اینستاگرام، یکی از محبوبترین شبکههای اجتماعی در دنیا و به خصوص در بین ایرانیان است. این پلتفرم جذاب، توانسته است تا با ارائه قابلیتهای جدید، افراد زیادی را به سمت خود جذب کند. یکی از جدیدترین قابلیتهای این شبکه اجتماعی که به تازگی برای کاربران فعال شده است، پین کردن پست در اینستاگرام میباشد. اما هدف اینستاگرام از ارائه این ویِژگی چیست؟ آیا پین کردن ریلز و پست میتواند برای کسب و کارها مفید باشد؟
معرفی قابلیت پین کردن پست در اینستاگرام
همانطور که میدانید، اینستاگرام در سال 2010 راه اندازی شده و در کمتر از 2 سال توانست به 100 میلیون کاربر فعال دست بیابد. کاربران از اولین روز فعالیت در اینستاگرام قادر بودند تا تصویر یا ویدیو دلخواهشان را در پیج خود منتشر کنند. از آنجایی که پیجهایی که به صورت فعال در این پلتفرم حضور دارند در طول فعالیت خود حجم انبوهی از پست، IGTV و ریلز را در پیج خود منتشر کردهاند. بنابراین اینستاگرام با هدف بهبود تجربه کاربران خود، قابلیت پین کردن پست را به این پلتفرم اضافه کرد. البته این تنها قابیلت اینستاگرام نیست که برای ساماندهی به پستهای کاربران عرضه شده است؛ پیشتر قابلیت گاید نیز با هدف دسته بندی پستها معرفی شده بود. اما به نظر میرسد که اینستاگرام این بار اهدافی بیشتر از دسته بندی پستها دارد.
اینستاگرام در قابلیت پین کردن پست، به کاربران این امکان را میدهد تا 3 پست یا ریلز خود را در پروفایل خود پین کنند. بسیاری از کارشناسان شبکههای اجتماعی بر این باورند که اینستاگرام قصد دارد تا با استفاده از این قابلیت، باعث بیشتر شناخته شدن ریلزها شده و به نحوی کاربران را به استفاده از آن ترغیب کند. در حقیقت قابلیت پین پست در اینستا، یک ویژگی جالب برای متمایز کردن چند محتوا از بقیه است. اما عده دیگری باور دارند که این قابلیت بیشتر با اهداف تبلیغاتی و تجاری به اینستاگرام اضافه شده است. اما بلاگرها و کسب و کارها چگونه میتوانند از قابلیت پین کردن پست در اینستاگرام در اهداف تجاری خود استفاده کنند؟
مقاله پیشنهادی: 18 ترفند موثر برای افزایش تعامل در اینستاگرام
مزایای پین کردن پست در اینستاگرام چیست؟
پین کردن پست در اینستاگرام، درحال حاضر به صورت آزمایشی برای کاربران فعال شده است و به آنها این امکان را میدهد تا 3 پست دلخواه خود را در پروفایل خود پین کنند. اما فعلا هیچ خبری مبنی بر اینکه در آینده کاربران قادر خواهند بود که چه تعداد پست را در پروفایل خود پین کنند، منتشر نشده است. همانطور که میدانید، بازدیدکنندگان پروفایل شما در اینستاگرام، در نگاه اول 3 پست اول شما را میبینند. با اضافه شدن این قابلیت جدید، شما میتوانید 3 تا از بهترین پستهای خود را انتخاب کرده و در پروفایل خود پین کنید تا توجه بازدید کنندگان را به خود جلب کنند. اما سوال اصلی این است که کدام پست اینستاگرام را پین کنیم؟
1- پین کردن پست و افزایش درآمد
اگر شما جزو بلاگرها یا اینفلوئنسرهای اینستاگرام هستید، حتما به این موضوع واقفید که میزان لایک و کامنت پستهای شما، نشان دهنده میزان تعامل پیجتان است. از آنجایی که یکی از فاکتورهای مهمی که در تبلیغات برای کسب و کارها مطرح میشود، نرخ تعامل پیج اینستاگرام تبلیغ گیرنده است؛ این قابلیت میتواند برای بلاگرها مفید واقع شود. اما چگونه؟
شما میتوانید 3 پستی که میزان لایک و کامنت آن نسبت به بقیه بیشتر است را در پیج خود پین کنید تا فرد تبلیغ دهنده در بدو ورود به پیج شما و بررسی پستهای پین شده، میزان تعامل و مشارکت فالوورهایتان را مشاهده کند. البته این قابلیت میتواند تاثیر زیادی بر روی میزان کسب درآمد بلاگرها از تبلیغات نیز بگذارد. پیش بینی میشود که در آینده نه چندان دور، شاهد قیمتهای متغیر تبلیغات به ازای پین کردن پست تبلیغاتی در پروفایل اینفلوئنسرها خواهیم بود.
2- پین کردن پست در اینستاگرام و افزایش فالوور
یکی از مزایای پین کردن پست در اینستاگرام، افزایش میزان لایک و کامنت پستهای پین شده است. اگر به دنبال پیشرفت در اینستاگرام هستید، میتوانید با پین کردن 3 پستی که میزان تعامل آنها نسبت به بقیه کمتر است، باعث بیشتر دیده شدن آنها شوید. کارشناسان باتجربه حوزه اینستاگرام بر این عقیدهاند که، بیش از 80% افرادی که برای اولین بار از یک پروفایل بازدید میکنند، 3 پست اول پیج را لایک کرده یا زیر آن کامنت میگذارند. شما میتوانید با استفاده از قابلیت پین کردن پست در پروفایل، پستهای مختلف خود را به صورت دورهای پین کنید تا نرخ تعامل آن پستها افزایش بیاید.
3- پین کردن پست و افزایش فروش
یکی دیگر از مزایای پین کردن پست اینستاگرامی که برای کسب و کارهای آنلاین و آنلاینشاپها مطرح میشود، پین کردن محصولات دلخواه است. همانطور که میدانید، تنوع محصولات فروشگاههای آنلاین زیاد است و برخی از محصولات فصلی ممکن است در لا به لای پستهای رنگارنگ گم شوند و افراد کمی آنها را ببینند. از این رو ادمینهای پیجهای فروشگاهی، میتوانند محصولات کمتر دیده شده را در پروفایل پیج فروشگاهی پین کنند تا مخاطبان در نگاه اول آن محصولات را مشاهده کنند. پین کردن پست همچنین در زمان برگزاری مسابقات یا کمپینهای فروش ویژه نیز میتواند موثر باشد و افراد زیادی را به تعامل دعوت کند.
مقاله پیشنهادی: در مقاله ساخت فروشگاه در اینستاگرام نحوه کسب درآمد فوق العاده از آنلاین شاپ را یاد بگیرید!
آموزش پین کردن پست در اینستا:
پین کردن پست در اینستاگرام، نیاز به ابزار خاصی ندارد و به راحتی میتوانید پست مورد نظر خود را در پروفایل خود پین کنید. برای پین کردن پست در پروفایل خود مراحل زیر را دنبال کنید.
1- وارد پروفایل خود شوید و پست مورد نظر خود را انتخاب کنید.
2- بر روی سه نقطه بالای پست تپ کنید.
3- گزینه pin to your profile را انتخاب کنید.
4- حالا پست مورد نظر شما با آیکون سنجاق سفید به پروفایل شما پین شده است.
یکی از نکات مهمی که در پین کردن پست اینستاگرامی خود باید به آن توجه کنید این است که پستهای شما به ترتیبی که پین میکنید در پروفایل شما نمایش داده میشوند. همچنین شما میتوانید برای آن پین ( unpin) کردن پست خود، مسیری که برای پین کردن گفته شد را طی کرده و بر روی گزینه unpin from your profile، تپ کنید و در صورت نیاز پست دیگری به پروفایل خود پین کنید.
سوالات متداول
مزایای پین کردن پست در اینستاگرام چیست؟
✅ پین کردن پست تاثیر چشمگیری در افزایش فالوور، افزایش فروش و افزایش درآمد پیج تبلیغاتی دارد. برای خواندن جزئیات متن مقاله را مطالعه کنید.
پین کردن پست در سایت اینستاگرام چگونه است؟
✅ پین کردن پست در وبسایت اینستاگرام، هیچ تفاوتی با نسخه اپلیکیشن ندارد. آموزش تصویری پین کردن پست را در مقاله مشاهده کنید.
نتیجهگیری
به انتهای مقاله آموزش پین کردن پست در اینستاگرام و بررسی مزایای آن برای کسب و کارها و اینفلوئنسرهای اینستاگرامی رسیدیم. همانطور که میدانید اینستاگرام اعتقاد دارد که این ویژگی به کاربران فعال، انعطافپذیری بیشتری برای نشان دادن پستهای دلخواه خود به دیگران میدهد. از آنجایی که این قابلیت به صورت آزمایشی برای کاربران فعال شده است، ممکن است در آینده نزدیک دستخوش تغییراتی شود. اما مطمئنا همه این تغییرات به نفع کاربران و با هدف فراهم شدن یک محیط بهتر برای افزایش تعامل خواهد بود. آیا این قابلیت برای ما فعال شده است؟ به نظر شما چه اهداف دیگری پشت پرده اضافه شدن این قابلیت جذاب وجود دارد؟
تواینستایه نفرمنوپین کردیعنی چی؟
سلام. من برای تبلیغ به یه پیج مراجعه کردم پست تبلیغی من رو گذاشت ولی جزو آخرین پستش نبود چون ۳ تا پستش پین کرده بود و آیا بازدهی منفی میزاره بر روی پست؟
سلام. پین شدن پست در اینستاگرام یعنی چی؟ من میخواستم تبلیغ بدم یه یه پیجی، بعد گفتن که اگه پینش کنن بهتر جواب میده اما هزینش 2 برابر میشه. میشه منو راهنمایی کنین؟
سلام من اشتباهی دستم خورد یکیشونو پین کردم الان نه روی پیجم پین شده نه پست واسم مونده کلا حذف شده چیکار کنم لطفا کمکم کنید