اچیومنت اینستاگرام کجاست؟ اینستاگرام به عنوان مهمترین پلتفرم فضای مجازی در ایران همیشه در تلاش است تا با امکانات و قابلیت های جدیدی که به برنامه اضافه می کند رضایت کاربران را بدست آورد. در واقع هدف اینستاگرام ترغیب کاربران برای تولید محتوای مداوم و مستمر است به همین دلیل هم باید روز به روز امکانات مختلفی را در اختیار کاربران قرار دهد. یکی از جدیدترین قابلیت های تشویقی اینستاگرام برای تولید کنندگان محتوا در این زمینه، achievement نام دارد. در این مقاله به بررسی اچیومنت اینستاگرام می پردازیم تا ببینیم چه کاربری دارد.
اهمیت استفاده از قابلیت achievement
چرا باید از قابلیت اچیومنت استفاده کنیم؟ اینستاگرام از زمانی که قابلیت ریلز را به برنامه خود اضافه کرده است سرمایه گذاری زیادی روی این قابلیت کرده و تقریبا همیشه در آپدیت های خود یک قابلیت به ریلز اضافه کرده است. تمام این مانور اینستاگرام روی ریلز هم به خاطر رقابتی است که با برنامه تیک تاک دارد.
قابلیت جدیدی که اینستاگرام قصد اضافه کردن آن به اینستاگرام را دارد، اچیومنت است که در تصویر بالا مشاهده می کنید. این آپشن به گزینه های ریلز اضافه می شود که دو نوع نشان خاص با توجه به عملکرد ریلز شما نشان داده می شود. نشان های Trendsetter و Creative Streak در واقع یک نوع نشان انگیزشی برای شما هستند که دیگران نمی توانند آن را مشاهده کنند.
آنطور که مشخص است و آدام موسری مدیر اینستاگرام بیان کرده است، قابلیت اچیومنت از روی قابلیت جایزه در snap streak الگوبرداری شده و خلاقیت اینستاگرام نیست. ساز و کار این قابلیت در snap streak به این شکل بود که 2 نفر به مدت 3 روز در چت هر 24 ساعت یک اسنپ و نه چت ارسال و دریافت کنند سپس یک ایموجی دریافت می کردند که خط streak آن ها شروع شده است و کاربران همه سعی خود را می کردند تا توپ در streak بماند. این موضوع به قدری برای افراد جدی شد که برخی 6 سال متوالی به آن وفادار بودند و فعالیت خود را ادامه دادند.
معرفی قابلیت achievement اینستاگرام
هدف از ایجاد قابلیت اچیومنت فقط تشویق مخاطبان به انتشار بیشتر ریلزها است. این قابلیت که به معنی جام یا دستاورد است قرار است با انگیزه ای که به کاربران می دهد و با اعلام دستاورها باعث شود تا مدام در برنامه پست ارسال کنید.
نحوه استفاده از قابلیت achievement
چطور باید از قابلیت اچیومنت اینستاگرام استفاده کنیم؟ در ادامه مراحلی که ذکر می کنیم را به ترتیب انجام دهید.
- بعد از اینکه ریلز را منتشر کردید وارد پروفایل خود شوید
- از تب وسط روی آرشیو مربوط به ویدئوهای ریلز ضربه بزنید
- ویدئو مورد نظرتان را انتخاب کنید و بعد روی سه نقطه ضربه بزنید
- از صفحه ای که نمایان می شود گزینه achievement را انتخاب کنید
در این قسمت می توانید 4 حالت برای دریافت را مشاهده کنید که هدف همه آنها فعالیت بیشتر کاربران در تولید ریلز است.
در ادامه می توانید توضیحات مربوط به هر کدام از حالت ها را مشاهده کنید:
Trendspotter: با این حالت موسیقی یا یک افکت پرطرفدار را به حلقه های خود اضافه می کنید و اینستاگرام از آنها در استوری های جدید به صورت هفتگی استفاده می کند و از این طریق باعث می شود که مخاطبان بیشتری به شما دسترسی پیدا کنند.
Creative streak: برای به دست آوردن این حالت که به معنی ریلز های روزانه است باید 2 پست در یک هفته ایجاد کنید.
Collaborator: در این حالت باید پست خنده دار یا آموزشی را با محتوای خود ریمیکس کنید.
community builder: استفاده از استیکر و برچسب های موجود در ریلز که با هدف جذب مخاطب بیشتر انجام می شود.
باید به این نکته اشاره داشته باشیم که در حال حاضر هنگامی که شما تصمیم می گیرید از اچیومنت اینستاگرام استفاده کنید فقط 2 گزینه Trendspotter و Creative streak را مشاهده می کنید.
راهنمای دریافت achievement اینستاگرام
توجه داشته باشید که برای دریافت اچیومنت اینستاگرام باید شرایط مورد نظر اینستاگرام را رعایت کنید. این قوانین و شرایط عبارتند از:
- استفاده از آهنگ های ترند
- استفاده از افکت های ریلز
- ریمیکس و collab
- استیکرهای نظرسنجی و کوییز
- آپلود حداقل دو ریلز در هفته
سخن آخر
در این مقاله گفتیم که اچیومنت اینستاگرام کجاست و چه کاربردی دارد تا بتوانید از این قابلیت هیجان انگیز و جدید اینستاگرام هم استفاده کنید. مطمئنا با قابلیت اچیومنت انگیزه بیشتری برای فعالیت و تولید محتوای ریلز اینستاگرامی خواهید داشت.
ببخشید برای من این اچیومنت اصلا نیست که بخوام ازش استفاده کنم چرا؟
پست هامم بالای 1000ویو خورده ممنون میشم راهنمایی کنید