4 شاهراه کسب درآمد از اینستاگرام (بدون نیاز به سرمایه‌گذاری)!

فاطمه بخشی
نویسنده : فاطمه بخشی
تاریخ انتشار : 2020-08-22
کسب درآمد از اینستاگرام

کسب درآمد از اینستاگرام چگونه ممکن است؟ همانطور که می‌دانید اینستاگرام علاوه بر اینکه یک شبکه‌ی اجتماعی موفق است، یک بستر مناسب برای کسب و کارهای اینترنتی است.

افراد زیادی هستند که با راه‌اندازی کسب و کار خود در اینستاگرام به درآمدهای چند صد میلیونی در ماه رسیده‌اند. اما چگونه؟

کسب درآمد از اینستاگرام چگونه ممکن است؟

بیایید پاسخ به این سوال را با یک آمار جالب از اینستاگرام شروع کنیم! تعداد ایرانی‌های عضو در شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام به بیش از 30 میلیون نفر رسیده است. با دیدن آمار بالا دیگر جایی برای محاسبات بیشتر باقی نمی‌ماند!

بزرگترین مراکز تجاری جهان هم نمی‌توانند 30 میلیون مشتری را جلوی مجتمع تجاری خود جای دهند. اما اینستاگرام این کار را برای شما انجام می‌دهد!

تصور کنید، 30 میلیون ایرانی در یک جا جمع شده‌اند و شما این فرصت را دارید که سهم خود را از متقاضیان کسب و کارتان، در این جامعه‌ی آماری وسیع جذب کنید. تنها کاری که لازم است برای شروع کار انجام بدهید، انتخاب یک مسیر مناسب برای شروع کسب درآمد از اینستاگرام است.

ابتدای هر کاری ممکن است افراد سردرگم شوند و انتخاب مسیر برایشان سخت باشد، به همین دلیل ما تمام راه‌های کسب درآمد از اینستاگرام را در این مقاله نوشته‌ایم تا با یک دید کلی مسیر خود را انتخاب کنید.

4 روش جادویی برای کسب درآمد در اینستاگرام!

همانطور که گفتیم اینستاگرام یک رسانه‌ی پرطرفدار است که همه‌ی اقشار جامعه در آن عضو هستند. بنابراین شما طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها را پیش رو دارید تا بتوانید فعالیت و کسب و کار خود را در اینستاگرام آغاز کنید. البته هر فعالیتی که انتخاب کنید، زیرمجموعه‌ی این 4 روش اصلی کسب درآمد از اینستاگرام خواهد بود.

  1. کسب درآمد از اینستاگرام بعنوان اینفلوئنسر
  2. کسب درآمد از اینستاگرام با همکاری در فروش (affiliate marketer)
  3. گرفتن تبلیغات و کسب درآمد در اینستاگرام
  4. ارائه‌ی محصولات و خدمات خودتان و کسب درآمد در اینستاگرام

1. کسب درآمد از اینستاگرام بعنوان اینفلوئنسر

اینفلوئنسر مارکتنیک و کسب درآمد از اینستاگرام

اینفلوئنسر‌ها افراد تاثیرگذاری هستند که طبیعتا فالوورهای زیادی دارند. نوع فعالیت اینفلوئنسرها بسته به علاقه‌ی هر کدام متفاوت است. در واقع این افراد چه در بستر زندگی روزمره‌ی خود و چه در فضای کاری و … توانایی فعالیت و معرفی خود را به بهترین نحو دارند. گذاشتن پست‌هایی با محتوای جالب توجه، یکی از ویژگی‌های اینفلونسرها می‌باشد.

اما کسب درآمد در اینستاگرام بعنوان یک اینفلوئنسر به چه شکل است؟ برای کسب درآمد از اینستاگرام بعنوان اینفلوئنسر سه انتخاب پیش رو دارید.

  1. برندسازی شخصی
  2. همکاری در برندسازی برای دیگران
  3. تبلیغات

امروزه تبلیغات سنتی دیگر بازدهی‌های سابق را ندارد و شبکه‌های اجتماعی جای تلوزیون و بیلبوردهای سطح شهر را گرفته‌اند. همین امر سبب شده تا اینفلوئنسرها درآمد خوبی از راه تبلیغات بدست آورند. از طرف دیگر از آنجایی که افراد تاثیرگذار مخاطبان زیادی دارند، می‌توانند گزینه‌ی خوبی برای معرفی یک برند نو و ناآشنا باشند. این معرفی می‌تواند برای برند شخصی خودشان یا سایر برندها انجام شود. به‌غیر از برندسازی، تبلیغات راه دیگر درآمدزایی اینفلوئنسرهاست.

2. کسب درآمد در اینستاگرام با همکاری در فروش (Affiliate Marketing)

کسب درآمد در اینستاگرام از طریق همکاری در فروش

بسیاری از کسانی که می‌خواهند از طریق اینستاگرام پول دربیاورند، این سوال را می‌پرسند که آیا کسب درآمد از اینستاگرام بدون سرمایه ممکن است؟ خوشبختانه پاسخ به این سوال مثبت است.

اگر می‌خواهید از صفر و بدون سرمایه‌ی اولیه فعالیت خود را در اینستاگرام آغاز کنید، همکاری در فروش گزینه‌ی مناسبی برای شماست. affiliate marketing یا همکاری در فروش یکی از راه‌های درآمدزایی از اینستاگرام است.

آنچه که یک فرد برای افیلیت مارکتر شدن نیاز دارد یک پیج اینستاگرام بیزینسی، یک برنامه‌ی تولید محتوای منظم و تعدادی فالوور رو به افزایش است. تولید محتوا راهی‌ است که می‌توان از طریق آن برای خود مخاطب جذب کرد و نظم فاکتوری است که روند این دو کار (تولید محتوا و جذب فالوور) را بهبود می‌بخشد.

نکته: یکی از راه‌های تبدیل مخاطب به مشتری در افیلیت مارکتینگ، ارائه‌ی کد تخفیف‌های چند درصدی است. شما در این روش همراه با معرفی محصول مورد نظرتان و ذکر مزایای آن، کد تخفیفی را به مخاطبان خود می‌دهید تا نسبت به خرید محصول معرفی شده جذب شوند.

روند کار در Affiliate Marketing به چه شکل است؟

کسب درآمد از اینستاگرام با افیلیت مارکتینگ به چه شکل است؟ همانطور که از نام افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش مشخص است، در این روش از کسب درآمد در اینستاگرام، شما با شروع همکاری با یک شرکت یا فروشگاه، محصولات و خدمات آنها را در پیجتان معرفی می‌کنید.

با معرفی یک محصول و تبلیغ آن، در واقع برای آن محصول مشتری جذب می‌کنید. هر فردی که از پیج شما به پیج طرف قراردادتان برود و خرید انجام دهد، درصدی از سود آن خرید به حساب شما خواهد آمد. به این ترتیب، شما بدون اینکه سرمایه‌ای در تولید یک محصول گذاشته باشید، در سود آن سهیم می‌شوید.

3. کسب درآمد از اینستاگرام با گرفتن تبلیغات

تبلیغات

سومین روش از روشهای کسب درآمد در اینستاگرام شباهت زیادی به مورد دوم یعنی افیلیت مارکتینگ دارد. این روش به این شکل است که شما با انجام تولید محتوای جذاب و منحصربفرد برای خود در اینستاگرام فالوور جمع می‌کنید. بعد از مدتی که تعداد دنبال کنندگان شما در اینستاگرام زیاد شد پیشنهادها برای انجام تبلیغات پیج‌های مختلف به سمت شما روانه خواهد شد. با گرفتن تبلیغات مختلف می‌توانید درآمد خود را در اینستاگرام افزایش دهید. هرقدر کیفیت پست‌های شما بیشتر باشد و نرخ تعامل بالایی در پیجتان داشته باشید، بیشتر می‌توانید روی تعیین مبلغ برای تبلیغاتی که انجام می‌دهید، مانور دهید!

نکته: تفاوت این روش با افیلیت مارکتینگ در این است که شما با انجام همکاری در فروش درصدی از سود فروش را مادامی که تبلیغ آن پیج را انجام می‌دهید، دریافت می‌کنید. اما با گرفتن تبلیغ فقط یک بار پیجی را معرفی می‌کنید، سپس مبلغی را بصورت یکجا دریافت می‌نمایید و تمام.

تعرفه‌ی تبلیغات در اینستاگرام چقدر است؟

پیج‌های اینستاگرامی زیادی وجود دارند که در اینستاگرام مشغول تولید محتوای ویدئویی فان یا هر محتوای دیگری هستند و با جذب فالوور در اینستاگرام گرفتن تبلیغات برای پیج‌های دیگر را شروع می‌کنند.

هر پیجی در اینستاگرام که کار تبلیغات برای سایر پیج‌ها را انجام می‌دهد، بسته به مقدار فالوورهایش مبلغی را برای انجام تبلیغات تعیین می‌کند.

اگر بخواهیم یک فهرست از تعرفه‌ی تبلیغات پیج‌ها در اینستاگرام به شما ارائه دهیم، مبالغ بر اساس مقدار فالوور هر پیج بصورت زیر خواهد بود:

  • پیج‌های زیر 50K: نرخ تقریبی تبلیغ در هر استوری 25 تا 70 هزارتومن، نرخ تبلیغ در هر پست 50 تا 150هزارتومن
  • پیج‌های 50 تا 100K: نرخ تقریبی تبلیغ در هر استوری 50 تا 100هزارتومن، نرخ تقریبی تبلیغ در هر پست 100 الی 300هزارتومن
  • پیج‌های 100 تا 200K: نرخ تقریبی تبلیغ در هر استوری 80 تا 200هزار تومن، نرخ تقریبی تبلیغ در هر پست 300 تا 500هزارتومن.

نکته: تعرفه‌ی تبلیغ پست‌ها با افزایش زمان ماندن پست تبلیغی در پیج، افزایش می‌یابد! از طرفی مبالغ ذکر شده صرفا برای یک سفارش می‌باشد؛ در صورتی که شما موفق به گرفتن سفارشات تبلیغاتی بیشتر شوید، درآمد شما نیز بیشتر خواهد شد!

اگر تمایل به انجام تبلیغ در اینستاگرام داشته باشید، حتما این نکته را به خاطر بسپارید که برای اکانت‌های شخصی و غیر کاری یا پیج‌هایی که محتوای مناسبی ندارند تبلیغ انجام ندهید؛ چرا که با عدم بازدهی قابل قبول یا مشکلات دیگری چون جریمه شدن توسط اینستا مواجه می‌شوید.

4. کسب درآمد در اینستاگرام با ارائه‌ی خدمات و محصولات خودتان!

اگر می‌خواهید با کمترین هزینه کسب و کار خود را شروع کنید، اینستاگرام می‌تواند بستر خوبی برای شما باشد. از طرفی اگر به کار تولیدی یا خدماتی مشغول هستید، معرفی محصولات و خدماتتان در این بستر موجب گسترش کسب و کار شما می‌شود و می‌توانید درآمد بیشتری از این طریق بدست بیاورید.

برای کسب درآمد از طریق اینستاگرام ابتدا کافیست این سه گام را بردارید:

  1. اپلیکیشن اینستاگرام را دانلود کنید.
  2. در اینستاگرام عضو شوید.
  3. پیج خود را بیزینسی کنید.

نکته: نگران ادامه‌ی مسیر نباشید! همه‌ی آنچه که برای توسعه‌ی کسب و کار شما لازم است را در ادامه‌ی همین مقاله خواهیم گفت!

مزایای کسب درآمد از اینستاگرام!

افراد مشغول در اینستاگرام بنابه دلایل گوناگونی این پلتفرم را برای بر پا کردن کسب و کار خود برگزیده‌اند. دلایلی که اگر بخواهیم آن ها را از صافی دقیقی رد کنیم، 8 مورد اصلی باقی می‌ماند که در این بخش می‌خواهیم به آنها بپردازیم.

مزایای کسب درآمد از اینستاگرام

1. تعداد زیاد کاربران در اینستاگرام

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، تعداد زیاد کاربران اینستاگرامی فرصت بزرگی است تا افراد بتوانند مخاطبان هدف خود را از این میان پیدا کنند. از انجایی که اقشار مختلف جامعه در این شبکه‌ی اجتماعی عضو هستند، شما در اکثر زمینه‌های تجاری و خدماتی می‌توانید تولیدات خود را معرفی و عرضه نمایید. در واقع اینطور می‌توان گفت که در اینستاگرام برای هر محصولی می‌توان مشتری خاص خودش را پیدا کرد.

2. ایجاد آسان زیرساخت‌ها

اینستاگرام نه یک مجتمع تجاری پر تردد گران قیمت است که هزینه‌ی اجاره‌ی یک دهنه مغازه در آن سر به فلک بکشد و نه ایجاد وبسایت در گوگل است که نیاز به اطلاعات فنی و تخصصی داشته باشد. با این وجود تمام افرادی که در مجتمع‌های تجاری گران قیمت یا در وبسایت های پربازدید مشغول هستند، در اینستاگرام نیز حضور دارن؛ و خبر خوب این است که شما برای شروع کار در اینستاگرام تنها کافیست ایجاد یک حساب بیزینسی است.

3. ریسک کمتر

از آنجایی که شروع کسب و کار در اینستاگرام نیاز به هزینه‌های نجومی سر به فلک کشیده ندارد و هزینه‌‌های اولیه‌ی آن در مقایسه با کسب و کارهای سنتی خیلی پایین است، لزومی ندارد کاربران از بابت از دست رفتن سرمایه‌ی خود نگران باشند.

4. پیشرفت سریع

از دیگر مزایای کسب و کارهای اینستاگرامی، پیشرفت سریعی است که شما می‌توانید به آن دست یابید. البته پیشرفت در اینستاگرام نیز مانند هر اتمسفر دیگری مستلزم داشتن آگاهی و شناخت است. شما باید در خصوص تخصص‌های لازم برای فعالیت در این پلتفرم اطلاعات کافی داشته باشید، اما اگر هنوز در این مورد چیزی نمی‌دانید نگران نباشید؛ در ادامه‌ی مقاله در این مورد به طور مفصل و کامل بحث می‌کنیم.

5.داشتن خدمات تبلیغاتی متنوع

اگر برای توسعه‌ی کسب و کار خود در اینستاگرام نیاز به تبلیغات پیدا کنید، می‌توانید با خیال راحت این کار را انجام دهید. چرا که تبلیغات در عرصه‌ی اینستاگرام در انواع محتواهای اینستاگرامی (پست، استوری، ریلز,IGTV و …) انجام می‌شود. می‌توانید بسته به مقدار هزینه‌ای که مد نظر دارید نوع تبلیغ خود را انتخاب و در پیج‌هایی که مشغول کار تبلیغات هستند، کسب و کار خود را به دیگر کاربران معرفی کنید.

6. فضای کاربری آشنا و آسان برنامه

مزیت مهم دیگری که کسب درآمد از اینستاگرام دارد این است که به دلیل رابط کاربری آسان اپلیکیشن و خدمات دهی نسخه‌ی وب آن، کار با این اپ بسیار ساده و آسان است. شما برای استفاده از آن نیاز با آموزش‌های تخصصی و صرف هزینه‌ی فراوان ندارید. فقط کافیست اپلیکیشن را بصورت رایگان دانلود و روی گوشی خود نصب نمایید.

7. ارائه‌ی اطلاعات دقیق آماری از کاربران

مورد تاثیرگذار دیگری که جزو مزیت‌های اینستاگرام برای کسب و کار محسوب می‌شود، آمار و ارقامی است که به کاربرانش ارائه می‌دهد.

شما می‌توانید بر اساس اطلاعاتی که بخش Insights اینستاگرام در اختیارتان قرار می‌دهد، بفهمید محصولات و محتواهای پیجتان تا چه اندازه مورد پسند مخاطبینتان قرار گرفته است یا متوجه شوید فالوورهای شما در چه ساعاتی بیشتر آنلاین هستند و از این طریق زمان‌های مناسب برای انتشار محتوا در پیجتان را استخراج کنید.

8. استقبال مردم از این نوع کسب و کارها

مورد دیگری که بعنوان مزیت نهایی کسب درآمد در اینستاگرام می‌توان نام برد، استقبال مردم از کسب و کارهای آنلاین است.

این روزها کمتر کسی را می‌توان سراغ داشت که حداقل یک خرید اینترنتی انجام نداده باشد. شیوع ویروس کرونا و ایجاد قرنطینه‌های پی در پی مورد دیگری بود که بستر روی آوردن مردم به فروشگاه‌های آنلاین را فراهم کرد. از طرفی به دلیل وجود تراکم زیاد کاربران ایرانی در اینستاگرام و جا افتادن مقوله‌ی خرید اینترنتی بین مردم، فروشگاه‌های آنلاینی که صاحب وبسایت هستند، اینستاگرام را بعنوان محلی برای بازاریابی خود انتخاب می‌کنند.

در واقع شما در ابتدای کار نیازی ندارید شیوه‌ی ارائه‌ی محصولات و خدمات خود را جا بیاندازید، چرا که این موضوع بین مردم جا افتاده شده است و تنها کاری که لازم است انجام دهید، اعتمادسازی بین خود و مخاطبانتان است.

معرفی شغل‌های پردرآمد اینستاگرامی!

علاوه بر راه‌های معرفی شده برای کسب درآمد از اینستاگرام، شغل‌های دیگری نیز هستند که در اینستاگرام فعالیت می‌کنند و درآمد خوبی دارند. این شغل‌ها نیاز به سرمایه اولیه ندارند و شما می‌توانید از صفر شروع به درآمدزایی از اینستاگرام کنید. پردرآمدترین شغل‌هایی که از طریق اینستاگرام کسب درآمد می‌کنند، بلاگرها و ادمین ها هستند.

1. بلاگر

بلاگرها در تمامی حوزه‌ها فعالیت می‌کنند. برخی از آنها ویدئوهای آموزشی منتشر می‌کنند و برخی دیگر ویدئوها و پست‌های سرگرم کننده. برای مثال بیوتی بلاگرها که امروزه خیلی در اینستاگرام دیده می‌شوند، در حوزه‌ی فعالیت‌های آرایشی، گریم و … مشغول هستند. این بلاگرها با ارائه‌ی آموزش‌های کوتاه در خصوص نحوه‌ی گریم، دنبال کنندگان خود را جذب می‌کنند و از طریق انجام تبلیغات برای فروشگاه‌های لوازم آرایشی یا برندهای آرایشی کسب درآمد می‌کنند.

2. ادمین

ادمین نیز یکی دیگر از شغل‌های اینستاگرامی است که درآمد نسبتا خوبی دارد. ادمین‌ها بسته به نوع قرارداد خود با صاحب پیج، وظایف متنوعی را عهده‌دار می‌شوند. از تولید و انتشار محتوا گرفته تا پاسخگویی به دایرکت‌ها و کامنت‌ها. درآمد ادمین ها چیزی حدود 5 تا 15 میلیون در ماه تخمین زده می‌شود.

چگونه راه خود را برای کسب درآمد از اینستاگرام پیدا کنیم؟

اکنون که با راه‌های کسب درآمد از اینستاگرام آشنا شده‎‌اید، لازم است تا انتخاب کنید کدام راه کسب درآمد از اینستاگرام مناسب شماست. برای پیدا کردن راه درست، لازم است تا به موارد زیر دقت کنید:

  • استعداد و توانایی خودتان.
  • توجه به فراهم بودن بستر برای پیشرفت.
  • داشتن اطلاعات لازم و کافی در خصوص فعالیت مورد نظرتان.
  • داشتن مهارت‌های اولیه‌ی ضروری برای شروع کار (آشنایی کامل با اینستاگرام، داشتن شناخت از الگوریتم اینستاگرام، آشنایی با راهنمای هشتگ گذاری و …).

بعد از انتخاب راه مناسب خود برای شروع کسب و کارتان در اینستاگرام، مداومت در تولید محتوا و داشتن نظم و برنامه‌ی مشخص از اقدامات اصلی و ضروری برای پیشرفت شما خواهد بود. اما اینها تنها بخشی از اقدامات لازم برای پیشرفت و توسعه‌ی کسب و کار در اینستاگرام است. اقدامات دیگری نیز هستند که در ادامه‌ی مطلب به آنها اشاره خواهیم کرد.

با این روشها کسب و کار خود را در اینستاگرام توسعه دهید!

روش‌ها و استراتژی‌هایی برای توسعه‌ی پیج و کسب و کارتان لازم است که بدون دانستن آنها ادامه‌ی راه و کسب درآمد بیشتر از اینستاگرام غیرممکن است. این روشها بازاریابی غیرمستقیم شما برای کسب و کارتان محسوب می‌شود. شما بطور کلی هر کاری که در اینستاگرام انجام می‌دهید جهت افزایش فالوور صورت می‌گیرد. زمانی که تعداد دنبال کنندگان شما در اینستاگرام افزایش یابد، اولین مقدمه‌ برای افزایش درآمدتان ایجاد شده است. اما برای افزایش فالوور در اینستاگرام باید چکار کنیم؟

1. تولید محتوا!

شما چه بلاگر باشید و چه صاحب یک پیج فروشگاهی، از چرخه‌ی تولید کنندگان محتوای اینستاگرام خارج نیستید. این اصلا مهم نیست که شما می‌خواهید صرفا محصولتان را به فروش برسانید، اگر در اینستاگرام حضور دارید و درآمدتان وابسته به اینستاگرام است، تولید محتوا جزو اصلی ترین کارهایی است که باید در لیست کارهای روزانه‌تان بنویسید.

2. انتشار منظم پست‌ها!

یکی دیگر از مواردی که حتم باید برای کسب درآمد بهتر از اینستاگرام آن را در نظر داشته باشید، انتشار منظم محتواست! منظور از انتشار منظم محتوا چیست؟ منظور دقیق از منتشر کردن پست یا استوری بصورت منظم این است که یک برنامه‌ی دقیق و زمانبندی شده برای ارسال پست‌ها و استوری‌های خود داشته باشید. داشتن برنامه‌ی منظم کار سختی نیست. فقط باید طبق لیست زیر پیش بروید:

  • محتواهای خود را بصورت منظم تولید کنید و همیشه چند محتوای ذخیره در انبار محتوایی خود داشته باشید.
  • بهترین زمان گذاشتن پست در اینستاگرام را پیدا کنید و طبق ساعات مشخص شده پست‌های خود را منتشر کنید تا لایک و کامنت بیشتری دریافت کنید.
  • از ابزارهای زمانبندی ارسال پست برای هرچه دقیق شدن زمان انتشار پست‌ها استفاده کنید. (استفاده از این ابزارها باعث صرفه‌جویی در وقت نیز می‌شود)

3. از آپشن‌های متنوع اینستاگرام برای جذب بیشتر مخاطب استفاده کنید.

اگر به پیج Creators در اینستاگرام که جزو پیج‌های تحت مالکیت اینستاگرام است مراجعه کنید، متوجه انواع مختلف پست‌ها می‌شوید. زمانی که چنین پیج معتبری استفاده از تایپ‌های گوناگون پست را توصیه می‌کند، نباید از انجام دادن آن غافل شد. اما منظور از انواع مختلف پست کدام است؟

  1. پست معمولی
  2. استوری
  3. پست اسلایدی یا آلبومی
  4. IGTV
  5. ریلز
  6. گاید

استفاده از تایپ‌های محتوایی گوناگون، باعث ایجاد تنوع در پیج شما و همچنین افزایش نرخ تعامل بین شما و مخاطبانتان می‌شود که این امر در کسب درآمد شما از اینستاگرام تاثیر خواهد گذاشت. البته برای بالا بردن نرخ تعامل کارهای زیادی می‌توان انجام داد که در ادامه‌ی مطلب در مورد آنها صحبت می‌کنیم.

نکته: اگر برای گذاشتن پست‌های خود به دنبال ایده هستید، حتما به مقاله‌ی 30 ایده‌ی خلاقانه گذاشتن پست در اینستاگرام سر بزنید!

4. با مخاطبانتان تعامل داشته باشید!

کسب درآمد در اینستاگرام و داشتن نرخ تعامل بالا ارتباط تنگاتنگی باهم دارند. افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام به دو صورت ممکن است. یکی از طریق انتشار محتوا و بصورت مستقیم و دیگری با گذاشتن لایو یا نظرسنجی و بصورت غیرمستقیم.

افزایش نرخ تعامل با انتشار پست و استوری تنها با چاشنی خلاقیت ممکن است. اگر اینفلوئنسر هستید، در مورد مسائل تاثیرگذار اجتماعی یا موضوعات ترند و وایرال پست بگذارید و توجه مخاطبانتان را جلب کنید. اگر صاحب پیج فروشگاهی هستید، به رنگ‌ها، تم کلی پیج، عکاسی خوب از محصول و نوشتن کپشن‌های خوب توجه کنید.

اما برای افزایش نرخ تعامل بصورت غیرمستقیم، از گذاشتن لایو غافل نشوید. گذاشتن استوری‌های نظرسنجی هم مورد دیگری است که می‌توان از طریق آن با مخاطبان تعامل ایجاد کرد که این موضوع بصورت غیرمستقیم بر افزایش نرخ تعامل پیج شما تاثیرگذار خواهد بود.

5.فالوورهای خود را بصورت هدفمند توسعه دهید!

شاید دانستن این موضوع برایتان جالب باشد که افرادی در اینستاگرام هستند که با یک سازوکار هدفمند و برنامه‌ریزی شده فالوورهای خود را توسعه می‌دهند. منظور از سازوکار هدفمند این است که این افرادمخاطبان خود را با فاکتورهای خاصی جذب می‌کنند به طوری که بشود بیشترین سود را از داشتن آنها برد. اما با اعمال چه فاکتورهایی که می‌شود بصورت هدفمند نسبت به جذب فالوور اقدام کرد؟

  • جذب فالوور بر اساس مکان (Location)
  • جذب فالوور بر اساس دموگرافی (Demographics)؛ یعنی در نظر گرفتن سن، جنسیت و زبان مخاطب!
  • جذب فالوور بر اساس هشتگ‌ها

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که اعمال فاکتورهای فوق چه تاثیری در افزایش درآمد ما از اینستاگرام خواهد داشت؟ در پاسخ به این سوال اینطور باید گفت که شما با جذب فالوور از منطقه‌ی جغرافیایی خودتان می‌توانید سریع‌تر اعتماد مخاطبانتان را جلب کنید.

اگر محصولات پیج شما بیشتر مناسب خانم‌ها یا آقایان باشد، با اعمال فاکتورهای دموگرافی می‌توانید بانوان را به طرف پیجتان هدایت کنید یا برعکس. مورد دیگری که می‌توانید با در نظر گرفتن آن، نسبت به جذب مخاطب اقدام کنید هشتگ‌ها هستند. می‌توانید از طریق هشتگ‌های مرتبط با حیطه‌ی فعالیت خودتان صرفا افرادی را فالو کنید که علاقمند به حوزه‌ی کاری شما هستند. بطور کلی دموگرافی جزو فاکتورهایی است که به شدت در کسب درآمد از اینستاگرام تاثیرگذار است.

اما انجام دادن همه‌ی این کارها چگونه ممکن است؟ چطور می‌شود حین فالو کردن دیگران برای معرفی پیج، همه‌ی این عوامل تاثیرگذار را در نظر گرفت؟ پاسخ واضح است؛ لازم نیست شما کاری انجام دهید! ربات‌های اینستاگرامی این کار را انجام می‌دهند. شما فقط کافیست هشتگ‌ها یا جنسیت و سایر فاکتورها را روی ربات تنظیم کنید؛ به همین سادگی!

سوالات متداول در رابطه با راه‌های کسب درآمد از اینستاگرام

کسب درآمد در اینستاگرام چطور ممکن است؟

✅ برای کسب درآمد از اینستاگرام راه‌های متنوعی وجود دارد که ما در این مقاله در مورد آنها صحبت کرده‌ایم. شما با مراجعه به مقاله می‌توانید علاوه بر آشنایی با راه‌های کسب درآمد از اینستاگرام می‌توانید با راه‌های توسعه‌ی کسب و کار اینستاگرامی نیز آشنا شوید.

واقعا کسب درآمد از اینستاگرام ممکنه؟

✅ بله؛ امروزه افراد زیادی هستند که از طریق شبکه‌های اجتماعی مختلف به کسب درآمد می‌پردازند. اینستاگرام نیز از این قاعده مستثنا نیست. کسب و کارهای زیادی وجود دارند که ماهانه چند ده میلیون درآمد از طریق فعالیت در اینستاگرام بدست می‌آورند.

این درسته که میگن میشه بدون داشتن سرمایه تو اینستاگرام مشغول کار شد؟

✅ گرفتن تبلیغ یکی از کارهای پر سود در اینستاگرام است که نیازی به سرمایه‌ی اولیه‌ی چندانی هم ندارد. فقط کافیست تولید محتوای باکیفیت و منحصربفردی داشته باشید تا برای خود مخاطب جذب کنید و بتوانید تبلیغ انجام دهید.

با فعالیت در اینستاگرام ماهانه چقد میشه پول درآورد؟

✅ مبلغ درآمدهای اینستاگرامی بسته به کیفیت محتوا و موقعیت افراد متفاوت است. طبیعتا درآمد یک بلاگر حرفه‌ای خیلی بیشتر از یک تولید کننده‌ی محتوای مبتدی است.

سخن پایانی

ما در این مقاله در خصوص راه‌های کسب درآمد از اینستاگرام و نحوه‌ی توسعه‌ی کسب و کار در این پلتفرم صحبت کرده‌ایم. امیدواریم راه‌های معرفی شده در مقاله برایتان مفید بوده باشد. در صورت بروز سوال در خصوص موضوع مقاله آن را در قسمت کامنت‌ها با ما در میان بگذارید. از اینکه اینبو را برای خواندن انتخاب کرده‌اید متشکریم!

نظرات کاربران

پیام شما می‌تواند شروع یک مکالمۀ سازنده باشد.

عضویت
اطلاع از
guest
2 کامنت
بیشترین امتیاز
جدیدترین قدیمی ترین
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مرتبط

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

ادمین چیست و چه وظایفی دارد؟

ادمین چیست و چه وظایفی دارد؟

ادمین چیست؟ سوالی که عمده‌ی کاربران می‌پرسند این است که ادمین چیست؟ ادمین چه کاربردی دارد؟ آیا یک شخص است یا ربات؟ ادمین چه وظایفی دارد؟ یک ادمین خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ اینها سوالاتی است...

ادامه مطلب