سایز تصاویر در اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی بر اساس جدیدترین بروزرسانی ها

اکتای پاسبان
نویسنده : اکتای پاسبان
تاریخ انتشار : 2020-10-08
بهینه سازی سایز تصویر در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی دیگر

رعایت استاندارد سایز تصاویر در اینستاگرام، برای افزایش نرخ تعامل بسیار مهم است. ظاهر پست‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شوند، عامل اصلی جذب مخاطب هستند. احتمالاً شما هم متوجه این موضوع شده اید که وقتی تصویری را در دوشبکه‌ی اجتماعی متفاوت به اشتراک می گذارید، اندازه‌ی تصویر در یکی از آن‌ها به هم می‌ریزد. به همین دلیل، نتیجه‌ی کار آن چیزی نیست که شما انتظارش را داشتید. دلیل به وجود آمدن چنین مشکلی این است که هر شبکه‌ی اجتماعی، ابعاد و سایزهای متفاوت و استانداردی برای نمایش عکس‌های خود در نظر گرفته است. اگر می‌خواهید صفحه ی پروفایل، تصویر پروفایل و همچنین تصاویری که به اشتراک می گذارید با بهترین کیفیت نمایش داده شوند، باید بهینه سازی سایز تصاویر را در اولویت قرار دهید.دلیل عدم نمایش تصویر با کیفیت مناسب این است که هر یک از شبکه‌های اجتماعی دارای استانداردهای مشخصی برای پشتیبانی اندازه‌ی تصاویر خود هستند.

در حال حاضر که شبکه‌های اجتماعی از محبویبت بالایی بین مردم برخوردارند، بهینه سازی سایز تصاویر در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی دیگر مهم‌ترین عاملی است که در بازاریابی آنلاین باید رعایت شود. با خواندن این مقاله خواهید توانست بهترین تصاویر با بهترین اندازه و مناسب‌ترین کیفیت را در شبکه‌های اجتماعی خود استفاده کنید. شما می توانید بر اساس این سایزها، تصاویر لوگو یا دیگر تصاویر را برای پروفایل یا بروزرسانی پست‌های خود در شبکه‌های اجتماعی مختلف بهینه سازی کنید.

سایز تصاویر در اینستاگرام

همانطور که احتمالاً مطلع هستید، محتوای اینستاگرام بیشتر روی محتوای تصویری تمرکز دارد و عکس‌ها و ویدیوها در این شبکه‌ی اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند. بنابراین کیفیت تصاویری که در اینستاگرام منتشر می‌شوند و همچنین سایز آنها اهمیت زیادی برای مخاطبان دارند. چون این شبکه‌ی اجتماعی معمولا روی گوشی‌های موبایل مورد استفاده قرار می‌گیرد، در نتیجه بهینه سازی سایز تصاویر در اینستاگرام با عکس‌هایی که در کامپیوتر یا دیگر دستگاه‌ها مشاهده می‌کنید متفاوت خواهد بود.

سایز عکس پروفایل اینستاگرام

همانطور که اشاره شد، محتوای اینستاگرام روی جنبه‌های بصری متمرکز است. این موضوع به خوبی اهمیت پیروی از دستورالعمل‌های سایز تصاویر در اینسنتاگرام را بیان می‌کند. عکس پروفایل پیج شم، معرف هویت شما در فضای مجازی می‌باشد. همواره اطمینان حاصل کنید که تصویر پروفایل شما قابل تشخیص باشد تا کاربران دیگر بتوانند به راحتی از طریق جست و جو اکانت شما را پیدا کنند.

  • سایز مناسب عکس پروفایل اینستاگرام: ۱8۰×۱8۰
  • این تصویر در پروفایل شما با اندازه ۱۱۰×۱۱۰ پیکسل نمایش داده خواهد شد.

همچنین خود اینستاگرام یک نسخه کوچک‌تر به اندازه ۴۰ در ۴۰ از عکس شما تهیه می‌کند و آن را در صفحه اصلی یا فید، نتایج جستجو و جاهای دیگر نمایش می‌دهد. پیشنهاد می‌شود وقتی می‌خواهید تصویر خود را به عنوان عکس پروفایل آپلود کنید، عکس را در ابعاد مربعی برش داده و سپس آن را آپلود نمایید. توصیه می‌شود که صورت شما دقیقا در مرکز تصویر قرار داشته باشد و در گوشه‌های عکس، سوژه‌ی مهمی نداشته باشید. دلیلش هم این است که در اینستاگرام، عکس‌های پروفایل به‌ صورت دایره‌ای نمایش داده می‌شوند؛ یعنی گوشه‌های تصویر مربعی شما برش داده خواهند شد.

سایز عکس در پست اینستاگرام

  • ابعاد مناسب پست‌های مربعی ۱:۱ اینستاگرام 1080*1080 پیکسل
  • ابعاد مناسب پست‌های پرتره (عمودی) ۴:۵ اینستاگرام 1080*1350 پیکسل
  • ابعاد مناسب پست‌های لندسکیپ (افقی) اینستاگرام 1080*566 پیکسل
  • اینستاگرام عکس ها را به اندازه 612*612 نشان خواهد داد.
  • در قسمت فید این تصاویر 510*510 نمایش داده می شود.
  • نسبت سایز تصاویر از مربعی به مستطیلی بین ۱ به ۱.۹۱ و ۴ به ۵ است.

سایز تصاویر استوری اینستاگرام

استوری اینستاگرام محبوبیت زیادی بین کاربران به دست آورده است. کاربران از این قابلیت برای اشتراک‌گذاری لحظات هیجان انگیز زندگی خود در طول روز استفاده می‌کنند. برای آن که استوری‌های جذاب‌تری بگذارید، باید نسبت ابعاد تصاویر و ویدیوها در این بخش را بشناسید. با بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر روزانه، استوری های اینستاگرام منبع محبوب تصویری این برنامه هستند و امکان انتشار هر دو گزینه ویدیو و تصویر وجود دارد.

  • سایز مناسب تصویر استوری: 1080*1920 پیکسل
  • حداقل رزولوشن مناسب استوری: 600*1067 پیکسل
  • نسبت تصویر استوری ۹:۱۶ می باشد.

باید توجه کنید که عکس را به ‌صورت عمودی بگیرید، چون استوری‌ها در حالت تمام‌صفحه نمایش داده می‌شوند. بیشترین حجم قابل نمایش فایل ۳۰ مگابایت می باشد. هر استوری حداکثر 15 ثانیه نمایش داده می‌شود، پس تصاویر را به گونه‌ای تهیه کنید که در این بازه‌ی زمانی حداکثر تأثیرگذاری را داشته باشند.

سایز کاور igtv و ویدئوها

  • سایز مناسب کاور igtv : اندازه 420*654
  • سایز مناسب ویدیوی آیجی تیوی : 1080*1920
  • سایز مناسب ویدئو‌های اینستاگرم:
    • 600*600 مربع
    • 600*315 لندسکیپ (افقی)
    • ۷۵۰×۶۰۰ پرتره (عمودی)
  • حداقل اندازه تصاویر و ویدئوهای تبلیغاتی: ۵۰۰ پیکسل عریض

مقاله پیشنهادی: آموزش کامل استفاده از ای جی تی وی (igtv) در نسخه ی جدید اینستاگرام

ویدیوهایی که برای استوری ضبط می‌‌کنید، بهتر است بصورت عمودی و تمام صفحه باشند. بنابراین باید نسبتی معادل با ۹ به ۱۶ (۹:۱۶) داشته باشند. لازم به ذکر است که حجم ویدیوها باید زیر ۶۵۰ مگابایت باشد.

سایز تصاویر تبلیغاتی

تصاویر تبلیغاتی که در چارچوب مربع هستند باید حداقل ۶۰۰ در ۶۰۰ پیکسل و حداکثر ۱۹۳۶ در ۱۹۳۶ پیکسل باشند. البته توجه داشته باشید که حداقل سایز تصاویر عرضی ۶۰۰ در ۳۱۵ پیکسل و حداکثر آن همان ۱۹۳۶ در ۱۹۳۶ پیکسل خواهد بود.

تصاویر تبلیغاتی عمودی یا اصطلاحاً پرتره باید ابعادی معادل ۶۰۰ در ۷۵۰ پیکسل در حالت پایه و ۱۹۳۶ در ۱۹۳۶ پیکسل در حالت حداکثر، داشته باشند.

سایز تصاویر بند انگشتی اینستاگرام (Photo Thumbnails)

هنگامی که شخصی به صفحه‌ی شما می رود، تمام تصاویر شما را که در ردیف‌های مرتب بصورت تصاویر بندانگشتی مرتب شده اند، مشاهده می‌کند. این نمایش های کوچک از تصاویر و فیلم های شما با کلیک بر روی آنها گسترش می یابد و مکانی برای اظهار نظر افراد را شامل می شود.

  • هر تصویر در داخل صفحه‌ی شخصی شما در قالب یک تصویر ۱۶۱ در ۱۶۱ پیکسل نمایش داده می‌شود.
  • در صورتی که تصویر عرضی آپلود کنید، به شکل مربع نمایش داده خواهد شد.

بنابراین بهتر است تا نکات مهم تصویر خود را در حالت مرکزی در نظر بگیرید تا در نمایش بندانگشتی پروفایل شما چیزی از قلم نیفتد.

بهینه سازی تصاویر برای فیسبوک

بهینه سازی تصاویر برای فیسبوک

فیسبوک با ۱.۱۸ میلیارد کاربر فعال در ماه، گسترده ترین شبکه اجتماعی جهان است. انتخاب یک عکس نامناسب می تواند تاثیر منفی در تعامل کاربران داشته باشد.

با وجود آن که استفاده از فیسبوک در ایران کمتر از شبکه‌های اجتماعی دیگر است، اما هنوز هم بزرگ‌ترین شبکه‌ی اجتماعی دنیا به شمار می‌رود. رشد کاربران موبایل در این شبکه، روز به روز بیشتر می‌شود. با این اوصاف، این شبکه اجتماعی هنوز هم تعداد زیادی از کاربران را دور هم جمع کرده است و برای بازاریابی کسب ‌و کار آنلاین فرصت خوبی به شمار می‌رود.

برای جذب مخاطب برای پیج خود، باید محتوایی تولید کنید که برای آن‌ها ارزشمند باشد. نکته ای که باید هنگام انتخاب عکس های خود به یاد داشته باشید، این است که بین نحوه نمایش تصاویر در صفحه شخصی شما و نحوه نمایش تصاویر در فید کاربر، تفاوت وجود دارد. علاوه بر تصاویر واضح و اولیه مانند پروفایل (profile) و کاور (cover)، تصاویر دیگری نیز مهم هستند. بهینه سازی سایز تصاویر فیسبوک عبارت است از:

تصویر پروفایل (صفحه شخصی) Profile Picture

  • سایز تصویر مناسب پروفایل ۱۸۰×۱۸۰
  • ابعاد تصویر پروفایل در صفحه دسکتاپ ۱۷۰×۱۷۰، در گوشی های هوشمند ۱۲۸×۱۲۸ و ۳۶×۳۶ در گوشی های دیگر نمایش داده می شود.
  • تصویر پروفایل در محل ۱۶ پیکسل از چپ و ۱۷۶ پیکسل از بالای عکس کاور در دسکتاپ قرار دارد.
  • تصویر پروفایل در محل ۲۴ پیکسل از چپ و ۲۴ پیکسل از پایین و ۱۹۶ پیکسل از بالای عکس کاور در گوشی هوشمند قرار دارد.
  • تصویر کوچک عکس در فیسبوک ۳۲×۳۲ پیکسل نمایش داده میشود.

تصویر پروفایل (صفحه کسب وکار – بیزینس) Business Page Profile Picture

  • سایزتصویر مناسب پروفایل ۱۸۰×۱۸۰
  • تصویر پروفایل در صفحه دسکتاپ ۱۷۰×۱۷۰، در گوشی های هوشمند 128*128 و 36*36 در گوشی های دیگر نمایش داده می شود.
  • تصویر پروفایل در محل ۱۶ پیکسل از چپ و ۱۷۶ پیکسل از بالای عکس کاور در دسکتاپ قرار دارد.
  • تصویر پروفایل در محل ۲۴ پیکسل از چپ و ۲۴ پیکسل از پایین و ۱۹۶ پیکسل از بالای عکس کاور در گوشی هوشمند قرار دارد.
  • تصویر کوچک عکس در فیسبوک 32*32 پیکسل نمایش داده میشود.
  • تصویر صفحه بیزینس به سایز مربع کراپ خواهد شد.

سایر سایزها

  • سایز مناسب کاور: 315*851
  • سایز مناسب تصاویر لینک‌ها: 1200*628
  • سایز مناسب تصاویر مربوط به پست‌ها ۱۲۰۰ در ۹۰۰
  • سایز مناسب تصاویر هایلایت: 1200*717
  • سایز مناسب تصاویر مربوط به رویدادها: 1920*1080
  • سایز مناسب تصاویر مربوط به ویدئوها: 1280*720
  • حداکثر زمان ویدئوهای فیسبوک: ۲۴۰ دقیقه
  • سایز مناسب تصاویر تبلیغات در فیسبوک: 1280*628
  • سایز مناسب ویدئوی تبلیغات در فیسبوک: 1280*720
  • سایز مناسب استوری فیسبوک: 1080*1920
  • سایز مناسب تصاویر مربوط به پست‌ها 1200*900

بهینه سازی سایز تصویر در توئیتر

با اینکه محدودیت تعداد کاراکتر در شبکه‌ی اجتماعی توئیتر به ۲۸۰ کاراکتر افزایش پیدا کرده، اما همچنان توییتر تا حد زیادی به المان های بصری (visual) متکی می باشد. تاثیری که یک تصویر مناسب می تواند روی خواننده بگذارد، بیشتر از چند جمله و چندین هشتگ (hash-tag) خواهد بود. در توییتر، تعداد کاراکترهای هر متن یا پیسکل تصاویر محاسبه می شوند. سعی کنید تصاویرتان را به شکل مربع و با ابعاد 400*400 پیکسل انتخاب کنید.

سایز تصویر Header

این تصویر با اندازه ۱۵۰۰*۵۰۰ پیکسل، بزرگ‌ترین سایز را در توییتر به خود اختصاص داده است. بنابراین عکسی انتخاب کنید که رزولوشن بالایی داشته باشد. شما می‌توانید از فرمت‌های png، gif یا jpg استفاده کنید. حجم تصویر انتخابی باید نهایتاً ۵ مگابایت باشد. همچنین، عکس پروفایل شما در صفحه‌ی اصلی و قسمتی که شما را برای فالو کردن به دیگران پیشنهاد می‌دهد، نشان داده می‌شود. بنابراین یک عکس مناسب برای این قسمت انتخاب کنید.

سایز تصاویر پست‌ها

سایز تصاویری که در قالب پست آپلود می‌شوند، باید حداقل 440*220 پیکسل و نسبت ابعاد آن ۲:۱ باشد. البته با توجه به این که با کلیک بر روی عکس ها می‌توان آن‌ها را در ابعاد بزرگ‌تر مشاهده کرد، مناسب‌ترین ابعاد ۱۰۲۴ در ۵۱۲ پیکسل است. حجم تصاویر باید حداکثر ۵ مگابایت و درصورتی‌که از GIF استفاده می‌کنید، حجم آن باید حداکثر ۳ مگابایت باشد.

به اشتراک گذاشتن لینک در توئیتر

زمانی که شما لینکی را در توییتر به اشتراک می‌گذارید، توئیتر اطلاعاتی مانند عنوان، تصویر و توضیحات آن را استخراج می‌کند. تصویری که در لینک استفاده شده باشد، در توییتر به نمایش درمی‌آید؛ بنابراین از تصاویری با ابعاد ۱۰۲۴ پیکسل در ۵۱۲ پیکسل (نسبت ۲ به ۱) استفاده کنید.

بهینه سازی سایز تصاویر در Pinterest

وب سایت pinterest بدون المان های بصری هیچ معنی و مفهومی ندارد، پس هیچ شکی نیست که برای تصاویر شبکه‌ی اجتماعی پینترست، سایزهای استانداردی وجود دارد. از تصاویر بندانگشتی کوچک و بزرگ گرفته تا تصاویر پروفایل. در انتخاب تصویر برای آپلود در این شبکه‌ی اجتماعی، سایزهای زیر را در نظر داشته باشید:

سایز تصویر پروفایل

تصویر پروفایلی که در صفحه شخصی خود به‌کاربرده‌اید، با ابعاد ۱۶۵ در ۱۶۵ پیکسل نمایش داده خواهد شد. اما در سایر قسمت‌ها، این تصویر ۳۲ در ۳۲ پیکسل خواهد بود. بنابراین در نظر داشته باشید تصویر انتخابی شما در سایز کوچک، نمایی مناسب داشته باشد. سایز تصاویر در اینستاگرام برای بخش پروفایل بزرگتر از پینترست است.

سایز تصاویر pin

  • این تصاویر باید ۶۰۰ در ۹۰۰ پیکسل بوده و نسبت ابعاد معادل با ۲:۳ داشته باشند.
  • حداقل عرض این تصاویر ۶۰۰ پیکسل است و حداکثر آن ۷۳۵ پیکسل
  • تصاویر pin در حالت پیش‌نمایش عرضی معادل ۲۳۶ پیکسل خواهند داشت.
  • سایز تصاویر تبلیغاتی : تصاویر pin شده منحصربه‌فرد، ابعادی بالغ ‌بر ۶۰۰ در ۹۰۰ پیکسل و در نسبت ۲:۳ یا ۱:۳/۵ دارند.

تصاویری که به ‌صورت عمودی pin می‌شوند، فضای بیشتری را اشغال کرده و درنتیجه بیشتر در معرض دید قرار دارند. بااین‌حال، اگر این تصاویر کشیدگی بیش‌ازحدی داشته باشند، ممکن است Crop شوند. (خصوصاً در هنگام نمایش روی صفحات موبایل)

سایز تصویر در لینکدین

شبکه لینکداین دارای چندین نوع مختلف از تصاویر است. دو نوع تصاویر برای پروفایل وجود دارد که یکی از آن‌ها برای کاربران با عضویت عادی و دیگری برای کاربرانی با عضویت اشتراکی است. بسته به اینکه نوع حساب کاربری شما تجاری (business) یا شخصی (personal) باشد، اندازه‌ی بهینه برای تصاویر لینکدین کمی متفاوت است. در حساب تجاری، تصویر پروفایل شما لوگوی شرکت شما خواهد بود و در کنار تمام پست ها نمایش داده خواهد شد. چند محدودیت در تصاویر لینکدین وجود دارد. مثل اینکه حجم تصویر پروفایل شما نمی تواند بیشتر از 10 مگابایت باشد و فرمت تصویر پروفایل هم باید jpg ،png و یا gif باشد.

سایز تصویر پروفایل در لینکدین

  • سایز ایده‌آل برای تصویر پروفایل، عکسی مربع در ابعاد ۴۰۰ در ۴۰۰ پیکسل است. سایز تصاویر در اینستاگرام در بخش پروفایل از لینکداین کوچکتر است.
  • حجم تصویر نباید بیشتر از ۸ مگابایت باشد.
  • تصویر پروفایل باید عکس صورت شما باشد و لازم نیست از لوگو، منظره، حیوان و … استفاده کنید.

سایز تصویر پس‌زمینه

سایز پیشنهادی تصویر این بخش برابر است با 1536*768 پیکسل (توجه: ارتفاع این عکس ممکن است زمانی که در حالت دسکتاپ به پروفایل مراجعه می‌کنید، به ۲۲۰ پیکسل برش بخورد.) بنابراین بهتر است پیش از اقدام نهایی، نمایش پروفایل خود را بررسی نمایید تا به شکل دلخواه خود هم در حالت دسکتاپ و هم بر روی صفحات موبایل دست پیدا کنید. حداکثر حجم این تصویر باید ۴ مگابایت باشد.

سایز تصویر صفحه مربوط به تجارت شما

لوگوی تجاری باید 300*300 پیکسل و تصویر بخش توضیحات باید 360*120 پیکسل باشد. بهترین سایز کاور برای این صفحات ۱۵۳۶ در ۷۶۸ پیکسل می‌باشد. (می‌توانید حداقل ابعاد را ۱۱۹۲ در ۲۲۰ پیکسل در نظر بگیرید)

سایز تصاویر اشتراک‌گذاری شده

هر تصویری که شما در لینکدین ارسال نمایید، به شکل خودکار با حداکثر عرض ۳۵۰ پیکسل نمایش داده خواهد شد. به‌ هر حال سایز ایده آل 698*400 پیکسل است. تصاویر Thumbnail نیز ابعادی حداکثر 180*110 پیکسل خواهند داشت.

سایز تصاویر تبلیغاتی

  • تبلیغات شرکتی: حداقل سایز لوگو 100*100 پیکسل است. اگر کوچک‌تر از این ابعاد باشد، نمای مناسبی نخواهد داشت. در صورتی هم که سایز بزرگ‌تری آپلود کنید، به‌صورت خودکار به همان 100*100 پیکسل تبدیل خواهد شد.
  • تبلیغات ویژه: سایز لوگو همانند سایز مذکور در تبلیغات شرکتی است. اما در اینجا می‌توانید تصویری را با ابعاد ۳۰۰ در ۲۵۰ پیکسل برای پس‌زمینه در نظر بگیرید.
  • محتوای حمایتی (اسپانسر): تصاویر باید عرضی بیشتر از ۲۰۰ پیکسل داشته باشند؛ در غیر این صورت به شکل Thumbnail در سمت چپ پست نمایش داده خواهند شد. سایز پیشنهادی ۱۲۰۰ در ۶۲۷ پیکسل است که نسبت ابعاد آن ۱/۱۹:۱ خواهد بود.

بهینه سازی سایز تصاویر در تلگرام

در تلگرام سایز تصاویری که در پست‌های کانال‌ها نمایش داده می‌شوند، اهمیت زیادی ندارند. در واقع از هر تصویری می‌توانید برای پست‌ها استفاده کنید؛ ولی بهتر است این عکس‌ها ابعاد مربعی داشته باشند. همچنین برای پروفایل تلگرام بهتر است از تصویری با سایز 512*512 پیکسل استفاده شود.

جمع بندی

بهینه سازی سایز استاندارد تصاویر در شبکه‌های اجتماعی مختلف نه ‌تنها باعث می‌شود تا پیج شما ظاهر بهتری داشته باشد، بلکه روی دیدگاه مخاطبان درباره برند و کسب و کار شما نیز تاثیرگذار است. همانطور که مشاهده کردید، تصاویر در شبکه‌های اجتماعی مختلف با سایز متفاوت به نمایش در می‌آیند. امروزه ابزارهای ویرایشی زیادی وجود دارند که تصاویر را به ابعاد دلخواه شما تبدیل می‌کنند. پس از این به بعد قبل از اینکه تصویری را منتشر کنید، بهتر است ابعاد آن را نیز متناسب با شبکه‌ی اجتماعی دلخواه خود تغییر دهید. رعایت این اصول، در زیباسازی پروفایل و روند بازاریابی شبکه‌های اجتماعی کمک بسیار زیادی به شما می‌کند. یک مدیر شبکه‌ی اجتماعی خوب باید بداند تصویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کند، به چه شکل به مخاطب نمایش داده می‌شود و بکوشد تا اندازه تصاویر را برای هر شبکه اجتماعی به خوبی بهینه سازی کند. مطمئناً این کار در دیده شدن بهتر برند تجاری شما موثر است.

امیدواریم نکاتی که در این مقاله به آنها اشاره کردیم، برای مدیریت بهتر شبکه‌های اجتماعی شما مفید بوده باشند. در صورت داشتن هر گونه سوال، انتقاد و پیشنهاد لطفاً در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

نظرات کاربران

پیام شما می‌تواند شروع یک مکالمۀ سازنده باشد.

عضویت
اطلاع از
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مرتبط

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

ادمین چیست و چه وظایفی دارد؟

ادمین چیست و چه وظایفی دارد؟

ادمین چیست؟ سوالی که عمده‌ی کاربران می‌پرسند این است که ادمین چیست؟ ادمین چه کاربردی دارد؟ آیا یک شخص است یا ربات؟ ادمین چه وظایفی دارد؟ یک ادمین خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ اینها سوالاتی است...

ادامه مطلب