هدف اصلی از تبلیغات پیج در اینستاگرام، افزایش فالوور و تبدیل آنها به مشتری است؛ اما گاهی اوقات علی رغم صرف هزینه، زمان و انرژی برای تبلیغ، تعداد فالوورها تغییری نمیکند و یا رشد آنها بسیار محدود است. برای جلوگیری از چنین مشکلی باید از دلایل اضافه نشدن فالوور به پیج اینستاگرام بعد از تبلیغات و روشهای رفع آنها آگاه بود.
زمانی که شما بدانید چرا بعد از تبلیغات تعداد فالوورها زیاد نمیشود و چطور میتوان این مشکل را برطرف کرد، کارتان برای تبلیغهای موثر راحتتر میشود؛ بنابراین اگر تجربهی خوبی از تبلیغات اینستاگرام ندارید و یا برای اولین بار است که میخواهید از این طریق فالوور جذب کنید، بهتر است با علت قفل شدن فالوورهای اینستاگرام آشنا شوید تا بتوانید از این اتفاق جلوگیری کنید.
دلایل اضافه نشدن فالوور به پیج اینستاگرام بعد از تبلیغات
هر صاحب پیجی انتظار دارد بعد از تبلیغات با رقم بالایی از فالوورهای جدید مواجه شود و به دنبال استقبال از آنها باشد، به همین سبب وقتی تعداد دنبال کنندهها تغییری نمیکند دچار شوک میشوند و دنبال دلیل آن میگردند.
فرقی نمیکند شما ادمین تبلیغات باشید یا صاحب پیج، آشنایی با دلایل اضافه نشدن فالوور به پیج اینستاگرام بعد از تبلیغات برایتان ضروری است. حتی اگر تا به حال این تجربه را از تبلیغات نداشتهاید، با این اطلاعات میتوانید از قرارگیری در چنین موقعیتی جلوگیری کنید.
یکی از مهمترین دغدغههای ادمینها و صاحبان کسبوکارهای اینستاگرامی، این است که چرا بعد از تبلیغ، فالوورهای جدیدی به پیجشان اضافه نمیشود. در واقع، تبلیغات فقط زمانی مؤثر است که کاربر پس از دیدن آن، ترغیب شود وارد پیج شود و دکمه «فالو» را بزند. اما اگر تبلیغ جذاب نباشد یا اعتماد و علاقه لازم در مخاطب ایجاد نکند، حتی با صرف هزینه زیاد هم نتیجهای نخواهید گرفت. در ادامه به دلایل اصلی اضافه نشدن فالوور بعد از تبلیغات اینستاگرام میپردازیم تا بتوانید تبلیغ مؤثرتری طراحی کنید.

ضعف در بنر تبلیغاتی
مهمترین عامل برای جذب مخاطب از طریق تبلیغات، سناریوی چیده شده برای تیزر است. بنر و تیزر تبلیغاتی باید در همان ثانیههای اول هوش و حواس مخاطب را به سمت خود جلب کند و سپس پیام اصلی که معرفی پیج است را ارائه دهد.
بنر تبلیغاتی باید توسط افراد حرفهای و آنهایی که با ویژگی های تیزرهای تبلیغاتی موفق در اینستاگرام آشنا هستند، ساخته شود تا بهترین بازخورد را داشته باشد. اگر شما پیجتان را با یک تصویر یا فیلم حوصله سر بر، بدون رعایت زمانبندی و خلاقیت معرفی کنید نه تنها کسی به آن جذب نمیشود، بلکه برندتان برای همیشه با همین تصویر در ذهن مخاطب میماند.
بنری که متن زیاد، طراحی شلوغ یا رنگهای نامناسب دارد، نمیتواند توجه مخاطب را جلب کند. حتی اگر محتوای شما عالی باشد، اما طراحی آن ضعیف باشد، کاربران در چند ثانیه اول از کنار آن عبور میکنند و دیگر با ادامه ماجرا همراه نمیشوند. برای جلب نظر افراد، باید از تصویر واضح، رنگهای هماهنگ و جملهای کوتاه اما تأثیرگذار استفاده کرد.

تبلیغ در جای اشتباه
یکی از مهمترین نکاتی که برای تبلیغات در اینستاگرام باید رعایت کنید، انتخاب پیج و اینفلوئنسر مناسب است. شما باید تبلیغ خود را به پیجهای مرتبط با محصول و خدماتتان بسپارید؛ زیرا باید مخاطب هدف شما و شخص تبلیغ کننده یکسان باشد تا برای دنبال کردن پیجتان ترغیب شوند.
برای مثال اگر پیج پوشاک زنانه دارید، باید تبلیغ آن را به پیج همکاران و یا صفحاتی که به طور اختصاصی با خانمهای در ارتباط هستند، مانند فروش لوازم آرایشی، کفش زنانه و روتین پوستی، بسپارید؛ زیرا خانمی که به دنبال کفش میگردد، احتمالا به سوی لباسهای متنوع و زیبا نیز جذب میشود.
در مجموع، انتخاب جامعه هدف برای تبلیغات بسیار مهم است و اگر تبلیغ را در پیج نامربوط و دور از موضوع تبلیغ کرد، عملا بیفایده است.

عدم ارائه محتوای مناسب
گاهی ممکن است شما بهترین محتوا برای تبلیغ را آماده کنید و در پیج مناست نیز به اشتراک بگذارید، اما باز هم فالوورهای کمی نصیبتان شود. یکی از اصلیترین دلایل اضافه نشدن فالوور به پیج اینستاگرام بعد از تبلیغات با چنین شرایطی، نداشتن محتوای خوب در پیج است.
درواقع وقتی مخاطب را با تبلیغ قانع میکنید که به پیجتان سر بزند، باید محتوای جالب توجهی نیز به او ارائه دهید تا شما را دنبال کند؛ بنابراین استفاده از پستهای باکیفیت، کپشنهای جذاب و نظم در انتشار محتوا میتواند به طور چشمگیری نرخ فالوورها را بعد از تبلیغ افزایش دهد.

واقعی نبودن تبلیغ
تبلیغات نباید گول زننده و اغراق آمیز باشند، زیرا مخاطب امروزی آنقدر باهوش هستند که متوجه جملات دروغ در تبلیغ شوند. برای مثال وقتی صحبت از لاغری در سه روز و یا ثروتمند شدن در یک شب میشود، مخاطب به خوبی میداند که شما سعی در گول زدن او دارید؛ این موضوع نه تنها به جذب فالوور از طریق تبلیغات در اینستاگرام کمک نمیکند، بلکه اعتماد کاربران قبلی را نیز زیر سوال میبرد.
بی تجربه بودن اینفلوئنسر در انجام تبلیغ
برخی از اینفلوئنسرها با اینکه فالوورهای زیادی هم دارند، اما نتیجهی خوبی از تبلیغات ارائه نمیدهند. در انتخاب بلاگر تبلیغات افزون بر دنبال کنندههای پیج باید به مهارت او در قانع کردن مخاطب و معرفی برندها نیز توجه داشته باشید؛ اگر اینفلوئنسر تبلیغاتی نتواند پیجتان را به خوبی معرفی کند، طبیعتا تبلیغ او بازخورد جالبی هم نخواهد داشت.

بهینه نبودن پروفایل اینستاگرام
یکی دیگر از مهمترین دلایل اضافه نشدن فالوور به پیج اینستاگرام بعد از تبلیغات، عدم رسیدگی به پروفایل پیج است. وقتی مخاطب از طریق تبلیغ به پیج شما سر میزند، اولین چیزی که به چشمش میخورد، پروفایلتان است. اگر عکس پروفایل، بایوگرافی، هایلایتها و تم پستها مفید و جذاب باشد، احتمال فالو شدن را بالاتر میبرد؛ اما در غیر این صورت، مخاطب از پیج خارج شده و حتی نام برندتان را نیز فراموش میکند.
اختلال برنامه اینستاگرام در نشان دادن تعداد دقیق فالوور
گاهی ممکن است علت کم و زیاد شدن فالوور های اینستاگرام، باگهای برنامه باشد. این اختلالات اغلب موقتی هستند و با صبر یا ریاستارت برنامه اصلاح میشوند؛ به همین دلیل احتمال دارد علی رغم رعایت تمام نکات مهم برای تبلیغات اینستاگرام باز هم به نتیجه دلخواه نرسید.
برای رفع باگ فالوور اینستاگرام بهتر است کمی صبر پیشه کنید، برنامه را آپدیت کنید و یک بار از حسابتان خارج شده و دوباره وارد شوید تا شاید مشکل برطرف شود.

چگونه با تبلیغات در اینستاگرام فالوور جذب کنیم؟
اغلب صاحبان کسب و کار تا آخرین لحظه در برابر تبلیغات مقاومت میکنند، اما واقعیت این است که رشد پیج بدون تبلیغ بسیار کند خواهید بود و بالاخره یک روز همه تن به این کار خواهند داد، پس بهتر است از قبل اطلاعاتی درباره آن کسب شود تا از هزینههای اضافی جلوگیری کرد.
تا این بخش از مطلب با دلایل اضافه نشدن فالوور به پیج اینستاگرام بعد از تبلیغات آشنا شدید، اکنون میخواهیم راهکارهای این مشکلات را بررسی کنیم. با رعایت نکات زیر، میتوانید تبلیغی موثر داشته باشید و فالوورهای زیادی نیز جذب کنید.
- در پیجهای مرتبط با موضوع خودتان، تبلیغات انجام دهید؛ زیرا شما دقیقا به همان مخاطبان نیاز دارید.
- بهتر است تبلیغات در قالب استوری منتشر شوند، زیرا احتمال دیده شدن و اثرگذاری آنها بیشتر است.
- تیزر تبلیغات را طوری طراحی کنید که راه ورود به اکسپلور را پیدا کند؛ اینگونه نه تنها مخاطبهای پیج تبلیغ کننده با برندتان آشنا میشوند، بلکه کاربران اکسپلور نیز تحت تاثیر آن قرار میگیرند.
- با اینفلوئنسرهای معروف و اثرگذار همکاری کنید.
- در تیزر تبلیغاتی از کال تو اکشنهای قوی و جملات قلاب دار استفاده کنید.
- تبلیغات گذشته را آنالیز کنید، مشکلات آن را برطرف کنید و سپس یک تیزر بهینه شده را برای تبلیغ جدید ارائه دهید.

نتیجه گیری
تبلیغ در اینستاگرام یکی از روشهای موثر برای جذب فالوور واقعی است؛ اما گاهی اوقات برخی از عوامل، تاثیر آن را از بین میبرند و تغییری در تعداد فالوورها رخ نمیشود. از دلایل اضافه نشدن فالوور به پیج اینستاگرام بعد از تبلیغات میتوان به تیزر کسل کننده یا شلوغ، انتخاب پیج نامرتبط، تبلیغ در زمان اشتباه، سپردن آن به اینفلوئنسر بیتجربه، بهینه نبودن پروفایل و باگ برنامه اشاره کرد.
