مسابقه اینستاگرامی

مسابقه اینستاگرامی برای افزایش فالوور پیج

علی محمدی
2020-01-15

به دنبال پیج فعال‌ و با نرخ تعامل بالا هستید؟

وارد کانال تلگرام شوید و لیست تمامی پیج‌ها همراه با آمار بازدیدکننده فعال را مشاهده نمایید!

ربات اینستاگرام اینبو

ربات اینستاگرام اینبو دستیار هوشمند، اختصاصی و خستگی ناپذیر شما در اینستاگرام است!

افزایش مخاطبان شبکه‌های اجتماعی باعث شده است که تقریباً تمامی بیزینس‌ها به فکر کسب درآمد از طریق فضای مجازی باشند. یکی از بهترین فرصت‌ها برای راه‌اندازی یک کسب و کار آنلاین موفق و پیشرفت در آن، اینستاگرام می‌باشد.

میل به رشد کسب و کار سبب می‌شود افراد به دنبال روش‌های جدید افزایش مخاطب و مشتری در اینستاگرام باشند. برگزاری مسابقه اینستاگرامی، یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش بازدیدکننده، بالا بردن تعداد فالوورها و در نتیجه پیشرفت پیج می‌باشد.

در مقاله‌ی امروز قصد داریم نحوه‌ی برگزاری مسابقه اینستاگرامی را به شما همراهان همیشگی اینبو آموزش دهیم. همچنین شرایط لازم برای برگزاری این مسابقات و ابزارهای مخصوص آن را معرفی خواهیم کرد.

چرا برگزاری مسابقه‌ اینستاگرامی برای افزایش فالوور مفید است؟

ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که چرا باید مسابقه‌ اینستاگرامی برگزار کنیم؟ به چه دلیل برگزاری مسابقه اینستاگرامی تا این حد مهم است؟

این روزها پست‌های مسابقه‌‌ای در اینستاگرام بسیار رایج شده‌‌اند و صاحبان کسب و کارها با هدیه دادن محصولات و ارائه‌ی بن‌های تخفیف، کاربران را به شرکت در این مسابقات ترغیب می‌کنند.

برگزاری مسابقه‌های اینستاگرامی، باعث می‌شود پست‌های شما بازدیدکننده‌های بیشتری دریافت کنند و اگر تولید محتوا به بهترین نحو انجام شده باشد، این مسابقات منجر به افزایش فالوورهای شما خواهند شد. در واقع می‌توان گفت اصلی ترین دلیلی که برگزاری این مسابقات را تا این حد مهم کرده است، جذب مخاطبان زیاد و افزایش تعامل پیج است.

نکته: برای برگزاری مسابقه اینستاگرامی موفق همراه با افزایش چندین برابر فالوور و فروش، لازم است اصول و قواعدی را که در ادامه‌ی مقاله به آن‌ها پرداخته‌ایم، رعایت نمایید.

چگونه یک مسابقه‌ اینستاگرامی جذاب برگزار کنیم؟

این روزها برگزاری مسابقات اینستاگرامی، مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرده است. دلیل اصلی شرکت کاربران در این مسابقات، دریافت جوایزی است که برگزارکنندگان مسابقات برای برندگان در نظر می‌گیرند.
با تعیین جایزه‌ای هیجان‌انگیز، کاربران برای شرکت در مسابقه شما ترغیب شده و علاوه بر شرکت در مسابقه، دیگران را نیز به این چالش دعوت خواهند کرد.
در ادامه به مواردی اشاره می‌کنیم که در صورت رعایت آن‌ها خواهید توانست یک مسابقه اینستاگرامی جذاب را در پیج خود برگزار نمایید:

1. هدف خود را از برگزاری مسابقه اینستاگرامی مشخص کنید!

هدف از برگزاری مسابقه اینستاگرامی

مشخص کردن هدف و تلاش برای رسیدن به آن، در برگزاری مسابقه اینستاگرامی حرف اول را می‌زند و از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر هدف مشخصی برای خود در نظر نداشته باشید، قطعاً برگزاری مسابقه هیچ سودی برای کسب و کار اینستاگرامی شما نخواهد داشت.

توجه داشته باشید هر هدفی که دارید، باید کاملاً شفاف و دقیق باشد. به عنوان مثال مشخص کنید هدف شما از برگزاری مسابقه در اینستاگرام افزایش فالوور است یا افزایش فروش. دقت کنید که در انتخاب هدف، به علاقه‌مندی‌ها و رفتار مخاطبان توجه ویژه‌ای داشته باشید.

2. مخاطبان هدف را بشناسید!

یکی دیگر از مهمترین مواردی که در مدیریت مسابقه اینستاگرامی باید به آن دقت کنید، شناخت مخاطب است.
مخاطبان شما چگونه افرادی هستند؟ بیشتر به سمت کدام محتواها جذب می‌شوند؟

همیشه به یاد داشته باشید که این فالوورها هستند که شما را به اهدافتان نزدیک می‌کنند. بنابراین شناخت مخاطب در کسب و کار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

برای شناخت علایق مخاطبان پیج کافی است محتوای پیج خود را بررسی کنید. هر کدام از انواع محتواها که لایک، کامنت، ذخیره‌سازی و در کل تعامل بیشتری دریافت کرده باشد، مطمئناً مورد توجه درصد زیادی از کاربران قرار گرفته است. از این طریق می‌توانید موضوعات و قالب‌های محتوایی مورد علاقه‌ی مخاطبان پیج خود را پیدا کنید.

نکته: بهتر است موضوع مسابقه اینستاگرام شما متناسب با پستی باشد که تعامل بیشتری نسبت به سایر محتواهای موجود در پیج شما دریافت کرده است.

برای فهمیدن اطلاعاتی دقیق تر درباره‌ی مخاطبان خود مانند سن، محل زندگی، جنسیت و … صفحه‌ی Insights اینستاگرام می‌تواند کمک زیادی به شما بکند.

3. برای برگزاری مسابقه اینستاگرامی برنامه‌ریزی درستی کرده‌اید؟

پس از تعیین هدف و شناخت مخاطبان، نوبت به برنامه‌ریزی کردن برای رسیدن به هدف می‌رسد. داشتن برنامه‌ریزی درست، در موفقیت مسابقه اینستاگرامی تأثیر فوق‌العاده‌ای دارد. برای اینکه مسابقه اینستاگرامی موفقی داشته باشید، باید در حین برگزاری این مسابقه، کارهایی را برای بیشتر شدن تعداد شرکت کنندگان نیز انجام دهید. در غیر این صورت به حداکثر میزان بازدهی نخواهید رسید.

داشتن برنامه‌ریزی مناسب و یک تقویم محتوایی برای فعالیت خود در این زمینه برای جذب فالوورهای بیشتر ضروری است.

نکته: توجه داشته باشید که زمانبندی یکی از مهمترین قسمت‌های برگزاری مسابقه اینستاگرامی است. سعی کنید در پست اطلاع‌رسانی مسابقه حتماً زمان شروع و پایان مسابقه و همچنین زمان اعلام برنده را مشخص نمایید.

4. برندسازی کسب و کار خود از طریق برگزاری مسابقه‌ی اینستاگرام

برندسازی با مسابقه اینستاگرامی

از مهمترین ارکان کسب و کار اینترنتی، برندسازی است. اما منظور از برندسازی چیست؟ برند سازی معرفی کردن کسب و کار خود به دیگران است. برگزاری این مسابقات باعث شناخته شدن برند شما در اینستاگرام می‌شود. اگر این مسابقات را به صورت موثر پیش ببرید، می‌توانید برندسازی را در مقیاس‌های بزرگتری نیز به اجرا بگذارید.

5. نتایج مسابقه را ارزیابی کنید!

آنالیز مسابقه اینستاگرامی

حتماً پس از اتمام برگزاری مسابقه اینستاگرامی، میزان مشارکت و افزایش فالوور در مسابقه، تعداد کلیک‌ها بر روی وب سایت یا دیگر معیارها را مورد بررسی قرار دهید. با مقایسه داده‌های دریافتی از هر مسابقه‌ی برگزار شده، مشخص می‌شود کدام عملکرد شما بهترین نتایج را برای کسب و کارتان رقم زده است. همچنین در این ارزیابی‌ها می‌توانید نقاط ضعف خود را شناسایی کرده و در مسابقات بعدی آن‌ها را پوشش دهید.

قوانین مسابقه

1. مشخص کردن موضوع مسابقه

موضوعی که برای برگزاری مسابقه اینستاگرامی انتخاب می‌کنید، باید کاملاً شفاف و بدون ابهام باشد.
مسابقه‌‌ای که برگزار خواهید کرد، باید با کسب و کار شما و نوع برندی که دارید و همچنین محصولات شما نیز متناسب باشد.

2. انتخاب هشتگ مناسب

انتخاب هشتگ برای مسابقه اینستاگرامی

یکی از مهمترین کارهایی که لازم است در برگزاری مسابقه‌ اینستاگرامی انجام دهید، انتخاب هشتگ مناسب و منحصر بفرد است.
اگر هدف شما از پیجی که دارید کسب و کار و برندسازی است، استفاده از هشتگ ضروری می‌باشد. حتماً در هشتگ خود نام کسب و کار خود را ذکر کنید.

ویژگی‌هایی که یک هشتگ مناسب باید داشته باشد به شرح زیر است:

  • کوتاه و مفید باشد.
  • با محتوای مسابقه متناسب باشد.
  • منحصراً برای برند شما ساخته شده باشد.
  • شامل کلمات خیلی سخت و ناشناخته نباشد.

اگر اطلاعات کافی درباره‌ی نحوه‌ی استفاده از هشتگ‌ها را ندارید، مقاله‌ی راهنمای استفاده از هشتگ ها در اینستاگرام برای افزایش بازدیدکننده را مطالعه نمایید.

3. تعیین جایزه‌ی مناسب

زمانی فالوورهای شما برای شرکت در مسابقه ترغیب خواهند شد که جایزه‌ی مناسب و ارزشمندی برای آن‌ها تعیین کرده باشید. همچنین جایزه‌ی تعیین‌شده‌ی شما، باید مرتبط با کسب و کارتان باشد. به عنوان مثال چنانچه پیج شما یک پیج آشپزی باشد، ممکن است به دلیل جنسیت اکثر مخاطبان هدیه دادن لوازم آرایشی چندان نامناسب به نظر نرسد، اما در عمل هیچ کمکی به برندسازی شما نخواهد کرد.

در بیشتر مسابقات اینستاگرامی کاربران برای شرکت در مسابقه می‌بایست پست را لایک کرده و چند نفر از دوستان خود را تگ کنند. هر چه قدر جایزه مسابقه اینستاگرامی شما ارزشمندتر باشد، کاربران بیشتری این کارها را انجام خواهند داد.

4. پست مسابقه

پست مسابقه اینستاگرامی

این روزها، این روش در مسابقه‌های اینستاگرام بسیار رایج است. در این روش، صاحبان پیج اینستاگرامی پست‌های تبلیغاتی یا آموزشی را منتشر کرده و از فالوورهای پیج خود در اینستاگرام، درخواست لایک و کامنت می‌کنند.
حتی برای اینکه پست منتشر شده، لایک و کامنت زیادی دریافت کند و در نتیجه‌ی تعامل زیاد به اکسپلور اینستاگرام برود، جایزه‌ی مناسبی را نیز تعیین می‌کنند.

5. ایجاد چالش

یکی از راه‌های جذب فالوور بالا به پیج اینستاگرام، راه‌اندازی مسابقات چالشی است. با ایجاد چالش، می‌توانید از فالوورهای خود درخواست کنید که برای شرکت در مسابقه چالش شما را انجام دهند. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، این است که هر چالشی که بخواهید انجام دهید، باید متناسب با کسب و کار شما باشد.

نوع دیگر برگزاری مسابقات چالشی به این صورت است که چند سوال مطرح می‌کنید و از فالوورهای پیج می‌خواهید به آن‌ها پاسخ کوتاه دهند. به عنوان مثال از کاربران خود بخواهید به تعدادی از سوالات مطرح شده در تصویر پست یا کپشن پاسخ دهند تا در قرعه‌کشی جایزه‌ی تعیین شده شرکت داده شوند. همچنین می‌توانید کپشن پست را خالی گذاشته و از کاربران درخواست نوشتن کپشن را کنید.

نکته: سوالاتی که مطرح می‌کنید، باید با پیج شما مرتبط باشند تا منجر به شرکت کاربران بیشتری در بحث شوند.

مسابقه اینستاگرامی و تبلیغ محصولات به صورت همزمان

چنانچه در پیج خود محصولاتی را به فروش می‌رسانید، از مخاطبین خود درخواست کنید تا با گرفتن سلفی از خود در کنار محصول شما، وارد مسابقه‌ شوند. این روش نشان دهنده‌ی این است که شما مشتریان زیادی داشته و بسیاری از آن‌ها از محصولات شما رضایت کامل دارند. سپس می‌توانید بصورت تصادفی یا با رای‌گیری کردن از مخاطبین خود در استوری پیج، سلفی برگزیده را برای بردن جایزه انتخاب نمایید.

با این ابزارها مسابقه اینستاگرامی خود را به بهترین شکل ممکن برگزار کنید!

آیا برای برگزاری مسابقه اینستاگرامی ابزارهایی وجود دارد؟ بله. شما می‌توانید با ابزارهایی که در ادامه در اختیار شما قرار داده‌ایم، به‌ راحتی مسابقه اینستاگرامی مورد نظر خود را برگزار کنید:

1. Shortstack

چنانچه برای برگزاری مسابقه اینستاگرامی به دنبال یک ابزار قدرتمند هستید، از ابزار Shortstack استفاده کنید. این ابزار همه کاره را می‌توانید برای انواع شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و … مورد استفاده قرار داده و مسابقات متنوعی را برنامه‌ریزی و مدیریت کنید.

2. Woobox

با ابزار Woobox می‌توانید کمپین‌های مختلفی را بسازید. همچنین این نرم‌افزار برای نظرسنجی، انواع بازی‌های تعاملی و قرعه کشی و … نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

3. Vyper

یکی دیگر از ابزارهایی که قابلیت اجرای انواع مسابقات اینستاگرامی را دارد، نرم افزار Vyper است. در ویرایشگر بصری وایپر می‌توانید سبک دلخواه خود برای برگزاری مسابقه، چگونگی نمایش مسابقه و … را انتخاب نمایید.

پرسش‌های شما

چگونه برگزاری مسابقه اینستاگرامی باعث پیشرفت پیج می‌شود؟

✅در برگزاری مسابقه اینستاگرامی برای اینکه پیج شما رشد کند، حتماً باید اصول و قواعدی رعایت شود. با رعایت کردن این قوانین که در مقاله ذکر کردیم فالوورهای شما، میزان نرخ تعامل و همچنین فروشتان به میزان چشمگیری افزایش می‌یابد.

چرا برگزاری مسابقه اینستاگرامی تا این حد مهم است؟

✅جذب کاربران زیاد و افزایش تعامل، اصلی‌ترین دلایلی هستند که برگزاری این مسابقات را مهم کرده‌اند.

نتیجه گیری

در مقاله‌ای که مطالعه کردید، سعی تیم اینبو بر این بود تا شما را با اهمیت برگزاری مسابقه اینستاگرامی، چگونگی برگزاری آن و همچنین ایده‌هایی برای راه‌اندازی این مسابقه آشنا کند.
امیدواریم که مطالب گفته شده، مورد پسند شما واقع شده باشند. ضمناً می‌توانید نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

از اینکه وقت خود را برای مطالعه‌ی این مقاله گذاشتید، ممنونیم!

نظرات و سوالات

پیام شما می‌تواند شروع یک مکالمۀ سازنده باشد.

guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
View all comments