اکانت اینگیج چیست؟ |  Account engaged در اینستاگرام

به دنبال پیج فعال‌ و با نرخ تعامل بالا هستید؟

وارد کانال تلگرام شوید و لیست تمامی پیج‌ها همراه با آمار بازدیدکننده فعال را مشاهده نمایید!

اینستاگرام بلدی؟ نه؟ خب چرا دانلود نمی‌کنی؟!

با اپلیکیشن آموزش اینستاگرام اینبو، دیگه لازم نیست از دوستات بپرسی “چجوری استوری بذارم؟” یا “چطوری فالور بگیرم؟” همه چی اینجاست: از آموزش‌های آسون تا ترفندهای باحال و درآمدزایی واقعی!

اکانت اینگیج اینستاگرام یکی دیگر از گزینه‌های مهم در بخش اینسایت تنظیمات اینستا است. در این قسمت می‌توانید میانگین فعالیت کاربرانی که با پیج شما تعامل کرده‌اند را در یک بازه زمانی مشخص، مشاهده کنید. درواقع اینگیجمنت اینستاگرام به شما نشان می‌دهد که با توجه به تعداد فالوورهای پیجتان، به ازای یک محتوا چند درصد تعامل دریافت کرده‌اید.

از آنجایی که Account engaged در اینستاگرام ارتباط ویژه‌ای با تعامل دنبال کنندگان دارد و تعامل نیز مهمترین موضوع برای موفقیت در اینستا است، پس هر کسب و کار آنلاینی باید بداند انگیجمنت اینستا چیست، چطور محاسبه می‌شود و چگونه می‌توان آن را افزاش داد. تمام این اطلاعات را می‌توانید در این مطلب از اینبو مطالعه کنید.

اکانت اینگیج چیست؟

همه کاربران می‌دانند که تعداد فالوورها در موفقیت پیج های اینستاگرام چقدر تاثیر دارد و در تلاش هستند تا تعداد آنها را هر روز بیشتر از دیروز کنند؛ اما باید بدانید که نرخ تعامل از تعداد دنبال کنندگان بسیار مهمتر است. درواقع آن چیزی که مسیر اکسپلور را برای شما هموار می‌سازد، تعامل بالا با مخاطبین است؛ حال از کجا باید میزان تعامل فالوورها با پیج را فهمید؟ پاسخ این سوال، اکانت اینگیج است.

انگیجمنت اینستاگرام بخشی از تنظیمات پست، ریلز و استوری است که نسبت مشارکت افرادی که با شما تعامل دارند از کل فالوورها را نشان می‌دهد. این عدد به صورت درصد بیان می‌شود تا شما را از نرخ تعامل آگاه کند؛ برای مثال اگر اکانت اینگیج یک پست 30 باشد یعنی 30 درصد از کل فالوورهای شما با این پست تعامل‌های مختلفی مانند لایک، کامنت، شیر و سیو داشته‌اند.

توجه داشته باشید که برای دسترسی به آمار اینگیجمنت اینستاگرام باید تنظیمات اینسایت پیج را راه انداخته باشید؛ حال شاید بپرسید:«چگونه اینسایت اینستاگرام را فعال کنیم؟» برای این کار فقط لازم است که اکانت خود را به حالت بیزینسی یا تجاری تغییر دهید تا از طریق تنظیمات یا ریلزها به گزینه اینسایت «insights» دسترسی پیدا کنید.

Account engaged در اینستاگرام کجاست؟

صاحبان کسب و کار و پیج‌های درآمدزا باید چند روز پس از انتشار محتوا، آمار اینگیجمنت آن را بررسی کنند تا از میزان تعاملی که دریافت کرده‌اند مطلع شوند. درواقع آنها تمام تلاش خود را می‌کنند تا محتوایی جذاب و برانگیزنده بسازند و مخاطب را به سمت تعامل از طریق لایک، کامنت، دایرکت، پروفایل ویزیت و… بکشانند؛ بنابراین لازم است که نتایج زحمات خود را در Account engaged اینستا ببینند.

اکنون این سوال مطرح است که از کجا می‌توانیم اکانت اینگیج اینستا را چک کنیم؟ اگر می‌خواهید نرخ تعامل هر پست یا ریلز را به طور جداگانه برررسی کنید، ابتدا باید آن پست را باز کرده و گزینه مشاهده اطلاعات آماری «insights» را لمس کنید. یکی از موارد قابل مشاهده در این تنظیمات، اکانت اینگیجمنت است که درصد تعامل فالوورها را برای همان پست نشان می‌دهد.

اگر می‌خواهید به یک آمار کلی از نرخ تعامل برای چند پست یا استوری اخیرتان دست پیدا کنید باید با فرمول محاسبه انگیجمنت اینستاگرام آشنا شوید. در بخش بعدی آموزش حساب کردن نرخ تعامل پیج اینستا را با ذکر مثال توضیح خواهیم داد.

نحوه محاسبه اکانت اینگیج اینستاگرام

محاسبه اکانت اینگیجمنت اینستاگرام با چند جمع و تقسیم ساده قابل انجام است، اما نیاز به دقت بالا و حواس جمع دارد. این حساب و کتاب بر پایه میانگین بدست می‌آید و حدواسط نرخ تعامل را برای پست‌های انتخابی نشان می‌دهد. به طور کلی می‌توان میزان تعامل در اینستا را از دو روش آنلاین و دستی حساب کرد که در ادامه به توضیح هر یک از آنها خواهیم پرداخت.

محاسبه آنلاین اکانت اینگیج اینستاگرام

ساده‌ترین روش برای رسیده به آمار اینگیجمنت استفاده از ابزارهای آنلاین است. برخی از سایت‌های جانبی اینستا مانند triberr، Influencerfee، neolyze و Phlanx به ابزارهای محاسباتی بسیار دقیق مجهز هستند که می‌توانند در کمترین زمان ممکن هر داده‌ای را برای شما حساب کنند.

شما می‌توانید از این سایت‌ها بخواهید تا اینگیج اکانت پست‌هایی که انتخاب می‌کنید را محاسبه کند. برای مثال اگر طی یک ماهه گذشته در چهار مورد از پست‌های خود از یک ترفند موثر برای افزایش تعامل در اینستاگرام استفاده کرده‌اید و اکنون می‌خواهید ببینید که آیا آن ترفند موثر بوده یا خیر، می‌توانید همان پست‌ها را در سایت محاسبه اکانت اینگیج انتخاب کرده و درخواست حساب کردن دهید.

محاسبه دستی نرخ تعامل اینستاگرام

محاسبه اکانت اینگیجمنت به صورت دستی نیز امکان پذیر است و می‌توان برای ارقام کمتری از پست و استوری‌ها از این روش استفاده کرد. برای محاسبه دستی باید مخشص کنید که دقیقا کدام شکل از تعامل را قرار است مورد بررسی قرار دهید؛ آیا قصد دارید نرخ تعامل فالوورها در لایک ریلز را بدانید یا می‌‎خواهید اکانت اینگیج آنها را در کامنت‌ها بفهمید و یا مجموع تعاملات را در نظر دارید؟
فرقی نمی‌کند که هدف شما از حساب کردن دستی اینگیجمنت چه باشد، در هر صورت فرمول زیر برای این محاسبه کمکتان خواهد کرد:

مجموع تمام تعامل‌ها در پست‌های مورد نظر÷ تعداد فالوورهای پیج× 100

برای مثال اگر شما با 600 فالوور در 15 ریلز آخر خود مجموعا 2000 لایک، 1000 کامنت، 1000 سیو و 2000 اشتراک گذاری به دست آورده باشید، اینگیجمنت آنها به این صورت حساب می‌شود:

 (2000 لایک+ 1000 کامنت+ 1000 سیو+ 2000 اشتراک گذاری)÷ 600 فالوور× 100= 0.1 درصد

این یعنی به طور متوسط، 0.1 درصد از کل دنبال کنندگان پیج با محتواهای شما تعامل بر قرار کرده‌اند.

چگونه اکانت اینگیج اینستا را افزایش دهیم؟

همانطور که می‌دانید، اکانت اینگیج نرخ تعامل را نشان می‌دهد؛ پس تعامل بیشتر برابر است با آمار اینگیجمنت بیشتر! اگر با اینگیج اکانت، ریچ و ایمرپشن اینستا آشنا باشید، حتما تا الان متوجه شده‌اید که تمام آنها به تعامل وابسته هستند؛ درواقع موفقیت در اینستاگرام فقط و فقط از مسیر تعامل بیشتر با مخاطب عبور می‌کند.

در ادامه چند روش افزایش اکانت اینگیج را بررسی خواهیم کرد که در حقیقت همان ترفندهای افزایش تعامل در اینستاگرام هستند؛ هر کدام از این روش‌ها در جایگاه خود مهم بوده و باید به آنها در کنار همدیگر پرداخته شود.

گذاشتن نظر سنجی در استوری

نظر فالوورهای خود را درباره مسائل مختلف بپرسید و به آنها احترام بگذارید. بهتر است این نظرسنجی را با استفاده از استیکر poll در خود استوری اجرا کنید، اینگونه می‌توانید نظر اینستا را به خود جلب کرده و تعاملات خود را به او نشان دهید.

نظرسنجی باید بر اساس دغدغه‌ی فالوور انتخاب شود؛ یعنی ابتدا باید بدانید چه سوالاتی درباره فعالیت شما در ذهن مخاطبین ایجاد شده است و سپس طبق آن یک نظرسنجی راه بیندازید. برای مثال اگر در زمینه فروش لوازم آرایشی فعالیت دارید حتما می‌دانید که یکی از دغدغه‌های فالوورهایتان خرید محصول باکیفیت و در عین حال اقتصادی است.

شما می‌توانید از این موضوع استفاده کنید و یک نظرسنجی درباره دو محصول که یکی معروف‌ترین برند دنیا را دارد و گران است و دیگری کیفیت خوب و قیمت ارزانی دارد به اشتراک بگذارید.

استفاده از هشتگ های پربازدید بر اساس سئو

در گذشته اصرار بر این بود که حتما باید از 7 الی 10 هشتگ بربازدید اینستا برای افزایش ویو استفاده استفاده شود، اما اکنون الگوریتم اینستاگرام چیز دیگری می‌گوید. مطابق با تغییرات اخیر، مبحث جدیدی به نام سئو در رابطه با افزایش فالوور و ویو به الگوریتم اضافه شده است که جهت رتبه بندی از آن استفاده می‌شود.

سوالی که اغلب کاربران درباره بهینه سازی موتور جستجو می‌پرسند این است که آیا سئو در اینستاگرام تاثیر دارد؟ با توجه به آپدیت‌های جدید اینستاگرام، سئو نقش پررنگی در افزایش تعامل پیدا کرده است. یکی از بخش‌هایی که سئو در آن دخالت دارد، انتخاب هشتگ مناسب برای ریلز و پست‌ها است.

اکنون دیگر نیاز نیست کپشن را با چندین هشتگ کوتاه و طولانی پر کنید تا شاید یکی از آنها شما را در جستجوی اینستا به مخاطب نشان دهد، بلکه فقط باید 1 الی 3 هشتگی که بیشترین بازدید را دارند به علاوه 1 ال 3 هشتگ منحصر به فردی که شاید تا به حال هیچکس از آنها استفاده نکرده است را به کار بگیرید.

برگزاری مسابقه در پست و استوری

گاهی یک مسابقه با جایزه‌ی خاص می‌تواند پیجتان را یک شبه به اوج خودش برساند. به نظر شما کسی هست که هدیه گرفتن یا دریافت یک خدمات به صورت رایگان و یا واریز شدن پول بی‌زحمت به حسابش دوست نداشته باشد؟! قطعا خیر، پس برنامه ریزی یک مسابقه با شرایطی سودمند برای پیج، بی‌شک افراد زیادی را به تعامل وادار خواهد کرد.

افزایش تعداد سیو پست ها

یکی از مواردی که در فرمول محاسبه اکانت اینگیج اینستا وجود دارد، تعداد دفعاتی است که پست‌های شما توسط فالوورها سیو شده‌اند. سعی کنید هرازگاهی، پست‌های آموزشی، کاربردی و نکات خاصی را منتشر کنید و از مخاطب بخواهید تا با سیو کردن پست، همیشه به آن نکات دسترسی داشته باشد.

نتیجه گیری

Account engaged در اینستاگرام یکی از گزینه‌های جذاب و کاربردی در بخش اینسایت است که به نرخ تعامل اشاره دارد، همان چیزی که اینستاگرام بیشترین توجه را به آن می‌کند و در حقیقت، کلید موفقیت است. اکانت اینگیج به شما می‌گوید که هر کدام از محتواهای پیجتان تنوانسته است چه میزان تعاملی را از کاربران دریافت کند؛ اینگونه می‌توانید به مفیدترین روش برای افزایش نرخ تعامل پی ببرید.

پرسش و پاسخ

سوالتان را بپرسید و برای دریافت پاسخ، منتظر پیامک کارشناسان ما باشید!

دیدگاه شما را با چه تصویری در سایت نمایش دهیم؟
عضویت
اطلاع از
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش همه کامنتها
0