نویسنده: javid
2024-06-09

هوش مصنوعی در شبکه های اجتماعی چه کاربردی دارد؟

هوش مصنوعی در شبکه های اجتماعی چه کاربردی دارد؟ هوش مصنوعی یا همان AI در مدت زمان کمی که معرفی شده است در اکثر زمینه ها نفوذ کرده است. هوش مصنوعی در شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام هم تاثیر زیادی داشته و توانسته به زمینه های مختلف به خصوص تولید محتوا در اینستاگرام کمک […]

به دنبال پیج فعال‌ و با نرخ تعامل بالا هستید؟

وارد کانال تلگرام شوید و لیست تمامی پیج‌ها همراه با آمار بازدیدکننده فعال را مشاهده نمایید!

ربات اینستاگرام اینبو

ربات اینستاگرام اینبو دستیار هوشمند، اختصاصی و خستگی ناپذیر شما در اینستاگرام است!

هوش مصنوعی در شبکه های اجتماعی چه کاربردی دارد؟ هوش مصنوعی یا همان AI در مدت زمان کمی که معرفی شده است در اکثر زمینه ها نفوذ کرده است. هوش مصنوعی در شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام هم تاثیر زیادی داشته و توانسته به زمینه های مختلف به خصوص تولید محتوا در اینستاگرام کمک زیادی کند. در این مطلب قصد داریم کاربردهای هوش مصنوعی در شبکه های اجتماعی را بررسی کنیم.

کاربردهای هوش مصنوعی در شبکه های اجتماعی

همانطور که گفتیم هوش مصنوعی در شبکه های اجتماعی در مباحث مختلف کاربردهای زیادی دارد که در ادامه برخی از آنها را بررسی می کنیم.

تشخیص علایق کاربران در شبکه های اجتماعی با هوش مصنوعی

اگر در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مختلف فعالیت داشته باشید احتمالا می دانید که این پلتفرم ها تلاش می کنند تا محتوای مورد علاقه هر کاربر را تشخیص دهند و برای آنها به نمایش بگذارند. به عنوان مثال محتوای اکسپلور اینستاگرام هر فرد بر اساس علایق و سلایق شخصی آن فرد تنظیم شده است که این کار با کمک هوش مصنوعی انجام می شود.

مدیریت محتوا در شبکه های اجتماعی

یکی دیگر از کاربردهای هوش مصنوعی در شبکه های اجتماعی، مدیریت محتوا به معنی تشخیص محتوای با کیفیت از بی کیفیت است. اصلی ترین ویژگی هر پیج یا اکانت در شبکه های اجتماعی، محتوای آنهاست. اما این روزها شاید پیج ها و اکانت های مختلفی باشند که از ربات ها برای تعامل بیشتر یا دور زدن قوانین استفاده می کنند و یا حتی محتوای دیگران را کپی می کنند. به عنوان مثال استفاده از موزیک های با حق کپی رایت در اینستاگرام چند ماهی می شود که به یک ممنوعه تبدیل شده است. برای جلوگیری از این مسائل هم از هوش مصنوعی استفاده می شود.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی با هوش مصنوعی

شبکه های اجتماعی فضای ایده آلی را برای تبلیغات فراهم کرده اند. به عنوان مثال در بین ویدیوهای منتشر شده در یوتیوب معمولا تبلیغات مرتبطی را مشاهده می کنید که این تبلیغات با هدف گیری مشخص توسط هوش مصنوعی انجام می شوند.

تجزیه و تحلیل داده ها در فضای مجازی

هوش مصنوعی در بحث تجزیه و تحلیل داده ها هم می تواند کاربرد داشته باشد و برای عملکرد بهتر کاربران یا خود پلتفرم تاثیر زیادی داشته باشند. با استفاده از هوش مصنوعی می توان موارد مختلفی مانند تعداد افراد حاضر در پلتفرم، علاقه آنها به موضوعات مختلف، ساعات استفاده آنها از پلتفرم و دیگر موارد را بررسی کرد.

تولید و مدیریت محتوای اجتماعی توسط کاربران به کمک هوش مصنوعی

تا به اینجای کار کاربردهای مختلف هوش مصنوعی در فضای مجازی را بررسی کردیم که بیشتر آنها به استفاه پلتفرم های مختلف از هوش مصنوعی مربوط بود. اما هوش مصنوعی برای کاربران فضای مجازی چه کاربردی دارد؟

سرعت بخشیدن به تولید محتوا توسط کاربران

شاید برای شما هم پیش آمده که نمیدانید چه متنی برای کپشن یک پست بنویسید و یا موضوع جذاب و ترند این روزها را برای تولید محتوا پیدا نمیکنید. این کار را می توانید به هوش مصنوعی بسپارید که در سریعترین زمان ممکن انجام می دهد.

افزایش تعامل با کاربران

اگر فالوورهای زیادی نداشته باشید شاید پاسخ دادن به کامنت ها و دایرکت ها کار آسانی باشد، اما تصور کنید هزاران سوال در روز از شما پرسیده شود. در این صورت فقط با استفاده از هوش مصنوعی می توانید مدیریت آسان تر و بهتری داشته باشید.

تولید محتوا بدون تصویر واقعی خودتان

شاید بسیاری از کاربران فضای مجازی به دلایل مختلف دوست نداشته باشند که صدا یا تصویر خود را در فضای مجازی به نمایش بگذارند. هوش مصنوعی این موضوع را تا حدودی حل کرد و شما می توانید با تصویر یا صدای فیک تولید محتوای خود را انجام دهید.

بینش و شنود اجتماعی

اگر یک برند معتبر و معروف هستید کافیست از هوش مصنوعی بپرسید که نظر کاربران در رابطه با شما و محتوایی که تولید می کنید چیست تا نظرات را به صورت خلاصه وار مشاهده کنید.

یافتن ترندها با هوش مصنوعی برای تولید محتوا در فضای مجازی

تولید محتوای ترند می تواند تاثیر زیادی در موفقیت شما و افزایش فالوورها و میزان بازدیدتان داشته باشد. اما پیدا کردن این ترندها معمولا به ابزارهای مختلفی نیاز دارد که در گذشته ترفندها و ابزارهای مختلفی برای این کار ارائه می شد. اما معمولا استفاده از این ابزارها برای پیدا کردن ترندترین محتوا یا هشتگ ها کار نسبتا سخت و طولانی ای بود، در صورتی که با یک پرسش ساده از هوش مصنوعی می توانید محتوای ترند روز فضای مجازی را پیدا کنید.

پیدا کردن اینفلوئنسر مناسب با هوش مصنوعی

برای تبلیغات در فضای مجازی توسط اینفلوئنسرها شما باید ابتدا پیج آن شخص را بررسی و تحلیل کنید تا بتوانید بهترین مورد و مرتبط ترین فرد با مخاطب هدف خود را پیدا کنید. هوش مصنوعی می تواند یک اینفلوئنسریاب عالی باشد.

مزایای به‌کارگیری هوش مصنوعی در فضای مجازی

استفاده از هوش مصنوعی در فضای مجازی می تواند مزایای مختلفی داشته باشد که با نام بردن کاربردهای آن احتمالا بخشی از مزایای آن را شناخته اید. در ادامه به بررسی مهمترین مزیت های هوش مصنوعی در فضای مجازی می پردازیم.

انجام کارها به‌صورت خودکار

فعالیت و تولید محتوا در فضای مجازی کاری بسیار زمان بر است و شما باید زمان زیادی را برای آن صرف کنید. هوش مصنوعی به شما کمک می کند تا بخش زیادی از کارها را به صورت اتوماتیک انجام دهید. به عنوان مثال می توانید یک پست را تنظیم کنید که در زمان مشخص شده انتشار پیدا کند.

استفاده از چت بات

استفاده از چت بات ها احتمالا کاربردی ترین و مهمترین مزیت هوش مصنوعی در فضای مجازی باشد. شاید این روزها در اینستاگرام زیاد این مورد را دیده باشید که با کامنت کردن یک عدد یا یک کلمه، پاسخ یک سوال برای شما به صورت خودکار ارسال می شود که این موضوع با کمک هوش مصنوعی انجام می شود.

کاهش هزینه‌ها

شاید اگر هوش مصنوعی نبود شما مجبور میشدید که افراد زیادی را برای پاسخگویی به دایرکت ها و کامنت ها استخدام کنید و یا حتی برای انتشار و ادیت پست ها هم به افراد مختلفی نیاز داشتید. با وجود هوش مصنوعی بسیاری از این موارد حذف می شوند و در نتیجه هزینه های کمتری را می پردازید.

بررسی دقیق عملکرد و تولید محتوای باکیفیت

تولید محتوای یونیک و منحصر به فرد همیشه در اولویت بوده است و شما در هر پلتفرمی که فعالیت دارید با تولید محتوای منحصر به فرد و جدید می توانید به موفقیت برسید. با استفاده از هوش مصنوعی می توانید عملکرد خود را بررسی کنید و محتوای باکیفیت تری را نسبت به علایق و سلایق مخاطبین خود تولید کنید.

افزایش درآمد

مطمئنا با مواردی که تا به اینجا نام بردیم می توان گفت که هوش مصنوعی می تواند تا حد زیادی به رشد مالی و افزایش درآمد شما از فضای مجازی هم کمک کند.

آینده استفاده از هوش مصنوعی در فضای مجازی

در مدت زمان کمی که از عرضه هوش مصنوعی در دنیا گذشته است متوجه تاثیر آن در بخش های مختلف زندگی از جمله هوش مصنوعی شده ایم. این تاثیر مطمئنا در آینده بیشتر هم خواهد شد و احتمالا با بهینه سازی و کنترل پلتفرم ها توسط هوش مصنوعی روبرو خواهیم بود. با توجه به این موضوع که روزانه بر تعداد کاربران هر پلتفرم از فضای مجازی افزوده می شود، مدیریت انها و مدیریت محتوای آنها مبحث ضروری خواهد بود که هوش مصنوعی این کار را آسان تر می کند.

همچنین با وجود هوش مصنوعی و پیشرفت آن در تولید عکس ها و فیلم ها و صداهای مختلف، احتمالا شاهد تولید محتوای بیشتر به کمک هوش مصنوعی خواهیم بود.

همچنین هوش مصنوعی به پیدا کردن مخاطب هدف کمک بسزایی خواهد کرد و با این وجود نرخ تبدیل و بازگشت سرمایه هم افزایش پیدا می کند.

کدام یک از شبکه‌های مجازی از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند؟

اکثر پلتفرم های فضای مجازی و شبکه های اجتماعی از هوش مصنوعی استفاده می کنند. در ادامه به بررسی آنها و نوع استفاده از هوش مصنوعی توسط آنها می پردازیم.

فیسبوک

ابزار هوش مصنوعی DeepText در فیسبوک به کار گرفته شده است و برای شناسایی یا حذف خودکار محتوای نامناسب در فیسبوک کاربرد دارد.

اینستاگرام

اینستاگرام محتواهای تولید شده توسط میلیاردها کاربر را با کمک هوش مصنوعی پردازش می کند. پیدا کردن محتوای مورد علاقه هر فرد و نمایش آن در اکسپلور اینستاگرام توسط هوش مصنوعی انجام می شود. استفاده از بات ها برای پاسخگویی در دایرکت اینستاگرام هم یکی دیگر از مواردی است که با کمک هوش مصنوعی در اینستاگرام راه اندازی شده است.

پینترست

با توجه به الگوریتم یادگیری ماشین در پینترست، تمام مواردی که توسط کاربران در این پلتفرم جستجو می شود به شکل عمیقی بررسی میگردد. اکثر کاربران پینترست به علت نمایش فوق تخصصی محتوای پینترست با هوش مصنوعی به این پلتفرم علاقه مند شده اند.

توییتر یا ایکس

توییتر یا پلتفرم ایکس هم برای پردازش تمام محتواهای کاربران از هوش مصنوعی استفاده می کند، کاری که شاید از راه دیگری ممکن نباشد. همچنین این برنامه از هوش مصنوعی برای شناسایی چهره ها بهره می برد. یکی دیگر از قابلیت های آن پاسخگویی خودکار به کاربران دیگر در توییتر است.

لینکدین

عملکرد و نوع کارکرد لینکدین برای پیدا کردن تجارب کاری و موقعیت های شغلی برای کاربران بر اساس هوش مصنوعی و یادگیری ماشین جلو رفته است.

جمع بندی

هوش مصنوعی در حال حاضر تاثیر زیادی در زندگی همه ما دارد و این تاثیر در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی هم دیده می شود. اگر برای شما هم سوال پیش آمده که هوش مصنوعی در شبکه های اجتماعی چه کاربردهایی دارد این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

پرسش و پاسخ

سوالتان را بپرسید و برای دریافت پاسخ، منتظر پیامک کارشناسان ما باشید!

دیدگاه شما را با چه تصویری در سایت نمایش دهیم؟
عضویت
اطلاع از
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش همه کامنتها
0