روشهای موثر برای افزایش فروش در عید نوروز، دقیقا همان چیزی است که از الان باید به دنبالش باشید. اسفند ماه و ایام عید یکی از بهترین فرصتها برای هر کسب و کاری است؛ بنابراین ترفندهای افزایش فروش آنلاین را به کار بگیرید تا به حداکثر سود در این روزها برسید.
زمانی که به ایام عید نزدیک میشویم، فروشندهها به تلاطم میافتند و در جستجوی این هستند که برای افزایش فروش در عید نوروز چیکار کنیم؟. در این دوره، تقاضای مشتریان برای خرید بسیار بالاست؛ به طوری آنها نیاز به هر کالایی را احساس میکنند و برای خرید به دنبال بهترین فروشگاهها با مناسبترین قیمت میگردند.
در این مقاله از اینبو به بررسی انواع راهکار مهم برای افزایش فروش عید نوروز خواهیم پرداخت تا به کسب و کارهای شما کمک کنیم. بنابراین اگر میخواهید رکورد فروش خود را بزنید، این مقاله را به هیچ عنوان از دست ندهید.
روش های موثر برای افزایش فروش در عید نوروز
چگونه فروش نوروزی خود را افزایش دهیم؟ سالهای قبل وقتی اسفند از راه میرسید و به عید نزدیک میشدیم، در بازارها جا برای سوزن انداختن نبود اما الان دیگر شرایط فرق کرده است. امروزه مردم تا آخرین روز اسفند سرکارند و اصلا فرصتی برای خرید حضوری ندارند؛ این شرایط باعث شده است که از آنلاین شاپها استقبال بیشتری بشود.
در این زمان شما باید از بهترین ترفندها برای افزایش فروش در آنلاین شاپ استفاده کنید تا از این فرصت طلایی بهترین بهره را ببرید. در ادامه به چند مورد از روشهای افزایش فروش شب عید را بررسی خواهیم کرد، با ما همراه باشید.
راه اندازی سایت برای فروش آنلاین؛ بهترین روش افزایش فروش در عید نوروز
یکی از روشهای موثر برای افزایش فروش در عید نوروز، ایجاد وبسایت برای فروشگاه است. امروزه، بسیاری از افراد ترجیح میدهند در خانه بنشینند، در دنیای دیجیتال به دنبال یک فروشگاه معتبر بگردند و نیازهای خود را سفارش دهند. یکی از معتبرترین درگاههای خرید، سایت است؛ بنابراین با طراحی وبسایت میتوانید اعتبار کسب و کارتان را به تایید برسانید تا مشتریهای بیشتری داشته باشید.
طراحی وبسایت برای فروشگاه نه تنها به اعتبار شما در فروش آنلاین مهر تایید میزند، بلکه تبلیغی برای فروش بیشتر خواهد بود. شما میتوانید از سئو، تبلیغات کلیکی و محتوا نویسی برای سایت بهرهمند شوید تا گوگل برندتان را به افراد بیشتری پیشنهاد بدهد.
قطعا خود شما هم وقتی به دنبال کالای خاصی هستید، سراغ گوگل میروید. بسیاری از کاربران نیز محصولات مورد نیازشان را در گوگل جستجو میکنند و از آن طریق به خرید میپردازند؛ بنابراین اگر یک سایت فروشگاهی حرفهای طراحی کنید میتوانید از این طریق نیز به مشتریها خدمات بدهید.
تبلغیات کلیکی؛ بهترین روش تبلیغات برای افزایش فروش آنلاین شاپ
آیا تا به حال پیش آمده است که وارد یک سایت شوید و با یک سری تبلیغات جنجالی روبهرو شوید؟! در اغلب موارد این تبلیغات با محتواهای جنجالی مانند ” تخفیف ویژه فقط برای 10 نفر اول” شما را تشویق میکنند تا روی لینک کلیک کنید و وارد وبسایت فروشگاه شوید. این روش یکی از موثرترین راههای تبلیغاتی در گوگل است میتواند فروش شما را چندین برابر کند.
اگر قصد دارید از روش تبلیغات کلیکی برای افزایش فروش آنلاین استفاده کنید باید به دو نکتهی مهم توجه داشته باشید؛ اول اعتبار سایتی که قرار است برای شما تبلیغ انجام دهد و دوم نحوه هدفگذاری سایت برای تبلیغ شما. توضیح دقیقتر در رابطه با این نکات به شرح زیر است:
سایت تبلیغ کننده باید معتبر، متناسب با حرفه شما و دارای رتبه خود در صفحه گوگل باشد. تبلیغات شما زمانی موثر هستند که افراد مختلف از آن سایت بازدید کنند، بنابراین وبسایت باید در صفحه اول گوگل نمایش داده شود. همچنین، متن تبلیغ باید در محتوایی مربوط به کار شما گذاشته شود؛ برای مثال اگر اکسسوری میفروشید باید در صفحهای مربوط به استایل از شما تبلیغ شود، این یعنی هدفگذاری درست برای تبلیغات.
از شبکه های اجتماعی برای تبلیغ استفاده کنید
به طور کلی باید از هر طریقی که میتوانید، بنر تبلیغاتی خود را برای افراد بیشتر به اشتراک بگذارید؛ به همین منظور لازم است که از انواع شبکههای اجتماعی کمک بگیرید. بسیاری از ترفندهای بازاریابی ویژه عید نوروز را باید روی فضای مجازی مانند اینستاگرام و تلگرام پیاده کرد تا شما را به نتیجهی مطلوب برساند.
شما میتوانید بهترین ایدههای راهاندازی پیج جدید در اینستاگرام را به کار بگیرید و یک فروشگاه مجازی برای خود ایجاد کنید. در شروع شاید این کار سخت به نظر برسد اما کافیست بی وقفه تلاش کنید و مطابق با الگوریتم پیش بروید تا معجزهی آن را ببینید. هیچ بستری نمیتواند به اندازهی اینستاگرام برای تبلیغ مناسب باشد؛ بنابراین استفاده از آن را میتوان یکی بهترین روشهای موثر برای افزایش فروش در عید نوروز دانست.
بعد از اینکه اینستاگرام را به نقطهی خوبی رساندید، میتوانید سراغ تلگرام و واتساپ بروید. با ایجاد گروه و کانال در این پلتفرمها، کاربران میتوانند نظرات خود را دربارهی شما ارائه بدهند و اعتماد مشتریان جدید را جلب کنند. اینجا دیگر نیاز نیست شما تبلیغ کنید، بلکه مشتریهای قدیمی این کار را برایتان خواهند کرد؛ همانطور که از قدیم گفتهاند مشتری، مشتری میاره.
بهترین طراحی لندینگ پیج را برای سایت خود انتخاب کنید
یک وبسایت فروشگاهی خوب باید هیجان و جنجال را در دل مشتری بیاندازد. همانطور که گفتیم، ایجاد سایت یکی از روشهای موثر برای افزایش فروش در عید نوروز است، اما این سایت باید مشتری را برای خرید ترغیب کند. ابتدا به این سوال که صفحه لندینگ سایت چیست پاسخ دهیم و سپس به ادامه صحبت بپردازیم:
لندینگ پیج به صفحهای از سایت گفته میشود که قرار است کابر را به سمت هدف شما تشویق کند؛ برای مثال شما وارد یک سایت میشوید، در همان صفحه اول با راههای ارتباطی، تخفیفات نوروزی، محصولاتی که چیزی به تمام شدنشان نمانده و… مواجه میشوید. این پیج شما را به سمت خرید از کالاهای تخفیف خورده و بعضا تک سایز هدایت میکند و این دقیقا هدف طراح از صفحه لندینگ است.
استفاده از ایمیل برای بازاریابی
استفاده از ایمیل برای بازاریابی شاید قدیمی باشد اما هنوز هم جزء بهترین استراتژیهای فروش در تعطیلات نوروز محسوب میشود؛ زیرا افراد زیادی هستند که به واسطهی شغلشان، دائما ایمیلهای خود را چک میکنند.
بسیاری از کارمندان و شاغلان تا دقیقه نود موفق به خرید نمیشوند و در تعطیلات نوروز به دنبال فروشگاهی برای خرید میگردند. اغلب کسب و کارها در عید تعطیل هستند و این یک زمان طلایی برای افزایش فروش است. در این موقعیت شما باید از طریق روشهای مختلف به کاربران اطلاع رسانی کنید که در تعطیلات عید نیز امکان ثبت سفارش دارند؛ یکی از این روشها، ارسال ایمیل است.
برای اینکه بتوانید از ایمیل به عنوان بهترین روش تبلیغات مؤثر برای فروش عیدانه، بیشترین بهره را ببرید، میتوانید یک سری جملات تبلیغاتی مانند ” 30 درصد تخفیف به شما تعلق گرفت! همین الان وارد پیج/ سایت ما شو و هر چیزی که میخوای تا فردا ساعت 00:00 با 30 درصد تخفیف سفارش بده” آماده کنید و برای مشتریان بفرستید؛ این پیام از هر 100 نفر حداقل 15 نفر را قانع میکند که از شما خرید کنند و حداقل 70 نفر را برای بازدید از پیج وادار میکند.
تخفیف ها و پیشنهادهای ویژه برای نوروز؛ بهترین روش برای جذب مشتری
در این روزها که مردم از نظر اقتصادی خیلی قوی نیستند، ارائه تخفیفات جذاب و پیشنهادهای ویژه میتواند دنیایی از مشتری را به سوی شما بکشاند. برای پیشنهادهای خود محدودیت زمانی قائل شوید تا مشتری پیج شما را فراموش نکند و زودتر برای خرید اقدام کند.
یکی از روشهای جالب که بسیاری از فروشندهها برای ارائهی تخفیف انجام میدهند، انبارگردی است. شما میتوانید هرازگاهی به انبار وسایل سر بزنید و کالاهایی که مدتها در انبار خاک خوردند و به فروش نرسیدند را با یک تخفیف ویژه تبلیغ کنید؛ با این روش هم شما از یک کالای قدیمی سود میکنید و هم مشتری چیزی که نیاز داشته را با قیمت مناسب تهیه میکند.
از بهترین ایده پکیج اقتصادی برای عید نوروز استفاده کنید
یکی از بهترین ایدهها برای افزایش فروش آنلاین در عید، ارائه پکیجهای اقتصادی ویژه نورو زاست. شما میتوانید با استفاده از محصولات کاربردی و قیمت مناسب، پکهای مختلف درست کنید و با یک تخفیف ویژه به فروش برسانید.
همانطور که میدانید، عیدی دادن یکی از رسمهای ما در ایام نوروز است؛ شما میتوانید پکهای اقتصادی برای هدیه دادن در عید طراحی کنید و با قیمت مناسب و تبلیغات اصولی برای فروش بگذارید، مطمئن باشید که این روش جواب خواهد داد.
نتیجه گیری
در ایام عید نوروز، فرصتهای زیادی برای افزایش فروش آنلاین وجود دارد. ایجاد سایت فروشگاهی، استفاده از تبلیغات موثر، ایمیل مارکتینگ، استفاده از ایدههای جدید مانند پکیج اقتصادی و تخفیفات ویژه، از بهترین روشهای موثر برای افزایش فروش در عید نوروز محسوب میشوند. با بهرهگیری از این راهکارها میتوانید فروش فوق العاده در تعطیلات نوروزی داشته باشید و بیشترین سود را کسب کنید.