نویسنده: پوریا امیرخزانی
2022-02-04

40+6 فرمول طلایی نوشتن عنوان برای پست اینستاگرام!

چرا عنوان برای پست اینستاگرام، بخصوص پست‌های اکسپلوری مهم است؟ با این 6 تکنیک فوق العاده و 40 فرمول تست شده، عنوان جذاب برای پست‌های اینستاگرامی خود بنویسید...

به دنبال پیج فعال‌ و با نرخ تعامل بالا هستید؟

وارد کانال تلگرام شوید و لیست تمامی پیج‌ها همراه با آمار بازدیدکننده فعال را مشاهده نمایید!

ربات اینستاگرام اینبو

ربات اینستاگرام اینبو دستیار هوشمند، اختصاصی و خستگی ناپذیر شما در اینستاگرام است!

چرا عنوان برای پست اینستاگرام، مخصوصا پست‌های اکسپلوری مهم است؟ بسیاری از صاحبان پیج‌های کاری در اینستاگرام تصور می‌کنند که رفتن به اکسپلور اینستاگرام همانا و جذب فالوور، بازدیدکننده و فروش همان! اما این موضوع به هیچ وجه صحیح نیست.

خرید فالوور اینستاگرام

رفتن به اکسپلور اینستاگرام به خودی خود مسئله‌ای جنجالی و نیز دشوار! است، اما بهتر است بدانید ورود به اکسپلور تازه آغاز راه جذب کاربر از این قسمت به شمار می‌رود! همه ما می‌دانیم که محتوای اکسپلور بر اساس سلیقه و علایق کاربر چیده می‌شود. بنابراین تقریبا هیچ موضوعی در این قسمت نیست که کاربر به آن علاقمند نباشد.

بعد از ورود به اکسپلور، مسئله مهم بعدی این است که بتوانید کاری کنید که کاربر موردنظر پست شما را به مطالب دیگر حاضر در این بخش ترجیح داده و بر روی آن کلیک کند. اما چگونه میتوان این کار را انجام داد؟

عنوان پست در اکسپلور یکی از موارد بسیار مهمی است که میتواند نظر کاربران را در بین انبوه محتواهای موجود در این فضا، به محتوای شما جلب کند. در این مطلب از تیم اینبو، به اهمیت عنوان نویسی در اکسپلور اینستاگرام خواهیم پرداخت و موفق‌ترین فرمول‌های نوشتن عنوان جذاب برای نوشتن عنوان برای اکسپلور را یاد خواهیم گرفت!

هنگام نوشتن عنوان اکسپلوری برای اینستاگرام باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

قبل از اینکه به بحث ایده برای عنوان پست اینستاگرام برسیم، بیایید چند نکته را باهم مرور کنیم. این موارد همه با هم به شما کمک خواهند کرد که عنوان‌های جذاب‌تری برای پست‌هایتان بنویسید. پس بیایید شروع کنیم!

عنوان طولانی ممنوع!

براساس بسیاری از تحقیقات صورت گرفته، تقریبا 83 درصد کاربران در نگاه اول تنها در حدود 60-70 کاراکتر به شما فرصت ابراز وجود می‌دهند! توجه کنید 60-70 حرف نه کلمه! بنابراین اهمیت بسیار زیادی دارد که در همین فضای کوچک بتوانید توجه وی را جلب کنید.

نوشتن عنوان خوب برای پست اینستاگرام

عنوان پست اینستاگرام بایستی یک عنوان کوتاه، جذاب، گیرا و معنادار باشد تا کاربر در همان نگاه اول، بفهمد که شما قصد دارید در محتوای خود در چه موردی صحبت کنید.

یادتان نرود بسیاری از کاربران حوصله حدس و گمان را ندارند، پس این را هم به خاطر بسپارید: در عنوان خود باید بتوانید کوتاه، ساده و واضح بگویید که موضوع محتوایتان چیست!

عنوان پست خوب در اینستاگرام فریبگرانه نیست!

دو پست اینستاگرامی با تیک در راست و ضربدر در چپ

هنگام نوشتن عنوان برای پست اینستاگرامی، انتظارات بیهوده ایجاد نکنید! اینکه عنوانی بنویسید که فوق العاده جذاب باشد ولی به محتوای پست شما ربط چندانی نداشته باشد، به هیچ وجه نتیجه خوبی نخواهد داشت! حتی اگر در این حالت بتوانید کاربران را به پست خود جذب کنید، عدم ارتباط عنوان با محتوا به هیچ وجه به مذاقشان خوش نمی‌آید!

در این حالت، بهتر است امیدوار باشید که کاربر حوصله کامنت گذاشتن نداشته باشد، وگرنه با حجم عظیمی از کامنت های منفی روبرو خواهید شد!این موضوع باعث می‌شود که وجهه کسب و کارتان نزد بسیاری از کاربران زیر سوال برود.

با اطمینان میتوان گفت عنوان نویسی منحرف کننده برای پست اینستاگرام نه تنها نتیجه خوبی برایتان نخواهد داشت، بلکه میتواند پست راه یافته به اکسپلور را به آخرین پست اکسپلوری شما تبدیل کند!

در عنوان پست اینستاگرام، از فونت و چینش مناسب استفاده کنید!

سعی کنید در طراحی کاور ویدیو و یا کاور پست که قرار است عنوان روی آن نوشته شود، از خلاقیت‌های عجیب غریب پرهیز کنید! اینکه یک آیکون در وسط این عکس قرار دهید و نصف عنوان را در راست آن بنویسید و نصف را در چپ، باعث می‌شود کاربر نتواند به سادگی جهت خوانش متن را تشخیص دهد. در نتیجه، حتی اگر عنوان جذابی نوشته باشید، نخواهید توانست توجه کاربر را جلب کنید.

چینش مناسب برای عنوان پست اینستاگرام

هنگام طراحی کاور سعی کنید از فونت و چینشی برای عنوان پست اینستاگرام استفاده کنید که کاربر در همان نگاه اول بتواند متن را بخواند. هدف شما این است که منظورتان را در همان نگاه اول برسانید، بنابراین، فونت‌های پیچیده و عجیب و چینش‌های غیراصولی ممنوع!

اگر مخاطب عام دارید، از اصطلاحات پیچیده استفاده نکنید!

برای نوشتن یک عنوان جذاب برای پست اینستاگرام، باید در همه زمینه‌ها تعادل را رعایت کنید و مقدار تخصصی بودن پست‌ها هم یکی از این زمینه هاست. همه ما می‌دانیم که برای متخصص و قابل اعتماد شناخته شدن در اینستاگرام، باید محتوای تخصصی تولید کنیم. اما سوال اصلی اینجاست: در چه حد اختصاصی؟

اگر فرد کارکشته‌ای در زمینه کاری خودتان باشید، احتمالا یک دو جین اصطلاح تخصصی می‌شناسید که فقط مختص زمینه شماست. ممکن است استفاده از این اصطلاح در برخی حالت‌ها جذابیت عنوان را افزایش دهد، اما این کار را باید تا حدی ادامه دهید که به نظر نرسد قرار است با مطالب تخصصی کاربر را بمباران کنید!

بگذارید با یک مثال این مطالب را بهتر درک کنیم. مثلا تصور کنید می‌خواهیم در یک پست اینستاگرامی مفهوم CPC را به شما توضیح دهیم. (این مفهوم در بازاریابی و فروش یکی از معیارهای مهم است که برای سنجش اینکه برای به دست آوردن هر مشتری چقدر باید خرج کنیم، به کار میرود.) اینجا دو نوع عنوان برای پست اینستاگرامی می‌توانیم بنویسیم:

  1. آموزش کامل مفهوم CPC و تاثیر آن در تبلیغات اینستاگرام
  2. تا این نکته رو یاد نگرفتین، تبلیغ اینستاگرامی ممنوع!

به عنوان یک کاربر، شما کدام عنوان را انتخاب میکنید؟ به یاد داشته باشید وظیفه عنوان جلب توجه کاربر و نشان دادن موضوع پست است. بعدا میتوانید مفاهیم تخصصی را در محتوای پست مطرح کنید؛ اما بازهم به خاطر داشته باشید که حوصله کاربر را سر نبرید!

برای عنوان پست اینستاگرام اندازه مناسب انتخاب کنید!

هیچکس حوصله ندارد در بین انبوه محتواهای جذاب اکسپلور، به چشم‌هایش فشار بیاورد تا عنوانی با فونت کوچک را بخواند! از طرفی، فونت بسیار بزرگ باعث می‌شود که کل کاور اشغال شود و دیگر عملا فضایی برای دیگر المان‌های بصری و گرافیکی باقی نماند.

سایز فونت مناسب برای نوشتن عنوان پست اینستاگرام

سعی کنید فونتی که برای نوشتن عنوان پست خودتان انتخاب می‌کنید، نه خیلی بزرگ باشد و نه خیلی کوچک. کاربر باید بتواند بدون باز کردن کامل پست، عنوان را بخواند و از طرفی جا برای اضافه کردن چند المان بصری نیز باقی بماند.

از فرمول شاین (Shine) استفاده کنید!

یکی از بهترین و حرفه‌ای‌ترین تکنیک‌های نوشتن تیتر برای پست اینستاگرام، فرمول شاین است. در این فرمول، شما بایستی به این نکات توجه کنید:

  • عنوان شما مشخص و واضح باشد (Specificity): سعی کنید در عنوان به صورت مشخص و واضح صحبت کنید. شما می‌توانید حس کنجکاوی کاربر را تحریک کنید، اما سعی کنید عنوان شما مبهم نباشد!
  • عنوان باید نشان‌دهنده یک محتوای مفید باشد (Helpfulness): سعی کنید در عنوان نشان بدهید که چرا محتوای شما برای کاربر مفید خواهد بود و یا اینکه دیدن محتوای شما چه مزیتی برای وی خواهد داشت.
  • به کاربر حس اضطرار و فوریت بدهد (Immediacy): اگر بتوانید این احساس را در کاربر ایجاد کنید که با عدم مطالعه محتوای شما این فرصت را از دست خواهد داد، مطمئنا یک مزیت بزرگ برای محتوای شما خواهد بود!
  • ارزش خبری داشته باشد (Newsworthiness): عنوان شما باید نشان‌دهنده محتوایی باشد که ارزش خبری دارد و موضوع پیش پا افتاده‌ای نیست. این مورد در ترغیب کاربر بسیار پراهمیت است.
  • عنوان سرگرم کننده باشد (Entertainment): چه خوشمان بیاید و چه نه، اساس اینستاگرام بر پایه سرگرمی ساخته شده است. بنابراین هیچ کاربری دوست ندارد در این فضا خود را درگیر مطالبی کند که جذابیت خاصی برای وی ندارند. سعی کنید عنوان را به گونه‌ ای بنویسید که برای کاربر سرگرم کننده باشد.

40 فرمول برای نوشتن عنوان جذاب برای محتوای اینستاگرامی

بعد از اینکه نکات اصلی در مورد نوشتن تیتر برای پست اینستاگرام را یاد گرفتیم، حالا وقت این است که ببینیم بهترین فرمول‌های نوشتن عنوان کدام هستند؟ در ادامه، 40 فرمول موفق نوشتن عنوان جذاب اینستاگرامی را به همراه مثال برای هر مورد آورده ایم. عنوان مناسب خود را انتخاب کنید و شروع کنید!

  1. فرمول: چگونه (به یک نتیجه موردعلاقه برسیم)

مثال: چگونه ادکلن مناسب انتخاب کنیم؟

  1. فرمول: (تعداد زیادی) راه برای (رسیدن به نتیجه مورد علاقه)

مثال: 28 راه برای خوش اندام شدن

  1. فرمول: کاملترین راهنمای (رسیدن به نتیجه مورد علاقه)

مثال: کاملترین راهنمای تشخیص چرم اصل از فیک

  1. فرمول: (تعداد) (راه/روش) تضمینی برای (رسیدن به نتیجه مطلوب)

مثال: 14 راه تضمینی برای افزایش فروش در اینستاگرام

  1. فرمول: هشدار! آیا (یک نتیجه بد و ترسناک)

مثال: هشدار! آیا شما هم این کارهای خطرناک را انجام میدهید؟

  1. فرمول: تعداد اشتباهی که همه هنگام عمل/کار مرتکب می شوند

مثال: 16 اشتباهی که همه در انتخاب ساعت هوشمند مرتکب میشوند!

  1. فرمول:تعداد راز رسیدن به نتیجه مطلوب

مثال: 14 راز خوشمزه شدن کیک تولد

  1. فرمول: چرا (یک ادعای عجیب و غریب)

مثال: چرا چرم بدترین جنس ممکن برای کفش است؟

  1. فرمول: تعداد درسی که در (تجربه) یاد گرفتم

مثال: 25 درسی که در 12 سال آشپزی یاد گرفتم

  1. فرمول: بیش از تعداد زیادی فرد یا… از شی برای رسیدن به نتیجه مطلوب استفاده میکنند

مثال: بیش از 277777 کارآموز از دوره های استاد برای یادگیری برنامه نویسی استفاده کرده اند

  1. فرمول:چگونه (فرد یا شرکت) در (بازه زمانی) به (نتیجه مطلوب) رسید

مثال: چگونه شیرین عسل در تنها دوسال به درآمد میلیاردی رسید

  1. فرمول: (نه، بله) برای (رسیدن به نتیجه مطلوب) نیازی به (یک باور عمومی) ندارید!

مثال: نه، برای فعالیت در اینستاگرام نیازی به دوربین عکاسی ندارید!
مثال: بله، برای فعالیت در اینستاگرام به دوربین عکاسی نیاز دارید!

  1. فرمول: هنوز هم (یک سوال کنجکاو کننده)

مثال: هنوز هم برای خرید لباس به بازار میروید؟

  1. فرمول: (فرد) (مدت زمان) برای (یک کار) وقت گذاشت. خودتان نتیجه را ببینید!

مثال: من برای رنگ کردن این نقاشی شش ساعت وقت گذاشتم. خودتان نتیجه را ببینید!

  1. فرمول: چگونه (یک کار نامرتبط) میتواند باعث (یک اتفاق بد) شود

مثال: چگونه شب بیداری میتواند باعث نابود شدن کسب و کارتان شود

  1. فرمول: چگونه (یک فرد معروف) توانست (بدست آوردن یک نتیجه خوب)

مثال: چگونه رونالدو توانست در شش ماه یک میلیون دلار سود کند؟

  1. فرمول: چگونه (بدون یک کار ناخوشایند) به (یک نتیجه خوشایند برسیم؟)

مثال: چگونه بدون ساعت ها بازارگردی لباس مناسب خرید کنیم؟

  1. فرمول: تعدادی راه/روش آسان/ساده برای (نتیجه خوشایند)

مثال: 15 راه ساده کاهش وزن در سه ماه!

  1. فرمول: ما (تعداد زیادی) (چیزی که بررسی کرده اید) بررسی کردیم و (به این نتایج رسیدیم/ببینین چی پیدا کردیم)!

مثال: ما 20000 کسب و کار اینترنتی را بررسی کردیم و ببینین چی پیدا کردیم!

  1. فرمول: یک (روش/آموزش/نکته/ترفند) ( یک کلمه قدرتمند) برای (نتیجه مطلوب)

مثال: یک نکته فوق العاده برای ساختن پست های اینستاگرامی بهتر!

  1. فرمول: تعداد ترفند برای (نتیجه مطلوب)

مثال: 26 ترفند انتخاب گوشی مناسب

  1. فرمول: چرا (یک چیز) باعث میشود (یک نتیجه)

مثال: چرا لباس نخی باعث میشود احساس گرما نکنید؟

  1. فرمول: (موضوع بحث) شما چیست؟

مثال: سبک فیلم مناسب شما چیست؟

  1. فرمول: بدون (انجام دادن یک کار) نمی توانید (رسیدن به نتیجه دلخواه)

مثال: بدون پس انداز مناسب نمیتوانید ثروتمند شوید!

  1. فرمول: دیگر (یک دستور قوی و محکم)

مثال: دیگر گوشی نخرید!

  1. فرمول: به احتمال قوی (یک متن مبهم برای تحریک کنجکاوی)

مثال: به احتمال قوی این پست رو نمیبینید!

  1. فرمول: مخاطب هدف! (آیا) (یک نتیجه ناخوشایند)

مثال: کنکوری ها! قیمت کتاب ها خیلی گرونه؟

  1. فرمول: همین حالا (یک عمل بسیار خوب یا بد)

مثال: همین حالا فروشت رو ده برابر کن!

  1. فرمول: این تعداد یک چیز به شما کمک میکنند نتیجه مطلوب

مثال: این 8 غذا به شما کمک میکنند اندام بهتری داشته باشید!

  1. فرمول: چگونه (یک یا چند شخص و مجموعه متخصص) در (بازه زمانی) (رسیدن نتیجه مطلوب)

مثال: چگونه پنج شرکت بزرگ دنیا در شش ماه فروش خود را دو برابر کردند؟

  1. فرمول: (اطلاعات) که رقبایتان نمیخواهند بدانید!

مثال: 26 تکنیک افزایش فروش که رقبایتان نمیخواهند بدانید

  1. فرمول: یک بار برای همیشه (نتیجه مطلوب)

مثال: یک بار برای همیشه اصطلاحات بازاریابی را یاد بگیرید!

  1. فرمول: قبل از یک کار حتما باید این موارد را بدانید!

مثال: قبل از خرید گوشی حتما باید این موارد را بدانید!

  1. عدد دلیل که همین حالا باید (انجام یک کار)

مثال: 15 دلیل که همین حالا باید تولیدمحتوا را یاد بگیرید!

  1. کاملترین لیست ….

مثال: کاملترین لیست انواع جنس پارچه

  1. تعداد دروغی که مردم درباره یک چیز میگویند!

مثال: 17 دروغی که فروشندگان در مورد محصولشان به شما میگویند!

  1. این (تعداد) (نکته/ترفند/روش) (یک کار) را ندانید بعدا ضرر میکنید!

این 8 نکته در مورد فروش خودرو را ندانید بعدا ضرر میکنید!

  1. (انجام یک کار) و (گرفتن نتیجه برعکس)

کمتر کار کنید و بیشتر پول دربیاورید!

  1. شکستن طلسم یک کار با تعداد روش/ترفند/راهکار کلمه قدرتمند

مثال: شکستن طلسم اکسپلور اینستاگرام با 8 ترفند جادویی

  1. چیزهایی در مورد موضوع که کسی به شما نخواهد گفت!

مثال: چیزهایی در مورد انتخاب رشته که کسی به شما نخواهد گفت!

یادتان باشد که…

در تمامی شرایط ملزم به نوشتن عنوان برای پست های خود نیستید! گاهی یک تصویر بهتر از هر متنی میتواند منظور شما را به کاربر برساند.

قبل از اینکه مشغول نوشتن عنوان برای پست خود باشید، بهتر است تصمیم بگیرید که آیا اصلا نیازی به عنوان دارید یا خیر! اگر جواب منفی بود، بهتر است به فکر یک کار گرافیکی باشید که بتواند منظور شما را به طور کامل به کاربر منتقل کند. اما اگر به دنبال اجرای کمپین فروش در اینستاگرام، معرفی محصول یا موارد مشابهی هستید، در این حالت بهترین انتخاب داشتن یک عنوان مناسب در کنار یک کاور جذاب است.

دراین مطلب ما بهترین فرمولهای عنوان نویسی برای پست اینستاگرام را توضیح داده ایم. اگر شما نیز فرمولی در نظر دارید و یا در این مورد به سوالی برخوردید، میتوانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. از اینکه در این مقاله از اینبو با ما همراه بودید، سپاسگزاریم!

پنل شبکه های اجتماعی اینبو

پرسش و پاسخ

سوالتان را بپرسید و برای دریافت پاسخ، منتظر پیامک کارشناسان ما باشید!

دیدگاه شما را با چه تصویری در سایت نمایش دهیم؟
عضویت
اطلاع از
guest
2 کامنت
جدیدترین
قدیمی ترین
Inline Feedbacks
نمایش همه کامنتها
ایلین

سلام 1k فالوور دارم اما اصلا پستام بازدید نداره
میشه بگید چه ساعتی پست بزارم خوبه

0

برای ورود قطعی به اکسپلور اینستاگرام کلیک کنید!