ارسال پست زمانبندی شده در اینستاگرام با استفاده از ابزار creator studio فیسبوک بصورت رایگان!

ارسال پست زمانبندی شده در اینستاگرام چه مزیتی دارد؟ زمانبندی کردن پست ها قبل از انتشار موضوع بسیار مهمی هست. چرا که وقتی شما با کمک ابزارهای تحلیل، بررسی میکنید و به نتیجه میرسید تعداد فالوورهای شما در یک ساعت خاص زیاد است ، شما میتوانید پست های خود را برای بیشتر دیده شدن ، در آن زمان ها منتشر کنید تا اینگیجمنت بالاتری از کاربران خود دریافت نمایید.

منظم بودن شما در ارسال و زمانبندی پست ها سبب میشود که فالوورهای شما هم به این نظم عادت کنند و سر زمان منتظر پست های شما باشند.

در حالت سنتی شما باید همیشه سر ساعت مورد نظر آنلاین باشید تا بتوانید پست خود را منتشر کنید ولی اگر ابزاری داشته باشید که چند روز و یا چند هفته زودتر کارهای مربوط به یک یا دو هفته خود را انجام داده و آن را زمانبندی کنید و کار را به او بسپارید کار شما بسیار راحت تر خواهد شد.

ارسال پست زمانبندی شده در اینستاگرام، هم برای صاحبین مشاغل وکسب و کارها میتواند بسیار خوب باشد و هم برای بازاریابان و شرکت های تبلیغاتی که چندین صفحه را مدیریت میکنند.

مزیت استفاده از ابزار creator studio فیسبوک در ارسال پست زمانبندی شده در اینستاگرام

  • رایگان بودن سرویس ارسال پست زمانبندی شده در اینستاگرام

ابزارهای مختلفی در اینترنت برای زمانبندی و ارسال پست زمانبندی شده در اینستاگرام هم در سایت های داخلی و هم در سایت های خارجی وجود دارد که شما میتوانید از آنها برای زمانبندی پست و مدیریت در انتشار آنها استفاده کنید. اما مهم ترین مزیت استفاده از فیسبوک برای زمانبندی در انتشار محتواهای اینستاگرام رایگان بودن آن است چرا که در سایر ابزارها شما میبایست برای استفاده از ابزار هزینه پرداخت نمایید.

  • قابلیت زمانبندی igtv

یکی دیگر از قابلیت های فیسبوک که سایر ابزارهای اینترنتی دیگر یا ندارند و یا باز هم بصورت پولی در اختیار شما قرار میدهند قابلیت زمانبندی محتواهایی است که در قالب IGTV قرار میگیرند. و بدین صورت شما میتوانید کنترل راحت و بهتری بر روی محتواهای تولید شده خود داشته باشید.

مقاله مرتبط: ای جی تی وی اینستاگرام

البته هنوز قابلیت زمانبندی استوری به ابزار فیسبوک اضافه نشده است ولی امید است در آینده ای نه چندان دور این خاصیت هم به این ابزار قدرتمند افزوده گردد.

  • امکان ارسال پست با استفاده از نسخه دسکتاپ و از طریق وب سایت facebook

البته ممکن است هنوز قابلیت ارسال پست زمانبندی شده در اینستاگرام برای همه کاربران فعال نشده باشد.چرا که اصول کاری فیسبوک و اینستاگرام این است که ؛ زمانی قابلیت ویژه ای را اضافه می کنند برای مدتی آن را در یک محدوده جغرافیایی امتحان میکنند و در صورت موفقیت آمیز بودن پروژه، آن را در اختیار سایر مناطق دنیا هم قرار میدهند تا همگان از آن ویژگی و خصیصه جدید در راهبرد کارهایشان استفاده نمایند.

مراحل ارسال پست زمان بندی شده در اینستاگرام

برای اینکه بتوانید از ابزار creator studio فیسبوک برای زمانبندی ارسال پست هایتان در اینستاگرام استفاده نمایید ابتدا میبایست یک حساب creator studio به اینستاگرام خود متصل نمایید.

  1. ابتدا میبایست با اکانت فیسبوک تان وارد creator studio شوید. برای ورود به creator studio  میبایست از طریق آدرس زیر برای ورود استفاده نمایید: facebook.com/creatorstudio
  2. پس از اولین ورود یک صفحه خوش آمد گویی به شما نشان داده میشود که برای ادامه کار میبایست بر روی دکمه “شروع کنید” کلیک نمایید.
  1. پس از آن وارد محیط creator studio میشوید. در بالای صفحه دو آیکن فیسبوک و اینستاگرام نشان داده شده است. برای زمانبندی پست ها و igtv مربوط به اینستاگرام میبایست بر روی آیکن اینستاگرام کلیک نمایید.
  1. پیامی نشان داده میشود که یکسری توضیحات در مورد نحوه کار به شما داده میشود. پس از مطالعه آن بر روی دکمه تایید کلیک نمایید.
  1. وارد صفحه ورود به اینستاگرام میشوید که میبایست نام کاربری و رمز عبور صفحه ای را که میخواهید پست های آن را زمانبندی کنید را وارد نمایید.
  1. در صورتی که حساب شما از نوع تجاری و یا cerator account نباشد به شما پیام خطا میدهد که حتما حساب خود را تبدیل نمایید و بعد مجددا اقدام نمایید.
  1. پس از اینکه نوع حساب خود را تغییر دادید. حتما میبایست آن اکانت اینستاگرام را به یک صفحه فیسبوک اتصال دهید. که یا باید یک صفحه جدید بسازید و یا اگر قبلا صفحه ای بدین منظور ساخته اید میتوانید اکانت را به صفحه موجود خود متصل نمایید.

مراحل ارسال پست رد اینستاگرام از طریق فیسبوک

  1. سپس مجدد از طریق creator studio برای ورود به اکانت اینستاگرام خود تلاش نمایید. صفحه ای مانند زیر به شما نشان داده میشود.
صفحه creator account  ارسال پست زمانبندی شده در اینستاگرام
صفحه creator account ارسال پست زمانبندی شده در اینستاگرام
  1. برای افزودن پست زمانبندی شده در اینستاگرام میبایست بر روی دکمه create post کلیک نمایید.
  2. همانطور که مشاهده مینمایید با کلیک بر روی این دکمه دو گزینه Instagram feed و Igtv به شما نشان داده میشود.از گزینه اول برای ارسال پست زمانبندی شده در اینستاگرام و از گزینه دوم برای زمانبندی igtv استفاده میشود.
  1. در صورت انتخاب گزینه اول یعنی Instagram feed صفحه ای شبیه زیر نشان داده میشود.
  1. در قسمت your post مطالبی که در کپشن نوشته میشود را میبایست قرار دهید.

البته به این نکته توجه داشته باشید که همه محدودیت هایی که در تعداد کاراکتر ، تعداد منشن و تعداد هشتگ در اینستاگرام موجود است در اینجا هم صدق میکند.

  1. در قسمت Add location هم میتوانید موقعیت مورد نظر خود را وارد نمایید.
  2. در بخش Add content هم میتوانید عکس ها و یا ویدیو های خود را آپلود نمایید.
  3. آپلود مدیا هم از فیسبوک و هم از کامپیوتر مقدور است.

نکته اینجاست که نمیتوانید چند مدیا از فیسبوک و چند مدیا از کامپیوتر در این قسمت اضافه نمایید. بلکه یا همه مدیاهای شما باید در فیسبوک قرار داشته باشد و یا میبایست روی کامپیوترتان باشد و در این قسمت آپلود نمایید.

  1. با انتخاب گزینه پست کردن در فیسبوک، هم میتوانید همزمان پست خود را در فیسبوک هم به اشتراک بگذارید.
  2. پس از وارد نمودن اطلاعات خود بر روی دکمه publish کلیک نمایید.
  1. هم میتوانید انتشار فوری را انتخاب نمایید که بلافاصله در شبکه اجتماعی پست میشود. هم میتوانید برنامه زمانی را انتخاب کنید و آن را زمانبندی نمایید و هم اینکه گزینه Save as draft را انتخاب نمایید و بصورت پیش نویس آن را ذخیره نمایید.

به این نکته توجه داشته باشید اگر پست شما نیاز به ویرایش داشته باشد شما قادر به ویرایش آن در creator studio نیستید وباید بگذارید در زمان مشخص شده پست شما در اینستاگرام منتشر شود سپس آنجا اقدام به ویرایش پست خود بنمایید.

زمانبندی ارسال igtv به چه صورت است؟

برای ارسال igtv بصورت زمانبندی شده در اینستاگرام از طریق  creator studio میبایست پس  از اینکه دکمه create post در بالای صفحه creator studio را کلیک نمایید گزینه igtv را انتخاب نمایید. پس از آن پنجره زیر به شما نشان داده میشود.

  • Upload : در این بخش میبایست ویدیو خود را از کامپیوتر و یا مدیا فیسبوک انتخاب نمایید
  • Title :  در این بخش میبایست عنوانی برای تایتل خود انتخاب نمایید.
  • Description: توضیحی که میخواهید پس از انتشار آی جی تی وی در زیر آن نوشته شود را میبایست در این قسمت وارد نمایید.
  • Cover Image : در این بخش یک کاور برای عکس روی igtv میتوانید انتخاب نمایید.
  • Choose your video wil be appear : در صورتی که میخواهید ویدیو در بخش پست ها هم نمایش داده شود میبایست این گزینه را نیز انتخاب نمایید.

نتیجه گیری

بجای استفاده از ابزارهای پولی موجود در بازار میتوانید از ابزار رایگان فیسبوک بنام  creator studio برای ارسال پست زمانبندی شده در اینستاگرام استفاده نمایید و براحتی پست ها و igtv های خود را زمانبندی کنید و بصورت حرفه ای تر محتوای خود را مدیریت نمایید. پس مقاله را مطالعه نمایید تا با روش کار این ابزار قدرتمند و در عین حال رایگان فیسبوک آشنا شوید.

عضویت
اطلاع از
guest
2 Comments
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
View all comments