افزایش بازدید استوری اینستاگرام با 9 روش جادویی

پریسا نوری زاده
تاریخ انتشار : 2020-10-15
افزایش بازدید استوری اینستا

افزایش بازدید استوری اینستاگرام چگونه ممکن است؟ چه روش‌هایی برای بازدید بالای استوری در اینستاگرام وجود دارد؟ چگونه استوری پربازدید داشته باشیم؟

استوری اینستاگرام، قابلیتی است که در پیشرفت پیج شما تاثیر بسزایی دارد و یکی از پرقدرت ترین ابزارهای فروش در دنیا می‌باشد که میتواند به‌خوبی باعث افزایش فروش و بالا رفتن درآمد پیج اینستاگرام شما شود.


کم بودن بازدید استوری اینستاگرام، یکی از دغدغه‌هایی است که صاحبان پیج‌ها با آن مواجه هستند. احتمالا برای خود شما هم پیش آمده است که استوری‌هایتان نسبت به تعداد فالوورهایتان، آنچنان بازدید خوبی نداشته باشند. حتی ممکن است با بالا و پایین شدن میزان بازدید استوری روبرو شده باشید. اینجاست که به کمک راهکارهای کاربردی که در این مقاله بررسی خواهیم کرد، به راحتی می‌توانید ویو استوری خود را چندین برابر کنید.

چرا باید بازدید استوری اینستا را افزایش دهیم؟

تحقیقات نشان داده که استوری اینستاگرام، نسبت به پست اینستاگرامی از بازدید بالایی برخوردار است؛ همین امر سبب شده بیشتر افراد وقت خود را روی استوری‌هایی که در اینستاگرام منتشر می‌کنند، بگذارند.
استوری اینستاگرام، تاثیر فوق‌العاده‌ای در افزایش فالوور و دیده شدن پیج شما در اینستاگرام و در نتیجه افزایش تعامل دارد؛ به همین جهت میزان بازدید استوری اینستاگرام بسیار مهم است.
فرقی نمی‌کند که هدف شما از پیجتان در اینستاگرام چه چیزی است. ممکن است هدف شما از پیج خود در اینستا، اینفلوئنسر مارکتینگ یا خرید و فروش باشد.
با افزایش ویو استوری اینستاگرام خود، می‌توانید درآمد خود را به میزان قابل توجهی بالا ببرید.

نکته: توجه داشته باشید هرچقدر تعامل در پیج شما بالا باشد، نمایش استوری‌های شما در اولویت قرار خواهند گرفت. از طرفی با افزایش نرخ تعامل، با راهیابی پست‌هایتان به اکسپلور نیز روبرو می‌شوید.

چرا بازدید استوریم کمه؟

ممکن است برای شما در اینستاگرام این اتفاق افتاده باشد که بازدید استوری شما به‌طور چشمگیری کم شود یا خود اینستاگرام فعالیت شما را محدود کند. دلیل کم شدن سین استوری، رعایت نکردن موارد زیر است:

دلایل دیگر کم شدن بازدید استوری

مواردی که در بالا گفته شد، اصلی ترین دلایل کم شدن بازدید استوری بودند. از دیگر مواردی که می‌تواند در میزان بازدید استوری اینستاگرام شما موثر باشد، به شرح زیر است:

فالوور فیک

داشتن فالوور فیک

داشتن فالوور فیک در اکانت اینستاگرامتان، مشکلات زیادی از قبیل شادوبن شدن پیج، ریزش فالوورها، افت شدید پیج، بسته شدن پیج اینستاگرامتان و… را برایتان به وجود می‌آورد. همچنین وجود فالوورهای فیک، موجب پایین آمدن نرخ تعامل پیجتان می‌شود که طبق الگوریتم اینستاگرام این موضوع باعث می‌شود که استوری‌هایتان برای افراد کمتری نمایش داده شود.

برای از بین بردن سریع و آسان فالوورهای فیک پیجتان، حتما مقاله‌ی ابزارهای حذف فالوور فیک را مطالعه نمایید.

تغییر موضوع فعالیت پیج

تغییر موضوع فعالیت پیج، ممکن است باعث ایجاد تاثیر منفی در عملکرد پیج اینستاگرام شما شود.
فالوورهای کنونی شما به موضوع فعلی علاقمند بوده و در صورت تغییر موضوع مطمئنا تعداد زیادی از آن‌ها را از دست خواهید داد. همچنین طبق الگوریتم اینستاگرام نیز تغییر موضوع پیج باعث می‌شود دسته‌بندی که پیج شما در آن قرار دارد، تغییر کند. به همین دلیل تا قرار گرفتن پیج شما در دسته‌بندی جدید، میزان بازدید پیج شما کاهش خواهد یافت.

9 روش جادویی برای افزایش بازدید استوری اینستاگرام!

استوری اینستاگرام، یکی از قابلیت‌های قدرتمند برای بازاریابی در اینستاگرام است. کسب و کار‌هایی که در اینستاگرام مشغول فعالیت هستند، از اهمیت استوری آگاهی کاملی دارند و به دنبال روش‌هایی برای افزایش بازدید استوری اینستاگرام می‌باشند. ما در ادامه‌ی این مقاله، راهکارهای کاربردی برای افزایش بازدید استوری اینستاگرام را به شما معرفی می‌کنیم.

1. افزایش ویو استوری با قرار دادن هشتگ

استفاده‌ی درست از هشتگ‌ها در استوری، تاثیر زیادی در بازدید استوری اینستاگرام شما دارد.
در صورت استفاده صحیح از این هشتگ‌ها، کسب و کار اینترنتی شما با پیشرفت چشمگیری روبرو خواهد شد. همچنین استفاده از هشتگ، باعث افزایش فالوور اینستاگرام شما نیز می‌شود. معمولا قرار دادن هشتگ در استوری آنچنان رایج نیست و کاربران کمی از آن در استوری خود استفاده می‌کنند، غافل از اینکه هشتگ در بالا بردن بازدید استوری بسیار موثر است.
توجه داشته باشید که در استفاده از هشتگ موارد زیر را حتما رعایت کنید:

  1. استفاده از هشتگ‌های بی‌ربط یا تکراری ممنوع
  2. زیاده‌روی نکردن در استفاده از هشتگ‌ها
  3. خودداری کردن از هشتگ‌های اسپم
  4. استفاده کردن از هشتگ‌های رقیبان خود در اینستاگرام
  5. ساختن هشتگ اختصاصی
  6. الگو گرفتن از پیج‌های پرطرفدار
  7. به‌کارگیری هشتگ‌های ترند

در صورت درست استفاده نکردن از هشتگ‌ها، با جریمه شدن توسط الگوریتم‌های اینستاگرام روبرو می‌شوید. اگر دانش کافی درباره‌ی نحوه‌ی استفاده از هشتگ‌ها را ندارید، مقاله‌ی راهنمای استفاده از هشتگ ها در اینستاگرام برای افزایش بازدیدکننده را از دست ندهید.

2. بالا بردن بازدید استوری از طریق لوکیشن (Location)

استفاده از لوکیشن یا همان موقعیت مکانی، از دیگر روش‌های ساده ولی کاربردی برای افزایش سین استوری می‌باشد. کاربران بسیاری هستند که از اینستاگرام، شغل‌هایی را جستجو می‌کنند.
به عنوان مثال، شما قصد دارید برای صرف غذا به رستوران بروید. با سرچ کردن رستوران تبریز در قسمت سرچ اینستاگرام، لیستی از رستوران‌های تبریز را به شما نشان می‌دهد.
در اینستاگرام، کسب و کار‌های بسیاری وجود دارند که از همین روش توسط کاربران شناخته شده‌اند.

نکته: در اینستاگرام، کاربرانی هستند که پست‌های منتشر شده براساس موقعیت جغرافیایی را دنبال می‌کنند و استوری‌های مربوط به آن لوکیشن را می‌بینند. پس حتما از تگ لوکیشن در پیج خود استفاده کنید.

3. پاسخ دادن به دایرکت

یکی دیگر از روش‌های افزایش بازدید استوری، پاسخ دادن به دایرکت است. فرض کنید به یک مهمانی رفته‌اید و در میان آن جمع، شخصی با شما صحبت کرده و با شما ارتباط برقرار می‌کند. طبیعتا شما این فرد را به افراد دیگر در مهمانی ترجیح خواهید داد.
دقیقا در اینستاگرام هم شرایط اینگونه است.
برای بالا رفتن بازدید استوری و همچنین افزایش فالوور در اینستاگرام، باید با مخاطب‌های خود تعامل داشته باشید.
پاسخ ندادن به این دایرکت‌ها، باعث می‌شود با گذشت زمان مخاطبان خود را در اینستاگرام از دست دهید.
توجه داشته باشید که راه‌های مختلفی برای افزایش تعامل میان شما و مخاطبانتان وجود دارد. حتی می‌توانید در بیو پیجتان اعلام کنید که چه زمانی به مخاطب‌های خود در دایرکت پاسخ خواهید داد. این کار باعث می‌شود که شما در نظر فالوورهایتان فردی منظم باشید.

برای استفاده از قابلیت پاسخ سریع در دایرکت اینستا، به مقاله‌ی پاسخ سریع در دایرکت اینستاگرام مراجعه نمایید.

4. استفاده کردن از نظرسنجی یا استیکر Poll

یکی از استیکرهای محبوب برای بالا بردن استوری، استیکر Poll یا همان نظرسنجی می‌باشد.
شما می‌توانید به‌وسیله‌ی این استیکر، هر سوالی را از مخاطبان خود بپرسید که به‌ صورت دو گزینه‌ای است. به عنوان مثال می‌توانید از طریق این استیکر، از مخاطبان خود بپرسید که از فعالیت شما راضی هستند یا خیر و دو گزینه‌ی بله و نه برای آن انتخاب کنید.

در صورت نداشتن ایده برای استیکر نظرسنجی، به مقاله‌ی ایده برای نظرسنجی استوری اینستا مراجعه کنید.

5. افزایش سین استوری رایگان با پرسش و پاسخ

یکی دیگر از استیکرهایی که در اینستاگرام از آن زیاد استفاده می‌شود، استیکر پرسش و پاسخ است.
در این استیکر، شما می‌توانید هر سوالی را بنویسید. این کار باعث می‌شود که فالوورهای شما نظرات خود را درباره‌ی سوالتان بگویند.
حتی شما می‌توانید پاسخ‌ها و نظرات مخاطب‌های خود را در یک استوری دیگر قرار دهید. استوری کردن جواب مخاطب‌هایتان، باعث می‌شود که آن مخاطب برای دیدن پاسخ خود، به احتمال بسیار زیاد همه‌ی استوری‌های شما را ببیند. این کار باعث افزایش بازدید اینستاگرام رایگان و نرخ تعامل بین شما و مخاطب‌های شما می‌شود.

نکته: توجه داشته باشید که از هر استیکر به اندازه استفاده کرده و زیاده‌روی نکنید.

6. ویدیو‌های بیشتری در استوری منتشر کنید

از جمله راهکارهایی که به رشد پیج شما در اینستاگرام کمک بسیاری می‌کند، منتشر کردن ویدیوهای بیشتر در استوری است.
استفاده از ویدیوهای بیشتر در استوری اینستاگرام، باعث افزایش تعداد بازدید استوری‌های شما و همچنین افزایش میزان ماندگاری مخاطب در پیج شما می‌شود.
برای بهتر درک کردن این مورد، مثالی را بررسی می‌کنیم.
فرض کنید در یک روز 5 استوری در پیج خود قرار داده‌اید که هر 5 استوری به صورت عکس است. دقت کنید که معمولا مخاطب به سرعت از عکس در استوری عبور می‌کند. اما اگر به عنوان مثال 3 تا از استوری‌ها را به صورت ویدیو قرار دهید، مخاطب مجبور می‌شود برای دیدن ویدیو در استوری شما وقت بگذارد، حتی ممکن است ویدیوی شما را دوباره ببیند.

7. استفاده از انواع چالش‌ها در استوری

برای بالا بردن بازدید اینستاگرام، می‌توانید از چالش‌های مختلفی در استوری استفاده کنید.
به چالش دعوت کردن مخاطب‌های خود در اینستا باعث افزایش تعامل، میزان ماندگاری مخاطبان در پیج خود و از همه مهمتر زیاد شدن بازدید استوری اینستاگرام می‌شود.
با چالش‌ها کسب درآمد از اینستاگرام را شروع کنید.

8. به صورت مداوم تولید محتوا کنید

تداوم در تولید محتوا، یکی از عوامل مهم موفقیت در اینستاگرام است.
به صورت مداوم تولید محتوا کردن، باعث افزایش ویو پیج، استوری و همچنین افزایش بازدید از پیج شما می‌شود.
سعی کنید روزانه حداقل یک پست و یک استوری در اینستاگرام منتشر کنید.
توجه داشته باشید که اگر هر روز محتوای جدیدی را منتشر کنید، تمایل مخاطب به پیج شما بیشتر می‌شود و در میان پیج‌های دیگر شما را فراموش نمی‌کند. از طرفی دیگر، می‌توانید رفتار مخاطب‌های خود را بررسی کنید.

9. استوری ارزشمند بگذارید

توجه داشته باشید محتوایی را که در استوری خود منتشر می‌کنید، از ارزش بالایی برخوردار باشد. به عنوان مثال استوری کردن چای یا ساندویچ چندان جذابیتی برای کاربر شما ندارد و باعث از بین رفتن اعتبار شما میشود. پس محتوایی را در استوری قرار دهید که مخاطبتان بخاطر آن محتوا، شما را فالو کرده باشند. در غیر اینصورت با انتشار استوری‌های بی‌ارزش، استوری‌های ارزشمند و جذابتان به چشم نمی‌آیند.

نکته مهم: آیا میدانستید با ابزار Insights می‌توانید بازدید استوری‌های خود را افزایش دهید؟
در Insights اینتساگرام بخشی وجود دارد که آمار استوری‌های شما را نیز نشان می‌دهد. با نگاه کردن به این قسمت متوجه خواهید شد که مخاطبان شما چه استوری‌هایی را بیشتر دوست دارند و چه استوری‌هایی برایشان خسته کننده است. در نتیجه شما میتوانید با آنالیز کردن استوری‌هایتان و توجه به قسمت‌های Exited ،Share ،Reach از علایق مخاطب‌های خود آگاه شوید و متناسب با سلیقه‌ و علاقه‌ی کاربرانتان برای استوری‌های خود برنامه‌ریزی کنید.

چه ساعتی استوری بگذاریم؟

جالب است بدانید ساعتی که استوری شما منتشر می‌شود، در میزان بازدید استوری شما بسیار موثر است. یعنی بازدید استوری رابطه مستقیمی با ساعت انتشار استوری دارد. پس اگر می‌خواهید با افزایش چشمگیر میزان بازدید استوری‌های خود روبرو شوید، حتما باید استوری‌هایتان را در ساعت درستی منتشر کنید.

  1. مهمترین استوری، استوری اول شماست. استوری اول از این جهت از اهمیت بالایی برخوردار است که باعث می‌شود کاربر استوری‌های شما را تا آخر دنبال کند. پس دقت کنید ساعت انتشار استوری اول، بین 9 الی 11:30 زمانیکه مخاطب شما تازه بیدار شده است، باشد.
  2. بهترین زمان برای انتشار استوری دوم، بین 12:30 الی 1:30 است.
  3. بهتر است، استوری سوم را از ساعت 4:30 به بعد منتشر کنید؛ به این دلیل که از ساعت 1:30 به بعد امکان خسته بودن کاربر زیاد است. همچنین از به کار بردن استیکرهای تعاملی مثل استیکر نظرسنجی یا Poll، استیکر سوالات، استیکر شمارش معکوس، اسلایدرهای اموجی و… در استوری سوم غافل نشوید.
  4. در استوری چهارم همانند استوری اول، حوصله‌ی کاربر شما نباید از بین برود. برای انتشار استوری چهارم، مناسب ترین ساعت بین 6:30 الی 7:30 میباشد.
  5. بهتر است، بین ساعت 9:30 الی 10:30 آخرین استوری خود را منتشر کنید. از طرفی با گذاشتن استوری از ساعت 12 به بعد به دلیل اینکه زمان خوابیدن کاربر است، با بازدید کم استوری مواجه میشوید.

نکته: فراموش نکنید که مابین استوری‌های منتشر شده، زمانی را برای استراحت کاربر در نظر بگیرید.

حتما برای شما هم پیش آمده که قصد داشتید استوری مورد نظر خود را در زمان مشخصی منتشر کنید؛ اما به دلایلی مثل سرگرم شدن به کاری، پیش آمدن اتفاقی و… فرصت انتشار استوری خود را نداشتید.
اگر می‌خواهید استوری‌هایتان در زمان دلخواه شما و بصورت منظم منتشر شوند و همچنین با افزایش بازدید استوری خود روبرو شوید، مقاله‌ی ارسال پست زمانبندی شده در اینستاگرام را هرگز از دست ندهید. دقت کنید که با انتشار محتواهای زمانبندی شده، مخاطبانتان شما را فردی منظم می‌دانند و نسبت به پیج شما احساس بهتری پیدا می‌کنند.

انفجار بازدید استوری با این اپلیکیشن‌ها!

انفجار بازدید استوری اینستا

ابزارهای خود اینستاگرام مثل سوال، نظرسنجی، پرسش و پاسخ و… از بهترین استوری سازهای اینستاگرام هستند و با کمک این ابزارها، می‌توانید استوری‌های خفن درست کنید. اما اگر می‌‌خواهید استوری‌هایتان برای کاربرانتان خسته کننده نباشند، از اپلیکیشن‌های استوری ساز حرفه‌ای غافل نشوید. همچنین از طرفی با این ابزارها سرعت ساخت استوری‌هایتان را بالا ببرید. اما ابزارهای استوری ساز کدامند؟

Mojo:

محبوب ترین ابزار استوری ساز قدرتمند و کاربردی که هم نسخه‌ی اندروید و هم نسخه‌ی Ios دارد، ابزار Mojo است. این اپلیکیشن، بیش از 50 قالب مختلف دارد که هر کدام از این قالب‌ها زیبایی خاصی به استوری‌هایتان می‌دهند. همچنین می‌توانید با انتخاب سبک‌های مختلف نوشتن متن، استوری‌هایتان را متفاوت کنید. لازم به ذکر است که کیفیت استوری‌های ایجاد شده با این اپلیکیشن بالا بوده و هنگام خروجی گرفتن با پایین آمدن کیفیت روبرو نخواهید شد.

StoryChic:

دومین برنامه برای ساخت استوری‌های خاص، StoryChic میباشد که هم برای نسخه‌ی اندروید و هم نسخه‌ی Ios است. این اپلیکیشن امکانات بسیاری از قبیل فیلترهای متنوع برای عکس، قاب‌های جذاب عکس، فونت‌های مختلف، چند مدل متن متحرک و تم‌هایی با طرح‌ها و رنگ‌بندی های زیبا را دارد.

Mostory:

یکی دیگر از برنامه‌هایی که در بین کاربران اینستاگرام، محبوبیت پیدا کرده است، اپلیکیشن Mostory است که برای ویرایش استوری‌ها استفاده میشود. برخی از قابلیت‌های این برنامه به شرح زیر است:

  • افزودن متن به عکس
  • اضافه کردن متن به ویدیوی مورد نظر
  • گذاشتن آهنگ روی ویدیو
  • داشتن فونت‌های مختلف، استیکرها و انیمیشن‌ها

سوالات متداول در خصوص افزایش بازدید استوری اینستاگرام

چرا استوری‌هام کم بازدید میخوره؟

✅از آنجا که اینستاگرام یک شبکه‌ی اجتماعی حساس است، دلایل مختلفی برای پایین بودن بازدید استوری اینستاگرام شما وجود دارد. برای دانستن این دلایل به مقاله مراجعه کنید.

برای بالا بردن بازدید استوری اینستاگرام، فالوور بخریم؟

✅خریدن فالوور شاید در کوتاه مدت باعث افزایش بازدید استوری شما شود، اما در آخر هیچ ارزشی ندارد و حتی باعث افزایش فروش شما نیز نخواهد شد.

صحبت آخر

در مقاله‌ای که مطالعه کردید، سعی تیم اینبو بر این بود تا شما را با انواع روش‌های کاربردی برای افزایش سین استوری اینستا، بهترین ساعات گذاشتن استوری و ابزارهای استوری ساز آشنا کند.
امیدواریم که این مطالب، مورد پسند شما باشند. ضمنا می‌توانید نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.
از اینکه وقت خود را برای مطالعه این مقاله گذاشتید، ممنونیم:)

نظرات کاربران

پیام شما می‌تواند شروع یک مکالمۀ سازنده باشد.

عضویت
اطلاع از
guest
32 کامنت
بیشترین امتیاز
جدیدترین قدیمی ترین
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مرتبط

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

ادمین چیست و چه وظایفی دارد؟

ادمین چیست و چه وظایفی دارد؟

ادمین چیست؟ سوالی که عمده‌ی کاربران می‌پرسند این است که ادمین چیست؟ ادمین چه کاربردی دارد؟ آیا یک شخص است یا ربات؟ ادمین چه وظایفی دارد؟ یک ادمین خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ اینها سوالاتی است...

ادامه مطلب