نویسنده: علی محمدی
2020-11-06

پیج فیک چیست و چرا باعث نابودی کسب و کار می شود؟

فالوور فیک چیست؟ آیا فالوور فیک در کسب و کار به ما کمک می کند؟ جامع ترین دلایلی که باعث می شود فالوورهای فیک را در اینستاگرام حذف کنید.

به دنبال پیج فعال‌ و با نرخ تعامل بالا هستید؟

وارد کانال تلگرام شوید و لیست تمامی پیج‌ها همراه با آمار بازدیدکننده فعال را مشاهده نمایید!

ربات اینستاگرام اینبو

ربات اینستاگرام اینبو دستیار هوشمند، اختصاصی و خستگی ناپذیر شما در اینستاگرام است!

تا حالا برایتان پیش آمده که یک پیج با نام کاربری عجیب و غریب و بدون عکس پروفایل شما را فالو کند یا درخواست فالو دهد؟ این‌ها همان پیج‌های فیکی هستند که می‌خواهیم در این مقاله درباره‌شان صحبت کنیم. این پیج‌ها اگر شما را فالو کنند، می‌توانند ضربات جبران‌ناپذیری به پیج اینستاگرامتان بزنند. از اعتماد زدایی در کاربران گرفته تا کاهش نرخ تعامل محتوای پیج. در این مقاهل با اینبو باشید تا این موارد را به صورت کامل بررسی کنیم!

خرید فالوور اینستاگرام

پیج فیک چیست؟

اگر هنوز دقیقاً نمی‌دانید پیج فیک چیست، بهتر است ابتدا بدانید این پیج‌ها چگونه ساخته می‌شوند و سپس با مشخصات آن‌ها آشنا شوید. پیج فیک، پیجی است که توسط سیستم‌های خودکار ساخته شده و وارد فضای اینستاگرام می‌شود. به همین دلیل تقریباً همه این پیج‌ها نام کاربری بی معنی دارند، عکس پروفایل و بیو ندارند، پست به ندرت در آن‌ها دیده می‌شود و هیچ وقت استوری منتشر نمی‌کنند.

همه نشانه‌های پیج فیک که در پاراگراف بالا گفته شد، به این دلیل وجود دارند که این پیج‌ها توسط یک شخص واقعی اداره نمی‌شوند. اداره نشدن پیج توسط یک شخص واقعی باعث می‌شود این پیج‌ها هیچ وقت نتوانند تعاملاتی را از خود نشان دهند؛ مثلاً پست‌های شما را لایک کنند، برای آن‌ها کامنت بگذارند یا آن‌ها را سیو و شیر کنند.

فالوور فیک چگونه می‌تواند باعث نابودی پیجتان شود؟

پس از اینکه دانستیم پیج فیک چیست، لازم است بدانیم چگونه باعث نابودی کسب و کارتان می‌شود. الگوریتم‌های اینستاگرام به نحوی طراحی شده‌اند که اعتبار پیج‌ها را علاوه بر تعداد فالوورهای واقعیشان، از روی میزان تعامل محتواهای آن‌ها می‌سنجند. یعنی هرچقدر تعامل در پیج بیشتر صورت گیرد، اعتبار پیج هم بیشتر است. همچنین معیاری که الگوریتم بر اساس آن تصمیم می‌گیرد پست‌ها را به اکسپلور بفرستد، همین تعاملات واقعی است. حالا سوال اینجاست: فالوور فیک چه نقشی در این بین دارد؟

همانطور که گفته شد، فالوورهای فیک به دلیل خودکار بودن نمی‌توانند تعاملات واقعی از خود نشان دهند؛ بنابر این در هر پیجی وجود داشته باشند، نرخ تعامل پیج را کاهش می‌دهند. (نرخ تعامل، میزان کل تعاملات نسبت به تعداد فالوورهاست) کاهش شدید نرخ تعامل نتایجی را به دنبال دارد که هیچ پیج اینستاگرامی نمی‌خواهد به آن‌ها برسد. در بخش‌های بعدی، این موارد را به صورت کامل بررسی خواهیم کرد.

مقاله پیشنهادی :‌ چگونه بفهمیم فالوور فیک داریم

مثال برای تاثیر حذف فالوور فیک بر کسب و کارهای اینستاگرامی

فالوورهای فیک به قدری برای پیج مضرند و باعث افت آمار آن می‌شوند که می‌توان تاثیر آن را حتی در بازه‌های زمانی کوتاه هم مشاهده کرد. در ادامه دو تصویر را مشاهده می‌کنید که مربوط به یک پیج هستند. تصویر اول مربوط به زمانی است که فالوورهای فیک زیادی در پیج وجود داشتند و تصویر دوم مربوط به پس از حذف فالوورهای فیک است. در این تصاویر به وضوح می‌توانید تاثیر مثبت حذف فالوورهای فیک را مشاهده کنید!

تعداد اکانت‌هایی که با پیج تعامل کرده‌اند، با وجود فالوور فیک
تعداد اکانت‌هایی که با پیج تعامل کرده‌اند، بدون فالوور فیک

همانطور که می‌بینید، فالوورهای فیک نه تنها خودشان تعاملی در پیج انجام نمی‌دهند، بلکه مانع این می‌شوند که پست‌ها به فالوورهای واقعی نمایش داده شوند. شما هم اگر می‌خواهید تاثیر مثبت حذف فالوورهای فیک را در پیجتان مشاهده کنید، وقت را تلف نکنید.

همین الان فالوورهای فیکت رو حذف کن!

تاثیر فالوور فیک بر پیج اینستاگرام

پس از اینکه فهمیدیم پیج فیک چیست و چگونه تعامل محتواها را کاهش می‌دهد، بهتر است به تاثیرات مستقیم آن روی پیج کسب و کار اشاره داشته باشیم. وجود فالوورهای فیک در پیج‌های اینستاگرامی شاید در نگاه اول بتواند با بالا نشان دادن تعداد فالوورها برای شما اعتبار به همراه بیاورد، اما پس از مدت بسیار کوتاهی مانع پیشرفت شما خواهد شد. البته علاوه بر اینکه توسط اینستاگرام جریمه می‌شوید، ضررهای دیگری را هم متحمل خواهید شد. در ادامه تمامی معایب داشتن فالوور فیک اینستاگرام را مشاهده می‌کنید:

1. کم شدن بازدید پست‌ها و استوری‌ها

عملکرد هوش مصنوعی اینستاگرام به این شکل است که ابتدا پست‌ها و استوری‌های منتشرشده را به درصد مشخصی از فالوورها نمایش می‌دهد؛ اگر محتوای مورد نظر توانست لایک، کامنت، سیو و در کل تعامل قابل قبولی از سوی این فالوورها دریافت کند، به بقیه فالوورها نمایش داده خواهد شد.

حالا فرض کنید فالوورهایی که محتوای شما در ابتدا به آن‌ها نمایش داده می‌شود، پیج‌های فیک باشند و هیچ تعاملی از خود نشان ندهند. در این صورت الگوریتم اینستاگرام به دلیل تعامل کم پست‌هایتان را به کاربران واقعی هم نمایش نخواهد داد. به این ترتیب نرخ تعامل پیجتان رفته رفته کاهش خواهد یافت و کسب و کار اینستاگرامتان به سمت نابودی خواهد رفت.

2. نرفتن پست‌ها به اکسپلور

یکی از اصلی‌ترین اهداف هر کسب و کاری در اینستاگرام، بردن پست‌هایش به اکسپلور است. چون رفتن پست‌ها به این صفحه می‌تواند سکوی پرتاب بزرگی برای پیشرفت پیج باشد. الگوریتم اینستاگرام برای بررسی اینکه کدام پست‌ها را به اکسپلور بفرستد، باز هم میزان تعامل آن پست را ملاک قرار می‌دهد. اگر پستی بتواند تعامل خوبی از فالوورها دریافت کند، به صفحه اکسپلور علاقه‌مندان به موضوع مربوطه راه پیدا خواهد کرد.

همانطور که متوجه شده‌اید فالوور فیک، قاتل نرخ تعامل است. اگر در پیجتان تعداد زیادی فالوور فیک داشته باشید، نرخ تعامل پیجتان همیشه کم خواهد بود و عملاً شانسی برای حضور در اکسپلور نخواهید داشت. نرفتن پست‌هایتان به اکسپلور، فرصت دریافت روزانه چند هزار بازدید را از شما می‌گیرد. پس اگر واقعا بدانید پیج فیک یعنی چه، هیچ وقت اجازه حضور آن را در پیجتان نخواهید داد.

3. از دست رفتن اعتماد مخاطبان

شاید با خود بگویید “فالوور فیک میخرم تا مشتریان با دیدن فالوورهای زیاد پیجم، به کسب و کارم اعتماد کنند.” شاید در نگاه اول اینگونه به نظر برسد که صرف داشتن فالوور زیاد می‌تواند باعث اعتمادسازی و افزایش اعتبار شود. اما در واقع اینطور نیست. وقتی کاربران ببینند که شما چندین هزار فالوور دارید اما تعداد بسیار کمی لایک و کامنت دریافت می‌کنید، متوجه فیک بودن فالوورهای شما خواهند شد و اعتماد خود را به پیج شما به صورت کامل از دست خواهند داد. بدون اعتماد مخاطبان و مشتریان، کسب و کار شما با سرعت بیشتری به سمت نابودی حرکت خواهد کرد.

شاید چاره مشکل گفته‌شده در پاراگراف بالا را در خرید لایک و کامنت فیک ببینید. یعنی لایک و کامنت بخرید تا اختلاف زیاد بین تعداد فالوورها و لایک و کامنت‌ها از بین برود. اما اینجاست که در دام جریمه‌های هوش مصنوعی اینستاگرام میفتید. این هوش مصنوعی تمامی تعاملات را آنالیز می‌کند و قدرت تشخیص تعاملات واقعی از فیک را دارد. پس علاوه بر اینکه می‌داند فالوور فیک چیست، در صورت استفاده از لایک و کامنت فیک هم پیجتان را جریمه می‌کند.

4. حذف شدن فالوورها توسط هوش مصنوعی اینستاگرام

گفتیم که هوش مصنوعی اینستاگرام تعاملات غیر واقعی را تشخیص می‌دهد. پس طبیعی است که فالوورهای فیک را هم به راحتی شناسایی کند. پس اگر یک روز فالوور فیک خریداری کردید و چند روز بعد شاهد ریزش شدید آن‌ها بودید، تعجب نکنید. البته در مقابل نرفتن پست‌ها به اکسپلور و جریمه‌های دیگر، این کمترین عیبی است که میتوان برای داشتن فالوور فیک در نظر گرفت. در این مورد صرفاً هزینه شما بی نتیجه می‌ماند اما در موارد قبلی کسب و کار شما نابود می‌شود.

سؤالات متداول

فالوور فیک چیست؟

✅ فالووری که توسط یک سیستم به صورت اتوماتیک ساخته شده و نمیتونه هیچ فعالیتی در پیج شما داشته باشه.

آیا خرید فالوور فیک به کسب و کار ما کمک می کنه؟

✅ خیر؛ نه تنها کمک نمی کند، بلکه باعث کاهش نرخ تعامل پیج و نابودی کسب کار شما می‌شود.

نتیجه گیری

در این مقاله دانستیم که پیج فیک چیست و دقیقا چه معنی دارد. در ادامه گفتیم که داشتن فالوور فیک چه معایبی دارد و چگونه باعث نابودی کسب و کار می‌شود. همچنین ابزاری را برای مقابله با فالوورهای فیک معرفی کردیم.

امیدواریم مطالبی که در این مقاله خواندید برایتان مفید بوده و استفاده لازم را برده باشید. لطفاً نظرات، پیشنهادات و انتقاداتتان را در این درباره در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. همچنین اگر سوالی در رابطه با موضوع این مقاله دارید، می‌توانید در همین بخش مطرح کنید. منتظرتان هستیم.

از همراهی شما سپاسگزاریم!

پنل شبکه های اجتماعی اینبو

پرسش و پاسخ

سوالتان را بپرسید و برای دریافت پاسخ، منتظر پیامک کارشناسان ما باشید!

دیدگاه شما را با چه تصویری در سایت نمایش دهیم؟
عضویت
اطلاع از
guest
14 کامنت
جدیدترین
قدیمی ترین
Inline Feedbacks
نمایش همه کامنتها
ali0.ho

عالیه

Mahta

اگه یه زمان فالوور خریده باشیم الان باید حذفشون کنیم تا به اکسپلور برسیم؟

AriA

مقاله ی خوبی بود

سیما

عالی

حمید

سلام من نمی تونم قسمت حذف فالور فیک پیدا کنم میشه راهنمایم کنید

محمود روستا

سلام خسته نباشید. شما خدمات مشاوره هم دارین؟ من میخواستم یه پیج بسازم اما بدون فالوور فیک نمیشه اولشو راه انداخت. چقدر فالوور فیک بزنم به کسب و کارم لطمه نمیزنه؟

علی

مرسی عالی بود مطالب

0

برای ورود قطعی به اکسپلور اینستاگرام کلیک کنید!