از سال 2010 که اینستاگرام به صورت رسمی شروع به فعالیت خود کرده؛ تغییرات زیادی در فضای آن به وجود آمده و بر زندگی اغلب کاربران خود تاثیر گذاشته است. یکی از این تحولاتی که آن را مدیون اینستاگرام هستیم؛ فراهم شدن زمینهای برای مشاغل آنلاین و اینستاگرامی است. از آنجایی که این پلتفرم، یک شبکه اجتماعی محبوب به حساب میآید و افراد سراسر دنیا از آن استفاده میکنند؛ تجارتهای کوچک و بزرگ زیادی در آن به وجود آمده است. یکی از آسانترین و در عین حال دشوارترین مشاغل برای کسب درآمد از اینستاگرام، اینفلوئنسر شدن در این شبکه اجتماعی است و اغلب کاربران نیز سودای اینفلوئنسری در اینستاگرام در سر دارند.
در ادامه قصد داریم بیشتر با اینفلوئنسری، ویژگیها و مهارتهای یک اینفلوئنسر آشنا شویم.
اینفلوئنسر اینستاگرام کیست؟
اینفلوئنسر اینستاگرامی، در حقیقت به افراد تاثیر گذاری اطلاق میشود که طرفداران زیادی در اینستاگرام دارند و به واسطه محبوبیت خود، میتوانند طرفدارانشان را به سمت خاصی هدایت کنند.
بسیاری از کاربران اینستاگرام، پس از آشنا شدن با حرفه اینفلوئنسری و فهمیدن میزان درآمد آنها، وسوسه میشوند تا پا در مسیر اینفلوئنسر شدن بگذارند و دائما از خود سوال میکنند که چگونه اینفلوئنسر شویم. اما مسئله مهمی که باعث شکست خوردن در این مسیر میشود این است که بسیاری از این افراد، تصور میکنند که تنها با پست گذاشتن میتوانند به یک اینفلوئنسر در اینستاگرام تبدیل شوند.
اولین شرط برای اینفلوئنسر شدن
یکی از اولین شرایط ضروری برای اینفلوئنسر شدن، داشتن فالوورهای زیاد در ابتدای کار است؛ در غیر اینصورت جذب فالوورهای بیشتر و پیشرفت پیج بسیار سخت خواهد بود. با خرید فالوور اینستاگرام و تولید محتوای اصولی میتوانید خیلی سریع در اینستاگرام معروف شوید. با اینبو به متنوعترین، ارزانترین و باکیفیتترین سرویسهای خرید فالوور اینستاگرام دسترسی دارید!
چگونه اینفلوئنسر شویم؟
اگر بخواهیم خلاصه بگوییم، برای اینفلوئنسر شدن در اینستاگرام باید فالوور زیادی داشته باشید، محتوای جذاب تولید کنید، توجه جامعه رو به خود جلب کنید، خلاقیت به خرج دهید و با دیگر اینفلوئنسرها تعامل کنید.
اینفلوئنسر اینستاگرام چه ویژگیهایی دارد؟
یک اینفلوئنسر محبوب و کاربلد، ویژگیهای زیر را دارد:
- اطلاعات عمومی و سیاسی به روز داشته باشد و از اخبار مربوط به کشور بیاطلاع نباشد.
- احترام مخاطبان را حفظ کرده و با آنها صمیمی باشد.
- در شرایط مختلف، تصمیم درست گرفته و رفتار منطقی داشته باشد.
- با نحوه کار با ابزارهای ادیت ویدیو، ادیت عکس، ساخت پادکست و … آشنا باشد.
- راههای جذب مخاطب و فالوور را بشناسد و بتواند اعتماد مخاطبان را به دست بیاورد.
- با نحوه تدوین و پیاده سازی استراتژی تولید محتوا آشنا باشد.
- مخاطبان خود را بشناسد و اطلاعات کاملی درباره علایق و سلیقه آنها کسب کند.
- خلاقیت شرط اول اینفلوئنسر شدن است.
- با مبانی پایه عکاسی آشنا بوده و سبک عکاسی خاص برای خود داشته باشد.
راهنمای کامل و آموزش اینفلوئنسر شدن در اینستاگرام:
برای اینفلوئنسر شدن در اینستاگرام، قبل از هر چیزی باید به این نکته توجه کنید که معروف شدن با ایجاد حواشی، اینفلوئنسری به حساب نمیآید. افرادی که یک شبه و به وسیله کارهای جنجالی در اینستاگرام معروف شدهاند، به هیچ عنوان قادر به ایجاد یک تفکر یا فرهنگسازی در جامعه نیستند و همیشه فالوورهای زیاد نشانه اینفلوئنسر شدن نخواهد بود. اما اگر قصد دارید تا یک اینفلوئنسر شوید، بهتر است از راهنمای جامع (چگونه اینفلوئنسر شویم؟) که در ادامه به طور مفصل شرح میدهیم، استفاده کنید. برای اینفلوئنسر شدن در اینستاگرام، مراحل زیر را طی کنید:
1. حوزه فعالیت خود را بر اساس مهارت و علاقه انتخاب کنید
اولین قدم هر کاربری که قصد اینفلوئنسر شدن در اینستاگرام را دارد، مشخص کردن موضوع فعالیت و تولید محتوای پیج است. برای این کار بهتر است فهرستی از علایق و مهارتهای خود تهیه کنید و سپس یکی از موضوعاتی که بیش از همه به آن علاقه دارید را انتخاب کنید. فراموش نکنید که در صورتی که به یک اینفلوئنسر تبدیل شدید، ممکن است عوض کردن موضوع فعالیت و تولید محتوا برای شما سخت باشد.
2. پرسونای مخاطب خود را مشخص کنید
قبل از شروع به هر فعالیتی، بهتر است که مخاطبان خود را بشناسید. حالا که موضوع فعالیت پیج خود را مشخص کردهاید، باید شروع به جذب مخاطب کنید. اما برای جذب مخاطب قبل از هر چیزی باید جامعه هدف خود را مشخص کرده و سلیقه و علایق آنها را شناسایی کنید. این کار به شما کمک میکند که محتوای تاثیر گذار در اینستاگرام تولید کرده و با سرعت زیادی پیشرفت کنید.
3. شبکه اجتماعی خود را انتخاب کنید
بسیاری از اینفلوئنسرها گمان میکنند که بایستی در همه شبکههای اجتماعی فعالیت کنند و محتوای خود را در چند شبکه به اشتراک بگذارند. اما باید به این نکته توجه کنید که مخاطبان شما در شبکههای اجتماعی مختلف، با یکدیگر تفاوت دارند و پس از تولید یک محتوا نمیتوانید آن را در تمامی شبکههای اجتماعی قرار دهید؛ برای مثال محتوای اینستاگرامی، در توییتر محبوبیت ندارد و برعکس. پس بهتر است همین اول کار شبکه اجتماعی مورد نظر برای فعالیت خود را انتخاب کنید.
4. خلاقیت و نوآوری در تولید محتوا
انجام دادن کارهای منحصر به فرد و خلاقانه، چیزی است که باعث متمایز شدن شما از سایر اینفلوئنسرها میشود. اکثر افراد تازه کار که بدون داشتن ایده و خلاقیت شروع به فعالیت در اینستاگرام میکنند، در ابتدا از سایر اینفلوئنسرها تقلید کرده و همانند آنها تولید محتوا میکنند. همین امر باعث شکست خوردن اغلب این افراد در رویای کسب درآمد از اینستاگرام میشود.
اگر شما هم قصد دارید که به یک اینفلوئنسر معروف تبدیل شوید، بهتر است موضوعاتی برای تولید محتوا پیدا کنید که افراد دیگری قبلا به آن نپرداختهاند و یا سبک خاصی برای خود بسازید که باعث ایجاد تمایز بین شما و سایرین شود.
5. محتوای کاربردی تولید کنید
اغلب کاربران اینستاگرام، به دنبال دیدن محتوای جذاب و کاربردی در اینستاگرام هستند. بنابراین اگر محتوای کاربر پسند تولید نکنید ممکن است حمایت فالوورهای خود را از دست بدهید. محتوای آموزشی، مقایسهای، آماری، نقد و بررسی و … از جمله محتواهای مورد علاقه کاربران در هر زمینهای هستند. در صورتی که مخاطب خود را به خوبی بشناسید، به راحتی میتوانید با ارائه اطلاعات خوب و به درد بخور در قالب پست و استوری جذاب، به سرعت در اینستاگرام پیشرفت کنید.
همچنین یکی دیگر از نکات قابل توجه در این زمینه، انتشار پستها در ساعات مشخص است. داشتن یک تقویم محتوایی و زمانبندی انتشار پستها بر اساس آن، منظم بودن شما به عنوان یک اینفلوئنسر را نشان میدهد. در این صورت، دنبال کنندههای شما به برنامه پست گذاری شما عادت کرده و در ساعات خاص از پیجتان بازدید میکنند.
6. استمرار در تولید محتوا
تولید محتوا و پست گذاری، کاری است که اغلب کاربران اینستاگرامی انجام میدهند. اما کسانی که دوست دارند که به عنوان یک اینفلوئنسر فعالیت کنند، به صورت مداوم و با برنامه، در پیج خود پست میگذارند. اما رشد کردن در اینستاگرام به این سادگی نیست و ممکن است زمانبر باشد. در این مواقع، اکثر افراد تازه کار، با حاصل نشدن نتیجه دلخواه، از تلاش کردن خسته شده و این مسیر را ادامه نمیدهند. در این میان تنها افرادی که به صورت خستگی ناپذیر فعالیت خود را ادامه دادهاند، موفق خواهند شد.
7. تبلیغات و تعامل با سایر اینفلوئنسرها
تبلیغات، یکی از سریعترین راههای اینفلوئنسر شدن است.محتوای شما هرچقدر هم که جذاب باشد، در صورتی که آن را تبلیغ نکنید، باعث پیشرفت شما نخواهد شد. تبلیغات، یکی از راههایی است که به واسطه آن، محتوای خود را به افراد زیادی نشان میدهید و از طریق آن، فالوور یا طرفدار جذب میکنید.
تبلیغات توسط اینفلوئنسرهای همکار، یکی از تاثیرگذارترین نوع پروموت کردن پست و جذب فالوور است. برای اینکار بهتر است با اینفلوئنسرهای هم رده خود همکاری کرده و پستهای مشترک بگذارید. این کار باعث بیشتر شناخته شدن شما و جلب اعتماد مخاطبان میشود.
8. بررسی رقبا
بهترین راه برای پیشرفت سریع در اینستاگرام و جلو زدن از رقبا، تحلیل عملکرد رقبا است. در زمینه اینفلوئنسری، بررسی رقبا به شما کمک میکند تا موضوعات پرطرفدار در زمینه فعالیت خود را شناسایی کرده و از آنها ایده بگیرید. البته همانطور که گفتیم، نباید ایدههایی که سایر افراد اجرا کردهاند استفاده کنید، اما میتوانید از رقبای خود ایده گرفته و بهتر از آنها عمل کنید.
9. افزایش فالوور و تعامل با مخاطبان
اینفلوئنسر شدن، تنها با جذب مخاطب اتفاق میافتند و به این ترتیب میتوانید از یک میکرو اینفلوئنسر به یک مگا اینفلوئنسر تبدیل شوید. همانطور که میدانید، تعامل و تولید محتوا دو عامل اصلی افزایش فالوور هستند؛ بنابراین اگر دوست دارید تا یک اینفلوئنسر شوید، بهتر است علاوه بر تولید محتوا، با فالوورهای خود نیز تعامل داشته باشد.
درآمد اینفلونسرهای اینستاگرام
حتما شما هم اعداد و ارقام عجیب در مورد درآمد اینفلوئنسرهای اینستاگرام را دیدهاید و کنجکاو شدید تا از مسیر کسب درآمد از طریق اینفلوئنسر شدن را یاد گرفته و پول زیادی در اینستاگرام به جیب بزنید. همانطور که میدانید، عمده درآمد اینفلوئنسرها، از طریق تبلیغات است. اما برخی دیگر از اینفلوئنسرهای اینستاگرامی، تنها به پول تبلیغات قانع نیستند و تلاش میکنند تا با استفاده از محبوبیت خود، راههای دیگری برای پولسازی در اینستاگرام بسازند. یکی دیگر از منابع درآمدی اینفلونسرهای اینستاگرام، راه اندازی آنلاین شاپ یا یک کسب و کار سنتی است. اینفلوئنسرهایی که کسب و کار خودشان را راه اندازی کردهاند، بدون هیچ دردسری مشتری پیدا میکنند و به این طریق نیز از معروفیت خود برای کسب درآمد بیشتر، بهره میبرند. بنابراین با توجه به توضیحات ارائه شده، به طور دقیق نمیتوان درآمد اینفلوئنسر های اینستاگرام را تخمین زد.
معایب اینفلوئنسری در اینستاگرام
بسیاری از کسانی که عاشق شغل اینفلوئنسری هستند، همیشه جنبه مثبت اینفلوئنسر شدن در اینستاگرام را میبینند. اما زمانی که قدم در راه اینفلوئنسر شدن میگذارند، با سختیها و معایب آن آشنا میشوند و به همین خاطر شغل مورد علاقه خود را کنار میگذارند. پس بهتر است زمانی که به دنبال جواب برای سوال چگونه اینفلوئنسر شویم هستید، بهتر است معایب اینفلوئنسری در اینستاگرام را نیز بدانید.
1. نداشتن ساعت کاری مشخص
بسیاری از مشاغل آنلاین، ساعت کاری مشخصی ندارند. اما اینفلوئنسر شدن در اینستاگرام، به معنی واقعی کلمه، ترکیب شدن زندگی شخصی و کاری به حساب میآید. از آنجایی که تنها منبع درآمد اغلب اینفلوئنسرها از اینستاگرام است؛ بنابراین این اشخاص بایستی دائما در این پلتفرم آنلاین باشند و برای پیج خود تولید محتوا انجام دهند. این کار حتی ممکن است در تعطیلات عید و آخر هفتهها، بخاطر آنلاین بودن بیشتر کاربران در اینستاگرام، زمان بیشتری از شما بگیرد.
همانطور که میدانید اغلب اینفلوئنسرهای اینستاگرامی، مجبور هستند تا صفر تا صد پستهای پیج خود را به تنهایی انجام دهند. همچنین در اغلب مواقع، برای درست کردن پستهای تبلیغاتی، کارهایی از جمله تحقیق راجع به کسب و کار،تجزیه و تحلیل، نوشتن سناریو، تولید محتوا و … نیز به روند تولید پست اضافه میشود. البته اگر به تازگی قدم در مسیر اینفلوئنسر شدن در اینستاگرام گذاشتهاید، بهتر از هر کسی میدانید که اینفلوئنسرهای تازه کار، به زمان بیشتری برای انجام این وظایف نیاز دارند و باید عمده زمان هر روز خود را به کارهای مربوط به اینفلوئنسری اختصاص دهند.
2. باید انعطاف پذیر باشید
اینفلوئنسری یکی از مشاغل پررقابت به حساب میآید و افراد زیادی برای برخورداری از مزایای آن، به این شغل هجوم آوردهاند. بسیاری از کسانی که دوست دارند اینفلوئنسر شوند گمان میکنند که اینفلوئنسری در تبلیغات و دریافت کالاهای رایگان خلاصه شده است و به همین خاطر در این راه موفق نمیشوند. اگر شما هم قصد دارید تا به یک اینفلوئنسر موفق تبدیل شوید، بایستی دائما در حال یادگیری، تجزیه و تحلیل و ارتقا دانش خود باشید. همچنین باید علاوه بر آموزش مهارتهای جدید، روی مهارتهای ارتباطی خود نیز کار کنید.
به طور خلاصه، اگر آدم انعطاف پذیری نیستید و نمیتوانید خود را با شرایط متفاوت وفق دهید، بهتر است مسیر اینفلوئنسر شدن در اینستاگرام را طی نکنید. از آنجایی که اینفلوئنسرها از طریق شبکههای اجتماعی، با افراد سر و کار دارند؛ بایستی اطلاعات خود را همیشه به روز نگه دارند و کارهای خود را با تغییرات مداوم آن هماهنگ کنند.
3. سبک خودتان را داشته باشید
خلاقیت شرط اول موفق شدن در اینستاگرام است. حتما شما هم محتواهای تکراری در پستهای اینستاگرامی اینفلوئنسرها دیدهاید و متوجه این موضوع نیز شدهاید که بسیاری از اینفلوئنسرهای تازه کار، از اینفلوئنسرهای مطرح تقلید کرده و به سبک آنها عمل میکنند. اما اغلب کسانی که ایده اشخاص دیگر را کپی میکنند، دیر یا زود محبوبیت خود را از دست داده و از رقابت خارج میشوند. بنابراین بهتر است هر اینفلوئنسر سبک خاص خودش را داشته باشد و نسخه اورجینال خودش باشد.
نتیجه گیری
به انتهای مقاله چگونه اینفلوئنسر شویم رسیدیم. در این مقاله مهارتها و ویژگیهای یک اینفلوئنسر اینستاگرامی را به ما توضیح دادیم. همچنین مسیر اینفلوئنسر شدن در اینستاگرام را به طور کامل و گام به گام به شما آموزش دادیم. همانطور که میدانید اینفلوئنسری، یکی از شغلهای پردرآمد اینستاگرامی است که باعث معروف شدن افرادی که در این پلتفرم تولید محتوا میکنند، میشود. به نظر شما کدام اینفلوئنسر محبوب، با تولید محتوای کاربردی به شهرت رسیده است؟ اینفلوئنسر محبوب شما کیست؟