیریت اینستاگرام را داشته باشد. تحلیل درست از آمارها و نتایج تولید محتوا می تواند باعث پیشرفت چند برابری یک پیج شود. اگر مدیریت یک پیج اینستاگرامی درست نباشد، تولید محتوای خلاقانه و جذاب هم نمی تواند پاسخگو باشد.
در ادامه برخی از ویژگی های مهمی که ادمین اینستاگرام باید آنها را داشته باشد مشاهده می کنید:
خلاقیت و نوآوری
اینستاگرام هر روز در حال پیشرفت است و معمولا با تولید یک محتوای ترند، افراد زیادی به کپی برداری از آن اقدام می کنند. اگر شما بتوانید ریشه و منبع یک نوآوری باشید که افرادی سعی کنند مانند محتوای شما تولید کنند، قطعا بیشتر دیده خواهید شد. به عنوان مثال یک ادمین حرفه ای اینستاگرام باید توانایی چالش سازی یا ترند سازی محتوا را داشته باشد و با تولید محتوای خلاقانه، افراد دیگری را وادار به تقلید از خود کند.
تدوین تقویم محتوایی اصولی
تقویم محتوایی از مهمترین نکات در مدیریت پیج اینستاگرام است. هر ادمین حرفه ای اینستاگرام باید در همان ابتدای کار یک دید کلی به کارفرمای خود ارائه دهد و با تقویم محتوایی اصولی، چشم انداز مشخصی را از پیشروی کار نشان دهد. البته که در اواسط کار ممکن است این تقویم کمی دچار تغییر و تحول شود، اما ریل گذاری مسیر می تواند زودتر پیج شما را به نتیجه برساند.
به عنوان مثال اگر یک پیج فروشگاه لباس را مدیریت می کنید، باید از همان ابتدای کار مناسبت های مختلف و تخفیف هایی که می توان در آن روزها اعمال کرد را مشخص کنید. از بلک فرایدی گرفته تا کریسمس، عید نوروز و دیگر مناسبت ها باید در این تقویم محتوایی مشخص شده باشند تا در زمان تولید محتوا به مشکل برنخورید.
مدیریت چند پیج مختلف
احتمالا زمانی که یک ادمین اینستاگرام حرفه ای شوید دیگر به یک پیج اکتفا نخواهید کرد و قصد دارید چند پیج را به طور همزمان مدیریت کنید. برای این کار نیاز به یادگیری حرفه ای ابزارهای مدیریتی یا social media dashboard دارید که می تواند به کار شما نظم دهد. اپلیکیشن های مختلفی در این زمینه وجود دارند که مانند یک پنل مدیریت پیج ها و آمارهای آنها را به شما نشان می دهند تا بتوانید به طور همزمان چند پیج را مدیریت کنید.
ایجاد دسته بندی برای محتوای مورد نیاز
نکته مهم دیگری که ادمین های حرفه ای اینستاگرام به آن توجه دارند، ایجاد دسته بندی برای تولید محتوا است. به عنوان مثال اگر یک پیج درباره کالاهای دیجیتال را مدیریت می کنید، باید با تقویم محتوایی و دسته بندی درست از محصولات، بدانید که درباره چه محصولاتی تولید محتوا کرده و در مورد چه محصولاتی در روزهای آتی باید تولید محتوا کنید.
در واقع با ابزارهای مختلف باید دسته بندی های متنوعی شامل گوشی موبایل، لپ تاپ، سیستم های گیمینگ، کنسول های بازی و … داشته باشید و هر محتوا را در آنها دسته بندی کنید و به این شکل نظم بیشتری به کار خود دهید.
البته این دسته بندی فقط به محتوای محصولات مربوط نمی شود و شما می توانید درباره نوع تولید محتوای خود دسته بندی داشته باشید. به عنوان مثال ویدیوها، عکس ها و حتی کپشن ها را به طور جداگانه ذخیره کنید و در آینده آنها را منتشر کنید. به این شکل شما آرشیو کاملی هم خواهید داشت که مطمئنا کمک بزرگی به شما خواهد کرد.
داشتن استراتژی و برنامه ریزی هدفمند
استراتژی مهمترین خصوصیت یک ادمین اینستاگرام است. همانطور که یک سئوکار حرفه ای سایت از همان ابتدای راه اندازی سایت استراتژی خود را می چیند و می داند که در ادامه کار باید چه کارهایی را در چه زمانی انجام دهد، یک ادمین اینستاگرام هم باید استراتژی خود را داشته باشد. این استراتژی همیشه یکسان نیست و باید با توجه به تحلیل درست از رقبا در حوزه کاری، برنامه ریزی هدفمندی داشته باشید.
به عنوان مثال گاهی اوقات استراتژی پیجی که روی آن کار می کنید می تواند تولید محتوا مستمر باشد، گاهی تولید محتوای ویدیویی، گاهی تولید محتوای عکس های اسلایدی و بعضی وقت ها هم خرید فالوور و تبلیغات میلیونی.
مهارتهای نوشتاری و ویرایشی
ادمین اینستاگرام باید توانایی ادیت متن و فیلم، نوشتن کپشن های جذاب و عنوان های جذاب برای کاور فیلم ها را داشته باشد. هر چند برای پروژه های بزرگتر که نیاز به تیم سازی است، ادمین فقط به مدیریت می پردازد و ادیتور و نویسنده ها کارهای دیگر را انجام می دهند، اما برای شروع کار در حوزه ادمینی اینستاگرام باید تمام این ویژگی ها را داشته باشید.
کار تیمی و تعاملی با دیگر گروهها
همانطور که پیش از این اشاره کردیم، در پروژه های بزرگ مدیریت یک پیج اینستاگرام، تیم سازی انجام می شود و ادمین اینستاگرام باید این قابلیت را داشته باشد تا بتواند با اعضای گروه تعامل برقرار کرده و آنها را مدیریت کند.
تبلیغات در اینستاگرام و دیگر پلتفرم های فضای مجازی
استراتژی برای تولید محتوا با استراتژی برای جذب فالوور متفاوت است. در واقع بسیاری از کارهایی که تا اینجا گفته شد بیشتر برای تولید محتوا به کار گرفته می شود، اما شما باید در کنار تولید محتوای اصولی و فعالیت مستمر در یک پیج، کارهای دیگری برای جذب فالوور انجام دهید. یکی از مهمترین کارهایی که ادمین اینستاگرام باید بر آن تسلط داشته باشد تبلیغات است.
شما به عنوان ادمین اینستاگرام باید تحلیل درستی از پیج ها داشته باشید و طبق حوزه فعالیتتان بدانید که در چه پیجی تبلیغات انجام دهید تا فالوور هدف خود را جذب کنید. به عنوان مثال اگر در حوزه لوازم یدکی خودرو فعالیت دارید، نمی توانید تبلیغات خود را در یک پیج که فعالیت آن در حوزه رقص و آواز است انجام دهید.
استفاده از تبلیغات تاثیر بسیار زیادی در افزایش فروش پیج های فروشگاهی دارد و بلاگرها و دیگر حوزه های کاری در اینستاگرام هم می توانند با تبلیغات در اینستاگرام رشد کنند.
خرید فالوور واقعی برای پیج
گاهی اوقات ادمین اینستاگرام طبق استراتژی های خود به این نتیجه می رسد که در زمان مشخصی به خرید میزان مشخصی فالوور واقعی دارد. به طور کلی خرید فالوور مشکلی ندارد، اما باید یک ادمین اینستاگرام سایت های معتبر خرید فالوور واقعی را بشناسد و با تشخیص خرید فالوور فیک از فالوور واقعی، به پیج زیر نظر خود ضربه وارد نکند.
کلام آخر
ادمین اینستاگرام به یک شغل پردرآمد در دنیای مجازی تبدیل شده است. یک ادمین حرفه ای اینستاگرام باید مهارت های مختلفی داشته باشد تا بتواند چند پیج را مدیریت کرده و از آنها کسب درآمد کند. هرچقدر توانایی های ادمین بیشتر باشد و با الگوریتم اینستاگرام، استراتژی های مختلف برای حوزه های شغلی مختلف در اینستاگرام و مدیریت اینستاگرام آشنا باشد، سریعتر می تواند یک پیج اینستاگرامی را به نتیجه برساند. در این مقاله تمام ویژگی هایی که یک ادمین حرفه اینستاگرام باید دارا باشد را ذکر کردیم.