چرا عنوان برای پست اینستاگرام، مخصوصا پستهای اکسپلوری مهم است؟ بسیاری از صاحبان پیجهای کاری در اینستاگرام تصور میکنند که رفتن به اکسپلور اینستاگرام همانا و جذب فالوور، بازدیدکننده و فروش همان! اما این موضوع به هیچ وجه صحیح نیست.
رفتن به اکسپلور اینستاگرام به خودی خود مسئلهای جنجالی و نیز دشوار! است، اما بهتر است بدانید ورود به اکسپلور تازه آغاز راه جذب کاربر از این قسمت به شمار میرود! همه ما میدانیم که محتوای اکسپلور بر اساس سلیقه و علایق کاربر چیده میشود. بنابراین تقریبا هیچ موضوعی در این قسمت نیست که کاربر به آن علاقمند نباشد.
پستهای خود را در اکسپلور اینستاگرام نمیبینید؟ مقاله چگونه پست خود را به اکسپلور برویم را بخوانید، ترفندهای گفته شده را انجام دهید و دوباره نگاه کنید!
بعد از ورود به اکسپلور، مسئله مهم بعدی این است که بتوانید کاری کنید که کاربر موردنظر پست شما را به مطالب دیگر حاضر در این بخش ترجیح داده و بر روی آن کلیک کند. اما چگونه میتوان این کار را انجام داد؟
عنوان پست در اکسپلور یکی از موارد بسیار مهمی است که میتواند نظر کاربران را در بین انبوه محتواهای موجود در این فضا، به محتوای شما جلب کند. در این مطلب از تیم اینبو، به اهمیت عنوان نویسی در اکسپلور اینستاگرام خواهیم پرداخت و موفقترین فرمولهای نوشتن عنوان جذاب برای نوشتن عنوان برای اکسپلور را یاد خواهیم گرفت!
فهرست
قبل از اینکه به بحث ایده برای عنوان پست اینستاگرام برسیم، بیایید چند نکته را باهم مرور کنیم. این موارد همه با هم به شما کمک خواهند کرد که عنوانهای جذابتری برای پستهایتان بنویسید. پس بیایید شروع کنیم!
براساس بسیاری از تحقیقات صورت گرفته، تقریبا 83 درصد کاربران در نگاه اول تنها در حدود 60-70 کاراکتر به شما فرصت ابراز وجود میدهند! توجه کنید 60-70 حرف نه کلمه! بنابراین اهمیت بسیار زیادی دارد که در همین فضای کوچک بتوانید توجه وی را جلب کنید.
عنوان پست اینستاگرام بایستی یک عنوان کوتاه، جذاب، گیرا و معنادار باشد تا کاربر در همان نگاه اول، بفهمد که شما قصد دارید در محتوای خود در چه موردی صحبت کنید.
یادتان نرود بسیاری از کاربران حوصله حدس و گمان را ندارند، پس این را هم به خاطر بسپارید: در عنوان خود باید بتوانید کوتاه، ساده و واضح بگویید که موضوع محتوایتان چیست!
هنگام نوشتن عنوان برای پست اینستاگرامی، انتظارات بیهوده ایجاد نکنید! اینکه عنوانی بنویسید که فوق العاده جذاب باشد ولی به محتوای پست شما ربط چندانی نداشته باشد، به هیچ وجه نتیجه خوبی نخواهد داشت! حتی اگر در این حالت بتوانید کاربران را به پست خود جذب کنید، عدم ارتباط عنوان با محتوا به هیچ وجه به مذاقشان خوش نمیآید!
در این حالت، بهتر است امیدوار باشید که کاربر حوصله کامنت گذاشتن نداشته باشد، وگرنه با حجم عظیمی از کامنت های منفی روبرو خواهید شد!این موضوع باعث میشود که وجهه کسب و کارتان نزد بسیاری از کاربران زیر سوال برود.
با اطمینان میتوان گفت عنوان نویسی منحرف کننده برای پست اینستاگرام نه تنها نتیجه خوبی برایتان نخواهد داشت، بلکه میتواند پست راه یافته به اکسپلور را به آخرین پست اکسپلوری شما تبدیل کند!
سعی کنید در طراحی کاور ویدیو و یا کاور پست که قرار است عنوان روی آن نوشته شود، از خلاقیتهای عجیب غریب پرهیز کنید! اینکه یک آیکون در وسط این عکس قرار دهید و نصف عنوان را در راست آن بنویسید و نصف را در چپ، باعث میشود کاربر نتواند به سادگی جهت خوانش متن را تشخیص دهد. در نتیجه، حتی اگر عنوان جذابی نوشته باشید، نخواهید توانست توجه کاربر را جلب کنید.
هنگام طراحی کاور سعی کنید از فونت و چینشی برای عنوان پست اینستاگرام استفاده کنید که کاربر در همان نگاه اول بتواند متن را بخواند. هدف شما این است که منظورتان را در همان نگاه اول برسانید، بنابراین، فونتهای پیچیده و عجیب و چینشهای غیراصولی ممنوع!
برای نوشتن یک عنوان جذاب برای پست اینستاگرام، باید در همه زمینهها تعادل را رعایت کنید و مقدار تخصصی بودن پستها هم یکی از این زمینه هاست. همه ما میدانیم که برای متخصص و قابل اعتماد شناخته شدن در اینستاگرام، باید محتوای تخصصی تولید کنیم. اما سوال اصلی اینجاست: در چه حد اختصاصی؟
اگر فرد کارکشتهای در زمینه کاری خودتان باشید، احتمالا یک دو جین اصطلاح تخصصی میشناسید که فقط مختص زمینه شماست. ممکن است استفاده از این اصطلاح در برخی حالتها جذابیت عنوان را افزایش دهد، اما این کار را باید تا حدی ادامه دهید که به نظر نرسد قرار است با مطالب تخصصی کاربر را بمباران کنید!
بگذارید با یک مثال این مطالب را بهتر درک کنیم. مثلا تصور کنید میخواهیم در یک پست اینستاگرامی مفهوم CPC را به شما توضیح دهیم. (این مفهوم در بازاریابی و فروش یکی از معیارهای مهم است که برای سنجش اینکه برای به دست آوردن هر مشتری چقدر باید خرج کنیم، به کار میرود.) اینجا دو نوع عنوان برای پست اینستاگرامی میتوانیم بنویسیم:
به عنوان یک کاربر، شما کدام عنوان را انتخاب میکنید؟ به یاد داشته باشید وظیفه عنوان جلب توجه کاربر و نشان دادن موضوع پست است. بعدا میتوانید مفاهیم تخصصی را در محتوای پست مطرح کنید؛ اما بازهم به خاطر داشته باشید که حوصله کاربر را سر نبرید!
هیچکس حوصله ندارد در بین انبوه محتواهای جذاب اکسپلور، به چشمهایش فشار بیاورد تا عنوانی با فونت کوچک را بخواند! از طرفی، فونت بسیار بزرگ باعث میشود که کل کاور اشغال شود و دیگر عملا فضایی برای دیگر المانهای بصری و گرافیکی باقی نماند.
سعی کنید فونتی که برای نوشتن عنوان پست خودتان انتخاب میکنید، نه خیلی بزرگ باشد و نه خیلی کوچک. کاربر باید بتواند بدون باز کردن کامل پست، عنوان را بخواند و از طرفی جا برای اضافه کردن چند المان بصری نیز باقی بماند.
یکی از بهترین و حرفهایترین تکنیکهای نوشتن تیتر برای پست اینستاگرام، فرمول شاین است. در این فرمول، شما بایستی به این نکات توجه کنید:
بعد از اینکه نکات اصلی در مورد نوشتن تیتر برای پست اینستاگرام را یاد گرفتیم، حالا وقت این است که ببینیم بهترین فرمولهای نوشتن عنوان کدام هستند؟ در ادامه، 40 فرمول موفق نوشتن عنوان جذاب اینستاگرامی را به همراه مثال برای هر مورد آورده ایم. عنوان مناسب خود را انتخاب کنید و شروع کنید!
مثال: چگونه ادکلن مناسب انتخاب کنیم؟
مثال: 28 راه برای خوش اندام شدن
مثال: کاملترین راهنمای تشخیص چرم اصل از فیک
مثال: 14 راه تضمینی برای افزایش فروش در اینستاگرام
مثال: هشدار! آیا شما هم این کارهای خطرناک را انجام میدهید؟
مثال: 16 اشتباهی که همه در انتخاب ساعت هوشمند مرتکب میشوند!
مثال: 14 راز خوشمزه شدن کیک تولد
مثال: چرا چرم بدترین جنس ممکن برای کفش است؟
مثال: 25 درسی که در 12 سال آشپزی یاد گرفتم
مثال: بیش از 277777 کارآموز از دوره های استاد برای یادگیری برنامه نویسی استفاده کرده اند
مثال: چگونه شیرین عسل در تنها دوسال به درآمد میلیاردی رسید
مثال: نه، برای فعالیت در اینستاگرام نیازی به دوربین عکاسی ندارید!
مثال: بله، برای فعالیت در اینستاگرام به دوربین عکاسی نیاز دارید!
مثال: هنوز هم برای خرید لباس به بازار میروید؟
مثال: من برای رنگ کردن این نقاشی شش ساعت وقت گذاشتم. خودتان نتیجه را ببینید!
مثال: چگونه شب بیداری میتواند باعث نابود شدن کسب و کارتان شود
مثال: چگونه رونالدو توانست در شش ماه یک میلیون دلار سود کند؟
مثال: چگونه بدون ساعت ها بازارگردی لباس مناسب خرید کنیم؟
مثال: 15 راه ساده کاهش وزن در سه ماه!
مثال: ما 20000 کسب و کار اینترنتی را بررسی کردیم و ببینین چی پیدا کردیم!
مثال: یک نکته فوق العاده برای ساختن پست های اینستاگرامی بهتر!
مثال: 26 ترفند انتخاب گوشی مناسب
مثال: چرا لباس نخی باعث میشود احساس گرما نکنید؟
مثال: سبک فیلم مناسب شما چیست؟
مثال: بدون پس انداز مناسب نمیتوانید ثروتمند شوید!
مثال: دیگر گوشی نخرید!
مثال: به احتمال قوی این پست رو نمیبینید!
مثال: کنکوری ها! قیمت کتاب ها خیلی گرونه؟
مثال: همین حالا فروشت رو ده برابر کن!
مثال: این 8 غذا به شما کمک میکنند اندام بهتری داشته باشید!
مثال: چگونه پنج شرکت بزرگ دنیا در شش ماه فروش خود را دو برابر کردند؟
مثال: 26 تکنیک افزایش فروش که رقبایتان نمیخواهند بدانید
مثال: یک بار برای همیشه اصطلاحات بازاریابی را یاد بگیرید!
مثال: قبل از خرید گوشی حتما باید این موارد را بدانید!
مثال: 15 دلیل که همین حالا باید تولیدمحتوا را یاد بگیرید!
مثال: کاملترین لیست انواع جنس پارچه
مثال: 17 دروغی که فروشندگان در مورد محصولشان به شما میگویند!
این 8 نکته در مورد فروش خودرو را ندانید بعدا ضرر میکنید!
کمتر کار کنید و بیشتر پول دربیاورید!
مثال: شکستن طلسم اکسپلور اینستاگرام با 8 ترفند جادویی
مثال: چیزهایی در مورد انتخاب رشته که کسی به شما نخواهد گفت!
یادتان باشد که…
در تمامی شرایط ملزم به نوشتن عنوان برای پست های خود نیستید! گاهی یک تصویر بهتر از هر متنی میتواند منظور شما را به کاربر برساند.
قبل از اینکه مشغول نوشتن عنوان برای پست خود باشید، بهتر است تصمیم بگیرید که آیا اصلا نیازی به عنوان دارید یا خیر! اگر جواب منفی بود، بهتر است به فکر یک کار گرافیکی باشید که بتواند منظور شما را به طور کامل به کاربر منتقل کند. اما اگر به دنبال اجرای کمپین فروش در اینستاگرام، معرفی محصول یا موارد مشابهی هستید، در این حالت بهترین انتخاب داشتن یک عنوان مناسب در کنار یک کاور جذاب است.
دراین مطلب ما بهترین فرمولهای عنوان نویسی برای پست اینستاگرام را توضیح داده ایم. اگر شما نیز فرمولی در نظر دارید و یا در این مورد به سوالی برخوردید، میتوانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. از اینکه در این مقاله از اینبو با ما همراه بودید، سپاسگزاریم!