راهنمای استفاده از هشتگ ها در اینستاگرام برای افزایش بازدیدکننده(2021)

فاطمه بخشی
نویسنده : فاطمه بخشی
تاریخ انتشار : 2020-10-01
راهنمای استفاده از هشتگ ها در اینستاگرام برای افزایش بازدیدکننده!

هشتگ ها در اینستاگرام می‌توانند پیج شما را بالا ببرند و یا زمین بزنند. اما این موضوع بستگی به نحوه استفاده ی شما از هشتگ های اینستاگرام دارد. در صورت استفاده ی صحیح از هشتگ ها، پست های شما توسط افراد بیشتری دیده می‌شود و پست های شما لایک و کامنت بیشتری دریافت خواهند کرد.
از طرفی با استفاده ی صحیح از هشتگ ها کسب و کار اینترنتی شما نیز پیشرفت چشم گیری خواهد داشت.
همینقدر که استفاده ی صحیح از هشتگ ها باعث رونق پیج و کسب و کار شما می‌شود، عدم استفاده ی درست از آنها باعث ضربه زدن به پیج شما می‌شود. بنابراین هشتگ گذاری صرف، تاثیر مثبتی بر پیج شما نخواهد گذاشت. آنچه مهم است یافتن بهترین و مناسب ترین هشتگ ها و نحوه ی صحیح به کار بردن آنهاست.

چگونه هشتگ های مناسب پیج خود را بیابیم؟

هشتگ های اینستاگرام

وقتی شما از هشتگ ها در اینستاگرام به نحو درستی استفاده می‌کنید، بازدید کننده‌ی بیشتری می‌گیرید، نرخ تعامل شما بالا می‌رود و فالوور بیشتری جذب می‌کنید. اما برای کسب موفقیت بیشتر با هشتگ ها در اینستاگرام، لازم است تا استراتژیک عمل کنید. منظور از عمل کردن به نحو استراتژیک در هشتگ گذاری این است که توجه داشته باشید چه هشتگی را در چه زمانی به کار می‌گیرید. وقتی که محبوب ترین هشتگ ها در اینستاگرام میلیون ها بار استفاده می‌شوند، به این معنی نیست که شما نیز با استفاده از آنها هزاران و میلیون ها لایک دریافت خواهید کرد. آن هم صرفا با نوشتن #شادی یا #پیتزا.

بجای استفاده از هشتگ های پرطرفدار و محبوب، بهتر است هشتگ هایی را بیابید که کوتاه و خلاقانه هستند و از طرفی جذب مخاطب بالایی دارند. در کنار آن، کاربرانی را Target Audiences یا مخاطبان هدف خود قرار دهید که به محتوای تولید شده در پیج شما یا کسب و کارتان علاقه‌مند هستند.
اکنون سوال این است که چگونه هشتگ های جذاب، خلاقانه و پرطرفدار را پیدا کنیم؟ بهترین راه این است که جستجو کنید و ببینید مخاطبان، رقیبان و پیشروان صنعت و یا حرفه ی شما از چه هشتگ هایی استفاده می‌کنند.

هشتگ‌ها چطوری باعث پیشرفت پیج‌های اینستاگرامی میشن؟

استفاده‌ی مناسب از هشتگ‌های مرتبط با موضوع محتوای پیج شما، این امکان را برای شما فراهم خواهد کرد تا پست‌های خود را به اکسپلور اینستاگرام ببرید. رفتن پست‌ها به اکسپلور باعث افزایش بازدیدکننده و به دنبال آن فالوور خواهد شد.

4 راه برای یافتن بهترین هشتگ های اینستاگرام!

برای اینکه بهترین هشتگ های اینستاگرام ، نکات زیادی وجود دارد که باید به آنها توجه داشت. ما در این بخش به معرفی 4 روش موثر برای یافتن بهترین هشتگ ها در اینستاگرام می‌پردازیم.

1. درباره ی مخاطبان خود تحقیق کنید

پرتاب هشتگ های تصادفی در انتهای پست های اینستاگرامی باعث بیشتر شدن مخاطبان شما نمی‌شود. بجای آن می‌توانید جستجو کنید که مخاطبان شما از چه هشتگ هایی استفاده می‌کنند و متوجه شوید کدام یک از آن هشتگ ها متناسب با محتوایی است شما به تولید آن مشغول هستید. سپس با استفاده از آن هشتگ ها پیشرفت کنید.

2. درباره‌ی رقیبان خود تحقیق کنید

یکی از بهترین راه ها برای یافتن مهم ترین هشتگ های اینستاگرام این است که تاپ ترین پیج ها در حرفه ی خودتان را دنبال کنید. استراتژی رقیبان خود را در تولید محتوا ارزیابی کنید و به پست های برتر آنها توجه داشته باشید. هشتگ هایی که آنها در پست های خود استفاده کرده اند، می‌تواند برای پست های آتی شما قابل استفاده باشد.

3. اینفلوئنسر های موفق در حوزه ی فعالیت خود را دنبال کنید

هر حرفه و صنعتی اینفلوئنسرهای خاص خودش را دارد. این افراد را بشناسید و از پست های آنها الهام گرفته و ایده های جدید خلق کنید. اینفلوئنسر ها در واقع همان افرادی هستند که از قبل توسط مخاطبان هدف شما شناخته شده اند. پس بهتر است که از تاپ ترین های حرفه ی خود ایده بگیرید.

4. هشتگ های مرتبط را پیدا کنید

هشتگ هایی را که در نظر دارید بررسی کنید. هشتگ های مورد نظر خود را در نوار جستجوی برنامه تایپ کنید و سپس گزینه ی Tags را از فهرست کشویی انتخاب کنید. اکنون می‌توانید همه ی هشتگ های تاپ را ببینید که با هشتگ شخصی شما سنخیت و ارتباط نزدیک دارند.

نکته: استفاده‌ی درست و بهینه از هشتگ ها یکی از راه های افزایش نرخ تعامل و راه‌یابی به اکسپلور است. برای اینکه با روش های بیشتری در مورد نرخ تعامل آشنا شوید، مقاله‌ی روش‌های تاثیرگذار در افزایش اینگیجمنت اینستاگرام را از دست ندهید!

چند نکته ی مهم در خصوص هشتگ گذاری در اینستاگرام 2021!

همانطور که گفتیم هشتگ ها در اینستاگرام می‌توانند ابزار مناسبی برای دیده شدن باشند؛ البته به شرطی که از آنها به درستی استفاده شود. همچنین می‌توانند به پیج و کسب و کار شما آسیب بزنند اگر از آنها بطور صحیح استفاده نشود. ما در این بخش 4 قاعده ی مهم را درباره ی هشتگ های اینستاگرام معرفی می‌کنیم که توجه به آنها در 2021 لازم و ضروری است.

1. چه زمانی باید از هشتگ های اینستاگرامی استفاده کنیم؟

اگر بخواهیم به این سوال پاسخ کوتاه دهیم، باید بگوییم هر زمان که ممکن بود از هشتگ ها در اینستاگرام استفاده کنید. هر زمان که محتوایی در اینستاگرام به اشتراک می‎‌گذارید از هشتگ ها استفاده کنید. اگر هدف شما دیده شدن توسط مخاطبان بیشتری است، هر زمان که پست یا استوری می‌گذارید از هشتگ های اینستاگرام استفاده کنید.

2. چه تعداد هشتگ برای استفاده مناسب است؟

در مورد مناسب ترین عدد برای گذاشتن هشتگ در اینستاگرام، قانون قطعی و محکمی وجود ندارد. با این حال برخی از کارشناسان مانند Alex Tooby توصیه می‌کند از حداکثر تعداد هشتگ مجاز استفاده کنید. هشتگ گذاری با تعداد بالا به شما این امکان را می‌دهد که روی کلمات کلیدی بیشتری آزمون و خطا کنید و هشتگ های جدیدی را کشف کنید. البته برخی دیگر از افراد استفاده از 10-5 هشتگ را توصیه می‌کنند. اما در حالت کلی اگر توانستید حداکثر تا 30 هشتگ مرتبط را برای یک موضوع خاص پیدا کنید، به شما توصیه می‌کنیم این فرصت را برای کشف تاثیر هشتگ ها و شناخت هشتگ های اثرگذار از دست ندهید.

3. از چه هشتگ هایی باید استفاده کنیم؟

مهم ترین نکته ای که در تصمیم گیری در مورد استفاده از هشتگ ها باید در نظر داشته باشید این است که از هشتگ های هدفمند استفاده کنید. به عبارتی باید از هشتگ هایی استفاده کنید که مخاطبان هدف شما آنها را سرچ و یا دنبال می‌کنند.
نکته ی مهم این است که برای جلوگیری از اسپم شناخته شدن شما توسط اینستاگرام از استفاده ی هشتگ های تکراری پرهیز کنید. همچنین بهتر است از هشتگ های تقلبی مانند likeforlike# و هشتگ هایی که بیش از یک میلیون بار استفاده شده اند، خودداری کنید. اگرچه ممکن است این هشتگ ها چند لایک اضافی برای شما بیاورد، اما کمکی برای افزایش نرخ تعامل پیج شما در دراز مدت نخواهد کرد.

4. آیا لزوما هشتگ ها باید قابل مشاهده باشند؟

اگر مقاله ی هشتگ چیست و چه کاربردی دارد ما را قبلا مطالعه کرده باشید، حتما اطلاع دارید که هشتگ ها را می‌توان در کپشن پست، کامنت و حتی در استوری مخفی کرد. مخفی کردن هشتگ ها هیچ تاثیر مخربی در میزان بازدیدکنندگان شما ندارد. در اصل به همین دلیل است که کاربران فعال اینستاگرامی این ترفندها را به کار بسته اند. با مخفی کردن هشتگ ها از اثرات سودمند آنها بهره مند می‌شویم بدون اینکه ظاهر پست ها و استوری هایمان شلوغ و درهم و برهم باشد.

5 ترفند جالب برای استفاده بهینه از هشتگ ها در اینستاگرام!

ستفاده بهینه از هشتگ اینستاگرام

در این بخش از مقاله به معرفی 5 ترفند کاربردی می‌پردازیم که با استفاده از آنها می‌توانید هشتگ گذاری خود را در اینستاگرام بهینه کنید.

1. از ابزار Insights استفاده کنید!

اگر شما اکانت خود را به Business Profile تغییر دهید، به ابزار Insights اینستاگرام دسترسی خواهید داشت. این ابزار به شما اطلاعاتی در خصوص میزان بازدیدکنندگان پیج می‌دهد. شما از این طریق می‌توانید بفهمید چه تعداد از بازدیدکنندگان پیجتان از طریق هشتگ ها بوده اند.

2. از هشتگ ها در استوری هایتان استفاده کنید!

هر پیج یا صفحه ی هشتگ در اینستاگرام یک آیکون استوری در سمت چپ صفحه دارد. شما با کلیک کردن روی آن می‌توانید کالکشنی از استوری های مربوط به آن هشتگ را مشاهده کنید. این استوری ها توسط کاربرانی گذاشته شده اند که پیج های پابلیک دارند و روی استوری هایشان هشتگ زده اند. بنابراین برای گرفتن بازدید کننده از طریق هشتگ ها، هشتگ گذاری در استوری را فراموش نکنید.

3. از هشتگ های ممنوعه و اسپم خودداری کنید!

زمانی که محتوای نامناسب با هشتگ همراه شود، اینستاگرام ممکن است آن هشتگ را ممنوع کند. این بدان معنا نیست که شما به هیچ عنوان نمی‌توانید از آن هشتگ استفاده کنید. بلکه به این معنی است که اگر بر روی هشتگ اسپم کلیک کنید فقط پست های تاپ را مشاهده خواهید کرد و پست هایی که اخیرا به اشتراک گذاشته شده اند را نخواهید دید. همچنین هیچ استوری مربوط به آن هشتگ در صفحه ی مربوط به آن دیده نخواهد شد.

4. از نحوه‌ی کار کردن پیج های هشتگ سر در بیاورید!

پیج های هشتگ یک راه عالی برای معرفی محتوای شما به مخاطبان جدید هستند. بخصوص اگر بتوانید به بخش Top Section وارد شوید.
صفحات هشتگ تمامی محتواهای مرتبط با هشتگ های خاص خود را نشان می‌دهند. اگر کسی به دنبال پستی باشد و پست شما با آن هشتگ، جدیدترین پست باشد، اولین چیزی خواهد بود که در بخش Recent مشاهده خواهد کرد.

البته بالا ماندن پست در بخش Recent با هشتگ هایی که محبوبیت کمتری دارند و یا هشتگ های جدید و شخصی سازی شده بسیار آسان است.
این نکته را نیز در نظر داشته باشید که قسمت Recent براساس زمان اشتراک گذاری هر پست مرتب شده است. اگر بعدا هشتگ ها را به کپشن اضافه کنید، یا بعدا آن را به بخش کامنت ها اضافه نمایید، هیچ تاثیری در بالا آمدن آن در بخش Recent نخواهد داشت.

5. از هشتگ های بی ربط یا تکراری استفاده نکنید!

ممکن است وسوسه انگیز باشد که به سادگی همان لیست طولانی هشتگ ها را در هر پسن کپی و جایگذاری کنید. در دستورالعمل های انجمن اینستاگرام به وضوح آمده است که ارسال نظرات یا مطالب تکراری کار درستی نیست. اگر از هشتگ های یکسان برای هر پست استفاده کنید، محتوای شما توسط الگوریتم اینستاگرام جریمه می‌شود.

نکته: این مهم نیست که توسط افراد زیادی بازدید کننده بگیرید؛ چیزی که اهمیت دارد این است که توسط مخاطبان درستی بازدید کننده بگیرید. منظور از مخاطبان درست، همان مخاطبان هدف می‌باشد. در این صورت است که هشتگ ها به تعامل بیشتر و فالوور های بیشتر منجر می‌شوند. پس کلمات کلیدی مناسب هر پست را انتخاب و هشتگ گذاری کنید.

سوالات متداول

چه زمانی باید از هشتگ ها استفاده کنیم؟

✅ زمان استفاده از هشتگ ها را محدود به محتوا و سایر عوامل نکنید. از هر موقعیت مناسب برای استفاده از هشتگ ها استفاده کنید.

چگونه بهترین هشتگ های اینستاگرامی را پیدا کنیم؟

✅ اگر بخواهید مناسب ترین هشتگ ها را برای پیج خود پیدا کنید، لازم است در حوزه های مختلفی تحقیقاتی انجام دهید. موضوعاتی را که لازم است حتما در خصوص آنها تحقیق کنید را به همراه جزئیات کافی در این مقاله مطالعه کنید.

چه تعداد هشتگ برای هر پست مناسب است؟

✅ در مورد تعداد هشتگ در میان صاحب نظران مختلف نظرهای متفاوتی وجود دارد. نکته ای که مهم است این است که نباید تعداد هشتگ های پست های شما از حداکثر مجاز تعداد هشتگ ها بیشتر باشد… .

چه ترفند هایی برای استفاده از هشتگ ها وجود دارد؟

✅ برای استفاده از هشتگ ها ترفند های مختلفی وجود دارد. این ترفندها در مورد کارهایی است که نباید انجام دهید تا هشتگ گذاری شما صحیح باشد. ما در این مقاله در مورد این ترفند ها و جزئیات آنها توضیحاتی را ارئه داده‌ایم که مطالعه‌ی آنها می‌تواند برای توسعه‌ی هر پیجی مفید باشد.

جمع بندی

هشتگ ها در اینستاگرام نقش تاثیرگذاری دارند. اما این تاثیر گذاری وابسته به چند عامل دیگر است. از جمله ی این فاکتور ها یافتن هشتگ مناسب با محتوای پیج خود، استفاده از هشتگ ها در زمان مناسب خود، استفاده از هشتگ ها در تعداد مناسب و تعیین شده توسط اینستاگرام، تجزیه و تحلیل نتایج حاصل از استفاده ی هشتگ ها و بررسی و انتخاب هشتگ هایی که تاثیر مثبتی بر نرخ تعامل پیج شما داشته‌اند، استفاده از هشتگ ها در استوری، خودداری کردن از استفاده ی هشتگ های اسپم یا ممنوعه و … . در صورتی که نکاتی را که در این مقاله ذکر شده رعایت کنید با گذشت زمان تاثیر هشتگ ها در اینستاگرام خود را خواهید دید.

نظرات کاربران

پیام شما می‌تواند شروع یک مکالمۀ سازنده باشد.

عضویت
اطلاع از
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مرتبط

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

ادمین چیست و چه وظایفی دارد؟

ادمین چیست و چه وظایفی دارد؟

ادمین چیست؟ سوالی که عمده‌ی کاربران می‌پرسند این است که ادمین چیست؟ ادمین چه کاربردی دارد؟ آیا یک شخص است یا ربات؟ ادمین چه وظایفی دارد؟ یک ادمین خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ اینها سوالاتی است...

ادامه مطلب