در اولین روزهای ارائه شبکه اجتماعی اینستاگرام، کمتر کسی فکر میکرد روزی این اپلیکیشن به محل تجارت کسب و کارهای کوچک و بزرگ تبدیل شود. امروزه حتی خیلی از افراد ترجیح میدهند بیزینس و برند خود را در این فضا تبلیغ کنند تا این که آن را با استفاده از روشهای سنتی به مردم معرفی نمایند. اما دلیل این همه پیشرفت چیست؟ در این مقاله به معرفی مزایای تبلیغات در اینستاگرام میپردازیم؛ تبلیغاتی که میتواند برای همه سودآور باشد. با ما همراه باشید!
راهنمای مطالعه
مزایای تبلیغات در اینستاگرام
تبلیغات در اینستاگرام چند سالی میشود که جایگاه ویژهای بین کسب و کارها پیدا کرده و میتوان گفت که گوی رقابت را از تبلیغات سنتی هم ربوده است. حتما میدانید که اینفلوئنسرهای اینستاگرامی برای یک تیزر چند دقیقهای در پیجشان چه مبلغهای هنگفتی دریافت میکنند. اما چه ویژگیهایی باعث شده تا برندها حاضر شوند این هزینهها را برای تبلیغات در اینستاگرام بپردازند؟
از مزایای تبلیغات در اینستاگرام میتوان به مخاطبان زیاد، رایگان بودن تبلیغات، الگوریتم حمایت کننده، آنالیز ساده و سود بالا نسبت به هزینه اشاره کرد. این مزایا باعث شده اند تا اینستاگرام به یکی از بهترین پلتفرم های تبلیغاتی در ایران تبدیل شود.
1. میلیونها مخاطب هدف دارید!
اگر بخواهیم فقط و فقط یکی از مزایای تبلیغات در اینستاگرام را نام ببریم، باید به پرمخاطب بودن آن اشاره کنیم. طبق آمار 30 درصد از جمعیت حال حاضر کشور در این شبکه اجتماعی، اکانت فعال دارند. یعنی شما به صورت بالاقوه میتوانید روی 24 میلیون نفر بازاریابی کنید و محصولات و خدمات خود را به آنها ارائه دهید. با نصب بیلبورد تبلیغاتی در کدام خیابان یا مجتمع تجاری میتوانید این همه مخاطب را مورد هدف قرار دهید.
نکتهای که باید به آن توجه کنید، این است که هر تبلیغی نمیتواند بیننده را برای فالو کردن پیج اینستاگرامی شما و استفاده از محصولات و خدماتتان قانع کند. باید هم محتوای تبلیغاتی و هم محتوای پیجتان از کیفیت لازم برخوردار باشند. همچنین برخی نکات و ترفندها هستند که به شما کمک میکنند بازدیدکنندههای بیشتری را به مشتریان واقعی تبدیل کنید. در مقاله زیر این ترفندها را به سادهترین روش یاد بگیرید👇👇
در مقاله آموزش تبلیغات در اینستاگرام با موثرترین روش های تبلیغات شبکه های اجتماعی آشنا شوید.
2. وارد اکسپلور میشوید!
از دیگر مزایای تبلیغات، دریافت بازدید و تعامل زیاد و در نتیجه رفتن به صفحه اکسپلور است. در این صفحه بازدیدهای بی شماری دریافت میکنید و اگر محتوای جذابی داشته باشید، میتوانید آنها را به فالوورهای دائمی خود تبدیل کنید.
اما اگر به دنبال راهی سریعتر و ارزانتر برای رسیدن به اکسپلور و دریافت بازدید از این صفحه هستید، از خدمات خرید اکسپلور اینستاگرام استفاده کنید. در پنل شبکههای اجتماعی اینبو، متنوعترین سرویسهای اکسپلور اینستاگرام را مشاهده و خریداری کنید.
2. به راحتی میتوانید با برندها و افراد دیگر همکاری کنید!
راحتی در همکاری با برندهای دیگر میتواند جزو ویژگیهایی باشد که در فضای تبلیغات سنتی کمی سختتر یافت میشود. برقراری ارتباط در اینستاگرام معمولاً پروسه بسیار سادهای دارد. این ارتباط معمولاً از طریق پیام دایرکت صورت میگیرد. البته برخی پیجها از طریق سایر راههای ارتباطی مانند واتس اپ و ایمیل هم این کار را انجام میدهند. وجود تعرفه خاص برای تبلیغات در پست و استوری برای هر پیج هم همکاری در تبلیغات در اینستاگرام را سادهتر میکند.
برخی قابلیتها توسط اینستاگرام ارائه شدهاند که برقراری ارتباط برای افراد را تسهیل میکنند. این قابلیتها میتوانند در همکاریهای تبلیغاتی هم مورد استفاده قرار گیرند. برای مثال قابلیتهای پیام خوشآمد گویی در دایرکت اینستاگرام و سوالات متداول میتوانند پروسه ارتباط را کوتاهتر کنند. همچنین قابلیتهایی مثل Paid partnership و پست مشترک اینستاگرام هم میتوانند به صورت مستقیم بیانگر همکاری دو پیج باشند.
3. رایگان بودن از مزایای تبلیغات در اینستاگرام است!
مسلماً شما انتظار ندارید در فضای سنتی مثلاً بیلبوردهای تبلیغاتی یا تبلیغات تلویزیونی بتوانید با پرداخت هزینه کم، کسب و کارتان را تبلیغ کنید. اما یکی از مزایای تبلیغات در اینستاگرام این است که امکان تبلیغات با هزینههای کم و حتی رایگان وجود دارد. شما بنا بر بودجه تبلیغاتی خود میتوانید در پیجهایی کسب و کارتان را تبلیغ کنید که فالوورهای کم یا زیادی دارند.
4. نیاز به مجوز خاصی ندارید!
تبلیغات به روشهای قدیمی چه در تلویزیون باشد چه در بیلبوردهای خیابانی چه در مجتمعهای تجاری، نیازمند این است که از سازمانهای مختلف، مجوزهایی را دریافت کنید. اما برای تبلیغات در اینستاگرام لازم نیست چنین پروسهای را طی کنید. چون فعالیت در این شبکه اجتماعی تحت نظارت سازمان خاصی صورت نمیگیرد، بنابر این برای انجام تبلیغات نیاز نیست مجوزی دریافت کنید و برای این کار هزینهای هم بپردازید.
5. میتوانید از قابلیتهای ویژه تبلیغات اینستاگرام استفاده کنید!
از دیگر مزایای تبلیغات در اینستاگرام، داشتن قابلیتهای ویژه برای انجام پروژههای مختلف تبلیغاتی است. از گذاشتن پست و استوری تبلیغاتی گرفته تا برقراری ارتباط بین پیجهای همکار و آنالیز تبلیغات. تقریباً در هیچ فضای سنتی نمیتوانید همه این قابلیتها را یکجا پیدا کنید؛ آن هم به صورت رایگان. یکی از قابلیتهای ویژه اینستاگرام برای تبلیغات پیجها و برندهای تازهکار، تبادل شات است.
تبادل شات، تبلیغاتی به صورت کاملا رایگان انجام میگیرد و به همین دلیل برای کسب و کارهای نوپا بسیار مناسب است. در تبلیغات به این روش، دو پیج در پست یا استوری یکدیگر را شات کرده و به فالوورهای خود معرفی میکنند. اگر شما هم به تازگی پیجی افتتاح کردهاید و میخواهید بدون صرف هزینه برای خود فالوور جمع کنید، در مقاله زیر بیشتر با روش تبادل شات آشنا شوید👇👇
مقاله پیشنهادی: شات کردن در اینستاگرام
6. آنالیز بازدهی تبلیغات در اینستاگرام آسانتر است!
فرض کنید در یک آگهی تلویزیونی محصولات برند خود را تبلیغ خود را تبلیغ کردهاید. چگونه میخواهید بدانید چند نفر از طریق این آگهی با کسب و کار شما آشنا شده و از محصولات شما خرید کردهاند؟ اگر به این اطلاعات دسترسی نداشته باشید، نمیتوانید بازدهی تبلیغات را ارزیابی کنید. پس برای تبلیغات بعدی داده مناسبی در دست نخواهید داشت و ممکن است میلیونها تومان برای تبلیغات هزینه کنید بدون اینکه نتیجه لازم را به دست آورید.
از دیگر مزایای تبلیغات در اینستاگرام میتوان به امکان آنالیز دقیق نتیجه تبلیغات اشاره کرد. اینکه چن نفر استوری تبلیغاتی شما را در پیج منتشرکننده آن میبینند، بر همه روشن است. اما علاوه بر آن، وقتی لینکی در استوری قرار داده میشود، تعداد دقیق کسانی که روی آن کلیک میکنند، نمایش داده میشود. همچنین اگر پیج شما در استوری یک پیج دیگر منشن شود، تعداد دقیق کلیک کنندگان روی آن مشخص خواهد بود.
اگر میخواهید تعداد خرید محصولات از طریق تبلیغات در اینستاگرام را رهگیری کنید، توصیه میکنیم این محصول را در سایت اینترنتی خود بارگذاری کنید و با قرار دادن لینک رفرال آن در پیجهای مختلفی که به تبلیغ محصولات شما میپردازند، به سادگی میزان خریدهای انجام شده از طریق فالوورهای تک تک پیجها را مشاهده کنید. به یاد داشته باشید که باید برای هر تبلیغکننده یک لینک رفرال جداگانه اختصاص دهید.
7. تاثیرگذاری از مزایای تبلیغات در اینستاگرام است!
همانطور که اشاره شد، شاید چند سال پیش مردم به تبلیغاتی که در رسانههای رسمی انجام میشد، بیشتر توجه میکردند، اما الان شرایط متفاوت از گذشته است. بیشتر مردم اوقات فراغت خود را درشبکههای مجازی سپری میکنند و از محتواهای موجود در این فضا تاثیر بیشتری میپذیرند. به حدی که حتی اگر به محصولی نیاز نداشته باشند، یک محتوای تبلیغاتی خوب، میتواند حس نیاز را در آنها ایجاد کرده و محصول را به آنها بفروشد.
8. ابزارهای پیشرفتهای برای تبلیغات در اینستاگرام وجود دارند!
وجود ابزارهای زیاد برای بهینهتر کردن پروسه تبلیغات یکی دیگر از مزایای تبلیغات در اینستاگرام به شمار میرود. به عنوان مثال برخی ابزارها هستند که به شما کمک میکنند تشخیص دهید چه درصدی از فالوورهای یک پیج پرمخاطب فیک هستند. این ابزارها میتوانند در تعیین میزان بازدهی تبلیغات و هزینهی تمامشده به شما کمک کنند. معروفترین ابزارهای این دسته عبارتند از:
یادتان باشد مهمترین ابزاری که حین تبلیغات در اینستاگرام باید با آن کار کنید، ابزار آنالیز اینستاگرام یعنی Instagram Insights است. با استفاده از این ابزار میتوانید بفهمید در روزهایی که تبلیغات انجام دادهاید، چه تعداد بازدیدکننده یونیک و فالوور جدید جذب کردهاید و چه تعداد از آنها به فالوورهای دائمی شما تبدیل شدهاند. (یعنی پس از چند روز پیج را آنفالو نکردهاند.)
9. ROA بیشتر؛ از مزایای تبلیغات در اینستاگرام
اگر بتوانید از بهترین و بهینهترین روش تبلیغاتی استفاده کنید که متناسب با کسب و کار و جامعه هدف شما باشد، نرخ بازگشت سرمایه تبلیغاتتان در اینستاگرام بسیار زیاد خواهد بود. یعنی هزینهای که برای تبلیغات صرف میکنید، در مدت زمان کم به صورت سودی که از تبلیغات میبرید، به شما بازخواهد گشت.
به عنوان مثال اگر محصولی را با روشی بهینه به مخاطبانی معرفی کنید که واقعا برای آنها مناسب است و به آن نیاز دارند، سودی که از فروش آن محصول خواهید برد، در زمانی بسیار کم، هزینه صرفشده برای تبلیغات را جبران خواهد کرد. این نرخ بازگشت سرمایه با استفاده از ابزارهای آنالیز، به راحتی قابل اندازهگیری و تحلیل و بررسی است.
سوالات متداول
مزایای تبلیغات در اینستاگرام چیست؟
تبلیغات در اینستا مزایای زیادی دارد که ار جمله آنها میتوان به جامعه مخاطب گسترده، همکاری آسان، عدم نیاز به مجوز و سایر موارد گفتهشده در مقاله اشاره کرد.
نرخ بازگشت سرمایه در تبلیغات اینستاگرام چیست؟
نرخ بازگشت سرمایه در تبلیغات اینستاگرام معیاری است که سود حاصله از تبلیغات در این شبکه اجتماعی را نسبت به زمان مشخص میکند.
نتیجه گیری
اگر حتی برای چند دقیقه در اینستاگرام خود بگردید، تقریباً غیرممکن است که به پستهای تبلیغاتی پیجهای مختلف برخورد نکنید. این مسئله نشان از محبوبیت اینستاگرام برای تبلیغات بین کسب و کارها دارد. به همین دلیل در تصمیم گرفتیم در این مقاله به معرفی مزایای تبلیغات در اینستاگرام بپردازیم. 9 مزیت اصلی تبلیغات در این فضا را برشمردیم. اگر شما هم مزیتی به ذهنتان میرسد که در این مقاله به آن اشاره نشده است، خوشحال میشویم با ما و سایر کاربران اینبو به اشتراک بگذارید!
امیدواریم مطالبی که در این مقاله خواندید، برایتان مفید بوده و استفاده لازم را برده باشید. لطفاً نظرات، پیشنهادات و انتقاداتتان را در این درباره در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. همچنین اگر سوالی در رابطه با موضوع این مقاله دارید، میتوانید در همین بخش مطرح کنید. منتظرتان هستیم.
از همراهی شما بینهایت سپاسگزاریم!