فروش در اینستاگرام مهارت میخواهد. این جملهای است که احتمالا از دیگران شنیده و یا به آن باور دارید. اما اگر قصد دارید در مسیر تکنولوژی گام بردارید، وقت آن رسیده است که کسب و کار سنتی خود را در فضای مجازی نیز توسعه دهید. برخی از افراد عقیده دارند که اینستاگرام یک پلتفرم ارتباط محور است و به کسب و کارهای آنلاین اجازه رشد نمیدهد، اما این باور کاملا غلط است. این پلتفرم امکانات مختلفی به کاربران خود میدهد تا با استفاده از آنها، محتوای جذاب در صفحه خود منتشر کنند. استفاده از این قابلیتها در کنار تولید محتوای کاربر پسند، باعث افزایش فالوور اینستاگرام میشود و میتوانید از این طریق به بیشتر دیده شدن کسب و کار آنلاین و افزایش فروش خود، کمک کنید.
- نحوه فروش در استوری اینستاگرام
- شرط فروش موفق در استوری اینستاگرام چیست؟
- استوری چه تاثیری در فروش دارد؟
استوری اینستاگرام نیز یکی از این قابلیتهای جذاب است که اگر تکنیکهای کار کردن با آن را بلد باشید، میتوانید در مدت کوتاهی یک رشد صعودی خوب را تجربه کنید. در این مقاله قصد داریم روشهای افزایش فروش در استوری اینستاگرام را به شما معرفی کنیم.
فروش در استوری اینستاگرام چگونه است؟
قابلیتهای مختلف اینستاگرام با هدف افزایش تعامل کاربران با یکدیگر ایجاد شدهاند و استفاده از هر کدام از این امکانات به پیشرفت پیج و افزایش فالوور در اینستاگرام کمک میکند. استوری نیز یکی از بهترین قابلیتهای اینستاگرام، برای برقراری تعامل با سایر کاربران است. همانطور که میدانید، استوری یک فضای غیر رسمی و صمیمی در اینستاگرام است و منجر به ایجاد یک رابطه دوستانه با فالوورها میشود. برخلاف استوری، پستها بیشتر جنبه رسمی دارند و نمیتوان هر چیزی را در غالب پست منتشر کرد، اما میتوان با استوری کردن پست اینستاگرام، محتوای پست را نیز به در قالب استوری به کاربران نمایش داد.
همانطور که میدانید، استوری کردن کارهای روزمره و تصاویر طنز در اینستاگرام، بازخورد بهتری نسبت به محتواهای رسمی دارند. پس با این حساب، فروشگاههای اینترنتی نمیتوانند از قابلیت فروش در استوری اینستاگرام استفاده کنند. اگر شما هم صاحب یک پیج آنلاینشاپ هستید و با این نظر، هم عقیدهاید، باید به شما بگوییم که سخت در اشتباه هستید. اما چرا؟
برای بررسی دقیقتر این نظر بهتر است ابتدا به این سوال پاسخ دهیم؛ چرا اینستاگرام معروف است؟ جواب این است که اینستاگرام تمامی محتواهای متنی، ویدیویی و تصویری با موضوعات مختلف را در خود دارد و حتی امکان خرید از برندهای زیادی را تنها از طریق یک اپلیکیشن برای کاربران ممکن کرده است. پس نتیجه میگیریم که همه کاربران اینستاگرام راحت طلب هستند و دوست دارند در زمان کمی به محتوا یا کالای موردنظر دست یابند.
از زمانی که قابلیت استوری اینستاگرام روی کار آمده است، کاربران خیلی راحتتر به محتواهای مختلف دسترسی پیدا کردند. البته برخی الگوریتمهای اینستاگرام نیز در افزایش محبوبیت استوری، بیتاثیر نبودند. اما تا همین چند وقت پیش بسیاری از آنلاینشاپها از قابلیتهای استوری و تاثیر آن در فروش مطلع نبودند. با خواندن توضیحات بالا شاید این سوال برای شما ایجاد شده است که برای فروش در استوری چه کاری باید انجام دهیم؟
فالوور زیادی ندارید؟ نگران نباشید!
یکی از دلایلی که باعث میشود تا بسیاری از افراد کسب و کار خود را در اینستاگرام راهاندازی نکنند، ترس از شکست است. اگر تجربه راهاندازی یک پیج از صفر را داشته باشید، حتما میدانید که در ابتدای راه چقدر پیشرفت در اینستاگرام سخت است. افزایش فالوور و بازدیدکننده، غولهای مرحله اول پیجهای تازه تاسیس هستند و پس از آن غول فروش در اینستاگرام منتظر بازماندههای مرحله قبلی است. اما خب دلیل موفقیت سایر آنلاینشاپها چه چیزی است؟
داشتن فالوور زیاد در شروع کار باعث میشود بازدیدکنندگان با پیجی روبرو نشوند که کلاً 100 نفر و یا حتی کمتر فالوور دارد؛ خرید فالوور میتواند سکوی پرتابی برای پیج شما باشد. تصور کنید از همین ابتدای کار 15K فالوور داشته باشید و با محتوای باکیفیتی که تولید میکنید، به تعداد فالوورهای واقعی خود نیز اضافه کنید.
در پنل شبکههای اجتماعی اینبو میتوانید به انواع خدمات خرید فالوور از ارزانترین پکیج گرفته تا لوکسترین آنها دسترسی داشته باشید.
مهارت فروش در استوری اینستاگرام چیست؟
مهارت فروشندگی یک خصوصیت ذاتی است، اما کسی به این نکته اشاره نکرده است که نمیتوان این توانایی را کسب کرد. برخی از افراد عقیده دارند که فروش در اینستاگرام با فروش حضوری، زمین تا آسمان تفاوت دارد و باید گفت که این افراد به نکته خوبی اشاره کردهاند. بله؛ فروش در اینستاگرام خیلی راحتتر از فروش حضوری است و به همین خاطر بسیاری از کسب و کارها در این بستر شروع به فعالیت کردهاند. فروش در اینستاگرام تنها از طریق پست اتفاق نمیافتد، بلکه درصد قابل توجهی از فروش در پیجهای فروشگاهی، از طریق استوری اتفاق میافتند.
پس باید به این نکته توجه کنید که استفاده از قابلیت استوری در اینستاگرام، با اینکه خیلی زمانبر نیست، اما به پیشرفت سریع پیج شما در اینستاگرام کمک بزرگی میکند. برای فروش در استوری اینستاگرام، کافی است بتوانید نیاز مخاطب را شناسایی کنید و محصول خود را به او معرفی کنید؛ البته باید بگوییم که دیده شدن پیج توسط مخاطب هدف، اولین گام برای شروع فروش محصول در اینستاگرام به حساب میآید. اگر به دنبال روشهای افزایش بازدید استوری جهت فروش محصول خود در اینستاگرام هستید، مقاله زیر میتواند برای شما مفید واقع شود.
حتما بخوانید: افزایش بازدید استوری اینستا
یکی از مزایای برجسته فروش در اینستاگرام این است که بهتر میتوانید با سلیقه مشتریان آشنا شوید و از دادههایی که این پلتفرم از تحلیل پست و استوری پیج به شما ارائه میکند، برای پیدا کردن بهترین ترفندهای فروش در استوری اینستاگرام استفاده کنید. همچنین مزیت دیگری که باعث افزایش فروش در استوری اینستاگرام میشود، راحت بودن برقراری ارتباط با فروشنده است. در ادامه به شما یاد میدهیم تا با استفاده از تکنیکهای افزایش فروش در اینستاگرام، به کسب و کار خود در فضای مجازی رونق دهید.
استوری چه تاثیری در فروش دارد؟
الگوریتمهای اینستاگرام تاکید زیادی بر روی تعامل مخاطبان با یکدیگر دارند. هر قابیلت جدیدی که در اینستاگرام رونمایی میشود نیز حتما با هدف تسهیل راههای برقراری ارتباط و تعامل کاربران ساخته شده است. همانطور که میدانید تولید محتوای باکیفیت و داشتن تعامل دوطرفه با کاربران، باعث پیشرفت پیجهای اینستاگرامی میشوند. اما نباید از تاثیر استفاده از این امکانات جدید نیز غافل شد. استوری اینستاگرام نیز با همین اهداف به اینستاگرام اضافه شده است. قابلیت استوری اینستاگرام به گونهای است که به طور مستقیم بر تعامل کلی پیج تاثیر میگذارد و حتی برخی از کارشناسان عقیده دارند که افزایش تعامل در استوری به بیشتر دیده شدن پستهای جدید نیز کمک میکند.
استوری ممکن است به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم بر فروش پیجها تاثیر بگذارد. اما در حالت کلی اگر کاربران را بیشتر در استوری خود نگهدارید و با آنها تعامل برقرار کنید، اینستاگرام استوری و پستهای شما را به آن کاربران بیشتر نشان خواهد داد. همین امر باعث میشود که فروشگاه شما دائما در جلوی دید فالوورهایتان قرار بگیرد و با برند و محصول شما بیشتر آشنا شوند. در این حالت، زمانی که شخص یا دوستان او به محصولی که شما ارائه میدهید نیاز داشته باشند، اولین گزینهای که به ذهنشان میرسد، برند شما خواهد بود.
نتیجهگیری
به انتهای مقاله آموزش تکنیک افزایش فروش در استوری اینستاگرام رسیدیم. امیدواریم تکنیکهای ارائه شده در این مطلب به شما در افزایش فروش کسب و کارتان کمک کرده باشد. همانطور که میدانید، فروش در اینستاگرام، یک مقوله تجربی است و هرچقدر بیشتر در این فضا فعالیت کرده و رقبای خود را آنالیز کنید، روشهای موثرتری را پیدا خواهید کرد. به نظر شما چه ترفندهای دیگری برای افزایش فروش در استوری کارساز هستند؟ نظرات ارزشمند خود را در قسمت دیدگاهها برای ما و سایر کاربران بنویسید.
سلام روزتون بخیر
میخواستم اپلیکیشن اینبو رو دانلود کنم ولی داخل گزینه ها دانلود اپلیکیشن نبود باید چیکار کنم؟؟