چگونه از هشتگ اینستاگرام برای جذب بازدیدکننده بیشتر بهره بگیریم؟

استفاده از هشتگ برای جذب بازدیدکننده بیشتر

کمتر کاربر اینترنتی پیدا میشود که با هشتگ ها آشنایی نداشته باشد. به خصوص اگر این کاربر در اینستاگرام اکانت داشته باشد، به احتمال فروان از اهمیت بالای این کاراکتر # با خبر خواهد بود. در اینستاگرام هم آن پیجی که در پست خود کلماتی را تگ‌گذاری میکند و هم آن کاربری که با استفاده از کلمات تگ شده در صفحه اکسپلور مطالب مدنظر خود را جستجو میکند، از قابلیت هشتگ اینستاگرام استفاده میکنند. هشتگ ها شما را به دنیای بیرون از پیج و محتوای محدود خودتان سوق میدهند. استفاده درست از این قابلیت باعث می‌شوند کاربرانی که به موضوع پیج شما علاقه‌مند هستند زودتر شما را کشف کنند.

مطلب پیشنهادی : هشتگ اینستاگرام و کاربرد آن

در این مقاله قصد داریم به کارآمدی هشتگ‌ها در زمینه افزایش بازدید پست‌ها بپردازیم. شما باید ابتدا پستی را در اینستاگرام خود بسازید. پس از آن باید در انتهای متن هشتگ مورد نظر خود را بنویسید. به همین راحتی می توانید انواع مختلفی از هشتگ‌ها را بسازید و یا از هشتگ‌های ساخته شده استفاده کنید. البته برای اینکه هشتگ‌ها به جذب بازدیدکننده بیشتر برای مطلب شما کمک کنند لازم است نکاتی را در استفاده از آن‌ها رعایت کنید که در ادامه‌ی مقاله به توضیح این نکات میپردازیم.

در پست‌های خود حتماً از هشتگ‌های پربازدید استفاده کنید

اولین مسئله‌ای که شما برای استفاده از هشتگ‌ها باید به آن توجه کنید این است که بدانید کدام هشتگ‌‌ها محبوبیت بیشتری دارند و کدام هشتگ‌ها مناسب نیستند. برای هر موضوع هشتگ‌های بسیار زیادی وجود دارد. پیدا کردن هشتگی که مناسب کسب و کار شما باشد نیاز به تحقیق دارد. بهترین روش برای پیدا کردن چنین چیزی بخش جستجوی اینستاگرام است. شما برای انجام این کار فقط باید کلمه مورد نظر را در قسمت هشتگ سرچ کنید تا اینستاگرام هشتگ‌های مرتبط را به شما نشان دهد. پس هر چقدر تعداد پست‌های یک هشتگ زیاد باشد، کاربران بیشتری آن را دنبال خواهند کرد. البته توجه کنید که به خاطر محبوبیت این هشتگ‌ها، رقابت برای شما هم سخت خواهد بود. توجه داشته باشید که پایین هر هشتگی که شما جستجو می کنید تعداد پست‌های مربوط به آن نشان داده می‌شود.

حتما بخوانید : پربازدیدترین هشتگ های اینستاگرام

برای هر پست 3 الی 6 هشتگ استفاده کنید

برخی از کاربران می پرسند که از چند هشتگ باید برای پست‌های خود استفاده کنند؟ برای جواب دادن به این سوال توجه به دو نکته ضروریست. اولین نکته قوانین خود اینستاگرام است که به شما اجازه ی نوشتن بیش از 30 هشتگ برای یک پست را نمیدهد. نکته دوم توجه به تجربه ی کاربریست. بسیاری از مواقع کاربران تلاش می کنند تا با نوشتن هشتگ‌های زیاد، فالوورها و بازدیدکننده‌های بیشتری جذب کنند. در صورتی که در این حالت اینستاگرام آن را به عنوان یک پست اسپم شناسایی می کند. حتی در بعضی موارد ممکن است که پیج شما را پس از مدتی پنالتی کند.

تجربه‌ی کاربری ما با اینستاگرام در طولانی مدت نشان داده است که بهترین تعداد هشتگ اینستاگرام بین 3 تا 6 هشتگ است. البته من به شما پیشنهاد می کنم که از همان 3 عدد هشتگ استفاده کنید. اگه شما هشتگ را با حالتی دقیق‌تر انتخاب کنید، می توانید با همان سه عدد هشتگ به نتایج دلخواه خود برسید.

هشتگ‌های محبوب با پست‌های کم را انتخاب کنید

منظور از هشتگ‌های پربازدید و محبوب هشتگ‌هایی هستند که تعداد پست‌های 100 هزار الی بیشتر را دارند. همچنین شما باید به این نکته توجه کنید، هشتگ‌هایی که تعداد پست‌های آنها بیشتر از ۵۰۰ هزار است در بین کاربران بسیار محبوب میباشند.

به دلیل رقابت بالا استفاده از این هشتگ‌ها پیشنهاد نمی شود. به خاطر اینکه در هر دقیقه ممکن است چندین هزار پست گذاشته شود که از این هشتگ‌ها استفاده کرده باشند. بنابر این پست شما در بین پست‌های دیگر دیده نمی شود. من پیشنهاد می کنم که برای استفاده از هشتگ‌ها، آن هشتگ‌هایی را انتخاب کنید که نه خیلی محبوب شده اند و نه اصلا مطلبی ندارند. همواره سعی کنید از هشتگ های میانه استفاده کنید. اینطوری به راحتی می توانید پیج اینستاگرام خود را بالا بیاورید.

یکسری از هشتگ‌ها در اینستاگرام از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار هستند که البته رقابت هم در آن بسیار کم است. تعداد پست‌های این هشتگ‌ها از صدهزار تا کمتر است و اگر شما پستی را با هشتگ مورد نظر منتشر کنید در بین پست‌های دیگر دیده خواهد شد. پس شما باید به شناسایی این هشتگ‌ها بپردازید تا بازدید پست های شما بیشتر شود.

هشتگ‌های خود را مرتبط با موضوع انتخاب کنید

برخی از کاربران برای این که پست‌شان دیده شود، از هشتگ‌های مشهوری استفاده می‌کنند که ارتباطی با موضوع پیجشان ندارد. این کار بسیار اشتباه است. شاید در کوتاه مدت برای این که پیج خود را بالا بیاورید، مفید باشد اما در ادامه از طرف کاربران و اینستاگرام رد می‌شود. اگر دارای یک پیج اینستاگرامی برای کسب و کار هستید، هیچ وقت این کار را انجام ندهید.

هر کسب و کاری موضوعات مخصوص به خودش را دارد و اگر محتوای شما با کیفیت باشد قطعاً بازخورد نتیجه بخشی هم خواهد داشت. سعی کنید در موضوعات تخصصی مربوط به کسب و کار خود از هشتگ‌هایی استفاده کنید که تعداد پستهای آن ها از ۱۰ هزار کمتر باشد تا افراد مختلف راحت‌تر پست‌های پیج شما را ببینند.

یکسری از صفحات مختص کسب و کارهای اینترنتی هستند که معمولاً هشتگ‌های مخصوص به خودشان را دارند. این کار به شما کمک زیادی خواهد کرد که بتوانید هشتگ‌های مربوط به بیزینس خود را به همگان نشان دهید. یعنی فقط پست‌های کسب و کار شما این هشتگ را داشته باشند و اگر کسی بخواهد از کسب و کار شما اطلاعاتی کسب کند کافی است که در قسمت سرچ، هشتگ مورد نظر را وارد کنید.

برای این که بتوانید برای کسب و کار خود هشتگ اختصاصی بسازید نباید بیزینس‌های دیگر از این هشتگ استفاده کرده باشند. یعنی در حقیقت هشتگ مورد نظر نباید هیچ پستی داشته باشد. این کار به بیزینس شما کمک زیادی خواهد کرد. همچنین اگر بخواهید یک مسابقه اینستاگرامی برگزار کنید به راحتی می توانید از این هشتگ‌ها استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی : چگونه از مسابقات اینستاگرامی برای افزایش فالوور استفاده کنید؟

از هشتگ‌های اختصاصی استفاده کنید

یک سری هشتگ‌ها مختص کسب و کارها هستند که به عنوان مفیدترین هشتگ‌های پست اینستاگرام به حساب می‌آیند. این هشتگ‌ها بازدید پست شما را بالا می برند. از این طریق به راحتی می توانید مخاطبان زیادی را به سمت صفحه خود جذب کنید.

اگر شما از هشتگ‌های اختصاصی مربوط به کسب‌وکارتان استفاده کنید، کاربرانی که هشتگ‌های یک حوزه خاص را سرچ می کنند پست‌های شما را می‌بینند. به طور معمول هم کاربران با هشتگ‌های اختصاصی تعامل بیشتری برقرار می کنند. هر چقدر شما بتوانید از این هشتگ‌ها به درستی استفاده کنید بازدید پست‌های شما به مراتب بیشتر می‌شود. اگر تعامل کاربران با پست‌های شما خوب باشد کسب و کار شما قوی تر خواهد بود.

به عنوان مثال اگر میخواهید کاربرانی را که به دنبال کلاس آشپزی هستند به صفحه خود بیاورید باید از هشتگ‌های اختصاصی این کلاس آموزشی استفاده کنید. پس شما به راحتی می توانید از این روش به صورت هدفمند فالوور جذب کنید.

با توجه به محصول و خدماتی که ارائه می‌کنید می‌توانید به جذب فالوورهای هدفمند بپردازید. وقتی شما از هشتگ اختصاصی برای کسب و کار خود استفاده کنید، کاربری که هشتگ شما را جستجو می کند حتماً به محصولات و خدمات شما علاقه‌مند است. پس می توانید از این طریق به راحتی مشتری خود را زیاد کنید و درآمد بیشتری هم کسب کنید.

اگر شما به فکر برندسازی هستید حتماً از هشتگ‌‌های اختصاصی استفاده کنید به دلیل اینکه در رونق کسب و کار استفاده از هشتگ منحصر به فرد بسیار مهم است.

برای ساخت هشتگ‌های اختصاصی توجه کنید که دیگر رقیبان شما از این هشتگ‌ها استفاده نکرده باشند. در واقع وقتی هشتگ اختصاصی شما سرچ می شود تعداد پست‌های آن برابر صفر باشد تا هر پستی که قرار است با این هشتگ نمایش داده شود مختص صفحه شما باشد.

چگونه با استفاده از هشتگ‌ها نتیجه مطلوب بگیریم؟

همانطور که گفته شد هشتگ‌ها نقش بسیار مهمی را در افزایش بازدید ایفا می‌کنند. البته شما باید شیوه درست استفاده کردن از آنها را فرا بگیرید. تا این بخش از مقاله شما با نحوه استفاده از هشتگ‌ها در پست‌ها و همچنین ساختار کلی آنها آشنا شدید. شما باید در پست‌های اینستاگرامی خود از بهترین هشتگ ها استفاده کنید. در صورت به کار بردن هشتگ‌ها در پست‌های خود ابتدا باید هشتگ مورد نظر با پست و سپس با کل پیج اینستاگرامی شما در ارتباط باشد.

نکاتی درمورد استفاده از هشتگ اینستاگرام

برای اینکه بتوانید از هشتگ اینستاگرام برای افزایش بازدید پست‌های خود استفاده کنید، باید به رعایت یکسری از نکات بپردازید. البته نکاتی که در قسمت قبل برای شما عنوان شد استفاده بهینه از هشتگ‌ها بود. ولی نکات دیگری هم هست که به کسب و کار شما کمک بسیار زیادی خواهد کرد. این نکات عبارتند از:

  • هشتگ‌های محتوایی در پست‌های مختلف، با هم فرق می کنند.
  • هشتگ‌هایی که شما در حوزه کسب و کار خود استفاده می کنید باید با هم یکسان باشند.
  • هشتگ‌هایی که شما به طور اختصاصی در پست‌های خود استفاده می‌کنید حتماً به کسب‌وکار شما و هدفمند شدن مخاطبانتان کمک خواهد کرد.
  • با استفاده از هشتگ‌ها قابلیت تماشای استوری یا ویدیو های زنده اشخاصی که جزو فالورهای شما نیستند را خواهید داشت.
  • استفاده از هشتگ‌های اختصاصی سبب هماهنگی پست‌های صفحه اینستاگرام شما خواهد شد.

برای پیدا کردن هشتگ‌های مربوط به فعالیت کسب و کار خود حتماً باید از صفحه رقیبان کمک بگیرید.

صفحه‌هایی که کسب و کار معتبرتری دارند و از نظر اینستاگرام بهینه هستند معمولاً در قسمت جستجو بالاتر از بقیه قرار دارند و از هشتگ‌ها هم حتماً به بهترین شکل ممکن استفاده کرده اند.

شما می توانید وارد صفحات این کسب و کارها شوید و هشتگ‌های مربوط به حوزه فعالیت خود را بیابید. همچنین به بررسی تعداد پست‌های هر یک از آنها هم بپردازید. هر چقدر یک هشتگ تعداد پست های بیشتری داشته باشد از محبوبیت بالایی توسط کاربران برخوردار است. در واقع افراد بسیار زیادی هستند که این هشتگ را دنبال می‌کنند. با توجه به اینکه مخاطبان هدف چه هشتگ‌هایی را جستجو می کنند می توانید فالوورهای هدف خود را هم افزایش دهید.

جمع‌بندی

هشتگ‌ها یکی از قدیمی‌ترین قابلیت‌های اینستاگرام هستند. استفاده درست از آن‌ها می‌تواند باعث رونق کسب‌و‌کار شما در اینستاگرام شود. ما در این مقاله به نکاتی پرداختیم که رعایت آن‌ها به شما برای جذب بازدیدکننده بیشتر برای پیجتان کمک می‌کند.

عضویت
اطلاع از
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments