فعالسازی تگ قیمت در اینستاگرام

شاپ اینستاگرام

برای فعالسازی تگ قیمت در اینستاگرام باید شرایط خاصی داشته و نکات مختلفی را رعایت کنید اما قبل از اینکه در مورد این قابلیت و نحوه فعالسازی تگ قیمت در اینستاگرام صحبت کنیم مقدمه ای در مورد شاپ اینستاگرام برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد.

شاپ اینستاگرام چیست؟

شاپ اینستاگرام قابلیتی میباشد که شما با استفاده از آن میتوانید محصولات فروشی خود را در اینستاگرام تگ گذاری کرده و دکمه خرید بر روی محصولات خود اضافه کنید تا بازدید کننده هایی که از پست های شما بازدید میکنند به راحتی از قیمت ها و نحوه پرداخت محصول مربوطه که در پست های خود منتشر کرده اید اقدام به خرید محصولات شما کنند.

همانطور که در تصاویر بالا میبینید تگ خرید در اینستاگرام نیز به مانند تگ افراد بوده و بر روی پست برچسب میشود اما با توضیحات و قیمت گذاری های مشخص که در صورت لمس وارد صفحه ای دیگر خواهید شد که میتوانید برای خرید آن محصول وارد سایت مربوطه شوید.

شرایط فعالسازی تگ قیمت در اینستاگرام

برای اضافه کردن دکمه خرید بر روی پست هایتان باید چند مرحله را طی کنید که ما در ادامه به نحوه فعالسازی این مراحل خواهیم پرداخت اما قبل از آن باید چندین مورد را رعایت کنید که در صورت رعایت نکردن این موارد به هیچ وجهه نمیتوانید تگ قیمت گذاری را فعال کنید.

اولین مورد برای فعالسازی قابلیت شاپ اینستاگرام تغییر یافتن صفحه پروفایل شما از عمومی به بیزینس پروفایل میباشد که ما پیشتر در مورد نحوه تغییر به بیزینس پروفایل اینستاگرام صحبت کرده ایم البته باید در نظر بگیرید که برای تغییر پروفایل به بیزینس پروفایل نباید پیج تان پرایویت باشد.

دومین مورد داشتن اکانت فیسبوک برای فعالسازی ویژگی شاپ در اینستاگرام میباشد. ما پیشتر در مورد کانکت کردن اکانت فیسبوک به پیج اینستاگرام توضیحاتی در مقاله بیزینس در اینستاگرام داده ایم که میتوانید از این طریق اقدام به وصل کردن فیسبوک به اکانت اینستاگرام خود کرده باشید.

سومین مورد برای فعالسازی شاپ در اینستاگرام داشتن یک سایت مرجع میباشد به طوری که تگ قیمت شما مشتریان را به سایت و صفحه فروش آن محصول سوق دهد از این رو داشتن یک سایت مرجع نیز لازم خواهد شد.

و آخرین مورد نیز داشتن محصول برای فروش میباشد هدف از فعالسازی ویژگی شاپ اینستاگرام این میباشد که محصولی را به فروش برسانیم اما باید دقت داشته باشید که این محصول باید فیزیکی باشد و فعلا اینستاگرام اجازه تگ گذاری بر روی محصولات غیر فیزیکی مثل فروش اشتراک ربات که محصولی مجازی میباشد اجازه نداده است.

پس در کل برای فعالسازی تگ محصول در اینستاگرام به یک پیج اکانت فیسبوک، محصول فیزیکی و سایت مرجع نیاز داریم تا بر روی پست های خود تگ قیمت گذاری اضافه کنیم.

نحوه فعالسازی ویژگی شاپ اینستاگرام

خب بعد از اینکه شرایط فعالسازی تگ قیمت در اینستاگرام برای شما محیا شد و شرایط لازمه رو داشتین به مانند آموزش پایین اقدام به فعالسازی کنید.

1_ برای شروع باید وارد اکانت فیسبوک شویم و اگر اکانت فیسبوک نداریم باید در صفحه اول فیسبوک اقدام به ایجاد حساب کنیم که چون ما از قبل اکانت داریم وارد اکانت خود در فیسبوک میشویم.


2_ بعد از ورود به اکانت فیسبوک در صفحه باز شده قسمت بالا سمت راست صفحه آیکون پیکان مانند کوچکی که وجود دارد را انتخاب کرده و در کادر باز شده گزینه create page را انتخاب میکنیم.

تگ خرید در اینستاگرام

3_ بعد از انتخاب این گزینه فیسبوک از شما میپرسد این صفحه ای که میسازید میخواهید از چه نوعی باشد که ما گزینه business or brand را انتخاب و گزینه get start را میزنیم.

تگ قیمت در اینستاگرام

در صفحه باز شده شما باید یک اسم برای صفحه خود انتخاب و سپس یک دسته انتخاب کنید بعد از انجام این مراحل فیسبوک از شما عکس پروفایل و عکس زمینه خواهد خواست که میتوانید از این مراحل بگذرید و یا عکس آپلود کنید.

خب تا این مرحله شما توانستید یک صفحه بیزینسی باز کنید برای اطمنیان از این موضوع نیز میتوانید به مانند قبل آیکون پیکان مانند را لمس کنید تا صفحه تازه باز شده را مشاهده کنید.

برای ادامه فعالسازی ویزگی shop اینستاگرام بعد از اینکه صفحه را ایجاد کردیم وارد قسمت تنظیمات setting صفحه مربوطه که در سمت راست قرار دارد میشویم و در منوی باز شده گزینه Templates and Tabs را انتخاب میکنیم.

در ادامه نحوه فعالسازی تگ قیمت در اینستاگرام همانگونه که مشاهده میکنید صفحه ما ماهیت فروشگاهی ندارد و ماهیت فعلی آن استاندارد میباشد برای تغییر آن به فروشگاهی بر روی edit کلیک کرده و در صفحه باز شده گزینه shop را انتخاب و view details را کلیک میکنیم.

بعد از انتخاب این گزینه فیسبوک از مطمئن بودن شما مبنی بر تغییر ماهیت از استنادارد به فروشگاهی توضیحاتی را خواهد داد که شما باید آن را تایید کنید.

تگ قیمت در اینستاگرام

بعد از سپری کردن این مراحل دوباره وارد قسمت page میشویم که برای ادامه روند باید از گزینه سمت چپ نوشته آبی رنگ see more را لمس کنید تا تمامی گزینه ها برایتان به نمایش درآیند در اینجاست که خواهید دید گزینه جدیدی به نام shop برای شما اضافه شده است که آن را کلیک میکنیم.

با کلیک این گزینه برای شما یک کادر باز خواهد شد که در این کادر باید تیک نوشته i agree زده و سپس continue را انتحاب کنید تا قوانین این قسمت از فیسبوک را قبول و تایید کرده باشید.

در ادامه نیز باید گزینه “continue” را انتخاب کرده و در آخر واحد پولی مد نظر محصولات خود را انتخاب کرده و گزینه save را کلیک کنید.

تگ قیمت در اینستاگرام

خیل خب با انجام این مراحل ما توانستیم فروشگاه خود را ایجاد کنیم حال وقت آن رسیده تا محصولات خود را برای تگ گذاری اضافه کنیم که برای این کار در صفحه باز شده گزینه ADD PRODUCT را انتخاب کنیم.

تگ قیمت در اینستاگرام

با انتخاب این گزینه حال کادری باز خواهد شد که میتوانیم عکس و یا ویدیو محصول خود را آپلود کنیم که به ترتیب این موارد را توضیح میدهیم.

تگ قیمت در اینستاگرام

1_ در اولین اقدام باید عکس یا ویدیو مربوطه را اپلود کنیم که همانطور که میبینید ما یک عکس اضافه کرده ایم.

2_ در این کادر شما باید نام محصول خود را وارد کنید.

3_ شما در کادر price میتوانید قیمت دلخواه تان برای فروش محصول مربوطه را وارد کنید.

4_ در کادر دیگر با عنوان description که در تصویر بالا مشاهده میکنید میتوانید توضیحاتی بیشتری در مورد محصول مربوطه برای بازدید کنندگان خود در پیج تان ارائه دهید.

5_ در کادر بعدی شما باید صفحه آدرس وب سایت خود که مربوطه به فروش آن محصول مییاشد را وارد کنید.

بعد از پر کردن این موارد حال میتوانید کادر آبی رنگ save را لمس کنید.

با انجام این مراحل درخواست ما مبنی بر فعالسازی تگ قیمت در اینستاگرام ارسال خواهد شد و حال باید منتظر تایید فیسبوک و فعال شدن ویژگی شاپ اینستاگرام در پیج خود باشیم.

بروز رسانی خواهد شد.

, , , ,

نوشتن یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *