10+3 روش برای تبدیل بازدیدکننده به فالوور در اینستاگرام

علی محمدی
نویسنده : علی محمدی
تاریخ انتشار : 2021-05-18
تبدیل بازدیدکننده به فالوور

این روزها که کسب و کارهای آنلاین بیش از پیش مورد توجه افراد قرار می‌گیرند، جذب و افزایش مخاطب به یکی از دغدغه‌های صاحبان این کسب و کارها تبدیل شده است. اینستاگرام نیز از این قاعده مستثنی نیست و صاحبان پیج‌های بیزینسی به دنبال توسعه‌ی کسب و کار اینستاگرامی خود هستند. مشکلی که اغلب این افراد با آن روبرو هستند، این است که درصد کمی از بازدیدکنندگان، پیج آن‌ها را فالو می‌کنند و به عبارتی افراد کمی به مخاطبین دائمی پیج تبدیل می‌شوند. در صورت ثابت ماندن تعداد فالوورها درآمد این کسب و کارها با سرعت کمی افزایش خواهد یافت. پس چنانچه صاحب یک کسب و کار اینستاگرامی هستید، باید به دنبال راهی برای تبدیل بازدیدکننده به فالوور باشید.

در این مقاله قصد داریم بهترین و موثرترین روش‌های تبدیل بازدیدکننده به فالوور را آموزش دهیم. با رعایت نکات و اصول گفته‌شده در این مطلب، خواهید توانست اکثر بازدیدکنندگان را به فالوورهای دائمی خود تبدیل کنید. به این منظور ابتدا به 10 روش موثر بر افزایش نرخ تبدیل بازدیدکننده به فالوور اشاره خواهیم کرد. سپس به 3 مورد از ترفندهایی خواهیم پرداخت که می‌توانند تاثیر بسیار بیشتری برای جذب فالوور نسبت به موارد دیگر داشته باشند.

برای تبدیل بازدیدکننده به فالوور باید چه کارهایی انجام دهیم؟

کسانی که از صفحه‌ی اینستاگرامی ما بازدید می‌کنند، در صورت پسندیدن محیط و محتوای پیج، آن را فالو خواهند کرد. تبدیل بازدیدکننده به فالوور همان چیزی است که ما به دنبال آن هستیم. در ادامه به ترفندهایی اشاره خواهیم کرد که بتوانید به راحتی رضایت بازدیدکنندگان را جلب کرده و نرخ تبدیل بازدیدکننده به فالوور را افزایش دهید.

1. موضوع فعالیت پیج را تغییر ندهید!

مشخص کردن موضوع فعالیت پیج

زمانی که تصمیم می‌گیرید در اینستاگرام شروع به فعالیت کنید، ابتدا باید زمینه‌ی فعالیت پیج خود را مشخص نمایید. تغییر موضوع محتوا پس از مدتی فعالیت در اینستا، می‌تواند برای پیج شما مهلک باشد. علاوه بر از دست دادن فالوورهای فعلی، بازدیدکنندگان بعدی نیز نگرش مثبتی نسبت به پیج شما نخواهند داشت. آن‌ها گمان خواهند کرد که صفحه‌ی شما در زمینه‌ی مورد علاقه‌ی آن‌ها به فعالیت خود ادامه نخواهد داد.

2. برای تبدیل بازدیدکننده به فالوور همیشه فعال باشید و با برنامه جلو بروید!

داشتن برنامه ای خاص

سعی کنید محتوای خود را با برنامه منتشر کنید و هیچ وقت برای مدت طولانی بدون فعالیت نباشید. اگر بازدیدکنندگان ببینند که پست‌های شما قدیمی هستند، از فالو کردن پیج منصرف خواهند شد. آپلود استوری‌ به تعداد زیاد می‌تواند این حس را در بازدیدکنندگان ایجاد کند که فعالیت پیج شما زیاد و به صورت مداوم است.

3. بازدیدکنندگان را تشویق کنید تا از پست‌های دیگر پیج هم بازدید کنند!

تشویق بازدیدکنندگان به دیدن پست های بیشتر

زمانی که پست‌های شما در اکسپلورر قرار گرفتند، بازدیدکنندگان آن‌ها به مراتب بیشتر از قبل خواهند شد. بنابر این فرصت بسیار مناسبی است که فالوورهای خود را از این طریق افزایش دهید. به این منظور باید بازدیدکنندگان خود را متقاعد کنید که در پیج، محتوای بیشتری وجود دارد که مورد علاقه‌ی آن‌ها می‌باشد.

4. با فالوورهای خود در ارتباط باشید تا اعتماد بازدیدکنندگان را جلب کنید!

تعامل با فالوورها برای تبدیل بازدیدکننده به فالوور

برای افزایش نرخ تبدیل بازدیدکننده به فالوور سعی کنید در کامنت‌ها با فالوورهای خود در ارتباط باشید. اگر بازدیدکنندگان پیج شاهد تعامل شما با فالوورها باشند، به این باور خواهند رسید که برای فالوورها و مخاطبین پیج ارزش قائل هستید. ایجاد حس اعتماد در مخاطبین می‌تواند کمک بزرگی به پیشرفت پیج شما کند.

5. بازدیدکنندگان را از برنامه‌ی خود برای پست‌های جذاب در آینده مطلع سازید!

مطلع کردن بازدیدکنندگان از برنامه آینده پیج

اگر بتوانید بازدیدکنندگان را متقاعد کنید که در آینده پست‌های بیشتری از موضوع مورد علاقه‌ی خود خواهند دید، گام بزرگی در تبدیل بازدیدکننده به فالوور برداشته‌اید. برای این کار می‌توانید برای پست‌هایی که قرار است در آینده منتشر کنید، یک تیزر کوتاه آماده کرده و در پیج قرار دهید. و یا از مراحل ساخت پست‌های ویدیویی استوری‌هایی را منتشر کنید.

6. برای تبدیل بازدیدکننده به فالوور هایلایت‌ها را فراموش نکنید!

گذاشتن هایلایت برای تبدیل بازدیدکننده به فالوور

استوری‌های هایلایت‌شده می‌توانند در تبدیل بازدیدکننده به فالوور کمک‌حال شما باشند. در این بخش می‌توانید موضوع فعالیت صفحه، هدف‌های پیج در آینده، محتواهای پر طرفدار پیج و … را با بازدیدکنندگان به اشتراک بگذارید تا به راحتی بتوانند تصمیم خود را برای فالو کردن شما بگیرند.

7. از محتواهای با فرمت متنوع استفاده نمایید!

استفاده از فرمت های مختلف محتوا

سعی کنید در پیج خود از انواع فرمت‌های ممکن در اینستاگرام استفاده نمایید. آپلود محتواهای متنوع در بخش‌های مختلف مثل پست، استوری، IGTV، ریلز و … می‌تواند شما را حرفه‌ای تر جلوه دهد و بازدیدکنندگان با اطمینان خاطر بیشتری پیج شما را فالو کنند.

8. برای معرفی موضوع پیج به بازدیدکنندگان از هشتگ‌ها استفاده کنید!

استفاده از هشتگ‌ها برای تبدیل بازدیدکننده به فالوور

هشتگ‌ها نیز در افزایش نرخ تبدیل بازدیدکننده به فالوور نقش مهمی دارند. استفاده‌ی مناسب از هشتگ‌ها عملکرد شما را حرفه‌ای تر جلوه می‌دهد. همچنین باعث می‌شود کاربرانی که از طریق اکسپلورر پست‌های شما را مشاهده می‌کنند، موضوع پیج شما را راحت‌تر بفهمند و در صورت علاقه‌مندی به آن، شما را فالو کنند.

9. برای تبدیل بازدیدکننده به فالوور، پست‌های تبلیغاتی کمی انتشار دهید!

عدم انشتار پست های تبلیغاتی زیاد

داشتن پست‌های تبلیغاتی زیاد در پیج شاید در وهله‌ی بتواند به درآمدزایی شما کمک کند، اما پس از مدتی باعث نارضایتی مخاطبان شما خواهد شد. بازدیدکنندگانی هم که از پیج شما دیدن می‌کنند، در صورت مشاهده‌ی تبلیغ بیش از حد، به دنبال یک پیج دیگر با تبلیغات کم‌تر خواهند بود.

10. اگر پیج فروشگاهی دارید، لینک وب سایت خود را در بیو قرار دهید!

داشتن یک وب سایت رسمی برای پیج‌های بیزینسی و فروشگاهی، مزیت و اعتبار بزرگی محسوب می‌شود. مطمئناً بازدیدکنندگانی که هنگام مشاهده‌ی پیج کاری شما بتوانند به وب سایت مرتبط با پیج هم دسترسی داشته باشند، با اطمینان خاطر بیشتری شما را فالو خواهند کرد.

3 ترفند ویژه برای تبدیل بازدیدکننده به فالوور

پس از مرور 10 روش برای ترغیب بازدیدکنندگان به فالو کردن پیج، هم اکنون قصد داریم 3 ترفند ویژه برای این کار معرفی کنیم. با رعایت این نکات، خواهید توانست نرخ تبدیل بازدیدکننده به فالوور را به صورت چشمگیری افزایش دهید.

1. برای پیج خود عکس پروفایل و بیو جذاب تنظیم نمایید!

عکس و بیو جذاب برای پروفایل

وقتی کاربران از صفحه‌ی شما بازدید می‌کنند، اولین چیزی که با آن مواجه می‌شوند، عکس پروفایل و بیو پیج است. قرار دادن یک عکس پروفایل جذاب، می‌تواند کاربران را تا حد زیادی به ادامه بازدید از پیج شما تشویق کند. البته علاوه بر جذابیت، عکس پروفایل باید به گونه‌ای باشد که موضوع فعالیت پیج شما را بازگو کند. همچنین نوشتن یک بیو خوب و جذاب، تاثیر بسیار زیادی بر فالو کردن پیج شما توسط بازدیدکنندگان دارد. سعی کنید در بیو، پیج خود را به گونه‌ای معرفی کنید تا کاربران دلیلی برای فالو کردن پیج شما داشته باشند.

برای نوشتن یک بیو خوب برای پیج خود، می‌توانید از مطالب مقاله‌ی نحوه نوشتن بیو اینستا استفاده نمایید.

2. برای پست‌های خود از 1 یا 3 استایل خاص استفاده کنید!

استفاده از استایل مخصوص

سعی کنید تمامی پست‌های خود را با یک تم و استایل خاص منتشر کنید. برای مثال، عکس نوشته‌ها را با یک رنگ پس زمینه و فونت یکسان انتشار دهید. و یا برای کاور پست‌های ویدیویی از یک تم خاص استفاده کنید. اما اگر به هر دلیلی می‌خواهید بیش از یک استایل را در پیج خود به کار ببرید، سعی کنید از 3 تم استفاده کنید. همچنین ترتیب انتشار پست‌ها را به نحوی تنظیم کنید که پست‌های دارای استایل یکسان، در یک ستون عمودی در صفحه شما قرار گیرند. این کار در جذابیت دیداری پیج شما بسیار موثر است. در صورتی که این نکات را رعایت نکنید، بازدیدکنندگان هنگام ورود به پیج شما با یک صفحه‌ی نامنظم روبرو خواهند شد. این مسئله می‌تواند احتمال خروج از پیج شما را افزایش دهد.

3. برای افزایش نرخ تبدیل بازدیدکننده به فالوور کپشن را جدی بگیرید!

نوشتن کپشن برای افزایش نرخ تبدیل بازدیدکننده به فالوور

اگر می‌خواهید نرخ تبدیل بازدیدکننده به فالوور را در پیج خود افزایش دهید، نوشتن کپشن را به هیچ عنوان نباید فراموش کنید. اگر کسانی که در حال بازدید از پیج شما هستند، با پست‌های بدون کپشن مواجه شوند، مطمئناً این مسئله تأثیر منفی بر ذهنیت آن‌ها از پیج شما خواهد گذاشت. در نوشتن کپشن ، می‌بایست هم علاقه‌‌مندی‌های فالوورهای خود را در نظر بگیرید و هم به نحوی عمل کنید که بازدیدکنندگان جدید را به فالو کردن پیج تشویق کنید.

سوالات متداول

نرخ تبدیل بازدیدکننده به فالوور چیست؟

✅ به درصدی از بازدیدکنندگان یک پیج اینستاگرامی که آن را فالو می‌کنند، نرخ تبدیل بازدیدکننده به فالوور گفته می‌شود.

چرا افزایش نرخ تبدیل بازدیدکننده به فالوور اهمیت بسیار زیادی دارد؟

به این دلیل که اگر بتوانید بازدیدکنندگان پیج خود را به مخاطبان دائمی تبدیل کنید، درآمد کسب و کار اینستاگرامی شما با سرعت بیشتری نسبت به حالت قبلی افزایش پیدا خواهد کرد.

راه‌های افزایش نرخ تبدیل بازدیدکننده به فالوور؟

✅ برای فالو کردن پیج توسط بازدیدکنندگان، باید پیج شما از نظر ظاهر و محتوا بهینه شده باشد. برای مشاهده روش‌های افزایش نرخ تبدیل بازدیدکننده به فالوور این مطلب را مطالعه فرمایید.

جمع بندی

پس از این که توانستید بازدیدکنندگانی را به پیج خود جذب کنید، باید با روش‌ها و ترفندهایی رضایت آن‌ها را جلب کنید تا پیج شما را فالو کرده و به مخاطبان دائمی شما تبدیل شوند. ما در این مقاله اصول و ترفندهایی را آموزش دادیم که می‌توانید با استفاده از آن‌ها نرخ تبدیل بازدیدکننده به فالوور را در پیج خود افزایش دهید. پس اگر قصد افزایش فالوور دارید، همین حالا با مطالعه‌ی دقیق روش‌های گفته شده در این مقاله درصد زیادی از بازدیدکنندگان را به مخاطب دائمی پیج خود تبدیل کنید. امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما همراهان همیشگی اینبو مفید واقع شده باشند. در صورت داشتن هر گونه سوال، پیشنهاد و انتقاد، لطفاً در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

از حسن توجه شما سپاسگزاریم!

نظرات کاربران

پیام شما می‌تواند شروع یک مکالمۀ سازنده باشد.

عضویت
اطلاع از
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مرتبط

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

ادمین چیست و چه وظایفی دارد؟

ادمین چیست و چه وظایفی دارد؟

ادمین چیست؟ سوالی که عمده‌ی کاربران می‌پرسند این است که ادمین چیست؟ ادمین چه کاربردی دارد؟ آیا یک شخص است یا ربات؟ ادمین چه وظایفی دارد؟ یک ادمین خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ اینها سوالاتی است...

ادامه مطلب