نویسنده: پوریا امیرخزانی
2020-10-18

افزایش فروش در اینستاگرام با جدیدترین قابلیت ها! (2022)

برای افزایش فروش در اینستاگرام راه های زیادی وجود دارد، اما همه آنها موثر نیستند! در این مطلب با شاه کلیدهای افزایش درآمد اینستاگرام آشنا شده و به توضیح...

به دنبال پیج فعال‌ وبا نرخ تعامل بالا هستید؟

وارد کانال تلگرام شوید و لیست تمامی پیج‌ها همراه با آمار بازدیدکننده فعال را مشاهده نمایید!

ربات اینستاگرام اینبو

ربات اینستاگرام اینبو دستیار هوشمند، اختصاصی و خستگی ناپذیر شما در اینستاگرام است!

افزایش فروش در اینستاگرام، موضوعی است که هر پیج کاری رویای آن را در سر می‌پروراند. بگذارید از حرف‌های کلیشه‌ای “اینستاگرام بستر خوبی برای کسب و کار است” عبور کنیم و به یک نکته مهم‌تر تمرکز کنیم: آیا افزایش فروش در اینستاگرام، کاری شدنی است یا صرفا یک سراب؟

خبر خوب این است که شما می‌توانید با رفتار حرفه‌ای، ایجاد اعتماد در مشتریان، تولید محتوای کاربردی و به طور کلی رعایت یک سری اصول و قواعد، درآمد خود را مقدار قابل توجهی افزایش دهید. این چیزی است که شاید بارها شنیده باشید؛ اما قطعا بعدش از خودتان پرسیده اید خوب دقیقا چگونه؟ ما برای پاسخ به این سوال اینجا هستیم!

در این مطلب از تیم اینبو، به جای گفتن تعدادی کلیات، روی هر بخش و قابلیت اینستاگرام تمرکز خواهیم کرد تا تکنیک‌های افزایش درآمد در اینستاگرام را یاد بگیریم. با ما همراه باشید!

8 قابلیت اینستاگرام که میتوانید برای افزایش درآمدتان استفاده کنید!

مهم‌ترین قابلیت‌های اینستاگرام در زیر لیست شده‌اند. در بخش بعدی مقاله، چگونگی استفاده از این قابلیت‌ها برای بازدهی بیشتر را بیان خواهیم کرد.

  1. پروفایل
  2. پست
  3. استوری
  4. تعداد فالوور
  5. هشتگ
  6. تگ مکان
  7. Reels
  8. live
  9. Guides

افزایش فروش در اینستاگرام با ارتقای پروفایل!

اگر یک پیج بیزینسی در اینستاگرام راه اندازی کرده‌اید، به پروفایل پیج خود به چشم یک نمای کلی از کسب و کارتان نگاه کنید. یعنی هر آنچه که کاربر لازم است و می‌خواهد از پیج و یا بیزینس شما بداند، بتواند از قسمت پروفایل پیجتان به این اطلاعات دسترسی داشته باشد. درواقع، پروفایل صفحه‌ای است که مخاطب از طریق آن می‌تواند از کلیات کسب و کار و راه‌های ارتباط با شما آگاه شود.

ما مهم‌ترین کارهایی که برای داشتن یک پروفایل خوب باید انجام بدهید را پایین‌تر لیست کرده‌ایم.

یک بیوی مناسب برای پیج خود بنویسید!

اگر به افزایش فروش در اینستاگرام فکر می‌کنید، باید بیو را واقعا جدی بگیرید! بیوی پیج شما باید شامل موارد زیر باشد:

  • توضیح مختصری که شما و کسب و کارتان را معرفی می‌کند
  • دسته بندی کسب و کارتان
  • اطلاعات تماس | راه‌های ثبت سفارش
  • لینک

برای استفاده درست از موارد فوق در بیو حتما نکات زیر را رعایت کنید:

  1. برای نوشتن توضیحات، شعار کسب و کار و یا مزیت رقابتی سعی کنید حتما از زبان فارسی استفاده کنید. به این نکته توجه داشته باشید که مخاطبین شما حوصله‌ی ترجمه و فکر کردن درمورد معنی بیوی شما را ندارند و اگر در نگاه اول متوجه معنی آن نشوند، به سادگی از آن رد می‌شوند.
  2. اگر مزیت رقابتی داشته باشید، که داشتن آن ضروری است، در بیو آن را ذکر کنید. این موضوع به افزایش درآمد شما از اینستاگرام کمک بسیاری می‌کند.
  3. استفاده از هشتگ در بیو بی معنی است. نه تنها این‌کار مفید نیست و ظاهر بیوی شما را بد جلوه می‌دهد، بلکه موجب می‌شود مخاطبین شما با کلیک روی آن‌ هشتگ‌ها، پست‌ و محتواهای مرتبط جذاب‌تری ببینند و پیج شما را نادیده بگیرند. هشتگ را تنها زمانی می‌توانید در بیوی خود استفاده کنید که آن هشتگ کاملا اختصاصی برای خود شما باشد.
  4. تا جایی که ممکن است سعی کنید مشتری را از اینستاگرام خارج نکنید. وقتی در بیو شماره‌ای قرار می‌دهید و از مشتری می‌خواهید برای ثبت سفارش از طریق اپلیکیشن‌های دیگر اقدام کند، روند کار برای مشتری طولانی می‌شود و امکان دارد از خرید منصرف شود. تصور کنید، می‌خواهید از یک پیج اینستاگرامی خرید انجام دهید؛ با مراجعه به بیو، متوجه می‌شوید که برای ثبت سفارش بایستی از واتساپ اقدام کنید. متوجه می‌شوید که روند ثبت سفارش در اینصورت تا چه اندازه طولانی خواهد شد. اما اگر به هر دلیلی، لازم بدانید که از طریق سایر برنامه‌ها ثبت سفارش انجام شود، لینک پی‌وی خود را در بیو قرار دهید. در اینصورت، مشتری می‌تواند با یک کلیک ساده وارد پی‌وی شما شده و سفارش خود را ثبت کند.
  5. در خط آخر بیو، به لینک گذاشته شده اشاره کنید و توضیح دهید که این لینک برای چه کاری استفاده می‌شود.
  6. اگرچه گذاشتن لینک در بیو به شدت توصیه می‌شود، اما دقت داشته باشید که هر لینکی را در بیوی پیج خود قرار ندهید. مثلا، استفاده از لینک‌هایی که توسط اینستاگرام فیلتر هستند، مثل لینک تلگرام و یا به کار بردن لینک‌هایی که در آن‌ها از کلماتی استفاده شده باشد که توسط اینستاگرام مسدود هستند، نه تنها سودی برای شما نخواهند داشت، بلکه اثرات منفی نیز بر پیجتان خواهند گذاشت.
  7. قرار دادن یک آدرس حقیقی در قسمت بیو، اعتماد کاربران را نسبت به پیجتان چندین برابر می‌کند. به خصوص اگر این آدرس در نقشه ثبت شده باشد. یعنی کاربر با مراجعه به نقشه بتواند این آدرس ثبت شده را مشاهده کند.
  8. برای ثبت شماره‌ی تماس در قسمت بیو، سعی کنید از یک شماره‌ی ثابت استفاده کنید. این کار باعث می‌شود تا اعتماد کاربران نسبت به اعتبار پیجتان افزایش یابد.

از یک عکس استاندارد برای پروفایل پیج استفاده کنید!

برای انتخاب عکس پروفایل در وهله‌ی اول، عکسی را انتخاب کنید که واضح و قابل تشخیص باشد. سپس بسته به نوع کسب و کارتان می‌توانید از عکس برند و یا عکس شخصی خود استفاده کنید.

در واقع، شما برای انتخاب عکس پروفایلتان هیچ محدودیتی ندارید. اما توجه داشته باشید که برای برندسازی و معرفی کسب و کارتان بهتر است از عکس‌های متفرقه استفاده نکنید.

افزایش فروش در اینستاگرام با قابلیت پست!

پست اینستاگرام می‌تواند همانند یک کاتالوگ برای محصولات شما عمل کند. همچنین، می‌توانید از طریق پست‌ اینستاگرام آموزش‌های خود و یا هر محتوایی را که می‌خواهید به صورت دائمی در اختیار مخاطب قرار دهید، در پیج خود منتشر کنید.

شاید شنیدن این جمله که میگویند: برای دیده شدن پست‌هایتان حتما از پست‌های اسلایدی و ویدئویی استفاده کنید برایتان تکراری شده باشد. اما، ما در این بخش از مقاله علاوه بر تایید این که پست‌های اسلایدی و ویدئویی تاثیر زیادی در دیده شدن محتوای پست‌ها و افزایش تعامل کاربرانتان دارند، ایده‌های جدیدی برا افزایش بازدید پست‌های اینستاگرام ارائه می‌دهیم.

اگر جذابیت و دیده شدن پست‌هایتان برایتان اهمیت دارد، حتما از نکات زیر در محتوای پست‌های خود استفاده کنید:

  • استفاده از پست‌های مقایسه‌ای: منظور از این نوع پست‌ها، پست‌هایی است که در آن دو نوع محصول، شخص، کسب و کار و… مقایسه می‌شوند.
  • انتشار پست‌های موردی: برای پست‌های موردی می‌توان موارد زیر را مثال زد: 5 مورد از بهترین کتاب‌های انگیزشی، 10 مورد از کارهایی که برای داشتن کسب و کار موفق باید انجام دهید، 5 محصول پوستی که باید در روتین روزانه‌ی خود قرار دهید. همانطور که مشاهده می‌کنید، پست‌هایی با این عناوین برای مخاطب بسیار جذابند. همچنین، این پست‌ها قابلیت سیو بیش‌تری نیز دارند.
  • استفاده از پستهای جایزه‌ای: پست‌های جایزه‌ای برای تعامل بیش‌تر مخاطبین و همچنین جذب مخاطبین جدید کاربرد دارند. برای اینکه بتوانید از این پست‌ها نتیجه‌ی خوبی بگیرید، توصیه میکنیم به جای اینکه از مخاطبین خود بخواهید دوستان خود را زیر پستتان تگ کنند، از آن‌ها بخواهید تا پست شما را در استوری خود منتشر کنند.
  • استفاده از سوالات متداول در محتوای پست‌ها: با استفاده از کامنت‌های پست‌های قبلی خود و یا سوالاتی که در دایرکت پرسیده می‌شود، سوالات متداول را استخراج کنید. این سوالات، سوال افراد زیاد دیگری نیز هستند که آن را مطرح نکرده‌اند. بنابراین انتشار محتوایی برای پاسخ به این سوالات توجه مخاطبین زیادی را به پست مربوطه جلب می‌کند.
  • نشان دادن پروسه‌ی ساخت یک محصول در پست: مردم علاقه‌ی زیادی به دیدن خط تولید و پروسه‌ی ساخت یک محصول دارند. این محتواها از پتانسیل بازدید زیادی برخوردار هستند. علاوه‌بر این، نشان دادن پروسه‌ی ساخت محصولی که ارائه می‌دهید، برای مشتری ارزشمند است.

پست‌ها برای ورود به اکسپلور، در ابتدا به 10% مخاطبین نمایش داده می‌شوند و عملکرد آن‌ها مشخص می‌کند که پست شما به اکسپلور برود یا نه. حال کافی است، برای جذب این مخاطبین و تاثیر در عملکرد آن‌ها موارد زیر را هنگام ساخت و انتشار پست رعایت کنید.

  1. استفاده از کاور و تیتر جذاب برای محتواهای ویدئویی
  2. کال تو اکشن | دعوت مخاطبین به سیو، لایک و کامنت گذاشتن زیر پست
  3. استفاده از هشتگ‌های مرتبط با محتوای پست
  4. رعایت نظم زمان انتشار پست‌ها

رعایت زمان پست گذاری از اهمیت زیادی برخوردار است، به حدی که اگر در زمان مناسبی محتوای خود را پست نکنید، محتوا هرچقدر هم ارزشمند باشد دیده نخواهد شد و بازخورد خوبی نخواهد داشت. برای فهمیدن بهترین زمان پست گذاشتن توصیه می‌کنیم مقاله‌ی بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام را مطالعه کنید.

افزایش فروش در اینستاگرام با قابلیت استوری!

استوری یکی از ابتدایی‌ترین ابزارهای اینستاگرام است که از همان ابتدا تا به امروز به طور مستمر قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه شده است. امروزه، استوری اینستاگرام به‌عنوان یکی از پول‌سازترین ابزارهای این پلتفرم شناخته می‌شود.

چون زمان نمایش استوری 15 ثانیه است، مخاطب را خسته نمی‌کند. همچنین، برای رفتن به استوری بعد، لازم نیست کاربر صفحه را اسکرول کند یا حرکت خاصی انجام دهد. این راحتی تماشای استوری‌ها، باعث شده است که بیش از 70 درصد مخاطبین طرفدار استوری‌های اینستاگرام شوند. بنابراین، استوری اینستاگرام بهترین مکان برای تعامل با مخاطب و جذب مشتری است.

برای اینکه بتوانید از پول‌سازترین ابزار اینستا کسب درآمد کنید، از انجام موارد گفته شده در زیر غافل نشوید:

  • برای ساخت استوری، همانند پست از استراتژی خاص خود استفاده کنید و از قالب‌های جذابی برای ساخت آن استفاده کنید. عده‌ی زیادی تصور می‌کنند که چون استوری ماندگاری 24 ساعته دارد، نباید به کیفیت محتوای آن زیاد اهمیت داد. اما، باید به این نکته دقت داشت، کاری که استوری در عرض 24 ساعت می‌کند، ممکن است خیلی ارزشمندتر از یک پست دائمی باشد.
  • محتوای استوری‌های خود را طوری انتخاب کنید که بتوانید مخاطب را وادار به تعامل کنید. استفاده از استیکرهایی مثل استیکر Poll ، Question، GUESS MY FAVORITE برای این منظور بسیار مناسب هستند.
  • اگر وبسایتی برای کسب و کار خود دارید، بدون شک با ابزار swipe up می‌توانید چندین برابر فروش خود را افزایش دهید.
  • استوری‌های خود را در زمان‌های خالی مخاطبینتان منتشر کنید تا تعامل استوری‌هایتان بالا رود.

مقداری فالوور اولیه جذب کنید!

بسیاری از کاربران برای بررسی اعتبار پیج، به تعداد فالوور نگاه می‌کنند. اگر پیج خود را تازه راه‌اندازی کرده‌اید، در وهله اول باید به فکر تعدادی فالوور اولیه باشید؛ البته بعد از مقداری تولیدمحتوا!

بعد از اینکه مدتی تولیدمحتوا روی پیجتان را ادامه دهید، به سادگی می‌توانید تعدادی فالوور اولیه با استفاده از تبلیغات و یا تبادل به دست بیاورید. در نظر داشته باشید که تبلیغات را حتما در پیج‌هایی انجام دهید که با شما زمینه کاری مشترکی دارند. از طرف دیگر، می‌توانید با پیج‌هایی که تقریبا در یک رده کاری و نیز در سطح برابری با پیج شما هستند، تبادل نیز انجام دهید.

گاهی انجام تبادل یا تبلیغات به سبب هزینه بالا و یا زمینه کاری بسیار خاص، چندان قابل انجام نیست. در این حالت، توصیه می‌کنیم از خرید فالوور استفاده کنید؛ اما تا حدی زیاده‌روی نکنید که فالوورهای خرید شده، همه دنبال کننده‌هایتان را تشکیل دهند!

🔗خرید فالوور اینستاگرام بدون ریزش با بالاترین کیفیت

افزایش درآمد از اینستاگرام با قابلیت هشتگ

همانطور که در بخش قبل گفته شد، هشتگ‌ها برای دسته‌بندی محتوا به کار می‌روند. هشتگ‌ها را میتوان در استوری، بیو، کامنت و کپشن پست استفاده کرد.

وقتی کاربران به دنبال محتوایی می‌گردند، مهم است که محتوای پیج شما بالاتر از سایر محتواها قرار گیرد. این‌کار باعث دیده شدن هرچه بیشتر محتوای شما می‌شود. درنتیجه، اگر محصول یا خدماتی در آن زمینه می‌فروشید، میزان فروشتان افزایش می‌یابد.

راهکارهای دیده شدن با هشتگ

برای استفاده از هشتگ، ابتدا باید 4 نوع هشتگ مرتبط با موضوع خود را پیدا کنید:

  1. آسان
  2. متوسط
  3. سخت
  4. خیلی سخت

حال طبق فرمول زیر، از این هشتگ‌هایی که پیدا کرده‌اید برای هر پست خود طبق نکات زیر استفاده کنید:

13 تا هشتگ آسان + 8 هشتگ متوسط + 3 هشتگ سخت + 1 هشتگ خیلی سخت

  • از هشتگ‌های غیر مرتبط به هیچ وجه استفاده نکنید.
  • کاورها و تام‌نیل‌هایتان باید با هشتگ‌هایی که استفاده می‌کنید، متناسب باشند.
  • هشتگ‌ها را کپی نکنید و به صورت دستی در کپشن وارد نمایید.
  • هشتگ را در کپشن استفاده کنید.
  • از به کارگیری هشتگ‌های تکراری خودداری نمایید.
  • سعی کنید از هشتگ‌های انگلیسی استفاده نکنید.
  • تناسب هشتگ‌ها را رعایت نمایید.
  • دقت کنید تا از هشتگ‌های حاوی کلمات اسپم استفاده نکنید.

توجه: اگر اکانت شما قفل یا private باشد، هشتگ‌ها کاربردی نخواهند داشت. یعنی کاربران از طریق هشتگ‌هایی که به کاربرده‌اید، نمی‌توانند به محتوای شما دسترسی داشته باشند.

افزایش درآمد از اینستاگرام با قابلیت تگ مکان

از این تگ برای نشان دادن مکان محتوای منتشرشده استفاده می‌شود. وقتی کاربران به صورت تصادفی یا آگاهانه روی مکان یک پست یا استوری کلیک می‌کنند، پست‌هایی که از تگ آن مکان استفاده کرده‌اند به آن‌ها نشان داده می‌شود. از این تگ می‌توان در پست، استوری و هشتگ استفاده کرد.

اگر شما تگ مکان را در پست‌های خود فعال کنید، وقتی کاربران مکان مرتبط با پست شما را جست و جو می‌کنند این پست شما به آن‌ها نمایش داده می‌شود. همچنین، اگر شما فروشگاه، آموزشگاه و … حضوری برای کسب و کار خود داشته باشید، تگ مکان کمک می‌کند مخاطبین پیج آدرس شما را در ذهن داشته باشند.

بنابر این، با استفاده از این تگ می‌توانید برند خود را به دیگران معرفی کرده و مخاطبین خود را افزایش دهید. به طبع، با بالا بردن تعداد مخاطبین، بیشتر خواهید توانست محصولات و خدمات خود را عرضه کرده و درآمد خود را افزایش دهید.

افزایش درآمد از اینستاگرام با قابلیت Reels اینستاگرام

ریلز، جدیدترین ابزار اینستاگرام است که به کاربران امکان انتشار ویدئوهای 30 ثانیه‌ای را می‌دهد. ریلز قابلیت ادیت ویدئو و افزودن فیلترهای متنوع به ویدئو را برای کاربران فراهم می‌کند. شاید برایتان سوال پیش‌بیاید که با وجود امکان انتشار ویدئوهای 15 ثانیه‌ای در استوری چه لزومی به استفاده از ریلز وجود دارد.

برای رسیدن به جواب سوال خود مزایای زیر را برای ریلز در نظر بگیرید:

  • قابلیت دیده شدن ریلز نسبت به پست، استوری بیش‌تر است. از طریق ریلز کاربران هدف بیشتری را می‌توان جذب پیج کرد.
  • ریلز برخلاف استوری، ماندگاری 24 ساعته ندارد. کاربران می‌توانند مدت زمان طولانی‌تری آن را ببینند و شیر کنند.
  • از آن‌جایی که ریلز در اکسپلور دیده می‌شود، محتوای شما علاوه بر مخاطبین خودتان، برای سایر کاربرانی که به موضوع فعالیت شما علاقه‌مند هستند، نمایش داده می‌شود.
  • علاوه بر موارد بالا که دلایل مورد قبولی را برای استفاده از ریلز بیان می‌کنند، ریلز چون یک قابلیت جدید اینستاگرام است، اینستاگرام به آن اهمیت زیادی می‌دهد و می‌خواهد توسط افراد زیادی مورد استفاده قرار گیرد. به همین دلیل، ویدئوهای ریلز به افراد بیشتری نشان داده می‌شوند.

ممکن است در ابتدا ایده‌ای برای استفاده از این قابلیت جدید نداشته باشید. در این بخش از مقاله ما ایده‌هایی برای استفاده از این ابزار ارائه داده‌ایم، فقط کافیست آن‌ها را با خلاقیت خودتان عملی کنید. در این صورت متوجه خواهید شد که افزایش درآمد از اینستاگرام با استفاده از ریلز چقدر آسان و لذت‌بخش است

  • طراحی کاور برای ویدیوی ریلز از اهمیت زیادی برخوردار است: طراحی کاور زیبا و جذاب برای ویدیوهای ریلز مطمئناً نقش بسیار مهمی در جذب مخاطبان علاقه‌مند خواهد داشت. اگر می‌خواهید بیشترین بازده را از ویدیوهای ریلز اینستاگرام دریافت کنید، هنگام طراحی کاور نباید از اشاره به به موضوع ویدیو و همچنین استفاده از فونت‌ها و رنگ‌های جذاب غافل شوید.
  • محصول، دوره و پکیج جدید خود را منتشر کنید: می‌توانید از مزایای محصول خود و یا نحوه‌ی استفاده‌ی آن صحبت کنید. با استفاده از ترکیب عکس‌ها و ویدئو جزئیات محصول خود را نشان دهید.
  • به سوالات متداول پاسخ دهید: با استفاده از ویدئوهای کوتاه می‌توانید برای مشکلات عمده و سوالات رایج مخاطبین خود پاسخ ارائه دهید.
  • نکته‌های مفید ارائه دهید: این نکات می‌توانند در مورد محصول و کار خودتان باشد. هچنین، می‌توانید در مورد مشکلات عمومی که اکثر کاربران با آن‌ها روبه‌رو می‌شوند نکته و راه‌حل ارائه دهید.
  • با اینفلوئنسرها همکاری کنید: از یک اینفلوئنسر بخواهید برای شما یک ویدئو تهیه کند و در آن از محصولات شما استفاده کند.
  • ویدیو پشت صحنه منتشر کنید: ویدئوهای پشت صحنه به مخاطب احساس نزدیکی به بیزینس شما را منتقل می‌کند. شما می‌توانید با نشان دادن نحوه‌ی کار تیمتان یا اتفاقات فانی که در محل کارتان رخ می‌دهد، توجه مخاطبینتان را جلب کنید.
  • ویدیوهای رضایت مشتریان را منتشر کنید: از مشتریان خود بخواهید در صورت رضایت از محصولات شما، پس از ضبط یک ویدیوی کوتاه، آن را برای شما ارسال کنند. سپس شما می‌توانید در یک ویدیوی ریلز 30 ثانیه‌ای تعدادی از این ویدیوها را انتشار دهید.
  • ویدیوهای سایر شبکه‌های اجتماعی مثل Tik Tok و You tube را انتشار دهید: انتشار ویدیوهای سایر سرویس‌های اشتراک ویدیو هم باعث بیشتر دیده شدن ویدیوها شده و هم می‌تواند باعث افزایش مخاطبان شما در سایر شبکه‌های اجتماعی مثل Tik Tok و You tube شود.
  • مسابقه‌ای را با هشتگ اختصاصی خود در ریلز برگزار کنید: یک ویدیوی اختصاصی از خود ضبط کنید و در آن از مخاطبان خود بخواهید که یک چالش خاص را با هشتگ اختصاصی شما در قالب یک ویدیوی ریلز در پیج خود منتشر کنند. سپس بر اساس رای کاربران بهترین ویدیو را انتخاب کرده و جایزه‌ای را به پیج برنده اهدا کنید. برگزاری چنین مسابقاتی می‌تواند در افزایش مخاطبان پیج شما تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.
  • بیزینس‌های دیگر را تبلیغ کنید: می‌توانید در ویدیوهای ریلز پیج خود سایر کسب و کارهای اینستاگرامی را تبلیغ کنید و در ازای آن یا مبلغی را دریافت کنید و یا متقابلاً از آن‌ها درخواست کنید که بیزینس شما را در پیج خود به اشتراک گذاشته و تبلیغ کنند.
  • ویدیوهای After / Before منتشر کنید: ویدیوهای قبل / بعد به ویدیوهایی گفته می‌شود که یک پروژه را قبل از انجام کار و سپس بعد از اتمام کار به نمایش می‌گذارند. برای مثال پیج‌های عکاسی می‌توانند در ویدیوهای ریلز خود تصاویر قبل از ویرایش و بعد از ویرایش را با کاربران خود به اشتراک بگذارند. یا مثلاً کسانی که در زمینه‌ی طراحی دکوراسیون داخلی فعالیت می‌کنند، می‌توانند تصاویر مربوط به قبل و بعد از اتمام پروژه را در ریلز اینستاگرام خود منتشر کنند.
  • به اشتراک گذاری پیام‌ها و محتوای ارسالی مخاطبان (UGC): برای اینکه مخاطبان خود را به تعامل بیشتر در پیج ترغیب کنید، می‌توانید محتواهایی را که برای شما ارسال می‌کنند، به صورت ویدیو در ریلز اینستاگرام منتشر کنید و درباره‌ی آن‌ها با فالوورها گپ بزنید. این کار باعث خواهد شد مخاطبان پیج احساس صمیمیت بیشتری با شما کرده و تعامل بیشتری از خود نشان دهند.

افزایش فروش در اینستاگرام با Live

لایو یکی از قابلیت‌های اینستاگرام است که امکان انتشار ویدئوهای زنده را برای کاربران فراهم می‌کند. همانطور که در بخش‌های قبل اشاره کردیم، کاربران از طریق لایو می‌توانند با مخاطبین خود به صورت زنده و مستقیم در ارتباط باشند. همین ارتباط مستقیم با کاربران می‌تواند منج به افزایش فروش در اینستاگرام برای شما شود. می‌پرسید به چه صورت؟ در ادامه خواهیم دید.

حال ممکن است برایتان سوال ایجاد شود که وقتی امکاناتی مثل دایرکت و کامنت و کوئسشن باکس و … برای تعامل و ارتباط با مخاطب هست، چه لزومی به استفاده از لایو وجود دارد؟ علاوه بر این، برقراری لایو برای برای بسیاری از کاربران سخت و استرس‌زاست.

با خواندن دلایل زیر متقاعد خواهید شد که برای افزایش درآمد از اینستاگرام، باید یک‌بار برای همیشه ترس و استرس را کنار گذاشته و برای مخاطبین خود جلوی دوربین بایستید:

  • تعامل پیجتان بالا می‌رود: رمز موفقیت کسب و کار شما، تعامل با مخاطبین پیج است. با برقراری لایو این امکان برای شما فراهم می‌شود که وارد یک گفتگوی دوطرفه با مخاطبین خود شوید. این کار برای مخاطبین پیجتان هم خوشایند خواهد بود، با این‌کار به آن‌ها می‌فهمانید که چه‌اندازه برایتان ارزشمند هستند.
  • اینستاگرام امکان دیده شدن بیشتری به شما می‌دهد: اینستاگرام با هر آپدیتی که برای الگوریتم‌های خود عرضه می‌کند، شرایط دیده‌شدن محتوای پیج‌ها را سخت‌تر می‌کند. با برگزاری لایو، اینستاگرام استوری لایو شما را در معرض دید قرار می‌دهد.
  • اعتبار پیجتان را افزایش می‌دهد: وقتی شما در پیج خود لایو برگزار می‌کنید، مخاطبین شما می‌فهمند که با یک شخص واقعی طرف هستند، نه یک فرد ناشناس. از این رو، اعتماد مخاطبین پیج نسبت به شما بیشتر شده و به افزایش فروش منجر می‌شود.

با فهمیدن مزایای لایو، احتمالا این سوال به ذهنتان بیاید که برای چه موضوعاتی می‌توانید لایو برگزار کنید. با کمک گرفتن از ایده‌های زیر می‌توانید از این قابلیت اینستاگرام به خوبی استفاده کنید:

  1. هنگامی که می‌خواهید محصول جدیدی ارائه دهید، برگزاری لایو می‌تواند یک روش فوق‌العاده برای دموی محصول و یا ارائه‌ی آموزش از نحوه‌ی استفاده از آن باشد.
  2. اگر برای مدت محدودی یک پیشنهاد ویژه برای مخاطبین خود در نظر گرفته‌اید، از طریق یک لایو آن را به اطلاع آن‌ها برسانید.
  3. لایو پرسش و پاسخ برگزار کنید.
  4. از پشت صحنه کارها و مراحل ساخت محصولات لایو بگیرید.

افزایش مخاطبان لایو اینستاگرام با انجام این کارها

افزایش کاربران ویدیوهای لایو شما به روش‌های مختلفی می‌تواند باعث افزایش فروش در اینستاگرام شود. برای این که کاربران زیادی در لایو اینستاگرامی شما شرکت کنند و بازده آن را افزایش دهند، رعایت برخی موارد می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد. به نکات زیر توجه کنید:

  • مدتی قبل از برگزاری لایو، مخاطبان خود را از آن مطلع کنید. برای مثال یک هفته یا چند روز قبل از برگزاری لایو با گذاشتن یک پست یا استوری این موضوع را به اطلاع فالوورهای پیج خود برسانید. استیکر Count Down استوری و ابزار Schedule Live Video بهترین ابزارها برای اطلاع رسانی برگزاری لایو می‌باشند.
  • برای ویدیوی لایو خود برنامه‌ریزی کنید. داشتن برنامه برای بخش‌های مختلف لایو اینستاگرامی می‌تواند به شما در رسیدن به هدفتان از برگزاری لایو کمک بزرگی کند. همچنین داشتن یک برنامه از پیش تعیین‌شده می‌تواند در کاهش استرس شما بسیار موثر واقع شود.
  • برگزاری لایوهای طولانی را در اولویت قرار دهید. اینفلوئنسرها و بلاگرهای اینستاگرامی پی برده‌اند که لایوهای طولانی نسبت به لایوهای کوتاه بازدهی بیشتری دارند. لایوهایی که کمتر از 10 دقیقه هستند، معمولاً نتیجه‌ی چندان مطلوبی در پی ندارند؛ به همین دلیل توصیه می‌شود لایوهای خود را حتماً بیشتر از 10 دقیقه برگزار کنید.
  • قبل از شروع ویدیوی لایو ، چند دقیقه در حالت تمرینی (Prictice Mode) لایو تک‌نفره‌ی خود را برگزار کنید و هر وقت از اتصال مطلوب اینترنت و سایر شرایط مطمئن شدید، لایو اصلی را آغاز کنید.

افزایش درآمد با قابلیت Guides

گاید اینستاگرام به کاربران کمک کرد تا بتوانند محتواهایی که به هم مرتبط هستند را در یک گروه با سه نوع مکان، محصول و پست دسته‌بندی کنند. این ابزار می‌تواند به شما نیز در افزایش فروش اینستاگرام کمک کند.

شاید به ظاهر استفاده از گاید تاثیر چندانی در افزایش درآمد از اینستاگرام نداشته باشد، اما با خواندن مطالب زیر به تاثیر فوق‌العاده‌ی آن پی خواهید برد:

  • وقتی شما در هفته چندین پست در پیجتان آپلود کنید، پست‌های قبلیتان از دید کاربران دور می‌شود. در این صورت افرادی که به‌ دنبال محصولی از پیج شما باشند که شما قبلا آن را آپلود کرده‌اید، چون پست‌های مربوط به آن محصول پایین‌تر از محصولات دیگر قرار گرفته‌اند، آن را پیدا نخواهند کرد. گاید این مشکل را حل می‌کند و پست‌های شما را به محتواهای همیشه سبز تبدیل می‌کند. بنابر این، مشتری در هر زمان (مهم نیست چه تعداد پست آپلود کرده باشید)، می‌تواند به پست دلخواه خود دسترسی داشته باشد.
  • همانطور که می‌دانید یکی از راه‌های افزایش فالوور، شیر یا همان بازنشر محتوا می‌باشد. گاید اینستاگرام کمک قابل توجهی به تشدید بازنشر پست‌ها می‌کند.

خوشبختانه همه‌ی اکانت‌ها می‌توانند از این قابلیت، بدون هیچ محدودیتی استفاده کنند.

ایده برای Guides اینستاگرام

همانطور که گفته شد، قابلیت Guides اینستاگرام به شما کمک می‌کند پست‌های خود را دسته‌بندی کرده و محتواهای مشابه را در یک دسته قرار دهید. در ادامه ایده‌هایی را معرفی می‌کنیم که می‌توانید پست‌های پیج خود را بر اساس آن‌ها در Guides اینستاگرام دسته بندی نمایید:

  • محصولات مناسب برای گروه‌های سنی مختلف
  • محصولات مناسب برای فصل‌های مختلف
  • محصولات ساخت برندهای مختلف
  • محصولات پرفروش ماه‌های مختلف
  • پست‌های مرتبط با نحوه استفاده از محصولات
  • پست‌های مربوط به اخبار و رویدادهای مهم درباره‌ی بیزینس شما
  • پاسخ به سوالات متداول کاربران

سوالات متداول

آیا راهی برای افزایش درآمد در اینستاگرام وجود داره؟

حتما! اعتمادسازی، تولیدمحتوا و رفتار حرفه‌ای، مهمترین مواردی هستند که به افزایش چشمگیر درآمد شما در اینستاگرام به شدت کمک می‌کنند. شما با رعایت مواردی که در این مطلب گفته شده، به راحتی می‌توانید درآمد پیجتان را تا مقدار زیادی افزایش دهید.

من که پیجم فروشگاهی نیست، چجوری میتونم درآمدم از اینستاگرام رو بیشتر کنم؟

مطالبی که در این مطلب گفته شده، صرفا برای پیج‌های فروشگاهی نیست! تفاوتی ندارد که از طریق تبلیغات کسب درآمد میکنید یا ارائه خدمات؛ اگر در چشم کاربران حرفه‌ای به نظر برسید و تولیدمحتوای شما بر اساس سلیقه مخاطبانتان باشد، به راحتی می‌توانید درآمد خود را چندین برابر کنید!

جمع بندی؛ شما چه راهی برای افزایش فروش در اینستاگرام می‌دانید؟

امروزه با تعدد کسب و کارها در اینستاگرام، برای اینکه بتوان به‌خوبی در میان این کسب و کارها رشد کرد و درآمد زیادی کسب کرد، باید از تمام قابلیت‌های اینستاگرام مطلع شد و به‌خوبی از آن‌ها استفاده کرد.

در این مقاله، تمام قابلیت‌های پولساز اینستاگرام مطرح شده‌ و نحوه‌ی استفاده‌ از آن‌ها برای افزایش فروش در اینستاگرام بیان شده است. به نظر شما کدام یک از ابزار ذکر شده در این مقاله پولسازتر است؟ آیا ابزار پولساز دیگری در اینستاگرام وجود دارد که در این مقاله از قلم افتاده باشد؟

نظرات خود را در قسمت کامنت‌های مقاله با ما به اشتراک بگذارید. از همراهی شما سپاسگزاریم!

instagram-tutorial-banner

پرسش و پاسخ

به جای گشتن کل اینترنت، همینجا بپرسید و در کوتاه‌ترین زمان از حرفه‌ای‌ها جواب بگیرید.

guest
2 کامنت
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
نمایش همه کامنتها