نویسنده: فاطمه بخشی
2022-02-16

پرطرفدارترین محتوای اینستاگرام چیست + رازهای نگفته!

پرطرفدارترین محتوای اینستاگرام چیست؟ در این مطلب، 6 قالب و 8 فرمت محبوب در اینستا که به شکل شگفت انگیزی باعث پیشرفت پیج های زیادی شده اند، خواهیم پرداخت.

به دنبال پیج فعال‌ و با نرخ تعامل بالا هستید؟

وارد کانال تلگرام شوید و لیست تمامی پیج‌ها همراه با آمار بازدیدکننده فعال را مشاهده نمایید!

ربات اینستاگرام اینبو

ربات اینستاگرام اینبو دستیار هوشمند، اختصاصی و خستگی ناپذیر شما در اینستاگرام است!

پرطرفدارترین محتوای اینستاگرام دقیقا چه محتوایی است؟ اینستاگرام جایی است که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد هر محتوایی که به ذهنتان برسد پیدا می‌شود! از محتواهایی که اصلا ارزش بحث ندارند گرفته تا محتواهای حاوی خلوص زیادی از سم و محتواهایی که آدم دلش می‌خواهد یک پرینت حسابی ازش بگیرد و بزندش به دیوار!

خرید فالوور اینستاگرام

همه اینها به کنار، اما آیا از این زاویه به قضیه نگاه کرده‌اید که ممکن است برخی از این محتواهای پرطرفدار، نکات اشتراکی داشته باشند؟ اگر بگوییم تقریبا تمامی این محتواهایی که سرشان به تنشان می ارزد! را میتوان در چند دسته بندی خلاصه ساده کرد چه؟

در این مطلب از تیم اینبو، بررسی کردیم که پرطرفدارترین محتواهای اینستاگرام، چه محتواهایی هستند، کدام قالب‌های محتوایی محبوب‌تر بوده و بیشتر این محتواهای پرطرفدار، از چه فرمتی استفاده می‌کنند. چشمانتان را تیز کنید، حواستان را جمع کنید و در ادامه این مطلب با ما همراه باشید!

پرطرفدارترین قالب های محتوایی اینستاگرام

قبل از همه چیز، بیایید بررسی کنیم که پرطرفدارترین قالب محتوایی در اینستاگرام کدام است؟ هر محتوایی که در اینستاگرام تولید کنید، راه‌هایی زیادی برای انتشار آن وجود دارد. شما یک ویدیو را هم می‌توانید استوری کنید، هم به صورت ریلز منتشر کنید و هم پست نمایید. پس نقطه تفاوت اینها چیست؟

هر قالب محتوایی در اینستاگرام، مزایا و معایب خودش را دارد. قالب‌های محتوایی دقیقا مثل ابزارهایی هستند که شما به عنوان یک ادمین حرفه‌ای، باید بدانید از هر کدام در چه شرایطی استفاده کنید. از طرفی، پتانسیل هر قالب محتوایی نیز متفاوت است.

خوب، حالا وقت یک مقایسه است که ببینیم کدام قالب پرطرفدارتر است و برای استفاده از هرکدام باید چه مواردی را رعایت کرد. آماده‌اید؟

استوری

رتبه یک پرطرفدارترین محتوای اینستاگرام، به استوری تعلق دارد که به هیچ وجه تعجب برانگیز نیست!

به دلیل کوتاه بودن این قالب محتوایی، سازندگان محتوا مجبور هستند مفهوم و قصد مدنظرشان را در کوتاه‌ترین شکل ممکن ارائه دهند که همین موضوع به مذاق کاربران خوش آمده و این قالب محتوایی را به صدر جدول رسانده است.

با اینکه استوری پرطرفدارترین محتوای اینستاگرام به شمار می‌رود، اما تمامی مزیت آن به مختصر و مفید بودن آن است. بنابراین اگر ویدیوی طولانی دارید، توصیه می‌کنیم فکر انتشار آن در استوری را از سرتان بیرون کنید!

ریلز

بعد از استوری، ریلز یکی از پرطرفدارترین محتواها اینستاگرام به شمار می‌رود؛ اما در نظر داشته باشید نه هر ریلزی! ریلز اینستاگرام زمانی با ارزش است که از قابلیت های آن استفاده کنید و محتوایی ارائه دهید که قابلیت ریلز در وهله اول برای آن ساخته شده است!

اگر قصد دارید ویدیویی را آپلود کنید، توصیه می‌کنیم در حالت پست این کار را انجام دهید؛ چرا که در حالت پست ویدیویی کاربران می‌توانند ویدیو را به جلو یا عقب بکشند که یک مزیت محسوب میشود. به هر حال، اینستاگرام مشتاق است که از تمامی قابلیت‌های محتوایی آن استفاده کنید، بنابراین نسبت به ریلز بی‌تفاوت نباشید!

حتما بخوانید: فعال کردن ریلز اینستاگرام

لایو

لایو اینستاگرام جزو پرطرفدارترین محتواهاست، ولی به شرط رعایت یک سری اصول و قوانین! شاید به دلیل همین اصول و قوانین است که بسیاری از کابران پاسخ خوبی از لایو دریافت نمی‌کنند!

اگر در لایو اینستاگرام یک برنامه از پیش تعریف شده را دنبال کرده و مطالب جذابی را در آن بگنجانید، مطمئنا کاربران نیز مایل خواهند بود لایو شما را تماشا کنند. در غیر این صورت، هیچ دلیلی ندارد که کاربر زمان خودش را به لایو شما اختصاص دهد.

سعی کنید مطالبی را برای لایو اینستاگرام نگه دارید که از جذابیت بالایی برخوردار هستند. کوتاه، صریح و گیرا حرف بزنید و در کوتاه‌ترین حالت ممکن منظور خود را به کاربر برسانید. همچنین، بهتر است از مدتی قبل، در مورد لایو اطلاع رسانی کنید و به کاربران بگویید که چرا باید حتما در لایو شرکت کنند.

سعی کنید بعدا در برخی از محتواهای خود، به لایوهای قبلی اشاره کنید. در این حالت، کاربر متوجه خواهد شد که شما نکاتی در لایو عنوان کرده‌اید که در اوقات عادی آن را با کاربر در میان نخواهید گذاشت. این موضوع باعث می‌شود در کاربر این احساس ایجاد شود که در صورت عدم شرکت در لایو شما، مطالب مهمی را از دست خواهد داد!

در هر حال، به خاطر داشته باشید که شرط رسیدن به بازدهی مدنظرتان از طریق لایو، برنامه‌ریزی مناسب و برگزاری لایوهای پرمحتواست، وگرنه لایو اینستاگرامی هیچ سود خاصی برای شما نخواهد داشت.

پست

بلاخره رسیدیم به پست! قضاوت در مورد اینکه پست اینستاگرام در کدام رده از پرطرفدارترین محتوای اینستاگرام قرار می‌گیرد، بسیار سخت و حتی شاید غیرممکن است. از آنجایی که خود پست به چند حالت پست ویدیویی، اسلایدی و تک عکس تقسیم می‌شود، ما نیز اینجا به تفکیک این حالات به بررسی این قالب خواهیم پرداخت.

پست ویدیویی

معمولا پست ویدیویی را پرطرفدارترین قالب محتوایی اینستاگرام بعد از استوری می‌شناسند. بعد از حذف قابلیت آیجی تیوی و افزودن بیشتر امکانات آن به پست، جذابیت این قالب محتوایی به شدت افزایش یافته است؛ چرا که کاربران به راحتی می‌توانند در طی ویدیو جابجا شوند و محتوا را طبق سلیقه خود مشاهده کنند.

اسلایدی

پست اسلایدی یکی دیگر از قالب های محتوایی پرطرفدار اینستاگرام است، اما طبق معمول با شروط خاص!

اگر قصد دارید از پست اسلایدی استفاده کنید، اول باید به این سوال پاسخ دهید: چرا؟ چه دلیلی دارد که می‌خواهید محتوای خود را در چند اسلاید به کاربر عرضه کنید؟ اگر قرار است موضوع هر اسلاید متفاوت باشد و یا در هر اسلاید، همان مورد را از زوایای مختلف بررسی کنید، پس پست اسلایدی بهترین گزینه برای شماست! اما اگر قصد دارید یک ویدیوی ده دقیقه‌ای پیوسته منتشر کنید، اصولا انتخاب خوبی نیست که از اسلاید استفاده نمایید.

معرفی و یا بررسی محصول، ایجاد لیست، صحبت در مورد زوایای مختلف یک قضیه، رشته توییت، مقایسه محصولات و یا قدم‌های پشت سر هم برای انجام یک کار، انتخاب‌هایی ایده آل برای پست اسلایدی هستند.

پست های تک عکسی

این نوع از محتوا، در موارد بسیار کمتری به کار می‌رود و طرفدار کمتری نیز دارد. شما همین مورد را می‌توانید خودتان بررسی کنید: در بسیاری از پیج‌ها، تعداد لایک‌های این نوع از پست‌ها حدود نصف تعداد بازدید پست‌های ویدیویی است. بنابراین، استفاده زیاد از آن توصیه نمی‌شود. برای انتشار عکس شخصی، عکس پروفایل پیج در صورت تغییر و یا اعلام اخبار مهم پیج مانند همکاری با دیگران و مواردی از این قبیل، بهترین انتخاب این قالب محتوایی است.

پرطرفدارترین فرمت ها

خوب! تا اینجای کار فهمیدیم که در مورد قالب، پرطرفدارترین محتوای اینستاگرام کدام است. حالا یک سوال بدون جواب باقی مانده: پرطرفدارترین فرمت محتوا کدام است؟ لیست‌ها، اصطلاحات یا ترفندها؟ اصلا منظور از فرمت محتوا چیست؟

تصور کنید که می‌خواهید در اینستاگرام دنبال کفش بگردید. آیا در این حالت، دیدن مصاحبه‌ای در مورد بزرگ‌ترین تولیدکننده کفش ایران، نیاز شما را برطرف می‌کند؟ اما اگر یک پست در مورد لیست بهترین جنس برای کفش را ببینید، به احتمال قوی توجه شما را جلب خواهد کرد. منظور از فرمت محتوا دقیقا همین است!

خوب! برگردیم سر سوال بی‌جوابمان: پرطرفدارترین فرمت محتوا در اینستاگرام کدام است؟

لیست ها

لیست‌ها جزو پرطرفدارترین فرمت‌های محتوایی در اینستاگرام هستند. در این فرمت محتوایی، چون چند مورد مهم در یک زمینه ذکر شده است، حس ارزشمندی محتوا را به شدت به کاربر منتقل می‌کند. برای همین است که معمولا آمار ذخیره این نوع از پست‌ها شدیدا بالاست؛ چون کاربر نمی‌خواهد بعدا این محتوای ارزشمند را از دست بدهد.

پیج شما در هر زمینه‌ای که باشد، مطمئن چیزی پیدا خواهید کرد که بتوان چندین مورد را در آن زمینه لیست کرد. مثلا بیایید تصور کنیم که زمینه پیج شما محصولات چرمی است. شما می‌توانید در یک پست اسلایدی، مهمترین انواع چرم و نحوه تشخیص آن‌ها را لیست کنید. مطمئن باشید این نوع از محتوا، آمار ذخیره بسیار بالاتری نسبت به بقیه پست‌هایتان دریافت خواهد کرد.

بهتر است بدانید که تعداد ذخیره، عدد بسیار مهمی برای الگوریتم اینستاگرام است، بالاتر از لایک، کامنت و حتی اشتراک گذاری! بنابراین، تعداد ذخیره را باید بسیار جدی بگیرید.

مقاله پیشنهادی: تولید محتوا برای پیج فروشگاهی

اصطلاحات

در هر زمینه کاری، اصطلاحاتی وجود دارند که دانستن آن‌ها، شما را به عنوان متخصص از یک فرد عادی متمایز می‌کنند. برخی از این اصطلاحات ممکن است پیچیده باشند ولی برخی دیگر، به سادگی قابل توضیح هستند. در برخی از پست‌ها، سعی کنید در مورد مهمترین این اصطلاحات توضیح دهید، اما به یاد داشته باشید که کاربر را با مسائل تخصصی خسته نکنید.

برای مثال، تصور کنید که در زمینه فروش گوشی فعالیت دارید. می‌توانید در یکی از پست‌هایتان در مورد اینکه بنچمارک چیست و چطور کاربران می‌توانند از آن در هنگام انتخاب گوشی استفاده کنند توضیحاتی ارائه دهید. اما نیازی نیست نحوه محاسبه آن را هم به کاربر توضیح دهید! این موضوع تنها باعث خستگی و سر رفتن حوصله مخاطبان خواهد شد. بنابراین، مثل همیشه، تعادل را رعایت کنید.

توییت ها

در یکی دو سال اخیر، پست‌های عمدتا اسلایدی که حاوی توییت هستند، حسابی در اینستاگرام ترند شده‌اند؛ به طوری که مطمئنا شما نیز با آن‌ها روبرو شده‌اید! در این پست‌ها، عموما در اسلاید اول، در مورد یک پیشامد یا یک قضیه صحبت می‌شود و در اسلایدهای بعدی، نظرات جالب کاربران در این مورد قرار داده می‌شود.

این پست‌ها از این نظر جذاب هستند که هم کاربر سریعا در موضوع بحث قرار می‌گیرد و هم با خواندن نظرات در اسلایدهای بعدی، تشویق می‌شود نظر خودش را نیز در کامنت‌ها بیان کند. از طرف دیگر، این پست‌ها یک گزینه مناسب برای تبلیغات اینستاگرام هستند؛ چون کاربر در این سبک پست‌ها معمولا تمامی اسلایدها را می‌بیند. شما به راحتی می‌توانید در اسلاید اول در مورد موضوع پیجتان یک بحث مطرح کنید و در اسلایدهای بعدی، نظرات کاربران را طوری سوق دهید که در اسلاید 7 یا 8، به موضوع تبلیغ برسید.

پست های مشترک

پست مشترک یا همان قابلیت Collabs، از جمله پرطرفدارترین محتواهای اینستاگرام هستند. این قابلیت از امکانات جدید اینستاگرام است که به شما اجازه می‌دهد با پیج‌های دیگر اقدام به انتشار پست‌های مشترک کنید. در این حالت، آیدی هر دو پیج در بالای پست نشان داده خواهد شد.

بهتر است بخوانید: مقاله پست مشترک اینستاگرام

شما می‌توانید با پیج‌های هم‌حوزه خود و یا با پیج‌هایی که تم خاصی دارند، در قالب یک همکاری پست مشترک منتشر کنید. در این حالت، می‌توانید مثلا پستی درباره محصولاتتان را با تم پیج دیگر منتشر کنید و یا برعکس. این موضوع به تبادل فالوورهایتان و نیز افزایش محبوبیت کمک زیادی خواهد کرد.

ترندها

یکی دیگر از پرطرفدارترین محتواهای اینستاگرام، پست‌هایی هستند که با موضوع یک ترند ساخته می‌شوند. همزمان که این مطلب را میخوانید، اگر خوب فکر کنید، ترندهایی هستند که میتوانید محتوای پیجتان را به آن‌ها ارتباط دهید و مخاطب جذب کنید. از آخرین اخبار گرفته تا سوتی‌های معروف، همه و همه فرصت هایی هستند که می‌توانید در تولید محتوای خود از آنها استفاده نمایید.

نکته‌ای که باید در مورد ترندها در نظر داشته باشید، این است که هرگز از ترندهای به اصطلاح از مدافتاده استفاده نکنید! مثلا همزمان که این مطلب نوشته می‌شود، ماه‌ها از تبلیغ معروف دلستر!!! می‌گذرد و دیگر به هیچ وجه منطقی نیست که از آن برای تولیدمحتوا استفاده کنید!

محتوای طرفداری

افراد، سلبریتی‌ها، شرکت‌ها، بازی‌ها و فیلم‌های زیادی هستند که محبوبیت بالایی دارند و شما می‌توانید به نوعی در تولیدمحتوای خود از آنها استفاده کنید. البته، لازم است که در انتخاب این موارد دقت لازم را به خرج دهید تا واقعا فرد، شرکت یا فیلم انتخاب شده از محبوبیت خوبی برخوردار باشد. همچنین، سمبلی که برای طرفداری انتخاب میکنید، باید به محتوای شما از جنبه‌ای که خودتان مایل هستید، مرتبط باشد.

مقاله پیشنهادی: تولید محتوا برای فن پیج

برای مثال، تصور کنید که یک پیج فروش لباس دارید و میخواهید محتوایی در این سبک برای یکی از پالتوهای بلند مردانه تولید کنید. شاید استفاده از فیلم “لئون حرفه‌ای” برای تبلیغ پالتو گزینه خوبی باشد، ولی استفاده از فیلم شوالیه تاریک برای تولیدمحتوا در زمینه لوازم آرایشی اصلا فکر جالبی نیست! (چه فکر سمی!😄)

نظرسنجی

برخلاف تصور بسیاری از افراد، نظرسنجی صرفا استوری نیست و میتوان هم در پست و هم در استوری از آن استفاده کرد. در مورد نظرسنجی، بهتر است در نظر داشته باشید که سوالات پرطرفدار و کمتر پرداخته شده از کاربر بپرسید، نه سوالاتی در حد “اول مرغ بود یا تخم مرغ!”

در نظرسنجی ها، میتوانید هم از مقایسه‌های عجیب استفاده کنید و هم از مقایسه‌های منطقی، اما مواظب باشید که با مقایسه نامناسب به وجهه حرفه‌ای خود آسیب نزنید. همچنین سعی کنید طرف هیچ یک از محصولات یا موضوعات مقایسه شده را نگیرید.

به هرحال، محتواهای نظرسنجی جزو پرطرفدارترین محتواهای اینستاگرام هستند و شما میتوانید با یک استراتژی مناسب، برای افزایش نرخ تعامل خود از آن‌ها استفاده کنید.

محتوای تعاملی

محتوای تعاملی همانطور که از اسمش مشخص است، به محتوایی گفته می‌شود که کاربر را وادار به برقراری تعامل کند. نظرسنجی‌ها، کوئسشن باکس‌ها و کوئیزها از جمله پرطرفدارترین محتواهای تعاملی در اینستاگرام هستند. نکته مهم در مورد محتوای تعاملی این است که زمینه‌ای پیدا کنید که کاربر واقعا مشتاق برقراری تعامل باشد.

در بحث محتوای تعاملی، اینکه محتوای شما تا چه حد میتواند کاربر را سرگرم کند و یا چقدر هیجان انگیز و خلاقانه است، اهمیت بسیار زیادی دارد. حتی اگر می‌خواهید از کاربران نظرسنجی کنید و یا سوالی از آن‌ها بپرسید، حتما راه خلاقانه‌ای برای رسیدن به جواب وجود دارد. سعی کنید آن راه را پیدا کنید!

مثلا، بیایید تصور کنیم که می‌خواهید از کوئسشن باکس برای نظرسنجی و برقراری تعامل استفاده کنید. بنظر شما، در هر زمینه، کدام یک از این سوالات کاربر را بیشتر وادار به پاسخ دادن می‌کنند:

الف) نظرسنجی

  1. به نظر شما نقطه ضعف کسب و کار ما چیست؟
  2. به نظرت اگه فقط یه دلیل باعث نابودی کسب و کارمون میشد، اون دلیل چی میتونست باشه؟

ب) تعامل عمومی

  1. ماشین ایرانی موردعلاقتون چیه؟
  2. اگه قرار بود یه ماشین ایرانی باشین، چی میشدین؟

در مورد اول، موضوع یک نظرسنجی است و پاسخ هر دو سوال نیز نقطه ضعف آن کسب و کار به شمار می‌رود، اما سوال دوم بسیار جذاب تر است، نه؟ در مورد دوم نیز همینطور است. خلاصه بگوییم، اگر می‌خواهید محتوای تعاملی خوبی داشته باشید، باید محتوایتان حسابی سرگرم کننده باشد!

ترفندها

به جرئت میتوان گفت ترفندها، مخصوصا در پیج‌های کاری، پرطرفدارترین محتوای اینستاگرام به شمار می‌روند! در هر زمینه کاری که فعالیت داشته باشید، مطمئنا تعدادی ترفند در زمینه انتخاب، استفاده و یا نگهداری از محصول و کالاها می‌توانید پیدا کنید. این ترفندها نه‌تنها بسیار پرطرفدار هستند، بلکه معمولا آمار خوبی نیز دریافت می‌کنند. اگر می‌خواهید مخاطبان زیادی داشته باشید، ترفندها می‌توانند گزینه بسیار خوبی برای شما باشند!

رسم و رسوم

دقیقا مانند ترفندها، در سراسر دنیا رسم و رسوم عجیبی وجود دارند که می‌توانند موضوع جذابی برای تولیدمحتوای شما باشند و اتفاقا بسیار پرطرفدار نیز هستند! چه پیج کاری داشته باشید و چه پیجی با موضوع عمومی، رسم و رسومات می‌توانند سوژه خوبی برای تولیدمحتوای شما ایجاد کنند، اما در نظر داشته باشید که نگاه شما نسبت به آنها به هیچ وجه تحقیرآمیز نباشد!

رسم و رسوم عجیب در سراسر دنیا وجود دارد و برخی از آن‌ها روزهای مخصوص خود را هم در تقویم دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی این موارد می‌توانید از تقویم مناسبتی اینستاگرام استفاده کنید.

سوالات متداول کاربران

پرطرفدارترین قالب محتوایی اینستاگرام کدام است؟

✅ بدون شک استوری! اما این به معنی نیست که باید قالب‌های دیگر را دور بیاندازید! در این مطلب، ما پرطرفدارترین قالب‌های محتوایی اینستاگرام را برای شما لیست کرده‌ایم که به راحتی می‌توانید از آن ها استفاده کنید.

فرمت های پرطرفدار محتوای اینستاگرام کدام هستند؟

✅ لیست‌ها، رشته توئیت‌ها و محتواهای تعاملی، تنها نمونه‌هایی از فرمت‌های پرطرفدار محتوایی در اینستاگرام هستند که می‌توانید از آن‌ها برای پیشرفت چشمگیر پیج خود استفاده کنید. اما فرمت‌های پرطرفدار محتوایی در اینستاگرام محدود به این موارد نمی‌شوند و شما می‌توانید در این مطلب تمامی این فرمت‌ها را به علاوه نکات کاربردی استفاده از آن‌ها را یاد بگیرید!

اجازه بدهید مخاطبان تصمیم بگیرند!

در این مطلب ما در مورد پرطرفدارترین محتواها در اینستاگرام صحبت کرده‌ایم؛ اما در نظر بگیرید که ممکن است این قضیه در پیج شما متفاوت باشد. اینستاگرام به قدری گسترده است که نمیتوان نسخه مشابهی برای هر پیج پیچید. بنابراین، باید نظر کاربران را در اولویت قرار دهید.

اینسایت اینستاگرام قسمت بسیار مهمی است که میتواند به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید پرطرفدارترین محتوا برای پیج شما کدام محتواست. همیشه بعد از انتشار محتوا اینسایت اینستاگرام خود را بررسی کنید که ببینید بازخورد کاربران به محتوای شما چیست.

اگر سوال یا مشکلی داشتید و یا در پیج شما قالب و یا فرمت خاص محتوایی وجود دارد که بسیار پرطرفدار هستند و در این مقاله نوشته نشده، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. از اینکه در این مطلب از تیم اینبو با ما همراه بودید، سپاسگزاریم!

پنل شبکه های اجتماعی اینبو

پرسش و پاسخ

سوالتان را بپرسید و برای دریافت پاسخ، منتظر پیامک کارشناسان ما باشید!

دیدگاه شما را با چه تصویری در سایت نمایش دهیم؟
عضویت
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین
Inline Feedbacks
نمایش همه کامنتها
زهرا

استیکر های جدید رو معرفی کنید

0

برای ورود قطعی به اکسپلور اینستاگرام کلیک کنید!