زمانی که یک کسب و کار جدید در اینستاگرام افتتاح میکنید یا قصد توسعه کسب و کار فعلی خود را در این شبکه اجتماعی دارید، اولین چیزی که برای کسب درآمد به آن نیاز دارید، شناساندن پیج کاری خود به دیگران و تبدیل آنها به مشتری است. برای جذب بازدیدکننده در اینستاگرام روشهای متفاوتی وجود دارند که باید بر اساس اهداف کسب و کار خود و بودجهای که در اختیار دارید، یک یا چند تا از این روشها را انتخاب نمایید. در حال حاضر رایجترین نوع تبلیغات در فضای اینستاگرام، تبلیغات با اینفلوئنسرها، تبادل شات و تبلیغات بنری هستند. در این مقاله از اینبو میخواهیم نوع دیگری از تبلیغات به نام کامنت مارکتینگ اینستاگرام را به صورت کامل معرفی کنیم و اصول آن را آموزش دهیم.
ویدیوی آموزش گذاشتن کامنت انبوه و اتوماتیک
لینک دانلود ربات اینستاگرام اینبو
هر آنچه در این ویدیو میبینید:
- کامنت مارکتینگ در اینستاگرام چیست؟
- نحوهی فعالسازی کامنت اتوماتیک
- آموزش هدف گذاری برای کامنت
- ایجاد لیست کامنتهای آماده
کامنت مارکتینگ اینستاگرام چیست؟
یکی از روشهای جذب بازدیدکننده هدفمند در اینستاگرام، کامنت مارکتینگ نام دارد. در این روش شما باید با ارسال دیدگاههای اصولی و هدفمند در پیجهای دیگر، نظرات مخاطبان آنها را جلب کنید تا به پیج شما جذب شوند. این نوع از تبلیغات هم مانند سایر روشها اصول و تکنیکهای خاص خود را دارد که برای موفقیت باید آنها را رعایت کنید؛ در غیر اینصورت علاوه بر عدم رسیدن به نتیجه کافی حتی ممکن است بازخورد منفی هم از سوی کاربران دریافت کنید.
این نکته را بدانید که قبل از اینکه کامنت مارکتینگ در اینستاگرام را شروع کنید باید محتوای باکیفیتی در پیجتان تولید و منتشر کرده باشید. در غیر اینصورت حتی اگر بتوانید بازدیدکنندههای زیادی جذب پیج خود کنید، دلیلی برای فالو کردن شما نخواهند داشت. چون این محتوای خوب است که کاربران را برای فالو کردن پیج متقاعد میکند.
برنامه کامنت خودکار اینستاگرام چیست؟
کامنت مارکتینگ اینستاگرام روش جذابی برای افزایش بازدید از پیج است؛ اما اگر وقت زیادی برای تولید محتوا یا سایر کارهای مربوط به کسب و کارتان صرف کنید، احتمالاً زمان کافی برای این ارسال کامنت در پیجهای مختلف را نخواهید داشت. برنامه کامنت خودکار اینستاگرام ابزاری است که میتوانید متنهای تبلیغاتی خود را در آن وارد کرده و همچنین پیجهای هدف خود را به آن معرفی کنید. سپس ابزار را تنظیم کنید که در زمانهایی که شما میخواهید کامنت مارکتینگ را در پیجهای هدف انجام دهد.
برنامه کامنت اتوماتیک تنها یک روش تبلیغاتی خاص در شبکه های اجتماعی است. با خواندن مقاله تبلیغات در اینستاگرام میتوانید از سایر روشهای مدرن تبلیغ با خبر شوید.
نحوه کار برنامه کامنت خودکار اینستاگرام
برنامه کامنت خودکار اینستاگرام مخاطبان هدف را از شما دریافت کرده و با اکانت شما زیر پستهای آنها کامنت میگذارد. اپلیکیشن ارسال کامنت انبوه اینستاگرام، با استفاده از 2 روش زیر کاربران هدف کسب و کار شما را مشخص میکند:
1. هشتگهای هدف
با معرفی یک سری هشتگ به عنوان “هشتگهای هدف” به ربات در واقع شما به ربات دستور میدهید که فعالیت خود را روی پستهایی انجام دهد که با در کپشن خود از این هشتگها استفاده کردهاند. برای مثال اگر زمینه کاری شما فروش لوازم خانگی است، میتوانید هشتگهای مرتبط با این زمینه را به ربات معرفی کنید تا کامنتهای تبلیغاتی شما در زیر پستهای منتشرشده با این هشتگها قرار بگیرند. در این صورت در عین سرعت عمل، هدفمندی کامنت مارکتینگ شما در اینستاگرام حفظ خواهد شد.
2. جذب فالوور از رقبا
این قابلیت جذاب برنامه کامنت خودکار اینستاگرام، فالوورهای رقبای شما را به پیج شما جذب میکند. در این روش، شما با وارد کردن آیدی پیج رقبای خود، هدف جدیدی برای ربات تعریف میکنید. در این هدف جدید، ربات فالوورهای پیجهایی که در زمینه کسب و کار شما فعالیت میکنند را آنالیز میکند و زیر پستهای فالوورهای رقبا کامنت میگذارد. در این صورت مخاطبان هدفمند با دیدن پروفایل شما ترغیب میشوند تا نگاهی به محتوای داخل پیج بیندازند. در این مرحله اگر شما در پیج خود محتوای جذاب و خیره کننده داشته باشید، میتوانید بازدیدکنندگان را به فالوورهای دائمی تبدیل کنید.
چگونه از قابلیت کامنت خودکار ربات اینبو استفاده کنیم؟
ربات اینبو، کاربردیترین ربات اینستاگرام است که تمامی قابلیتهایی را که برای رشد پیجتان لازم دارید، در خود دارد. با نصب ربات اینبو دیگر لازم نیست که چندین برنامه برای رفع نیازهای اینستاگرامیتان نصب کنید. بعد از ویژگیهای افزایش فالوور و حذف فالوور فیک، گذاشتن کامنت خودکار اینستاگرام پرطرفدارترین قابلیت ربات اینبو است. اما چگونه از قابلیت کامنت خودکار ربات اینبو استفاده کنیم؟ برای گذاشتن کامنت انبوه، کافیست دستورالعمل زیر را اجرا کنید:
- بسته دلخواه خود را از صفحه زیر تهیه کنید!
از قابلیتهای ویژه اینبو استفاده کن!
- ربات اینبو را از صفحه دانلود ربات اینستاگرام دانلود کرده و در آن نام نویسی کنید.
- از طریق گزینه “اکانت خود را اضافه کنید” پیج اینستاگرامتان را به برنامه اد کنید.
- وارد بخش افزایش تعامل شوید.
- قسمت افزایش تعامل تمام قابلیتهای افزایش تعامل پیج را در یک صفحه به شما پیشنهاد میکند. در این قسمت قابلیت کامنت را فعال کرده و سپس روی آیکون تنظیمات در پایین صفحه کلیک کنید.
- در قسمت تنظیمات ربات، هشتگها و کاربران هدف مورد نظر خود را به ربات معرفی کنید تا ربات بداند برای ارسال کامنت خودکار روی چه هشتگها یا پیجهایی فعالیت خواهد کرد. برای مثال اگر هشتگ #لوازم_آرایشی را به ربات معرفی کنید، ربات کامنت تبلیغاتی شما را روی پستهایی که با این هشتگ منتشر شدهاند، قرار خواهد داد.
- با لمس روی گزینه کامنت در صفحه تنظیمات، وارد صفحه زیر میشوید. در این صفحه کامنتهای تبلیغاتی مورد نظر خود را که میخواهید توسط ربات در پیجهای هدف منتشر شوند، وارد کنید.
- حال میتوانید از قسمت هدفگذاری به ربات دستور دهید تا برای کاربران هدف شما، کامنت انبوه ارسال کند.
تکنیکهای افزایش مشتری در اینستاگرام
کامنت مارکتینگ فقط یکی از ترفندهای جذب بازدیدکننده در اینستاگرام است و مطمئناً بدون داشتن محتوای باکیفیت، برای جذب مشتری کافی نیست. بدون محتوا حتی با وجود هزاران بازدیدکننده هم نمیتوانید کسب درآمد کنید. در مقاله زیر یاد میگیرید چه محتواها و روشهایی برای جذب مشتری و فروش محصولات به آنها هستند!
اصول کامنت مارکتینگ اینستاگرام
همانطور که گفتیم برای این که بتوانید مخاطبین زیادی را از طریق کامنت مارکتینگ به پیجتان جذب کنید، باید با اصول این کار آشنا باشید. در این بخش از مقاله مهمترین قوانین و ترفندهای بازاریابی با کامنت در اینستاگرام را یاد میگیرید:
1. زیر پستهای مرتبط کامنت مارکتینگ انجام دهید!
یکی از مهمترین اصول کامنت مارکتینگ در اینستاگرام ارتباط موضوعی کامنت شما با پستی است که کامنت خود را زیر آن منتشر میکنید. یعنی باید پیجهایی را پیدا کنید که زمینه کاریشان با شما مرتبط است و زیر پستهای این پیجها کامنت تبلیغاتی خود را بگذارید؛ یا حداقل اگر موضوع پیج با زمینه فعالیت شما ارتباط کامل ندارد، کامنتتان با موضوع پست همخوانی داشته باشد. برای درک بهتر موضوع به مثال پاراگراف بعدی توجه کنید.
فرض کنید یک پست خبری درباره فیلم سینمایی که قرار است در آیندهای نزدیک منتشر شود، میبینید و برای دیدن واکنشهای سایر کاربران به بخش کامنتها مراجعه میکنید. در بین کامنتها دو متن تبلیغاتی با موضوعات زیر میبینید:
- نقد فیلم تازه منتشرشده سینمای امریکا در پیج زیر
- فروش لوازم خانگی با تخفیفات ویژه در پیج زیر
کدامیک از موارد بالا میتواند توجه شما را جلب کند؟ احتمالاً شما هم با من همنظر هستید که مورد 1 موفقتر خواهد بود. حتی اگر پیج دوم متن تبلیغاتی بهتری نوشته باشد، چون در پیج نامرتبطی این کار را انجام داده است، نخواهد توانست نتیجه دلخواه را به دست آورد؛ به عبارتی گذاشتن کامنت در پیجها و پستهای غیرمرتبط، هدفمندی کامنت مارکتینگ در اینستاگرام را کاهش میدهد.
2. متن کامنت نباید خیلی کوتاه یا طولانی باشد!
احتمالاً برای درک این مورد توضیح زیادی لازم نباشد. چرا که خودتان در اینستاگرام زیاد با این موارد مواجه شدهاید. کاربران معمولاً کامنتهای خیلی طولانی را نمیخوانند؛ پس اگر کامنت مارکتینگ را با متنهای خیلی طولانی انجام دهید، 90 درصد مخاطبین را از دست خواهید داد. ایراد متنهای بسیار کوتاه هم این است که تاثیرگذاری کافی را ندارند. طبیعتاً هیچ کس نمیتواند مثلاً در کمتر از 10,15 کلمه مخاطبین یک پیج دیگر را به بازدید از پیج خودش ترغیب کند.
بهترین حالت برای طول متن کامنت مارکتینگ اینستاگرام این است که در تقریبا دو سطر مهمترین ویژگیهای پیج یا مزیت رقابتی کسب و کارتان را بنویسید و در آخر متن هم با چند کلمه ترغیبکننده مخاطبان را به بازدید از پیجتان دعوت کنید.
3. آیدی پیج در آخر کامنت فراموش نشود!
نوشتن آیدی پیج در آخر کامنت از اهمیت نسبتا بالایی برخوردار است. وقتی متن تبلیغاتی خود را بدون نوشتن آیدی کامنت میکنید، اگر کاربران در حال بالا و پایین کردن صفحه از روی آن رد شوند، به احتمال زیاد متوجه آن نخواهند شد. اما وجود آیدی در کامنت که رنگ متفاوتی هم با متن خود کامنت دارد، به نوعی توجه خواننده را جلب میکند و باعث میشود مخاطبین بیشتری متن تبلیغاتی شما را بخوانند. از طرفی کلیک روی آیدی راحتتر است و کاربران میتوانند به راحتی با لمس آن به پیج شما دسترسی داشته باشند.
4. نوشتن متنهای تکراری و کلیشهای ممنوع!
حالا که تعداد کسب و کارهای اینستاگرامی افزایش یافته است، پیجهای زیادی هم از کامنت مارکتینگ اینستاگرام برای تبلیغات پیجشان استفاده میکنند. اکثر این پیجها از متنهای تکراری و کلیشهای استفاده میکنند که دیگر برای مخاطبین خستهکننده شدهاند؛ پس اگر در نوشتن متن کامنتهای خود خلاقیت به خرج ندهید و مثل همه پیجها از عبارتهای قدیمی استفاده کنید، تیر بازاریابیتان به سنگ خواهد خورد. دو متن زیر را با یکدیگر مقایسه کنید و ببینید کدامیک میتواند تاثیر بیشتری روی خواننده بگذارد و آن را به بازدید از پیج ترغیب کند:
“سلام. من تو پیجم اکسسوریهای خاص و متفاوتی میفروشم. خوشحال میشم با فالو کردن پیجم ازم حمایت کنین”
“لباسهای این پیج واقعا قشنگ و مد روزن. ولی استایلتون با ترکیب لباسهای این پیج با انگشترها، دستنبدها و بقیه اکسسوریهای ما خیلی شیکتر میشه. تخفیف آخر هفته پیجمون رو از دست ندین”
5. کمی احساسات را درگیر کنید!
درگیر کردن احساسات همیشه ترفندی بوده است که در شبکههای اجتماعی جواب داده است. کاربران اینستاگرام همیشه پستهای احساسی را بیشتر انتشار دادهاند، بیشتر جذب تیترهای احساسی شدهاند و نسبت به آنها بیشترین واکنشها را داشتهاند. پس اگر در کامنت مارکتینگ اینستاگرام خود از تیترهای احساسی بهره ببرید، میتوانید مخاطبین زیادی را جذب پیجتان کنید. البته این نکته خیلی مهم است که در درگیر کردن احساسات کاربران زیادهروی نکنید. شبکههای اجتماعی همیشه محل شکلگیری جریانهای اجتماعی هستند و موارد زیادی بوده که پیجها از این مورد برای جذب فالوور استفاده کردهاند؛ پس طبیعی است که اگر از احساسات کاربران برای رشد پیجتان سوء استفاده کنید، با بازخوردهای منفی شدیدی روبرو شوید.
نتیجهگیری
به انتهای مقاله کامنت مارکتینگ اینستاگرام رسیدیم. در این مقاله کامنت مارکتینگ اینستاگرام را به صورت کامل معرفی کردیم و اصول این روش تبلیغاتی را آموزش دادیم. همچنین نحوه کار با برنامه ارسال کامنت خودکار را نیز به صورت جامع پوشش دادیم. ممنون که تا انتها همراه ما بودید.
به نظر شما کامنت مارکتینگ چه مزایای دیگری دارد؟ نظرات خود را در بخش دیدگاهها برای ما بنویسید.