روش های افزایش بازدید استوری اینستاگرام

روش های افزایش بازدید استوری اینستاگرام

امروز میخواهیم در مورد افزایش بازدید استوری اینستاگرام بپردازیم. یکی از ویژگی های شگفت انگیز و پرطرفدار که امروزه بسیار از آن استفاده می شود، استوری اینستاگرام است. همه صفحه هایی که از اینستاگرام بعنوان ابزاری معتبر برای بازاریابی خدمات و محصولات خود استفاده می کنند، به خوبی از اهمیت استوری و استفاده آن در طول یک روز، آشنا هستند.

این ویژگی توانسته به سرعت محبوبیت بسیار زیادی در بین کاربران جهان و البته، ایرانی‌ها پیدا کند. اما به چه دلیل این قابلیت آنقدر محبوبیت پیدا کرده است؟

پاسخ به این سوال ساده است: استوری اینستاگرام دقیقاً مخصوص زمان‌هایی ساخته شده که شما می‌خواهید تجربیات روزانه و اتفاقات لحظه‌ای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. اتفاق‌هایی که تمایل دارید با دوستان یا مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. در واقع، استوری‌های اینستاگرام، داستان‌های جذاب و کوتاهی هستند که کاربران می‌توانند به آنها گوش فرا دهند.

البته، شاید شما هنوز به خوبی با این ویژگی جدید اینستاگرام آشنا نباشید و تمایل داشته باشید طرز کار آن را یاد بگیرید تا بتوانید داستان‌های خودتان را در اینستاگرام بازگو کنید.

مشاهده استوری ساده و بدون دردسر است و بررسی ها نشان داده که بازدید استوری ها نسبت به پست های اینستاگرامی خیلی بیشتر مورد توجه کاربران اینستاگرام قرار می گیرد.

همین موضوع باعث شده تا بسیاری از افراد روی استوری هایی که در اینستاگرام منتشر می کنند سرمایه گذاری کنند. به همین جهت افزایش بازدید استوری ها در اینستاگرام بسیار حائز اهمیت است. هرچه میزان مشاهده استوری ها بیشتر باشد به سود آن کسب و کار یا افرادی است که در پیج اینستاگرام مورد نظر تبلیغ می کنند.

به همین دلیل ما هم تصمیم به نوشتن این مقاله گرفتیم تا بتوانیم به شما در افزایش بازدید استوری اینستاگرام تان کمک کنیم.

اهمیت استوری در اینستاگرام

اهمیت استوری در اینستاگرام

در حال حاضر روزانه نزدیک به ۲۰۰ میلیون نفر از قابلیت استوری شبکه اجتماعی اینستاگرام بازدید می کنند.

اینستاگرام در چند وقت اخیر قابلیت‌های مختلفی را ارائه کرده است. بخش استوری‌ اینستاگرام در واقع برای نمایش تصاویر و ویدیوهای کاربران به طور پی در پی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در سال ۲۰۱۶ و با شروع به کار استوری اینستاگرام این ویژگی بسیار مورد استقبال کاربران قرار گرفت. و در همان اوایل روزانه بیش از ۱۰۰ میلیون نفر از استوری‌های این شبکه‌ی اجتماعی بازدید می‌کردند.

علاوه بر این اینستاگرام ابزارهای خلاقانه را برای بخش استوری معرفی کرده است که با استفاده از آن‌ها می‌توانید اموجی های با اشکال متفاوت را بر روی ویدیوها قرار داد.

نظرسنجی های متعددی صورت گرفته است. آمار به دست آمده نشان می دهد که حدودا ۳۰ درصد مردم پس از مشاهده یک محصول یا برند در استوری ها، بیشتر به سمت آن جذب شده اند. علاوه بر این یک سوم استوری هایی که نرخ بازدید در آنها بیشتر از افراد دیگر است به واسطه کسب و کار ها منتشر شده اند! و این یعنی مناسبترین راه برای کسب درآمد از اینستاگرام است.

هر استوری اینستاگرام محتوایی است که حداکثر 24 ساعت قابل مشاهده است و پس از این ساعت محو می شود. استوری این ویژگی را دارد که در شکل های مختلف مانند استوری لایو یا زنده و یا در حالت معمول با استفاده از فیلتر های متفاوت و جذاب منتشر شود. امروزه استوری به عنوان یک ابزار حرفه ای برای تبلیغات، معرفی محصولات و افزایش تعامل کاربران در توسعه کسب و کار های اینستاگرامی تبدیل شده است؟ و به همین دلیل افزایش بازدید استوری اینستاگرام از اهمیت بالایی برخوردار است.

استوری اینستاگرام یا Instagram Story چیست؟

استوری یا همان (STORIES) به معنی داستان می باشد که می توانید با استفاده از آن اتفاقات و حوادث روزانه خود را با مخاطبانتان به اشتراک بگذارید. در واقع این قابلیت تقریبا جایگزین ویدیوهایی شد که مدت زمان زیادی را از کاربران برای آپلود می گرفتند.

استوری در حقیقت یک داستان کوتاه است که به وسیله فیلم و عکس ها روایت می شود. شما با استوری می توانید تمام اتفاقاتی که در طول ۲۴ ساعت برای یک فرد می افتد را به مخاطبان خود نشان دهید. در طول این ۲۴ ساعت، هرکسی که شروع به تماشای استوری شما بکند، به ترتیب زمان و از ابتدا تا انتها، این تصاویر و ویدئوها را خواهد دید و در واقع، تمام وقایع ثبت شده توسط شما را مرور می‌کند.

مهمترین ویژگی استوری اینستاگرام این است که ۲۴ ساعت عمر دارد. این مطلب به این معناست که بعد از یک روز، استوری شما به طورکامل از صفحه اینستاگرامتان پاک خواهد شد و دیگر هیچ‌ کس به آن دسترسی نخواهد داشت. همانطور که احتمالاً متوجه شده باشید، در طول ۲۴ ساعت یک استوری، شما می‌توانید به طور مداوم به عکس‌ها و ویدئوهای آن بیفزایید.

یکی از رمزهای موفقیت در اینستاگرام، داشتن یک پروفایل به معنای واقعی فعال است و در صورت فعال بودن آن افزایش بازدید استوری اینستاگرام را خواهیم داشت.

نشانه های یک پروفایل فعال در اینستاگرام:

  • ارسال منظم پست و استوری
  • لایک کردن پست دیگران
  • بازدید از استوری افرادی که دنبال می کنیم
  • کامنت گذاشتن و پاسخ به کامنت دیگران (حتی لایک کردن کامنت های سایر کاربران)

استوری یک هدف دارد. ایجاد ارتباط مستمر و تاثیرگذار با مخاطب! تاثیری که گذاشتن پست نمی‌تواند تا این میزان داشته باشد. ارتباط زنده (Live) هم که بخشی از استوری ست، به شدت روی مخاطب تاثیر مثبت دارد و او را به واکنش نسبت به پیج شما ترغیب می کند.

روش های مشاهده استوری در اینستاگرام

کاربران از طریق زیر قادر به مشاهده استوری های شما هستند:

  • فالوور شما بوده و از طریق ورود به صفحه شما از استوریتان دیدن میکنند.
  • در صورتی که فالوور شما نباشند و پیج شما عمومی (Public) باشد با وارد شدن به صفحه شما می توانند استوری تان را ببینند.
  • تصادفی و در حین مرور استوری ها.
  • مرور هشتگ ها.
  • مرور موقعیت ها (Location).
  • بازدید استوری های شما از طریق بخش جذابی که در اینستاگرام به نام اکسپلور (Explore) وجود دارد…

استوری ها به اکسپلور راه یافته اند. این یعنی دو چندان شدن اهمیت Story های اینستاگرام! حالا به همان اندازه که بازدید ویدیو از طریق Explore و همچنین بازدید پست های معمولی اهمیت دارد، دو برابر آن را می توان برای استوری اینستاگرام متصور بود.

این بخش از اینستا، به خودی خود دارای جذابیت بالایی هم برای بازدید کنندگان ایرانی و هم برای ادمین پیج ها داشت. و حالا با ورود به اکسپلور نیز جذابیت آن بیشتر از قبل می باشد.

روش های طلایی افزایش بازدید استوری در اینستاگرام

روش هایی افزایش بازدید استوری در اینستاگرام

با توجه به محبوبیت روزافزون قابلیت استوری اینستاگرام، این اپلیکیشن هر روزه امکانات بیشتر و ویژگی های شگفت انگیزتری را برای آن ارائه می دهد که قادر است توجه کاربران بسیاری را به خود جذب نماید. ما در این مقاله راه کارهای موثر و کاربردی افزایش بازدید استوری را مرور معرفی می کنیم.

استفاده از هشتگ در Story

استفاده از هشتگ در استوری

بسیاری از کابران در اینستاگرام، هشتگ های خاصی را دنبال می کنند یا در موارد خاص، هشتگ خاصی را بررسی می کنند. زمانی که شما هشتگی را در اینستاگرام جستجو می کنید، استوری های فعالی که از آن هشتگ استفاده کرده اند را برای شما نمایش می دهد.

در بالای صفحه نیز می توانید با زدن روی تصویر شاخصی که بنا به تشخیص اینستاگرام و بر اساس الگوریتم هایی که دارد، بعنوان تصویر شاخص یک هشتگ انتخاب شده، استوریهایی که از هشتگ مذکور استفاده کرده اند را بازدید کنید.

هشتگ ترند (Trend)در شبکه های اجتماعی چیزی شبیه به بحث داغ در جامعه ایست که در آن زندگی می کنیم. همان موضوعی که به سرعت در جامعه فراگیر میشود.

موقعیت شناسی در استفاده از هشتگ در Story ها، و بهره گیری از هشتگهای ترند روز، می تواند به افزایش بازدید استوری های شما کمک کرده و ویو آن را بالا برده حتی باعث جذب فالوور شود.

اما در مورد استفاده از هشتگ به موارد زیر بسیار دقت کنید:

  • در استفاده از هشتگ زیاده روی نکنید
  • به هیچ عنوان از هشتگ غیر مرتبط استفاده نکنید
  • در انتخاب هشتگ ها به اندازه کافی وسواس به خرج بدهید
  • در هشتگ های چند کلمه ای حتما از آندرلاین ( _ ) بین کلمات استفاده کنید
  • اگر پیج تجاری و فروشگاهی دارید حتما از نام شهر خود در هشتگ ها استفاده کنید
  • هشتگ های رقبای شما هم میتواند گزینه مناسبی باشد.

در زمان مناسب محتوا بگذاريد

زمانی که احساس میکنید درصد بیشتری از مخاطبان شما آنلاین هستن بهترین زمان برای ارسال محتوای اینستاگرام است. چون بلافاصله بعد از قرار دادن استوری مشاهده میشود و بازخورد مثبت آن را خواهید دید.

پس در مورد مخاطبتان بیشتر تحقیق کنید، شما باید بدانید که مخاطب شما در چه روزی از هفته و چه ساعاتی از شبانه روز به چه کارهایی می پردازد تا بتوانید زمان های قرار دادن استوری ها را مدیریت کنید و مطابق آن محتوا را برای مخاطبان تان منتشر کنید.

البته در هر ساعتي از روز کاربراني هستند که مشغول کار با گوشي و اينستاگرام هستند اما مسلما گذاشتن پست در ساعات فراغت مردم مثلا بين 13 تا 15 ظهر و 20 تا 22 شب شانس افزایش بازدید استوری و جذب مخاطب جدید شما را بالاتر ميبرد.

همانطور که قبلاً هم اشاره کردم، یک ویژگی جالب استوری های اینستاگرام این است که شما می‌توانید ویدئوهای زنده (لایو) خود را در آنها قرار دهید. این یعنی بینندگان می‌توانند استوری شما را به صورت لایو تماشا کنند. فکر می‌کنم مشخص است که لایو، یک راه عالی برای ارتباط برقرار کردن با دنبال کنندگان صفحه شما است.

همچنین، باید بدانید که در زمان پایان این لایو، اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد که پخش زنده خود را به عنوان یک فایل ویدئویی در گالری دوربین ذخیره کنید، اما مشخصاً نظرات و فیدبک‌ها همراه با آن ذخیره نخواهند شد.

استفاده از محتوای تولید شده توسط مخاطب

شما می توانید به جای انتشار محتوای تکراری از محتوای تولید شده توسط کاربر در رابطه با آن خدمات استفاده کنید تا استوری های شما بسیار جذاب تر شود. نمونه های بسیاری از محتوای تولید شده توسط کاربران در استوری های برندهای معروف مشاهده می شود.

انتشار استوری های اینستاگرام و اشتراک گذاشتن مطالب تولید شده توسط کاربر (UGC) شیوه ای عالی برای پر کردن صفحه شما با محتوای زیبا است. و این برای مخاطبان شما نیز بسیار ارزشمند خواهد بود.

وقتی کاربران شما با استفاده از محصولات شما محتوایی را تولید می کنند، و شما هم آن را در صفحه خود منتشر می کنید. شما با این کار حس خوبی را به آن ها انتقال می دهید و این عمل باعث می شود آگاهی از برند شما توسط اشخاص زیادی افزایش پیدا کند. مخاطب علاقه زیادی به توجه دارند. شما با این کارتان به آن ها توجه ویژه ای می کنید و همین باعث می شود برند شما در ذهن آن ها ماندگار شود.

بطور مثال اگر صاحب یک برند غذایی هستید زمانی که مخاطبان از محصولات شما استفاده می کنند و برای شما عکس ارسال می کنند از آنها استفاده کنید. و محتوایی مناسب که ارزش بسیار بالایی در جهت تبلیغات نام تجاری شما دارد را تولید و منتشر کنید. چون هر استوری که درباره نام برند شماست و توسط مخاطب شما بوجود می آید، حکم طلای تولید شده توسط کاربر را دارد.

البته این کار باید به صورت استراتژیک انجام گردد و از میان محتواهای تولید شده توسط کاربران موثرترین آن را انتخاب کنید. و با عنوان های مناسب، طی یک جدول زمانی مناسب برای جلب توجه مخاطب منتشر کنید.

افزودن استیکر و انیمیشن به عکس و ویدئو در استوری

استیکر و انیمیشن به عکس و ویدئو در استوری

استوری اینستاگرام یک ابزار قدرتمند دیگر به اسم برچسب (sticker) هم دارد که به شما اجازه می‌دهد شکلک‌ها و آیکون‌های متنوعی را به عکس‌ها یا ویدئوهای خود بچسبانید. این برچسب‌ها واقعاً سرگرم‌ کننده هستند و می‌توانند در جذاب کردن تصویر شما، نقش زیادی داشته باشند. به نحوی که مخاطب جذب استوری شما شود.

با بکار بردن انیمیشن و استیکرهای مرتبط با موضوع مورد نظرتان در واقع مخاطب را ترغیب می کنید تا استوری های بعدی شما را دنبال کند. و آن را به بقیه افراد نیز معرفی کند و به این صورت نرخ تعامل شما با مخاطبان تان قطعا بالا می رود. البته نکته حائز اهمیتی که در این روش وجود دارد بکار بردن از نوآوری و خلاقیت است.

برنامه ها و ابزار های بیشماری مانند Mojo و Over وجود دارد. که می توانند به شما کمک کنند بدون اینکه نیازمند به یک طراح گرافیک باشید. یا اینکه ساعت ها صرف فراگیری نحوه ویرایش فیلم ها کنید، بتوانید انیمیشن های سرگرم کننده ای را برای کاربران خود فراهم کنید.

منشن (Mention)

استفاده از منشن در استوری

یکی از گزینه های Story، امکان منشن یا مورد خطاب قرار دادن سایر کاربران اینستاگرام می باشد. استفاده از این گزینه چنانچه با خلاقیت تلفیق شود می تواند، آمار بازدید استوری شما را افزایش دهد.

با دیگر برندها در اینستاگرام همکاری کنید و سعی کنید که آن ها را در استوری های اینستاگرام تان معرفی کنید و در طرف مقابل آنها نیز این کار را برای شما انجام خواهند داد. با انجام این فعالیت می توان نقش بسیار زیادی در زمینه اعتبار بخشی ایفا کرد.

منظور از خلاقیت استفاده از روش های خلاقانه در بکارگیری از گزینه Mention در استوری است. برای مثال شما پیجی برای فروش تی شرت در اینستاگرام دارید. شخصی با تعداد فالوور بالا، یکی از تی شرت های شما را خریداری و پستی منتشر کرده که در آن تی شرتی که از شما خریداری کرده را به تن دارد.

زمانی که ایشان را منشن می کنید، به احتمال بسیار زیاد از Story شما بازدید می کند. همین کافی است تا اینستاگرام استوری شما را به فالوور ها و کاربرانی که به شکلی با پیج ایشان در ارتباط هستند، پیشنهاد دهد.

استفاده از لوکیشن (Location)

استفاده از لوکیشن در استوری

یکی دیگر از روش های ساده اما کاربردی در جهت افزایش بازدید استوری اینستاگرام، استفاده از موقعیت مکانی یا همان لوکیشن (Location) است. همانند هشتگ، در زمان مرور پست هایی که توسط منتشر کننده موقعیت گذاری شده، تصویر شاخصی شامل استوری هایی که از یک موقعیت مکانی در آنها استفاده شده، قابل روئیت می باشد.

بسیاری از کاربران اینستاگرام، تمایل دارند پست هایی که بر اساس موقعیت جغرافیایی منتشر شده اند را مرور و استوری های مرتبط با آن لوکیشن خاص را نیز مشاهده نمایند. استفاده از Location نیز می تواند به افزایش بازدید استوری شما کمک نماید.

به پیام های دایرکت پاسخگو باشید

جادویی ترین دستور، تعامل است. تعامل در لغت به معنی داد و ستد کردن است. اصلا خودتان بگویید، چه کسی را ترجیح می‌دهید؟ کسی که به شما توجه می‌کند یا کسی که هیچ کاری به شما ندارد؟ در اینستاگرام هم شرایط به همین شکل است. شما یک صفحه دارید و حالا می‌خواهید فالوورهای بیشتری به صفحه شما جذب شوند. برای افزایش فالوور و افزایش بازدید استوری در اینستاگرام باید داد و ستد کنید. یعنی باید یک چیز خوب به آدم ها بدهید تا آنها نیز در عوض شما را فالو کنند. آن چیز خوب توجه نام دارد.

بسیاری از برند ها پیام های دایرکت خود را باز نکرده و فرصتی برای برقراری روابط قوی تر با افرادی که در حال تماشای استوری های آنها هستند، نداشته اند.

زمانی با پیام های دایرکت خود درگیر می شوید و به آنها پاسخ می دهید، نه تنها پیامی را برای فالوور خود ارسال می کنید بلکه چون یک شخص حقیقی در پشت حساب وجود دارد و شما به بازخورد آنها گوش می دهید، علاوه بر آن ارتباط ساده می توان گفت که شما تعامل طولانی مدت کاربران با استوری اینستاگرام خود را نیز بهبود می بخشید.

متاسفانه بسیاری از صفحه های اینستاگرامی به دایرکت هایی که از استوری های شان دریافت می کنند پاسخگو نیستند و همین باعث می شود مخاطبان خود را به مرور از دست بدهند. اگر شما هم اینطور هستید تلاش کنید بسیار کوتاه یا نهایتا با ارسال یک استیکر جواب کاربران خود را در پاسخ به استوری های اینستاگرام تان بدهید.

هزاران راه برای تعامل میان شما و مشتریانتان وجود دارد. قبل از هرکاری ابتدا در مورد کسب‌وکار خود تحقیق کنید تا ببینید از چه راهی می‌توانید با مشتریان وارد تعامل شوید. می‌توانید پیج رقبای خود را نیز بررسی کنید و ببینید آنها چگونه با مشتریان خود در ارتباط هستند.

آیا خرید بازدید استوری اینستاگرام خوب است؟

خرید بازدید استوری اینستاگرام

اینستاگرام، استوری هایی را که بازدید بالایی دارند با احتساب فاکتورهای موجود در الگوریتم پیچیده خود به کاربران اینستاگرام پیشنهاد می کند. یکی از دلایل این اتفاق تصادفی، ارتباطات مشترک بین شما و فالوورهای پیجی است که اینستا، استوری آن را به شما پیشنهاد می دهد. اما یک دلیل مهم تر نیز وجود دارد. به دلیل اینکه شما از لوکیشن ایران در اینستاگرام فعال هستید، استوری هایی که به شما پیشنهاد بازدید آن داده می شود نیز اکثرا پیج های ایرانی منتشر شده اند. اینستا به تازگی Story ها را در Explore نیز به نمایش در می آورد. این امر اهمیت استفاده از آن را دوچندان کرده چرا که بعنوان یک پتانسیل بسیار بزرگ می تواند در خدمت کسب و کارهای ایرانی و فعال در اینستاگرام باشد.

در اکثر موارد برای انجام فعالیت های متفاوت راه های میانبری هم وجود دارد، یکی از این راه های میانبر خرید بازدید استوری اینستاگرام است. که با استفاده از این روش می توانید تعداد بازدیدهای خود را به میزان دلخواه افزایش دهید.

البته در بیشتر موارد این بازدید ها تقلبی است و توسط ربات ها اینکار انجام می شود و باید به این مسئله توجه کرد. چون در آگوست 2019 اینستاگرام پیگیری های پیشرفته ای در این مورد انجام داده است و در صورت متوجه شدن این موضوع با آن برخورد خواهد کرد.

با منتشر شدن این خبر دیگر کمتر کسی به دنبال انجام این ریسک می رود چون امکان دارد برخورد شدیدی در حد بسته شدن پیج اینستاگرام در پی داشته باشد. با پیگیری های انجام شده و تشخیص میزان بازدید های جعلی، بازدید صفحاتی که از این روش برای افزایش بازدید استفاده می کردند بسیار کاهش یافته است.

در بسیاری از موارد دیده شده افراد زیادی به دنبال استفاده از نرم افزار افزایش بازدید استوری رفته اند و همین موضوع باعث بسته شدن اکانت اینستاگرام شان شده است.

در مجموع استفاده از نرم افزار افزایش بازدید استوری و برنامه های افزایش بازدید استوری اینستاگرام که رایگان هستند به هیچ عنوان توصیه نمی شود. زیرا افزایش بازدید استوری به صورت تقلبی سودی برای صفحه شما نخواهد داشت. معمولا از این روش صفحه هایی که قصد دارند برای ترغیب به تبلیغات در استوری، مشتریان بیشتری را جذب کنند استفاده می کنند.

نتیجه گیری

استوری اینستاگرام، یک قابلیت بسیار جذاب است. که به شما این امکان را می‌دهد که رابطه نزدیک‌تری با دنبال کنندگان خود داشته باشید و در مورد افکار و فعالیت‌های خود بیشتر به آنها بگویید. استوری ها به شدت در اینستاگرام پر طرفدار هستند و مطمئناً اگر شما هم یک استوری منتشر کنید، با استقبال مخاطبان خود روبرو خواهید شد.

فقط این نکته را فراموش نکنید که هر چند استفاده از امکانات و ترفندهایی که در این مقاله به شما یاد دادیم می‌تواند در جذاب‌تر شدن داستان شما موثر باشد. اما در نهایت خلاقیت شما مشخص می‌کند که چقدر استوری شما موفق خواهد شد.

عضویت
اطلاع از
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments